Skandal
![]()
Dommaren bröt ju för tidigt ...
Vitor var ju aldrig borta..
Rånad på sin seger.
Haha
Du måste skämta?

Redigerat av Unregistered8147b14e, 06 February 2011 - 13:59.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 February 2011 - 13:56
Haha Du måste skämta? ![]() ![]() Redigerat av Unregistered8147b14e, 06 February 2011 - 13:59. Postad 06 February 2011 - 14:13
Riktigt trevlig gala för en gångs skull...
Enda smolket i bägaren var väl egentligen att spindeljäveln gick o vann igen...säger bara Radar, funkar fin fint på de flesta kryp Personlig höjdpunkt var Jones, kan man bli annat än imponerad o hur intressant blir inte mötet mot Shogun Postad 06 February 2011 - 14:22
Håller han guard'en på samma sätt mot Shogun så kommer det bli en sjukt snabb fight, det är ett som är sälert. Postad 06 February 2011 - 14:30
ha var ite borta efter frontkicken men dom två slagen efter, hade inte gett något att fortsätta efter det. Redigerat av Unregistered276d62c1, 06 February 2011 - 14:31. Postad 06 February 2011 - 14:47 Ja det är möjligt men jag tror i alla fall den matchen kan bli riktigt intressant.. Postad 06 February 2011 - 15:01
Han har ju längre armar än vad Shogun har ben så det är nog lugnt Tungvikten i SF börjar ju snart också... Vilken vår! Postad 06 February 2011 - 15:03 Ja o som grädde på moset så är det ju snart dags för Bisping igen ha ha ha Nä men seriöst, det kan bli en trevlig vår Postad 06 February 2011 - 17:55
Vist var han groggy en kort men han var ju vaken när han landade på mattan.
Tycker nog de hade kunnat vänta en stund..Tror Vitor skulle ha klarat sig.. Menmen.....Vad händer med Silva nu ?. Tror ni han går upp en viktklass ? Kan ju inte finnas nån motivation att stanna kvar.. Postad 06 February 2011 - 18:23
Ouch!
Jag vill ju att Okami ska få chansen snart, han är värd det. Sen har vi GSP om han vågar/vill ta steget. Efter det är det allt dags för 205, det är hög tid nu. Allra helst 205 direkt för att få till så många fighter som möjligt innan han lägger av. Vitor var allt rökt där, det var ett ok domslut IMO. Jag vill se Vitor-Bisping nu! Tror Vitor kan släcka Bisping rejält! Postad 06 February 2011 - 18:26 Men men, man skulle nästan kunna tro att du vill en stackars engelskman illa Postad 06 February 2011 - 18:42
Jag vill se honom lida! Och jag tror Vitor är rätt man för jobbet! Postad 06 February 2011 - 18:52
Jahapp då vet vi att Silva har fotsvett som kan knocka nu också
Nåväl 4 av 6 rätt på bettingen sitter ju inte helt fel. Allt som allt en okej gala, det som jag blev mest till mig i brallan av var väl att Ellenberger lyckades klara sig ur knipan i första ronden mot brassen. Nu längtar man bara tills SF-turneringen går av stapeln. Kommer bli riktigt kul. Postad 06 February 2011 - 18:56 Ja det visade han ju i morse att han är... Men i det här fallet håller jag med dig, Vitor ÄR för bra för Bisping... Postad 06 February 2011 - 19:06
Vitors attackerande stil med blytunga händer är nog inget för wellpapp-hakan Bisping som "fightas" 90 % i flykten Postad 06 February 2011 - 22:39 Alla har vi olika taktik Postad 06 February 2011 - 22:59
Tror jag ska börja se curling eller fotboll istället..
Så slipper jag tycka synd om de som förlorar.. Depressionen är här... Postad 07 February 2011 - 06:58
Sjukt tråkig gala IMO, skönt att jag hade spelat in den så jag kunde snabbspola 90%...
Silva, vad ska man säga, jag har aldrig sett nåt liknande i alla fall! Helt rätt att bryta matchen, Silva tillåts ju dela ut två slag där Vitor inte skyddar sig över huvud taget... Postad 07 February 2011 - 08:04 Ja galan var inte direkt underhållande. Det var bara Jon Jones som var riktigt bra och underhållande. Otroligt att Silva vinner på en frontkick, Vitor såg vass ut i inledningen men blev fintad av frontsparken. Otroligt deprimerande match, inte ens Anderson hade nog räknat med att få sådan utdelning på den sparken. Det var ju trots allt lite fusk, eftersom Anderson fick exakta instruktioner på vad han skulle göra: Anderson tactics Postad 07 February 2011 - 08:17
han har ju gjort den sparken några gånger innan så man tycker ju att vitor skulle försökt blocka istället för att "ta den" emot kroppen
Postad 07 February 2011 - 08:27
En grymt snygg teep, självklart var det Steven som hade lärt honom det. Anderson är GOAT, men någon Seagal är han inte än. Jag tyckte galan var helt ok, inte lika bra som SF:s senaste dock.
Självklart har han gjort frontkicks förr, men inte som har träffat i ansiktet och avslutat en fight - så det är allt lite skillnad mot tidigare... Postad 07 February 2011 - 08:41 Men han har gjort frontkickar i ansiktet förut, men aldrig träffat så perfekt. Dåligt av Vitor att stå helt still, även om han trodde att den bara var mot magen. Knockar på frontspark förekommer väl bara på små obskyra thaiboxningsgalor. Seagal var ju ganska tydlig med att Anderson inte är GOAT. Nu glömmer vi den här hemska galan och fokuserar på Fedor och nästa Strikeforce. Postad 07 February 2011 - 08:42
Men halloj där i lingonsylten. Andersson har ju en hel bunt med oortodoxa KOs. stående armbågar som knockar folk (kotc?), knän som terraformar sönder ansikten (Ace) och jabbar som knockar (Forrest). Att då anta att han inte har KO-power i sina frontkicks är ju ganska naivt även om man inte sett det förut från honom . Med det sagt så är det ju inte helt lätt att skydda sig mot en frontkick. Postad 07 February 2011 - 08:48
Hmm, citerar du mig som att jag inte skulle hålla med där? Jag håller helt klart med dig i det här fallet. Fred2: Ja självklart borde han kunnat blocka men det gick oerhört snabbt. Det ser ut som att han precis reagerar och ska skydda kroppen och hinner inte se att den går mot huvudet. Det som var klantigt av Vitor (IMO) är att stå plattfotad inom Silvas striking distance, då kan det sluta hur som helst. Och det gjorde det ju också. Edit: Skönt att Anderson kommer undan högern här precis när dom kommer ner på backen:
Redigerat av Kamui, 07 February 2011 - 09:08. Postad 07 February 2011 - 09:31
Vitor missar precis med vänstern innan dom slår i backen och högern strax därefter, ja det var synd att han missade. Han svingar i värsta Fedor-stil, brutal kraft i dom slagen. Men tack vare att han missade tappade han ju position helt och släppte upp Anderson, han skulle grindat honom ett tag om han använt huvudet lite. Vitor skulle haft bättre fotarbete och rört sig bakåt vid frontsparken. Får hoppas att Okami får chansen att spöa Anderson härnäst, borde bli en lika enkel seger för Okami som förra gången de möttes. Förstår varför Jon Jones var 4 ggrs favorit bland Las Vegas bookies. Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 February 2011 - 09:32. Postad 07 February 2011 - 09:40
Okami om någon ska ju ha chansen, det kunde bli intressant. Han kan nog bli farligare än Sonnen! Enkel seger... Postad 07 February 2011 - 10:11
Sonnen hade ju Silva i ett riktigt bra grepp, nära att knocka honom några gånger vilket jag aldrig sett hända för Silva. Däremot åkte han ju på en jävligt tråkig choke bara 1.50 innan han hade vunnit på poäng...
Postad 07 February 2011 - 10:15
När var han nära att knocka Silva? ![]() Han skakade Anderson, absolut - men det var knappast nära en knock. Hade Hendo haft Anderson på rygg och träffat lika mycket som Sonnen gjorde, då hade det varit godnatt för Silva! När Pillowhands slår är det lugnt. Måtte aldrig Okami få samma läge... Postad 07 February 2011 - 10:54 Ja det var ju ganska nära som du visar själv. Det får en att undra vad som hade hänt om Vitor träffat med några av sina bomber. Mitt drömscenario hade annars varit att Anderson tvingas möta Nick Diaz (om Nick hade spenderat lite tid med att lägga på sig lite muskler). Va underbart att se Nick spendera 5 ronder med att kalla Anderson för en bit*h och diverse annat trevligt. Det hade Anderson behövt för att få ner honom på jorden. Såg för övrigt Kid's fight på ett bedrövligt feed. Standupen såg bra ut till en början, men musen fick ner honom på marken ett par gånger och Kid verkade tappa självförtroende hela matchen. Dålig start för Kid i UFC. Var det någon mer som la märke till Ray Sefo i Vitors ring hörna. Jag har aldrig sett honom i en sådan form, han måste ha kört hårt senaste tiden. Han går ju match i Fedor-galan till helgen, ska bli intressant att se. Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 February 2011 - 11:04. Postad 07 February 2011 - 11:00
Nära att bli knockad utan att ens åka i backen är inte min definition av nära iaf*, men då kanske jag har tittat för mycket boxning. Anderson - Diaz hade varit något det! Då blir det dessvärre svårare att välja sida... *= Fedor-Fujita är väl undantaget där! Redigerat av Kamui, 07 February 2011 - 11:01. Postad 07 February 2011 - 12:13
I mitt minne av fighten finns det ett tillfälle där Silva ser ut att vara borta i nån/några sekunder. Kan har varit rond två... Det hände ju definitivt mer än den smällen du bifogade även om den också är rätt hård. Postad 07 February 2011 - 13:44
Ja han blev ju faktiskt lite gelébent i Sonnen matchen nån gång och med tanke på att Sonnen inte har så mycket kraft bakom sina slag så känns det lite som att Silva kommer få problem om t.ex. Okami lyckas träffa honom. Det är ju en jäkla tur att han har så pass bra headmovement.
Räknas det inte som doping att ha Seagal som coach? Hoppas verkligen att GSP tar Shields nu så vi får superfighten. Tror dock att Silva är för stor för GSP. Men det är dags för dessa 2 herrar att testa nya vatten. Postad 07 February 2011 - 14:37
Ok, jag kommer nämligen inte ihåg att han ska varit så illa ute på marken. Men då har jag bara sett fighten en gång pga Andersons insats, den stående sekvensen jag länkade var det enda jag kom på (och det enda jag hittade när jag googlade). Kommer inte se om fighten för att dubbelkolla
Må det aldrig hända, Dana White lär rysa vid tanken på Okami som champ! Ja det klassas nog rent tekniskt som dopning! ![]() Van Damme FTW! Postad 07 February 2011 - 16:36
Det verkar vara fler än jag som reagerade på att Anderson spenderade ett par minuter med att gnida in sig med vaselin över hela kroppen. Jag satt och tittade och undrade om han inte borde göra det mindre tydligt. Han höll ju på en lång stund efter han kom in i buren, inte bara i denna giffen. Han tog vaselinet från ansiktet och verkligen gned in det över hela kroppen med kameran rätt i ansiktet. Nu fick det ju ingen direkt konsekvens för matchen, fast det kan ju ha varit därför Vitor halkade av Anderson när han skulle GnP:a. Jag har aldrig sett något göra något liknande så tydligt, GSP var ju löjligt i jämförelse.
Postad 07 February 2011 - 16:59
Han tog överskottsvaselinet (egenkomponerat ord!) som funktionärer applicerade i hans ansikte innan han gick in i buren och smetade ut. Fel? Ja det kan jag tycka. Iaf ett sätt att tänja på reglerna... Skillnaden jämfört med St Pierre är att där tog ringhörnan extra vaselin som smetades ut längs med hela latsen på St Pierre. I mina ögon (med Silva-brillor på) så är GSP:s klart värre även om Silvas inte är helt rumsrent heller. Frågan är vad man ska göra åt saken. Postad 07 February 2011 - 17:27
Åtminstone ta ut det i ljuset. Postad 07 February 2011 - 20:45 Men har du helt ärligt set någon göra på liknande sätt någon gång? Jag har aldrig sett någon göra det i alla fall och han såg ju till att hela överkroppen var insmord så gott det gick. Jag är ganska säker på att det är lika förbjudet att greasa sig själv som att låta någon göra det åt dig. Tycker det är värre att göra det själv, det var ju inte säkert att GSP visste om vad som hände med hans rygg, även om han borde ha märkt det. Titta på giffen som du postade där Vitor försöker GnP, det ser faktiskt lite misstänkt ut nu när man tänker på det. Som att brottas med Greased-Up Deaf Guy från family guy, hehe. Postad 07 February 2011 - 21:10
Nja där tror jag mer bara på att Silva gör en väldigt bra scramble och Vitor som blir lite för ivrig och sedermera svingar sig själv ur balans. Men man vet ju aldrig
Postad 07 February 2011 - 21:22
Klart att det inte ser bra ut! Det jag menar är att Anderson använder sig utav den officiella mängden av vaselin (den av kommisionen), och jag tycker det är mindre dåligt än om någon applicerar ytterligare på dig. Jag har svårt att svara på varför jag tycker det ena är värre än det andra (inget är ok, men det ena är lite i gråzonen än så länge) eftersom jag avgudar Silva men ogillar GSP. Om det är medvetet gjort så kommer han givetvis inte erkänna om han gjort det medvetet. Håller med dig om att GSP förmodligen inte visste vad dom sysslade med, det fick nog så mycket uppmärksamhet eftersom det var BJ som grinade över det. Detta är helt klart ett problem, men jag har ingen aning om hur man ska lösa det. Grappling+vaselin= fail. Helt klart behövs regler, men vaselinet behövs ju för strikingen och det blir ju svårt att hindra folk från att röra sin egen kropp. Kanske att det blir mindre mängder som används innan man går in i buren? Att man bara få ha ett visst antal gram eller något i den stilen. Tror inte att det påverkade utgången av fighten, varken nu eller vid GSP-gate. Men det kan ju göra det i framtiden. Postad 07 February 2011 - 21:38 Tror min gif som jag la upp var från Thales Leites fighten, jag känner inte igen sekvensen nu när jag ser på det igen. Men Andersom gör exakt samma sak mot Vitor, med skillnaden att han gör det när han inte borde bli filmad. Men Thales hade nog föredragit en torr Silva på marken i första ronden. Postad 07 February 2011 - 22:54
Jag är knäckt... Spindeljäveln vann igen!
Vem blir nästa utmanare om ni får spekulera? Vem har ens en chans? Postad 08 February 2011 - 07:49 Blir väl antingen GSP eller Yushin Okami. Okami fick ju en titelmatch vid sin senaste vinst, men Dana verkar ju vilja ha en match mot GSP först. Postad 08 February 2011 - 08:11
Okami är ju mellanviktens svar på Fitch, han får gå 1000 fighter innan han får en titelchans samtidigt som andra får den mer eller mindre direkt. Jag hoppas verkligen han får en chans men tror det inte förrän de båda står i buren. GSP vore kul, men då ska det vara i 185. Silva i 170, då har han väl amputerat en arm för att komma ner dit. Den största fighten i UFC någonsin? Postad 08 February 2011 - 09:08 Okami borde få chansen nu, men tyvärr tror jag han får vänta. Det borde ju vara ganska lätt att marknadsföra, med tanke på att Okami har Andersons senaste förlust. Okami får vara noga med att se till att Anderson inte är allt för "hal" så borde han kunna grinda honom i några ronder. Men jag tror han får svårt. Anderson-GSP borde mötas i cirka 180 pounds, Anderson kommer absolut inte ner lägre i vikt. Får nog väldigt svårt med 180 också. Jag tror GSP har en bra chans, det är bara storleksskillnaden som skrämmer mig. Postad 08 February 2011 - 09:19
Mmm, därför hade jag föredragit att (som St Pierre själv sagt ett bra tag) att han växer in i viktklassen. Som det är nu så behöver han några kilon till, därför kanske en fight mot en svag mellanviktare vore en bra idé för att testa vingarna? Typ Bisping. Där riskerar han inte att bli knockad, och han bör kunna ta ner honom utan några som helst problem. Väl på marken så riskerar han inte att bli utdragen eller gnp:ad. Nackdelen är ju OM han skulle förlora, det vore en katastrof. Men mot Bisping är chansen minimal. 180 ser jag också som jäkligt tufft för Anderson, han har det ju redan tufft och det blir inte lättare med åren. Vill inte att någon av dom ska förlora på grund av en sån sak, den här fighten ska inte avgöras i cutten eller att GSP blir för bulkad... Den ska avgöras i 185 lbs i buren där en GSP i form ligger raklång efter en spark i huvudet! Edit: För er som sett det obehagliga klipper när Vitor och hans playboy-fru sitter i jacuzzin: ![]() Redigerat av Kamui, 08 February 2011 - 10:20. Postad 08 February 2011 - 22:56
Beat ya to it, mate. Se Inlägg #2005 Postad 09 February 2011 - 08:01
Men i det inlägget är det ju bara sparken? I den här giffen är det ju när Vitor slickar på en fot också? Eller ser jag fel?
Sparken blandat med det här sjuka klippet: http://www.youtube.c...h?v=72BI8U9_gb4 Bizarrt! Postad 09 February 2011 - 08:47 Du ser fel. Nu har vi fått uppleva det obehagliga klippet på 2 ställen i tråden. Snart dags för Fedor mot jätten.... Postad 09 February 2011 - 08:50
Det måste vara något cacheproblem eller något på min dator, för jag kollar igen och ser bara sparken! Jaja, kul för Vitor att han har en playboy-brud iaf! Fedor får bara inte förlora, det vore nästan värre än om Silva skulle få pisk av GSP. Mot Ubereem kan jag acceptera det, men inte mot Bigfoot. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |