Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 03 november 2012 - 12:37
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Om det är någon som tyckte bättre om förra mjukvaruversionen så finns den att hämta från humax här:
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201
Sen antar jag att det kan vara bra att stänga av automatisk uppdatering i någon systemmeny också...
Postad 03 november 2012 - 12:52
nissehedin
-
nissehedin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
@ matbl
Tack för länken kommer troligen att nedgradera.
Sedan en tanke, på deras sida är ju 1.00.04 senaste programvaran.
Samtidigt som Boxer inte längre sänder ut 1.00.07.
Förefaller som de båda beslutat att dra tillbaka denna.
Får hoppas att det i närtid kommer en ny buggrättad programvara.
Samt att det fixar de andra buggar som funnit i över ett år nu...
Postad 03 november 2012 - 13:06
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Sedan en tanke, på deras sida är ju 1.00.04 senaste programvaran. Samtidigt som Boxer inte längre sänder ut 1.00.07. Förefaller som de båda beslutat att dra tillbaka denna.
De började sända ut 1.00.07 igår igen. Låg ute så sent som imorse.
Postad 03 november 2012 - 14:13
Daja_Z3
-
Daja_Z3
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Min började ladda in den nya nu närmar slog på boxen, bara för att jag ville börja titta F1 kvalet  bara vänta tills den är klar då....
Postad 03 november 2012 - 14:50
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Tur man inte hunnit uppdatera till 1.00.07 än pga problemen som nämns i tråden. Just nu har jag inga problem med svarta rutor, så känns inte så bråttom att uppdatera.
Edit: Upptäckte nu att boxen tydligen uppdaterat till 1.00.07 utan att jag märkt det. Inga buggar verkar ha fixats, men text-tv har slutat fungera. Snyggt jobbat Boxer!
Redigerat av Unregisterede8729a39, 03 november 2012 - 17:59.
Postad 03 november 2012 - 20:34
Mullwad
-
Mullwad
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag installerade 1.00.07 på min BXR-HD+ ikväll. När jag bläddrade bland inspelningarna (interna disken) så hängde den sig. Bilden frös men ljudet från sändningen fortsatte. Ingen respons via fjärren. Fick bryta strömmen på baksidan för att få liv i den igen. Det hände aldrig med 1.00.04. Engångshändelse? Det får tiden utvisa.
Postad 04 november 2012 - 09:46
nissehedin
-
nissehedin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Text-Tv'n förefaller komma och gå.
Under en tid kan den fungera.
För att sedan dö helt.
Har sökt Boxer men därifrån får man inga vettiga svar.
Hur man över huvud taget kan släppa en uppgradering som inte löser några problem men innehåller en bugg som slår ut text-tv'n...
Det kan ju inte ens ha brytt sig om att prova tex-tv'n vid kontrollen av den nya programvaran.
Boxer och Humax imponerar verkligen INTE!
Redigerat av nissehedin, 04 november 2012 - 11:30.
Postad 04 november 2012 - 10:47
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Igår så kom jag inte åt nån av mina inspelade program,,blev tvungen att göra en fabriksåterställning för att komma åt inspelningarna för att visa och radera. Idag så hängde sig boxen när jag skulle backa i ett liveprogram, Fick stänga av boxen på baksidan,
Jag bryr mig inte om problem med texttv ,,,men det här är ett mörker.
Postad 04 november 2012 - 13:05
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
För er som har problem så tror jag det som hjälper bäst är att höra av sig till humax.
Antingen i sverige:
http://www.humaxdigi...ntakta_oss.html
Eller om man är bra på att snacka så kan man ju prova något av dessa och försöka snacka sig fram till någon som kan något.
http://www.humaxdigi...t/contactus.asp
Postad 04 november 2012 - 21:16
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Nu har problemen med text-tv börjat för mig också. Laddat ner den gamla versionen. Om Humax inte kommer med en ny uppdatering snart så läser jag in förra versionen.
Postad 04 november 2012 - 22:09
harrborg2
-
harrborg2
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Igår så kom jag inte åt nån av mina inspelade program,,blev tvungen att göra en fabriksåterställning för att komma åt inspelningarna för att visa och radera. Idag så hängde sig boxen när jag skulle backa i ett liveprogram, Fick stänga av boxen på baksidan, Jag bryr mig inte om problem med texttv ,,,men det här är ett mörker.
Jag installerade 1.00.07 på min BXR-HD+ ikväll. När jag bläddrade bland inspelningarna (interna disken) så hängde den sig. Bilden frös men ljudet från sändningen fortsatte. Ingen respons via fjärren. Fick bryta strömmen på baksidan för att få liv i den igen. Det hände aldrig med 1.00.04. Engångshändelse? Det får tiden utvisa.
Min box hängde sig också när jag spolade tillbaka liveprogram precis när man kommer till början av inspelningen. Var tvungen att bryta strömmen. Har ALDRIG hänt innan uppdateringen...
Postad 05 november 2012 - 07:37
JohanJ
-
JohanJ
-
Användare
-
-
129 inlägg
Nån mer än jag som saknar usb-port på sin BXR-HD+? Saknar den bakre usb-porten.
Redigerat av JohanJ, 05 november 2012 - 07:56.
Postad 05 november 2012 - 09:44
emplant
-
emplant
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nån mer än jag som saknar usb-port på sin BXR-HD+? Saknar den bakre usb-porten.
Samma här, man har snålat in på baksidan.
Postad 05 november 2012 - 10:21
mathias_w
-
mathias_w
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Uppdaterade den 1: nov till 1.00.07. Mina reflektioner hitills är följande:
*TV3 hd är borta, det hjälper inte att låta mottagen stå på.
*Text-tv fungerar hos mig, men det är inget jag använder så jag har bara testat vid något tillfälle.
*De svarta rutorna är minimerade ganska påtagligt för min del. På discovery channel kunde jag få dem var 15 sekund med föregångade firmware när det var som värst. Försökte titta så mycket så möjligt på Disc. i helgen och jag hade inga problem alls.
*Timeshiftar man på en annan kanal och en insp startar på exempelvis Disc så bryter den dock alla kodade kanaler och slänger oftast ur sig att jag inte har rättigheter att se programmet.
Jag fick för övrigt låna ett kort av en lokal tv-handlare i över 1 vecka och då var problemet med de svarta rutorna helt bortblåst! Samma version av kortet. Med denna bevisbördan mot boxer så gick de till slut med på att skicka ut ett nytt programkort. Jag får återkomma med hur det ser ut med det nya programkortet.
Redigerat av mathias_w, 05 november 2012 - 10:22.
Postad 05 november 2012 - 10:43
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Det här med att TV3 HD försvinner undrar jag om det har med uppdateringen att göra. För mig försvann kanalen i samband med att jag nu i månadsskiftet hade sagt upp Cmore-paketet. När de kamnalerna försvann så försvann också TV3 HD, alltså före jag uppdaterade boxen. ´Det verkar vara nåt lurt med TV3 HD, hur jag än letar på Boxers hemsida kan jag inte hitta kanalen i något av deras paket eller tillvall. Kan det vara så att dom inte längre har kanalen i sitt utbud och att den försvinner i samband med att man av någon anledning får nya koder skickade som t.ex vid ändring av abonnemang eller i samband med uppdatering av mjukvaran.
Postad 05 november 2012 - 11:25
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Nu finns information på Boxers hemsida angående den senaste uppgraderingen. Verkar som att Boxer fortfarande inte har förstått att det är två olika problem med svarta rutor.
TV3 HD ingår i Boxer HD paketet som i och för sig inte finns , eller snarare är mycket svårt att hitta information om, jag betalar dock för paketet och har 3 HD.
Verkar vara rena röran hos Boxer. Roberts TV guide innehåller fortfarande inte C More och framför allt kan man inte hitta den nya C More Hockey kanalen.
Postad 05 november 2012 - 11:36
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
kör själv 1.0.4. Haft boxen 1 år. Aldrig haft ett enda problem med svarta-rutor eller hängningar, missade inspelningar etc.
Tänker svara NEJ på uppdateringsfrågan så länge jag bara kan......... (varje gång man startar upp boxen får man dessvärre frågan på nytt, och väntar man 10 sek utan att svara installeras den automatiskt - idioti!).
har TV3HD, betalar 19kr extra för det gamal HD-paketet.
Postad 05 november 2012 - 12:32
DanC
-
DanC
-
Användare
-
-
103 inlägg
Finns det ingen ny programvara för BXR-HD ? På Boxers sida nämner dom bara BXR-HD+, men på en dansk sida jag hittat står det att det ska finnas ny programvara även för BXR-HD. Någon som vet hur det ligger till egentligen?
Postad 05 november 2012 - 12:32
nissehedin
-
nissehedin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Detta är Boxers standard svar just nu: 
"Hej och tack för att du kontaktat oss på Boxer! Den nya programvaran som skickas ut kommer inte ifrån boxer utan från tillverkaren av mottagaren. Det är även denna som skall kontaktas om den ny programvaran inte fungerar som den skall."
Postad 05 november 2012 - 13:58
propane
-
propane
-
Rookie
-
9 inlägg
Finns det ingen ny programvara för BXR-HD ? På Boxers sida nämner dom bara BXR-HD+, men på en dansk sida jag hittat står det att det ska finnas ny programvara även för BXR-HD. Någon som vet hur det ligger till egentligen?
Jag har en BXR-HD. Dvs utan +. Jag kan bekräfta att det finns en ny firmware till den också. Vi uppgraderade den förra veckan. Före uppgradering hade vi version 1.00.02. Nu har vi version 1.00.05, byggd 4:e oktober i år. Nu bor vi iofs nära Danmark, så jag kan inte utesluta att vi fick den via det danska nätet...
Postad 05 november 2012 - 14:27
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nu har jag fått sämre mottagning på ffa Hdkanalerna så att det börjat frysa och pixla sig efter uppdateringen
Postad 05 november 2012 - 14:51
Unregistered0f33ff87
-
Unregistered0f33ff87
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Håller just nu på att ladda ner den nya mjukvaran till bxr-hd och precis som Propane skriver är det version 1.00.05. Bor i småland och riktar antennen mot Vislanda/Nydala sändaren, behövde bara starta boxen så kom det fram en ruta som frågade om jag ville uppdatera. Återkommer med reflektioner. Allt funkar efter uppdateringen som tidigare har inga problem med text tv:n heller. Hade dock hoppats att kanalnamnet hade slutat scrolla på displayen men tyvärr scrollar det på som tidigare. Hoppas nu de svarta rutorna försvinner men det får tiden utvisa.
Redigerat av Unregistered0f33ff87, 05 november 2012 - 15:14.
Postad 05 november 2012 - 14:57
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Håller just nu på att ladda ner den nya mjukvaran till bxr-hd och precis som Propane skriver är det version 1.00.05.
Tack för det! Nu håller jag också på att hämta den. Antenn riktad mot Stockholm/Marieberg. Hade SVT1 på då jag fick frågan.
Postad 05 november 2012 - 15:28
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej! Här kommer lite svar på frågor som vi sett i tråden: - Err-05 beror på att mjukvaran togs bort ur luften samtidigt som boxen höll på att tanka ner mjukvaran. Detta är alltså inget fel på boxen utan helt naturligt ett resultat av att mjukvaran togs bort.Boxer beslutade att frysa utspelningen av mjukvara i onsdags kväll till dess att man hunnit felsöka och utreda nya buggar som oväntat identifierats.
- Problemet med att man tappar text-tv och undertexter på kanaler med teletext-undertexter åtgärdas genom att man trycker på "pause" och spolar tillbaka några sekunder och sedan trycker på "play". Vill man titta live så kan man spola tillbaka och trycka på "stop" så hoppar man tillbaka till liveläge. Då får man även tillbaka text-tv och undertexter på de kanaler som har teletext-undertexter. Problemet uppkommer efter att man tittar på en inspelning från någon av följande kanaler (enligt den analys vi gjort) TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, Kanal 9, TV11, TV4 Fakta, BBC World News, Nickelodeon, Showtime, Eurosport, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Kanal 5 HD, TV Finland.
- Humax och även Boxer har testat mjukvaran grundligt för att undvika regressioner, men olyckligtvis inte scenariot att titta på en inspelning från någon av berörda kanaler, då man inte förutsåg att detta skulle vara ett specifikt potentiellt problem.
- Vi kan även se att att vissa kunder rapporterar problem som troligtvis inte har med den nya mjukvaran att göra. Exempelvis har inga funktioner som styr mottagningskänslighet förändrats.
- Som ni säkert noterat har inte mjukvaran för BXR-HD legat ute i luften förrän nyligen. Nu ligger dock även denna ute, tillsammans med mjukvaran för BXR-HD+.
Vänliga hälsningar Boxer Teknik
Redigerat av Boxer Teknik, 05 november 2012 - 15:29.
Postad 05 november 2012 - 15:46
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
Efter senaste uppdateringen så har jag problem att program jag spelat in sen jag satte igång boxen inte kan tittas på utan att bryta strömmen till boxen. Upplevde problemet med både Solsidan (TV4HD) och Arne Dahl: Upp till toppen av berget (SVT1HD) igår kväll.
Riktigt jäkla dumt fel! Håller nu på att hämta förra firmwaren för det här är en funktion jag använder nästan dagligen. Att spela in program och sedan börja titta på dem innan de är slut.
När vi ändå har Boxer Teknik här så kanske ni kan svara på vad som hänt med TV3HD? För det är fler än jag som nu får info om att kanalen inte är tillgänglig i abonnemanget längre... mycket märkligt då jag fortfarande betalar 59kr/mån för Boxer HD...
Postad 05 november 2012 - 18:18
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hej!
Här kommer lite svar på frågor som vi sett i tråden: - Err-05 beror på att mjukvaran togs bort ur luften samtidigt som boxen höll på att tanka ner mjukvaran. Detta är alltså inget fel på boxen utan helt naturligt ett resultat av att mjukvaran togs bort.Boxer beslutade att frysa utspelningen av mjukvara i onsdags kväll till dess att man hunnit felsöka och utreda nya buggar som oväntat identifierats.
- Problemet med att man tappar text-tv och undertexter på kanaler med teletext-undertexter åtgärdas genom att man trycker på "pause" och spolar tillbaka några sekunder och sedan trycker på "play". Vill man titta live så kan man spola tillbaka och trycka på "stop" så hoppar man tillbaka till liveläge. Då får man även tillbaka text-tv och undertexter på de kanaler som har teletext-undertexter. Problemet uppkommer efter att man tittar på en inspelning från någon av följande kanaler (enligt den analys vi gjort) TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, Kanal 9, TV11, TV4 Fakta, BBC World News, Nickelodeon, Showtime, Eurosport, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Kanal 5 HD, TV Finland.
- Humax och även Boxer har testat mjukvaran grundligt för att undvika regressioner, men olyckligtvis inte scenariot att titta på en inspelning från någon av berörda kanaler, då man inte förutsåg att detta skulle vara ett specifikt potentiellt problem.
- Vi kan även se att att vissa kunder rapporterar problem som troligtvis inte har med den nya mjukvaran att göra. Exempelvis har inga funktioner som styr mottagningskänslighet förändrats.
- Som ni säkert noterat har inte mjukvaran för BXR-HD legat ute i luften förrän nyligen. Nu ligger dock även denna ute, tillsammans med mjukvaran för BXR-HD+.
Ok, det är bra att ni svarar på frågor och klagomål. Tack. Men vad är det som har åtgärdats/uppdaterats med den nya programvaran? Den informationen saknar vi...
Postad 05 november 2012 - 19:35
Unregisteredda852143
-
Unregisteredda852143
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Helt plötsligt idag känns menyer och EPG urvattnad och suddig för oss, typ som om man tittar med en kass analog signal via scart. Är riktigt stor skillnad mot hur det varit tidigare. TV-bilden är dock lika bra som tidigare.
Har senaste uppdateringen sedan den släpptes i förra veckan men det är först idag som det är så här. Fler som märkt detta eller som har nån aning om var det kommer ifrån?
Postad 05 november 2012 - 19:35
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Min BXR-HD laddar ner 1.00.05 nu. Ska se om Text TV funkar när den är klar.
edit: Text TV funkar inte...
Och det är fortfarande 2-kanals ljud på inspelningar (väljer man 5.1/DD på fjärren blir det tyst).
5.1 funkar på livesändning.
Har "Boxer teknik" något svar på det? (Det är BXR-HD, utan plus)
Redigerat av Ageve, 05 november 2012 - 20:00.
Postad 05 november 2012 - 20:11
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Pratade med Boxer för ca 1 månad sen och frågade bla annat om TV3HD eftersom hd paketet inte finns längre utan alla andra hd kanaler ligger ute i vanliga paketen utom trean.
Fick till svar att man vänta på besked från ******? om paketering men mest troligt skulle den ingå som de andra hd kanalerna i mix och max.
/M
Postad 05 november 2012 - 20:36
Unregistered0f33ff87
-
Unregistered0f33ff87
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Helt plötsligt idag känns menyer och EPG urvattnad och suddig för oss, typ som om man tittar med en kass analog signal via scart. Är riktigt stor skillnad mot hur det varit tidigare. TV-bilden är dock lika bra som tidigare.
Har senaste uppdateringen sedan den släpptes i förra veckan men det är först idag som det är så här. Fler som märkt detta eller som har nån aning om var det kommer ifrån?
Om du skickar en lågupplöst signal genom hdmi kabel till din tv kommer epg att vara lågupplöst. Tryck på V-format knappen och se vad din box är inställd på att skicka ut för upplösning. Din epg ska se bättre ut omm du kör 720p alt 1080i. MVH
Postad 05 november 2012 - 23:46
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Problemet med att man tappar text-tv och undertexter på kanaler med teletext-undertexter åtgärdas genom att man trycker på "pause" och spolar tillbaka några sekunder och sedan trycker på "play". Vill man titta live så kan man spola tillbaka och trycka på "stop" så hoppar man tillbaka till liveläge. Då får man även tillbaka text-tv och undertexter på de kanaler som har teletext-undertexter. Problemet uppkommer efter att man tittar på en inspelning från någon av följande kanaler (enligt den analys vi gjort) TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, Kanal 9, TV11, TV4 Fakta, BBC World News, Nickelodeon, Showtime, Eurosport, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Kanal 5 HD, TV Finland.
Jag testade precis detta och det hjälpte inte för att få tillbaka text-tv på SVT iaf. Text-TV har funkat ett fåtal gånger med nya mjukvaran, men för det mesta inte. Vad är det som ni fixat i den nya mjukvaran? Som det är nu ser jag bara försämringar. Får fortfarande svarta rutor vid kanalbyte ibland (om detta händer vid en timer inspelning blir inget inspelat). Har som tur är inte råkat ut för några hängningar än som andra rapporterat i tråden. Har nån lyckats nedgradera till förra versionen? Misstänker att boxen bara kommer uppdatera sig själv igen då, verkar ju inte gå att stänga av automatisk uppdatering?
Postad 06 november 2012 - 00:08
Unregistered18321
-
Unregistered18321
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det finns ingen work around för oss med BXR-HD när det kommer till undertexter som inte vill visas eller?
Kommer inga undertexter till filmen på Showtime just nu.
EDIT:Har testar fabriksåterställning, och det hjälpte tyvärr ej.
Det blir alltså ingen roll-back av programvaran vid fabriksåterställning, utan den nollställer bara inställningar som favoritlistor, e.t.c.
Redigerat av Unregistered18321, 06 november 2012 - 01:35.
Postad 06 november 2012 - 11:57
AndyRough
-
AndyRough
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej! Här kommer lite svar på frågor som vi sett i tråden: - Err-05 beror på att mjukvaran togs bort ur luften samtidigt som boxen höll på att tanka ner mjukvaran. Detta är alltså inget fel på boxen utan helt naturligt ett resultat av att mjukvaran togs bort.Boxer beslutade att frysa utspelningen av mjukvara i onsdags kväll till dess att man hunnit felsöka och utreda nya buggar som oväntat identifierats.
Bra att ni är här Boxer. Dock så är jag mest intresserad av den "lilla" funktionaliteten att boxen skall fungera när man väljer vissa kanaler (muxar?) utan att det kommer upp att "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig". Avhjälps genom att "stega" uppåt eller nedåt och sedan "stega" tillbaka. Vet ni på Boxer - som ändå godkänt boxen - om detta hanteras hos Humax eller ej?
Postad 06 november 2012 - 14:02
dublin
-
dublin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Funderar på att köpa en Humax BXR-HD+ , men finns det något sätt att kopiera de inspelningar man gjort på hårddisken så man kan använda dem på annat ställe?
Postad 06 november 2012 - 14:36
Unregisterede8729a39
-
Unregisterede8729a39
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hej! Funderar på att köpa en Humax BXR-HD+ , men finns det något sätt att kopiera de inspelningar man gjort på hårddisken så man kan använda dem på annat ställe?
Nej.
Postad 06 november 2012 - 15:14
sanningen
-
sanningen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej! Funderar på att köpa en Humax BXR-HD+ , men finns det något sätt att kopiera de inspelningar man gjort på hårddisken så man kan använda dem på annat ställe?
Köper du den engelska T2 kan du göra det efter modifieringar mjukvarumässigt, men den har andra nackdelar i Sverige. Kolla i T2-tråden.
Postad 06 november 2012 - 21:11
Unregisteredda852143
-
Unregisteredda852143
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Om du skickar en lågupplöst signal genom hdmi kabel till din tv kommer epg att vara lågupplöst. Tryck på V-format knappen och se vad din box är inställd på att skicka ut för upplösning. Din epg ska se bättre ut omm du kör 720p alt 1080i.
MVH
Ha ha, det var ju enkelt fixat. Misstänker att den yngre generationen varit på fjärren... Tusen tack för hjälpen!
Postad 06 november 2012 - 21:43
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Nån som vet om Clone+ funkar med Humax BXR-HD+ ?
Postad 06 november 2012 - 22:17
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Nån som vet om Clone+ funkar med Humax BXR-HD+ ?
Japp, iallafall enligt deras support.
Postad 06 november 2012 - 22:18
Unregisteredfcbf86da
-
Unregisteredfcbf86da
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har 1.00.04. Försöker ladda ner 1.00.07 men får "ERROR : E-OS" när den laddat 2%. Försökt två gånger med samma resultat. Startat om boxen mellan. Någon som har någon idé vad det kan vara för problem?
Postad 06 november 2012 - 22:20
Spritfest
-
Spritfest
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Har fått ett konstigt problem sedan 2-3 dagar. När jag går in i medialistan för att spela upp något program jag spelat in, och väljer ett program att spela upp så blinkar bilden till och jag är återigen i medialistan.
Alltså, jag väljer att spela upp nåt av de program jag spelat in tidigare men bilden blinkar bara till och jag är kvar i listan.
Enda sättet att få liv i inspelningarna är att stänga av boxen med strömbrytaren på baksidan. Mkt irriterande!
En fabriksåterställning är väl nästa grej om ingen har en annan lösning..
Postad 06 november 2012 - 23:41
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
jaha.....idag åkte även jag på updaten....Hann inte med att "svara NEJ" när boxen själv gick på för en inspelning.
Peppar peppar....hittils allt som det ska (förutom text tv då....men ärligt.... det är 2012 nu, vem använder texttv? - så det gör ju inget). ps... för info testade jag endå Boxer-Tekniks text-tv-fix ovan. = Fungerar dock inte för mig! Omstart av boxen krävs för att få tillbaks Texttv när det väl försvunnit).
Kan bara hoppas det felfria beteendet kommer hålla i sig då jag inte hade ett enda problem innan......
Redigerat av osvanberg, 06 november 2012 - 23:51.
Postad 07 november 2012 - 09:53
mathias_w
-
mathias_w
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Fick det nya programkortet igår och nu fungerar tv3 HD. Hela utbudet är ju öppet just nu så det är kanske inte så konstigt. Tänkte stresstesta boxen lite så jag kör dubbla inspelningar hela dagen för att se om jag kan framkalla felmeddelande rutorna. Återkommer med med info.
Postad 07 november 2012 - 14:46
1951
-
1951
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Liten rättelse. Hela utbudet är öppet 14 dagar för dom som fått nytt kort.
Postad 07 november 2012 - 16:17
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
Har fått ett konstigt problem sedan 2-3 dagar. När jag går in i medialistan för att spela upp något program jag spelat in, och väljer ett program att spela upp så blinkar bilden till och jag är återigen i medialistan.
Alltså, jag väljer att spela upp nåt av de program jag spelat in tidigare men bilden blinkar bara till och jag är kvar i listan. Enda sättet att få liv i inspelningarna är att stänga av boxen med strömbrytaren på baksidan. Mkt irriterande!
En fabriksåterställning är väl nästa grej om ingen har en annan lösning..
Det var precis det felet jag beskrev för ett par poster sedan... det hjälpte inte med en fabriksåterställning. Däremot funkar det ibland att kolla på inspelade program... men ärligt... det är ju oxå en helt horribel bugg...
Postad 08 november 2012 - 11:37
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Är det någon med problem som kontaktat humax support? (Jag har inte uppgraderat så jag har svårt att ge dem en felrapport)
Även om de samarbetar så är det humax som är de som är ansvariga för sin produkt, inte boxer.
Postad 08 november 2012 - 12:35
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Idag hängde sig boxen igen när jag pausat uppspelning.
Den har aldrig någonsin hängt sig innan uppdateringen och nu har det hänt flera ggr,,det är tråkigt ...
Postad 08 november 2012 - 12:52
nissehedin
-
nissehedin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon med problem som kontaktat humax support? (Jag har inte uppgraderat så jag har svårt att ge dem en felrapport)
Även om de samarbetar så är det humax som är de som är ansvariga för sin produkt, inte boxer.
Har kontaktat samtliga tre support funktioner hos Humax via mail, två i Sverige samt centrala supporten i England. Dock så här långt helt utan några svar.
Postad 08 november 2012 - 13:14
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Min syn på några fel som senaste programvaran bör ha fixat: Fel 1. Hackig bild. Förekom ofta under våren. Kunde kringgås genom att växla kanal fram och åter. Förekommer ibland även numera men går inte att få bort. Fel 2. Betalkanaler helt borta. Felet har koppling till Boxers programkort. En ändring av kortinformationen från Boxer kunde starta felet. En ytterligare ändring kunde laga felet. Fel 3. Svart ruta med texten "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig. Felet fixas för respektive kanal genom att växla kanal fram och åter. Ett programmerat inspelningsförsök med en sådan kanal misslyckas. Troligt anledning till fel 3: Kanaler som en viss tid haft "Sändningsuppehåll" har tappat endera behörighetsinformationen eller någon information om att kanalen åter sänder. Slutsats: Det är enkelt att få tillbaka kanalen. Felet verkar uppkomma varje gång boxen varit avstängd en tid, eller då man inte tittat efter att de haft sändningsuppehåll. Detta borde göra det enkelt att fixa felet. Efter 1.00.07 Fel 3 kvarstår, övriga oklart. /Tor
Postad 08 november 2012 - 13:29
frk gas
-
frk gas
-
Användare
-
-
136 inlägg
Sen att det tillkommit fel som överhuvudtaget aldrig visat sig tidigare retar mig mest. Har inte haft en enda hängning på boxen innan uppdatering men nu har jag haft det flera ggr i samband med uppspelning/inspelning/pausning.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|