Antalet displayer som kan hantera en HDR-signal men inte en 2160p-signal är 0 så det är enbart ett teoretiskt problem.What? Så de som har OG PS4 men inte har en 4K-tv får HDR men de som har investerat i en PS4 Pro och inte heller har 4K-tv nekas HDR?
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser |
Postad 28 November 2016 - 17:49
Postad 28 November 2016 - 18:14
Antalet displayer som kan hantera en HDR-signal men inte en 2160p-signal är 0 så det är enbart ett teoretiskt problem.
?
Så om jag har en OG PS4 och en HDR-skärm från 2016, kommer jag då inte kunna få HDR bara för att OG PS4 inte klarar av 4K? Källa på det tack.
Postad 28 November 2016 - 18:29
Det var inte alls vad jag skrev.Så om jag har en OG PS4 och en HDR-skärm från 2016, kommer jag då inte kunna få HDR bara för att OG PS4 inte klarar av 4K?
Antalet displayer som kan hantera 1080p HDR-signaler är inte 0.
Redigerat av pacman, 28 November 2016 - 18:32.
Postad 28 November 2016 - 20:17
Skulle vara tacksamt med en bild på rutan där det står att dr material spelas upp.
Redigerat av chefcalle, 28 November 2016 - 20:17.
Postad 28 November 2016 - 22:39
Får man HDR om man kör ps4:an i PC mode på tv:n?
Postad 28 November 2016 - 22:41
Vad är det för längd på hdmikabeln som följer med?
Det var en liten stump, skulle gissa på 1,5m
Redigerat av New Player, 28 November 2016 - 22:41.
Postad 28 November 2016 - 22:42
Någon som har en samsung tv med hdr stöd som har lust att ta en bild och lägga upp. Jag kollar 4k hdr videos på youtube men får aldrig upp någon notifikation på att Hdr material spelas upp. Håller på att bli tokig snart.
Skulle vara tacksamt med en bild på rutan där det står att dr material spelas upp.
Får du inte meddelandet att en HDR video spelas på din samsung så är det inte det,svårare än så är det inte.
Postad 29 November 2016 - 07:58
Postad 29 November 2016 - 09:21
Min låter inget, helt tyst.Sambon störs av att den låter hela tiden i sleepmode. Låter som att fläkten går jätte sakta eller nåt. Låter era också? För fat PS4 låter inget i sleepmode.
Postad 29 November 2016 - 10:38
Antalet displayer som kan hantera en HDR-signal men inte en 2160p-signal är 0 så det är enbart ett teoretiskt problem.
Jaså?
Det trodde definitivt inte jag. Men men, vi kan lämna det till handlingarna.
Postad 29 November 2016 - 13:11
Min låter inget, helt tyst.
Jag måste gå riktigt nära med örat om jag ska höra det. Det väser liksom.
Postad 29 November 2016 - 17:34
Hör inget väsande från min när jag lägger örat emot
Postad 29 November 2016 - 17:44
Hur presterar den i FFXV? 😂
Postad 29 November 2016 - 20:14
Hela poängen med att köra konsoller en gång i tiden var ju att det bara funkade, stoppa in spelet och kör.
Måste man vänta på en massa uppdateringar för att det ska funka så kan man ju lika gärna köra PC..
Postad 29 November 2016 - 22:00
Men ja orkar inte 😀
Däremot låter ps4 helt seriöst mer än ett jetplan.
Tror den ska gå sönder varje sekund så ja kan köpa en pro
Postad 30 November 2016 - 00:57
Skulle säkert funka lika bra om ja orkade koppla datorn till tv och skaffa en handkontroll.
Men ja orkar inte
Däremot låter ps4 helt seriöst mer än ett jetplan.
Tror den ska gå sönder varje sekund så ja kan köpa en pro
Pro låter som ett jetplan också, Om man spelar Skyrim
Postad 30 November 2016 - 01:03
Postad 30 November 2016 - 07:51
Kan ju vara en av två saker; Antingen är det hårddisken som låter, den är ju antagligen igång och t.ex. laddar ner patchar m.m. i bakgrunden när den är i sleep mode. Alternativet brukar ju vara trasiga kondensatorer eller liknande i elektronik som börjar gå sönder.. Jag vet inte exakt vad det är som brukar låta, men man har ju träffat på diverse gamla strömförsörjningar som låter när de börjar bli gamla å e på väg att rasa...
Postad 30 November 2016 - 08:04
Kan ju vara en av två saker; Antingen är det hårddisken som låter, den är ju antagligen igång och t.ex. laddar ner patchar m.m. i bakgrunden när den är i sleep mode. Alternativet brukar ju vara trasiga kondensatorer eller liknande i elektronik som börjar gå sönder.. Jag vet inte exakt vad det är som brukar låta, men man har ju träffat på diverse gamla strömförsörjningar som låter när de börjar bli gamla å e på väg att rasa...
Hårddisken tror jag inte på då den väser hela tiden. Har också funderat på att den kanske börjar ge upp.
Postad 01 December 2016 - 20:24
Står även att HDR på din tv stöds inte??
Redigerat av lappen69, 01 December 2016 - 20:31.
Postad 01 December 2016 - 20:49
Jag fick min ks7005 idag, har precis kopplat in PS pro men när jag skall välja upplösning står det att 2160p Rgb inte stöds? Varför detta?
Står även att HDR på din tv stöds inte??
Jag som är noob & alldeles för upphetsad! Råka glömma att ställa in en grej...
Postad 02 December 2016 - 01:39
Var säkert samma som jag missade. Dock frågade jag pacman om hjälp ![]()
Redigerat av Zartok, 02 December 2016 - 10:40.
Postad 02 December 2016 - 06:18
"En grej"... Bra hjälp till andra där.Jag som är noob & alldeles för upphetsad! Råka glömma att ställa in en grej...
Redigerat av pacman, 02 December 2016 - 06:19.
Postad 02 December 2016 - 10:07
"En grej"... Bra hjälp till andra där.
Exakt.
Det är ju A och O som aktiv i ett forum att man beskriver vad man råkade göra för fel så att andra i samma scenarion inte behöver göra samma misstag. Skärpning.
Redigerat av zinned78, 02 December 2016 - 10:08.
Postad 02 December 2016 - 10:23
Det där är rätt vanligt på forum tyvärr. Nån ställer en fråga och så efter nån dag dyker det upp en edit, "nevermind, det löste sig" och sen inget mer. *face palm*
Men, men, "grejen" i det här fallet handlar alltså om detta:
Alla ägare av lite mer kapabla tv-apparater SKA förövrigt komma ihåg att använda rätt hdmi-ingång ("input 1" brukar vara ett säkert kort, om nu inte alla fungerar likvärdigt, i vissa tv gör de inte det) OCH slå på "avancerad hdmi-hantering" för den ingången. I en Samsung heter det "HDMI UHD Color", i Sony "HDMI Enhanced", i Panasonic "HDMI HDR Setting" och i LG "HDMI Ultra HD Deep Color".
Redigerat av pacman, 02 December 2016 - 10:23.
Postad 02 December 2016 - 18:41
Händer när jag pausar i ett spel, när jag kommer tillbaka är enheten avstängd. Hänt flera gånger.
Har kollat viloläge men allt sånt är off
Postad 03 December 2016 - 10:30
Har problem med att min Ps4 PRO stänger av sig.
Händer när jag pausar i ett spel, när jag kommer tillbaka är enheten avstängd. Hänt flera gånger.
Har kollat viloläge men allt sånt är off
Hur länge är du borta då?
Postad 05 December 2016 - 09:40
Kolla inställningarna för hur länge den kan va idle innan den går in i viloläge/stängs av, tror inte det är så mycket standard osv.
Postad 06 December 2016 - 12:26
Åsså rök supersamplingen för oss med 1080p skärmar...
Kunde dom inte ha renderat i 1440p, så hade vi fått både supersamplingen och stabilare framerate?
Hade hellre levt med lite framedrops, än att få tillbaks alla jagged edges och flimmer...
Får hoppas på "best of both worlds" i nästa update ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Xn8H0vOfIL0
Postad 06 December 2016 - 15:09
Kunde dom inte ha renderat i 1440p, så hade vi fått både supersamplingen och stabilare framerate?
Hade hellre levt med lite framedrops, än att få tillbaks alla jagged edges och flimmer...
Får hoppas på "best of both worlds" i nästa update
Själv väntar jag spänt på nästa BF1-uppdatering från Dice...har de inte fixat Pro-nerfen så vete fasen...
Postad 06 December 2016 - 16:49
Vad har du för problem i BF1? Eller vänta berätta inte så vet jag inte för jag tycker det är nice som det är ![]()
Postad 06 December 2016 - 18:55
alltså, det känns som att var och varannat spel fungerar SÄMRE med pro än med ps4 O ![]()
Postad 06 December 2016 - 19:12
alltså, det känns som att var och varannat spel fungerar SÄMRE med pro än med ps4 O
De flesta spel fungerar bättre på Pro.
Postad 06 December 2016 - 21:38
Mindre o mindre imponerad av maskinen. Bara det här med att PSVR gimpar 4kHDR så att man måste dra om sladdarna varje gånger visar bara på hur dåligt genomtänkt detta har varit....
Och ingen UHD-BluRay.....
Postad 06 December 2016 - 23:50
Nya PRO kontrollen stödjer USB läge, dvs köra med kabel i. Man byter från blåtand till USB läge.
Och j*vlar va inputlag man tjänar.
Postad 07 December 2016 - 07:01
alltså, det känns som att var och varannat spel fungerar SÄMRE med pro än med ps4 O
Vilka? Hört att World of Final Fantasy är rätt horribelt på Pro men utöver det?
Postad 07 December 2016 - 08:01
Postad 07 December 2016 - 09:02
Ffxv hade väl frame pace problem?
Men man kan spela i lightläget som då ändå är bättre än att spela på vanliga PS4, dock inte lika stor förbättring som om highläget hade funkat bra. Vissa märker inte av det dock ens i high, sjukt nog. Blir lite avundsjuk på dem, som att gå på toa efter att någon har haft diarée och inte känna lukten.
Nya PRO kontrollen stödjer USB läge, dvs köra med kabel i. Man byter från blåtand till USB läge.
Jag har alltid kört med laddkabeln i på vanliga PS4, är det någon skillnad menar du?
Postad 07 December 2016 - 09:38
Men man kan spela i lightläget som då ändå är bättre än att spela på vanliga PS4, dock inte lika stor förbättring som om highläget hade funkat bra. Vissa märker inte av det dock ens i high, sjukt nog. Blir lite avundsjuk på dem, som att gå på toa efter att någon har haft diarée och inte känna lukten.
Jag har alltid kört med laddkabeln i på vanliga PS4, är det någon skillnad menar du?
I vanliga kan du inte växla mellan blåtand och USB läge. Du kör med sladd i (den laddar) men signalen till enheten är via blåtand.
Postad 07 December 2016 - 09:42
Ffxv hade väl frame pace problem?
Har det ju på OG PS4 med.
Tlou har fått aa borttaget på något vänster enl DF.
I 1080p-läget renderar man inte längre i högre upplösning (vilket ger att supersampling utgår) men det är fortfarande inte så att Pro versionen fungerar SÄMRE än OG, vilket du påstod.
Postad 07 December 2016 - 09:53
Har det ju på OG PS4 med.
Dock inget större problem på lightversionen eller OG, det är ett h-vete i det Pro-förbättrade läget. Men det är ju inte som att Pro-versionen är sämre för det.
I vanliga kan du inte växla mellan blåtand och USB läge. Du kör med sladd i (den laddar) men signalen till enheten är via blåtand.
Aha, alright.
Postad 07 December 2016 - 10:15
Ni som spelar snabba shooter spel och dylikt, ett tips:
Och j*vlar va inputlag man tjänar.
Holy shit, detta hade jag ingen aning om, men testade det just nu, och det funkar ![]()
Hade köpt Mega Man Legacy och Pinball Arcade, men kände av input lagget, vilket gjorde att speciellt Mega Man inte blev så roligt att spela, i jämförelse med på en riktig NES på en CRT.
Men nu känner jag inte av nåt lagg alls på dom spelen ![]()
I vanliga långsammare spel brukar jag inte märka av nåt lagg.
Men jag kommer definitivt att köra trådat i plattforms spel och shmups i fortsättningen.
Postad 07 December 2016 - 10:17
är inte lightläget exakt samma som till ps4 vanilla? jag har för mig att jag såg någon video från DF om det också, även om jag kan missminna mig saker nu. ska nog köpa FFXV till jul, du kommer bli så avundsjuk på mig för att jag inte kommer att se... det dom nu pratar om. frame-paceing. som jag har full koll på vad det är. det är... hur länge varje bildruta visas? det ska vara konstant men orsakar bajslukt hos vissa om den inte är det.
nej, vänta. på det sista råkade jag gå över till ditt exempel ![]()
FettAnka: tack som fasen för den texten! det gör att mina problem fått en förklaring. jag har haft problem med att spelet går ut i menyn ibland, vilket jag inte fattar varför. det har bara skett när jag kört via USB, så det måste vara glapp som orsakat det =)
Redigerat av Zartok, 07 December 2016 - 10:18.
Postad 07 December 2016 - 10:30
är inte lightläget exakt samma som till ps4 vanilla?
Högre framerate på Pro.
Postad 07 December 2016 - 10:36
Högre framerate på Pro.
Stämmer. Och det kommer en ny uppdatering nu i december, som ska öka frameraten upp till 60fps på light mode.
Förhoppningsvis har dom fixat framepacingen på High också.
Postad 07 December 2016 - 12:30
Postad 07 December 2016 - 12:48
Holy shit, detta hade jag ingen aning om, men testade det just nu, och det funkar
Hade köpt Mega Man Legacy och Pinball Arcade, men kände av input lagget, vilket gjorde att speciellt Mega Man inte blev så roligt att spela, i jämförelse med på en riktig NES på en CRT.
Men nu känner jag inte av nåt lagg alls på dom spelen
I vanliga långsammare spel brukar jag inte märka av nåt lagg.
Men jag kommer definitivt att köra trådat i plattforms spel och shmups i fortsättningen.
Härligt ![]()
Postad 07 December 2016 - 17:44
Får hoppas på "best of both worlds" i nästa update
https://www.youtube.com/watch?v=Xn8H0vOfIL0
Ja, det var två lite märkliga uppdateringar.
Det såg riktigt bra ut med förra patchen pga supersamplingen, men det hackade mer än på vanliga PS4.
Nu är fula kanter tillbaks, men det ligger helt stabilt på 1080p60 för första gången, med högupplösta skuggor dessutom. Fast man kan ju tycka att det borde funka i 1440p som du säger, med 4,2 teraflops...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation 4
3 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?