* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 08 oktober 2008 - 19:07
Postad 08 oktober 2008 - 19:21
Det lustiga var att det bara var det kommandot jag ändrade som slutade fungera, dom andra fungerade fint med noll.
Jag ska låta bli att pilla ett tag för nu har Logitech gett sig in i leken och sett till att jag kan använda nedåtknappen igen. Dessutom har dom pillat bort det jobbiga tvåstegshoppandet, men tyvärr på bekostnad av att det inte längre går att hålla ner knappen för att bläddra i långa listor :/
Dessutom finns det nu en 1 sek fördröjning efter själva klicket vilket känns riktigt laggigt, men det var ett bra första försök och jag hoppas att dom kan justera in det som jag vill ha det till slut

(jag testade att ställa upp den till 3 nu efter deras ändringar men då hoppade den alltid tre steg i taget så det fungerar nog inte med den signalen som ligger inprogrammerad just nu)
Tackar så mycket för hjälpen så länge, jag återkommer när supporten har pillat färdigt =)
Det är ju det jag menar, noll till två klipper av ir-signalen så att den blir kortare, tre är standard, fyra och fem förlänger signalen, då är det risk att den hoppar flera steg. Sätt upp den till FEM och kolla om något händer.
Att knappen skulle sluta fungera verkar väldigt konstigt, skulle sätta en peng att det beror på inställningarna.
Det jag hört är att vissa har problem med att få Marantz-stärkare att lira med denna fjärr.
Postad 08 oktober 2008 - 21:09
Kan man ändra puls-längden på något sätt, alltså inte delayet mellan, utan själva pulsen?
Har en Harmony 525..
Postad 09 oktober 2008 - 10:57
Ja, gå in på enheter-TV och justera tiden för startkommandot.Jag har problem då min Panasonic-TV kräver en väldigt "lång" IR-puls för att starta..
Kan man ändra puls-längden på något sätt, alltså inte delayet mellan, utan själva pulsen?
Har en Harmony 525..
Kör guiden så löser det sigHur gör man när TVn ska sättas på tex HDMI1 och detta görs genom att trycka AV och använda piltangenterna för att markera HDMI1 som ingång och sedan OK.
Hur gör man sekvenser (makron) lite mer kontrollerat. Dvs väljer först enhet och sedan kommando och lägger till det på en lista och så tar man nästa sak som ska ske genom att välja enhet och kommando.
Logitechs programvara verkar vara rätt mycket förbestämt även fast man vill manuellt göra ett makro så måste man välja typ av makro osv.

Postad 09 oktober 2008 - 10:58
Vilken tur för dig.Konstigt då min PX80 funkar utmärkt ihop med 525an.
Gick efter tips in påJa, gå in på enheter-TV och justera tiden för startkommandot.
"Felsökning" -> "TV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland" och ändrade till 5, funkar klockrent nu.

Tror allt funkar som det ska nu, skönt!
Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 09 oktober 2008 - 11:00.
Postad 09 oktober 2008 - 17:46

Tacksam för svar//
Redigerat av leris, 09 oktober 2008 - 18:12.
Postad 09 oktober 2008 - 19:44
Köp en Powermid XL för 299:- på clasolsson så fungerar det klockrent.Hallå jag har en fråga.. Jag har alla mina enheter i att skåp (se mitt galleri) och jag vill kunna styra alla med dörren stängd. Jag har ett RF-batteri i min 525a nu och en mottagare i skåpet men det där RF-batteriet måste ju laddas hela tiden så jag har tröttnat på det
. Nu undrar jag om jag tex köper en 1000 kan den sända alla signaler i FR till mottagaren hela tiden... så jag slipper RF-batteriet?
Tacksam för svar//
Om du köper en 895a eller 1000 kan du iaf inte använda dom som du tänkt. Inte utan extra tillbehör.
Dom sänder tydligen bara RF till sina egna Z-Wave enheter
Postad 09 oktober 2008 - 20:35
Vilken tur för dig.
Gick efter tips in på
"Felsökning" -> "TV svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland" och ändrade till 5, funkar klockrent nu.
Tror allt funkar som det ska nu, skönt!
Fick du inga problem med övriga kontroller när du ändrade till 5? Jag har suttit alldeles för länge med samma problem och har testat den lösningen men då reagerade de andra kontrollerna, t.ex. volymen, alldeles för kraftigt. Eftersom jag behövde sätta värdet 2 för att kunna få övriga kontroller att fungera bra så började jag fundera på alternativa lösningar. Jag tänkte testa att lägga till ytterligare en tv-enhet, sätta värdet för denna till 5 och endast använda den för att starta tv:n. Så jag la till enheten en gång till och började fixa alla inställningar för den nya enheten. Då stöter jag plötsligt på fältet "Varaktighet i millisekunder:" under "Ändra av/på-inställningar" (snacka om rörigt system). Detta fält finns inte med för min "ordinarie" tv-enhet så jag kollar närmare och ser att enheterna inte har samma namn. Den "ordinarie" heter PZ80 (EU) och den andra PZ80E. Vad jag har kunnat se så är det exakt samma enhet bortsett från nämnda inställning. Uppdaterade fjärrkontrollen och kunde sedan starta tv:n utan problem. Gissar att det var "Varaktighet i millisekunder:" som agpath syftade på. Såg inte vilken modell det var du hade så du kanske inte har samma problem. Hoppas att detta kan hjälpa någon i alla fall.
Postad 09 oktober 2008 - 20:45
Som jag har fattat det (läst i forum) så använder logitechs fjärrkontroller en annan frekvens än Digiality Remote Control Extender (om det är den som du använder). Har funderat på att köra samma lösning som dig för att styra mina enheter och nexa:s fjärrströmbrytare. Fjärrströmbrytarna använder frekvensen 433.92MHz vilket ska vara kompatibelt med Digiality-lösningen.Hallå jag har en fråga.. Jag har alla mina enheter i att skåp (se mitt galleri) och jag vill kunna styra alla med dörren stängd. Jag har ett RF-batteri i min 525a nu och en mottagare i skåpet men det där RF-batteriet måste ju laddas hela tiden så jag har tröttnat på det
. Nu undrar jag om jag tex köper en 1000 kan den sända alla signaler i FR till mottagaren hela tiden... så jag slipper RF-batteriet?
Tacksam för svar//
Låter ju inte så bra att behöva byta batteriet "hela tiden". Hur ofta behöver det laddas egentligen?
Postad 09 oktober 2008 - 21:08
Hallå jag har en fråga.. Jag har alla mina enheter i att skåp (se mitt galleri) och jag vill kunna styra alla med dörren stängd. Jag har ett RF-batteri i min 525a nu och en mottagare i skåpet men det där RF-batteriet måste ju laddas hela tiden så jag har tröttnat på det
Tacksam för svar//
Jag använder Digiality IR-bender för att få in ir-signalen i min tv-bänk. Sedan använder jag Kjell o Co variant av IR till RF pyramiden för att styra mina Nexa ljus.
Postad 10 oktober 2008 - 07:35
PrecisGissar att det var "Varaktighet i millisekunder:" som agpath syftade på. Såg inte vilken modell det var du hade så du kanske inte har samma problem. Hoppas att detta kan hjälpa någon i alla fall.

Postad 11 oktober 2008 - 16:19
Hur gör jag för att lägga in den manuellt? När jag har lärt in alla knappar tvingas jag ändå välja en liknande enhet. Det medför att jag inte kan stänga av och sätta på enheten med fjärren, då den liknande enheten inte har den funktionen.
Postad 12 oktober 2008 - 19:06
Prova gå in på FelsökningJag har en ny förstärkare (XTZ ClassA-100 D3) som inte finns i databasen än.
Hur gör jag för att lägga in den manuellt? När jag har lärt in alla knappar tvingas jag ändå välja en liknande enhet. Det medför att jag inte kan stänga av och sätta på enheten med fjärren, då den liknande enheten inte har den funktionen.
ändra AV-PÅ inställningar och där får man ange hur din fjärr fungerar. Där kan du lära den Powerknappen.
Annars går du in på "bekräfta infraröda kommandon" och provar
Postad 13 oktober 2008 - 14:11
Jag gjorde som du föreslog, och det fungerade utmärkt det också!Fick du inga problem med övriga kontroller när du ändrade till 5? Jag har suttit alldeles för länge med samma problem och har testat den lösningen men då reagerade de andra kontrollerna, t.ex. volymen, alldeles för kraftigt. Eftersom jag behövde sätta värdet 2 för att kunna få övriga kontroller att fungera bra så började jag fundera på alternativa lösningar. Jag tänkte testa att lägga till ytterligare en tv-enhet, sätta värdet för denna till 5 och endast använda den för att starta tv:n. Så jag la till enheten en gång till och började fixa alla inställningar för den nya enheten. Då stöter jag plötsligt på fältet "Varaktighet i millisekunder:" under "Ändra av/på-inställningar" (snacka om rörigt system). Detta fält finns inte med för min "ordinarie" tv-enhet så jag kollar närmare och ser att enheterna inte har samma namn. Den "ordinarie" heter PZ80 (EU) och den andra PZ80E. Vad jag har kunnat se så är det exakt samma enhet bortsett från nämnda inställning. Uppdaterade fjärrkontrollen och kunde sedan starta tv:n utan problem. Gissar att det var "Varaktighet i millisekunder:" som agpath syftade på. Såg inte vilken modell det var du hade så du kanske inte har samma problem. Hoppas att detta kan hjälpa någon i alla fall.

När jag ändå har hittat en med samma TV och kontroll (har också en PZ80E) kan jag passa på och fråga om ett annat litet problem..
När TV:n startar, kallstart alltså, byter den inte inputsource korrekt. Så fort den är igång funkar det utmärkt. Har pillat med tid, satte till och med 30 sekunder från start till första kommando, men det fungerade inte, verkar som om fjärrkontrollen helt enkelt inte skickar signalen.
Postad 15 oktober 2008 - 07:36
Det gör den nog, men jag gissar att du har valt fel metod för att byta ingång. Gör om konfig för TV'n och välja att byta ingång som en Samsung, detta funkar för Panasonic.När TV:n startar, kallstart alltså, byter den inte inputsource korrekt. Så fort den är igång funkar det utmärkt. Har pillat med tid, satte till och med 30 sekunder från start till första kommando, men det fungerade inte, verkar som om fjärrkontrollen helt enkelt inte skickar signalen.
Edit: På en Panna kan du ju också gå in i hotell-menyn och ställa in att den alltid ska starta på en viss ingång. Då funkar det mycket bättre, när fjärren alltid är helt säker på vilken ingång den ska utgå från vid byte av ingång.
Redigerat av agpath, 15 oktober 2008 - 07:37.
Postad 15 oktober 2008 - 08:01
Har testat ändra på olika inställningar, men får inte det som det ska vara.
Postad 15 oktober 2008 - 09:58
Misstänker att du provat labba med enhetsfördröjningarna. Hade själv detta problem med min Topfield-box, ett tryck på en knapp gjorde att fjärren var upptagen i 1-2 sekunder med att skicka ut signalen som i själva verket är ca: 0.1s lång. Det jag gjorde var att lägga in lite liknande enheter och kolla hur länge fjärren bearbetade signalen (märks bra om man trycker t.ex vol up 5ggr). När jag hittade en som svarade snabbt på tryckningarna använde jag den som "mall" och lade in nya IR-kommandon i Rå-format. Prova att lägga till 5 olika stärkare och döp dom så du vet vilken som är vilken, byt sedan till devices på fjärren och prova tills du hittar någon som är snabb, sedan lär du om kommandona till dina. Detta problem har jag påtalat för Harmonys kundtjänst för över 2 veckor sedan, dom har skickat problemet vidare till supporten i Kanada. Min Topfield 5700 är i princip oanvändbar (långsam) med 5700 som val i Harmonys databas, men om jag väljer 5100 så blir fjärren nästan som originalet trots att dom har exakt samma fjärr. Detsamma gäller min Dreambox DM-600, måste välja DM-800 i programmet. Så kan det gå när man låter kunderna göra allt jobb med att göra databasenJag har problem att få min nya försärkare att samarbeta med Harmonyn. Det är nämligen så att det går seeegt att höja och sänka volymen på den. Trycker jag volymknappen, tar det en eller två sekunder innan det händer något.
