Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 augusti 2008 - 16:32

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Fick precis hem min Diamond och har satt i SIM-kort och laddat batteriet. Nu när jag startade den för första gången så kommer det upp en bild med fyra fält. Ett rött överst och sen ett grönt, blått och nederst ett vitt. Det står en massa mumbo-jumbo i de två översta och i det vita längst ner står det "Serial". Det går inte att göra nånting, har tryckt på alla knappar som finns, inklusive on/off knappen samt hållt denna inne, utan resultat. Vill ju inte bara slita ur batteriet...

Vad är det för skitmobil jag köpt?

Så där gjorde min med när jag startade den första gången. Det var bara att trycka in resetknappen, den lilla röda där pennan sitter, så startade den normalt.

Redigerat av Unregistered2916f86d, 13 augusti 2008 - 16:33.

Postad 13 augusti 2008 - 17:07

Unregisteredbdb603fb
  • Unregisteredbdb603fb
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

jag kör med samma version... testa avinstallera, soft reset, installera, soft reset
då ska det banne mig fungera :unsure:

Har bara installerat tomtom samtidigt hämtat en gratis karta , då fungerar den men direkt jag kopiera över skandinavien kartan till internminnet och kör den kartan så fungerar den inte då säger den att det är för lite minne

Postad 13 augusti 2008 - 17:18

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Ok, tänkte köra in duttys 1.6 på min htc men har nog ett ganska enkelt problem. för att få in den ska man lägga över de två nbh-filerna och exe-filen i en egen katalog på telefonen, förslagsvis Ruu_Signed_Duttys_Diamond_5.2.20273_V1_6_Full. Men när jag ska lägga över katalogen via activesync så får jag bara meddelandet "kontrollera filer" men noll andra ledtrådar (typiskt ms :unsure:) vad är det jag missat/gör fel?

EDIT: löste sig, men den verkar vilja spara till "fel" ställe där jag inte har så mycket utrymme. för lagring står det att jag har totalt 85.06MB varav 58.02MB är tillgängligt, men det måste ju kunna gå att ändra så att den sparar på minneskortet istället för huvudet? flippat runt i menyerna osv men inte hittat något.

EDIT2: Jag är lite lost... hade en nära vän som gick bort för ett par dagar sedan så jag är ganska grötig i huvudet. Löste sig nu.

Redigerat av trickysaer, 13 augusti 2008 - 18:02.

Postad 13 augusti 2008 - 17:56

Achilleos
  • Achilleos
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tryckte på den röda knappen och då funkade det sen när jag startade om.

Hur lägger man in grejer i internminnet, och hur hittar man dem igen sedan? När jag ska lägga in en fil så kopplade jag in mig med den medföljande USB-kabeln och då hittade datorn telefonen som enhet H: Men om jag flyttar in en fil på H: så hittar jag den inte i telefonen sedan... och det står i instruktionen för programmet att filen skall läggas i internminnet...var är det?

Postad 13 augusti 2008 - 18:19

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tryckte på den röda knappen och då funkade det sen när jag startade om.

Hur lägger man in grejer i internminnet, och hur hittar man dem igen sedan? När jag ska lägga in en fil så kopplade jag in mig med den medföljande USB-kabeln och då hittade datorn telefonen som enhet H: Men om jag flyttar in en fil på H: så hittar jag den inte i telefonen sedan... och det står i instruktionen för programmet att filen skall läggas i internminnet...var är det?

När du kopplar in telefonen så väljer du filöveringen istället för activesync. För att komma åt de filer du sedan fört över så ta först ut usb-sladden och gå sedan in på internminnet via filutforskaren.

Vidare till mina trevliga småproblem :unsure: Kan inte köra exe-filen för duttys på telefonen, får ett felmeddelande som relaterar till .net-fel, har dock installerat .net framework (NETCFv35.wm.armv4i.cab) så förstår inte vad problemet är.

Postad 13 augusti 2008 - 18:48

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
hur hindrar man skärmen att släckas under ett samtal? vad ska jag ändra i registret? Jag använder det senaste svenska romet.

Jag provade detta, hämtad från XDA developers

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\?EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

jag hittade inte EnableFastD ormantDisplayDuringCall

Postad 13 augusti 2008 - 19:54

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

hur hindrar man skärmen att släckas under ett samtal? vad ska jag ändra i registret? Jag använder det senaste svenska romet.

Jag provade detta, hämtad från XDA developers

Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\?EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

jag hittade inte EnableFastD ormantDisplayDuringCall

Jag kan rekommendera att inte ta bort skärmsläckarfunktionen vid samtal...jag gjorde det, och det slutade med att jag drog igång program, parkerade samtalen, skickade sms, slog på högtalartelefonen osv osv...allt för att örat petade på skärmen...

Postad 13 augusti 2008 - 20:13

Achilleos
  • Achilleos
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ok, har fått det att funka nu. Jag fattade inte att man var tvungen att dra ur USB-sladden för att det skulle gå att hitta det man ville. Det jag har hållt på och pulat med är TomTom 7. Har fått programmet att funka, men det står bara "GPS-enhet saknas" hela tiden. Samma sak om jag går in på Google Maps och väljer använd GPS eller vad det nu står, då kommer det upp en massa text som går ut på att jag inte har nån GPS ansluten och måste fixa det.

Har testat att ändra fram och tillbaka på alla tänkbara sätt i Extern GPS inställningarna under system, där jag valt com2 och 4 i olika kombinationer och sen ändrat fram och tillbaka inne i TomTom men den hittar inte ett dugg. Det känns precis som de glömt montera in GPS:en i min telefon.

Några tips? Hur ska det stå från fabrik, har ju ändrat så mycket så inget står som det gjorde från början.

Postad 13 augusti 2008 - 20:50

danielb
  • danielb
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har samma gula sken på min också. Ganska exakt likadant utseende som du hade.
Hur gick det med din retur? Är det så här på alla eller har vi bara haft otur?

sådär, efter 4 olika telefoner har jag nu äntligen fått en som inte blöder i skärmen. BKE i Karlstad har varit otroligt hjälpsamma och jag är glad jag köpte min nalle live i en butik och inte beställde på nätet vilket hade gjort rma hanteringen något mer krångllig.

Postad 13 augusti 2008 - 23:31

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ok, har fått det att funka nu. Jag fattade inte att man var tvungen att dra ur USB-sladden för att det skulle gå att hitta det man ville. Det jag har hållt på och pulat med är TomTom 7. Har fått programmet att funka, men det står bara "GPS-enhet saknas" hela tiden. Samma sak om jag går in på Google Maps och väljer använd GPS eller vad det nu står, då kommer det upp en massa text som går ut på att jag inte har nån GPS ansluten och måste fixa det.

Har testat att ändra fram och tillbaka på alla tänkbara sätt i Extern GPS inställningarna under system, där jag valt com2 och 4 i olika kombinationer och sen ändrat fram och tillbaka inne i TomTom men den hittar inte ett dugg. Det känns precis som de glömt montera in GPS:en i min telefon.

Några tips? Hur ska det stå från fabrik, har ju ändrat så mycket så inget står som det gjorde från början.

Jag hade samma problem efter att ha lagt in tom tom 7 första gången, jag fick göra en fabriks återställning på mobilen och lägga in tom tom igen så funkade det kanon, hoppas det funkar =)
Kram

ps. se till att vara utomhus oxå .ds

Redigerat av zuperzelda, 13 augusti 2008 - 23:34.

