Kolla precis på 3:10 Yuma. Riktigt bra film och ljudet var riktigt grymmt! 7.1 Uncompressed PCM!
![]()
Rekommenderas skarpt!
Bale rockar!
Låter toppen, ska beställas snarast!
Postad 22 januari 2008 - 13:33
Låter toppen, ska beställas snarast! Postad 22 januari 2008 - 14:08
show your support to Para/Dream ![]() http://www.amazon.co...u...308&sr=8-30 http://www.amazon.co...-...2&camp=1634 http://www.amazon.co.../...2&camp=1634 http://www.amazon.de...sterreichi01-21 http://www.amazon.de...sterreichi01-21 Redigerat av diabolo, 22 januari 2008 - 17:26. Postad 22 januari 2008 - 14:10
Coming to America finns väll redan på blu-ray i usa.. sen är frågan vem som distrubuerar titlarna i europa, står t ex universal på tyskland enligt imdb. men Next finns ju också i england på blu-ray Postad 22 januari 2008 - 14:55
Ja det var en riktigt bra western. Men jag hade gärna sett att de hade ombytta roller i filmen. Konstigt nog var jag inte särskilt impad av varken bild eller ljud, men ljudet kan bero på att jag har ny förstärkare som inte är helt korrekt inställd ännu. Tycker PS3 har lite klen bas återgivning via HDMI ännu så länge. Men Underworld lät helt grymt med PCM iofsig... Postad 22 januari 2008 - 14:58
Klen basåtergivning med PS3? Tror inte det beror på PS3an, stoppa in Die Hard 4.0 så får du se (lyssna) på grejer Postad 22 januari 2008 - 16:34 Postad 22 januari 2008 - 16:40
Det beror på ju, väljer du PCM är det PS3 som kodar av och sen skickar via HDMI som PCM, väljer du bitstream är det PS3 som skickar okodat till fröstärkaren som sen själv kodar av. Postad 22 januari 2008 - 16:51
Då är jag inte så impad av 3:10 to Yumas ljud via PCM. Tyckte till och med att gamla PREDATOR hade bättre tryck i ljudet i mitt system, om än inte lika klart och rent ljud. Får pilla vidare på inställningarna på receivern, får en helt annan dynamik och bastryck från optiska ingångarna. Hoppas det är skit bakom spakarna. ![]() Redigerat av thetias, 22 januari 2008 - 16:53. Postad 22 januari 2008 - 17:44
Skumt, den har ju fått referensbetyg gällande ljudet...? Nåja, jag hoppas det kommer låta grymt på min Marantz 7002a iallafall. Får dra iväg en beställning till HDMS snarast möjligt! ![]() (dock är min PS3a fortfarande på service *suck* men den skulle tydligen bli klar nästa vecka, så det skulle ju passa bra om filmen dök upp då oxå...) Postad 23 januari 2008 - 00:37 bitstream eller pcm. Felet kan ligga i att stärkaren har olika inställningar för olika ljudingångar. Min har det i alla fall .. så du får nog pilla lite till ![]() Har själv Ps3 och den ger full valuta även på ljudet .. vad gäller dessa och alla andra filmer jag sett Maveric ![]() Postad 23 januari 2008 - 13:50 Postad 23 januari 2008 - 15:51
Man kanske ska sälja sin samling och göra sig en hacka då! ![]() Postad 24 januari 2008 - 08:00 In an early announce to retailers, Sony has set an April Blu-ray arrival for the Arnold Schwarzenegger sci-fi thriller 'The 6th Day.' A blend of Schwarzenegger action with more heady Philip K. Dick-esque science fiction, 'The 6th Day' may not have been a theatrical blockbuster on the level of 'The Terminator' or 'Predator,' but it has since enjoyed a growing cult audience on video. Now Sony will give high-def fans their fix, when the studio debuts the Roger Spottiswoode-directed flick on Blu-ray April 8. No tech specs or supplement details were available at press time,. but the Blu-ray is coming billed as a Special Edition, so expectations are that at least some (if not all) of the bonus features on the previous two-disc DVD edition will be ported over to the Blu-ray. We'll keep you posted. Retail for the Blu-ray has been set at a suggested $28.95. Källa: High-Def Digest Postad 24 januari 2008 - 08:19