Har testat ändra på olika inställningar, men får inte det som det ska vara.

Postad 15 oktober 2008 - 15:10
Det känns ju som rätt signal skickas dock eftersom det går utmärkt att byta input när TV:n väl är igång, alltså då jag byter mellan två aktiviteter. Kör jag "Help" funkar det också kanon.Det gör den nog, men jag gissar att du har valt fel metod för att byta ingång. Gör om konfig för TV'n och välja att byta ingång som en Samsung, detta funkar för Panasonic.
Edit: På en Panna kan du ju också gå in i hotell-menyn och ställa in att den alltid ska starta på en viss ingång. Då funkar det mycket bättre, när fjärren alltid är helt säker på vilken ingång den ska utgå från vid byte av ingång.
Jag kanske är dum, men.. "Hotell-menyn"?

Postad 15 oktober 2008 - 19:08
Logitech kunde inte ordna till det så jag bad dom återställa originalinställningarna istället, jag får lära mig att trycka jävligt snabbt helt enkelt, vågar inte ge mig på att föra över från originalfjärren igen, drygt att bli utan knapparna i flera dagar :/...Dessutom finns det nu en 1 sek fördröjning efter själva klicket vilket känns riktigt laggigt, men det var ett bra första försök och jag hoppas att dom kan justera in det som jag vill ha det till slut
(jag testade att ställa upp den till 3 nu efter deras ändringar men då hoppade den alltid tre steg i taget så det fungerar nog inte med den signalen som ligger inprogrammerad just nu)
Tackar så mycket för hjälpen så länge, jag återkommer när supporten har pillat färdigt =)
Postad 16 oktober 2008 - 08:48
Jag beskrev det i PX700-tråden:Jag kanske är dum, men.. "Hotell-menyn"?
https://www.minhembi...p;#entry1945285
Postad 17 oktober 2008 - 00:00
Mvh
Postad 17 oktober 2008 - 09:24
Jodå, om du klickar på Enheter på fjärren så kan du styra varje apparat separat oberoende av vilken "Aktivitet" du är i.Tjenare idag fick jag hem min harmony 525 allt fixades rätt lätt till min tv och förstärkare, Men jag tänkte höra hur kan man ställa in den så man kan komma in i menyn på tvn?, Alltså där man sökerkanaler osv? Går det inte att få upp orginal menyn på tvn med denna fjärr?
Mvh
Postad 17 oktober 2008 - 19:06
Postad 18 oktober 2008 - 09:03
någon som har nått svar?! skulle vara tacksam för svar!

/M
EDIT: såg att det va lite info om problemet: den knappen reagerar inte. jag har tagit bort alla activiterer och enheter och skrivit in dom igen men det funkar endå inte.
Redigerat av mkjn2, 18 oktober 2008 - 09:17.
Postad 18 oktober 2008 - 11:44
När jag ska växla från tv-tittande till exempelvis popcorn, så måste jag på tv-fjärren trycka på ingångsväljar-knappen, stega ner två steg med piltangenten, och sedan trycka på mittknappen.
Om jag däremot står i BlueRay-läge när jag vill gå till popcorn gör jag samma sak, men går bara ett steg ner på piltangenten.
Så alltså; om jag vill skapa aktiviteten se på Popcorn, kommer denna att fungera då, oavsett utgångsläget?
Det är lite knepigt det här....
Edit: Borde kanske lagt den här frågan i Harmony 1000-tråden istället... Jag gör så!
Redigerat av Uno Mögel, 18 oktober 2008 - 11:46.
Postad 19 oktober 2008 - 21:50
Nämligen problem med batteriet/dockan.
Har alltid haft lite problem där man måste peta den rätt för att den ska laddas men nu är den helt död.
