Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 januari 2012 - 11:48

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
När det gäller Viasat Motor mfl....

Är det inte snart dags att dela upp Viasat motor i 5-6 olika kategorier, som man gör med alla andra kanaler.
Så fort något blir populärt, så tar man bort det och lägger en avgift på det!

Och någon ny avgift från Com Hem är väl också på tiden....typ en avgift om man har fjärrkontroll.
-Uppgradera till "Premium" nu, och du kan börja använda din fjärr redan idag! ? Bindningstid...56 månader.

Skämt åsido.....men man kan inte bli annat än trött på storföretagens girighet.
MInns när man kunde titta på Formel 1 på kanaler i "Grundutbudet"...det va tider det! =)

Redigerat av Lex75, 29 januari 2012 - 11:49.

Postad 29 januari 2012 - 13:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

När det gäller Viasat Motor mfl....

Är det inte snart dags att dela upp Viasat motor i 5-6 olika kategorier, som man gör med alla andra kanaler.
Så fort något blir populärt, så tar man bort det och lägger en avgift på det!

Och någon ny avgift från Com Hem är väl också på tiden....typ en avgift om man har fjärrkontroll.
-Uppgradera till "Premium" nu, och du kan börja använda din fjärr redan idag! ? Bindningstid...56 månader.

Skämt åsido.....men man kan inte bli annat än trött på storföretagens girighet.
MInns när man kunde titta på Formel 1 på kanaler i "Grundutbudet"...det va tider det! =)

Vi får nog finna oss i att betala mer och mer för framför allt sport i våra vardagsrum oberoende av vilken plattform vi väljer (kabel. satellit, bredband, mobil...).
De som sitter på rättigheterna till Champions League, Premier League, NHL, F1, alpina världscupen, fotbolls EM/VM, olympiader osv kommer att vilja ha mer och mer betalt. Detta är bara början.

Postad 29 januari 2012 - 19:11

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ja..tyvärr är det ju pengar & girighet som styr världen!
Tycker det är tråkigt att man har fått sluta att följa sina intressen, som tex motorsport, fotboll och hockey. För att man inte har råd att skaffa alla dom fetaste abonemangen, med viasat och Canal + mfl.
Idag är det inte " I kundens intresse " som gäller längre, utan bara att komma åt "kundens pengar".....och alla medel är tillåtna!

Postad 30 januari 2012 - 15:21

Roffe83
  • Roffe83
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har com hem small tv-paketet + HD-paketet.
Har precis flyttat och upptäckte då att Discovery Showcase HD samt Silver HD står "ingen signal" när man byter till dem.
Testade o göra en ny kanalsökning och då försvann dessa båda kanaler o de gick ej att hitta igen.

Är det så att dem inte funkar på min nya adress helt enkelt? Alla andra kanaler fungerar som de ska.
Går det att lägga till dem manuellt o se om det funkar?
Tacksam för svar

Postad 30 januari 2012 - 20:15

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

Är det så att dem inte funkar på min nya adress helt enkelt? Alla andra kanaler fungerar som de ska.
Går det att lägga till dem manuellt o se om det funkar?

Det är inte säkert att alla kanaler funkar i alla Comhem-hus.

Det KAN bero på om ditt hus är ett f.d. Chello/UPC-hus, där helt enkelt inte alla kanaler finns, ännu, men det är ovanligt, ring Supporten, UPC hade minst två olika system med enskilda kablar till vart hushåll/lägenhet.

Postad 31 januari 2012 - 10:08

Roffe83
  • Roffe83
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det är inte säkert att alla kanaler funkar i alla Comhem-hus.

Det KAN bero på om ditt hus är ett f.d. Chello/UPC-hus, där helt enkelt inte alla kanaler finns, ännu, men det är ovanligt, ring Supporten, UPC hade minst två olika system med enskilda kablar till vart hushåll/lägenhet.

Ok tack för svar, får kolla upp detta.
Till saken hör att jag flyttat från hyreshus till villa med comhem kabel-tv.

Har också ytterligare en fråga, måste jag nu i min villa ha ett analogt grundabonnemang för att kunna ha mitt digitala abonnemang (small+HD i detta fallet)?

Postad 31 januari 2012 - 10:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ok tack för svar, får kolla upp detta.
Till saken hör att jag flyttat från hyreshus till villa med comhem kabel-tv.

Har också ytterligare en fråga, måste jag nu i min villa ha ett analogt grundabonnemang för att kunna ha mitt digitala abonnemang (small+HD i detta fallet)?

Du får ta detta med ComHems kundtjänst direkt. Det är det svar ComHem ger i denna tråd när frågan gäller en viss kund och inte är av generell natur.

Postad 31 januari 2012 - 18:58

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Någon som vet om Comhem kommer att lansera viasats film kanaler i hd from 1 mars. vore ju nice o kanske lite bättre filmer då ochså! :unsure:

Postad 31 januari 2012 - 19:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Någon som vet om Comhem kommer att lansera viasats film kanaler i hd from 1 mars. vore ju nice o kanske lite bättre filmer då ochså! :unsure:

Från pressmeddelandet om nedläggningen av TV1000:
"Viasats filmutbud kommer bestå av
Viasat Film och Viasat Film HD,
Viasat Film Action och Viasat Film Action HD,
Viasat Film Nordic och Viasat Film Nordic HD,
Viasat Film Family och Viasat Film Family HD,
Viasat Film Drama och Viasat Film Drama HD
samt Viasat Film Classic.
Alla filmkanaler erbjuds hos Viasat via parabol och IPTV samt i de kabel-nät där avtal finns för distribution. Viasat Film kommer sända fem exklusiva premiärer per vecka samt en rad olika filmer som ännu inte visats på TV."

Du ställer en bra fråga ang vilka HD-kanaler i Viasat Film-utbudet ComHem kommer att erbjuda.
Fn finns ju bara TV1000 HD/Penthouse HD i ComHems utbud. Risken är att det bara blir Viasat Film HD som ersätter den nuvarande TV1000 HD-kanalen.
Men vem vet? Har ComHem kanske någon glad överraskning i beredskap ang fler HD-kanaler från 1 mars?

Postad 01 februari 2012 - 12:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
En dramatisk piratscen är fokus i den senaste reklamfilmen från Com Hem. Budskapet är ”Livet är mer än tv”.
http://www.dagensmed...icle3397951.ece
Verkar som vi får leva med Judit & Judit ett tag till...

Postad 01 februari 2012 - 16:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Från pressmeddelandet om nedläggningen av TV1000: "Viasats filmutbud kommer bestå av Viasat Film och Viasat Film HD, Viasat Film Action och Viasat Film Action HD, Viasat Film Nordic och Viasat Film Nordic HD, Viasat Film Family och Viasat Film Family HD, Viasat Film Drama och Viasat Film Drama HD samt Viasat Film Classic. Alla filmkanaler erbjuds hos Viasat via parabol och IPTV samt i de kabel-nät där avtal finns för distribution. Viasat Film kommer sända fem exklusiva premiärer per vecka samt en rad olika filmer som ännu inte visats på TV." Du ställer en bra fråga ang vilka HD-kanaler i Viasat Film-utbudet ComHem kommer att erbjuda. Fn finns ju bara TV1000 HD/Penthouse HD i ComHems utbud. Risken är att det bara blir Viasat Film HD som ersätter den nuvarande TV1000 HD-kanalen. Men vem vet? Har ComHem kanske någon glad överraskning i beredskap ang fler HD-kanaler från 1 mars?

Vi har dessvärre ingen information om hur det här kommer se ut hos oss ännu.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Postad 01 februari 2012 - 18:41

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Vi får nog finna oss i att betala mer och mer för framför allt sport i våra vardagsrum oberoende av vilken plattform vi väljer (kabel. satellit, bredband, mobil...).
De som sitter på rättigheterna till Champions League, Premier League, NHL, F1, alpina världscupen, fotbolls EM/VM, olympiader osv kommer att vilja ha mer och mer betalt. Detta är bara början.

Det kommer en nivå när folk slutar betala, och då kommer givetvis både priset på rättigheterna och abonnemangen att minska. Det är inte rimligt att Zlatan m.fl. drar in 100 miljoner per år på att spela fotboll...

Postad 01 februari 2012 - 19:58

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Comhem höjer priserna på obundna digital-tv abonnemang och kortavgiften. Jag har ingen koll på vad de andra abonnemangen kostade innan, men Medium 8 Favoriter har nu blivit 40 kr (30 kr abonnemang + 10 kr kortavg.) dyrare/mån.
http://www.comhem.se...54/-/index.html
Månadsavgift Digital-tv-abonnemang
...
Digital-tv Medium 8 Favoriter
189:-/mån
Digital-tv Large
249:-/mån Digital-tv Extra Large (Just nu 99:-/mån i 3 mån, därefter 349:-/mån. 12 mån abonnemang.)
349:-/mån
Kortavgift (Gäller XL, L och M8 Favoriter).
59:-/mån
...

Postad 01 februari 2012 - 20:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Comhem höjer priserna på obundna digital-tv abonnemang och kortavgiften. Jag har ingen koll på vad de andra abonnemangen kostade innan, men Medium 8 Favoriter har nu blivit 40 kr (30 kr abonnemang + 10 kr kortavg.) dyrare/mån.
...
Digital-tv Large
249:-/mån Digital-tv Extra Large (Just nu 99:-/mån i 3 mån, därefter 349:-/mån. 12 mån abonnemang.)
...

Ja, kortavgiften verkar ha fått en tia extra per månad. Det visste jag inte.
ComHem: Är kortavgiften bunden under den tid som grundabonnemanget ( XL, L och M8 Favoriter) har bindningstid kvar? Borde vara det men bra om det bekräftas - kortavgiften anses ju vara för att täcka "hantering och administration av kryptering och innehållsprogrammering" så jag antar att den är bunden till ett grundabonnemang.

Om annars, från vilken månad gäller priset 59 kr/mån och inte 49 kr/mån?
Vill minnas att det ska komma en kortavgift på fakturan att betalas nu i slutet av februari.

Postad 01 februari 2012 - 20:40

DB9
  • DB9
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

...
Digital-tv Large
...

Nu går skam på torra land. De höjde för ett år sedan genom att trixa med paketen, har för mej kortavgiften åkte upp en del då också. Den påstådda anledningen då var att man gjorde det för att "öka innehållet". Sedan dess har i princip inget kommit till, vi väntar fortfarande på kanal 5 HD till exempel. Tvärtom faktiskt, man tog bort alla musikkanalerna.

Postad 01 februari 2012 - 20:43

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Är Small-Paketet borta?

Postad 01 februari 2012 - 20:50

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Priset bör väl gälla under bindningstid, både för paketet man har och kortavgiften, annars har man väl rätt att säga upp det?

Det känns som om det krävs något tillbaks från ComHem snart, ska vi bara betala högre och högre priser utan att få något mervärde medan ComHems vinst ständigt ökar....

Postad 01 februari 2012 - 21:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu går skam på torra land. De höjde för ett år sedan genom att trixa med paketen, har för mej kortavgiften åkte upp en del då också. Den påstådda anledningen då var att man gjorde det för att "öka innehållet". Sedan dess har i princip inget kommit till, vi väntar fortfarande på kanal 5 HD till exempel. Tvärtom faktiskt, man tog bort alla musikkanalerna.

Det är riktigt att vissa funktioner har fallit bort t ex Music Choice (musikkanalerna som ingick i alla digital-tv-abonnemang) och naturligtvis SVT Play som inte längre finns i On demand-tjänsten som alla betalar för vare sig man har en On demand-box eller inte.
Som kund tycker man att det börjar bli dags att vi får mer och inte mindre för de pengar vi betalar.
Förslag: Kanal 5 HD, Viasat Motor HD och några nya HD-kanaler nu när Viasat Film startar 1 mars.
Dessutom: Om jag ska skaffa en On demand-box vill jag ha en box med PVR-funktion (HD naturligtvis) och dessutom SVT Play tillbaka med full funktionalitet och inte SVTr som Boxer och Telia nöjt sig med.

Postad 02 februari 2012 - 08:38

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Håller med alla föregående om alla j...vla prishöjningar IGEN!! Kortavgift från ingenting till 29 eller 39 kommer inte ihåg, sedan till 49 o nu 59 allt på några få år!Och nu en rejäl höjning på medium 8 som jag har...Nu snackar vi inte längre om combort ska ge oss ALLA kanaler vi frågat efter utan det ska ske nu.Och vete tusan om inte man får försöka hiva upp parabol på balkongen snart för nu är måttet rågat.Och även om combort lägger till några kanaler så får man ta sig en allvarlig funderare för ska dom höja så in i bomben för varje ny kanal för o ge vinst till sina riskkapitalist ägare eller vad det nu är,så har jag ialf tröttnat.

Postad 02 februari 2012 - 09:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Håller med alla föregående om alla j...vla prishöjningar IGEN!! Kortavgift från ingenting till 29 eller 39 kommer inte ihåg, sedan till 49 o nu 59 allt på några få år!Och nu en rejäl höjning på medium 8 som jag har...Nu snackar vi inte längre om combort ska ge oss ALLA kanaler vi frågat efter utan det ska ske nu.Och vete tusan om inte man får försöka hiva upp parabol på balkongen snart för nu är måttet rågat.Och även om combort lägger till några kanaler så får man ta sig en allvarlig funderare för ska dom höja så in i bomben för varje ny kanal för o ge vinst till sina riskkapitalist ägare eller vad det nu är,så har jag ialf tröttnat.

Kortavgiften är naturligtvis tacksam att höja för ComHem eftersom det är pengar som går direkt in i ComHems kassa och inte behöver helt eller delvis föras vidare till samarbetspartners som programbolag, nätoperatörer och satellitoperatörer. När man höjer priset på kanalpaketen är det ju ofta så att det är prishöjningar utifrån som man måste kompensera sig för.
En tia extra per månad i kortavgift blir över 6 mkr/mån extra intäkt för ComHem (om man antar att avgiften för Small-abonnemanget också höjs).

Och jag har ännu inte riktigt fattat vilka kostnader ComHem har som ska täckas av kortavgiften - i synnerhet som avgiften inte började tas ut förrän 1 april 2009 och dessa kostnader borde ha funnits dessförinnan också.
Det rör sig förmodligen om generell intäktsförstärkning men som sådan fungerar den allra bäst första året den införs. Framtida kortavgifter har förmodligen också cashats in av Carlyle Group och Providence Equity Partner när de sålde ComHem hösten 2011 och man har möjligen också i försäljningspriset räknat med höjningar av kortavgiften under de kommande åren. Ganska riskfritt eftersom ComHem har ett de facto-monopol genom sina avtal med fastighetsägarna.

Postad 02 februari 2012 - 09:46

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Dags att säga upp det obundna avtalet så man kan bli uppringd igen mao.

Postad 02 februari 2012 - 10:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Dags att säga upp det obundna avtalet så man kan bli uppringd igen mao.

Jag funderar faktiskt på att försöka få mitt XL-paket under tre månader för 99 kr/mån i st f de 349 kr/mån jag betalar nu. Jag har aldrig mixtrat så förut - kanske för att jag inte är tillräckligt om mig och kring mig som man säger - men här finns ju faktiskt 750 kr att tjäna på ett enda telefonsamtal...
Och bindningstiden 12 månader är inga problem - jag har haft det största kanalpaketet i mer än tio år så inte kommer jag att ändra på det inte. Tänk så gott ComHem lever på kunder som mig - betalar punktligt 1700 kr/mån, ber inte om rabatter och trakasserar inte kundtjänst. Det börjar kännas jobbigt nu att vara så förbaskat mesig och exemplarisk när det bara är försämringar och prishöjningar hela tiden!

Postad 02 februari 2012 - 11:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

andylin 13 November 2011 - 07:33 skrev:

Fråga till ComHem ang (nya) Mina sidor:
Sedan ni ändrade Mina sidor i månadsskiftet september/oktober har jag problem med inloggningen.
Jag får inte mitt nya lösenord att "fastna" sedan jag fått det tillfälliga och uppmanas byta. Hittills har jag fått beställa ett nytt lösenord varje gång jag ska logga in för det jag bytt till fungerar inte.
Tursamt nog kommer det nya, tillfälliga lösenordet direkt på mailen så jag kommer in på Mina sidor utan dröjsmål. Men varför fungerar inte det lösenord jag byter till? Det får två gröna bockar så det är inte något fel på själva lösenordet mht till vad som krävs i form av bokstäver, tecken osv.
Tacksam om ni kollar upp detta. Jag kan inte vara ensam om detta problem.

Det där är ett känt problem som drabbar vissa kunder. Vi jobbar hårt på att lösa det så fort som möjlgit!

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

14 november 2011 fick jag svaret ovan ang inloggningsproblem på Mina sidor.
Tyvärr verkar inte det hårda arbetet ha lett till att problemet blivit löst.
Det är fortfarande så att jag måste begära ett nytt lösenord varje gång jag vill logga in på Mina sidor och sedan uppmanas jag att byta till ett lösenord som inte sparas. Nästa gång jag vill logga in upprepas proceduren.
Är detta inte alls ett problem för ComHem trots att det nog berör många kunder i Stockholm?
Jag misstänker att det har med oss gamla UPC-kunder att göra eftersom vi brukar ställa till besvär i ComHems system trots att det gått nästan sex år sedan ComHem tog över UPC!

Postad 02 februari 2012 - 12:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Ja, kortavgiften verkar ha fått en tia extra per månad. Det visste jag inte.
ComHem: Är kortavgiften bunden under den tid som grundabonnemanget ( XL, L och M8 Favoriter) har bindningstid kvar? Borde vara det men bra om det bekräftas - kortavgiften anses ju vara för att täcka "hantering och administration av kryptering och innehållsprogrammering" så jag antar att den är bunden till ett grundabonnemang.

Om annars, från vilken månad gäller priset 59 kr/mån och inte 49 kr/mån?
Vill minnas att det ska komma en kortavgift på fakturan att betalas nu i slutet av februari.

Är man bunden så behåller man det gamla priset till bindningstidens slut.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 02 februari 2012 - 12:20

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Och är man obunden som jag säger man upp ett eller flera paket...det får va slut nu,med dessa prishöjningar kommer ni ialf förlora pengar på mig, och hoppas fler gör samma sak.

Postad 02 februari 2012 - 12:27

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Är man trogen kund får man ingenting längre, dom vill bara ha nya kunder och skiter i oss som redan är kunder. Jag förstår inte hur Comhem och många med dom resonerar, man jagar hela tiden nya kunder med rabatter men ser inte om sina kunder man redan har och hur många man tappar. Jag är lång och trogen kund och har ingen bidningstid kvar och får betala mycket mer än den som är ny. Varför???

Postad 02 februari 2012 - 12:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Kortavgiften faktureras halvårsvis på faktura för september resp. mars.
Om man har ett obundet grundabonnemang och alltså ska betala den höjda kortavgiften, vilket belopp faktureras nu i februari på mars-fakturan? Dvs från vilket datum har ni höjt kortavgiften?
Och har avgiftshöjningen meddelats oss kunder på något sätt? Jag fick iaf veta det här på detta forum.

Postad 02 februari 2012 - 12:32

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Är Small-Paketet borta?

Kan ni svara på denna fråga? Om jag alltså bara vill ha hd paketet så kunde jag förut välja small+hd paketet... numera MÅSTE jag ha 8 fav för det nya höjda priset 189kr + hd pkaetet på 129kr mån är detta rätt uppfattat?

Postad 02 februari 2012 - 12:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Är man trogen kund får man ingenting längre, dom vill bara ha nya kunder och skiter i oss som redan är kunder. Jag förstår inte hur Comhem och många med dom resonerar, man jagar hela tiden nya kunder med rabatter men ser inte om sina kunder man redan har och hur många man tappar. Jag är lång och trogen kund och har ingen bidningstid kvar och får betala mycket mer än den som är ny. Varför???

Rabatter till nya digital-tv-kunder är att betrakta som ackvisitionskostnader dvs kostnader för att få nya månadsbetalande abonnenter. ComHem sitter ju i den situationen att man har 1,8 milj potentiella kunder i sk ComHem-hus men bara 1/3 av dessa kunder har ett eget digital-tv-abonnemang.
Där ligger naturligtvis den stora utmaningen för ComHem när det gäller att skaffa fler betalande kunder som genom regelbundna månadsavgifter dels betalar tillbaka de rabatter de själva fått men också bidrar till kostnaderna för reklam och erbjudanden till nya kunder.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 februari 2012 - 12:43.

Postad 02 februari 2012 - 12:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Tja, Comhem är i händerna på riskkapitalister och det sätter dagordningen vill jag tro. I viss mån. Men å andra sidan, alla ägare är ute efter att bolagen ska genererar vinst till ägarna. Riskkapitalister är vanligen vare sig bättre eller sämre på det än andra.

Postad 02 februari 2012 - 12:51

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Tja, Comhem är i händerna på riskkapitalister och det sätter dagordningen vill jag tro. I viss mån. Men å andra sidan, alla ägare är ute efter att bolagen ska genererar vinst till ägarna. Riskkapitalister är vanligen vare sig bättre eller sämre på det än andra.

Comhem har ju dock en mer eller mindre monopol situation som dom ärvt genom kabelnätet.Dom uttnyttjar verkligen sin position till bristningsgränsen just nu för min del.Har en inglasad balkong men får verkligen se om jag kan få upp en parabol snart, för utbud och pengar dom begär så börjar det bli löjeväckande nu.Canal digitals familjepaket med 67 digitala kanaler + 13(snart 15) HD kanaler för 229/mån är ju inte på samma planet mot vad combort ska ha för jämförbart.

Postad 02 februari 2012 - 13:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Comhem har ju dock en mer eller mindre monopol situation som dom ärvt genom kabelnätet.Dom uttnyttjar verkligen sin position till bristningsgränsen just nu för min del.Har en inglasad balkong men får verkligen se om jag kan få upp en parabol snart, för utbud och pengar dom begär så börjar det bli löjeväckande nu.Canal digitals familjepaket med 67 digitala kanaler + 13(snart 15) HD kanaler för 229/mån är ju inte på samma planet mot vad combort ska ha för jämförbart.

Om du inte behöver något Viasat Sport- och/eller Viasat Film-paket så är naturligtvis Canal Digital ett alternativ om du kan ordna till en parabol. Canal+ kan du ju alltid få med CD-satellitabonnemang.

Postad 02 februari 2012 - 13:11

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Om du inte behöver något Viasat Sport- och/eller Viasat Film-paket så är naturligtvis Canal Digital ett alternativ om du kan ordna till en parabol. Canal+ kan du ju alltid få med CD-satellitabonnemang.

Japp inte intresserad av några premium kanaler utan vill bara ha dom vanligaste kanalerna i helst HD kavalite,men nu har combort gjort det i stort sett omöjligt genom denna idiotiska förändring.

Postad 02 februari 2012 - 13:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Vi strävar efter att alltid kunna erbjuda förmånliga erbjudanden för såväl nya, som befintliga kunder.
Kontakta vår Kundservice på 0771 55 00 00 för att se över dina abonnemang, och aktuella erbjudanden.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Kortavgiften faktureras halvårsvis på faktura för september resp. mars.
Om man har ett obundet grundabonnemang och alltså ska betala den höjda kortavgiften, vilket belopp faktureras nu i februari på mars-fakturan? Dvs från vilket datum har ni höjt kortavgiften?
Och har avgiftshöjningen meddelats oss kunder på något sätt? Jag fick iaf veta det här på detta forum.

Faktureringen av kortavgiften ändras till månadsvis istället för halvårsvis från och med 1 april. Prishöjningen sker dock inte förrän efter bindningstidens slut. För att se över hur just ditt abonnemang berörs ber jag dig kontakta oss via telefon 0771 55 00 00.

Informationen om den aktuella prisförändringen meddelas via brev.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 02 februari 2012 - 13:18.

Postad 02 februari 2012 - 13:17

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Kan ni svara på denna fråga? Om jag alltså bara vill ha hd paketet så kunde jag förut välja small+hd paketet... numera MÅSTE jag ha 8 fav för det nya höjda priset 189kr + hd pkaetet på 129kr mån är detta rätt uppfattat?

Det stämmer att det inte längre är möjligt att beställa Digital-tv Small, och inte heller nedgradera till Small från ett större paket.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 02 februari 2012 - 13:21

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Och jag har ännu inte riktigt fattat vilka kostnader ComHem har som ska täckas av kortavgiften - i synnerhet som avgiften inte började tas ut förrän 1 april 2009 och dessa kostnader borde ha funnits dessförinnan också.
Det rör sig förmodligen om generell intäktsförstärkning men som sådan fungerar den allra bäst första året den införs

Kortavgiften har inte hanterats speciellt snyggt av Comhem, och den har faktiskt funnits tidigare än 2009.
Avgiften fanns där när jag blev kund hos ComHem för ett antal år sedan. Runt 2005 höjde man priserna för kanalpaketet kraftigt. Samtidigt bakade ComHem in kortavgiften i kanalpaketet, och posten "kortavgift" försvann från räkningen.
2009 hade ComHem (och kunderna?) tydligen glömt att kortavgiften betalades, då man hävdade att kortavgift skulle införas.
Man skulle alltså kunna säga att vi betalar dubbel kortavgift.

Postad 02 februari 2012 - 13:31

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Det vi alla väntar på nu är hur MOTIVERAR comhem dessa höjningar/försämringar för oss kunder och snart som för mig fd kunder....komma med prishöjningar av paket och kortavgifter utan motivera varför kan väl inte ens comhem lyckas med?

Postad 02 februari 2012 - 13:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det stämmer att det inte längre är möjligt att beställa Digital-tv Small, och inte heller nedgradera till Small från ett större paket.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Intressant strategi. Som jag ser det blir det nu svårare att rekrytera helt nya digital-tv-kunder när lägsta månadskostnaden stiger dramatiskt från 49 kr/mån till 189 kr+kortavgiften 59 kr = 248 kr/mån.
Jag är medveten om att Medium 8 Favoriter ger fler kanaler än Small men jag inbillar mig att ComHems största problem är att förmå kunder som idag inte betalar något alls för ett eget abonnemang att åtminstone bli digital-tv-kunder hos ComHem och få ett eget programkort.
Hur ska dessa tittare annars få upp ögonen för det stora kanalutbud som finns och som många med enbart (utökat) analogt grundutbud inte har möjlighet att ta del av hur mycket Judit & Judit än tjatar på dem i ComHem-kanalen?

Postad 02 februari 2012 - 13:41

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Det vi alla väntar på nu är hur MOTIVERAR comhem dessa höjningar/försämringar för oss kunder och snart som för mig fd kunder....komma med prishöjningar av paket och kortavgifter utan motivera varför kan väl inte ens comhem lyckas med?

Vi gör ett antal prisförändringar på några av våra tv-paket med ambitionen att vidareutveckla marknadens bästa tv-erbjudande med nya kanaler och nya tjänster.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 02 februari 2012 - 13:43

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

Intressant strategi. Som jag ser det blir det nu svårare att rekrytera helt nya digital-tv-kunder när lägsta månadskostnaden stiger dramatiskt från 49 kr/mån till 189 kr+kortavgiften 59 kr = 248 kr/mån.

Vad ska man med Small till, det innehåller ju ändå bara Svt1 HD & Svt2 HD extra, och resten är ju de fria digitala kanalerna man ändå har.

Och har man bara ett gammalt Programkort kvar (kanske från ett sånt här två månaders ProvaPå som de kört med sista halvåret...), dvs man behöver inte ens betala för det, så har man Small automatiskt ändå ...

Postad 02 februari 2012 - 13:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kortavgiften har inte hanterats speciellt snyggt av Comhem, och den har faktiskt funnits tidigare än 2009.
Avgiften fanns där när jag blev kund hos ComHem för ett antal år sedan. Runt 2005 höjde man priserna för kanalpaketet kraftigt. Samtidigt bakade ComHem in kortavgiften i kanalpaketet, och posten "kortavgift" försvann från räkningen.
2009 hade ComHem (och kunderna?) tydligen glömt att kortavgiften betalades, då man hävdade att kortavgift skulle införas.
Man skulle alltså kunna säga att vi betalar dubbel kortavgift.

ComHem tog bort den separata kortavgiften 2004 då man lanserade paketen Small, Medium och Large. Så här i efterhand kan man ju tycka att detta var en dålig strategi eftersom det blev ett väldigt rabalder 2009 då alla plötsligt fick se sin årskostnad öka med 588 kr. Det hade varit bättre att låta kortavgiften ligga kvar 2004 och justera ned priserna på de nya programpaketen i motsvarande mån. Men å andra sidan hade väl kortavgiften idag varit inte 59 kr/mån utan snarare 150 kr/mån om ComHem dammat på en prishöjning varje år sedan 2004...

Postad 02 februari 2012 - 13:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vad ska man med Small till, det innehåller ju ändå bara Svt1 HD & Svt2 HD extra, och resten är ju de fria digitala kanalerna man ändå har.

Och har man bara ett gammalt Programkort kvar (kanske från ett sånt här två månaders ProvaPå som de kört med sista halvåret...), dvs man behöver inte ens betala för det, så har man Small automatiskt ändå ...

Small öppnar upp för tillvalspaket och tillvalskanaler. Om man t ex vill ha HD-paketet måste man ha ett grundabonnemang och det billigaste nu är alltså Medium 8 Favoriter för 248 kr/mån.

Postad 02 februari 2012 - 13:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag är medveten om att Medium 8 Favoriter ger fler kanaler än Small men jag inbillar mig att ComHems största problem är att förmå kunder som idag inte betalar något alls för ett eget abonnemang att åtminstone bli digital-tv-kunder hos ComHem och få ett eget programkort.
Hur ska dessa tittare annars få upp ögonen för det stora kanalutbud som finns och som många med enbart (utökat) analogt grundutbud inte har möjlighet att ta del av hur mycket Judit & Judit än tjatar på dem i ComHem-kanalen?

Vi anpassar i så stor utsträckning som möjligt hela tiden våra produkter och tjänster efter vad våra kunder efterfrågar, och då vi under en tid sett ett lågt nytecknande av Small och ett allt mindre intresse för paketet så försvinner det ur vårt utbud.

Samtidigt ökar vi hela tiden vårt utbud med fler digitala kanaler, HD-kanaler och innehåll i On Demand och fortsätter därmed att ha en mycket stor valfrihet för våra kunder.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 02 februari 2012 - 14:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Årsredovisningen kommer om nån vecka eller så det ska bli mycket intressant läsning.
Här är redovisninge för första halvåret : http://www.comhem.se... 1 2011.pdf.pdf
Angående svaret ovan att ni utökar ert utbud hela tiden o ondemand bla bla så tror jag vi alla på detta forumet har genomskådat det för längesedan.På ett år har vi inte sett röken av dom kanaler vi efterfrågat och om ni ska höja priserna så mycket varje år när ni släpper in nån kanal har era kunder snart fått nog och dom där siffrorna i rapporten bli ännu sämre.Att ni bara har 620 000 digital kunder av 1.77 miljoner potentiella säger ju oss alla att ni gör nåt fel.Sedan har ni mage o göra det ännu sämre för oss... lycka till i fortsättningen.

Postad 02 februari 2012 - 14:17

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vi anpassar i så stor utsträckning som möjligt hela tiden våra produkter och tjänster efter vad våra kunder efterfrågar, och då vi under en tid sett ett lågt nytecknande av Small och ett allt mindre intresse för paketet så försvinner det ur vårt utbud.

Fair enough.
Då får vi hoppas att de abonnemang som nytecknas är dyrare och mer omfattande och att det låga intresset för Small inte beror på ointresse för digital-tv-abonnemang över huvud taget.

Samtidigt ökar vi hela tiden vårt utbud med fler digitala kanaler, HD-kanaler och innehåll i On Demand och fortsätter därmed att ha en mycket stor valfrihet för våra kunder.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Det är naturligt att utbudet förändras och förbättras. Det är väl ambitionen hos de flesta företag i de flesta branscher skulle jag tro.
Å andra sidan har några kanaler fallit bort eller blivit tillvalskanaler (t ex TCM och Mezzo).
Dessutom har musikkanalerna i tjänsten Music Choice som ingick i alla abonnemang utom Small försvunnit utan priskompensation.
SVT Play har fallit bort från On demand-tjänsten utan priskompensation.
Några HD-kanaler saknas fortfarande och där väntar vi oss en snar positiv överraskning. (Det gäller som alla vet i första hand Kanal 5 HD och Viasat Motor HD. En del efterfrågar även Eurosport 2 HD och Mezzo Live HD).

Postad 02 februari 2012 - 14:30

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Några HD-kanaler saknas fortfarande och där väntar vi oss en snar positiv överraskning. (Det gäller som alla vet i första hand Kanal 5 HD och Viasat Motor HD. En del efterfrågar även Eurosport 2 HD och Mezzo Live HD).

Kan tillägga MTVN HD som andra operatörer redan lagt in... utan extra kostnad ska tilläggas men sånt lär ju aldrig hända i detta fallet :angry:

Postad 02 februari 2012 - 14:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kan tillägga MTVN HD som andra operatörer redan lagt in... utan extra kostnad ska tilläggas men sånt lär ju aldrig hända i detta fallet :angry:

Just - den hade jag glömt.
MTVN HD bytte förresten namn 1 juli 2011 och kallar sig numera MTV Live HD. Den borde naturligtvis också ingå i ComHems utbud eftersom kanalen finns hos Viasat, Canal Digital och Boxer.

Postad 02 februari 2012 - 15:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Nu kan våra kunder se SVTr i On Demand, läs mer på http://www.comhemblo...ka-i-on-demand/

MVH
Com Hem AB

Postad 02 februari 2012 - 15:24

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Öhhh.. varför detta beslut???? Nu har inte jag small men kan förstå folk som vill ha det!!

Postad 02 februari 2012 - 15:27

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Öhhh.. varför detta beslut???? Nu har inte jag small men kan förstå folk som vill ha det!!

Svaret på din fråga finns i mitt svar under inlägg 2043.

Befintliga kunder som redan abonnerar på Digital-tv Small kommer ha kvar sitt abonnemang som tidigare.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.