LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 27 November 2017 - 13:32
Är det någon som får Magic-remoten att funka med Canal Digitals HD smart box? Tips mottages tacksamt..
Postad 27 November 2017 - 14:03
Skumt, risken stor att man stöter på samma scenario om detta är relaterat till TVns optiska utsignal? Jag kopplar dock min till min förstärkare. Däremot borde det här vara ett känt scenario i så fall om man googlar eller kollar på andra utländska forum för TVn?Hej experter..
Slog till på en 65C7V nu när det var sjukt bra pris på dem. Köpte även till LGs SJ9 ljudlimpa. Låter kanon.
Har dock stött på ett problem jag inte lyckas lösa.
Ska försöka förklara så utförligt som möjligt
Till tvn är det kopplat en canal digital HD box (HDMI 1), en Apple TV ej 4K modellen (HDMI 2) och en PS3 (HDMI 3)
Kopplat in ljudsystemet (SJ9) med optisk kabel.
Allt funkar och låter kanon tills jag går in på Netflix på TVs webos 3,5. Inga problem att titta på en 4K serie (ser skitbra ut och ljudet funkar) Problemet är när jag går tillbaka till att titta på HD boxen eller Apple TVn.. allt ljud är som bortblåst. Inget ljud i varken ljudlimpan eller TVn. Hel skumt. Går jag tillbaka till inbyggda Netflix är ljudet på igen.
Testat koppla bort ljudlimpan men ändå inget ljud på TVn.
Gör jag en återställning på TVn och kopplar in enhet efter enhet igen så är ljudet tillbaka... tills jag kollar på Netflix och sen går tillbaka till annan källa igen.
Om jag inte synkar ihop ljudlimpan med TVn så att inte interna TV ljudet kopplas bort och man kör med båda ljudkällor tillsammans försvinner inte ljudet efter att ha kollat på Netflix.
Har nån något förslag på lösning?
Redigerat av Unregisteredb187ace3, 27 November 2017 - 14:06.
Postad 27 November 2017 - 14:16
https://youtu.be/7YycV9jFHjw
När man ser C7 i naturlig hemma miljö hoppas man att man ska bli lika nöjd själv
Det är inbränningen och den dåliga garantin som oroar mig
Postad 27 November 2017 - 14:17
Min uppsättning är TV, Receiver, Tv-box från Telia, Nvidia Shield 4k och playstation4 och kör alla med samma fjärr. Det är bara ps4an som inte funkar klockrent inne i själva Blu-ray appen, men har även beställt en Sony x800 UHD Blu-ray spelare som även den kommer funka klockrent. Med en knapp startar rätt apparater och rätt ingång sätts samt övriga knappar delas upp bland de olika apparaterna (tex volym till receivern och kanalknapparna till tvboxen). Icas pris är bra.Tack för ditt svar. Verkar än som om LG TVn minns hdmi kopplingen till Tivon nu så det fungerar hyfsat smidigt. En Logitech companion kanske det blir men får googla lite först, använder du den själv med Tivo box och TV? Ica verkar ha kampanj på Logitech Companion, åtminstone i butik.
Postad 27 November 2017 - 14:24
När man ser C7 i naturlig hemma miljö hoppas man att man ska bli lika nöjd själv
Ska bli kul imorgon mellan 9:30-11:30 att öppna en liknande box
bara 55 tum och B7 men iaf... Iaf glad när leveransen är bokad.
Själv har jag haft plasma i 8 år har jag inte lyckats permanent bränna den lär det inte hända på en OLED. Jag spelar sällan spel och tittar i stort sett aldrig på tablåTV dock.
Postad 27 November 2017 - 14:27
Du byter ju från en erkänt inbränningskänslig teknik (din 8-10år gamla plasma) till OLED som visserligen är känsligare än LCD, men långt ifrån samma panikdiskussioner som blossade under plasmans glansdagar. Här du lyckats köra en plasma i 8år utan att bränna sönder den lär det knappast vara problem med en oled.https://youtu.be/7YycV9jFHjw
Läser man alla forum så finns det t.o.m. folk som lyckat bränna in saker på LCD (fråga mig inte hur).
Antingen tar du och avbokar som vi här i tråden redan försökt säga dig eller så få du sluta tänka att alla möjliga och omöjliga brister kommer drabba dig.
Postad 27 November 2017 - 14:34
Hej.
SJ9:an låter kanon när det funkar.. grymt lyft jämfört med TVns ljud
Varför kör du inte ARC med hdmi istället för optisk?
Borde ge bättre kvalitet och funktion.
Postad 27 November 2017 - 14:36
Polaren har köpt en 55" B7 under BF från netonnet, har dock inte fått den ännu utan den dyker upp senare i veckan. Jag ska hjälpa han installera och kalibrera den.
Då är frågan, vad för material på Netflix rekommenderas som demomaterial?
Ska ta med min PS4 Pro och testa bl a Uncharted, Gran Turismo Sport, Horizon Zero Dawn och The Witness på den.
Men demomaterial?
Redigerat av ColinZeal, 27 November 2017 - 14:37.
Postad 27 November 2017 - 14:39
Är det någon som får Magic-remoten att funka med Canal Digitals HD smart box? Tips mottages tacksamt
Har också försökt att få magic-remote att funka med CD Hd box smart men utan att lyckas.
Postad 27 November 2017 - 15:14
Polaren har köpt en 55" B7 under BF från netonnet, har dock inte fått den ännu utan den dyker upp senare i veckan. Jag ska hjälpa han installera och kalibrera den.
Då är frågan, vad för material på Netflix rekommenderas som demomaterial?
Ska ta med min PS4 Pro och testa bl a Uncharted, Gran Turismo Sport, Horizon Zero Dawn och The Witness på den.
Men demomaterial?
Här finns en massa snygga demos på 4k och HRD http://4kmedia.org/
Postad 27 November 2017 - 15:22
För vår den så har vi en LG 60" plasma. Sedan drygt ett år tillbaka eller så har vi permanent inbränning av undertexter. Varför vi har fått dem kan jag inte svara på. Har aldrig haft hög ljusstyrka på den eller kontrast. Har varit olika källor såsom Netflix, Hulu+, vanlig tv. Alla dessa har ju lite olika sorters undertexter. Har också kört Orbiter på teven.
Slog till på en 65" C7 på Black Friday. Tycker 23000 är sanslöst mycket pengar för en TV, nästan fyra gånger så mycket som vi betalade för plasman. Att då överhuvudtaget behöva diskutera IRE känns sinnessjukt. LG borde erbjuda en 5 års garanti mot IRE så kunde de snabbt kapa den debatten.
Får min C7 den 12:e och beroende på hur hektiskt livet är så får vi se när jag kan testa den. Elgiganten jag besökte hade ingen C7 demo, men ska göra iordning en USB sticka med representativt material och se hur den hanterar lågupplöst material och rörelseartefakter och leta upp en demo innan.
hmm Plasmorna som var något att ha kostade ju dock mer än vad OLEDs gör nu
Tycker nog 23k för dessa är sanslöst billigt ![]()
Postad 27 November 2017 - 15:38
hmm Plasmorna som var något att ha kostade ju dock mer än vad OLEDs gör nu
Tycker nog 23k för dessa är sanslöst billigt
Kom själv ihåg när vi köpte en 40" Plasma från Hitachi. Kostade runt 40k, detta var runt 2005-2006 kanske.
Tycker själv att 23k kan vara mycket, men samtidigt är det ju 65" och oled. Vettefan om det är så dyrt i slutändan (för det man får).
Gav 16k för min 40" Sony w5500 för ca 8år sedan med.
Redigerat av nooz, 27 November 2017 - 15:39.
Postad 27 November 2017 - 15:42
Jag har ingen lösning men har upplevt samma sak med ett Bose system där ljudet försvann från samtliga ingångar. Även jag har kopplat via optisk kabel. Jag fick igång ljudet igen men har ingen förklaring kring problemet.
Däremot är jag jäkligt sugen på SJ9:an. Är du nöjd med ljudet? När det nu funkar...
Update:
Hittade källan till problemet. Man måste stänga av Netflix innan man går ur och byter till en annan källa.
Då funkar ljudet som vanligt.
Varför kör du inte ARC med hdmi istället för optisk?
Borde ge bättre kvalitet och funktion.
Har varit och köpt en ny HDMI kabel. Ska testa. Hur kör ni andra? Optiskt eller ARC?
Postad 27 November 2017 - 16:05
Det stämmer säkert allt du skriver, men det förändrar inte faktum att i stort sett varje sida som mätt B och C modellerna ger runt 10% högre ljusstyrka på B. Och i hemmiljö är det STOR skillnad med blotta ögat enligt mig.
Det kan förstås tänkas finnas faktiska skillnader baserade på exempelvis glas, reflexfilter och liknande. Annars ±10 procent är ganska typisk variation mellan exemplar.
Postad 27 November 2017 - 16:43
Postad 27 November 2017 - 16:46
Slog till på en 65" C7 på Black Friday. Tycker 23000 är sanslöst mycket pengar för en TV, nästan fyra gånger så mycket som vi betalade för plasman. Att då överhuvudtaget behöva diskutera IRE känns sinnessjukt. LG borde erbjuda en 5 års garanti mot IRE så kunde de snabbt kapa den debatten.
Problemet är ju att det inte går att ha garanti mot detta ens på 6 månader eller ett år för då hade en massa idioter börjat utnyttja systemet och satt tvn på högkontrast stillbild 24/7 i några månader och sen hämtat ut en ny tv varje år. På 5 år kan du ju få inbränning på vilken crt skärm/tv som helst om du vill.
Min upplevelse för en under ett år väldigt mycket använd B6 men mycket till exempel Eurosport på 5-6 timmar 20 dagar i sträck är att jag inte ens har antydan till inbränning. Jämfört med min Pioneer plasma som jag hade i 10 år så hade den vid sådant tittande en svag tillfällig inbränning som tog några veckor att helt försvinna.
Jag skulle dock aldrig använda vare sig en plasma eller en oled om jag spelade samma TV spel ett antal timmar varje dag.
Postad 27 November 2017 - 17:10
Tja, har köpt en 65c7 och undrar om det är någon fara att ställa TVn på högkant och köra upp den i hissen när jag får den levererad?
Tror att det gör inget men samtidigt skulle inte rekommendera göra detta om möjligt
Postad 27 November 2017 - 17:15
Tror att det gör inget men samtidigt skulle inte rekommendera göra detta om möjligt
Hur gör ni när ni tar ut TVn då? Lägger ni ner paketet eller står kartongen upp "som vanligt" och lyfter ut TVn?
Postad 27 November 2017 - 17:15
Update:
Hittade källan till problemet. Man måste stänga av Netflix innan man går ur och byter till en annan källa.
Då funkar ljudet som vanligt.
Har varit och köpt en ny HDMI kabel. Ska testa. Hur kör ni andra? Optiskt eller ARC?
Jag kör optisk(funns inte hdmi) men självklart får du bättre kvalité med hdmi. Du kommer inte att märka skillnaden med billigare ljudlimpa osv
Postad 27 November 2017 - 17:17
Har en 2 år ”gammal” 920v som står på 15 tim/dygn då jag är långtidssjukskriven och har inte heller tillstymmelse till inbränning. Trots alla kanalaer har den där j•a loggan i högra hörnet allihop.Problemet är ju att det inte går att ha garanti mot detta ens på 6 månader eller ett år för då hade en massa idioter börjat utnyttja systemet och satt tvn på högkontrast stillbild 24/7 i några månader och sen hämtat ut en ny tv varje år. På 5 år kan du ju få inbränning på vilken crt skärm/tv som helst om du vill.
Min upplevelse för en under ett år väldigt mycket använd B6 men mycket till exempel Eurosport på 5-6 timmar 20 dagar i sträck är att jag inte ens har antydan till inbränning. Jämfört med min Pioneer plasma som jag hade i 10 år så hade den vid sådant tittande en svag tillfällig inbränning som tog några veckor att helt försvinna.
Jag skulle dock aldrig använda vare sig en plasma eller en oled om jag spelade samma TV spel ett antal timmar varje dag.
Postad 27 November 2017 - 17:18
Hur gör ni när ni tar ut TVn då? Lägger ni ner paketet eller står kartongen upp "som vanligt" och lyfter ut TVn?
LG har en "speciell" kartongen för tv. Man lyfter upp bara kartongen och tv står stilla. Det går inte att lyfta ut ur kartongen en 65 tummaren C7-an
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 27 November 2017 - 17:27.
Postad 27 November 2017 - 17:58
LG har en "speciell" kartongen för tv. Man lyfter upp bara kartongen och tv står stilla. Det går inte att lyfta ut ur kartongen en 65 tummaren C7-an
Har läst att det inte är bra att TVn ligger ner, men tittar man på youtube lägger alla ner den när de fäster stativet.
Hur gjorde du när du fäste stativet? Är det bara OLED som är så känslig mot att sen ligger ner?
Postad 27 November 2017 - 18:01
Har läst att det inte är bra att TVn ligger ner, men tittar man på youtube lägger alla ner den när de fäster stativet.
Hur gjorde du när du fäste stativet? Är det bara OLED som är så känslig mot att sen ligger ner?
alltså jag hade tänkt att vända den 90 grader iomed att hissen inte är tillräckligt djup, inte ha den liggande platt
Postad 27 November 2017 - 18:11
Du kan lägga oled. Inga problem.
Postad 27 November 2017 - 18:15
Ett tips som i all enkelhet uppskattas stort
På onsdag är det dags att testa om jag får till det irl
Postad 27 November 2017 - 18:16
alltså jag hade tänkt att vända den 90 grader iomed att hissen inte är tillräckligt djup, inte ha den liggande platt
Jag förstod det, tänkte på monteringen av stativ
Du kan lägga oled. Inga problem.
När ska man inte lägga ner den då? Vid transport?
Har för mig att jag läst det
Postad 27 November 2017 - 18:25
Tro inte på allt du läser
Postad 27 November 2017 - 19:03
Var inte rädd. Lyft om det behövs, lägg ner om behövs ( kuddar och teke under skärmen inga skruv! 😁) annars det går bra tro mig! Tappa inte på marken heller hahaha. Och förresten det gör inget att kolla före lite manual och instruktioner då man kan lästa vart Lg rekommenderar inte lyfta. Men alla slipper den och är sugna efter nya kärleken. Samma med nya tjejen. Läs manualen innan du rör! 😁Jag förstod det, tänkte på monteringen av stativ
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 27 November 2017 - 19:10.
Postad 27 November 2017 - 19:11
Precis. LG rekommenderar i manualen att tv:n läggs ovanpå kartongen (med frigolitbitarna inskjutna för stabilisering) när foten ska monteras. Det funkade rätt bra på egen hand, men jag har å andra sidan dryga två meter mellan spetsarna på långfingrarna. Skulle nog rekommendera att vara två personer för själva uppackningen.
Fantastisk bild på Netflix i 4k med HDR, men undertexterna var våldsamt kraftiga och jag hittade inget ställe där det gick att justera. Om någon hittar en lösning får ni gärna säga till.
Postad 27 November 2017 - 19:30
Precis. LG rekommenderar i manualen att tv:n läggs ovanpå kartongen (med frigolitbitarna inskjutna för stabilisering) när foten ska monteras. Det funkade rätt bra på egen hand, men jag har å andra sidan dryga två meter mellan spetsarna på långfingrarna. Skulle nog rekommendera att vara två personer för själva uppackningen.
Fantastisk bild på Netflix i 4k med HDR, men undertexterna var våldsamt kraftiga och jag hittade inget ställe där det gick att justera. Om någon hittar en lösning får ni gärna säga till.
Du kan ändra undertexter till andra färger under Netflix konto inställningar och sen starta om TVn.
Postad 27 November 2017 - 19:32
Gå in på Netflix via en webläsare, där hittar du inställningar för undertexter. Ändrade precis mina eftersom det lös så kraftigt om dom
Postad 27 November 2017 - 19:37
Det gäller plasma TV apparater med tung glasskiva.
Nu har jag gått och blitt med OLED jag med. en LG 55 tums B7a blev det och jag är verkligen nöjd! 13990 kr på Netonet på Black Friday.
Postad 27 November 2017 - 19:42
Gå in på Netflix via en webläsare, där hittar du inställningar för undertexter. Ändrade precis mina eftersom det lös så kraftigt om dom
Hmm kan bara ändra färg...inte intensitet.
Postad 27 November 2017 - 19:54
Hmm kan bara ändra färg...inte intensitet.
Jag tror att det blir bättre om du väljer "halvt genomskinlig" tror jag det heter. Ett val bland färgerna om jag inte minns fel.
Postad 27 November 2017 - 19:57
Jag kör optisk(funns inte hdmi) men självklart får du bättre kvalité med hdmi. Du kommer inte att märka skillnaden med billigare ljudlimpa osv
Det bör vara exakt samma ljud oavsett HDMI-ARC eller optisk kabel (digitala signaler) men ARC kan ge bättre funktionalitet - tex. att tvn kan stänga av ljudlimpan automatiskt när den stängs av.
Postad 27 November 2017 - 20:11
Vad är det för material på yttersta lagret på B7/C7 panelen? Är det tex glas eller plast?
Har lite funderingar över hur pass reptåligt det är, byggt upp oro över eventuella kattattacker. ![]()
Postad 27 November 2017 - 20:27
Hej alla,
Jag har följande setup:
- Samsung K8500 kopplad direkt till TVen C7 från video hdmiporten.
- Samsung K8500 kopplad via audio hdmiporten till LG SJ9 Dolby Atmos soundbar.
- Samsung inställd på Bitstream obearbetad.
- När jag spelar upp 4K blurayskivor får jag endast ut PCM och inte Dolby Atmos, fastän ljudformatet stöds av alla 4K skivor jag spelar.
- Hade identisk setup på min gamla TV (Philips) men då hade jag inga problem med dolby atmos uppspelning.
Vad kan det vara för fel? Är det någon inställning i TVen som spökar? TVen har också Dolby Atmos, kan det vara någon inställning där som behöver ändras?
Tack!
Postad 27 November 2017 - 21:01
Vad är det för material på yttersta lagret på B7/C7 panelen? Är det tex glas eller plast?
Har lite funderingar över hur pass reptåligt det är, byggt upp oro över eventuella kattattacker.
Ingen aning. Jag har gardin över mina tv apparater. Låter aldrig katten va ensam med dem utan gardin ![]()
Postad 27 November 2017 - 21:35
Hej alla,
Jag har följande setup:
- Samsung K8500 kopplad direkt till TVen C7 från video hdmiporten.
- Samsung K8500 kopplad via audio hdmiporten till LG SJ9 Dolby Atmos soundbar.
- Samsung inställd på Bitstream obearbetad.
- När jag spelar upp 4K blurayskivor får jag endast ut PCM och inte Dolby Atmos, fastän ljudformatet stöds av alla 4K skivor jag spelar.
- Hade identisk setup på min gamla TV (Philips) men då hade jag inga problem med dolby atmos uppspelning.
Vad kan det vara för fel? Är det någon inställning i TVen som spökar? TVen har också Dolby Atmos, kan det vara någon inställning där som behöver ändras?
Tack!
Jag har min SJ9 och B7 kopplade med ARC och får ut Atmos i limpan har bara testat med netflix. Däremot har jag rejält me lipsync.
Postad 27 November 2017 - 21:46
Jag har min SJ9 och B7 kopplade med ARC och får ut Atmos i limpan har bara testat med netflix. Däremot har jag rejält me lipsync.
Ställ in "bypass" under ljudinställningar och synkning. Jag testade också Netflix nu och fick ut Dolby Atmos men jag får inte det att funka via UHD spelaren. Måste vara något fel där.
Postad 27 November 2017 - 21:59
Ställ in "bypass" under ljudinställningar och synkning. Jag testade också Netflix nu och fick ut Dolby Atmos men jag får inte det att funka via UHD spelaren. Måste vara något fel där.
Jag får det att funka med vanlig 5.1 men såfort jag kör tex punisher som sänder i atmos får jag lipsync har testa alla möjliga kombinationer. Tydligen skulle den nya firmwaren 4.70.6 hjälpa när nu den kommer. Annars lämnar jag tillbaks SJ9 an.
Postad 27 November 2017 - 22:58
Nja optisk klarar bara DD medan arc klarar DD+ och atmos inbakad i DD+Det bör vara exakt samma ljud oavsett HDMI-ARC eller optisk kabel (digitala signaler) men ARC kan ge bättre funktionalitet - tex. att tvn kan stänga av ljudlimpan automatiskt när den stängs av.
Så jag skulke påstå att arc är bättre och klarar högre bitrate.
Själv kör jag Sonos Playbar, så finns tyvärr bara optisk..
Ja den fixade mina lipsync problem.Jag får det att funka med vanlig 5.1 men såfort jag kör tex punisher som sänder i atmos får jag lipsync har testa alla möjliga kombinationer. Tydligen skulle den nya firmwaren 4.70.6 hjälpa när nu den kommer. Annars lämnar jag tillbaks SJ9 an.
Redigerat av da.king, 27 November 2017 - 22:58.
Postad 27 November 2017 - 23:33
Jag får det att funka med vanlig 5.1 men såfort jag kör tex punisher som sänder i atmos får jag lipsync har testa alla möjliga kombinationer. Tydligen skulle den nya firmwaren 4.70.6 hjälpa när nu den kommer. Annars lämnar jag tillbaks SJ9 an.
04.70.10 finns att ladda ned på länken nedan under software & firmware, även en guide till hur man uppdaterar med usb-sticka finns.
http://www.lg.com/uk...ct/lg-OLED65B7V
Redigerat av spuj, 27 November 2017 - 23:34.
Postad 27 November 2017 - 23:53
Jo jag har hört det förut. Men dom skriver ju inte varför det skulle vara skadligt. Och varför skulle dom lägga in en sån manuell sådan utan varnings texter om det var skadligt för tvn. Så inte så rädd för det. Gör det för att jag ser att bilden blir mest ren och brusfri av det.Man ska inte köra manuell Clear Panel Noise ofta, helst undvik att köra det och låt det automatiska göra det istället. Clear Panel Noise skall köras bara efter antal timmar Tv:n varit på, vissa säger olika mellan 2000-4000 timmar. Men Vincent from HDTV test säger att runt 2000 timmar skall man köra en gång.
http://www.hdtvtest....01604274285.htm
"Although LG has this year provided a [Clear Panel Noise] option in the user menu to start the compensation cycle manually, we strongly advise that you use it sparingly, because it triggers an hour-long “Super Compensation” process which is originally intended to run after every 2000 hours of operation. In any case, the OLED55E6 will perform its own compensation cycle (which takes 10 to 20 minutes as detected by our power consumption meter showing higher-than-expected wattage) in standby after 4 hours (+/- 1 hour) of accumulated usage."
Redigerat av axion84, 27 November 2017 - 23:53.
Postad 28 November 2017 - 00:17
Slog till på en 65C7V i fredags. Vilket lyft! från den 10 år gamla 42" plasman
![]()
Dock skulle jag hellre vilja ha den fot som hör till B7V istället. Någon som vet om den passar? Någon som vill byta? ![]()
Postad 28 November 2017 - 01:29
:SSlog till på en 65C7V i fredags. Vilket lyft! från den 10 år gamla 42" plasman
![]()
![]()
Dock skulle jag hellre vilja ha den fot som hör till B7V istället. Någon som vet om den passar? Någon som vill byta?
Postad 28 November 2017 - 04:48
Lyssna på Vincent, hoppa fram till 8.15 där han berör image retention eller burn-in:
https://www.youtube....h?v=aGVqsa2oHKc
Han är helt enkelt bästa. Snackar även om tint och "yellow pee".
Postad 28 November 2017 - 07:30
Jo jag har hört det förut. Men dom skriver ju inte varför det skulle vara skadligt. Och varför skulle dom lägga in en sån manuell sådan utan varnings texter om det var skadligt för tvn. Så inte så rädd för det. Gör det för att jag ser att bilden blir mest ren och brusfri av det.
Nu vet jag inte vad det står i LGs manual, men i Sonys manual för OLED så varnar dom om att det bör användas bara 1 gång om året.
Ex A1 manual:
"Varning:
• Funktionen Uppdatera panel kan påverka panelen. Som
tumregel kan man säga att Uppdatera panel bara bör utföras en
gång om året. Mer frekvent användning kan påverka panelens
användbara livslängd.
• Uppdatera panel tar ungefär en timme att slutföra.
• En vit linje kan visas på skärmen under tiden som Uppdatera"
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
3 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?