Postad 14 augusti 2008 - 00:04

brb66
  • brb66
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har skällt som en bandhund på tre då dom brandat romen och sabbat homescreenen. Dom har lagt planet tre där kontakter skall ligga jäkla skit företag skall köpa lös luren och låsa upp den.
Tre telefonerna kan nu hämta hem nya rommen från htc med serie nummret. Men den funkar ej att instalera med uppdaterings verktyget
Hatar tre numer ;)

Postad 14 augusti 2008 - 00:37

theCube
  • theCube
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur är denna telefonen i helhet? ett bra köp? vad är det positiva & negativa sakerna med den? =]

Postad 14 augusti 2008 - 02:02

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
- Jag fick min i måndags, olåst, jag reagerade direkt på segheten, när man blädrar med touchflo 3d.

- MEN MEN MEN...

- Efter den sneaste ROMÄen ifrån HTC E-Club så är den helt otroligt bra, har kört med
Schap's Advanced Configuration Tool
Diamond TF3D Config

Och twekat så det går snabbare, och nu är den inte ett dug seg, otrolig telefon, har inte hunnit hittat alla funktioner, helt ###### amazing..

Men en fråga ni som vet.

Knaplåset, får man bara upp det genom att ta ut stylus pennan, eller kan man göra något annat?

Postad 14 augusti 2008 - 06:53

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
jag satt och testa lite och "råkade" installera BatteryStatusExt.1.04.UPXed.build_0270.CAB...nu efter det kommer jag inte vidare från menyn där man skriver in pinkod. den låser sig där.... kommer inte in i telefonen för att avinstallera det nu..har kört med resetknappen och allt. någon som har nåt tips hur man avinstallera programmet? för nu är telefonen obrukbar ;)

Postad 14 augusti 2008 - 07:19

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Men en fråga ni som vet.

Knaplåset, får man bara upp det genom att ta ut stylus pennan, eller kan man göra något annat?

Trycka på knappen högst upp?

Postad 14 augusti 2008 - 07:49

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

- Jag fick min i måndags, olåst, jag reagerade direkt på segheten, när man blädrar med touchflo 3d.

- MEN MEN MEN...

- Efter den sneaste ROMÄen ifrån HTC E-Club så är den helt otroligt bra, har kört med
Schap's Advanced Configuration Tool
Diamond TF3D Config

Och twekat så det går snabbare, och nu är den inte ett dug seg, otrolig telefon, har inte hunnit hittat alla funktioner, helt ###### amazing..

Men en fråga ni som vet.

Tjena.

Om telefonen är låst så trycker du först på on/off knappen så skärmen tänds (fast med svag belysning för att luren är låst). Tryck sedan på vänster soft-key (Lås upp) då får du en ny soft-key till höger i mitten av skärmen (Lås upp) Tryck på den så är telefonen upplåst.

// Liddan

Postad 14 augusti 2008 - 08:05

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

När du kopplar in telefonen så väljer du filöveringen istället för activesync. För att komma åt de filer du sedan fört över så ta först ut usb-sladden och gå sedan in på internminnet via filutforskaren.

Varför göra det krångligt med att behöva dra ut och stoppa in sladden...?
Kör ActiveSync, öppna utforskaren, där ser du enheten Diamond med två diskar: telefonminne ("\") och internminne.

Postad 14 augusti 2008 - 08:06

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har skällt som en bandhund på tre då dom brandat romen och sabbat homescreenen. Dom har lagt planet tre där kontakter skall ligga jäkla skit företag skall köpa lös luren och låsa upp den.
Tre telefonerna kan nu hämta hem nya rommen från htc med serie nummret. Men den funkar ej att instalera med uppdaterings verktyget
Hatar tre numer ;)

Fungerar inte?
Jasså, det var ju snällt av tre/htc att släppa en uppdatering som inte fungerar.
Lät ju lite konstigt.
Jag måste prova.
Återkommer med resultat.

Postad 14 augusti 2008 - 08:08

Freddaz
  • Freddaz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag har en fråga om TomTom 7.
Jag har köpt och installerat Westen Europe på min Diamond...
Allt funkar bra tills jag vill ta del av dom senaste kartuppdateringarna via tomtom home map share, där ska man ju kunna ladda ner ändringar som andra användare har gjort och även tomtoms egna updateringar.
Programmet säger att map share inte stödjs på telefonen?
Måste man vänta tills dom släpper Tomtom 7 i Sverige? för som det verkar så är det bara till tyskarna som fått med Tomtom 7 till sina telefoner...

Någon som har nått bra tips vad jag ska göra?

Redigerat av Freddaz, 14 augusti 2008 - 08:10.

Postad 14 augusti 2008 - 08:41

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man skriver in en persons födelsedag för att den ska synas i kalendern?
Det synd på e kontakter jag hade sen innan som jag fört över för den gamla telefonen men när jag lägger upp en ny kontakt så händer inget i kalendern..

Nån som har provat?

Postad 14 augusti 2008 - 09:30

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Flera gånger per dag startar Active Sync på telefonen utan anledning. Varför?

Redigerat av Unregistered8fa6290e, 14 augusti 2008 - 09:31.

Postad 14 augusti 2008 - 09:41

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Hatar tre numer ;)

Nu har jag provat och pratat med HTC.
Tydligen så är det den första romen som ligger ute för alla.
HTC vet inte varför men tydligen så är det inte den Tre-brandade vi väntat på.

Då är det bara å vänta å vänta å vänta... eller går förbi med annan rom.

Postad 14 augusti 2008 - 10:00

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Glöm inte att när man kör gps från första gången så ska man va utomhus och att det kan ta upp till 10 - 15 min innan den hittar satelliter. Ha lite tålamod å låt den ligga så kanske de löser sej.

Flera gånger per dag startar Active Sync på telefonen utan anledning. Varför?

känner igen problemet. den verkar dra igång då man tagit emot mms eller annan datatrafik...
har ingen aning om varför dock.

/W

Postad 14 augusti 2008 - 10:12

Unregistereda349202f
  • Unregistereda349202f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Några har kanske läst om mitt synkproblem (som löstes..) tidigare, men nu har det hänt igen och jag måste antagligen lämna in min Diamant på reparation....

Problemet är att det inte händer nånting på datorn när jag kopplar in telefonen. På telefonen frågar den efter om jag vill synka eller köra i diskläge. Jag väljer ngt utav dem, sen händer ingenting.

Har prövat _allt_, t.ex. har jag provat att ominstallera WMDC massa ggr, prövat med 3 olika datorer, olika kablar, olika inställningar i mobilen, hard reset (blev dock bara återställd till 1.93 eftersom det var senare jag la in..) m.m. INGENTING gör någon skillnad. Det enda som visade på ngn respons var efter att jag ominstallerat WMDC till engelsk version, då sa datorn att det var något som var fel med USB-anslutningen och bad mig "disconnect and reconnect the device", men efter det hände ingenting.

Någon som har ngn snilleblixt innan jag lämnar in den imorn?

//Virre

Har nu lämnat in min telefon hos Telenor och ska få en ny idag. Pratade även med HTC support o de sa att det måste vart ngn konstighet med den nya ROMen.. Telenor klassade det som en DOA (Dead On Arrival) - ny telefon direkt i butik, eftersom den bara var en vecka gammal, väldigt schysst!

Hoppas bara den nya inte börjar strula den med..

Postad 14 augusti 2008 - 10:23

nipokledo
  • nipokledo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

.. Telenor klassade det som en DOA (Dead On Arrival) - ny telefon direkt i butik, eftersom den bara var en vecka gammal, väldigt schysst!

Det skulle va schysst om dom kunde ha automatiska inställningar till den nya hype-telefon som
dom marknadsför som fasiken..
Nej nej dom hänvisar via kundtjänsten till smartphone.se eller något liknande som ska stå för inställningar o.s.v
Det är tydligen någon underleverantör till Telenor, dit dom skickar trasiga telefoner.
Men men det är ju inte problem.. Eller jo. Diamanten finns inte ens med i deras ej uppdaterade sida.
Dåligt telenor.
Fy skäms.

(Jag vet ej hur jag ska göra för att ställa in min internetprofil.)

/N

Postad 14 augusti 2008 - 10:39

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Har nu lämnat in min telefon hos Telenor och ska få en ny idag. Pratade även med HTC support o de sa att det måste vart ngn konstighet med den nya ROMen.. Telenor klassade det som en DOA (Dead On Arrival) - ny telefon direkt i butik, eftersom den bara var en vecka gammal, väldigt schysst!

Hoppas bara den nya inte börjar strula den med..

Ta med dig sladden till en annan dator, plugga in den där så ska du nog se att det fungerar. Samma sak hände mig. Vet inte vad det beror på faktiskt, men problemet verkar uppstå när man har haft/har två olika telefoner ipluggade i datorn.

En fråga, kan man byta språk i telefonen? Isf, vart? Kör med Duttys 1.6. Stör mig på att inte ha åäö när man skriver sms.

Redigerat av trickysaer, 14 augusti 2008 - 10:53.

Postad 14 augusti 2008 - 10:47

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Har beställt en diamond nu och får den idag tror jag..
Det jag undrar är om det är möjligt att använda sig av Tele2´s tv tjänster med denna telefon.. alltså, går det att titta på tv?

Postad 14 augusti 2008 - 11:16

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Hej allihopa!
Har beställt en diamond nu och får den idag tror jag..
Det jag undrar är om det är möjligt att använda sig av Tele2´s tv tjänster med denna telefon.. alltså, går det att titta på tv?

Jag har då provat att kika på OS i min via Tele2 och det har fungerat fint..

// Anders

Postad 14 augusti 2008 - 11:31

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag har köpt en htc diamond, men telefonen lyckas inte läsa mitt kort(står : sätt in simkort) . Har prövat 2 olika fungerande kort men fungerar fotfarande inte , Kan det ha något med drivrutiner att göra?

/Tack

Postad 14 augusti 2008 - 11:47

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Ta med dig sladden till en annan dator, plugga in den där så ska du nog se att det fungerar. Samma sak hände mig. Vet inte vad det beror på faktiskt, men problemet verkar uppstå när man har haft/har två olika telefoner ipluggade i datorn.

En fråga, kan man byta språk i telefonen? Isf, vart? Kör med Duttys 1.6. Stör mig på att inte ha åäö när man skriver sms.

Börja med att installera denna: T9 Input 14 Languages Update.CAB + Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB

T9: http://forum.xda-dev...mp;d=1218072892

Keys: http://forum.xda-dev...mp;d=1218073791

Så får du svensla ÅÄÖ å tangentborden.. ;)

Om du vill ha Touchflo på Svenska så ska du installera: Diamond TF3D config.. finns på XDA.. sök!
Resten av mobilen förblir på engelska.

P.S Sök nästa gång.. Detta har besvarats några gånger nu i tråden.. D.S

Postad 14 augusti 2008 - 11:58

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

sådär, efter 4 olika telefoner har jag nu äntligen fått en som inte blöder i skärmen. BKE i Karlstad har varit otroligt hjälpsamma och jag är glad jag köpte min nalle live i en butik och inte beställde på nätet vilket hade gjort rma hanteringen något mer krångllig.

Nu har jag också fått mitt retur-ex och det blöder inte på samma sätt. Dock tycker jag nog att det blöder igenom lite svagt gult längs hela nedre kanten vid vit bakgrund. Men det får man väl leva med.

En annan sak jag noterade var att den numera levereras med ROM 1.93 från start. Det var ju bra. Då slapp man uppgradera till den direkt i alla fall.

Postad 14 augusti 2008 - 11:59

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har köpt en htc diamond, men telefonen lyckas inte läsa mitt kort(står : sätt in simkort) . Har prövat 2 olika fungerande kort men fungerar fotfarande inte , Kan det ha något med drivrutiner att göra?

Kan inte tänka mig att några drivrutiner alls kan ställa till ett sådant fel, är ganska enkelt att stoppa in sim-kortet åt fel håll, är du säker på att du stoppar in det åt rätt håll? Att telefonen inte är låst till annan operatör?

Postad 14 augusti 2008 - 12:09

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Börja med att installera denna: T9 Input 14 Languages Update.CAB + Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB

T9: http://forum.xda-dev...mp;d=1218072892

Keys: http://forum.xda-dev...mp;d=1218073791

Så får du svensla ÅÄÖ å tangentborden.. :P

Om du vill ha Touchflo på Svenska så ska du installera: Diamond TF3D config.. finns på XDA.. sök!
Resten av mobilen förblir på engelska.

P.S Sök nästa gång.. Detta har besvarats några gånger nu i tråden.. D.S

Ahh tack, hade helt missagt Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB, blev inte klok på varför jag inte fick åäö när jag hade hade den andra t9-tillägget, förutsatte att det skulle finnas med där ;) TF3D config ingår i duttys senaste, engelska på andra ställen bryr jag mig inte om, bara störigt när man ska messa :P

Postad 14 augusti 2008 - 12:11

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ahh tack, hade helt missagt Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB, blev inte klok på varför jag inte fick åäö när jag hade hade den andra t9-tillägget, förutsatte att det skulle finnas med där ;) TF3D config ingår i duttys senaste, engelska på andra ställen bryr jag mig inte om, bara störigt när man ska messa :P

du ska itne behöva den där...ska räcka med dom där 14. jag har iaf bara den och det finns med svenska lite längre ner i listan när man väljer språk på T9.

Postad 14 augusti 2008 - 12:11

nipokledo
  • nipokledo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu har jag också fått mitt retur-ex och det blöder inte på samma sätt. Dock tycker jag nog att det blöder igenom lite svagt gult längs hela nedre kanten vid vit bakgrund. Men det får man väl leva med.

En annan sak jag noterade var att den numera levereras med ROM 1.93 från start. Det var ju bra. Då slapp man uppgradera till den direkt i alla fall.

Jag har också lite gult men det syns mest med vit bakgrund.
Jag har försökt att trycka som fasiken och det släppte lite.
/N

Postad 14 augusti 2008 - 12:26

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

du ska itne behöva den där...ska räcka med dom där 14. jag har iaf bara den och det finns med svenska lite längre ner i listan när man väljer språk på T9.

hade på svenska, men fick inte svenskt tangentbord för det utan var tvungen att flippa in på specialtecken och bläddra varje gång jag skulle ha åäö men det kanske berodde på att jag hade resten av menyer osv på engelska då. hur som helst så funkar det fint nu ;)

Postad 14 augusti 2008 - 12:37

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

hade på svenska, men fick inte svenskt tangentbord för det utan var tvungen att flippa in på specialtecken och bläddra varje gång jag skulle ha åäö men det kanske berodde på att jag hade resten av menyer osv på engelska då. hur som helst så funkar det fint nu ;)

Tjena.

Vad gjorde du för ändring nu? För jag hade samma problem som du beskriver, jag hade svensk T9, men var tvungen o gå in bland specialtecken för att kunna skriva å,ä,ö på tangentbordet = DRYGT

// Liddan

Postad 14 augusti 2008 - 12:47

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tjena.

Vad gjorde du för ändring nu? För jag hade samma problem som du beskriver, jag hade svensk T9, men var tvungen o gå in bland specialtecken för att kunna skriva å,ä,ö på tangentbordet = DRYGT

// Liddan

Laddade ned denna som jag blev tipsad om några rader ovanför av nuco http://forum.xda-dev...mp;d=1218073791

lite mongo dock, efter att ha installerat den så bytte den från svenska till danska så man får gå in och byta en gång till ;)

Redigerat av trickysaer, 14 augusti 2008 - 13:13.

Postad 14 augusti 2008 - 13:45

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
jag har ett lite små irriterande problem.. jag o min flickvän fick våra diamanter igår men när vi ska lägga till favoriter (så att man kan snabbt ringa up till någon o inte behöva blädra bland ALLA kontakter) så går det inte jag har lyckats på något sätt få in 4 st men kommer inte på hur jag gjorde,, någon som har nå tips??

Postad 14 augusti 2008 - 13:49

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

jag har ett lite små irriterande problem.. jag o min flickvän fick våra diamanter igår men när vi ska lägga till favoriter (så att man kan snabbt ringa up till någon o inte behöva blädra bland ALLA kontakter) så går det inte jag har lyckats på något sätt få in 4 st men kommer inte på hur jag gjorde,, någon som har nå tips??

Tjena,.

Tryck på höger soft-key (Meny) och välj sedan "Lägg till favorit"

// Liddan

Postad 14 augusti 2008 - 13:51

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Du måste kopiera de kontakter du vill ha som favoriter från sim-kortet till telefonen.

Postad 14 augusti 2008 - 13:51

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Vidare till mina trevliga småproblem ;) Kan inte köra exe-filen för duttys på telefonen, får ett felmeddelande som relaterar till .net-fel, har dock installerat .net framework (NETCFv35.wm.armv4i.cab) så förstår inte vad problemet är.

Vet inte om du lyckats lösa det ännu, men du kör alltså Dutty's exe-fil från din dator när du har telefonen ansluten och ActiveSync-anslutning aktiv. Kör inte något på telefonen.

Postad 14 augusti 2008 - 13:54

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hmm, någon som vet vart man kan köpa en extra USB-kabel? För det är väl inte en vanlig mini-usb kontakt?

Postad 14 augusti 2008 - 13:57

liddan
  • liddan
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hmm, någon som vet vart man kan köpa en extra USB-kabel? För det är väl inte en vanlig mini-usb kontakt?

Tjena.

Det fungerar finfint med en vanlig standard mini-usb kabel. Någon som vet varför HTC kör med sin special variant? Fyller den någon funktion? Allt jag har testat hittills (både på Diamond och på min föregående Trinity) har fungerat perfekt med en standard usb kabel.

// Liddan

Postad 14 augusti 2008 - 13:58

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jodå, en vanlig mini-USB passar.

/M

Postad 14 augusti 2008 - 13:59

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Vad jag vet e det en vanlig mini-usb.. Kabeln som jag har till min digitalkamera använder jag ibland till min diamant också ;)

Postad 14 augusti 2008 - 14:01

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tjena.

Det fungerar finfint med en vanlig standard mini-usb kabel. Någon som vet varför HTC kör med sin special variant? Fyller den någon funktion? Allt jag har testat hittills (både på Diamond och på min föregående Trinity) har fungerat perfekt med en standard usb kabel.

// Liddan

HTC's egna format kallas HTC ExtUSB och innehåller, förutom standard mini-USB, anslutningar för audio in/ut.

/M

Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 14 augusti 2008 - 14:05.

Postad 14 augusti 2008 - 14:01

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Aha, där ser man. Vanliga mini-usb kablar har man liggandes i drivor så det var ju perfekt det. ;)

Postad 14 augusti 2008 - 14:12

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
En sista fråga ang diamond , har försökt klura ut hur man lägger in musik men hittar inte det , lite hjälp tack?

Postad 14 augusti 2008 - 14:27

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!

en sak som irriterar mig lite är kalendern.. Om man har en avtalad tid idag och en imorgon till exempel.

På "hem" sidan syns klockan och sen ser man morgondagens inplanerade aktiviteter överst och dagens planeringar nedanför.. så jag måste bläddra ner för att se det. Borde det inte vara tvärtom eller går det att fixa?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.