Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 26 April 2011 - 21:15
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Så du vill att Boxee ska lösa dina problem på något magiskt sätt? Använd browse files istället för scraping eller googla "skip list".
Haha, nää riktigt så naiv är jag inte.. :-) Men hade hoppats att det skulle funka lite smidigare än va det gjort. Men lite jobb får man räkna med nu. Va menar du med browse files vs. scraping? Har kollat igenom programmet lite, och vid första anblicken ser det ju lätt ut, men när man gick in på setting så va jag helt lost :-) Å de e klart, ang. skiplist, så går det väl åxå göra en för utdelade filer?? inte bara för incoming?
Postad 26 April 2011 - 21:37
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
http://images.anandt...ts/DSC_0413.jpgGå till files och bläddra i katalogerna istället så slipper du identifiera. Du får inga omslag dock. Ang skiplist så vet jag inte vilket program vi talar om. Men det är inte rätt forum utan du får ta det nån annanstans. Lycka till.
Postad 27 April 2011 - 09:13
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
http://images.anandt...ts/DSC_0413.jpg Gå till files och bläddra i katalogerna istället så slipper du identifiera. Du får inga omslag dock.
Ang skiplist så vet jag inte vilket program vi talar om. Men det är inte rätt forum utan du får ta det nån annanstans. Lycka till.
fast om man skall göra det är det lika bra att köpa en betydligt billigare spelare. (ungefär som att köpa en dyr smartphone och sedan stänga av alla funktioner för att spara batteri) Hela idéen är ju att den skall identifiera filerna och presentera dem, på ett snyggt sätt. Jag hade hoppas att den skulle sköta det på samma bra sätt som xbmc, men antar att den är inte riktigt där än. /en som funderar på att skaffa en boxeebox-ish pryl.
Postad 27 April 2011 - 09:18
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Använd Ember Media Manager http://sourceforge.net/projects/emm-r/
Där kan du både byta namn på alla filer, men framför allt göra NFO filer och ladda ned bilder som kommer att passa när den nya uppdateringen kommer
Hmm, Vad menar du!? JAg gjorde detta inatt :-/ . gjorde sedan en uppdatering i boxen, men det kom inte med fler filmer!? Är detta något som kommer i nästa boxee uppdatering menar du?
Postad 27 April 2011 - 10:19
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
fast om man skall göra det är det lika bra att köpa en betydligt billigare spelare. (ungefär som att köpa en dyr smartphone och sedan stänga av alla funktioner för att spara batteri) Hela idéen är ju att den skall identifiera filerna och presentera dem, på ett snyggt sätt. Jag hade hoppas att den skulle sköta det på samma bra sätt som xbmc, men antar att den är inte riktigt där än.
/en som funderar på att skaffa en boxeebox-ish pryl.
Läs hans frågeställning. Vill man inte döpa om mapparna eller lägga till nfo så är det ett dödläge. Hur har du tänkt att mjukvaran ska gå vidare? Kan inte svara på XMBC vs Boxee för vissa funkar det bra för andra krävs det mer jobb. Personligen är scraping skitsamma för min del utan jag använder mediaspelare till att spela film. Går fortare att navigera via files. Dessutom ska han spela rar och det är väl inte särskilt många spelare som klarar det.
Redigerat av Unregistered577c6879, 27 April 2011 - 10:27.
Postad 27 April 2011 - 10:24
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Är detta något som kommer i nästa boxee uppdatering menar du?
Uppdateringen kommer nu i början av maj.
Postad 27 April 2011 - 13:53
qbase
-
qbase
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Kan ni koppla Facebook som en Boxee Services? Jag får hela tiden felmeddelandet "An error occurred with Boxee. Please try again later.".
Tittar jag på Facebook under "Apps settings" så finns Boxee där. Men själva Boxee Boxen hittar inga vänner eller videos
Postad 28 April 2011 - 19:37
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det råkar inte vara någon här som har både Boxee-box och Miraclebox?
Är sugen på en Boxee, men måste först få veta om den klarar av de TS-filer som Miracleboxen genererar. Notera att VLC INTE kan spela upp Miracleboxens TS-filer.
Testat och den klarade det.
Postad 28 April 2011 - 21:18
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
ALLTSÅ! Hur fan funkar detta med att ladda ner apps??? har lyckats med svt play genom nåt jädra repository blablabla..... ALLTSÅ! Hur fan funkar detta med att ladda ner apps??? har lyckats med svt play genom nåt jädra repository blablabla.....
Jag vill tex. ladda hem Navi-X å testa.. men hur gör man?
Postad 28 April 2011 - 21:22
Pehrsons
-
Pehrsons
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag vill tex. ladda hem Navi-X å testa.. men hur gör man?
På Boxee Box: Under Apps -> Repositories -> [plus-tecknet] lägger du till repo-adressen som står på navi-x hemsida: http://website.navi-.../downloads.html
Redigerat av Pehrsons, 28 April 2011 - 21:23.
Postad 28 April 2011 - 21:32
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
På Boxee Box: Under Apps -> Repositories -> [plus-tecknet] lägger du till repo-adressen som står på navi-x hemsida: http://website.navi-.../downloads.html
OK Thnx :-) men om jag tex vill ha TV4play, vart hittar jag sånt?
Postad 29 April 2011 - 11:56
meridian
-
meridian
-
Användare
-
-
158 inlägg
OK Thnx :-) men om jag tex vill ha TV4play, vart hittar jag sånt?
+1 Har frågat ett par ggr tidigare här: vad använder ni för apps för play-kanalerna? (Hypernode har slutat fungera för mig)
Postad 29 April 2011 - 13:05
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
www.tv4play.se i broswern. Det finns inte mycket anant att välja på.
Postad 29 April 2011 - 14:10
meridian
-
meridian
-
Användare
-
-
158 inlägg
www.tv4play.se i broswern. Det finns inte mycket anant att välja på.
Så hypernodes app för SVT1, SVT2 och TV4 är nedlagd alltså. Trist. Inte det håll man vill att utvecklingen ska gå åt.
Postad 29 April 2011 - 15:03
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ingen aning, maila dem och fråga! Alla hemsnickrade appar har ju varit trasiga från dag ett i princip.
Postad 29 April 2011 - 16:43
martin_s
-
martin_s
-
Rookie
-
6 inlägg
hejsan, Jag har en bilder och videoklipp (AVI samt MOV) i en biblioteksstruktur på min NAS. Jag har valt denna struktur som en ″file source″ och tickat ″photo″ samt ″video″. Givetivis förväntar jag mig att see alla foton och videoklipp när jag ″browsar″ under ″local folders and network shares″, men MOV klippen visas inte. Jag fick hjälp av en annan person här på forumet att konstatera att Boxee tydligen har problem att identifera MOV format. Enligt denna tråd http://forums.boxee....ed=1#post109773 , ska man kunna avaktivera ″hardware assist if possible″. Är det någon som vet hur man gör detta , eller gör jag något annat fel? Martin PS Använder Bartside för SVT play - tycker den funkar ok när man lärt sig knapptryckningarna för att få igång den.
Postad 29 April 2011 - 17:40
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Tipset gäller om du kör Boxee på en PC.
Jag vet inte riktigt varför du inte skulle kunna se *.mov filer förutsatt att du satt upp SMB fildelning och inte använder dig av Upnp. Fungerar det med usbdisk så tippar på att du kör upnp och din NAS stödjer inte mov-format med det...
Postad 29 April 2011 - 20:52
meridian
-
meridian
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ingen aning, maila dem och fråga! Alla hemsnickrade appar har ju varit trasiga från dag ett i princip.
Fast Hypernodes grejer funkade ju fint ett tag. Smidigt att ha både 1:an, 2:an och 4:an. Hoppas det dyker upp nya då.
Postad 29 April 2011 - 22:15
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
BoxeeplayDet är Boxeeplay som gäller nu, inte hypernode längre. Än så länge bara svtplay.
Postad 29 April 2011 - 22:55
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
kan ja få ställa en riktigt korkad fråga =) hur i H-vete för man över filmerna till boxee från datorn eller musik eller vad som helst =) är helt ny på denna front. använder man ftp eller nått?
tacksam för svar och säg inte läs tråden för den är så himla lång =)
mvh
Postad 30 April 2011 - 06:44
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Du för inte över några filer till boxee:n.....den har ingen hårdisk
Du måste ha en extern hårdisk eller koppla den till nätverket så streamar den allt från din dator!
Postad 30 April 2011 - 08:26
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Du för inte över några filer till boxee:n.....den har ingen hårdisk Du måste ha en extern hårdisk eller koppla den till nätverket så streamar den allt från din dator!
jo de vet ja, ja har en extern inkopplad till boxeen, men hur får ja alla filmer och musik dit från datorn till boxeen, utan att behöva flytta disken till datorn hela tiden
Redigerat av SH[]RTY, 30 April 2011 - 09:28.
Postad 30 April 2011 - 09:58
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
jo de vet ja, ja har en extern inkopplad till boxeen, men hur får ja alla filmer och musik dit från datorn till boxeen, utan att behöva flytta disken till datorn hela tiden
Såg du skickade PM. Du får kör SMB server på på Boxee så ska du kunna nå den via datorn genom vanliga windows nätverket. FTP finns inte.
Postad 30 April 2011 - 10:14
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
tja PalmiNio =)
jo har lycktst luska fram så mycket, men om ja går in i network för boxeen och ner till smb client, så vill den ha ett anvnamn och password, vars hittar man det? eller hur gör ja?
Postad 30 April 2011 - 10:37
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
finns de nån vänlig själ som kan göra en lite snabb guide hur ja går tillväga både med inställningar i windows och i boxeen.
ja har windows 7, switch med en trådlös router som ja kopplat in i switchen, kan både köra kabel och trådlöst. vill bara veta hur ja för över filmer och musik till min extarna disk som sitter kopplad i boxeen. så ja kommer igång. är på tok för dålig på detta..sorry =)
Postad 30 April 2011 - 12:49
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
tja PalmiNio =) jo har lycktst luska fram så mycket, men om ja går in i network för boxeen och ner till smb client, så vill den ha ett anvnamn och password, vars hittar man det? eller hur gör ja?
Det hittar du på själv! Det är sedan detta som du använder föär att komma åt Boxee Box från din windows dator. Alltså. Starta klienten välj tex Test och Test. Sen går du in på mina nätverksplatser i windows och letar upp boxee och sen när du ska in på den så skriver du Test och Test.
Postad 30 April 2011 - 12:52
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
finns de nån vänlig själ som kan göra en lite snabb guide hur ja går tillväga både med inställningar i windows och i boxeen.
ja har windows 7, switch med en trådlös router som ja kopplat in i switchen, kan både köra kabel och trådlöst. vill bara veta hur ja för över filmer och musik till min extarna disk som sitter kopplad i boxeen. så ja kommer igång. är på tok för dålig på detta..sorry =)
Har inte boxee så kan inte hjälpa dig med det men kan du inte bara koppla in din externa till datorn och kopiera över allt?
Postad 30 April 2011 - 13:17
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Har inte boxee så kan inte hjälpa dig med det men kan du inte bara koppla in din externa till datorn och kopiera över allt?
jo men vill slippa flytta disken, vill kunna flytta över det utan att slippar koppla om disken.
Postad 30 April 2011 - 13:20
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Det hittar du på själv! Det är sedan detta som du använder föär att komma åt Boxee Box från din windows dator.
Alltså. Starta klienten välj tex Test och Test. Sen går du in på mina nätverksplatser i windows och letar upp boxee och sen när du ska in på den så skriver du Test och Test.
okej nu är ja lite närmare =) tack, men vars exakt letar ja åt den under nätverksplatser =) mvh
Postad 30 April 2011 - 13:26
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
okej nu är ja lite närmare =) tack, men vars exakt letar ja åt den under nätverksplatser =) mvh
Inne på Boxee Box går du in på Settings -> Network -> Servers sen sätter du igång windows file sharing. Workgroup och namn kan du nog låta vara om du inte har en annat namn på din arbetsgrupp än Workgroup på din dator. Workgroup är oftast standard. Sen ska den dyka upp på mina nätverksplatser i Windows.
Postad 30 April 2011 - 13:45
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Inne på Boxee Box går du in på Settings -> Network -> Servers sen sätter du igång windows file sharing. Workgroup och namn kan du nog låta vara om du inte har en annat namn på din arbetsgrupp än Workgroup på din dator. Workgroup är oftast standard.
Sen ska den dyka upp på mina nätverksplatser i Windows.
okej tack, men tyvärr de ända ja ser är min tp link router =/
Postad 30 April 2011 - 19:52
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Följ denna guide: http://forums.boxee....ead.php?t=22107Palmnio du kan posta länken på första sidan.
Postad 01 May 2011 - 15:09
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
alltså nu ser ja min boxee i datorn under nätverk. där finns de ju som två rader en som heter dator och en som heter mediaenheter. boxeebox ligger under dator. och ja ser även min film mapp i boxeen men när ja vill in på den så vill den ha anv och lösen ordet och ja fattar inte vars ja ska få de ifrån eller vars ja ska skriva in de i min datorn. ja har skrivit test, test i boxeen som palminio sa, men vars skriver ja de i datorn. för ja kan inte öppna mina mappar uta lösen och anv. ännu eklare skulle vara om ja kunde skita i anv och lösenord...går de då?
tack igen =)
mvh
Redigerat av SH[]RTY, 01 May 2011 - 17:58.
Postad 01 May 2011 - 18:46
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
är de ingen som förstår mitt problem ? =) vill verkligen få de att funka
mvh
Postad 01 May 2011 - 19:15
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
är de ingen som förstår mitt problem ? =) vill verkligen få de att funka mvh
Nää, tyvärr, jag har typ samma problem med de där j*vla user/lösen. grymt störande.
Postad 01 May 2011 - 19:25
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
alltså nu ser ja min boxee i datorn under nätverk. där finns de ju som två rader en som heter dator och en som heter mediaenheter. boxeebox ligger under dator. och ja ser även min film mapp i boxeen men när ja vill in på den så vill den ha anv och lösen ordet och ja fattar inte vars ja ska få de ifrån eller vars ja ska skriva in de i min datorn. ja har skrivit test, test i boxeen som palminio sa, men vars skriver ja de i datorn. för ja kan inte öppna mina mappar uta lösen och anv. ännu eklare skulle vara om ja kunde skita i anv och lösenord...går de då? tack igen =) mvh
Men det går väl att välja ett lösen och användarnamn i boxeen's inställningar? Jag har valt att inte skriva in någonting där och när jag går in i min anslutna hdd så väljer jag att logga in som guest och lämnar lösen fältet tomt. Jag har ju iofs en Mac men det kan väl inte vara så himla annorlunda.
Postad 01 May 2011 - 20:35
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
är de ingen som förstår mitt problem ? =) vill verkligen få de att funka mvh
Har du följt guiden ordagrant och använt gästkonto på rätt sätt? Använt fast ip för inloggning till SMB och struntar i UPnP och hostname? Stängt av din brandvägg och antivirus under testet?
Postad 01 May 2011 - 22:21
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
har inte följt guiden, ja gjorde som palminio sa, och nu ser ja ju min laptop i boxeen men fattar bara inte vars man skriver in lösen och anv namnet. får väl prova guiden imonr annars
mvh
Postad 02 May 2011 - 00:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
har inte följt guiden, ja gjorde som palminio sa, och nu ser ja ju min laptop i boxeen men fattar bara inte vars man skriver in lösen och anv namnet. får väl prova guiden imonr annars mvh
Du sa du skulle få fram Boxee på din dator, inte tvärtom? Du är väldigt förvirrande. Sitter du och letar efter datorn på din Boxee eller letar du efter Boxeen på din dator?
Postad 02 May 2011 - 05:09
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Du sa du skulle få fram Boxee på din dator, inte tvärtom? Du är väldigt förvirrande. Sitter du och letar efter datorn på din Boxee eller letar du efter Boxeen på din dator?
hmm, ja letar inte något. ja säger bara att ja ser ju min ftp mapp på "file sources" i boxeen och ja ser boxeen i mina nätverk. och du sa ja skulle skriva in test,test där...så ja undrade bara vars? aja ska prova guiden när ja slutar jobbet. tack för alla svar iallafall mvh
Postad 02 May 2011 - 19:12
keenan
-
keenan
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej, har försökt läsa mig genom tråden.
Har till 99 procent bestämt mig för att låta en boxee ersätta min HTPC som i sin tur ska ersätta min ladd dator.
det som är den sista procenten är, hur bra är browsern?
har någon testat eller vet med hundra procent säkerhet att viaplay funkar. för det är ett absolut måste pga. Premier league och Formel 1 som inte kan ses på annat sätt.
kan någon bekräfta att det funkar?
Postad 02 May 2011 - 19:35
JoOs12
-
JoOs12
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej, har försökt läsa mig genom tråden. Har till 99 procent bestämt mig för att låta en boxee ersätta min HTPC som i sin tur ska ersätta min ladd dator.
det som är den sista procenten är, hur bra är browsern? har någon testat eller vet med hundra procent säkerhet att viaplay funkar. för det är ett absolut måste pga. Premier league och Formel 1 som inte kan ses på annat sätt.
kan någon bekräfta att det funkar?
Visar dom med silverlight funkar det inte än så länge… har problem med ES på csport
Postad 02 May 2011 - 20:26
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Browsern kommer uppdateras i nästa fw så det blir nog en del skillnad.
Silverlight fungerar inte under Linux. Om de implementerar Moonlight är det dock ingen garanti att DRM video kommer gå att strömma. Fattar inte varför man bygger en plattform kring det idag överhuvudtaget. Lika bra att köra på HTML5.
Orkar dock inte logga in på viaplay och testa, jag vet från min pc att systemkravsidan sa silverlight medan browsern laddade i flash... så någon kan säkert testa.
Postad 02 May 2011 - 23:57
Pehrsons
-
Pehrsons
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Att bläddra runt går bra, men när video ska spelas möts man av en sån där fräck silverlight-installera-mig-nu-knapp.
Postad 03 May 2011 - 10:45
Larry2k
-
Larry2k
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hur bra är stödet mot NAS?
Om jag vill lägga alla mina filmer och serier som ett bibliotek där jag enkelt kan se filmernas framsida och information, fungerar det bra mot en NAS? Jag vet att min AC ryan tappar alla sökvägar så fort jag startar om maskinen, mycket irriterande och därför används inte den tjänsten längre.
Och klarar den av att streama större filer över nätverket? Det är bara 100mbit-nätverkskort i den va? Min Ac ryan får det svettigt av att spela upp 10 gb mkv-filmer, och att ens tänka tanken på bluray.iso är ju bara att lägga ner.
Postad 03 May 2011 - 11:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
NAS betyder bara nätverksdisk. Det intressanta är vilken typ av fildelning som används.
Det enda som fungerar bra är SMB/CIFS (Samba). UPnP är inkonsekvent och rekommanderas inte. AFP och NFS stödjs inte.
I den nya firmwaren som kommer i maj kommer du kunna scrapa allt lokalt på Boxee så då ska förhoppningsvis aldrig något försvinna vid omstarter.
Vad gäller nätverk fungerar det bra så länge man har kabel och enheterna inte har några flaskhalsar.
Postad 03 May 2011 - 15:18
Larry2k
-
Larry2k
-
Amatör
-
-
69 inlägg
NAS betyder bara nätverksdisk. Det intressanta är vilken typ av fildelning som används. Det enda som fungerar bra är SMB/CIFS (Samba). UPnP är inkonsekvent och rekommanderas inte. AFP och NFS stödjs inte. I den nya firmwaren som kommer i maj kommer du kunna scrapa allt lokalt på Boxee så då ska förhoppningsvis aldrig något försvinna vid omstarter. Vad gäller nätverk fungerar det bra så länge man har kabel och enheterna inte har några flaskhalsar.
jojo vet, tänkte mest på NFS. Men är inte samba mer begränsat än NFS? Så det finns risk att boxen tappar sökvägarna vid omstart? Klarar den av att köra bd.iso över nätverk om man inte har något som slöar ner?
Postad 03 May 2011 - 15:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
jojo vet, tänkte mest på NFS. Men är inte samba mer begränsat än NFS? Så det finns risk att boxen tappar sökvägarna vid omstart? Klarar den av att köra bd.iso över nätverk om man inte har något som slöar ner?
Samba är begränsat till 72Mbit/s medan NFS 85 ca. Teoretisk maxbitrate på BD är 52. Aldrig varit med om att sökvägar faller bort. Enda anledningen till att sökvägar kan falla bort är att man inte använder fast IP utan använder hostname. Hostname är inget att ha. BD-iso funkar bra hos mig, men det finns buggar med audio drop outs vid bitstreaming, så man för köra PCM tills det är fixat.
Postad 04 May 2011 - 08:13
keenan
-
keenan
-
Användare
-
-
131 inlägg
Att bläddra runt går bra, men när video ska spelas möts man av en sån där fräck silverlight-installera-mig-nu-knapp.
ja då får det vänta, kom på det där med silverlight, j*vla gissel. men jag får återkomma till er när det uppdaterats. För utan PL och F1 vill jag inte vara.
Postad 04 May 2011 - 13:25
Linuus
-
Linuus
-
Användare
-
-
194 inlägg
Om jag kopplar en extern disk via USB till boxeen, kan jag då komma åt den via nätverket med min Macbook så man enkelt kan föra över film osv.?
(Lite off topic nedan...)
Om det går, kan jag även använda den disken för att köra backup med Time Machine?
Har nämligen en 2TB extern disk jag använder till TM (kopplar med USB direkt till min macbook) och tänkte använda den som delad backup/medialagring.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|