Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 11 November 2011 - 12:26
Postad 11 November 2011 - 12:28
Du får väl komma tillbaka till 360 så ska du få vara med å leka igen!
Min brors fel detta, han övertalade mig att skaffa det till PS3... Men ni kan väl skaffa PS3? =)
Redigerat av jespur, 11 November 2011 - 13:15.
Postad 11 November 2011 - 12:42
Låter najs! Men du kommer tyvärr få uppleva stora problem med VOIP i spelet, funkar väldigt dåligt
Så det är skype eller teamspeak som gäller. Finns infor om MHB teamspeak servern på battlelog sidan
Är dock tyvärr problem även där, inte ljudkvalite, men dålig närvaro
Jo, jag har ju märkt det tidigare, så man får ju bara hålla tummarna och hoppas att det råkar funka någon gång, av ren tur bara liksom. För tyvärr har jag inte en telefon som funkar med TS (en nokia 5630, dvs inte någon direkt smart-phone..hehe) eller en dator som jag kan koppla headsetet till (går inte att koppla BT-enheter mer än för att föra över filer). Det bästa jag kan få till är väl att köra med laptopens inbygda mick och högtalare, men frågan är hur bra det blir... Hmm.. det verkar bestämt som attj ag behöver uppgradera både dator och telefonstall.. Hur fan lägger man fram det snyggt till frugan?
I övrigt håller jag helt med Cel!
Postad 11 November 2011 - 13:29
Jo, jag har ju märkt det tidigare, så man får ju bara hålla tummarna och hoppas att det råkar funka någon gång, av ren tur bara liksom. För tyvärr har jag inte en telefon som funkar med TS (en nokia 5630, dvs inte någon direkt smart-phone..hehe) eller en dator som jag kan koppla headsetet till (går inte att koppla BT-enheter mer än för att föra över filer). Det bästa jag kan få till är väl att köra med laptopens inbygda mick och högtalare, men frågan är hur bra det blir... Hmm.. det verkar bestämt som attj ag behöver uppgradera både dator och telefonstall.. Hur fan lägger man fram det snyggt till frugan?
I övrigt håller jag helt med Cel!
Själv kör jag med lösningen att jag har skype genom datorhögtalare och en mick runt halsen. Funkar finfint trots att jag har headset. Man behöver ju inte soundwhorea så mycket i detta spelet.
Postad 11 November 2011 - 14:01
Jag kör officiella PS3 7.1 headsetet samt en gammal hederlig sladdhandsfree innanför ena luren till mobilen där jag kör en android teamspeak klient. Jag ska inte säga att det är perfekt då jag såklart inte hör lika mycket spelljud i det örat där jag har handsfreen, men tills (om) DICE fixar VOIPen så får det funka.jag har problemet som vissa andra att man nyligen beställd och köpte ett officiellt sony 7.1 headset för att få spela med surround och kunna prata genom mikrofonen. Tekniken som detta headset använder är inte bluetooth utan Radio (RF) på 2.4 Ghz och då kan man inte ansluta till en teamspeak eller Skype pga den tekniken inte går att ansluta till enheter som dessa klienter stödjer och hårdvaran. Jag känner av mer och mer för varje kväll man spelar att DICE borde acceptera en bitchslap in the face för varje individ som köpt spelet i tro om att det var väl självklart att man ska kunna prata med varann ingame? fungerade ju fint i BC2..... kommer inte en patch med fix innan året är slut så är det nog det sämsta jag varit med om från en så pass stor leverantör som EA och resurerna dom har. EA tvingade DICE att få det leveransklart innan MW2 och nu får vi betala priset. buggar kan jag leva med ingame och glitchar med så pass essentiella funktioner som voicechat och en styrning som känns som ett amigaspel är inte acceptabelt. Ja, man har vant sig och det går att spela men detta spel börjar redan tappa gnista då man inte kan ha ett bra samarbete i squaden om man inte kan prata med varann. försökte som fan igår att prata med dragon och övergick sen till att hoppa på högsta kullen i tro om att han skulle se. istället visade jag mig för FI och fick kniven i ryggen.... tänker inte sluta att använda mitt headset tyvärr. sorry till er alla ni har säker känt samma frustration och kommer göra det ikväll med. får se vad jag gör efter nyår om det inte fixas.
Postad 11 November 2011 - 14:06
själv provat det och blev inte godkänt för då spelupplevelsen fick lida för mkt som du själv säger.Jag kör officiella PS3 7.1 headsetet samt en gammal hederlig sladdhandsfree innanför ena luren till mobilen där jag kör en android teamspeak klient. Jag ska inte säga att det är perfekt då jag såklart inte hör lika mycket spelljud i det örat där jag har handsfreen, men tills (om) DICE fixar VOIPen så får det funka.
Postad 11 November 2011 - 14:40
Försökte låna frugans HTC men lyckades inte hitta någon TS-klient till telefonen, gick varken via TS egen sida eller android market... Det fanns lite andra klienter som jag inte vet om det funkar och så hade TS själva (vad nu utvecklaren av just TS nu hette) men det var bara en variant där man var tvungen att ha en klient i datorn och sen via WLAN plocka signalen till telefonen, och det fick jag inte att fungera. Plus att det kändes enormt omständigt, så jag la väl inte ner galet mycket krut på det.Jag kör officiella PS3 7.1 headsetet samt en gammal hederlig sladdhandsfree innanför ena luren till mobilen där jag kör en android teamspeak klient. Jag ska inte säga att det är perfekt då jag såklart inte hör lika mycket spelljud i det örat där jag har handsfreen, men tills (om) DICE fixar VOIPen så får det funka.
Jag har ett ju iofs gammalt usb-headset från PS2-tiden någonstans, det kanske jag kan koppla till datorn och köra via TS. Ska bara lyckas hitta det isf.. Hmm.. Nja jag håller tummarna lite och ger VOIPen en liten chans att råka funka för mig först tror jag..
Postad 11 November 2011 - 14:52
Den jag har heter Teamspeak for Android Beta. Finns även till IOS, men då kostar det 30-40kr.Försökte låna frugans HTC men lyckades inte hitta någon TS-klient till telefonen, gick varken via TS egen sida eller android market... Det fanns lite andra klienter som jag inte vet om det funkar och så hade TS själva (vad nu utvecklaren av just TS nu hette) men det var bara en variant där man var tvungen att ha en klient i datorn och sen via WLAN plocka signalen till telefonen, och det fick jag inte att fungera. Plus att det kändes enormt omständigt, så jag la väl inte ner galet mycket krut på det.
Jag har ett ju iofs gammalt usb-headset från PS2-tiden någonstans, det kanske jag kan koppla till datorn och köra via TS. Ska bara lyckas hitta det isf.. Hmm.. Nja jag håller tummarna lite och ger VOIPen en liten chans att råka funka för mig först tror jag..
Postad 11 November 2011 - 15:52
Ja, den hittade jag en länk till från deras sida till android market, men den verkade inte finnas kvar på market då, och sökte man på market hittade man den inte heller.. Det var förra helgen iofs...Den jag har heter Teamspeak for Android Beta. Finns även till IOS, men då kostar det 30-40kr.
Nej, nu är det dags att rulla igång PS3:an tror jag bestämt!
Edit: är det bara för mig som det har strulat idag och igår med att jag tappar uppkopplingen till EA online väldigt ofta?? Knappt irriterande...
Redigerat av PerJohan80, 11 November 2011 - 16:00.
Postad 12 November 2011 - 16:02
Är van PC-lirare sedan BF2 tiden men blir idiot nu när jag försöker lira BF3 på PS3an....
Postad 12 November 2011 - 17:28
Postad 13 November 2011 - 02:33
Hur lirar ni egentligen? Sitter alla och spelar med handkontroll eller har ni köpt nån mus och kontroll till denne "splitfish?"?
Är van PC-lirare sedan BF2 tiden men blir idiot nu när jag försöker lira BF3 på PS3an....
Är själv gammal PC-lirare och har alltid ansett att spela FPS på spelkonsoller är hyss.. men när jag testade demot till Bad Company 1 så tyckte jag det var lite ok, så jag skaffade Bad Company 2 och körde lite single player. Efter några banor i single player började man få upp snitsen på handkontrollern och tyckte att det var dags att prova online. Man hade intem ycke att hämta där, men med en hagelpuffra och lite buskgömmandes så började man faktiskt se att man kunde ligga på plus i k/d. Därefter började man lära sig lite andra vapen... och sen 578 speltimmar senare så anser jag att det e lätt
Postad 13 November 2011 - 08:57
Dice har själva uttalat sig om att det kan vara "tv-relaterat" dvs olika tv-modeller skapar lagget beroende på inställning/upplösning.
Redigerat av TheBadlands, 13 November 2011 - 13:07.
Postad 13 November 2011 - 11:26
Postad 13 November 2011 - 11:31
Tycker segheten i styrningen är ungefär likadan som i BF2, så räkna inte med att de kommer ändra styrningen till att likna den i MW3Hoppas de fixar segheten i styrningen snart, känns som att man har sirap i kontrollen ju! I MW3 fungerar det klockrent! Innan de har fått fixat det så kommer spelet att förpassas ner i lådan!
Postad 13 November 2011 - 11:44
Tycker segheten i styrningen är ungefär likadan som i BF2, så räkna inte med att de kommer ändra styrningen till att likna den i MW3
Jahopp, då får nog tyvärr spelet ligga och samla damm väldigt länge. Väldigt synd tycker jag då grafiken och ljudet är helt underbart. Där har faktiskt inte MW3 något att hämta. Men till MW3s fördel så är det ju faktiskt spelbart!
Postad 13 November 2011 - 11:46
Det är iaf pixelmappat så jag får 1080 på min skärmDu vet att mw2 knappast går i 1080p va??
Call of Duty 3 (screenshot) ~1088x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
Battlefield 3 = 1280x704
Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Novland: Men SKS`en är väl standard vapnet för ryssarna lr jänkarna som man får innan man låst
upp ett annat vapen i den klassen man spelar. Dvs när man är typ rank 0.. Inget man kan välja om man spelar i andra laget i början.
/w
Postad 13 November 2011 - 12:00
Hoppas de fixar segheten i styrningen snart, känns som att man har sirap i kontrollen ju! I MW3 fungerar det klockrent! Innan de har fått fixat det så kommer spelet att förpassas ner i lådan!
Läs mitt inlägg ett par poster upp och se om en inställning av upplösningen hjälper. Dice har själva utalat sig om att de kikar på input-lagget på PS3, men de har ingen konkret lösning nu, förutom att det verkar vara relaterat till just din egen tv och upplösningen. De grundar detta på att vissa PS3-spelare upplever ett stort lagg medan andra hävdar att kontrollen fungerar bra, dvs inget lagg.
Redigerat av TheBadlands, 13 November 2011 - 12:01.
Postad 13 November 2011 - 12:39
Läs mitt inlägg ett par poster upp och se om en inställning av upplösningen hjälper. Dice har själva utalat sig om att de kikar på input-lagget på PS3, men de har ingen konkret lösning nu, förutom att det verkar vara relaterat till just din egen tv och upplösningen. De grundar detta på att vissa PS3-spelare upplever ett stort lagg medan andra hävdar att kontrollen fungerar bra, dvs inget lagg.
Ska testa detta!
Postad 13 November 2011 - 13:42
Ska testa detta!
Gör det och skriv gärna om du upplevde nån skillnad!
Postad 13 November 2011 - 13:54
Gör det och skriv gärna om du upplevde nån skillnad!
Nu har jag bara en gammal sliten HD ready TV! Men jag ändrade i alla fall från max 1080i till 720p. Kan inte säg att jag märkte så stor skillnad eller kanske ingen rent ut sagt.
Har enbart spelat cod innan detta spelet släpptes, så man är väl lite insnöad på hur styrningen flyter på i dom spelen! Lite för stor skillnad på den fronten för att jag ska bli förälskad i BF3. Lite irritation på hur fin grafiken och ljudet är i BF3 jämfört med MW3 som jag mestadels kommer spela känner jag allt! Får bara hoppas på att de släpper ett snyggare spel nästa år!
Postad 13 November 2011 - 17:23
Nu har jag bara en gammal sliten HD ready TV! Men jag ändrade i alla fall från max 1080i till 720p. Kan inte säg att jag märkte så stor skillnad eller kanske ingen rent ut sagt.
Har enbart spelat cod innan detta spelet släpptes, så man är väl lite insnöad på hur styrningen flyter på i dom spelen! Lite för stor skillnad på den fronten för att jag ska bli förälskad i BF3. Lite irritation på hur fin grafiken och ljudet är i BF3 jämfört med MW3 som jag mestadels kommer spela känner jag allt! Får bara hoppas på att de släpper ett snyggare spel nästa år!
OK det var ju synd. Jag känner en tydlig skillnad men det går ju inte att jämföra med Cod. Den styrning jag har när jag sänker till 720p är mer eller mindre identisk med Bad Company 2. Segare än Cod men klart spelbart.
Postad 13 November 2011 - 18:32
Postad 13 November 2011 - 18:54
Postad 13 November 2011 - 19:23
Postad 13 November 2011 - 19:35
Postad 13 November 2011 - 21:23
Det enda problemet jag har med styrningen är att det är någon skum acceleration som gör det svårt att finjustera siktet på långa avstånd.
Håller med fullständigt! Har absolut inte problem med styrningen förutom ovanstående. Tycker hellre att dom kan ta bort accelerationen så man får ställa hastigheten själv. Då skulle inte jag ha några problem med styrningen iaf.
Postad 14 November 2011 - 08:08
Postad 14 November 2011 - 08:09
Har inte märkt nån seghet alls på styrningen, inga problem. Har tänkt på en sak under ganska många rundor. Folk är ju usla! =p. Springer jag runt utan något direkt mål så kommer man ändå topp 3. Vad gör alla andra då om jag får fråga?
dem flesta kör för kills medans dem glömmer bort uppdraget (:
Postad 14 November 2011 - 08:35
Postad 14 November 2011 - 09:14
Postad 14 November 2011 - 10:25
Har inte märkt nån seghet alls på styrningen, inga problem. Har tänkt på en sak under ganska många rundor. Folk är ju usla! =p. Springer jag runt utan något direkt mål så kommer man ändå topp 3. Vad gör alla andra då om jag får fråga?
De kanske springer fram och tillbaka och försöker ta tillbaka flaggor för att deras lagkamrater är så dåliga att de inte kan försvara en flagga själva?
Jag gillar SG553 med Holo, det vapnet jag har använt mest.
Som Medic tycker jag att AEK-971 är bäst, men roligast är nog G3A3.
Redigerat av OWC, 14 November 2011 - 10:29.
Postad 14 November 2011 - 10:52
Postad 14 November 2011 - 10:55
Håller med fullständigt! Har absolut inte problem med styrningen förutom ovanstående. Tycker hellre att dom kan ta bort accelerationen så man får ställa hastigheten själv. Då skulle inte jag ha några problem med styrningen iaf.
Jag har två PS3:or, en kopplad till en 40" LCD-TV via en receiver och en kopplad direkt till en 27" LED-monitor. Jag kör jämt på 27":aren och upplever ingen lagg, men i går när jag skulle spela på 40":aren så märkte jag direkt skillnaden. Jag funderar på att byta lite och testa att köra PS3:an direkt mot 40":aren utan receivern och se om det är någon skillnad. Jag har för mig att jag inte har någon delay inställd för ljudet på receivern, men ska dubbelchecka det.
Jag hade uppenbara problem att skjuta folk med den delayen.. men tjejen som är van att spela där klarar det.. Jag är nog rädd att hon ska bli bättre än mig om jag fixar delayen
Postad 14 November 2011 - 11:09
ospelbart är det inte men försök du köra recon och vara ett par 100m bort från FI och försök pricka in headshot med snipervapen fler än 5ggr på 10 fösök om FI rör på sig. Är i princip omöjligt med denna facked app acceleration och inputtlaggiga kontrollen som finns i spelet. provade i helgen med att enbart köra med M16 på Teran Highway med IRNV scope och försöka få in siktet precis på huvudet eller ens på bröspartiet utan att strafea med anda analoga sticken. var inte så roligt kan jag säga. så fel ska inte ett 2011 FPS spel som anser sig vara på toppen ut av ligan vara. enda som fungerar ok är midrange, veryclose och long är facked app!Förstår inte hur man kan tycka ett spel är ospelbart för att styrningen är lite långsammare, är väl bara vänja sig. Är ju trots allt lika för alla!?
Postad 14 November 2011 - 11:16
yes jobbigast, samt närstrider där accelerationen fackar sig medDet enda problemet jag har med styrningen är att det är någon skum acceleration som gör det svårt att finjustera siktet på långa avstånd.
Samma för mig, har min projektor och tv kopplad från recivern recivern. med min 46' LCD är det nästan ospelbart. mycket bättre på projjen som inte har inputtlagg. skillnaden är stor.Jag har två PS3:or, en kopplad till en 40" LCD-TV via en receiver och en kopplad direkt till en 27" LED-monitor. Jag kör jämt på 27":aren och upplever ingen lagg, men i går när jag skulle spela på 40":aren så märkte jag direkt skillnaden. Jag funderar på att byta lite och testa att köra PS3:an direkt mot 40":aren utan receivern och se om det är någon skillnad. Jag har för mig att jag inte har någon delay inställd för ljudet på receivern, men ska dubbelchecka det.
Jag hade uppenbara problem att skjuta folk med den delayen.. men tjejen som är van att spela där klarar det.. Jag är nog rädd att hon ska bli bättre än mig om jag fixar delayen
Postad 14 November 2011 - 17:05
Jag har två PS3:or, en kopplad till en 40" LCD-TV via en receiver och en kopplad direkt till en 27" LED-monitor. Jag kör jämt på 27":aren och upplever ingen lagg, men i går när jag skulle spela på 40":aren så märkte jag direkt skillnaden. Jag funderar på att byta lite och testa att köra PS3:an direkt mot 40":aren utan receivern och se om det är någon skillnad. Jag har för mig att jag inte har någon delay inställd för ljudet på receivern, men ska dubbelchecka det.
Displayen man spelar mot verkar avgöra hur illa input-lagget blir. Detta är det fler som upplever. Jag skrev tidigare om att en inställning från 1080p på min 42" plasma till 720p gör skillnad.
Postad 14 November 2011 - 17:57
Förstår inte hur man kan tycka ett spel är ospelbart för att styrningen är lite långsammare, är väl bara vänja sig. Är ju trots allt lika för alla!?
Seg styrning är en sak - input-lag är en annan. Detta är uppenbarligen inget som samtliga BF3-spelare på PS3 upplever, men det finns där och Dice har uppmärksammat det - på samma sätt som Guerilla uppmärksammade fenomenet hos Killzone 2 och patchade spelet.
Redigerat av TheBadlands, 14 November 2011 - 17:58.
Postad 14 November 2011 - 20:38
Postad 15 November 2011 - 08:23
Yes, agree!! sjukt många som är OP och vissa är UP som fan! man sitter helt förlamad varjegång man förlorar en närstird med ett vapen som borde dela gubben på mitten men blir istället ÄGD ut av en FI med ett jävla submachinevapen. Kvittar dessutom alltid att du fått in 3, 4 kulor på FI innan han börjar skjuta tillbaka, du förlorar ändå..att vissa vapen är grymt OP ade fick jag surt erfara igår..870 haglet på typ 2 meters håll gör tydligen mindre skada än ump,en.det trots hitmark i fejan
Hagel kommer jag aldrig mer röra om dom inte patchas..
Redigerat av Unregistered70c626f4, 15 November 2011 - 08:24.
Postad 15 November 2011 - 08:35
Så att istället för att nerfa vissa bössor borde de vapen som ev gör mindre skada boostas.
Appropå att hagel skulle suga kan man ju alltid kika på denna video så kanske man tänker om
http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av masse70, 15 November 2011 - 08:40.
Postad 15 November 2011 - 09:30
Vet en del MHBare som spelar så...Anser snarare att en del vapen är UNDERpowered än att vissa skulle vara OP. Det är väl ändå så att det överlag krävs lite väl mycket bly utdelat för att sänka en fiende rent generellt.
Så att istället för att nerfa vissa bössor borde de vapen som ev gör mindre skada boostas.
Appropå att hagel skulle suga kan man ju alltid kika på denna video så kanske man tänker om
Jepp, tycker det är "svårt" att döda folk med hagelbrakaren, eller rättare sagt det behövs mer än ett skott - även på nära håll.Yes, agree!! sjukt många som är OP och vissa är UP som fan! man sitter helt förlamad varjegång man förlorar en närstird med ett vapen som borde dela gubben på mitten men blir istället ÄGD ut av en FI med ett jävla submachinevapen. Kvittar dessutom alltid att du fått in 3, 4 kulor på FI innan han börjar skjuta tillbaka, du förlorar ändå..
Hagel kommer jag aldrig mer röra om dom inte patchas..
A-91 är väl också jäkligt kass, tycker man behöver tömma maget i någon för att denne skall dö.
Postad 15 November 2011 - 09:31
Postad 15 November 2011 - 10:34
Alla vapensorter är ju bra på olika saker.
Sitter man i en trånggränd så kan ja ju lova att en LMG stoppar jäkligt mkt
mer fienden än en Usas 12a t ex.
Då tänker ja såklart på t ex Grand Bazar. Då de är lite avstånd till fiendena som kommer.
Det bästa som finns är ju småflickor som gnäller på hur andra spelar bara för de åker på pisk.
Bäst hittills va en kille som skrev till Revan att han hade skjutit honom i huvet på nära håll o nu
skulle njuta när han rapporterade Revo till EA
killen hade lagg lr helt enkelt missa!
Postad 15 November 2011 - 12:24
Ja finns en del vapen man måste tömma magasinet på för att döda om man inte burstar...Vet en del MHBare som spelar så...
Jepp, tycker det är "svårt" att döda folk med hagelbrakaren, eller rättare sagt det behövs mer än ett skott - även på nära håll.
A-91 är väl också jäkligt kass, tycker man behöver tömma maget i någon för att denne skall dö.
har använt 870MCS och M1040 och dom är fan värdelösa, dessa är närstridsvapen ja, och dom fungerar inte bra precis för detta ändamålet.. får dock prova Reevans USAS-12 metod med ER, kanske fungerar lite bättre.Tycker också shotgun funkar bra, dödar oftast med 1 skott eller max 2. Den har ju framförallt väldigt lång range jämfört med hur det är i andra online FPS
Jo Men Reevan är störd!Nedan: Varför skulle man INTE köra så?
Alla vapensorter är ju bra på olika saker.
Sitter man i en trånggränd så kan ja ju lova att en LMG stoppar jäkligt mkt
mer fienden än en Usas 12a t ex.
Då tänker ja såklart på t ex Grand Bazar. Då de är lite avstånd till fiendena som kommer.
Det bästa som finns är ju småflickor som gnäller på hur andra spelar bara för de åker på pisk.
Bäst hittills va en kille som skrev till Revan att han hade skjutit honom i huvet på nära håll o nu
skulle njuta när han rapporterade Revo till EA![]()
![]()
![]()
Ungefär som att de skulle va Revans fel att
killen hade lagg lr helt enkelt missa!
för mig jag skrev " du är störd"
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
41 filmer