* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 16 October 2009 - 13:44
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag har haft min popcorn i ett par veckor nu och IDAG fick jag nog till slut allt att funka precis som jag vill, i stort sett. Så här funkar det för mig, det kanske kan vara till hjälp för någon annan nybörjare; Jag torrentar via datorn, då jag upplever den inbyggda klienten som alldeles för seg och begränsad. Sen ska ju filerna över till interna disken, och där har jag testat alla varianter.. Ska jag bara flytta en srt-fil gör jag det via windows explorer där popcorn-discen är mappad. Men, ska jag flytta över flera filer eller hela filmer, så är det bara ftp som funkar bra och hyfsat snabbt. Jag kör med FileZilla, klockrent. DOCK får min popcorn nya IP-adresser hela tiden, så varje gång måste jag in i nätverksinställningarna för att kolla vad dagens IP-adress är. Men vad fan, det överlever jag... (ansluten via BBB´s "router/telefonmodem) Sen ville jag ju ha ett snyggare gränssnitt såklart. Jag har googlat, läst forum och letat runt som faaaaan. Jag fastnade för nåt som heter Yamj eller nåt liknande som verkade bra. Krångligt, men bra. Jag meckade med den här skiten i flera dagar men fick det aldrig att lira. Inte ens installationen fick jag att fungera, så jag gav upp. Men, då hittade jag My Lil Movie Jukebox som jag tänkte ge en chans. Den här var betydligt enklare att installera, även om installationsanvisningarna är liiite meckiga ibland. Hursom helst så fick jag det att lira och efter att jag reggat alla mina filmer i Movie Collector så sköter My Lil movie jukebox exporten till Popcornen. Allt såg bra ut, men "Play-länken" på filmerna i gränssnittet funkade inte. Det blev svart en stund och sen hamnade jag åter i menyn. Idag installerade jag om skiten och la extra vikt på att lusläsa avsnittet om Media Locations. Och ta daaaaa..... Allt funkar!!! Så jääääkla bra!! Nån som vet förresten vad jag ska köra för bildinställningar i popcornen till min Pioneer 507-skärm?
Postad 16 October 2009 - 14:04
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Jag kör med FileZilla, klockrent. DOCK får min popcorn nya IP-adresser hela tiden, så varje gång måste jag in i nätverksinställningarna för att kolla vad dagens IP-adress är. Men vad fan, det överlever jag... (ansluten via BBB´s "router/telefonmodem)
Går det inte att "reservera" ip-adressen i routerns settings
Postad 17 October 2009 - 13:01
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Håller på att bli tokig, installarade ladda ner Ext2IFS 1 11a.exe till min hp laptop med vista 32bit, och sedan har jag gått in i popcorn tryckt på network share skapat en profil. Gått in i NMT applications, gjort ett device name där och password. Allt står på running, dvs myiHome server , ftp server. Kopplat in usb från dator till popcorn. Nätverketi laptopen är igång. Även i popcornen är nätverksladd i. När jag nu skall hitta min sata-hårdisk som är installerad i popcornen med min dator , via kontrollpanel- IFS drives Control panel, så hittar jag bara laptoppens hårdisk i ntfs. Har stäng av alla brandväggar i datorn, men fattar inte vad detta kan bero på?. Går ju fan på 1.5 timme att 4 kopiera filmer också från en extren hd till den inbyggda i popcornen. Gråter blod.
Men är det inte bara att skapa en nätverksenhet av disken i poppen så kommer du lätt in i den (långsammare en FTP) . https://www.minhembi...p;#entry2549564Men ska du föra över filer så ser du till att ge din popp ett fast ip och använder ett FTP program tex CuteFTP.
Postad 17 October 2009 - 13:45
93turbo
-
93turbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Eller sätt fast ip - adress i poppen.
Postad 17 October 2009 - 17:18
Ghandyone
-
Ghandyone
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har haft min popcorn i ett par veckor nu och IDAG fick jag nog till slut allt att funka precis som jag vill, i stort sett.
Så här funkar det för mig, det kanske kan vara till hjälp för någon annan nybörjare; Jag torrentar via datorn, då jag upplever den inbyggda klienten som alldeles för seg och begränsad. Sen ska ju filerna över till interna disken, och där har jag testat alla varianter.. Ska jag bara flytta en srt-fil gör jag det via windows explorer där popcorn-discen är mappad. Men, ska jag flytta över flera filer eller hela filmer, så är det bara ftp som funkar bra och hyfsat snabbt. Jag kör med FileZilla, klockrent. DOCK får min popcorn nya IP-adresser hela tiden, så varje gång måste jag in i nätverksinställningarna för att kolla vad dagens IP-adress är. Men vad fan, det överlever jag... (ansluten via BBB´s "router/telefonmodem)
Sen ville jag ju ha ett snyggare gränssnitt såklart. Jag har googlat, läst forum och letat runt som faaaaan. Jag fastnade för nåt som heter Yamj eller nåt liknande som verkade bra. Krångligt, men bra. Jag meckade med den här skiten i flera dagar men fick det aldrig att lira. Inte ens installationen fick jag att fungera, så jag gav upp. Men, då hittade jag My Lil Movie Jukebox som jag tänkte ge en chans. Den här var betydligt enklare att installera, även om installationsanvisningarna är liiite meckiga ibland. Hursom helst så fick jag det att lira och efter att jag reggat alla mina filmer i Movie Collector så sköter My Lil movie jukebox exporten till Popcornen. Allt såg bra ut, men "Play-länken" på filmerna i gränssnittet funkade inte. Det blev svart en stund och sen hamnade jag åter i menyn. Idag installerade jag om skiten och la extra vikt på att lusläsa avsnittet om Media Locations. Och ta daaaaa..... Allt funkar!!! Så jääääkla bra!!
Nån som vet förresten vad jag ska köra för bildinställningar i popcornen till min Pioneer 507-skärm?
Måste fråga, du flyttar med .srt fil för attd et e undertext eller hur? lägger du sen den i samma mapp som filmen och allt funkar? Det har aldrig lirat för mej att spela upp textfil med film, fast jag döpt dem till exakt samma och haft dom 2 filerna ensamma i en mapp. har du tips... Tack,
Postad 18 October 2009 - 19:32
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Måste fråga, du flyttar med .srt fil för attd et e undertext eller hur? lägger du sen den i samma mapp som filmen och allt funkar? Det har aldrig lirat för mej att spela upp textfil med film, fast jag döpt dem till exakt samma och haft dom 2 filerna ensamma i en mapp. har du tips...
Tack,
Jag gör exakt så och det fungerar fin fint.
Postad 19 October 2009 - 11:29
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Kommer inte åt routerns settings då det är router/telefonmodem från BBB. Funderar dock på att skicka in en egen router efter den, just för att kunna göra detta. Eller sätt fast ip - adress i poppen.
Funkade inte. När den startats om tappar jag anslutningen. Måste fråga, du flyttar med .srt fil för attd et e undertext eller hur? lägger du sen den i samma mapp som filmen och allt funkar? Det har aldrig lirat för mej att spela upp textfil med film, fast jag döpt dem till exakt samma och haft dom 2 filerna ensamma i en mapp. har du tips...
Tack,
Det ska funka precis som du beskriver. Samma filnamn men med olika ändelser, i samma mapp, tuta och kör. Jag har aldrig haft problem med texten.
Postad 19 October 2009 - 17:08
Beffa
-
Beffa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har haft min popcorn i ett par veckor nu och IDAG fick jag nog till slut allt att funka precis som jag vill, i stort sett.
Så här funkar det för mig, det kanske kan vara till hjälp för någon annan nybörjare; Jag torrentar via datorn, då jag upplever den inbyggda klienten som alldeles för seg och begränsad. Sen ska ju filerna över till interna disken, och där har jag testat alla varianter.. Ska jag bara flytta en srt-fil gör jag det via windows explorer där popcorn-discen är mappad. Men, ska jag flytta över flera filer eller hela filmer, så är det bara ftp som funkar bra och hyfsat snabbt. Jag kör med FileZilla, klockrent. DOCK får min popcorn nya IP-adresser hela tiden, så varje gång måste jag in i nätverksinställningarna för att kolla vad dagens IP-adress är. Men vad fan, det överlever jag... (ansluten via BBB´s "router/telefonmodem)
Sen ville jag ju ha ett snyggare gränssnitt såklart. Jag har googlat, läst forum och letat runt som faaaaan. Jag fastnade för nåt som heter Yamj eller nåt liknande som verkade bra. Krångligt, men bra. Jag meckade med den här skiten i flera dagar men fick det aldrig att lira. Inte ens installationen fick jag att fungera, så jag gav upp. Men, då hittade jag My Lil Movie Jukebox som jag tänkte ge en chans. Den här var betydligt enklare att installera, även om installationsanvisningarna är liiite meckiga ibland. Hursom helst så fick jag det att lira och efter att jag reggat alla mina filmer i Movie Collector så sköter My Lil movie jukebox exporten till Popcornen. Allt såg bra ut, men "Play-länken" på filmerna i gränssnittet funkade inte. Det blev svart en stund och sen hamnade jag åter i menyn. Idag installerade jag om skiten och la extra vikt på att lusläsa avsnittet om Media Locations. Och ta daaaaa..... Allt funkar!!! Så jääääkla bra!!
Nån som vet förresten vad jag ska köra för bildinställningar i popcornen till min Pioneer 507-skärm?
Det är egentligen inte alls svårt att få igång YAMJ och ett skin, fungerar hur bra som helst och blir grymt snyggt. My lil tycker jag inte är speciellt snyggt, finns bättre ute där. YAMJ 1.5 och detta skin jag använder: http://omertron.com/...UniqueBlackGlasHur snyggt som helst, bara fråga om hjälp.
Postad 19 October 2009 - 19:01
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det är egentligen inte alls svårt att få igång YAMJ och ett skin, fungerar hur bra som helst och blir grymt snyggt. My lil tycker jag inte är speciellt snyggt, finns bättre ute där. YAMJ 1.5 och detta skin jag använder: http://omertron.com/...UniqueBlackGlas Hur snyggt som helst, bara fråga om hjälp.
Jag lyckades inte ens slutföra installationen... se nedan: Processing started at Sun Oct 04 03:22:35 CEST 2009 Using properties file moviejukebox.properties Using properties file ./skins/robinsjexcal /skin.properties Failed loading file ./skins/robinsjexcal /skin.properties: Please check your con figuration. The properties file should be in the classpath. Tryck på en valfri tangent för att fortsätta... Ovanstående är vad som händer när jag dubbelklickar My_YAMJ.cmd i steg 14. Någon aning?
Postad 19 October 2009 - 22:28
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
När jag använder YAMJ och den håller på att söka igenom min popcorn emot imdb så söker den ju efter mina videofiler på disken och då hittar den inget för filerna är ju inte döpta som filmen. Kan man ställa in så den söker efter namnet på mapparna som filmerna ligger i istället?
Redigerat av Belsebubnoone, 19 October 2009 - 22:29.
Postad 19 October 2009 - 22:41
Unregistered0ad6fe96
-
Unregistered0ad6fe96
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
När jag använder YAMJ och den håller på att söka igenom min popcorn emot imdb så söker den ju efter mina videofiler på disken och då hittar den inget för filerna är ju inte döpta som filmen. Kan man ställa in så den söker efter namnet på mapparna som filmerna ligger i istället?
Vet inte om det går att söka ställa in så den söker efter namnet på mapparna, men du kan ju alltid lägga till en .nfo fil i varje mapp, så den söker efter rätt film på imdb. Öppna upp notepad o när du lagt in rätt länk till imdb, spara filen med filändelsen .nfo Såhär beskrivs det på en annan sida: For instance if you had the file twb_blood.mkv for "There Will Be Blood" MovieJukebox will try to search IMDB for a match, but in this case the closest match will be "Town Bloody Hall (1979)" which is clearly not what you want. In this case, create a file called "twb_blood.nfo". Edit the file, and add the URL http://www.imdb.com/title/tt0469494/as the only content of the file.
Postad 19 October 2009 - 22:50
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Postad 20 October 2009 - 17:22
2hazard
-
2hazard
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har gjort något med min PCH A110 vilket gör att jag inte kan komma ut på nätet med den.
Den är kopplad till mitt BBB:s modem med kabel som den alltid har vartit.
Jag har kört med ett fast ipnr. men det funkar inte längre, kan inte komma ut på nätet lr komma åt den med mitt ftp.prog. men om jag väljer automatiskt ip så funkar det o "surfa" och jag kan komma åt den med ftp.progget men det går sakta typ 50 kb/s mot 7-800 förut.
Så frågan är vad fan har jag gjort?
Postad 25 October 2009 - 13:21
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag använder YAMJ med detta skin: http://www.omertron....UniqueBlackGlas. Verkar funka bra nu efter lite pill. Men hur raderar jag en film från gränssnittet med fjärkontrollen? Delete-knappen på fjärren funkar inte här.
Redigerat av Belsebubnoone, 26 October 2009 - 13:17.
Postad 25 October 2009 - 14:56
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Spotify strömming med, icecast2 och edcast. Har nu äntligen fått tid att leka lite.... Har följt denna guiden, som länkats till tidigare i tråden; http://www.networked...Streaming_Audiomitt problem just nu är att strömningen allt som oftast bryts vi låt byte. Väldigt irriterande att behöva klicka på länken och behöva buffra var 5:de minut...  Skumt, nu har det fungerat sen jag skrev inlägget... :>
Redigerat av piraya01, 25 October 2009 - 15:46.
Postad 25 October 2009 - 22:27
Beffa
-
Beffa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag lyckades inte ens slutföra installationen... se nedan:
Processing started at Sun Oct 04 03:22:35 CEST 2009 Using properties file moviejukebox.properties Using properties file ./skins/robinsjexcal /skin.properties Failed loading file ./skins/robinsjexcal /skin.properties: Please check your con figuration. The properties file should be in the classpath. Tryck på en valfri tangent för att fortsätta...
Ovanstående är vad som händer när jag dubbelklickar My_YAMJ.cmd i steg 14. Någon aning?
Verkar som han inte hittar skn.properties, installera om YAMJ, nyaste. Kolla här: http://www.networked...d.php?tid=23929Själv har jag en hårddisk i spelaren så då får man välja den och ange sökväg till filmerna där osv. Så steg 6 till bilden med GUI config 0.43 kan man skippa. Jag använder YAMJ med detta skin: http://www.omertron....UniqueBlackGlas. Verkar funka bra nu efter lite pill. Men hur raderar jag en film från gränssnittet? Delete-knappen funkar inte här.
Du får radera filmen från jukeboxen alla filer.
Postad 26 October 2009 - 01:35
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Du får radera filmen från jukeboxen alla filer.
Hur då, hur menar du? Edit: För att inte bli missförstådd, så är det med fjärrkontrollen jag vill kunna radera en film som jag ex. sett klart. Detta vill jag kunna göra när jag är inne i skinnet på ph. Förut när jag inte hade något skin inlagt så gick det ju bara att radera en film genom att trycka på delete-knappen på fjärren.
Redigerat av Belsebubnoone, 26 October 2009 - 13:21.
Postad 26 October 2009 - 11:00
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Hej, jag har just skaffat mig en popcorn 110. Finns det något sätt att få med externa undertexter i uppspelningen över nätverket?
Måste jag köra med annat "utdelningsprogram" än det som följer med vista?
Eller fungerar bara undertexterna om man kopplar den externa hårddisken direkt till spelaren?
Redigerat av mannealm, 26 October 2009 - 23:30.
Postad 26 October 2009 - 13:13
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ok, men om jag kollar på en 1080p-film med 50 eller 60 hz. Jag får då inte sämre bildkvalité eller något för om jag istället skulle köra med 23,976 hz, eller att tv:n tar skada av att visa den signalen om den nu är byggd för att visa någon annan signal?
Någon som vet, please? Vill ju inte att Tv:n ska ta stryk av fel inställningar, eller förlora bildkvalité pga. okunskap från min sida.
Redigerat av Belsebubnoone, 26 October 2009 - 13:14.
Postad 26 October 2009 - 14:22
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Någon som vet, please? Vill ju inte att Tv:n ska ta stryk av fel inställningar, eller förlora bildkvalité pga. okunskap från min sida. 
Bildmässigt är det ingen större skillnad, men det blir mer "judder" än vad det blir om du kör rätt uppdatering (23,976Hz i de flesta fallen). Om inte så funkar 60Hz bäst eftersom den är baserad på 23,976Hz och TV'n tar ingen skada så länge den kan visa bilden.
Postad 26 October 2009 - 19:36
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Postad 26 October 2009 - 20:36
naresjo
-
naresjo
-
Rookie
-
5 inlägg
Hoppas kunna få lite hjälp med mitt problem.
Vill av olika anledningar använda USB-B kabel till att föra över filer från PC -> PCH.
Har installerat Ext2, tilldelat PCH´ns HD en enhetsbokstav, så långt inga problem.
Kan även finna PCH HD, se mappar och klicka runt mig.
MEN, när jag försöker lägga över något, har jag tydligen inga rättigheter...
Vid högerklick och Egenskaper är SKRIVSKYDDET förbockat, och jag kan inte få bort detta, pga rättigheter.
I PCH kan jag se min dator, men det står efter "ej godkänd" har detta ett samband?
Har provat att dela ut resp mapp, men kan ändå inte lägga ner några filer på PCH från PC.
Vore så tacksam för hjälp att få detta att fungera.
Postad 26 October 2009 - 21:06
Unregistered59cbd586
-
Unregistered59cbd586
-
Rookie
-
5 inlägg
Någon som vet varför en ISO eller annan DVD avbild visas utan Fullscreen. Jag har rippat en DVD med dvd shrink och streamar till poppen, funktioner med kapitel mm.m fungerar utmärkt men bilen fyller inte hela skärmen. Zoom funktionen verkar inte fungera då jag kör dessa filtyper i övrigt sträcker den ut divx, mkv m.m. utan problem.
Kör 1080p till en fullupplöst Panasonic.
Postad 26 October 2009 - 23:28
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Hej, jag har just skaffat mig en popcorn 110. Finns det något sätt att få med externa undertexter i uppspelningen över nätverket?
Måste jag köra med annat "utdelningsprogram" än det som följer med vista?
Eller fungerar bara undertexterna om man kopplar den externa hårddisken direkt till spelaren?
Någon som vet?
Redigerat av mannealm, 26 October 2009 - 23:30.
Postad 27 October 2009 - 03:11
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Det funkar bra, döp subben till samma namn som filmen bara.
Jag kör med samba och det funkar kalas.
Redigerat av Topper Harley 77, 27 October 2009 - 03:12.
Postad 27 October 2009 - 11:09
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Det funkar bra, döp subben till samma namn som filmen bara. Jag kör med samba och det funkar kalas.
Vad är samba? För mig verkar inte undertexterna fungera. Jag har delat ut den externa hårddisken i Vista och filmerna fungerar bra - förutom .vob och sånt (av någon anledning?) - men undertexterna laddas inte med. Sätter jag däremot in den externa hårddisken i popcornen så funkar undertexterna hur bra som helst. Måste jag ha något extraprogram för att få med undertexterna (samt exempelvis .vob-filer) över nätverket eller borde det funka bara jag delar ut hårddisken i Windows?
Redigerat av mannealm, 27 October 2009 - 11:10.
Postad 27 October 2009 - 12:43
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Vad är samba?
För mig verkar inte undertexterna fungera. Jag har delat ut den externa hårddisken i Vista och filmerna fungerar bra - förutom .vob och sånt (av någon anledning?) - men undertexterna laddas inte med. Sätter jag däremot in den externa hårddisken i popcornen så funkar undertexterna hur bra som helst. Måste jag ha något extraprogram för att få med undertexterna (samt exempelvis .vob-filer) över nätverket eller borde det funka bara jag delar ut hårddisken i Windows?
Jag provade att ladda ner ett program som heter myihome, ny fungerar undertexterna över nätverket. Problemet är nu istället att det inte går att dela ut fler än en mapp (har flera hårddiskar som jag vill kunna dela ut) till popcornen. Vilket program ska jag använda för att kunna streama undertexter och samtidigt dela ut fler än en mapp samtidigt samtidigt? Fungerar det i Samba?
Redigerat av mannealm, 27 October 2009 - 12:44.
Postad 27 October 2009 - 18:13
Beffa
-
Beffa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hoppas kunna få lite hjälp med mitt problem. Vill av olika anledningar använda USB-B kabel till att föra över filer från PC -> PCH. Har installerat Ext2, tilldelat PCH´ns HD en enhetsbokstav, så långt inga problem. Kan även finna PCH HD, se mappar och klicka runt mig.
MEN, när jag försöker lägga över något, har jag tydligen inga rättigheter... Vid högerklick och Egenskaper är SKRIVSKYDDET förbockat, och jag kan inte få bort detta, pga rättigheter.
I PCH kan jag se min dator, men det står efter "ej godkänd" har detta ett samband?
Har provat att dela ut resp mapp, men kan ändå inte lägga ner några filer på PCH från PC.
Vore så tacksam för hjälp att få detta att fungera.
Saxat från ett forum: Originally Posted by Linoge Thanks for that Mediatank. I've tried this driver alrady and I can read from the drive no problem, but when I try to write to it I get an error saying that the disk is write protected!? I've been searching for ways around this but nobody else seems to have encountered this problem? Does it sound familiar to you? Yes, very The EXT3 file system is journaled and so must be shut down cleanly i.e. you just can't power the box off. Instead you must must press Power followed by Eject on the remote. (It may take a few goes to time this right). This will cause the journal files to be commited and you can then mount the drive as read-write rather than read only. BTW, there is an applet that comes with the driver download that checks if the journal files must be commited. Testa det där.
Postad 28 October 2009 - 04:04
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag provade att ladda ner ett program som heter myihome, ny fungerar undertexterna över nätverket. Problemet är nu istället att det inte går att dela ut fler än en mapp (har flera hårddiskar som jag vill kunna dela ut) till popcornen. Vilket program ska jag använda för att kunna streama undertexter och samtidigt dela ut fler än en mapp samtidigt samtidigt?
Fungerar det i Samba?
När du bara delar ut mappar i windows använder du dig av samba. Jag har som sagt mina undertexter i samma mapp som filmen (oftast .mkv och .avi) och döper undertexten till exakt samma som filmen sånär som på filändelsen. Ex test.film.mkv test.film.srt Annars vet jag inte för jag tror att poppen automatiskt kör externa subbs om sådana finns. Har du testat att trycka på subtitle-knappen?
Postad 28 October 2009 - 06:10
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
När du bara delar ut mappar i windows använder du dig av samba.
Jag har som sagt mina undertexter i samma mapp som filmen (oftast .mkv och .avi) och döper undertexten till exakt samma som filmen sånär som på filändelsen.
Ex
test.film.mkv test.film.srt
Annars vet jag inte för jag tror att poppen automatiskt kör externa subbs om sådana finns. Har du testat att trycka på subtitle-knappen?
Samba är alltså något som automatiskt följer med Windows, eller är det något program som måste installeras? När jag använder Myihome så fungerar undertexterna, men de fungerar inte när jag bara delar ut dem i Windows. Problemet är att myihome inte verkar kunna dela ut mer än en mapp, vilket ju inte fungerar om man har mer än en disk på datorn som man vill ha utdelad.
Redigerat av mannealm, 28 October 2009 - 06:10.
Postad 28 October 2009 - 19:28
93turbo
-
93turbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Samba är alltså något som automatiskt följer med Windows, eller är det något program som måste installeras?
Nej. Samba startas på PCH för att en Windows PC skall kunna läsa och skriva till den interna disken över nätverket.
Postad 29 October 2009 - 02:33
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
My bad SMB
Postad 29 October 2009 - 09:55
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
My bad SMB 
Vad är SMB då? Som ett alternativ till Myihome?
Postad 29 October 2009 - 10:00
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
SMB = Server Message blocks, det är det nätverksprotokoll som Windows normalt sett använder för bland annat att ansluta till utdelade kataloger på andra datorer.
Linux-världen var lite lustiga, så när de gjorde en implementation av SMB för att Linux-datorer skulle kunna komma åt windows nätverk kallade de den för SaMBa. En hel del hemelektronik kör idag en variant av linuxkärnan anpassad för den processor de har, och därför har begreppet samba hängt med.
Postad 29 October 2009 - 18:14
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Aha, ok. Men ni menar alltså att undertexter ska funka att streama över nätverket direkt i windows, utan något extraprogram?
Jag fick inte undertexterna att fungera om jag inte installerade myihome, men med det programmet kan jag inte dela ut mer än en hårddisk.
Hur fixar jag en lösning som jag att jag dels kan streama externa undertexter till popcornen från datorn och dels kan dela ut flera mappar?
Redigerat av mannealm, 29 October 2009 - 18:51.
Postad 29 October 2009 - 21:09
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Aha, ok. Men ni menar alltså att undertexter ska funka att streama över nätverket direkt i windows, utan något extraprogram?
Ja.
Postad 30 October 2009 - 09:38
lemuras
-
lemuras
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Verkar vara ny uppdatering på G! A-100 fick en ny version i veckan, så håll utkik i nästa vecka. http://www.networked...d.php?tid=30386
Postad 30 October 2009 - 12:02
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Ja.
Hur får ni undertexterna att fungera över nätverket direkt i windows? Jag måste installera ett mediaserverprogram som myihome.
Redigerat av mannealm, 30 October 2009 - 12:38.
Postad 30 October 2009 - 16:09
lemuras
-
lemuras
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Postad 30 October 2009 - 16:32
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Verkar inte som att de har fixat HD-ljud från en MKV-fil 
Det är den enda stora grej som jag saknar... och som jag helt hade bommat när jag köpte den.
I övrigt bara buggfixar, känns som att de inte kommer att utöka funktionaliteten mer för A-100 och A-110. Synd om det är så.
Postad 30 October 2009 - 17:51
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Ny uppdatering till A-110 finns nu! http://www.networked...d.php?tid=30506
Ge oss en bra musikfunktion istället
Postad 02 November 2009 - 13:33
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag har som tidigare nämnts My Lil Movie Jukebox installerad på min Pop...
Men när jag bläddrar runt i gränssnittet och väljer filmer så funkar det inte alltid att klicka på play-symbolen. Bilden blir svart och det verkar som att filmen ska starta, men efter någon sekund är jag tillbaka på filmmenysidan.
Jag har letat som fan, men det enda jag hittar på nätet om detta handlar om fall där INGA filmer startar. Så är ju dock inte fallet här, utan det mesta funkar. Länkarna i moviecollector är kollade och de funkar om jag klickar på dem från datorn.
Är det någon som har en aning???
Postad 02 November 2009 - 16:26
Unregistered60151b89
-
Unregistered60151b89
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej
Kortfattat-Den funkade dagen innan, lät den stå på (endast gul lampa lyste),
fick bild fr den när jag slog på förstärkaren o projjen,...men den låste sig och får ingen kontakt med den nu,
kan inte ens trycka av den med fjärren. Blåskärm på projjen eller start loggan bfr projjen. Testat att koppla med pc via usb,
menb pc hittar den inte ens på "en här datorn".
Kör Vista på pcn.
Snälla hjälp !
Mvh/D
................................................................................
.................................................................................
.....................................
Hi
I bouht my PCH in about a year ago. I bought myself a WD Caviar Green 1TB. No problems at all. Everything was working.
Suddenly, yesterday my PCH didn't detected my internal WD Caviar. I have tried also to conect it to my pc, still nothing.
I can hear the disks spinning all the time.
I can not even switch it off on the remote (OFF + Delete) it´s still spinning. And the yellow dot is on, not the red.
My HDD it's not even detected in my pc!!!
I have look at the webb, and i´m not alone. Many have the same problem.
Please help
D
Postad 04 November 2009 - 07:43
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag har som tidigare nämnts My Lil Movie Jukebox installerad på min Pop...
Men när jag bläddrar runt i gränssnittet och väljer filmer så funkar det inte alltid att klicka på play-symbolen. Bilden blir svart och det verkar som att filmen ska starta, men efter någon sekund är jag tillbaka på filmmenysidan.
Jag har letat som fan, men det enda jag hittar på nätet om detta handlar om fall där INGA filmer startar. Så är ju dock inte fallet här, utan det mesta funkar. Länkarna i moviecollector är kollade och de funkar om jag klickar på dem från datorn.
Är det någon som har en aning???
Prova att dra ur strömmen och prova samma fil/film igen så ska du se att det fungerar (hoppas jag). Jag får samma fel till och från. Har då kört Jukebox, Yamj och nu kör jag UMC. Samma sak med alla t.o.m Poppens egna gränssnitt låser sig på det viset (vissa filer/filmer fungerar) och då är det bara att dra ur strömmen och starta om. Hej Kortfattat-Den funkade dagen innan, lät den stå på (endast gul lampa lyste), fick bild fr den när jag slog på förstärkaren o projjen,...men den låste sig och får ingen kontakt med den nu, kan inte ens trycka av den med fjärren. Blåskärm på projjen eller start loggan bfr projjen. Testat att koppla med pc via usb, menb pc hittar den inte ens på "en här datorn". Kör Vista på pcn. Snälla hjälp ! Mvh/D ................................................................................ ................................................................................ . ..................................... Hi I bouht my PCH in about a year ago. I bought myself a WD Caviar Green 1TB. No problems at all. Everything was working. Suddenly, yesterday my PCH didn't detected my internal WD Caviar. I have tried also to conect it to my pc, still nothing. I can hear the disks spinning all the time. I can not even switch it off on the remote (OFF + Delete) it´s still spinning. And the yellow dot is on, not the red. My HDD it's not even detected in my pc!!! I have look at the webb, and i´m not alone. Many have the same problem. Please help D
Har du provat med att dra ur strömmem och starta om poppen?
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 04 November 2009 - 07:41.
Postad 04 November 2009 - 16:59
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Prova att dra ur strömmen och prova samma fil/film igen så ska du se att det fungerar (hoppas jag). Jag får samma fel till och från. Har då kört Jukebox, Yamj och nu kör jag UMC. Samma sak med alla t.o.m Poppens egna gränssnitt låser sig på det viset (vissa filer/filmer fungerar) och då är det bara att dra ur strömmen och starta om.
Har du provat med att dra ur strömmem och starta om poppen?
Det löste sig... Valet under upplösning i bild-menyn... Det står helt still och jag har den inte framför mig. 24p nånting... bla bla... Ja, ni vet. Jag slog i alla fall av den här funktionen och nu funkar de flesta filmerna. UMC, hur är den??
Postad 06 November 2009 - 22:12
Beffa
-
Beffa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tänkte kolla hur ni för över filer till och från eran NMT? vilka farter får ni?
Testade nu extern USB disk, har ca 400 GIG som skall över, verkar gå i 10MB/s...får väl anses som ok antar jag.
Kör jag USB från datorn kan det gå allt från 10-20MB/s, med Wifi, oftast runt 2MB/s.
Någon som testat sätta in disken i sin PC? borde gå snabbast.
Postad 07 November 2009 - 06:07
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Postad 07 November 2009 - 06:11
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Tänkte kolla hur ni för över filer till och från eran NMT? vilka farter får ni?
Testade nu extern USB disk, har ca 400 GIG som skall över, verkar gå i 10MB/s...får väl anses som ok antar jag. Kör jag USB från datorn kan det gå allt från 10-20MB/s, med Wifi, oftast runt 2MB/s.
Någon som testat sätta in disken i sin PC? borde gå snabbast.
FTP och kommer upp i alla mellan 50-70 Mbit beroende på vad jag har igång på datorn. Men oftast så ligger det stabilt på 55-60 Mbit.
Postad 10 November 2009 - 21:10
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Jag har en mkv-film på min popcorn som inte vill starta. Det står buffering någon sekund och sedan händer inget mer. Jag har testat filmen på min dator och där startar den. Vad kan det vara att vissa filmer inte fungerar? Det har hänt en gång tidigare med en annan film. Filmen är i 1080p
Sedan kan jag passa på att fråga en annan sak, vissa mkv-filer går inte heller att spola i.
Postad 13 November 2009 - 14:14
cliffton
-
cliffton
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har fått ett problem på min popcorn, undrar om det är någon som har fått något liknande? Kanske redan finns någon som lagt ut om detta på forumet men det har jag inte hittat i så fall...
Problemet är att jag får upp när jag är i menyn Mediakälla, där jag har min HD osv... där får jag upp något som heter vuze on minjobbdator, vuze on DANIEL, vuze on... och så vidare. kommer upp 5 - 6 olika kombinationer??? Vad är detta? Någon som vet? Sen kommer jag inte åt mina "objekt" genom myiHome, jag ser objekten men kan inte titta på dom...
Jag har uppdaterat popen, provat dra ut nätverkskabeln = allt försvinner.
Någon?
Mvh Cliffton
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|