Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 09 augusti 2008 - 22:01

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

jo självklart, men vad säger att inte den delen kan vara buggig?
liksom wifin var när leopard lanserades...vissa hade en wifi-connection som hoppade mellan noll och max då och då, precis på det sätt som 3g-mottagningen nu beter sig på iphone. Detta inträffade alltså inte hos alla trots samma hårdvara och mjukvara...

mjukvara ? iphonen heter 3G man släpper inte en telefon med det namnet som EJ kan ta emot signaler på ett korrekt sätt...eller ? har aldrig ägt en mac eller varit i kontakt med apple innan iphone...men för mig är det ett clownbolag som ej berättar vad som är fel...kan det det bli enklare...det är ju det alla ber om...

VAD ÄR FELET... ??

(steve J) ja vi har haft en dålig batch, vi ber om ursäkt och ni får givetivis en ny lur...eller är det så att varenda telefon alt 80 % va alla telefoner är defekta...kostar mucho $$$$ att erkänna felet då

:)

skandal sa bull

skandal sa bill

måns var tyst :D

Postad 09 augusti 2008 - 22:09

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
slowmove, tycker även du kan gå i på apples forum och nämna din tes, för alla dom människorna där....

men du måste kunna engelska, men det utgår jag ifrån att du kan....

(obs det gäller de trådar med 1000 inlägg i om "bad reception you are not alone")

Redigerat av fastball, 09 augusti 2008 - 22:10.

Postad 09 augusti 2008 - 22:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

HUUUR ska jag göra för att få köpa apps från amerikanska iTunes? Den vägrar låta mig ändra på mina bank- och adressuppgifter (petade in en känd adress i Long Island, New York) utan säger att nej, se det stämmer inte med din banks uppgifter om dig. Om jag ska köpa ett gåvotjofräs till mig själv, till ett annat mail då så klart, så står det att "Gift Certificates can only be redeemed in the store in which they were created". Hmf! HUUUR ska man göra?

Jag köpte ett amerikanskt giftcard på eBay och skapade ett nytt konto med amerikansk adress. Klappat och klart :).

Beskriv hur du upplever att din fungerar bra!?

I mitt fall är det så här... jag bor i Malmö... inte jättecentralt men hyffsat. Jag får fem pinnar så fort jag tar mig utanför lägenheten men inomhus ligger den i snitt på 2-3. Är dock lite frågande till de där programmen som mäter hastigheten. Även fast jag har fem pinnar kan programmet ange 350kb/sek.

Tycker dock att det går relativt snabbt att surfa även fast pinnarna går ner till två eller mindre... har inte så bråttom. Men visst snurrar det på snabbare med Wifi.

Även om jag inte kommer få någon Turbohastighet på surfandet lär jag inte lämna tillbaks mobilen... det är alltför många andra bra funktioner som jag gillar med den.

En tanke!!

Om nu telefonen är defekt gällande antenn och 3G mottagning. Innebär inte det att de andra mobiloperatörerna, som så småningom får chansen att saluföra luren, kommer få kalla fötter och strunta i det helt. Jag menar visar det sig att det inte är ett mjukvarufel lär ju Telia få betala för detta.

Fler som haft den funderingen eller som vill kommentera?

Vilket program var det du använde? Det skulle ju vara en bugg i något som fans på AppStore som skrev fel... dvs att den skrev ut 350kb/s men i praktiken var det 350kB/s.

Redigerat av Phindus, 09 augusti 2008 - 22:21.

Postad 09 augusti 2008 - 22:34

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

aldrig varit med om liknande...påminner om kejsarens nya kläder...alt du köper en lamborghini men den kan endast köras i 30 km/h....
//fastball

Då har du inte varit med om mycket. För mig är iPhone den första telefon som fungerar perfekt med min dator. SE, Nokia, Simens, Samsung och all vad dom heter har ju aldrig haft ett vettigt stöd för Mac OS X.

Postad 09 augusti 2008 - 22:43

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Då har du inte varit med om mycket. För mig är iPhone den första telefon som fungerar perfekt med min dator. SE, Nokia, Simens, Samsung och all vad dom heter har ju aldrig haft ett vettigt stöd för Mac OS X.

inom mobil telefoni, korrekt....jag är väl naiv och tror att inom 3g industin som funnits i typ 5 år, inte skall kunna
köpa en telefon år 2008 som kan ta emot 3g på ett vettigt sätt

i övrigt så tror jag att jag varit med om en del :) dock troligt ej lika mye som mactalibaerna mfl har under sina liv

Postad 09 augusti 2008 - 22:50

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Vad är en mactalibaern, fastball?

Postad 09 augusti 2008 - 22:53

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Vad är en mactalibaern, fastball?

en mactaliban är de som oberoende fel på en pryl från apple försvarar dom....trots att de inte får betalt

Redigerat av fastball, 09 augusti 2008 - 22:55.

Postad 09 augusti 2008 - 23:00

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jag köpte ett amerikanskt giftcard på eBay och skapade ett nytt konto med amerikansk adress. Klappat och klart :).

Vilket program var det du använde? Det skulle ju vara en bugg i något som fans på AppStore som skrev fel... dvs att den skrev ut 350kb/s men i praktiken var det 350kB/s.

Jag använde gratisprogrammet "Speedtest"!

Postad 09 augusti 2008 - 23:03

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
ok, vad kallar man alla de personer som inte har en iPhone men ändå klagar över hur dålig och misslyckad produkt den är? Nollor kanske?

Själv har jag inga problem med min iPhone, för mig så håller den vad Apple lovat. Jag har haft mobiltelefoner sedan 80-talet och detta är den bästa som gjorts. Enligt mig.

Postad 09 augusti 2008 - 23:08

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
låter bra det norlund, glad att du och slowmove är nöjda och glada med 3g mottagningen

jag är inte det...hoppas du har överseende med det... :)

gonatt

Postad 09 augusti 2008 - 23:08

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

1. Jag bor i utkanten av Norrköping och där har jag full 3g-mottagning inomhus hur jag än rör mig, likaså på alla andra ställen där jag väntat mig full mottagning har jag det.

2. Mottagning och hastighet hör inte ihop, man kan ha hög hastighet fast kontakten med masterna inte är starkast. Det beror på andra faktorer som belastning etc.

Konstigt jag bor också i utkanten av Norrköping och har inte haft mer en två pinnar ocg det är inte ofta.

Postad 09 augusti 2008 - 23:13

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

en mactaliban är de som oberoende fel på en pryl från apple försvarar dom....trots att de inte får betalt

Hahaha.... :) :D Den var rolig Fastball. Jag tror SAOL (Svenska Akademiens Ordlista) får lyfta upp det ordet till nästa tryckning. Men stämmer det att du inte har någon iPhone??

Redigerat av 123456, 09 augusti 2008 - 23:16.

Postad 09 augusti 2008 - 23:16

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Heeej!!

Läste lite inne på apple.se om iPhone 3G. Såg att de skrivit att det skulle ta 48 sekunder att ladda www.lonelyplanet.com med Edge och 20 sekunder med 3G! AHA tänkte jag... sneglade på mina två pinnar och sa till mig själv... det där skall jag minsann testa. Säger Apple.se att det tog 20 sekunder för dem att ladda ner www.lonelyplanet.com så får jag se hur lång tid det tar för mig.

Växlade mellan 1 och 2 pinnar... tog tiden med timern i min W910... resultatet... 22.2 sekunder!

Vet inte vad detta säger om hastigheten i övrigt men jag kom iaf rätt close det som www.apple.se skriver att 3Gaktiveringen skall klara av.

Vad säger ni andra? Vad får ni för hastighet till lonelyplanet från vardagsrumssoffan??!

Postad 09 augusti 2008 - 23:20

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Okej... stack ut iPhonen genom fönstret och fick fem pinnar... nu tog det 14.8 sekunder att ladda www.lonelyplanet.com.

Hmmm... undras om www.apple.se har lagt in de där uppgifterna i efterhand? Någon som vet om de fanns där före lanseringen!??!

Postad 09 augusti 2008 - 23:24

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
24sek
Edit: 5 pinnar

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 09 augusti 2008 - 23:39.

Postad 09 augusti 2008 - 23:26

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Fast det är klart... andra gången jag laddade ner sidan hade jag väl delar av den i minnet på mobilen och då går det ännu snabbare!!

Postad 09 augusti 2008 - 23:26

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Okej... stack ut iPhonen genom fönstret och fick fem pinnar... nu tog det 14.8 sekunder att ladda www.lonelyplanet.com.

Hmmm... undras om www.apple.se har lagt in de där uppgifterna i efterhand? Någon som vet om de fanns där före lanseringen!??!

Har du tänkt på att efter första gången är sidan cachad. Och det går därmed fortare andra gången?
Jag hade två pinnar med benen i kors och en hand på takfläkten. 2 minuter och 9 sekunder. ;)

EDIT: 2 pinnar på 3G. Man måste nog vara pensionär för att ha tid att surfa med min mobil. ;)
Ändå gjorde jag ett test direkt efter och fick 300kb/s på i.dslr.net och 273kb/s nånting på iNetworkTest??? :)
Men hade jag rört mig det minsta hade det sagt, phuuiiiittt, och jag hade surfat EDGE. Och då har jag 700m till en 100m mast. :D

Redigerat av 123456, 09 augusti 2008 - 23:42.

Postad 09 augusti 2008 - 23:28

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Har du tänkt på att efter första gången är sidan cachad. Och det går därmed fortare andra gången?
Jag hade två pinnar med benen i kors och en hand på takfläkten. 2 minuter och 9 sekunder. ;)

Jo... :D

Och shit... det tog banne mig tid! Så du menar att din iPhone är sååå seg på 3G?! över 2 minuter. Ajaj... jag skall nog vara nöjd med mitt exemplar då!! :)

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 09 augusti 2008 - 23:31.

Postad 10 augusti 2008 - 00:07

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Säg så här, felet finns inte i alla telefonerna. Många har bra mottagning - däribland jag. Antingen är det ett batchproblem med hårdvaran (som således bara gäller vissa batchar av telefonen) eller så är det mjukvarufel som fixas i 2.1

Tycker personligen att det låter rätt motsägelsefullt att säga att det både kan vara ett hårdvarurelaterat och mjukvarurelaterat problem. Men hursomhelst, måste bara dra en parallell till min gen1-iphone där många hade ett fel som gjorde att man hela tiden "tappade" samtal, dvs att ett samtal kunde brytas när som helst under tiden man pratade med någon. Detta gällde heller inte alla gen1-iphones, men dock rapporterades felet från många olika länder. Även många oupplåsta/ohackade AT&T-lurar hade detta fel. Firmware uppgraderingar löste inte problemet och Apple kommenterade inte ens problemet. Själv hade jag extrema problem med detta då i snitt vartannat samtal jag hade på den bröts efter antingen en kort stund eller en lång stund, kunde ta allt mellan 1sek till 10minuter. Det som hände var att basbandet plötsligt kraschade, mottagningen försvann och samtalet helt enkelt bröts. Detta problem hade jag konstant, så länge jag körde med TELIA. Efter några månader tröttnade jag och porterade mitt nummer till Telenor, mest bara för att testa innan jag slängde skiten, och problemet försvann direkt! Har sedan operatörsbytet inte haft ett enda brutet samtal, jämfört med varannat brutet med telia. 99% av alla andra som rapporterat detta fel hade också Telia/Halebop som operatör. Så iPhone gen1 + telia = eventuellt stora problem. Kanske något liknande operatörsrelaterat fel med iPhone 3G?

Är det någon som har en importerad olåst iPhone 3G med en annan operatör än telia som också har problem med 3G-mottagningen?

Postad 10 augusti 2008 - 02:03

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

när jag kom hem bestämde jag mig för att mäta i sumpan...gick 6 sträckor i närområdet...och tog dBm värde var 20 meter...resultatet är skrämmande....ett ställe har super maximal mottagning dBm värde på -60 men resten är ej bra eller undermåligt -95 --> -112...har även sett bättre värden när jag varit o handlat...men det pendlar ju så in i ****....

jag anser att signalen skall vara klar och konstant hela tiden...den skall inte gå från max till 3 eller 2

Är det inte så att ju lägre värde desto bättre? Alltså, man bör ha så negativt värde som möjligt...?

Växlade mellan 1 och 2 pinnar... tog tiden med timern i min W910... resultatet... 22.2 sekunder!

Vet inte vad detta säger om hastigheten i övrigt men jag kom iaf rätt close det som www.apple.se skriver att 3Gaktiveringen skall klara av.

Täckning : 0 pinnar, men dock visar telefonen att den befinner sig i 3G-nät
Tid : 19 sekunder

Riktigt positivt vad det gäller hur snabbt sidan laddades men detta visar lite på det jag tror, det grafiska gränssnittet vad det gäller täckningen är inte överensstämmande med verkligheten. Man kan ha kanonbra täckning men det är inte vad man ser grafiskt på staplarna.

Men...

Jag borde ha tillgång till Turbo-3G (HSDPA) men får aldrig överföringshastigheter ens i närheten av vad jag borde få. Jag bor i centrala Malmö men kommer aldrig över 300 kbit/s när jag i en perfekt värld borde ligga på 3600 kbit/s. Man borde iaf kunna kräva att man når 2000 kbit/s (2 Mbit/s).

Jag körde iNetworkTest direkt efter och det visade på en hastighet på 323,535 kbps och med i.dslr.net fick jag värdet 1451 kbps, alltså 1,451 Mbit/s. Jag ställer mig dock tvekande till resultat redovisade efter specialtest i webbläsaren, av någon anledning så litar jag mer på en applikation likt iNetworkTest.

Edit : Signalen hade värdet -113 när jag gjorde detta testet.

Redigerat av zinned78, 10 augusti 2008 - 02:05.

Postad 10 augusti 2008 - 07:40

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
zinned78 - hos telia kan du inte vänta dig mer än dryga 1000 kbit/s men ändå är ju 300 kbit/s för lite om du bor i hsdpa-område

slowmove, tycker även du kan gå i på apples forum och nämna din tes, för alla dom människorna där....

men du måste kunna engelska, men det utgår jag ifrån att du kan....

(obs det gäller de trådar med 1000 inlägg i om "bad reception you are not alone")

Rolig du är ibland
Denna "tes" om batchar, mjukvara vs hårdvara etc är ju knappast så att jag suttit och kämmit på hemma i min lilla vrå. Jag har läst mig till och diskuterat med andra kunniga och sett på tidigare problem.
Folk har tagit upp detta i de trådarna också, läs igenom de så har nu nått roligt att göra din lilla plutt.

Klart jag kan engelska - jag har bott i england !

låter bra det norlund, glad att du och slowmove är nöjda och glada med 3g mottagningen

jag är inte det...hoppas du har överseende med det... :)

gonatt

Lovar att vi inte är de enda. Jag har då inte sett alla miljoner ägare klaga. Synd att du inte är nöjd men du behöver inte kasta skit på de som är nöjda.

Skandal av Apple - Javisst.
Men du förnekar att det ens finns fungerande exemplar.

Postad 10 augusti 2008 - 08:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

...

Jag borde ha tillgång till Turbo-3G (HSDPA) men får aldrig överföringshastigheter ens i närheten av vad jag borde få. Jag bor i centrala Malmö men kommer aldrig över 300 kbit/s när jag i en perfekt värld borde ligga på 3600 kbit/s. Man borde iaf kunna kräva att man når 2000 kbit/s (2 Mbit/s).

Jag körde iNetworkTest direkt efter och det visade på en hastighet på 323,535 kbps och med i.dslr.net fick jag värdet 1451 kbps, alltså 1,451 Mbit/s. Jag ställer mig dock tvekande till resultat redovisade efter specialtest i webbläsaren, av någon anledning så litar jag mer på en applikation likt iNetworkTest.

Edit : Signalen hade värdet -113 när jag gjorde detta testet.

Vilken version av iNetwork test kör du? Enligt denna diskussion ger en tidig version fel värde/enhet.

Postad 10 augusti 2008 - 11:26

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Täckning : 0 pinnar, men dock visar telefonen att den befinner sig i 3G-nät
Tid : 19 sekunder

Riktigt positivt vad det gäller hur snabbt sidan laddades men detta visar lite på det jag tror, det grafiska gränssnittet vad det gäller täckningen är inte överensstämmande med verkligheten. Man kan ha kanonbra täckning men det är inte vad man ser grafiskt på staplarna.

Men borde inte det innebära att man skall vara nöjd... jag menar hamnar du på 19 sek så är det likvärdigt och tom en aning bättre än den hastigheten som Apple utlovar på sin hemsida gällande 3Gnätets hastighet.

Ah... jag skall nog sluta klaga i frågan och vara nöjd med min enhet.

Postad 10 augusti 2008 - 11:50

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Fick 34sek med EDGE (5 pinnar). 3G kan jag inte testa då den växlar över till EDGE direkt ska försöka hitta en plats där jag kan få i alla fall 1-2 pinnar.

Lyckades köra 3G med 0 pinnar och fick 33sek ska också tilläga att jag rensat all internet data innan testet så den inte känner igen sidan.

Redigerat av Big-Mamba, 10 augusti 2008 - 11:54.

Postad 10 augusti 2008 - 13:25

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

zinned78 - hos telia kan du inte vänta dig mer än dryga 1000 kbit/s men ändå är ju 300 kbit/s för lite om du bor i hsdpa-område

Varför skulle jag inte förvänta mig mer? HSDPA möjliggör hastigheter upp t o m 7,2 Mbit och i iPhone då 3,6 Mbit. Jag hade varit helt nöjd om jag nådde 2-2,5 Mbit men icke.

Vilken version av iNetwork test kör du? Enligt denna diskussion ger en tidig version fel värde/enhet.

Jag kör version 1.0.2.

Men borde inte det innebära att man skall vara nöjd... jag menar hamnar du på 19 sek så är det likvärdigt och tom en aning bättre än den hastigheten som Apple utlovar på sin hemsida gällande 3Gnätets hastighet.

Ah... jag skall nog sluta klaga i frågan och vara nöjd med min enhet.

Nej, jag är inte nöjd. Bara för att Apple påstår att om man kan ladda en viss sida på en viss tid så är allt som det ska, det stämmer ju inte alls. Hur stor tror du den sidan är? Om vi säger att den ligger på 1 MB, vilket är mycket möjligt, så innebär det ju att om man laddar sajten på 20 sekunder så kommer man upp i en hastighet av 400 kbit/s...alltså 0,4 Mbit. Varför skulle jag vara nöjd med en sådan skithastighet när jag har tillgång till HSDPA?

Postad 10 augusti 2008 - 14:03

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Varför skulle jag inte förvänta mig mer? HSDPA möjliggör hastigheter upp t o m 7,2 Mbit och i iPhone då 3,6 Mbit. Jag hade varit helt nöjd om jag nådde 2-2,5 Mbit men icke.

För att 3g-näten i sverige är så överbelastade av mobila bredband. Kolla runt lite, alla tester av hastigheter i mobilnätet tar upp detta. Maxhastigheterna kan du istortsett bara nå om du är ensam i nätet och sitter precis bredvid en mast.

Telias (och således tele2s eftersom de delar) 3g-nät tror jag inte klarar mer än 3,6 mbit. TRE har sitt uppgraderat för 14,1 mbit.

Som sagt räkna inte med högre än 1500 kbit/s i telias nät iallafall, sämsta 3g-nätet i sverige både gällande täckning och kapacitet. Dock är de ju bäst gällande täckning om man går på deras gsm-nät

Redigerat av slowmove, 10 augusti 2008 - 14:11.

Postad 10 augusti 2008 - 19:14

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Jag trodde apple hade fixat den extremt långa backupproceduren i 2.0.1, men så var ju icke fallet. Tycker det går lika slött om än inte ännu segare att synca nu. Man borde kunna få välja om den ska göra en backup när man syncar eller om den ska skita i't.

Min syncning som bestod av 2 låtar, har nu tagit ca 20min och har inte ens kommit halvvägs.. Detta måste dom ju fixa omgående!

Postad 10 augusti 2008 - 19:19

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Jag trodde apple hade fixat den extremt långa backupproceduren i 2.0.1, men så var ju icke fallet. Tycker det går lika slött om än inte ännu segare att synca nu. Man borde kunna få välja om den ska göra en backup när man syncar eller om den ska skita i't.

Min syncning som bestod av 2 låtar, har nu tagit ca 20min och har inte ens kommit halvvägs.. Detta måste dom ju fixa omgående!

Jag brukar trycka på x i synkarutan... när det kör backup... vet dock inte om det innebär att tidigare backupper försvinner!?

Postad 10 augusti 2008 - 19:27

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Förresten har det inte varit väldigt tyst i detta forumet om sprickor i sin iPhone!? Var det bara en bluff skapad av alla de människor som dunkat sin lur i bordet eller tappat den i marken? Klart som korvspad att plasten spricket ifall man inte tar det varsamt.

Jag har den vita och den har slängts och hängts med ett tag... dock endast mjuka landningar. Inte en enda repa... förutom några små i det silvriga äpplet.

Postad 10 augusti 2008 - 20:13

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Sprickorna är i väldigt få exemplar (som dock självklart får stor uppmärksamhet) och som jag förstått enbart vita. Men dessa har väl apple tagit på sig att byta eller?

Postad 10 augusti 2008 - 20:23

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Ingen som har en obunden 3G tele med Telenor som operatör och kan kolla om täckningen är bra eller dålig som för Telia.

Postad 10 augusti 2008 - 20:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

För att 3g-näten i sverige är så överbelastade av mobila bredband. Kolla runt lite, alla tester av hastigheter i mobilnätet tar upp detta. Maxhastigheterna kan du istortsett bara nå om du är ensam i nätet och sitter precis bredvid en mast.

Telias (och således tele2s eftersom de delar) 3g-nät tror jag inte klarar mer än 3,6 mbit. TRE har sitt uppgraderat för 14,1 mbit.

Som sagt räkna inte med högre än 1500 kbit/s i telias nät iallafall, sämsta 3g-nätet i sverige både gällande täckning och kapacitet. Dock är de ju bäst gällande täckning om man går på deras gsm-nät

Telias nät klarar OCH levererar HSDPA, då även upp till 7,2 Mbit vilket är anledningen till att jag tecknade abonnemang. Jag har varit kund hos Sveriges bästa mobiloperatör tills nu, operatören 3, och där har man aldrig problem med täckning eller överföringshastigheter. Jag skiter i täckningen vad det gäller Telias GSM då det endast gör skillnad om man befinner sig i Norrland.

Det är inte för inte som jag är skeptisk mot Felia.

Redigerat av zinned78, 10 augusti 2008 - 20:30.

Postad 10 augusti 2008 - 20:36

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Du är inte den enda, jag hatar Telia grymt mycket också. Deras 3g är under all kritik och deras 3g-när är väldigt överbelastat. Erkännt överbelastat efter att både de och tele2 sålt väldigt många mobila bredband och att de delar nät.

Dock är iphonens 3g-mottagning bristfällig men detta med hastigheter som inte alltid når upp mot 2 mbit är vanligt, fråga bara någon som har mobilt bredband.
Jag har det hos TRE och når oftast bara upp till 2 mbit fast det ska ligga upp mot 7,2 mbit.

Postad 10 augusti 2008 - 23:45

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Telias nät klarar OCH levererar HSDPA, då även upp till 7,2 Mbit vilket är anledningen till att jag tecknade abonnemang. Jag har varit kund hos Sveriges bästa mobiloperatör tills nu, operatören 3, och där har man aldrig problem med täckning eller överföringshastigheter. Jag skiter i täckningen vad det gäller Telias GSM då det endast gör skillnad om man befinner sig i Norrland.

Det är inte för inte som jag är skeptisk mot Felia.

Folk med 3 som operatör har bautaproblem med mottagningen här i dalarna och det är inte norrland:\

Postad 11 augusti 2008 - 00:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Folk med 3 som operatör har bautaproblem med mottagningen här i dalarna och det är inte norrland:\

Allt norr om Skåne är norrland :P

Jag har alltid haft 100% funktionalitet med Tre och det är under 4-5 års tid.

Postad 11 augusti 2008 - 00:40

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Jag bor i Borlänge, Dalarna. För mig har 3 funkat klockrent under en lång period ! Tyvärr fick jag säga upp mitt abb. då jag köpte iphonen och ville portera numret.

Postad 11 augusti 2008 - 00:40

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Allt norr om Skåne är norrland :P

Jag har alltid haft 100% funktionalitet med Tre och det är under 4-5 års tid.

Och skåne hör till danmnark;/
aja back to topic någon:D

Postad 11 augusti 2008 - 00:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Och skåne hör till danmnark;/
aja back to topic någon:D

För mig hade Skåne gärna fått tillhöra Danmark, det hade varit fint. Även där fungerar Tre perfekt :P

Det hade varit mycket intressant att höra rapporter från någon med en upplåst iPhone och som använder operatören Tre i densamma.

Postad 11 augusti 2008 - 07:20

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Så här klen är iphone 3g antennen i de defekta telefonerna, inklusive min
klarar inte äns att man håller den som man normalt håller en telefon... lol
http://www.youtube.c...h?v=Gnd5r9960V8

/David

Redigerat av trancestar, 11 augusti 2008 - 07:21.

Postad 11 augusti 2008 - 07:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Så här klen är iphone 3g antennen i de defekta telefonerna, inklusive min
klarar inte äns att man håller den som man normalt håller en telefon... lol
http://www.youtube.c...h?v=Gnd5r9960V8

/David

har testat, men ingen skillnad, har ofta aldrig under 3 staplar på min iphone, å inte tjejens heller, sitter i en källarlokal nu å har 3 staplar:) (mycket nöjd med telefonen)

Å fortfarande, det är inte telias fel att iphone har dålig mottagning...

Redigerat av Wiberg_D, 11 augusti 2008 - 08:33.

Postad 11 augusti 2008 - 08:40

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Recension av iPhone 3G
http://www.youtube.c...I_d54nNchE&NR=1

Vad gör man efter en sådan recension? Jo så här.
http://www.youtube.c...;watch_response

Om man kan, vill säga. Apple (USA) och At&T verkar mer kundorienterade än SA**NS TELIA. Vi har bättre lagar i Sverige vad gäller konsumenträtt än de har i USA. Men vad hjälper det när TELIA kastar dem i papperskorgen och säljer dina rättigheter som kund bara för att få Apple-ordern!!

Den här killen är missnöjd med 3G:t som många av oss. Men han lämnar faktiskt tillbaka telefonen därför att det är så lågt ljud i den att man inte kan höra om man tex får email. De ni grabbar, skulle det funka?! Att gå in till TELIA och slänga upp skiten på disken och häva köpet för ljudet? No way.

Så här är det, går du in i en TELIA-butik. Så rinner de flesta lagliga skydd bara av dig.

Och snälla ni som har telefoner som "fungerar", kommentera inte detta inlägget med, att "jag har minsann 5 staplar och batteriet räcker i 3 dygn".

Mvh 123456

Postad 11 augusti 2008 - 08:58

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Recension av iPhone 3G

Om man kan, vill säga. Apple (USA) och At&T verkar mer kundorienterade än SA**NS TELIA. Vi har bättre lagar i Sverige vad gäller konsumenträtt än de har i USA. Men vad hjälper det när TELIA kastar dem i papperskorgen och säljer dina rättigheter som kund bara för att få Apple-ordern!!

Den här killen är missnöjd med 3G:t som många av oss. Men han lämnar faktiskt tillbaka telefonen därför att det är så lågt ljud i den att man inte kan höra om man tex får email. De ni grabbar, skulle det funka?! Att gå in till TELIA och slänga upp skiten på disken och häva köpet för ljudet? No way.

Så här är det, går du in i en TELIA-butik. Så rinner de flesta lagliga skydd bara av dig.

Och snälla ni som har telefoner som "fungerar", kommentera inte detta inlägget med, att "jag har minsann 5 staplar och batteriet räcker i 3 dygn".

Mvh 123456

Om telefonen INTE funkar som den ska, då skulle jag lämna tillbaka telefonen. Jag förstår inte varför inte fler gör det om det stör så mycket med dålig 3g?
Och- jo det går! det räcker att klaga på 3g mottagningen, speciellt eftersom att telefonen heter iphone "3G"

Verkar inte vara någon som har lämnat tillbaka telefonen eller bytt den som jag kan se?

Redigerat av Wiberg_D, 11 augusti 2008 - 08:59.

Postad 11 augusti 2008 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Recension av iPhone 3G

Mvh 123456

Trams. Telia följer de lagar som finns. De måste antingen laga din telefon eller ersätta den med en som fungerar. Kan de inte göra detta så är sista utvägen att ge dig pengarna tillbaka. Du kan däremot inte kräva några pengar tillbaka innan Telia provat de 2 första lösningarna.

Postad 11 augusti 2008 - 09:10

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Trams. Telia följer de lagar som finns. De måste antingen laga din telefon eller ersätta den med en som fungerar. Kan de inte göra detta så är sista utvägen att ge dig pengarna tillbaka. Du kan däremot inte kräva några pengar tillbaka innan Telia provat de 2 första lösningarna.

Trams! Vänder man sig till TELIA så säger de att det är ett känt fel och de jobbar på det. De säger också att lämna in den för det felet ger ingenting utan man ska sitta ner och vänta. fjärde veckan nu.

Postad 11 augusti 2008 - 09:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Trams! Vänder man sig till TELIA så säger de att det är ett känt fel och de jobbar på det. De säger också att lämna in den för det felet ger ingenting utan man ska sitta ner och vänta. fjärde veckan nu.

Jepp. De gör precis vad lagen säger de måste göra.

Postad 11 augusti 2008 - 09:23

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Förresten har det inte varit väldigt tyst i detta forumet om sprickor i sin iPhone!? Var det bara en bluff skapad av alla de människor som dunkat sin lur i bordet eller tappat den i marken? Klart som korvspad att plasten spricket ifall man inte tar det varsamt.

Jag har den vita och den har slängts och hängts med ett tag... dock endast mjuka landningar. Inte en enda repa... förutom några små i det silvriga äpplet.

Det var nog inte en bluff, jag har vårdat min iphone som en nyfödd baby. Igår såg jag min första spricka, faktiskt två.De går från kromlisten mot " ljudlösknappen".
Är det någon som vet vad Telia har för policy i "sprickfrågan"?

Postad 11 augusti 2008 - 09:29

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jepp. De gör precis vad lagen säger de måste göra.

Men hur var det med alternativen du nämde? De säger bara att de jobbar på det (4 veckor nu). De tar inte emot ten trasiga telefonen inte heller ger de mig någon ny ellar pengarna tillbaka. Allt för att man gått med på Apples krav.

Postad 11 augusti 2008 - 09:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Vadå vill inte ta emot den. Om det nu är fel på den måste de ta emot den. Vad har du problem med?

Postad 11 augusti 2008 - 09:52

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Vad har du problem med?

1 TELIA
2 APPLE
3 Att jag har en ny trasig telefon som ingen tar ansvar för.

Mvh 123456

Postad 11 augusti 2008 - 10:02

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

1 TELIA
2 APPLE
3 Att jag har en ny trasig telefon som ingen tar ansvar för.

Mvh 123456

Kan du förtydliga svar 3? vad e "trasigt"? är det 3g nätet så ere det de vill lösa innan de byter alla telefoner till enlikadan.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.