Exclusive: I AM LEGEND Details Word of the street date for I AM LEGEND hit the web early, but we're bringing you the first details about the impressive release planned by Warner Bros. on March 18th. Head inside for all the DVD, Blu-ray, and HD DVD details... Warner Bros. will be supplying no less than four versions of another 2007 surprise for the studio. Like 300, I AM LEGEND hit the box office stronger than anyone suspected and has had some staying power. You can tell how much Warner Bros. loves a title by how they treat it when heading to home video. The single disc version of the film will contain feature film, as well as the animated comics. For PC users there's an Enhanced Content (EC) portion that links to an additional EC content. Namely a feature called Cautionary Tale and Creating I Am Legend (details below). On the 2-disc edition there will be an alternate version of the film with an addition 8-minutes. There will also be a digital copy of the theatrical version of film on the second disc in US, Canada and UK only. However, our good friends at Warner Bros gave us a tidbit that they didn't tell anyone else at the event (we'll have video on that shortly) about it... there's a controversial ending. The ending preferred by Will Smith himself. Moving on to the Blu-ray version of the film it will contain the Alternate Version (alt ending as well), the Animated Comic and Cautionary Tale: The Science of I Am Legend: Will Smith, director Francis Lawrence, producer-screenwriter Akiva Goldsman and novelist Richard Matheson examine the real-life science behind the film along with the world's foremost virus hunters, scientists and epidemiologists who live and work on the cutting edge, sometimes risking their lives to prevent the next worldwide pandemic. There will also be a Creating I Am Legend Documentary on the Blu-ray disc. This time it looks as though the HD DVD version will be the one to get shafted as it will just contain the alternate version of the film and the Animated Comic as far as the notes I received state. Also, it should be noted this will be released 3 weeks after the SD and BD versions street on April 8th. We don't know the technical details as of yet, but once we have them and the cover art we'll pass it along to you. Källa: Eyecravedvd.com Redigerat av Addex, 24 januari 2008 - 08:26. Postad 24 januari 2008 - 11:14
WB har endast givit ut regfria så det finns gott hopp. Postad 24 januari 2008 - 12:28
Blu-ray Paramount listings posted erroneously
Amazon's
As has become quite the norm for Amazon, it seems that the trio of flicks it proudly listed as Blu-ray titles just two days back were in fact listed erroneously. A new report over at Heise -- and a quick click back over to the exact same Amazon links -- shows that the films are indeed HD DVDs. So yeah, we wouldn't take any of Amazon's listings from here on out as a sign of the format war getting even crazier, but who knows, try clicking back tomorrow and see if they're scheduled to debut on HD VMD. ![]() http://www.engadgeth...ed-erroneously/ Postad 24 januari 2008 - 12:36
Isåfall lär det ju bli en bokning av 2-discaren.....!! Postad 24 januari 2008 - 15:38 ![]() Tyvärr verkar bildkvaliteten bara vara lite bättre än på DVD:n. En av de sämre BD-utgåvorna verkar det som. Vi får väl hoppas på en mer påkostad utgåva så småningom. ![]() Redigerat av hassesolo, 24 januari 2008 - 15:39. Postad 24 januari 2008 - 16:36
Ja, den ser ju inte ens officiell ut? Vilka är det som gett ut denna? Postad 24 januari 2008 - 16:51 Postad 24 januari 2008 - 18:30
Aha... tack för klargörandet. Av bolagsnamnet kan man då tolka att den är fanmade, kul initiativ och fantastiskt att de fått rättigheter att göra detta. Ser fram emot en bättre utgåva, dock. Postad 24 januari 2008 - 19:34 Sen var det Miramax som distribuerade. Redigerat av hassesolo, 24 januari 2008 - 19:40. Postad 24 januari 2008 - 20:42
Tack igen .. ser dock fortfarande fram emot en bättre utgåva ![]() Postad 24 januari 2008 - 20:45 Skulle inte förvåna mig om WB börjar köra med regionskodning efter de slutar släppa på HD DVD. Men det är bara att hoppas att de fortsätter med regionfria releaser Postad 25 januari 2008 - 11:31 Jag köpte Pirates of the Caribbean 1-2 ifrån usa, bägge kom med ett snyggt papp fodral runt plast fodralet samt i formatet 2.35. Sen så köpte jag 3:a från Amazon.uk och då kom den i en bredare plast box o det vet jag att jag läst någonstans att alla uk utgåvor är. Men problemet är inte det utan att den presenteras i 1.85:1 format. Hur kommer det sig, har de bara skrivit fel på paketet kanske? Det verkar ju lite knepigt att en sån storfilm har 1:85 när de innan har haft 2.35! Edit: Stavfel Redigerat av Machinegunjoe, 25 januari 2008 - 11:33. Postad 25 januari 2008 - 13:27 Redigerat av Machinegunjoe, 25 januari 2008 - 13:28. Postad 25 januari 2008 - 14:35 De står även på fodralen, dock så fick ja inget slipcase till nån av dem ![]() Edit: Jag kan föresten varmt rekommendera dvdcompare, som nu har börjat med både HD-DVD och Blu-Ray filmer. http://dvdcompare.ne...m.php?fid=11992 Enligt dem är de samma bild specifikationer på alla utgåvor av filmen. Redigerat av Andi_One, 25 januari 2008 - 14:37. Postad 25 januari 2008 - 17:12 ![]() Tack för hjälpen Postad 25 januari 2008 - 17:26 Är lite sugen på att köpa hela trilogin av dom svenska utgåvorna... Vågar man, eller kommer det en ny version utan "framing issues" framöver?? Postad 25 januari 2008 - 17:51
Postad 25 januari 2008 - 21:39
Hela den där grejen är så totalt överdriven att det inte är sant. Jag kunde då inte ens hitta felet när jag koncentrerade mig på att hitta det. Så köp på du. Kan nästan garantera att du inte kommer märka nåt. Postad 25 januari 2008 - 22:48
Den svenska utgåvan är 2:35. Köpte 3:an (2 disc edition, vet inte om alla är det) på Mediamarkt och den har tunt fodral och slipcase. Postad 25 januari 2008 - 23:41 det tycker jag lätt är hennes bästa sen När lammen tystnar! Grymt bra film med en bra och intressant story som får en att tänka till. Många liknelser med te x Death Wish med Bronson men har en egen story och avviker dock en del, intressant med en kvinna i huvudrollen som återigen spelas otroligt bra av Foster!! Mkt bra bild och bra ljud på denna WB utgåva ( dolby true hd ) ![]() Postad 26 januari 2008 - 10:48 Den filmen hade jag tänkt att se på bio, men nu har den väl gått ner från repertoaren. Fick fyra "Kajor" i UNT. Skönt att höra att Warner verkar lyckats med br utgåvan av denna ! ![]() Annars ser det väldigt fattigt ut vad gäller kommande blu-ray utgåvor... kanske dags attt börja titta på vanliga DVD igen, inte lika rolig bildkvalité men där finnns utbudet. Redigerat av Unregistered4e1812ee, 26 januari 2008 - 10:52. Postad 26 januari 2008 - 12:06
Denna släpps ju inte förrän i februari, var har du köpt denna? Postad 26 januari 2008 - 12:16 Axel listar den som Reg A, trots att det är Warner Bros? Postad 26 januari 2008 - 12:24
HDMS listar den som region A B C så den funkar säkerligen alldeles utmärkt här oxå....
Och
Postad 26 januari 2008 - 12:26 Jag köpte mitt Ex på Swedisc i veckan!! Jag Rekommenderar verkligen denna film!! Postad 26 januari 2008 - 21:15
New Line Plans 'Golden Compass' Blu-ray New Line has revealed plans to bring the big-budget fantasy 'The Golden Compass' to Blu-ray this April. Thanks to a splashy, two-page advertisement in next week's edition of Home Media Magazine (which just hit the web), we can tell you that the Blu-ray edition of the Nicole Kidman-Daniel Craig starrer will arrive on April 29, day-and-date with the standard-def DVD. According to the ad, the Blu-ray will come billed as a "Platinum Edition Two-Disc Set" that contains over two hours of bonus features, including the featurettes "Behind the Scenes," "Lyra's World" and "Origins," plus more to be announced. Exclusive to the Blu-ray will be a picture-in-picture visual commentary. There were no further tech specs or extras details available at press time, but the studio tells us that the official media release is due this coming Monday, so we'll certainly keep you posted. New Line has set a suggested list price for $39.98 for the two-disc Blu-ray. Källa: Highdefdigest.com Postad 27 januari 2008 - 11:28 ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |