Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 May 2013 - 17:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det finns inget som säger att företag som EA och Activision kommer köra samma sak på PS4. Dock är detta inget som stöds av Sony i teknologin för PS4, utan detta kommer då fungera som det gör nu med online passes och liknande.

Skillnaden är alltså att MS aktivt stödjer och uppmuntrar detta och har byggt in det i sitt system/infrastruktur för Xbox One medans Sony inte gör det utan låter spelföretag själva bestämma hur de vill ha det och stå för de tekniska lösningarna själva.

Och vad Sony kan stödja vet du eller? För du jobbar där?

Sony har EXAKT samma möjlighet rent tekniskt då det handlar om en vattenstämpel på skivan.

Sen har Sony inte sagt mer än att du kan sälja vidare, inget mer eller mindre. Aka de kan också, om så är deras plan, låta dig sälja vidare mot avgift.

Innan alla kort är på bordet - dra inga definitiva slutsatser.

Basicfunktionera, dvs att kunna spela online, vänlista etc och att tjänster som har en separat kostnad (netflix, music unlimited tex) fortsatt kommer vara fritt. Tjänster som gaikai, remote play, share etc kommer nog hamna bakom en paywall på PS4.

Bekräftat?

Även om sant så vet vi fortfarande inte hur Microsofts lösning - förutom att samma konto kan användas.

Postad 24 May 2013 - 17:45

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Ingen aning, men det livesändes på USA-teve så jag skulle gissa på minst några.

Klockan 12-13 på eftermiddagen? massa hemmafruar isåfall :) (och hemmamän för den delen).

Och vad Sony kan stödja vet du eller? För du jobbar där?

Sony har EXAKT samma möjlighet rent tekniskt då det handlar om en vattenstämpel på skivan.

Sen har Sony inte sagt mer än att du kan sälja vidare, inget mer eller mindre. Aka de kan också, om så är deras plan, låta dig sälja vidare mot avgift.

En grej till Sony sagt är att Online inte är ett krav, utan Onlinekrav kan man ju inte göra samma harang som X1 gör? Om inte det finns inbyggd chip i skivan som "vet" att den är förbrukad.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 17:48.

Postad 24 May 2013 - 17:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Bekräftat?

Oj, "jag tror" försvann. Lätt hänt när man surfar mobilt...

Postad 24 May 2013 - 17:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Basicfunktionera, dvs att kunna spela online, vänlista etc och att tjänster som har en separat kostnad (netflix, music unlimited tex) fortsatt kommer vara fritt. Tjänster som gaikai, remote play, share etc kommer nog hamna bakom en paywall på PS4.

Dock är det så att vissa tjänster med separat kostnad, som viaplay, kräver att du betalar för plus idag.

Postad 24 May 2013 - 18:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Klockan 12-13 på eftermiddagen? massa hemmafruar isåfall :) (och hemmamän för den delen).

En grej till Sony sagt är att Online inte är ett krav, utan Onlinekrav kan man ju inte göra samma harang som X1 gör? Om inte det finns inbyggd chip i skivan som "vet" att den är förbrukad.

Skivorna till PS3 och 360 är idag redan signerade med nycklar.

Det handlar inte om något inbyggt chip utan krypterade nycklar som genereras vid produktion.

Så möjligheten för Sony finns där redan, i teorin.

Vad har Sony uttalat sagt att det inte finns någon typ av onlinekontroll?

Att inte säga något är inte samma som att det inte kan hända.

Oj, "jag tror" försvann. Lätt hänt när man surfar mobilt...

Lugnt, tror det samma också i och för sig.

Men nu är det så mycket rykten och fritolkningar i luften så får skilja på fakta och antaganden.

Redigerat av PalmiNio, 24 May 2013 - 18:09.

Postad 24 May 2013 - 18:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Vad sägs om achievements när du tittar på TV, dansa i takt med bygg max jingeln för 20p.

Ett MS patent.

"Television viewing tends to be a passive experience for a viewer, without many opportunities for the viewer to engage or have interactive experiences with the presented content," the application states. "To increase interactive viewing and encourage a user to watch one or more particular items of video content, awards and achievements may be tied to those items of video content."

Two examples given include doling out achievements for watching a single event like the Super Bowl, or for watching an entire series of a single show.

"Additionally, by tying the awards and achievements to particular items of video or advertising content, viewers may be encouraged to increase their viewership of the content, thus increasing advertising opportunities," according to the application.

Microsoft also envisioned using the Kinect motion-sensing camera in tandem with this system. For example, achievements may be tied to viewers performing specific actions while they watch a show. The system can make sure the user is simply in the room while it plays, or it can tell the user to hold up a specific product. The camera would then scan the item held up and reward the user with an achievement.

Postad 24 May 2013 - 18:31

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Ju mer man kan få achivments på ju mindre roligt blir det känner jag. Inte för att jag bryr mig så mycket längre men ändå.....

Postad 24 May 2013 - 18:34

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Skivorna till PS3 och 360 är idag redan signerade med nycklar.

Det handlar inte om något inbyggt chip utan krypterade nycklar som genereras vid produktion.

Så möjligheten för Sony finns där redan, i teorin.

Vad har Sony uttalat sagt att det inte finns någon typ av onlinekontroll?

Nu känns det som lite fel tråd att diskutera detta på (och just denna fråga har faktiskt tagits upp i Playstation 4 tråden nån gång också), men...
I denna intervju har dom bekräftat att Online inte är ett krav:
http://www.eurogamer...-online-for-ps4

Did we consider it? No, we didn't consider it," Sony's affable Shuhei Yoshida, president of Sony Worldwide Studios, told GameInformer magazine (read by Gaming Everything).

He seems pretty happy about all this.
"The main reason being that many countries don't have robust internet connections. It makes sense for people to have internet connections to play online games, but for offline games there are many countries that we saw do not really have robust internet."

Sen spelar det ingen roll att en nyckel finns på skivan, om det inte går att låsa den nyckeln till en konsol eller konto, vilket utan onlinekoppling blir svårt, om inte skivan själv vet att den är använd.

Nu är det inte sagt att Sony inte hittar på något annat sätt att låsa skivan till konsolen/kontot, men det kommer inte ske med samma teknik som för Microsoft i alla fall.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 18:36.

Postad 24 May 2013 - 18:36

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Inga rykten vad gäller stödda format som extender? Borde ju kunna förvänta sig både och mkv. Men t ex mkv med 3D menyer?

Postad 24 May 2013 - 19:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det kostar ungefär 100kr/månaden att spela online med xbox, vad det kommer kosta med ps4 återstår att se

100 kr per månad? Tänker de höja så mycket? Betalar 300 kr/år nu. Kostar lite under 60 kr per månad om man kör det dyraste alternativet, betala direkt via boxen.

oavsett om man vill använda kinect eller inte så krävs den installerad
spel m,m. kommer inte fungera om xbox one inte varit på internet inom 24 timmar. för att spel ska fungera så måste de aktiveras minst var 24 timme via internet
xbox one kräver internet för att fungera
online med PS4 kommer inte kosta någonting

Det finns inget som säger att företag som EA och Activision kommer köra samma sak på PS4. Dock är detta inget som stöds av Sony i teknologin för PS4, utan detta kommer då fungera som det gör nu med online passes och liknande.

Skillnaden är alltså att MS aktivt stödjer och uppmuntrar detta och har byggt in det i sitt system/infrastruktur för Xbox One medans Sony inte gör det utan låter spelföretag själva bestämma hur de vill ha det och stå för de tekniska lösningarna själva.

Det stöds inte av teknologin i PS4? Och detta vet du hur?

det är inte konferensen som är problemet utan alla helvetiska nyheter kring xbox one som kommit i dess kölvatten

Vad jag vet har Sony inte sagt ett smack om det kommer vara gratis eller om man kommer att betala.
Och ändå så försöker du påskina att så ska ske....

Hehe, look who's talking.

Du beskyller andra för att inte hålla sig till fakta, men drar själv enorma slutsatser baserat på lösa rykten. Riktigt kul att läsa, men det innebär ju inte att det går att ta dig på allvar.

Postad 24 May 2013 - 19:13

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Det stöds inte av teknologin i PS4? Och detta vet du hur?

Tror han menar på att PS4 inte har onlinekrav och kan därför inte blockera spel på samma sätt som X1, vilket är sant, men Sony hade ju som sagt en patent för inte så länge sen angående att koppla skiva till konsol, ska se om jag kan hitta den. Men kommer i alla fall inte ske på samma sätt som X1.
[edit] Hittat:
http://www.techspot....used-games.html
[/edit]

Sen en grej att tänka på, om det vore så att anonyma källor spred ryktena om begagnade spel, och alltid online m.m. hade det varit en sak. Nu är det dock högt uppsatta inom Microsoft som är källorna till detta, så visst kan man tro på dom lite mer än vanliga rykten?
Det bästa man kan hoppas på i detta fall är att Microsoft tar till sig av all kritik dom får just nu och tänker om.

Tycker faktiskt det är sjukt att Microsoft själva är källan till all detta FUD.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 19:15.

Postad 24 May 2013 - 19:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hur PS4 kommer att fungera vet vi väl inte mycket om? Det har ju inte presenterat lika mycket som MS har gjort.

Det roliga är att Christopher_A anklagar andra för att gå på rykten, när han själv är den som gör det mest i tråden. Det gör inte underverk för hans trovärdighet...

Postad 24 May 2013 - 19:25

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Först och främst, vilka kommer köpa Xbox One dag ett för det är vad detta handlar om. Fångar de inte spelarnas intresse kommer de knappast kunna begära mycket mer än vad en 360 eller PS3 idag kostar. Som med alla annan dyr hårdvara så är det oftast endast de inbitna fansen som kan tänka sig betala mer, vi ser detta med hårdvara till datorn. Hur många här skulle köpa en CPU för 10.000 kr? Inte ens jag själv som är en gamer skulle lägga dessa pengar men det finns trots allt de som köper saker oavsett pris. Microsoft måste bevisa för dessa varför de ska köpa en Xbox One, misslyckas de med det så kommer priset vara av ännu större betydelse tillsammans med allting annat.

Vi får se efter E3 men det är väldigt mycket negativ kritik som riktas mot detta, tror aldrig jag varit med om så mycket kritik kring en spelkonsol.

När det gäller Sony så har de själva sagt att den inte kommer kräva uppkoppling och jag hittar inget på nätet som säger motsatsen. När det gäller andrahandsmarknaden däremot tog de tillbaks uttalandet och har valt att inte alls yttra sig efter all kritik som Microsoft fått på grund av det vilket tyder på att de verkar gå åt samma håll. Jag har väldigt svårt att se att Microsoft skulle våga genomföra en sådan här sak själva, det låter inte troligt.

Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 19:31.

Postad 24 May 2013 - 19:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nja, dyrare än idag är nog inga problem att sälja de nya konsolerna för. Idag är ju åtminstone 360 skitbillig.

Kostar de inte mer än 4000 så tror jag de kan sälja ganska mycket. Börjar det dra sig mot 5 000 kr eller ännu mer så är jag mer tveksam. Kostar de bara 3 000 (vilket jag inte tror) så betraktar jag det som billigt.

Postad 24 May 2013 - 19:34

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Ingen som uppmärksammat live rewards? Får hoppas att det bara är början och att det utökas med fler program när XOne släpps.

Xbox LIVE Rewards
http://rewards.xbox.com

Redigerat av Zerox_no1, 24 May 2013 - 19:35.

Postad 24 May 2013 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vi får se efter E3 men det är väldigt mycket negativ kritik som riktas mot detta, tror aldrig jag varit med om så mycket kritik kring en spelkonsol.

Wii U kanske. Det är möjligt att tidigare konsoler kunde ha samma nivå av kritik men iom att de inte fanns på Internets dagar så är det inget någon märkte av i så fall.

Om E3 skulle bli intressant innan detta event så är det 10 gånger mer intressant nu.

Postad 24 May 2013 - 20:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
6 saker du inte visste om Xbox Juan

http://tech.fortune....box-one-really/

Postad 24 May 2013 - 20:01

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Tror nog iallafall att ViaPlay kommer att vara tillgänglig ganska så snabbt efter lansering genom nedladdning. Och skulle inte förvåna mig om tv-delen kommer inom 6 månader här i Europa/Norden. I och med att det ska vara the ONE entertainment system. Då tror jag inte att man skiter i det under 2-3 år.
Det som är fördel för tv-funktionen, är väl att allt är digitalt. Och programlistor och guider är XML mer eller mindre.

Jag hoppas och tror att vi har tv-funktionen här till sommaren 2014. Dock inte med den där interaktionen dom visade i samband med någon basketmatch, med stats, fantasyleauge etc.

Postad 24 May 2013 - 20:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Är det många här inne som använder en separat digitalbox för Digital-TV?

Postad 24 May 2013 - 20:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Kör parabol, viasat så ja

Postad 24 May 2013 - 20:06

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Gjorde, men den var för seg (comhem play box), kör CA modulen nu istället, skönt att slippa extra box o fjärris.

Postad 24 May 2013 - 20:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Denna var riktigt intressant. Det finns potential här helt klart.

http://www.youtube.c...h?v=msYzzSMuGd8

Postad 24 May 2013 - 20:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Kör dreambox, Viasat o CD. Via parabol

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 24 May 2013 - 20:12.

Postad 24 May 2013 - 20:13

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Xbox one reveal voice commands var inte i real time... shockad?

http://me.ign.com/en...-t-in-real-time

[edit]
Har en känsla av att dom som snackar om att avlasta beräkningar till molnet (t.ex. AI) inte riktigt vet hur molnet fungerar... Du har en minimum latens på 60ms (om du är nära nog servrarna), det är en evighet för en CPU/GPU att vänta på beräkningar. Även om du sitter väldigt väldigt nära datacentret, säg 10ms latens, så är det evigheter för en CPU/GPU.

Cloudcomputing i dagsläget används mestadels för lagring, eller rå beräkningskraft (t.ex. folding@home och Cern@home, där din dator blir en "del av molnet" när den gör beräkningar åt diverse ställen). Eller så är det som Gaikai och OnLive där all beräkning sker på fjärrdatorn och resultatet streamas till dig, utan att hårdvaran hos dig behöver göra några beräkningar alls.

Jag ser inte nån möjlighet att blanda streamingen med lokala beräkningar, eller offsite beräkningar med lokala beräkningar, latensen kommer ställa till med stora problem för CPU/GPU, speciellt då den inte vet om nästa beräkning från molnet kommer ta 60ms innan den kommer tillbaka eller 100-200, som det kan peaka på ibland.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 20:21.

Postad 24 May 2013 - 20:24

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 0
Det här var sista gången MS gjorde en presentation live http://www.youtube.c...h?v=IW7Rqwwth84

Postad 24 May 2013 - 20:27

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Vill minnas att det hänt efteråt med, har för mig att det hände när de skulle visa upp Fable inför en samlad press. Att denna konferens inte var Live är inget som förvånar mig utan det är snarare något jag misstänkte hela tiden.

"Molnet" har funnits hur länge som helst men de försöker få det att framstå som något nytt. Ja det finns potential vilket OnLive visar men det låter oftast bättre på pappret än hur det är i verkligheten, EA/Maxis pratade sig varma om detta "moln" och se vad som skett där.

Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 20:34.

Postad 24 May 2013 - 20:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ja min tv stödjer inte ci+ så jag var tvungen att skaffa comhems hdbox.

Postad 24 May 2013 - 20:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Denna var riktigt intressant. Det finns potential här helt klart.

http://www.youtube.com/watch?v=msYzzSMuGd8

Och? Den är fortfarande markant sämre än PS4 i prestanda. Har vi glömt att det är spelen som är viktigast?

Postad 24 May 2013 - 20:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Gammal teve så jag kör hdbox.
Men den kanske ryker, tittar så lite på teve teve och alla gamar till kabelbolag som smyger in höjningar flera gånger om året.

Postad 24 May 2013 - 20:48

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Och? Den är fortfarande markant sämre än PS4 i prestanda. Har vi glömt att det är spelen som är viktigast?

Prestanda är dock inte vad som säljer om det varit sant så hade Wii aldrig blivit så populär som den blev och NEO-GEO hade utklassat allt annat på marknaden. Det är en kombination av ett flertal faktorer som gör att en produkt blir populär.

Postad 24 May 2013 - 21:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Har en känsla av att dom som snackar om att avlasta beräkningar till molnet (t.ex. AI) inte riktigt vet hur molnet fungerar... Du har en minimum latens på 60ms (om du är nära nog servrarna), det är en evighet för en CPU/GPU att vänta på beräkningar. Även om du sitter väldigt väldigt nära datacentret, säg 10ms latens, så är det evigheter för en CPU/GPU.

Ingen stor fan av molnet som beräkningsbackup heller, men nog hade man kunnat använda den till annat. Visst, det hade ju inte fungerat att ha det till fysikmotorn i senaste FPSen, men det finns helt klart potential att använda molnberäkningar i spel. T.ex. Fable, när du stänger av så flyttas världen till molnet och alla invånare gör sitt så när du kommer tillbaks så har de gjort massor av saker medan du sov. Eller i stora open world spel så flyttar du AI:n på befolkningen (utom de i din direkta närhet givetvis) till molnet så hela världen känns mer levande istället för att allt händer just inom den 30 meters radie som spelaren har.
Men det gäller att ta allt som inte är tidskritiskt men som ändå CPUn måste stå och tugga på och flytta. Långt från enkelt och jag tror att det är mycket svårt att göra det bra, men någon gång i framtiden kanske?

Postad 24 May 2013 - 21:09

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Japp, i open World som t.ex. Elderscrolls serien kanske, när du lämnar en stad att den fortsätter leva, och det hade ju varit rätt så coolt.
Men för en spelare som kommer tillbaka 2 timmar senare till samma stad, så kan ju en slumpad stad, eller en stad som sätts upp snabbt genom lätta beräkningar på hur det var sist du var där, eller en som gjorts med molnberäkningar vara samma sak egentligen.

Men jag ser inte hur det skulle fungera i t.ex. FPS, racing, äventyrsspel osv. RPG kanske? Beräkna fler slut baserat på fler val? jag vet inte... :) För Open World spel finns ju inte så värst mycket av eller?

Tycker mest det är Buzz, och vissa slukar i sig det hur lätt som helst.

Postad 24 May 2013 - 21:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Menar du att utvecklarna inte vet hur molnet fungerar? De pratar om uppgifter som inte är latenskänsliga.

Postad 24 May 2013 - 21:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 2
Och alla som har halvtaskig uppkoppling eller ingen alls då? Du kan inte bygga ett spel som fungerar för några och inte för andra. Det där cloudtjafset är bara bullshit för att försöka dölja det faktum att den är långsammare än PS4an.

Postad 24 May 2013 - 21:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Men den CPU-nära cachen då? ;)

Postad 24 May 2013 - 21:42

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Menar du att utvecklarna inte vet hur molnet fungerar? De pratar om uppgifter som inte är latenskänsliga.

Tog ju upp några scenarion där det skulle fungera... eller? Ser inte förutom det, och då i bästa fall, vad man skulle tjäna på. Jag menar bara på att snacket om avlastning i molnet är Buzz, och utvecklare snackar inte Buzz? Utvecklare hos EA snackade inte om avlastning i molnet för Sim City? dom talade 100% sanning?

Det är helt enkelt för latenskänsligt för att ge "40 gånger prestandan" på alla/dom flesta/några spel.

[edit] En sak förresten Zoiler, dina svar kan ibland uppfattas som väldigt aggressiva, vet inte om så är fallet, eller om jag bara missuppfattar "tonen", är ju som sagt inte lätt att läsa av framför en datornskärm.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 21:47.

Postad 24 May 2013 - 21:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men jag ser inte hur det skulle fungera i t.ex. FPS, racing, äventyrsspel osv. RPG kanske? Beräkna fler slut baserat på fler val? jag vet inte... :) För Open World spel finns ju inte så värst mycket av eller?

Heh. För några år sen så fanns det inget annat än Open World spel. :)

Men låt mig spåna fritt:
FPS; off-site bangenering. Ungefär som när spel idag strömmar in nya delar av banan från disk så läser den från clouden som räknat ut hur banan förändrat sig pga din tidiga action. Ger högre dynamik i banorna utan att du tappar fördelen med pre-rendered banor.
Racing: Knepigt om vi inte faller tillbaks till AI:n igen (att de inte dummar ner AI:n när de är ur synhåll utan fortsätter att köra ärligt). Kanske svårare beräkningar på ny aerodynamik när bilen tar skada / du ändrar på inställningar från cockpit. Där borde man klara sig utan kort latency.
Äventyrsspel: Knappast CPU intensivt till att börja med. Fast kan av någon anledning inte sluta tänka på Diamond Age av Neil Stephenson. ;)

Notera att jag inte tror ett dugg på att Xbox Lives Cloudtjänst kommer ens att vara i närheten av sån här funktionalitet.

Men vem vet var vi är om några generationer när de utan vettigt internet är samma kufar som inte skaffar TV.

Postad 24 May 2013 - 21:57

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Fast kan av någon anledning inte sluta tänka på Diamond Age av Neil Stephenson. ;)

Notera att jag inte tror ett dugg på att Xbox Lives Cloudtjänst kommer ens att vara i närheten av sån här funktionalitet.

Men vem vet var vi är om några generationer när de utan vettigt internet är samma kufar som inte skaffar TV.

Inga spoilers på Diamond Age nu bara! ligger och plaskar på mitt "att läsa" bord :)

Och jo, du har bra poäng, men jag ser precis som du inte att det där kommer kunna fungera i nuläget, men jag blir gärna motbevisad, hade ju varit jävligt fräckt.

Postad 24 May 2013 - 22:23

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Molnet (vad jag avskyr det luddiga ordet i detta sammanhang) blir nog till att börja med mest använbart för MS, TV-bolag och spelutvecklare som informationskälla om användarna. Kinectdata som processas där och spelprofiler som lagras tillgängligt för dom som betalar. Så man kan nog tyvärr räkna med att det blir "kinect alltid på och inställd".

Man kan ju tänka sig en ny tvshow som lanseras och producenterna sitter spänt och väntar på resultatet. Hur många tittade, vilken grupp, såg dom intresserade ut, avbröt dom eller såg dom allt.

Spelutvecklare kan ju också få snabb återkoppling med samma typ av data. Kan ju bli ett bra verktyg för betatest då testarna inte behöver göra så omfattande rapporter.

Möjligheten till skräddarsydd reklam lär bli brutal då man vet så mycket om den som sitter framför tv:n då man av all data kan göra en fullständig intresse och personlighetsanalys - förmodligen bättre an någon psykolog klarar av då den har all tid i världen att analysera med så många verktyg och källor tillgänglig.

Stora möjligheter naturligtvis men förmodligen också många obehagliga överaskningar. Risken blir väl att allt analyseras sönder så förbannat att det bara kommer ut en trist grå massa som passar så många som möjligt för ingen vågar ta risken att gå emot statistiken.

Postad 24 May 2013 - 22:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Förlåt jag glömde att vi bara fick vara negativa här på Xbox Juan-avdelningen på forumet. My bad.

Och alla som har halvtaskig uppkoppling eller ingen alls då? Du kan inte bygga ett spel som fungerar för några och inte för andra.

World of Warcraft är allt jag har att säga. Det fungerar utmärkt att bygga ett spel som bygger på att du måste ha uppkoppling och bara fungerar för dem. Och du kan tjäna snuskigt bra med pengar på det.

Postad 24 May 2013 - 23:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Prestandamässigt var 360 sämre än ps3, men skyrim samt fallout gick bättre att spela åå 360.

Postad 25 May 2013 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

En sak förresten Zoiler, dina svar kan ibland uppfattas som väldigt aggressiva, vet inte om så är fallet, eller om jag bara missuppfattar "tonen", är ju som sagt inte lätt att läsa av framför en datornskärm.

Det var ju tråkigt att höra men i det här fallet ser jag inte var du ser den aggressiva tonen. Men du sa att du har en känsla av att de som pratar om att avlasta till molnet inte vet hur det fungerar och jag har läst nu om ett antal utvecklare som har förklarat i vilka situationer det kan tänkas fungera så då måste du ju antingen påstå att de inte vet vad de pratar om, vilket jag inte tror att du tror, eller så vet du helt enkelt inte vilka som har pratat om det. Jag har postat det på flera ställen på forumet iaf.

Visst, det är ju kul att ni spekulerar men det finns redan utvecklare som själva har spekulerat i hur de tror det kan hjälpa och man får ju anta att de har mer kunskap i ämnet?

Postad 25 May 2013 - 00:15

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
EA/Maxis pratade också om att använda "molnet" för att göra avancerade beräkningar och angav det som ett av de största skälen till kravet om att man alltid måste vara uppkopplad. Det visade sig dock att vad de använde detta till var att beräkna saker som hade med MP delen att göra och detta var bland det första de tog bort efter katastrof lanseringen tillsammans med att man kunde snabba upp spelet (har för mig att detta kallas för cheetah mode).

Så man ska nog ta allting som de säger om detta med en viss skepsis men visst borde de veta vad som är möjligt och vad som inte går. Dock tror jag att det är som i början av konsolcykel, de håller på att lära sig vad som går och inte går och de kan se vad som kan vara möjligt inte vad som faktiskt är det.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 00:18.

Postad 25 May 2013 - 00:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo men EA/Maxis pratade om sitt eget spel, de är inte neutrala. Och de har inte 300 000 servers. De utvecklare som pratat om detta nu är inte knutna till MS, de har ingenting att vinna på att prata positivt om det. De har således ingen anledning att ljuga. Utvecklarna av Just Cause sa det t.ex., vad skulle de tjäna på det? De utvecklar till både PS4 och Xbox One. Det finns fler.

Jag säger inte att det är några 40x som MS hävdar men av det jag läst så verkar det klart möjligt att utnyttja.

Postad 25 May 2013 - 00:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Lite positiva nyheter här då förhoppningsvis:

The Xbox One will not require gamers to pay a fee to reactivate a used game, but it will require a regular online spot check to verify the authenticity of games being played, according to sources familiar with the system.

The ultimate system that Xbox One will use for used games and online authentication sounds like it is still in open debate on some level internally, which may explain the company's reticence in more directly clarifying the matter this week. Microsoft executives have been discussing the reaction to the confused messaging surrounding used games and internet requirements and plan to detail the console's take on both sometime before E3, according to our sources.

The Xbox One will automatically authenticate a game using an encryption code built into a game's disc, when it is installed on the machine. That authentication on the console's hard drive tied to the game is then verified regularly through an internet connection.

When a person sells the game or it is installed and played on another system, the game is deauthenticated on the original machine until the disc is brought back and used to re-authenticate the installation.

Our sources also said that there are no plans to charge gamers a fee to sell or reactive a used game.

http://www.polygon.c...ecks-used-games

Postad 25 May 2013 - 00:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Läste det också precis, ja det låter som att kravet på att man alltid måste vara uppkopplad bygger mycket på det här. Ett sådant system skulle även kunna innebära att man kan sälja sina spel till andra utan att behöva gå via ställen som är godkända av Microsoft. Får väl se vad de själva säger om det här men ja det låter som något som skulle kunna fungera. Har även för mig att Sony tidigare patenterat något liknande system men de verkar vänta med att prata om detta tills E3.

Edit: Med krav om uppkoppling menar jag att boxen måste ha tillgång till nätet var 24e timme eller vad de nu planerar att ha för minsta tid mellan "uppdateringen".

Det komiska med allt det här är att Microsoft säger att andra orsakat att folk nu varken vet ut eller in när det är deras egna uttalanden som verkar vara det största problemet inte vad andra rapporterat.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 01:35.

Postad 25 May 2013 - 05:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Viöken kovändning. Från citat som säger fullpris till att det var ett kostar någonting alls :D

Postad 25 May 2013 - 06:05

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Prestandamässigt var 360 sämre än ps3, men skyrim samt fallout gick bättre att spela åå 360.

Nja 360 hade bättre grafikkort och sämre CPU än PS3.

Redigerat av altair4, 25 May 2013 - 06:05.

Postad 25 May 2013 - 06:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det vore ju bra om det går att sälja beg på vanligt vis. Den ryktade £35-avgiften skulle döda begmarknade till 99%.
Alltid online har jag inga större problem med så länge det inte käkar upp mitt klena internet. Det ideala vore om man kunde konfigurera klockslag och dagar för alla uppdateringar. Då kunde den tex göra alla uppdateringar kl 03 på natten när man sover eller tider man jobbar. Då gör det inget om nätverket belastas.
Om de bara kunde bekräfta att man kan ställa undan kameran också så skulle det se ganska lovande ut.

Postad 25 May 2013 - 07:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nja 360 hade bättre grafikkort och sämre CPU än PS3.

Ja, självklart har du rätt i det. Dåligt formulerat av mig. 360 är i alla fall bättre när det kommer till kritan, dvs spela spel som fallout och skyrim. Det är den anledningen som gör att jag tycker att msn ska vänta på spelen som kommer att komma under dom första... fyyra åren eller något sånt, under den tiden bör man märka vilken konsol som är bäst på spel och... ja, lullullet kansle redan är vunnet i förhand för xboxen :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.