Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 09 November 2009 - 00:36
Postad 09 November 2009 - 01:37
Men jag tycker ett riktigt tangentbord är grymt skönt på alla sätt..
Min T2 har varit död nåra veckor och jag har plågats med en vanlig vikbar SE med T9 och man vill ju bara huggga av sig fingrarna i vansinne ...
Funderat på att chansa med en telefon med mjukvaru tangentbord men nä...
Ja tar gärna att den är lite tjockare.
Mozez
Skickar du mycket sms/mail tror jag inte att du blir missnöjd...
Men vist,vet man med sig att man måste kunna skicka sms med en hand ofta så får man fundera på nå annat..
Jag har väl skickat ca 1600 sms/månad i 2 år
Edit
kanske drar ihop sig....Från Maemo
Guys, i emailed nokia 2 days ago, and said that my friends in UK have been told that the release date for the N900 in the UK, for buyers via nokia online shop is the 9th off nov, and i asked them if there are any changes or what so ever, i just got an answer that goes:
"Thank you for contacting Nokia Care.
I have checked this for you with the Nokia UK Online Shop and they have confirmed that the release date for the Nokia N900 is as planned. But due to the huge response they may not be able to accommodate every orders on the same day but will do so on a "first come first serve basis". So feel free to pre-order as soon as possible so that you will receive your phone early. Standard delivery is free of charge within mainland UK."
Redigerat av moparman, 09 November 2009 - 10:02.
Postad 09 November 2009 - 12:33
Postad 09 November 2009 - 12:37
Postad 09 November 2009 - 12:39
Haha, denna mobil kan komma idag, den kan komma om två veckor. Även om vi verkar vara väldigt nära är det myycket olika besked nu, helt sjukt.
Kommer den inom 2 veckor blir jag riktigt glad...dessvärre räknar jag snarare med att den kommer(hoppas ju såklart att jag är helt fel ute) om 2 månader snarare...:S
Då menar jag såklart när den släpps här!
Redigerat av ojva, 09 November 2009 - 12:39.
Postad 09 November 2009 - 12:43
Kommer den inom 2 veckor blir jag riktigt glad...dessvärre räknar jag snarare med att den kommer(hoppas ju såklart att jag är helt fel ute) om 2 månader snarare...:S
Då menar jag såklart när den släpps här!
Jag tror på ett datum betydligt tidigare än så. Om du läst på talk.maemo.org så verkar det vara väldigt nära nu för release.
Postad 09 November 2009 - 13:11
Jag tror på ett datum betydligt tidigare än så. Om du läst på talk.maemo.org så verkar det vara väldigt nära nu för release.
Ja, men där pratar de väl inte om när den ska släppas i Sverige? Intressant om den släpps i UK, US, GER mfl...men jag syftar på när den släpps i Sverige och jag tror inte det blir inom 2v...
Fast som jag skrivit tidigare så hoppas jag innerligt att jag har fel..
Postad 09 November 2009 - 14:03
Det stämmer nog tyvärr... Men det lär ju inte dröja alltför länge tills den kommer till Sverige när den väl är släpptJa, men där pratar de väl inte om när den ska släppas i Sverige? Intressant om den släpps i UK, US, GER mfl...men jag syftar på när den släpps i Sverige och jag tror inte det blir inom 2v...
Fast som jag skrivit tidigare så hoppas jag innerligt att jag har fel..
EDIT:Från maemo.org: "Nokia France announced me that they will start to ship in France around 20th of November.. "
Kan vi hoppas på att den släpps samma datum i Sverige?
Redigerat av razumichin, 09 November 2009 - 14:09.
Postad 09 November 2009 - 15:24
Postad 09 November 2009 - 15:32
Det är ju som sagt svårt att få ett bestämt datum från Nokia men idag sa de att den släpps i slutet på nästa vecka.
Har du någon länk till detta eller är det via telefon du fått höra det?
Postad 09 November 2009 - 16:02
Jag litar mer på länkar en nån jäävla telefon om det e såkHar du någon länk till detta eller är det via telefon du fått höra det?
Postad 09 November 2009 - 16:16
skriv inte bara ... " den kommer om 1 vecka"
vafan.. Är du gud eller?
ber om ursäkt, men vafan man blir ju tookig på det här !!!
Postad 09 November 2009 - 16:24
den kmr ut 16 november!!!!!!!!! alla kmr få den innan december!!!!!!
Postad 09 November 2009 - 16:35
Lyssnar man på nån enstaka låt någon gång då och då som frågan gällde är det ju inte värt att betala 100kr/månaden. Då kan man lika väl använda sig utav youtube...
Ne men det känns som att det e dags att leta efter alternativ. Nokia behandlar sina kunder som om det vore ett blufföretag! Ingen som vet om någon har lyckats installera maemo 5 på någon annan mobil, typ hd2 eller liknande?
Här har du en lista på vad som funkar på några olika mobiler om man kör den hundra procent öppna versionen av maemo "mer"
http://wiki.maemo.org/Mer/Status
Tydligen kan du åtminstone få igång X på en "HTC touch pro" de ända som i dagsläget är i närheten av att fungera fullt ut verkar ju vara N800 och N810.
Postad 09 November 2009 - 16:35
Postad 09 November 2009 - 16:54
SUCK!! Sida upp och sida ner med skitinlägg om rykten om lansering och olika datum! Ge upp för F-N! Den kommer när den kommer!!!Kommer den verkligen ut 16 november? :OOOOOOO
Skulle älska o få moderera denna tråden och rensa bort all skit här.
Det ger INGENTING att spekulera och till och med bråka om olika datum och rykten, det är ju värre än en sandlåda bitvis när ni barn bråkar om vem som skall ha den gröna spaden.
Postad 09 November 2009 - 16:54
MEN FRÅGA NOKIA ERA NOOBS
den kmr ut 16 november!!!!!!!!! alla kmr få den innan december!!!!!!
Mm kan du bara sluta! Du beter dig som en 5 åring!
Postad 09 November 2009 - 16:59
SUCK!! Sida upp och sida ner med skitinlägg om rykten om lansering och olika datum! Ge upp för F-N! Den kommer när den kommer!!!
Det ger INGENTING att spekulera och till och med bråka om olika datum och rykten, det är ju värre än en sandlåda bitvis när ni barn bråkar om vem som skall ha den gröna spaden.
Amen.
Precis det där har jag också funderat på. Nu används säkert telefonen till 95% utan tagentbord, men då man väl ska använda tagentbord, så blir det herregud lite utrymme kvar då det virtuella ska ta upp större delen av skärmen.
Jag har själv aldrig ägt en telefon med qwerty-tgb, och enda telefon med virtuellt jag återkommande använder är fruns Magic. Jag tycker att skriva på Magic'en, är som att ha en gammal 3210, allt man ser är typ 2 teckenrader.
Jag känner mig redo för en telefon med qwerty slideout tagentbord.
Grattis till post deux mille!
Postad 09 November 2009 - 17:02
Om du tycker det är jobbigt med spekulationer så behöver du inte läsa tråden. Men jag själv finner det väldigt intressant att följa ryktesspridningen och åtminstone kunna hoppas på att den ska släppas ett visst datum. Sen att vissa inlägg ser ut att vara skrivna av 7-åringar (zaffe93) är en helt annan sak och det är inte något jag försvarar. Men rykten om lansering tycker jag det är självklart att man inte ska rensa bort.SUCK!! Sida upp och sida ner med skitinlägg om rykten om lansering och olika datum! Ge upp för F-N! Den kommer när den kommer!!!
P.S. Tänk dig om du skulle moderera detta forum och ta bort alla inlägg som du inte finner är intressant, skulle inte det förstöra lite grejen med ett forum?
Postad 09 November 2009 - 17:34
Ringde nokia support och dom säger att den släpps nästa fredag !
han ville att jag skulle boka en direkt ! väntar med det..
det är iaf vad NOKIA SUPPORT SÄGER....... 2009 - 11 - 09 kl 1630
Det är verkligen dags nu
Redigerat av Unregistereda9162e77, 09 November 2009 - 17:35.
Postad 09 November 2009 - 17:44
Skämt åsido min källa är Nokia support. Ber om ursäkt för min otydlighet i inlägget.
Postad 09 November 2009 - 17:45
Undrar om detta e sant? :S skulle värkligen bli glad om den sku kommatja igen !
Ringde nokia support och dom säger att den släpps nästa fredag !
han ville att jag skulle boka en direkt ! väntar med det..
det är iaf vad NOKIA SUPPORT SÄGER....... 2009 - 11 - 09 kl 1630
Det är verkligen dags nu
Postad 09 November 2009 - 18:00
Synd att man inte har mailadress till någon mer än nokia supporten eller känner någon där:(
Tror helt enkelt vi får se! Vågar nog inte tro något förren jag vet att den är på väg till mig!
Postad 09 November 2009 - 19:06
Men vis av hög ålder har jag lärt mig att support av alla de slag är ju inte värt att lita på för 5 öre..
Ring 5ggr och ni lär få 5 olika svar
Postad 09 November 2009 - 19:51
Man kan väl betrakta det som helt säkert att N900or inte kommer stå på hyllan i någon affär sådär helt plötsligt någon dag, och att nån random snubbe på telefonsupporten är inte kommer vara den första att veta när den släpps..
Och att maila Nokias VD osv eller vad nu folk håller på med lär ju knappast ge nåt heller, förutom att någon blir idiotförklarad
Ingen mening att stressa upp sig för nåt innan pressreleasen..?
Bara o vänta, och de som inte orkar får väl köpa en annan telefon?
Postad 09 November 2009 - 20:04
Fast det är svårt
Fick The ultimate fighter år 9 idag och Demons souls till PS3 så nu håller jag mig sysselsatt
Postad 09 November 2009 - 20:15
Postad 09 November 2009 - 20:32
Intressant hoppas det blir support för fler telefoner i framtiden!Här har du en lista på vad som funkar på några olika mobiler om man kör den hundra procent öppna versionen av maemo "mer"
Tydligen kan du åtminstone få igång X på en "HTC touch pro" de ända som i dagsläget är i närheten av att fungera fullt ut verkar ju vara N800 och N810.
Postad 09 November 2009 - 21:17
Jag fattar inte
Redigerat av Gurra101, 09 November 2009 - 21:24.
Postad 09 November 2009 - 21:26
Jag fattar inteHandlar det om N900 något av det?
Nope, det är bara en beskrivning av hur det går med portandet av Maemo 5 till enheter som inte är tänkta att ha det som OS.
Postad 09 November 2009 - 21:34
Postad 10 November 2009 - 04:27
Från början handlade det om n900an och om man ska köpa en annan telefon istället för den och isf om det går att installera maemoKan dom ta det i en Maemo tråd såfall? Inget illa menat. Men detta är ju faktiskt n900 det ska handla om
Postad 10 November 2009 - 07:44
"I guess for the meantime this is as official of a release date that you guys are gonna get.
Went to nokia.fi store to horse around and they added info on the description that shipping starts week 48 (end of the month)..."
Postat "Today , 02:39 AM"(10/11-2009)
Postad 10 November 2009 - 09:37
http://www.reuters.c...L00939820091110
"HELSINKI, Nov 10 (Reuters) - Nokia (NOK1V.HE) has started deliveries of its new top-of-the-range model N900..."
Redigerat av razumichin, 10 November 2009 - 09:38.
Postad 10 November 2009 - 09:46
Oooops! Någon han visst före, men detta tål nog att upprepas...
Redigerat av lostsoul, 10 November 2009 - 10:00.
Postad 10 November 2009 - 09:54
Bara försöka fördriva tiden med annat :-)
Fast det är svårt![]()
Fick The ultimate fighter år 9 idag och Demons souls till PS3 så nu håller jag mig sysselsatt
Kan ju mer rekomendera bli piskad i bowling på wii av kärringen =S
Fattar inte att man suttit med ps3 ensam , när man kan plinka på wii:t med tanten.
eller dra lite gamla nes/snes/n64 osv lir =)
Postad 10 November 2009 - 10:18
Maila nokia och skicka med artikeln och fråga om det gäller för svenska marknaden med. Så får vi se om dom får säga något nu.
Postad 10 November 2009 - 10:25
Japp Gutt e det
![]()
Maila nokia och skicka med artikeln och fråga om det gäller för svenska marknaden med. Så får vi se om dom får säga något nu.
Mail skickat!
Postad 10 November 2009 - 10:32
Mail skickat!
hehe såg nu att jag skrev meningen lite fel
Postad 10 November 2009 - 10:37
hehe såg nu att jag skrev meningen lite fel
Jag hade gjort det men då är vi 2 st som skickat samma fråga
Vi får se vad för svar vi får då
"...återkommer med svar inom 48 timmar". Kanske bättre att ringa!
Postad 10 November 2009 - 10:44
nej men det kmr bli likadant... dom måste kontakta nokia i finland osv och det tar tid"...återkommer med svar inom 48 timmar". Kanske bättre att ringa!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
15 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?