Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 19 juli 2013 - 08:38
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Fast mediahint fungerar bara genom webbläsaren och inte med windows 8 app?
Får du bara tag på en DNS (finns flera i denna tråd) så kan du på 5 minuter skriva en batfil som du lägger på skrivbordet (och klickar på vid behov)som ändrar DNS till en amerikansk så funkar det i alla webbläsare och i alla appar också. På samma sätt behöver du egentligen inte unblockus heller på ps3, xbox, atv, smarttv heller utan bara ändra DNS fram och tillbaka när du vill switcha.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 juli 2013 - 08:41.
Postad 19 juli 2013 - 09:23
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
På samma sätt behöver du egentligen inte unblockus heller på ps3, xbox, atv, smarttv heller utan bara ändra DNS fram och tillbaka när du vill switcha.
En fördel med unblock är att man kan skifta region inte bara mellan Sverige och USA, utan alla regioner där Netflix finns. Inte minst Kanada har ett mycket annorlunda utbud än både Sverige och USA. Dessutom är det bekvämt att kunna ändra region via mobilen. Men visst, det kostar 30 kronor i månaden också.
Postad 19 juli 2013 - 22:16
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Jag har läst och läst i denna trå. Om jag vill använda unblock på min ATV hur gör jag då? Förklara enkelt tack.
Postad 19 juli 2013 - 23:58
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Jag har läst och läst i denna trå. Om jag vill använda unblock på min ATV hur gör jag då? Förklara enkelt tack.
Skaffa Unblock-konto, ställ in dns:en du får av dem i ATV:ns nätverksinställningar, kör hårt. Vill du prova hur det funkar så borde unblock.us ha provperioder, eller så kan du prova gratisalternativet tunlr.net.
Postad 20 juli 2013 - 20:05
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Finns guider på unblocks hemsida hur man gör
Postad 21 juli 2013 - 05:56
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Skaffa Unblock-konto, ställ in dns:en du får av dem i ATV:ns nätverksinställningar, kör hårt.
Vill du prova hur det funkar så borde unblock.us ha provperioder, eller så kan du prova gratisalternativet tunlr.net.
Jag tycker ditt förslag tunlr.net låter intressant. Jag undrar dock om det är någon som kör det och om ni gör det är ni nöjda? Vad är fördelen med unblock.us mot tunlr.net? Tack på förhand!
Postad 21 juli 2013 - 06:24
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Jag tycker ditt förslag tunlr.net låter intressant. Jag undrar dock om det är någon som kör det och om ni gör det är ni nöjda? Vad är fördelen med unblock.us mot tunlr.net? Tack på förhand!
Någon som kör med https://www.blockless.com/
Postad 21 juli 2013 - 09:08
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag använder unblock hemma och så vitt jag vet är det den enda tjänsten som låter dig växla mellan alla regioner där Netflix finns (Sverige, USA, Kanada, UK, etc) och inte bara mellan Sverige och USA. Det ökar utbudet drastiskt. Växlandet är dessutom mycket praktiskt, du kan göra det via mobilen.
Postad 31 juli 2013 - 06:02
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Kan dom inte slänga in profiler på svenska netflix nån gång, blir galen på alla barnprogram som förstör mina rekommendationer
Postad 31 juli 2013 - 09:54
Tedde3
-
Tedde3
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Kan dom inte slänga in profiler på svenska netflix nån gång, blir galen på alla barnprogram som förstör mina rekommendationer 
Håller med fullständigt!
Postad 31 juli 2013 - 09:58
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det är sagt att detta ska komma i Sverige men inget om när.
Postad 01 augusti 2013 - 08:05
Unregistered522aea83
-
Unregistered522aea83
-
Användare
-
-
117 inlägg
Såg någonstans att Netflix-appen i IOS 7 beta:n för AppleTV hade stöd för olika profiler så man får hoppas det kommer snart.
Postad 01 augusti 2013 - 13:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Såg någonstans att Netflix-appen i IOS 7 beta:n för AppleTV hade stöd för olika profiler så man får hoppas det kommer snart.
Kommer idag! http://nordicsblog.netflix.com/
Postad 01 augusti 2013 - 15:17
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
We’ve made it easy to add additional profiles; all you have to do is provide a name. Over the next few days, profiles will roll out on most Netflix devices, including the website, iPad, iPhone, PlayStation 3, Xbox 360, Apple TV, and newer Smart TVs and Blu-Ray players. We’ll be adding additional devices such as the Nintendo Wii and Android soon. For now, you can add more profiles on the website and the PS3, but you can select a profile on any of the devices listed above.
Någon som har lyckats med det? På hemsidan hittar jag inte var jag skall göra detta någonstans.
Postad 01 augusti 2013 - 15:44
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Någon som har lyckats med det? På hemsidan hittar jag inte var jag skall göra detta någonstans.
De rullar ut det... det kommer nog ska du se.
Postad 01 augusti 2013 - 16:42
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
De rullar ut det... det kommer nog ska du se.
Jo men det skriver: For now, you can add more profiles on the website Provade svenska hemsidan, fungerade icke, gick över till den amerikanska samma sak där.
Postad 01 augusti 2013 - 19:27
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Kan ta upp till 2 veckor innan alla abonnenter får tillgång till profiler,enligt netflix på Twitter.
Postad 01 augusti 2013 - 21:12
madison6
-
madison6
-
Användare
-
-
131 inlägg
Profiler fungerar för mig på PS3:an iaf.
Postad 01 augusti 2013 - 21:37
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Ja, här med men bara på PS3
Redigerat av Benkke, 01 augusti 2013 - 21:44.
Postad 02 augusti 2013 - 00:41
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ja, här med men bara på PS3
+1
Postad 02 augusti 2013 - 09:06
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Jag kunde lägga till profiler på PS3 och nu har jag profiler på mina andra maskiner. Puuurfect...
Postad 02 augusti 2013 - 09:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag kunde lägga till profiler på PS3 och nu har jag profiler på mina andra maskiner. Puuurfect...
Vad för "andra maskiner" fungerar det på nu?
Postad 02 augusti 2013 - 11:29
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Väljer man vilken profil man vill använda varje gång man startar Netflix appen? Kan man få Netflix på en Apple TV att alltid vara kopplad till en viss profil?
Postad 02 augusti 2013 - 12:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Väljer man vilken profil man vill använda varje gång man startar Netflix appen? Kan man få Netflix på en Apple TV att alltid vara kopplad till en viss profil?
Det får vi se när den uppdaterade appen kommer. Men troligen så får man välja någon av de uppsatta profiler när man startar appen. Så länge som man inte lämnar den så bör ju profilen ligga kvar.
Postad 02 augusti 2013 - 13:22
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
När jag letade igenom inställningarna på webben efter profiler, som fortfarande inte har kommit, så upptäckte jag att man numera kan välja att betala 119 kr/mån för att kunna titta på upp till 4 enheter samtidigt (istället för 2).
Kan vara bra att veta om man har ungar som sitter med egen dator eller ipad (tex) på rummen och tittar.
Postad 02 augusti 2013 - 14:00
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag upptäckte att jag har instant queue på svenska netflix i min padda och på webben. Jag har visserligen amerikanskt konto men har aldrig haft instant queue när jag kört någon annan region än USA. Någon annan som märkt detta?
Postad 02 augusti 2013 - 14:21
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
När jag letade igenom inställningarna på webben efter profiler, som fortfarande inte har kommit, så upptäckte jag att man numera kan välja att betala 119 kr/mån för att kunna titta på upp till 4 enheter samtidigt (istället för 2). Kan vara bra att veta om man har ungar som sitter med egen dator eller ipad (tex) på rummen och tittar.
har inte fått profiler än på websidan vad jag ser men kan jag utan problem från Netflix dela mitt konto med min mor som bor 300 km ifrån mig? gör ju det lite lättare att dela med profiler
Postad 02 augusti 2013 - 14:27
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Kan jag utan problem från Netflix dela mitt konto med min mor som bor 300 km ifrån mig? gör ju det lite lättare att dela med profiler
Ja, det spelar ingen roll var man bor.
Postad 02 augusti 2013 - 14:43
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Profilen har dykt upp på websidan sedan jag skapat en till på PS3. Däremot går det inte vad jag ser att skapa en ny på webben
Postad 02 augusti 2013 - 19:38
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Vad för "andra maskiner" fungerar det på nu?
Webben och WDTV har jag profiler på (även om jag inte kan skapa fler på dem). Xbox 360 har jag inte provat ännu.
Postad 03 augusti 2013 - 20:24
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
LG BD-620 dök profiler upp på nu med
Postad 03 augusti 2013 - 22:49
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
inte på webben än....
eller appletv
tror det bara kanske implementerats på de som använder visst gränssnitt såsom PS3an och andra enheter har
Redigerat av Christopher_A, 03 augusti 2013 - 23:59.
Postad 04 augusti 2013 - 09:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
På webben dök det upp i förrgår kväll, på TV (panasonic) inte än. Kan tänka mig att det kan dröja lite längre på smarta TV-apparater.
Postad 04 augusti 2013 - 14:22
cazz
-
cazz
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Gillar inte att Netflix lurar en, eller skapa en falsk trygghet att missa saker.
Bakgrunden är att jag fick ett mail för ett bra tag från dom att de har lagt in en helt ny säsong av en serie.
De hade väll sett att jag hade sett alla avsnitten dom hade så det var ju snällt att de mailade då för jag hade inte begärt det vad jag kan minnas.
Nu hade jag inte varit inne på Netflix ett tag eftersom jag hade sett dom serie jag var intresserad av för tillfälligt.
Men idag testade jag koppla Netflix till min Windows 8 dator och bara för skoj skull tänkte jag titta på ett gammalt avsnitt av "Lie to me".
Döm av min förvåning att de hade släppt två säsonger (det finns ju bara tre) utan att säga till mig??
Positiva är att man har avsnitt att titta på, nackdelen är att man får gå igenom alla serie och se vad mer man kan ha missat.
Postad 04 augusti 2013 - 14:55
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Gillar inte att Netflix lurar en, eller skapa en falsk trygghet att missa saker.
Bakgrunden är att jag fick ett mail för ett bra tag från dom att de har lagt in en helt ny säsong av en serie. De hade väll sett att jag hade sett alla avsnitten dom hade så det var ju snällt att de mailade då för jag hade inte begärt det vad jag kan minnas.
Nu hade jag inte varit inne på Netflix ett tag eftersom jag hade sett dom serie jag var intresserad av för tillfälligt. Men idag testade jag koppla Netflix till min Windows 8 dator och bara för skoj skull tänkte jag titta på ett gammalt avsnitt av "Lie to me". Döm av min förvåning att de hade släppt två säsonger (det finns ju bara tre) utan att säga till mig??
Positiva är att man har avsnitt att titta på, nackdelen är att man får gå igenom alla serie och se vad mer man kan ha missat.
Det borde skapas någon form av ordentligt notifikationssystem där man aktivt kan välja att "följa" serier och kanske till och med regissörer och skådespelare som man är intresserad av, lite som det fungerar på discshop. Jag upptäckte förresten att det lagts till en listfunktion på PS3. Jag använder dock alltid ATV3, så jag hoppas att det snart kommer dit också.
Postad 05 augusti 2013 - 09:26
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Bakgrunden är att jag fick ett mail för ett bra tag från dom att de har lagt in en helt ny säsong av en serie. De hade väll sett att jag hade sett alla avsnitten dom hade så det var ju snällt att de mailade då för jag hade inte begärt det vad jag kan minnas.
Nu hade jag inte varit inne på Netflix ett tag eftersom jag hade sett dom serie jag var intresserad av för tillfälligt. Men idag testade jag koppla Netflix till min Windows 8 dator och bara för skoj skull tänkte jag titta på ett gammalt avsnitt av "Lie to me". Döm av min förvåning att de hade släppt två säsonger (det finns ju bara tre) utan att säga till mig??
När det kommer nya avsnitt i en serie så uppdateras ikonen till serien med en banner som säger "Nya avsnitt". att de skulle skicka mail baserat på vad du sett tidigare har jag aldrig hört talas om. Det borde skapas någon form av ordentligt notifikationssystem där man aktivt kan välja att "följa" serier och kanske till och med regissörer och skådespelare som man är intresserad av, lite som det fungerar på discshop.
Jag upptäckte förresten att det lagts till en listfunktion på PS3. Jag använder dock alltid ATV3, så jag hoppas att det snart kommer dit också.
Skulle det alltså vara för att jag bara kör via ATV, ipad och web som jag fortfarande inte har fått profiler på webben? Verkar långsökt... Snarare att de inte uppdaterar alla användare på en gång av tex support-skäl.
Postad 05 augusti 2013 - 10:02
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det är så vitt jag vet bara PS3 som man kan skapa profiler, att dom sedan dyker upp på andra enheter 'r en annan sak
Postad 05 augusti 2013 - 13:10
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Finns det någon gratis dns-tjänst som fungerar på ipad som gör att man kommer åt svenska netflix?
Ska iväg på semester och vet inte om vi överlever om inte sonen kan få sin dos barnprogram då och då
Postad 05 augusti 2013 - 15:02
madison6
-
madison6
-
Användare
-
-
131 inlägg
Finns det någon gratis dns-tjänst som fungerar på ipad som gör att man kommer åt svenska netflix? Ska iväg på semester och vet inte om vi överlever om inte sonen kan få sin dos barnprogram då och då 
Prova unotelly.com det är gratis i 8 dagar. Även unblock-us.com är gratis i 7 dagar. Det är de tjänster jag provat själv och kan rekommendera.
Postad 05 augusti 2013 - 20:26
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Någon som har dns för us netflix?
Dom gamla verkar inte fungera längre
Postad 05 augusti 2013 - 20:27
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Körde tunlr tidigare i dag
Postad 05 augusti 2013 - 22:49
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
190.14.36.90
206.214.214.28
Funkade bra förut men inte nu tyvärr.
Gratis va det också
Postad 06 augusti 2013 - 08:36
bitcomplex
-
bitcomplex
-
01100001001
-
-
387 inlägg
unblock-us är ju så himla billigt 30:-/månad så har man råd med Netflix bör man ha råd med unblock-us också. Det är inte bara USA som har utbud. Mycket bra i bla Canada och england också.
Postad 06 augusti 2013 - 09:13
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
unblock-us är ju så himla billigt 30:-/månad så har man råd med Netflix bör man ha råd med unblock-us också. Det är inte bara USA som har utbud. Mycket bra i bla Canada och england också.
Det handlar inte om pengarna utan om att det blir komplicerat. Möjligen skulle man då ha 2 Apple TV tex. En för svenskt utbud och en unblocked. Men med bara en burk så gäller det svenska pga barnen.
Postad 06 augusti 2013 - 09:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det handlar inte om pengarna utan om att det blir komplicerat. Möjligen skulle man då ha 2 Apple TV tex. En för svenskt utbud och en unblocked. Men med bara en burk så gäller det svenska pga barnen.
Sant och imho räcker det svenska utbudet ganska långt om man nu inte baserar hela sin TV-tid på Netflix dvs. Samt jag är van vid och uppskattar när det finns lite svensk text som stöd att titta på när det kniper. Det handlar inte om pengar utan behov.
Postad 06 augusti 2013 - 10:08
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Tänkte höra om någon har lite tips om det smartaste sättet att ställa in via unblock-us.
Idag har jag unblock-us aktiverat i en PS3 via dess egna DNS-inställningar och kör USA-utbudet. Övriga klienter (PC, telefoner, plattor) kör med min vanliga DNS och därmed svenska Netflix.
Jag skulle vilja kunna styra detta lite bättre. Funderar på att dedikera en av min routers två Internetportar till Netflix-trafiken, om det är möjligt. Då skulle jag kunna växla utbud mycket enklare.
Är det så att det är vissa definierade ip-adresser som går till Netflix servrar? I så fall skulle jag kunna skapa en regel i routern som dirigerar all Netflix-trafik till en viss port som alltid använder unblock-us DNS.
Postad 06 augusti 2013 - 10:32
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Tänkte höra om någon har lite tips om det smartaste sättet att ställa in via unblock-us.
Idag har jag unblock-us aktiverat i en PS3 via dess egna DNS-inställningar och kör USA-utbudet. Övriga klienter (PC, telefoner, plattor) kör med min vanliga DNS och därmed svenska Netflix.
Jag skulle vilja kunna styra detta lite bättre. Funderar på att dedikera en av min routers två Internetportar till Netflix-trafiken, om det är möjligt. Då skulle jag kunna växla utbud mycket enklare.
Är det så att det är vissa definierade ip-adresser som går till Netflix servrar? I så fall skulle jag kunna skapa en regel i routern som dirigerar all Netflix-trafik till en viss port som alltid använder unblock-us DNS.
Det går att växla region via unblocks hemsida om man använder deras DNS. Du behöver alltså inte skifta mellan olika DNS. För övrigt missar du mycket om du bara kör USA eller Sverige. Kanada är bra mycket vassare när det kommer till nyare material (nytillkommet där är bland annat Flight, Rise of the Guardians och Life of Pi), så det finns en klar poäng att kolla runt i de andra regionernas utbud. En klar fördel med unblock i jämförelse med gratisalternativ är ju just att det är enkelt att växla mellan alla regioner.
Postad 06 augusti 2013 - 10:39
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
så det finns en klar poäng att kolla runt i de andra regionernas utbud.
Vilket man enklast gör med hjälp av http://www.moreflicks.com
Postad 06 augusti 2013 - 11:24
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Det går att växla region via unblocks hemsida om man använder deras DNS. Du behöver alltså inte skifta mellan olika DNS. För övrigt missar du mycket om du bara kör USA eller Sverige. Kanada är bra mycket vassare när det kommer till nyare material (nytillkommet där är bland annat Flight, Rise of the Guardians och Life of Pi), så det finns en klar poäng att kolla runt i de andra regionernas utbud. En klar fördel med unblock i jämförelse med gratisalternativ är ju just att det är enkelt att växla mellan alla regioner.
Allt det där är jag med på. Men jag vill alltså styra all Netflixtrafik, och bara den, till WAN2 på min router. Om jag då byter utbud slår det igenom för alla mina enheter utan att påverka övrig internettrafik. Att byta utbud via unblock-us hemsida gissar jag förutsätter att routern är inställd på deras DNS, vilket bara fungerar för mig om jag kan styra Netflix till sin egen WAN-port. Jag skulle även kunna låsa t ex PS3:an till WAN2 och ha den som enda klient med växlingsbart utbud, men det är mindre attraktivt.
Postad 06 augusti 2013 - 15:46
bitcomplex
-
bitcomplex
-
01100001001
-
-
387 inlägg
Aha. Inte direkt tänkt på det så. Har det på min HTPC som kör Windows 8 och Windows 8 Netflix-appen. Högerklick på unblock-us-ikonen i system tray och TURN-OFF så blir det svenska utbudet och barnvänligt. TURN-ON så blir det den region jag valt via unblock-us.com. Så med den setupen är det tillräckligt enkelt (nästan) för min sexåring att hantera det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|