Den piper till men batteristrecken rör sig inte och ofta bootar den om utan att den laddas.
Vet inte riktigt vad det beror på. Ifall det är batteriet som är dött eller om det är stiften som bråkar.
(Får ofta bättre kontakt om jag blöter de tre kontaktstiften lite. Har försökt gjort rent med alkohol också)
Hagt den ca 2 år nu utan batteribyte.
Någon som vet om man kan köpa en extern laddar som passar batteriet eller var man köper ett nytt batteri?
Känns ju onödigt att köpa en ny bara för ett "sketet" batteri. Annars är jag grymt nöjd.
Men batteriproblemet verkar vara väldigt vanligt enligt mitt "Googlande".
Varför kan de inte ha ett standardbatteri som man lätt kan hitta laddar och nya batterier för? =)
Postad 20 oktober 2008 - 09:23
Jag har nu fått samma fel med min Harmony 885 som många andra också har fått.
Har alltid haft lite problem där man måste peta den rätt för att den ska laddas men nu är den helt död.
Den piper till men batteristrecken rör sig inte och ofta bootar den om utan att den laddas.
Vet inte riktigt vad det beror på. Ifall det är batteriet som är dött eller om det är stiften som bråkar.
(Får ofta bättre kontakt om jag blöter de tre kontaktstiften lite. Har försökt gjort rent med alkohol också)
Någon som vet om man kan köpa en extern laddar som passar batteriet eller var man köper ett nytt batteri?
Känns ju onödigt att köpa en ny bara för ett "sketet" batteri. Annars är jag grymt nöjd.
Varför kan de inte ha ett standardbatteri som man lätt kan hitta laddar och nya batterier för? =)
Jag läste att man kunde få reservdelar till logitechprodukter gratis från dem. Typ batteriluckor, glidskenor till mus, batterier mm. Fast nu hittar jag inte den sidan.
Hittade en engelsk sida iaf http://logitech-en-e...amp;p_topview=1
http://logitech-sv-e...amp;p_topview=1 där var det på svenska
Redigerat av fremar-7, 20 oktober 2008 - 09:21.
Postad 20 oktober 2008 - 17:40
Har skaffat en Harmony One som har vissa problem jag snart får krupp på

1) Har en aktivitet för att lyssna på iTunes där harmonyn styr min laptop + en Onkyo TX703 receiver. Problemet är att den inte kan välja rätt input, Video3, på förstärkaren. Det händer ingenting om förstärkaren redan står på en annan input. Går jag in på devices och väljer det manuellt funkar det såklart. Baserade aktiviteten på "listen to digital music" eller nåt i den stilen. Detta är den enda input på förstärkaren det är problem med, att lyssna på CD osv är inga problem, den väljer rätt input då.
2) En aktivitet för att titta på Popcorn Hour, där teven inte sätts på rätt input. Tittar man tex på vanlig tv innan så växlar den stegvis, men stegar bara till PC-input på tv:n, dvs den stannar ett steg innan HDMI som Popcornen sitter på. TV:n är en matsui LCD, har sett att andra har haft detta problemet, men går det att fixa? Kan man få den att hoppa till rätt input direkt istället för att stega sådär?
Båda dessa gör att jag får trycka på Help hela tiden vilket förstör syftet med fjärren, kan jag tycka.
Verkligen tacksam för all hjälp.
Postad 23 oktober 2008 - 18:12
Har du lyckats få till det? Låter ju lurigt att det inte ska fungera. Är det inställningen "Fördröjning vid påslagning" som du satt till 30 sekunder (30000 ms)? Standardinställningen för mig är 9500 och då fungerar det bra. Jag har inte hunnit kolla om det går att sänka detta värde ytterligare men ska göra det senare. Om någon har bra värden för fördröjningarna så får ni gärna posta dem.Jag gjorde som du föreslog, och det fungerade utmärkt det också!
När jag ändå har hittat en med samma TV och kontroll (har också en PZ80E) kan jag passa på och fråga om ett annat litet problem..
När TV:n startar, kallstart alltså, byter den inte inputsource korrekt. Så fort den är igång funkar det utmärkt. Har pillat med tid, satte till och med 30 sekunder från start till första kommando, men det fungerade inte, verkar som om fjärrkontrollen helt enkelt inte skickar signalen.
Har testat runt lite med de olika metoderna för att välja ingång idag. Verkar ju vara metod2 eller metod3 som gäller. Jag skulle föredra om det gick att använda metod2 eftersom den väljer rätt igång direkt. Det saknas kommandon för att välja vissa ingångar men de som jag behöver finns inlagda. Tyvärr så skapar det faktum att TV:n har två kanallistor problem (analog/digital). Jag har en aktivitet för TV och en för TV + förstärkare. När jag byter mellan dessa så byter TV:n mellan analog/digital mottagning. Detta är nog dessvärre ett problem som det inte finns någon lösning på (förutom att använda metod3 då). Metod2 utgår ju från att varje knapp endast väljer en källa och därför så lagrar fjärren inte vilken ingång som är vald. Med metod3 så går det att få TV:n att välja rätt ingång. Nackdelarna är att det tar längre tid att ställa in rätt ingång (vilket kanske inte är så farligt) och att det blir fel om en ingång väljs manuellt. För att få det att fungera igen så måste ingången ställas tillbaka till samma ingång som fjärren är inställd på. En sak som är lurig är att TV:n, som standard, alltid visar TV (digital/analog) när TV:n startar men att ett annat alternativ kan vara markerat i ingångslistan. Detta gör att det kan bli fel även fast man talat om för fjärren att TV:n alltid startar på TV-ingången. Detta problem kan dock lösas genom att använda hotell-läget som nämnts tidigare. Detta blev kanske lite sammanfattning av vad som skrivits tidigare. Har någon en lösning på problemet med metod2 så skulle jag bli glad!

Postad 24 oktober 2008 - 01:10
Jag har nu fått samma fel med min Harmony 885 som många andra också har fått.
Jag hade exakt samma problem med en 895. Till slut var den bara död, vägrade ladda. Noterade då att laddaren inte lyste (lampan mitt i). Vet fortfarande inte om det varit problemet hela tiden eller bara på slutet.
Logitech tycker jag ska köpa en ny 895 till det rabatterade priset 350 euro!!! Helt omöjligt att köpa bara laddaren.
Efter en massa problem med standard svar från Logitechs pidgin svenska mail så fick jag dom att gå med på att se det som ett garanti ärende. Då lyckades jag inte hitta mitt kvitto/garantibevis. Katastrof. Slutade med att jag köpte en billig (förhållandevis) 885 på annat håll för att komma åt laddaren.
Tar hem fjärren och laddaren (får inte plats med hela förpackningen men har ju gammal strömkabel hemma). Kopplar upp laddaren med den gammla strömkabeln. Fungerar ej. Många svordomar. Nästa dag orkar jag släppa hem även strömkabeln. Kopplar in denna och laddaren fungerar perfekt. Laddar både min gamla 895 och nya 885. Den nya strömkabeln får även den gamla laddaren att fungera igen.
Felet var i mitt fall alltså varken laddaren eller batteriet utan strömsladden. Förmodar att det är omöjligt att få Logitech att sälja bara strömkabeln (som borde kosta 50 kr eller så). Dock gissar jag att Clas Ohlsson eller Kjell & co borde ha en strömförsörjare som fungerar. Har inte orkat kolla men det kan vara en variant att ta med strömsladden och se om dom har en som ger samma output.
Redigerat av Unregistered81406615, 24 oktober 2008 - 01:17.
Postad 26 oktober 2008 - 16:05
Har har pillat lite på knappar & menyer på Mediamarkt och det så verkligen bra ut. Men jag har lite funderingar.
Om jag t.ex. väljer "Se på TV", går det då att ställa in att volymknapparna ändrar
volymen på förstärkaren och kanalknapparna ändrar kanalerna på dekodern?
Jag vill ju inte byta till förstärkaren för att ändra ljud och sedan välja dekoder för att ändra kanal.
Jag har provat att installera programvaran som finns på Logitechs hemsida, LogitechHarmonyRemote7.5.0-WIN-x86.
Men installationen hänger sig efter jag väljer språk i början.
Kan det bero på att jag inte har fjärren inkopplad kanske?
Postad 26 oktober 2008 - 16:17
Jag planerar köpa min första multifjärr, och det lutar åt Logitech Harmony One modellen.
Har har pillat lite på knappar & menyer på Mediamarkt och det så verkligen bra ut. Men jag har lite funderingar.
Om jag t.ex. väljer "Se på TV", går det då att ställa in att volymknapparna ändrar
Jag vill ju inte byta till förstärkaren för att ändra ljud och sedan välja dekoder för att ändra kanal.
Att använda så kallade aktiviteter som t.ex. "Se på TV" är ju precis av den anledningen att man styr flera olika apparater från samma vy. D.v.s. javisst kan du styra volymen mot förstärkaren och kanalbyten mot dekodern. Så har nog väldigt många satt upp det, bl.a. jag själv.
Postad 26 oktober 2008 - 18:23
Jag planerar köpa min första multifjärr, och det lutar åt Logitech Harmony One modellen.
Jag har provat att installera programvaran som finns på Logitechs hemsida, LogitechHarmonyRemote7.5.0-WIN-x86.
Men installationen hänger sig efter jag väljer språk i början.
Kan det bero på att jag inte har fjärren inkopplad kanske?
Självklart, det är ju det som lixom är grejen!

Att programmet hänger sig är dock konstigt, det borde det inte göra då jag installerade det på jobbet utan fjärr utan problem.(skulle visa en sak för en annan)
Postad 27 oktober 2008 - 09:21
Joo, jag hade väl en aning att man kan göra så.Självklart, det är ju det som lixom är grejen!
Att programmet hänger sig är dock konstigt, det borde det inte göra då jag installerade det på jobbet utan fjärr utan problem.(skulle visa en sak för en annan)
Hur är det med programvaran då? Jag har testat att installera det på tre datorer men lyckades bara köra
igång det på en dator. Det som händer är att CPU belastningen går till 50% och sedan hänger sig installationen.
Men jag får väl shoppa en fjärr och hoppas att det funkar.

Postad 27 oktober 2008 - 14:24
Programmet kan vara svårstartat om det inte har någon bra kontakt med Logitechs server. Det går inte att starta "offline".Joo, jag hade väl en aning att man kan göra så.
Hur är det med programvaran då? Jag har testat att installera det på tre datorer men lyckades bara köra
igång det på en dator. Det som händer är att CPU belastningen går till 50% och sedan hänger sig installationen.
Men jag får väl shoppa en fjärr och hoppas att det funkar.
Postad 29 oktober 2008 - 20:18
Postad 30 oktober 2008 - 01:03
Japp det går, men Harmony har direkt-kommandon för de olika ingångarna för samsung.Hej, Funderar på en Logitech harmony 885 eller 895. Går det att dedikera en knapp för en viss knappsekvens?. Just nu behöver jag trycka Menu->ner->höger->upp->upp för att få hdmi etc., (Samsung Q9-plasma). Går det att dedikera en knapp för att just komma till hdmi1 t.ex. Isåfall skaffar jag en direkt=)
Postad 30 oktober 2008 - 12:36
Aha. Bara bättre ju=). En sån här ska införskaffas=)Japp det går, men Harmony har direkt-kommandon för de olika ingångarna för samsung.
Postad 31 oktober 2008 - 11:38
Japp det går, men Harmony har direkt-kommandon för de olika ingångarna för samsung.
Dessutom kan man döpa om alla ingångar. HDMI1 kan vara Playstation 3, HDMI2 kan vara Digitalbox, etc etc.
Postad 02 november 2008 - 14:04
Sen har jag problem med att jag inte kan göra en activity där min dvd / recorder flippar över automatiskt till HDD läge utan den är hela tiden på DVD om jag inte går in manuellt under devices och slår på HDD. Nån som kanske har en ide?
Postad 02 november 2008 - 18:34
Du har förmodligen med dvd-spelaren som en enhet i den aktiviteten. Prova inställningar i aktiviteter, sedan granska inställningarna.... och Nej, jag vill köra inst..... Och ta bort Dvdn om den är med.Blir inte klok på min Harmony one. När jag tex trycker på Watch TV så startar den DVD spelaren, hittar ingenstans där man kan stänga av den funktionen heller.
Det går att lägga in extra kommandon i aktiviteten. Lägg in en fördröjning på 5-10s och sedan HDD-kommandot. Görs i inställningar i fliken aktiviteter, sedan granska inställningarna.... Ja, men jag vill lägga till ytterligare kontrollalternativ och enheter....Sen har jag problem med att jag inte kan göra en activity där min dvd / recorder flippar över automatiskt till HDD läge utan den är hela tiden på DVD om jag inte går in manuellt under devices och slår på HDD. Nån som kanske har en ide?
Redigerat av Unregisterede23ca3dc, 02 november 2008 - 18:36.
Postad 02 november 2008 - 21:00

Du har förmodligen med dvd-spelaren som en enhet i den aktiviteten. Prova inställningar i aktiviteter, sedan granska inställningarna.... och Nej, jag vill köra inst..... Och ta bort Dvdn om den är med.
Det går att lägga in extra kommandon i aktiviteten. Lägg in en fördröjning på 5-10s och sedan HDD-kommandot. Görs i inställningar i fliken aktiviteter, sedan granska inställningarna.... Ja, men jag vill lägga till ytterligare kontrollalternativ och enheter....
Redigerat av Unregistered0602f2db, 02 november 2008 - 21:03.
Postad 04 november 2008 - 21:05
Till min reciever och dvd:n funkar det bra.
Är det bara jag som har dessa problem? Sitter runt 3 meter från tv:n och har den på 1.20 m höjd om det spelar någon roll?
Postad 04 november 2008 - 21:26
Köpte en Harmony 555 på en kampanj på Netonnet för någon vecka sedan och är väl än så länge nöjd med den, förutom en sak, har sjukt svårt att få signalen att nå fram till min FSC Myrica VQ40-2, måste vinkla den i exakt rätt läge för att kunna få en knapptryckning att nå fram.
Till min reciever och dvd:n funkar det bra.
Är det bara jag som har dessa problem? Sitter runt 3 meter från tv:n och har den på 1.20 m höjd om det spelar någon roll?
Har samma TV, men mottagaren sitter väldigt dumt under TV:n. Hade den suttit fram, hade det nog inte varit några problem. Men det får man leva med. Du får leka lite med fördröjningara. Jag har en fördröjning på typ 10 sek.
Redigerat av Sardaukar, 04 november 2008 - 21:27.
Postad 04 november 2008 - 21:52
Visst är det hanterbart, ville mest veta om det är fjärren eller tv:n det är fel på. Ska labba lite med fördröjningarna.Har samma TV, men mottagaren sitter väldigt dumt under TV:n. Hade den suttit fram, hade det nog inte varit några problem. Men det får man leva med. Du får leka lite med fördröjningara. Jag har en fördröjning på typ 10 sek.
Postad 04 november 2008 - 23:58
Postad 05 november 2008 - 11:39
Det fungerar utmärkt. Jag har samma känsliga box, dock en Panasonic-TV och innan jag bytte till en Harmony One var det ett rent elände att få boxen att ta kommando. Nu funkar det kockrent, kan rikta min One lite varsomhelst och det fungerar.Är IR-signalen från Logitech Harmony One stark? Jag har en Samsung LE-40A656 som stör ut mina andra enheters fjärrkontroller så jag funderar på att skaffa en fjärrkontroll som klarar av TV:ns "störningar". Som det är nu så går det knappt att använda min digitalbox (HD PVR 101-ST), förstärkare (VSX-D814) eller DVD-spelare (DVD-2900) och Samsung tror inte att det går att göra någonting åt detta och det är ej ett tillräckligt skäl för att få reklamera TV:n.
Postad 05 november 2008 - 15:33
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar