Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 August 2009 - 10:48

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Finns ju mängder på ebay, t.ex. ->
http://cgi.ebay.com/...em=330354346948
http://cgi.ebay.com/...em=120378198388

Tack som f*n :D
Jag letade som en galning i flera dagar men hittade ingenting, jag är inte direkt proffs på ebay heller men nu ska kolla på dina tips och kanske göra en beställning.

Postad 24 August 2009 - 12:11

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Första resultatet i google.... Om det fungerar kan jag inte svara på då jag använder h.264 iom HW avkodningen i iPhonen.

Vad sökte du på när du fann denna app? Jag har läst runt lite och omdömmet på den är inte speciellt bra :/ Tacksam för din hjälp! Har sökt en del själv men finner som sagt bara massa sajter om hur man konverterar filerna...

Postad 24 August 2009 - 12:24

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0

Du trycker på sleep-knappen längst upp på telefonen. Om du har telefonen i ett fodral och trycker på skärmen utanpå detta händer inget då du måste trycka med fingrarna för att något ska hända

Kanon ... tack tack

Postad 24 August 2009 - 12:26

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Om man köper mjukvaran TomTom, är det då troligt att den funkar på nästa generation iPhones?
Eller ska man betala för mjukvaran varje gång man byter upp sig.
Nästa år kommer troligen en ny iPhone och man kommer antagligen byta till den.

Postad 24 August 2009 - 12:29

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag går i tankarna på att köpa en ny mobil och iPhone 3Gs känns ju som ett hett alternativ. Två frågor dock:
1. Ska man köpa en iPhone är ju ett medföljande abonnemang nästan ett krav (jag slänger inte ut 7-8000 spänn på en icke operatörslåst mobil), men vilket abonnemang är billigast? Jag har ingen lust att betala 6-700 kronor i månaden, så kan man komma billigare undan?

2. Jag kommer använda den mycket som MP3-spelare och hur bra fungerar iPhone som det? Hur är ljudet om man byter ut de medföljande hörlurarna?

Jag har aldrig ägt en produkt från Apple förut, men jag är klart sugen på en iPhone. :o

Postad 24 August 2009 - 12:33

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Jobbigt att köra runt med en stjärnmejsel i bilen :o
jag ska beställa den och montera fast den liggande, man kan läsa sms/mms, navigera och lyssna på musik liggande så ingen idé att ha den stående.
Den skadar väl inte instrumentpanelen om man monterar bort den?

Jag har använt detta fäste i bilen i ett års tid nu och har den stående till 80% av tiden. Men jag har inte behövt använda nån stjärnmejsel ännu. Skruvar man åt den rätt tajt så är den trög att vrida i början och blir lättare med tiden och användningen. Men än är den inte så lös att jag varit sugen på att ta med mig mejseln.

Beroende på vad man har för bil och i vilka springor i panelen den ska tryckas in i och vilket material det är där så kan det bli åverkan. Inte så att det går sönder men har den suttit länge i en springa med lite mjukare material än hårdplast så kan man få en bestånde intryckning där.

Postad 24 August 2009 - 12:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Vad sökte du på när du fann denna app? Jag har läst runt lite och omdömmet på den är inte speciellt bra :/ Tacksam för din hjälp! Har sökt en del själv men finner som sagt bara massa sajter om hur man konverterar filerna...

"iphone xvid player"

Postad 24 August 2009 - 13:03

B@tman
  • B@tman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag försöker komma på hur jag ska kunna knappa in ett p på min nya iphone, behöver det för vissa tjänster i vår växel. Nån som vet? Alltså i telefon läget.

Postad 24 August 2009 - 13:57

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag går i tankarna på att köpa en ny mobil och iPhone 3Gs känns ju som ett hett alternativ. Två frågor dock:
1. Ska man köpa en iPhone är ju ett medföljande abonnemang nästan ett krav (jag slänger inte ut 7-8000 spänn på en icke operatörslåst mobil), men vilket abonnemang är billigast? Jag har ingen lust att betala 6-700 kronor i månaden, så kan man komma billigare undan?

2. Jag kommer använda den mycket som MP3-spelare och hur bra fungerar iPhone som det? Hur är ljudet om man byter ut de medföljande hörlurarna?

Jag har aldrig ägt en produkt från Apple förut, men jag är klart sugen på en iPhone. :o

Det beror vad du menar med billigare undan? Du kan betala 69 kr/mån i 24 månader hos Tre, och betala 2995 vid leverans och 99 kr/mån för telefonen. Alltså sammanlagt 168 kr/mån. Mycket billigare än så kan man nog inte komma undan.

Jag kör med 3 Pott 299 och betalar då 495 kr i upfrontavgift, och sedan 99 kr/mån för Iphonen. Totalpris Iphone 3GS 16 GB 2871 kr.
398 kr/mån varav 299 får jag ringa för eller lägga till tjänster (som tex fri surf)

Detta var ett par tips som rör operatören tre. Dom andra har jag ingen större koll på så där får du leta informationen själv =)

// aspire

Postad 24 August 2009 - 14:19

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Finns det någon app/inställning som gör att man kan ändra qwerty-tangentbordet till ett klassiskt T9 med bokstäverna på siffrorna istället.

Hoppas ni förstår vad jag menar..

Postad 24 August 2009 - 14:33

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Finns det någon app/inställning som gör att man kan ändra qwerty-tangentbordet till ett klassiskt T9 med bokstäverna på siffrorna istället.

Hoppas ni förstår vad jag menar..

http://itunes.apple....st?id=319345353 eller
http://itunes.apple....st?id=291234520
kanske funkar, bara söka på T9 i appstore, hur enkelt som helst

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 24 August 2009 - 14:34.

Postad 24 August 2009 - 16:52

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ja de är ju iprincip en iPod.. Och såvitt jag vet finns de inget som slår den mp3spelaren i samma prisklass.
Så ja, den fixar de med ett "Mycket väl Godkänt!"

Postad 24 August 2009 - 17:10

axa56
  • axa56
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag försöker komma på hur jag ska kunna knappa in ett p på min nya iphone, behöver det för vissa tjänster i vår växel. Nån som vet? Alltså i telefon läget.

Jag antar att du menar p som i "paus".
Prova hålla in *
Det kommer fram ett , (kommatecken) och jag antar att det ska symbolisera paus. Har dock inte testat själv att använda detta.

Postad 24 August 2009 - 19:47

B@tman
  • B@tman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag antar att du menar p som i "paus".
Prova hålla in *
Det kommer fram ett , (kommatecken) och jag antar att det ska symbolisera paus. Har dock inte testat själv att använda detta.

Nej det är bokstaven "p", på min gamla SE G900 är det bara att som du säger att hålla in knappen 7 så blir det ett "p"

Postad 24 August 2009 - 20:46

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nu är det så att polarn har precis fått hem sin nya iPhone 3GS som han har beställt från Australien. Den är cashad kontant från Apple Store och är olåst.
När han fick hem den så funkade allt som det skulle. Då uppdaterade han den till 3.0.1 från 3.0.
Efter detta började telefonen beté sig konstigt. När musik spelas så brusar dom till i början, även när han byter mellan olika ringsignaler. Den kan heller inte spela några videoklipp som funkade innan. Dom spelar, men det är bara svart bild med ljud. Blir likadant när man kollar från Youtube.
Han kan heller inte ställa in ny bakgrundsbild. När han försöker detta så flyger han ut till springboarden. Ingen bild ställs alltså in.
Han har försökt att göra en återställning och tillbaka till 3.0. Men problemet kvarstår alltså nu även i 3.0.
Är det någon som har varit med (eller hört talas) om något liknande?
Hoppas någon kan hjälpa honom, då jag förstår hans frustation, eftersom han har väntat länge på den.
Lägger även upp ett klipp så ni kan få se hur den låter när han försöker byta bakgrundsbild och byter mellan ringsignalerna.

http://www.youtube.c...h?v=K-6d-UHYrJE

Redigerat av Electrified, 24 August 2009 - 20:47.

Postad 24 August 2009 - 21:09

axa56
  • axa56
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nej det är bokstaven "p", på min gamla SE G900 är det bara att som du säger att hålla in knappen 7 så blir det ett "p"

Ja, fast "p" i SE är "paus". Det är för att växeln ska fatta den hänvisning man ska skicka, tex paus mellan växelnumret och hänvisningskod.
Men som sagt, jag har inte testat på iphonen och min gissning är att kommat motsvarar "p".

Postad 25 August 2009 - 07:01

Unregistered33df318c
  • Unregistered33df318c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nu är man introducerad i IPhonevärlden, Min första IPhone lur och så här efter en dags användande så är den väldigt trevlig.
Nu till mitt dilemma: Klumpig som jag är med saker så behöver jag ett skydd till baksida o framsida, men jag vill att skyddet ska vara superduper tunnt. Någon som kan dela med sig av erfarenheter av sådana "skal" etc och vart man kan hitta?

/Niklas

Postad 25 August 2009 - 07:16

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Nu är man introducerad i IPhonevärlden, Min första IPhone lur och så här efter en dags användande så är den väldigt trevlig.
Nu till mitt dilemma: Klumpig som jag är med saker så behöver jag ett skydd till baksida o framsida, men jag vill att skyddet ska vara superduper tunnt. Någon som kan dela med sig av erfarenheter av sådana "skal" etc och vart man kan hitta?

/Niklas

Jag kör med det här skalet Incipio

Är mkt nöjd! Skalet är verkligen supertunt, dessutom följer det med skyddsfilm för framsidan om
man vill använda det...

Postad 25 August 2009 - 07:24

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

/Niklas

Jag kör med Power Support Air Jacket. 0.7 mm tunt som sitter som en smäck, skyddsfilm för skärmen följer med också...

Redigerat av bpl, 25 August 2009 - 07:25.

Postad 25 August 2009 - 08:18

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag använder skydds filmen "bodyguardz"..
En tunn skyddsfilm för hela telefonen utan "apelsinskals effekt".
Funkar svinbra och baksidan va ganska lätt att få till, men därimot va skyddet
för displayen ett ****. Man får två uppsättningar och nu har jag förbrukat båda för just skärmskyddet
och kommer istället köpa powersupports skydd. Men baksidan är grymt. Syns inte ens att de finns där. 8/10 i betyg, skulle vart en 10/10 om inte skärmskyddet hade varit så svårt att få bra.

Finns på www.bodyguardz.com för ca 250 spänn inkl frakt. Och då får man två uppsättningar.

//frajje

Postad 25 August 2009 - 08:46

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Har iPhone "profiler" som bla Nokia har?
Dvs att man snabbt kan byta till "ljudlös", "möte" ETC

Postad 25 August 2009 - 08:50

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Har iPhone "profiler" som bla Nokia har?
Dvs att man snabbt kan byta till "ljudlös", "möte" ETC

Du har en knapp du kan pilla på för att få den till ljudlös/vibrator endast.
Mera än så vet jag inte. Använder själv inte mera än så.

Postad 25 August 2009 - 08:53

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Tack, bra svar - det var mest det jag undrade över :)

Postad 25 August 2009 - 12:23

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Har haft min 3GS sedan releasen och har nu tröttnat lite en en irriterande grej. När jag till exempel skriver ett SMS händer det ofta att skärmen slutar att svara på input. Detta kan hända när som helst men märks tydligast när man skriver SMS eller mail. Jag får vänta 5-10 sekunder innan skärmen börjar svara på input igen. Då dyker även alla de tecken jag tryckt på upp på skärmen.

Detta händer varje dag, ibland flera gånger om dagen.

Någon som har varit med om något liknande?

Postad 25 August 2009 - 12:47

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Nu har jag inte någon Iphone ännu men i vana med andra touchskärmar så har folk en förmåga att trycka alldeles för hårt på dem och då brukar "pekningen" fastna på ett ställe och så tar det några "duttningar" innan skärmen tar emot igen. Hårdhänt måntro? =) Lite "batteriet är dåligt i fjärrkontrollen" syndrom.

Postad 25 August 2009 - 12:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Har haft min 3GS sedan releasen och har nu tröttnat lite en en irriterande grej. När jag till exempel skriver ett SMS händer det ofta att skärmen slutar att svara på input. Detta kan hända när som helst men märks tydligast när man skriver SMS eller mail. Jag får vänta 5-10 sekunder innan skärmen börjar svara på input igen. Då dyker även alla de tecken jag tryckt på upp på skärmen.

Detta händer varje dag, ibland flera gånger om dagen.

Någon som har varit med om något liknande?

Jag skriver relativt fort och får aldrig, _aldrig_, några sådana frysningar. Testat med en återställning?

Om du ska testa med en återställning, prova först att inte direkt återställa din backup efter du återställt, utan testa skriv sms/mail innan du lägger tillbaka alla dina gamla sms och inställningar och kontakter och allt vad det är, så att det inte är något i din backup som är problemet.

Postad 25 August 2009 - 13:07

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Nu har jag inte någon Iphone ännu men i vana med andra touchskärmar så har folk en förmåga att trycka alldeles för hårt på dem och då brukar "pekningen" fastna på ett ställe och så tar det några "duttningar" innan skärmen tar emot igen. Hårdhänt måntro? =) Lite "batteriet är dåligt i fjärrkontrollen" syndrom.

Njae, hårdhänt är jag verkligen inte. Skärmen är så känslig att det inte behövs. Små duttanden är det som gäller. Problemet här är även att skärmen registrerar alla pekningar, även när den är "fryst" så att man får tre, fyra likadana bokstäver i följd eftersom man tryckt några gånger innan man fattat att den hängt sig...

Jag skriver relativt fort och får aldrig, _aldrig_, några sådana frysningar. Testat med en återställning?

Om du ska testa med en återställning, prova först att inte direkt återställa din backup efter du återställt, utan testa skriv sms/mail innan du lägger tillbaka alla dina gamla sms och inställningar och kontakter och allt vad det är, så att det inte är något i din backup som är problemet.

Jag får prova med en återställning.

Om det inte funkar skall de få tillbaka telefonen.

Postad 25 August 2009 - 14:58

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Någon som köpt den från Halebop? Vad var leveranstiden för er isåfall?

Postad 25 August 2009 - 14:58

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Beställde först ett SwitchEasy Rebel till telefonen men blev inte helt nöjd, tyckte nog den kunde varit lite mer slimmad. Så jag såg att folk här på forumet beställt SGP Ultra Thin så tänkte jag skulle testa ett sånt. Blev totalt 27$ inkl frakt och det är inte farligt iom den låga dollarn.

Kastar upp ett par bilder och förhoppningsvis ska man väl kunna se att det skiljer en del trots de kassa bilderna.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Föredrar iaf helt klart SGP framför det andra. Är man väldigt rädd att repa silverfinishen på kanten kan ju dock förstnämnda vara ett bättre alternativ då SGP inte skyddar den. Men ger man fan i att ha den i samma ficka som mynt eller nycklar är det nog lugnt :)

Postad 25 August 2009 - 15:52

ComaBoB
  • ComaBoB
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har detta fäste och monterat det i bilen. Ja du kan vrida på det, men det justeras med en stjärnmejsel (dras fast) så man måste skruva varje gång man ändrar läge.

Plyschklädsel svart är den, så lite fin tycker jag den är. Sitter jäkligt bra i hållaren enligt mig.

Såg idag att Teknikmagasinets katalog att dom har ett bilfäste för Iphone men jag hittar den dock inte på deras hemsida. Så som det såg ut så kunde man vrida den utan problem och man satte fast den med hjälp av en sugkopp.

Postad 25 August 2009 - 16:10

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag kan verkligen rekommendera Switcheasys nyaste skal, "Rebel Serpent" (26,99 euro plus frakt) Det är ett sjukt bra skal för totalskydd. Jag stör mig faktiskt inte på storleken på telefonen. Det är riktigt nice att veta att 99% av telefonen är totalt skyddad från både damm, smuts, repor och stötar.

Är man rädd om sin Iphone så är detta iallafall ett riktigt schysst alternativ! Om man kan leva med att telefonen blir något större.

// aspire

Postad 25 August 2009 - 16:48

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Vad rekommenderar ni för skydd till iponen för att skydda displayen?
Finns det något skydd till skärmen som inte är så svårt att sätta dit? Det verkar onekligen knepigt att få på de flesta skyddsfilmer. Är också lite orolig över att ytbehandlingen förstörs när man sedan tar bort skyddet.

Postad 25 August 2009 - 16:53

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Jag kan verkligen rekommendera Switcheasys nyaste skal, "Rebel Serpent" (26,99 euro plus frakt) Det är ett sjukt bra skal för totalskydd. Jag stör mig faktiskt inte på storleken på telefonen. Det är riktigt nice att veta att 99% av telefonen är totalt skyddad från både damm, smuts, repor och stötar.

Är man rädd om sin Iphone så är detta iallafall ett riktigt schysst alternativ! Om man kan leva med att telefonen blir något större.

// aspire

Du har inte möjlighet att slänga upp lite bilder? :)

Postad 25 August 2009 - 17:01

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Beställde först ett SwitchEasy Rebel till telefonen men blev inte helt nöjd, tyckte nog den kunde varit lite mer slimmad. Så jag såg att folk här på forumet beställt SGP Ultra Thin så tänkte jag skulle testa ett sånt. Blev totalt 27$ inkl frakt och det är inte farligt iom den låga dollarn.

ETC

Tack för de bilderna hjälpte till i mitt val av bak skydd till iphonen

Redigerat av MGW, 25 August 2009 - 20:12.

Postad 25 August 2009 - 17:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Vad rekommenderar ni för skydd till iponen för att skydda displayen?
Finns det något skydd till skärmen som inte är så svårt att sätta dit? Det verkar onekligen knepigt att få på de flesta skyddsfilmer. Är också lite orolig över att ytbehandlingen förstörs när man sedan tar bort skyddet.

Jag har testat några stycken och Invisible Shield är helt klart det bästa. http://www.iphonebutiken.se/

Postad 25 August 2009 - 17:05

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Har tryckt in en hel del musik nu idag, runt 3800 låtar. Men har lite problem med Cover Flow. Finns det någon sorts maxgräns för antal omslag? Om jag fixar ett som inte syns så försvinner ett annat, verkar ju lite skumt.

Kan även se vissa omslag från "sidovy" dvs innan jag scrollat fram det eller efter, men ser inte bilden när jag har den centrerad. Gäller bara 2-3st men det är ju jäkla skumt

Vore tacksam om någon har nå svar :)

Postad 25 August 2009 - 19:09

Sweelda
  • Sweelda
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Köpte detta skydd i svart för en hundring på tradera och är supernöjd :)

Använder dock endast skyddet på baksidan eftersom front filmen blev lite mycket fjant.

http://www.tradera.c...a...&listtype=1

Postad 25 August 2009 - 19:21

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Du har inte möjlighet att slänga upp lite bilder? :)

Postad bild

Postad bild

Redigerat av aspire, 25 August 2009 - 19:22.

Postad 25 August 2009 - 19:39

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Tackar. Fast det var egenhändiga bilder jag var sugen på. Produktbilder är det ända jag hittat. :)

Postad 25 August 2009 - 19:56

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Tackar. Fast det var egenhändiga bilder jag var sugen på. Produktbilder är det ända jag hittat. :)

Aha. men min telefon ser ut ungefär som på bilderna ovan ändå :)

// aspire

Postad 25 August 2009 - 20:12

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Ha ha, lugnt! :)

Blir ett sånt till min när den nu behagar dyka upp.

Postad 25 August 2009 - 20:39

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Kan rekommendera denna: http://www.case-mate...There-Cases.asp. Köpte en vit på macforum för 199. Väldigt skön att hålla i. En "smooth" yta :). Har nu även precis pillat dit en invisible shield. Inte helt lätt för mina tjocka fingrar. Skall bli intressant om ovan case-mate fungerar med en invisible shield.

Postad 26 August 2009 - 00:06

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

har ett InvisibleShield som bara ligger :) blir nog att dra på det när man får motivation

Här har ni lite tips på bra apps i min mening :)

Spel
Vem vill bli miljonär
Peggle
Trivia Wars
Sims 3
Bejeweled 2
Monopol
Midnight Pool
Let's Golf
Monkey Ball
Paper Toss
Orbital
Racer

Program
Winterboard
Wikipedia
SmackTalk
Photogene (bildredigering)
Hitta.se
tv.nu
Blocket
eBuddy (typ msn, gratis)
Converter (kan konvertera ALLT)
iTranslate
Shazaam
Bredbandskollen
Make It Mine (ändra operatörsloggan till vilken text som helst)

Här var det många tips på bra apps så jag skickar inlägget vidare till Apps-tråden. Ni som har tips på Apps eller vill ha tips. Ta en titt i den här tråden.

Postad 26 August 2009 - 08:03

Nopod
  • Nopod
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Svårt detta med skal...till vardags funkar det för mig med Claes Ohlssons enkla läderfodral, men jag skulle behöva ett annat skal när jag tränar. Att ha iphonen på armen tycker jag funkar sådar, har en ipod Nano gen 4 med sådant amband (belkin), men det blir lite blodtrycksmanschett, särskild vid styrketräning. Det vore också bra om det vore ett tåligt skal eftersom det händer att jag åker inlines med, förr eller senare kraschar man ju...så ett vanligt repskydd som "limmas" på fronten räcker nog inte.

Har någon ett förslag på någon form av tålig "kassett" man kan tycka in iphonen i, dvs. inte ett permanent skal som är bökigt att ta av och på? Har tittat lite på otterbox defender, http://www.otterbox....-defender-case/ det verkar ju bra med clipset, men det lite för krånglgt att ta i och ur iphonen. (clips tror jag dock funkar bättre än armbandet). Helst skulle jag vilja ha någon form av hörlurar med bluetooth också så att jag slapp sladdeländet.

Varför släpa på iphonen vid träning? När jag springer/åker inlines är det kul att köra runkeeper Pro och få tid, sträcka och hastighet, när jag styrketränar, typ crossfit, vill jag ha egen (aggressiv) musik i öronen samt timers påslagna (gymbuddy).

Tacksam för tips! Mvh

Redigerat av Nopod, 26 August 2009 - 08:17.

Postad 26 August 2009 - 09:27

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tjo,
är det någon som vet något ställe man köpa iPhone 3GS utan abonnemang då jag är bunden till Tele2 ett bra tag till (jäkligt mycket billigare än Telia och Telenor dessutom)?

Postad 26 August 2009 - 11:04

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hallå!

Törs man tipsa om sidan m.geekedout.se där över 60 av de bästa hemsidorna för mobiler finns samlade i diverse kategorier? Kan vara skönt att ha dem på samma ställe för att få översikt, och en fördel med iPhone är ju just surfningen :)

Hoppas någon har nytta av detta!

/Lars

Postad 26 August 2009 - 11:25

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tjo,
är det någon som vet något ställe man köpa iPhone 3GS utan abonnemang då jag är bunden till Tele2 ett bra tag till (jäkligt mycket billigare än Telia och Telenor dessutom)?

3 säljer ju iphone 3gs kontant, 16 gb för 6295 32 gb för 7395 kr. Då kan du antingen välja att låsa upp den via ultrasn0w eller be 3 att låsa upp den för en summa på 350 kr skillnaden med 3 upplåsningen gentemot ultrasn0w är att det är en officiell upplåsning som apple fixar så då kan du uppdatera telefonen direkt vid framtida mjukvaru uppdateringar som apple kommer ut med. Nackdelen med 3 upplåsning är att garantin ryker.

Detta med garantin om jag inte är ute och cyklar så om man jailbreakar och låser upp sin iphone via ultrasn0w så är det bara att återställa telefonen innan eventuella garanti åtgärder. Samt att detta gör man ju helt gratis så man slipper att betala 350 kr.

Redigerat av 10cent, 26 August 2009 - 11:25.

Postad 26 August 2009 - 11:45

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Måste man betala för datatrafik när man använder gps:en i telefonen ? Finns det några gratis bilgps-program som man kan ladda ner på nätet?

Postad 26 August 2009 - 12:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Måste man betala för datatrafik när man använder gps:en i telefonen ? Finns det några gratis bilgps-program som man kan ladda ner på nätet?

Vad sägs om att söka efter informationen först? Inget personligt men det är lite tröttsamt att se samma frågor komma upp massor av gånger inom samma tråd. Din fråga finns besvarad flertalet gånger i denna tråden.

Postad 26 August 2009 - 12:17

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Några ggr /dag när jag skriver sms så hänger/stannar telefonen i kanske 5 sec innan jag kan skriva vidare igen. Någon mer som har detta problem eller hört om det? Blir nog att göra en återställning av den när man kommer hem. Segt att man måste föra över alla program och musik igen bara så tänkte kolla först om någon vet något.

Ha en bra dag! :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.