Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 mars 2008 - 20:46

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Petlin: OM jag ger upp, så är det dessa som gäller nu för mig:
https://www.prisjakt...kt.php?p=256372
https://www.prisjakt...kt.php?p=257218

Finns mer info om dessa i forumet + nätet, hoppas dock att CD boxen löser sig eftersom familjen vill ha en lite enklare box....

Postad 28 mars 2008 - 21:08

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Störst problem med andra boxar är att dom bara har 1st mottagare just nu, CD har 2 mottagare i sin box.

MrDTS

Postad 28 mars 2008 - 21:49

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Petlin: OM jag ger upp, så är det dessa som gäller nu för mig:
https://www.prisjakt...kt.php?p=256372
https://www.prisjakt...kt.php?p=257218

Finns mer info om dessa i forumet + nätet, hoppas dock att CD boxen löser sig eftersom familjen vill ha en lite enklare box....

enklare????? min 7åring har inga problem att hantera boxen iaf, frugan kan alla trix o resten av ungarna har aldrig klagat. Ingen skillnad att hantera jmf med comboboxen eller CDs simpla extrabox

Postad 28 mars 2008 - 22:10

miclak
  • miclak
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!!

Har fått uppfattningen att de flesta tycker att ljudsynk problemet nu är löst efter senaste uppdateringen men
för mig har det blivit värre.
Inget inspelat material utan problem och det går heller inte att fixa med play/pause knappen som det
gjorde förut.
Finns det fler med samma problem.
Ska ringa till CD imon och se vad dom har för roligt svar på detta.

Tänk på att ljudsynkfixen bara fungerar på program efter 5/3. Tycker nog att det har fungerat bra nu. Tidigare var det alltid fel vid timeshift (kanske något bättre på gjorda inspelningar). Jag har idag aldrig problem med timeshift och jag tror att de inspelningar jag har haft problem med har varit före 5/3 och de har jag kunnat fixa till med paus/start.
Hur är det för er andra?

Jag har inte sett några ljudsynkproblem vare sig på gammalt eller nyare inspelat material efter den senaste uppgraderingen.

Alla ljudsynkproblem är efter 5/3...kanske är boxen, har bytt box (igen) efter problem med markmottagaren.
Slkulle ringt CD idag men han inte, får göra ett försök imon.
Tack för era synpunkter.

Postad 28 mars 2008 - 22:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Frånsett oljudet boxen ger ifrån sig och inspelningsbuggen under pågående tittning av inspelning så tycker jag denna Box verkar vara den överlägset bästa på marknaden om man läser noga i de andra boxtrådarna (och inte bara på detta forum).

Jag har problem just nu med uppdateringen av mitt kort men CD har jobbat för fullt och nu fattas bara att HD-Sport ska hosta igång. Snabb och kunnig kundtjänst. Håller nu tummarna för att säsongskortet ska fungera på söndag. Något ljudsynksproblem hat jag inte haft på inspelningar även med den gamla uppdateringen (räcker att trycka på paus en gång). Problem dock med inspelningar satta på epg. Vissa filmer på c+ blir endast 20 minuter långa men det kvittar då filmerna repriseras ofta. Radiofunktionen har jag inte vågat använda efter att boxen bootade om när jag pillade med detta i menyn men är inget viktigt för mig. Finns gott om internetradiostationer istället.

Fick min box 3 mars och har startat om endast 2 ggr. Med reservation för Sagems dålig boxkonstruktion ( för tunnt skal och att fläkt samt annars tyst hårddisk sitter lösa och skapar vibrationer i boxen) tycker jag inte det är någon tvekan att beställa denna box om man är sugen på att kunna spela in och se HDTV.

De som skräms av en lång bugglista ska veta att det finns gott om boxar som är värre tex: Vantagekopian Hyro . Och ni kan ju alltid roa er med att läsa inlägget av leel. Och just Vantage ska väll lida av klent nätagregat (fast det kan ju bara vara ett rykte) samt att Comhems HDTV HUMAXBOX inte verkar vara den roligaste för några och helt fantastisk för andra.

Redigerat av ruva, 28 mars 2008 - 22:26.

Postad 28 mars 2008 - 22:27

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

Hej

Störst problem med andra boxar är att dom bara har 1st mottagare just nu, CD har 2 mottagare i sin box.

MrDTS

Just dessa två har två tuners. Finns en till som har det: Topfield 7700 HDPVR

Postad 28 mars 2008 - 22:53

Borken65
  • Borken65
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej Hopp.
Har följt tråden sedan jag fick min box i November.
Det enda jag stört mig på är oljudet med fläkten som alla verkar ha , jag tröttnade igår och öppnade boxen.
Fläkten låg lös som en del påpekat, mycket besynnerlig konstruktion må jag säga.
Lyfte ur fläkten och ställde den bredvid boxen samt vände på locket och la det löst på :) Helt underbar skillnad.

I övrigt tycker jag det är en mycket bra box , den bästa av de 4-5 jag har haft.

/Borken65

Postad 29 mars 2008 - 02:59

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Har idag canal digital och den gamla Nokia boxen (9802) men funderar på att byta till HD boxen med Hårdisk. Skälet är dels att få HD samt möjlighet att se på en kanal och spela in en annan. Har även fått ett erbjudande från CD att om jag köper en HD box senast den 31/3 så får jag behålla familjepaketet med Canal + total till samma pris i två år till (385 kr/mån) annars kommer det att höjas till 419 kr/mån från och med den 1/4.
Efter att ha läst lite i den här tråden så har jag dock blivit osäker. Är bugg listan i treje inlägget fortfarande aktuell (med andra ord är dessa buggar ej fixade ännu)?

Jag vill även kunna spela in program på min Pioneer DVD med hårdisk. Hörde någonstans att det inte skulle gå att spela in från den här boxen på en separat brännare (tror det endast gällde de kodade kanalerna då de enligt uppgift skulle skickas krypterade från CD boxen (via scart RGB)). Är det någon som kan bekräfta om detta stämmer elller om det är felaktigt. Fungerar det inte att spela in program på min dvd med hårddisk så blir det inget köp då detta är ett krav från min sida.

Ett annat krav på boxen är att om jag programmerar en inspelning så måste jag kunna lita på att inspelningen verkligen blir av annars blir det inte heller något köp (reser och jobbar mycket så det är sällan jag ser ngt i "live", oftast ser jag det inspelat i efterhand). Kan man lita på detta med den här boxen?

Enligt första ryktet om "uppdaterad" box, så sas att alla fel skulle var fixade i den "nya" boxen. Bara det låter ju väldigt överdrivet, vilket vi så klart inte tror på. Det kan ju vara så att i alla fall fläktens fixering är fixad? resten är ju enklare att ta med uppdateringar av mjukvara. Sedan kom det ytterligare ett rykte om justerad box. Notera ingen av dessa har sagt att denna uppdaterinng skulle gälla fläkten. Min information från CD är att det finns ett förslag på fläktlösning, men om detta kommer nu eller om några månader vet jag inte, man kan ju ändå ha en förhoppning att det någon gång ska åtgärdas. Alla som kan bör ju höra med CD och se om vi tillsammans kan ge en bild om hur och när eventuellt uppdaterade boxar kommer ut. Det kanske går att beställa en box nu, men med en leverans lite senare, för att försöka få med uppdateringen????

Bugglistan som finns i #3 är aktuell, du kan se längst ner när den senast editerades. Sedan så kan det var så att alla problem gäller inte alla apparater, jag ska försöka att uppdatera listan med info om det är en generell bugg eller enstaka

Inga problem att föra över material från boxen, denna bugg fixades i den första buggfixen, tror att det var 1.4.0 som den hette. De problem som tidigare har varit och som åtgärdats är borttagna i bugglistan.

Jag skulle nog tro att man ändå kan lita på satta inspelningar, det finns dock några enstaka som haft problem, du får läsa bugglistan och undvika att sätta den typ av programmering

Tackar för bra och snabbt svar "que", du verkar ha bra koll på detta.

Toppen att jag kan spela in material från den här boxen på min DVD recorder. :)
Oroar mig dock fortfarande lite för pålitligheten gällande inspelningar (t ex buggen att den kan avbryta inspelningen vid kortare störningar i sändningen av det program som spelas in). :)
Verkar också som det är en del problem med EPG, men det finns väl en möjlighet att manuellt ställa in inspelningar och då borde man ju kunna använda det istället, eller?
Det börjar luta åt köp för mig trots alla dessa rätt allvarliga buggar, man får väl hoppas på att man får ett bra exemplar :) . Tyvärr finns väl inte så många alternativ. Egentligen är det rätt otroligt vad vi konsumenter är beredda att acceptera.
Bugglistan och diskussionerna på forumet är en bra hjälp för mig som ev. köpare. Bra jobbat.

Postad 29 mars 2008 - 08:39

timeblade
  • timeblade
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej Hopp.
Det enda jag stört mig på är oljudet med fläkten som alla verkar ha , jag tröttnade igår och öppnade boxen.
Fläkten låg lös som en del påpekat, mycket besynnerlig konstruktion må jag säga.
Lyfte ur fläkten och ställde den bredvid boxen samt vände på locket och la det löst på :) Helt underbar skillnad.

I övrigt tycker jag det är en mycket bra box , den bästa av de 4-5 jag har haft.

/Borken65

Du har väl brandförsäkring Borken?

Skämt åsido, meddela gärna hur det fungerar i längden och om du orkar lägg gärna upp en bild över din lösning.

///T

Postad 29 mars 2008 - 08:45

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tackar för bra och snabbt svar "que", du verkar ha bra koll på detta.

Toppen att jag kan spela in material från den här boxen på min DVD recorder. :)
Oroar mig dock fortfarande lite för pålitligheten gällande inspelningar (t ex buggen att den kan avbryta inspelningen vid kortare störningar i sändningen av det program som spelas in). :)
Verkar också som det är en del problem med EPG, men det finns väl en möjlighet att manuellt ställa in inspelningar och då borde man ju kunna använda det istället, eller?
Det börjar luta åt köp för mig trots alla dessa rätt allvarliga buggar, man får väl hoppas på att man får ett bra exemplar :) . Tyvärr finns väl inte så många alternativ. Egentligen är det rätt otroligt vad vi konsumenter är beredda att acceptera.
Bugglistan och diskussionerna på forumet är en bra hjälp för mig som ev. köpare. Bra jobbat.

Tror att du inte ska var så orolig för inspelningar, den punkt du nämner är egentligen ingen bugg utan står som önskemål, och det är att inspelningen avbryts om signal till parabolen störs. Vet egentligen inte om detta i praktiken har varit något problem, har man bra signal in så ska det inte utgöra något problem. Punkten kom upp i starten då det var några som fick avbrytna inspelningar, men jag vet inte om det var detta som var orsaken. Själv har jag aldrig (eller endast någon gång) haft något problem med inspelningar. Det finns väl några på forumet som ibland har problem, men det är nog box-unikt, för det är inte så många :) eller, hör av er ni andra om ni anser detta var ett problem

Det går att både manuellt och via EPG stätta inspelningar. Jag har inte heller haft problem att sätta inspelningar från EPG'n, de har alltid fungerat. Problemt med EPG är väl i huvudsak att den är kort, kanske enbart 1-3 dagar, samt lite bristande användbarhet

Jag håller med om din slutsats om "Egentligen är det rätt otroligt vad vi konsumenter är beredda att acceptera", tror att det beror på att vi vill ha något som ännu inte tillverkaren klarar av att tillverka med de ramar de har. Produkterna hinnar inte bli färdiga innan det ska ut en ny produkt, så då står man med halvfärdiga produkter där inget egentligen har blivit bra. Sedan tycker man att man ändå skulle kunna få välja med en enklare väl fungerande box eller en mer avancerad som har en del buggar, men eftersom inget har blivi egentligen bra så har man ju inte ens den möjligheten. Sagems enklare HD box verkar inte heller den var en höjdare, inte ens efter ett par år. Kanske skulle det varit bättre att Sagem hade släppt en ny HD box utan HDD i förra året som bygger på denna box elektronik och mjukvara och fått den bra samt testad innan den släpptes ut. På samma plattform hade man sedan kunnat bygga ut med flera mottagare och HDD etc. Problemt var väl att Visat skulle ut med sina HD produkter och CD måste få ut sin HDD box innan dess.

Postad 29 mars 2008 - 08:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej Hopp.

/Borken65

Skämt åsido, meddela gärna hur det fungerar i längden och om du orkar lägg gärna upp en bild över din lösning.

///T

Jo, jag är också nyfiken på vad du egentligen har gjort står fläkten bakom boxen och blåser eller har du kopplat bort den? Kontrollera temperaturen på HDD, den ska normalt ligga under 45C, men den kan nog klara sig upp till 50C utan risk. Jag gick tillbaka i tråden och hittade mitt inlägg på min första box där fläkten inte fungerade. När temperaturen kom upp till 65-70C så började boxen hänga sig och bete sig underligt. Jag tror att HDD är specificerade till 60C.

Redigerat av Unregistered124686ac, 29 mars 2008 - 08:53.

Postad 29 mars 2008 - 09:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Hej Hopp.

/Borken65

///T

Har själv ena datorn, av 2, vid TV:n på samma sätt som Borken65 box och den låter absolut ingenting. Hårdisken ligger på en liten plastback. CPU-fläkten är en 4-SuperSilentUltraTC till Intel 478. Finns på Claes och funderar kopiera Borken65 lösning - men med denna fläkt. Det man får göra är att koppla ur nätsladden en timma innan , sedan dammsuga i boxen minst en gång i månaden.

Redigerat av ruva, 29 mars 2008 - 09:54.

Postad 29 mars 2008 - 10:26

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Frånsett oljudet boxen ger ifrån sig och inspelningsbuggen under pågående tittning av inspelning så tycker jag denna Box verkar vara den överlägset bästa på marknaden om man läser noga i de andra boxtrådarna (och inte bara på detta forum).

Jag har problem just nu med uppdateringen av mitt kort men CD har jobbat för fullt och nu fattas bara att HD-Sport ska hosta igång. Snabb och kunnig kundtjänst. Håller nu tummarna för att säsongskortet ska fungera på söndag. Något ljudsynksproblem hat jag inte haft på inspelningar även med den gamla uppdateringen (räcker att trycka på paus en gång). Problem dock med inspelningar satta på epg. Vissa filmer på c+ blir endast 20 minuter långa men det kvittar då filmerna repriseras ofta. Radiofunktionen har jag inte vågat använda efter att boxen bootade om när jag pillade med detta i menyn men är inget viktigt för mig. Finns gott om internetradiostationer istället.

Fick min box 3 mars och har startat om endast 2 ggr. Med reservation för Sagems dålig boxkonstruktion ( för tunnt skal och att fläkt samt annars tyst hårddisk sitter lösa och skapar vibrationer i boxen) tycker jag inte det är någon tvekan att beställa denna box om man är sugen på att kunna spela in och se HDTV.

De som skräms av en lång bugglista ska veta att det finns gott om boxar som är värre tex: Vantagekopian Hyro . Och ni kan ju alltid roa er med att läsa inlägget av leel. Och just Vantage ska väll lida av klent nätagregat (fast det kan ju bara vara ett rykte) samt att Comhems HDTV HUMAXBOX inte verkar vara den roligaste för några och helt fantastisk för andra.

Ringde du supporten i morse?

Postad 29 mars 2008 - 12:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Ja, jag ringde supporten i morse och forfarande ingen sportHD-kanal fast det svaret kanske var lite ur spår då tråden handlar om Boxen. För att spåra ur lite till kan jag säga att tjejen yrade lite om att man hade HD-sport till vidare och att man i framtiden kanske skulle få betala extra för den.

Fick huvudvärk igår när allt utom boxen var avstängd och jag skulle ordna med favoritlistorna. Fick stänga av boxen innan jag var klar och huvudvärken försvann. Helt klart så låter boxen mer efter några timmar fast att den står på ett kastrullunderlägg med utblåshålet 3 cm från underlaget. Vill dock inte byta ut den för just min box verkar ju fungera väldigt bra annars. Tycker det är konstigt att man inte får lämna in den, med bibehållen garanti, till auktoriserad verkstad för "tystmoddning". Brevväxlar annars med en konusumentrådgivare samt kompis från högskolan - som numera är affärsadvokat med inrikting på konsumentfrågor - om att man ska få öppna boxen och fixa till uppenbara enkla fel utan att bryta garantin. Verkar som om det ser just ut om man är aktsam. Vissserligen följer man inte " skötsel- och serviceanvisningar " Garantin förvandlas då till reklamation och bevisbördan ligger då på dig om jag förstått rätt. Garanti och reklamation sköts av Canal Digital och inte Sagem har Sagem påpekat för mig.

Imorse hade boxen igen bytt ut marksända 6:an mot 5:an i favoritlista B och det är väll den enda riktiga bugg jag märkt förutom radiomenybuggen.

Redigerat av ruva, 29 mars 2008 - 12:38.

Postad 29 mars 2008 - 12:05

Borken65
  • Borken65
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej Hopp.

Bifogar en bild (förhoppningsvis)

Temperaturen ligger på 38-39 grader efter några timmar någon grad lägre än med en ihop skruvad box.
Ska prova att koppla bort fläkten så får vi ser hur varmt det blir.
Med fläkten bredvid så låter den lika lite som själva hårddisken, så själva fläkten är ganska tyst.
Om det ser konstigt ut på bilden så blåser fläkten ut på "sidan" in i boxen.

Återkommer med hur varmt det blir utan fläkt.

/Borken65

Bifogad fil(er)

Postad 29 mars 2008 - 12:21

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Ja, jag ringde supporten i morse och forfarande ingen sportHD-kanal fast det svaret kanske var lite ur spår då tråden handlar om Boxen.

Tror du pratade med mig då :)

Postad 29 mars 2008 - 12:27

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Ni som börjat skruva lite. Har någon av er försökt att byta hårddisk och då med vilket resultat?

Postad 29 mars 2008 - 12:27

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Trevlig var du men är du norrlänsk tjej med killnamn :)

Postad 29 mars 2008 - 12:29

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Trevlig var du men är du norrlänsk tjej med killnamn :)

Hehe, nja norrlänsk är jag iaf.
Men det var en snubbe med exakt samma problem som dig som ringde i morse.
Så trodde det var du :)

Postad 29 mars 2008 - 12:29

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Ni som börjat skruva lite. Har någon av er försökt att byta hårddisk och då med vilket resultat?

Skulle nog inte byta hårddisk eftersom denna verkar extrem tyst (vibrerar gör alla stora hårddiskar) och inte knastrar. Undrar också vilket filsystem disken är formaterad med. Kanske Ext2 (Linux) eller FAT (windows mm).

Redigerat av ruva, 29 mars 2008 - 12:36.

Postad 29 mars 2008 - 12:49

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Linus82, när kommer en ny batch med tystare boxar med korrekt monterade fläktar?
Att själv behöva modda boxen med buntband, lim och div. gummifötter känns oseriöst, särskilt om garantin ryker.
Tack för att du är aktiv här! Bjud gärna in fler CD-kollegor.

Postad 29 mars 2008 - 14:44

Unregistered250c16a0
  • Unregistered250c16a0
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jo, det är ju så. Boxen buffrar upp någon/några timmar hela tiden, varken om man tittar eller inte eller om man någon sin kommer att använda programet. Kanske hade det kunna vara bra med ett val i menyn: Timeshift eller Tyst . Om det är så att inte fläkten eller HDD måste gå då i Tyst, så tror jag till 99,9%, valt tyst läge.

Skulle vilja uttrycka det så här: Hur är det möjligt att ens komma på iden att göra en box där det inte går att sätta hårddisken på standby medan man tittar (buffringen är inte valfri)??? :)
Finns det fler tokigheter i den här boxen...? (Får tydligen skaffa en Vantage eller nåt istället...)

Redigerat av Unregistered250c16a0, 29 mars 2008 - 14:47.

Postad 29 mars 2008 - 15:44

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Så nu har även mackan beställt en box. Men oj vilken leverans tid. Det skall ta 3 veckor.

//mackan

Postad 29 mars 2008 - 16:34

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Rabalder: Du läste mitt inlägg "tvärsom". CD boxen är enklare i handhavandet än Humax och Technisat boxen jag länkade till dvs jag vill inte byta just eftersom min fru och dotter klarar av CD boxen.

Har modefierat min CD box nu för 4950 kr....har alltså beställt en ny tv bänk, det blev en Occa på Mio :)

Postad 29 mars 2008 - 16:36

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Är det någon som kan kolla om bilden och ljudet hackar på tv4 sport nu? Jag blir tokig mitt i hockeyn... det funkar klockrent på dom andra tv4 kanalerna!

edit: det stog "Vi beklagar ljud och bild störningarna" i rutan nu :)

Redigerat av leris, 29 mars 2008 - 16:41.

Postad 29 mars 2008 - 16:44

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
leris: Nu såg jag lite hack i bilden, ljudet var dock ok

Redigerat av Hooch, 29 mars 2008 - 16:47.

Postad 29 mars 2008 - 16:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Så nu har även mackan beställt en box. Men oj vilken leverans tid. Det skall ta 3 veckor.

//mackan

Det kanske du ska var glad åt, om det nu innebär en ny batch av boxar som är modifierade. Tråkigt att ingen från CD kan konfirmera detta

Nu kan man väl hoppas att det kommer ut modifierade boxar, men om man nu vill lite till, är det någon av er som håller på med PC som har funderat på om det går att sätta en temperturgivare på HDD och med lite styrelektronik till fläkten själv kan göra en egenanpassad temperaturkurva? borde väl finnas någon enkel krets som kan sköta detta

Postad 29 mars 2008 - 16:53

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Det stod en CD PVR inne i Experts butik i Länna i dag när jag tittade förbi. Det var omöjligt att avgöra ljudnivån från den i det allmänna bruset i butiken, men den vibrerade ganska ordentligt. Sitter sen inte grejorna fast inuti lär det skapa en del resonanser när den ställs upp i hemmet.

Just ljudnivån är det enda jag tvekar över innan jag signar upp för CD. Någon nämnde 3 veckors leveranstid. Kanske dessa boxar är åtgärdade redan från fabrik? Det är bara att sitta lugn i båten och invänta rapporterna här på forumet! :)

/W

Postad 29 mars 2008 - 16:57

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
I förrgår sa de bara att de skulle skicka en ny box till mig, jag svarade dock att de kunde vänta om det var ny batch på G.

Postad 29 mars 2008 - 16:58

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

//mackan

Det kanske du ska var glad åt, om det nu innebär en ny batch av boxar som är modifierade. Tråkigt att ingen från CD kan konfirmera detta

Nu kan man väl hoppas att det kommer ut modifierade boxar, men om man nu vill lite till, är det någon av er som håller på med PC som har funderat på om det går att sätta en temperturgivare på HDD och med lite styrelektronik till fläkten själv kan göra en egenanpassad temperaturkurva? borde väl finnas någon enkel krets som kan sköta detta

Det är en av anledningarna till att jag väntat så här länge. Jag kommer skriva om den har några buggar samt kolla fläkten. Men det kommer väll ta över en månad pga att man får vänta på instalatör.

//mackan

Postad 29 mars 2008 - 17:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Canal Digital har en bra support i alla fall.

Meddelande: Hej, jag hörde att det skulle komma en uppgradering av
Canal Digital HD-box. Vad kommer den uppgraderingen innehålla?
mvh
Huddingebo

Hej och tack för ditt mail

Den nya mjukvaran innehåller

IR mottagning (Boxen är känslig för olika typer av ljus vilket kan
göra så att fjärrkontrollen fungerar dåligt eller inte alls och till
och med ger bildstörningar).
HDMI (Kompatibiliteten med nya bildskärmar har varit till viss del
bristfällig vilket kan ha givit kunden olika problem) T ex att boxen
hänger sig i standby läge..
Stabilitetsfixar för inspelningsfunktioner eller egentligen
funktioner kring hårddisken. Uppspelning, inspelning, spolning, paus.
Tidigare gick det inte att starta boxen under en programmerad
inspelning om man slagit av den, men nu går det att starta boxen mitt
I en inspelning och börja titta på programmet medans den fortsätter
spela in.
Läppsynkproblemen på inspelat material är bättre

Med vänlig hälsning

Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11

Redigerat av Huddingebo, 29 mars 2008 - 17:03.

Postad 29 mars 2008 - 17:11

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Någonstans i mina gömmor har jag en oöppnad förpackning med elektronik för tempstyrd fläkt. Jag köpte in ett gäng sådana i början av 90-talet till pc-datorerna på jobbet och minns att det fungerade bra. Hade det själv monterat i en 286:a om någon minns dem? 640kB internminne och 20MB HD!

En sådan krets måste kosta en spottstyver att tillverka idag och borde sitta som standard i PVR'n.

/W

Postad 29 mars 2008 - 17:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

mvh
Huddingebo

spela in.

Med vänlig hälsning

Detta är version 1.4.1 som kom 5/3. Vad vi nu vill veta är om det kommer boxar som är uppdaterade mekaniskt samt när nästa version av mjukvara kommer

Postad 29 mars 2008 - 18:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

mvh
Huddingebo

spela in.

Med vänlig hälsning

Detta är version 1.4.1 som kom 5/3. Vad vi nu vill veta är om det kommer boxar som är uppdaterade mekaniskt samt när nästa version av mjukvara kommer

Nu blev jag ställd, jag mejlade Canal Digital i morse och fick detta svar under eftermiddagen.

Postad 29 mars 2008 - 18:03

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Någon mera än jag som tycker det är sämre bild å ljud idag än vanligt får höja mycket mera än vanligt å det hoppar liote i bilden på vissa kanler som 4 an 1,2 an

Postad 29 mars 2008 - 18:09

Borken65
  • Borken65
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Efter 3 timmar är det 46 grader utan lock & utan fläkt.
Perfekt det får bli min lösning på problemet.

/Borken65

Postad 29 mars 2008 - 18:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Linus82, när kommer en ny batch med tystare boxar med korrekt monterade fläktar?
Att själv behöva modda boxen med buntband, lim och div. gummifötter känns oseriöst, särskilt om garantin ryker.
Tack för att du är aktiv här! Bjud gärna in fler CD-kollegor.

Just när batchen kommer har vi på supporten inte blivit informerade om.
Och givetvis är det bara en tidsfråga men som sagt vi har inte fått något konkret än.

Postad 29 mars 2008 - 18:34

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Linus, har du någon koll på om det kommer något extraerbjudande den 1 april i och med att ni då lanserar Familjepaketet inkluderande de 7 HD-kanalerna? Eller ska man slå till innan den 31/3?

/W

Postad 29 mars 2008 - 18:42

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

/Borken65

Har du en DVM så att du kan läsa av spänningen i de trådar som går till fläkten? Tex vilken spänning det är när den varvar upp till max, och vad det sedan är när den ligger på normal och om den senare stiger efter hand som det blir varmare, eftersom du inte har någon fläkt i så borde spänningen till den öka efter hand.

Postad 29 mars 2008 - 18:46

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Jag heter inte Linus men för att spara mest pengar ska man slå till senast den 31/3 som jag har fattat det. :)

Postad 29 mars 2008 - 18:51

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Jag heter inte Linus men för att spara mest pengar ska man slå till senast den 31/3 som jag har fattat det. :)

Du tänker troligen på att det fram tills dess kostar 189:-/mån plus 6 månader fria HD-kanaler.
Min tanke var att det kanske dyker upp ett subventionerat pris på PVR'n i samband med lanseringen.

/W

Postad 29 mars 2008 - 18:54

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Vad grundar du det på?

Postad 29 mars 2008 - 19:07

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Om jag får tro, är det den tjugan man sparar i 6 månader (189kr istf 209kr som gäller från den 1/4).

/W

Postad 29 mars 2008 - 19:11

Unregisteredc1173326
  • Unregisteredc1173326
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Om jag får tro, är det den tjugan man sparar i 6 månader (189kr istf 209kr som gäller från den 1/4).

/W

Nix, du sparar tjugan i 24 månader, dvs summa 480 kr. Dvs du behåller avgiften om 189 kr/mån för familjepaketet, och det tidigare annonserade HD-paketet om 6 månaders kostnadsfrihet inkluderas istället som en kostnadsfri del i familjepaketet!

Postad 29 mars 2008 - 19:14

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Nix, du sparar tjugan i 24 månader, dvs summa 480 kr. Dvs du behåller avgiften om 189 kr/mån för familjepaketet, och det tidigare annonserade HD-paketet om 6 månaders kostnadsfrihet inkluderas istället som en kostnadsfri del i familjepaketet!

Precis, så blir det. Så jag skulle tro att det är bäst att slå till innan den 1/4.

Postad 29 mars 2008 - 19:20

petka
  • petka
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej,

Ja, priset blir 209:- i 24mån ifrån 1/4. Men däremot får du 3månader gratis + cykel på köpet enligt El-Gigantens reklamblad.

Postad 29 mars 2008 - 19:20

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

/W

Ok! Låter inte helt fel! Frågan är bara om/ifall CD går ut med subventioneringar på boxen som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Men det lär sluta på ungefär samma peng i slutänden vilket som än sker.
Jag ringer Canal Digitals kundtjänst på måndag och luskar lite innan jag slår till :)

Postad 29 mars 2008 - 19:22

Unregisteredc1173326
  • Unregisteredc1173326
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

/W

Ok! Låter inte helt fel! Frågan är bara om/ifall CD går ut med subventioneringar på boxen som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Men det lär sluta på ungefär samma peng i slutänden vilket som än sker.
Jag ringer Canal Digitals kundtjänst på måndag och luskar lite innan jag slår till :)

Boxen är redan subventionerad från 4 995 kr till idag 2 995 kr!

Postad 29 mars 2008 - 19:28

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

/Borken65

Stämmer inte då tempmätningen går av när du tar bort fläkten. Men marknadens tystaste PVR-box får du, men kan inte lita på temperaturen du får i menyn. Testa och lägg fläkten varsomhelst på Boxen så märker du att skalet med en gång ger ifrån sig missljud. Det är inneskelettet av plåt/aluminium CD behöver byta ut mot något med mer kvallité. Hårddisken är numera fast monterad och ger knappt ifrån sig något ljud alls.

Redigerat av ruva, 29 mars 2008 - 22:50.

Postad 29 mars 2008 - 19:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

/Borken65

Stämmer inte då tempmätningen går av när du tar bort fläkten. Men marknadens tystaste PVR-box får du, men kan inte lita på temperaturen du får i menyn. Testa och lägg fläkten varsomhelst på Boxen så märker du att skalet med en gång ger ifrån sig missljud. Det är innnabskelettet CD behöver byta ut mot något med mer kvallité. Hårddisken är numera fast monterad och ger knappt ifrån sig något ljud alls.

Ta du och testa om det är någon skillnad på temperturmätningen med fläkten ansluten eller ej du kan ju sätta den så att den inte kyler boxen, kan vara så att tempgivaren sitter på moderkortet så det kan var en rätt mätning ändå

Försök om möjligt också mäta upp i vilket spänningsområde fläkten jobbar im som normalt och vad det blir när det blir lite varmare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.