Haha tack så mktGrattis. Du är snart ägare till en Skoda.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 25 November 2012 - 21:10
Det gör vi alla.
Men senare i livet kommer välljud per krona vara så mycket viktigare, och då är det oftast begagnat som gäller.
Har man en ganska liten budget blir det ännu större anledning att köpa begagnat.
Man får liksom minst dubbelt så bra grejer för samma peng.
Ser spännande ut Micke.
Nu är det dags att lägga på ett kol tycker vi alla...
Postad 25 November 2012 - 21:19
Jag tycker du ska;Haha tack så mkt
1. Lyssna på Bagarn
2. Om du har råd/känner för att lägga till 2000 och köpa den här http://www.fyndborse...x/xtz-12.18-ice
Postad 25 November 2012 - 21:48
Postad 25 November 2012 - 22:02
Haha ok ska nog köpa mig en xtz w12.16 och snälla jag e bara 15 jag kan inte köpa en basrigg för 145.000
Kanske är intessant?
http://www.lsound.no...arcoal-975.html
Postad 25 November 2012 - 22:20
mm vad e detta för ngt roligt har aldrig sett dessa förutKanske är intessant?
http://www.lsound.no...arcoal-975.html
Postad 26 November 2012 - 10:49
Postad 26 November 2012 - 17:39
Men du ska få en foliehatt av mig nästa gång vi ses.
FolieStetson då, annars kan det vara...
Postad 27 November 2012 - 07:56
"Tavlan" jag ordnat löste detta på ett snyggt och bra sätt, utan att väggen känns "dämpad", alltså utan att "trolla bort" väggen akustiskt, något som jag ju inte vill göra med sidoväggen i höjd med soffan...
Där vill man ju ha lite reflektioner
Idag ska det hängas om gardiner och drapperier, ny gardingstång ska upp och drapperierna framför hyllorna i rummets främre del ska upp slutgiltigt tänkte jag
Då kommer rummet att börja se någorlunda "klart" ut
MEN, jag väntar på att jag ska lyckas få på färg på mina i32s...
Jag lyckas inte få tag på personen som skulle måla dom åt mig, och har så inte lyckats sedan torsdag förra veckan...
Så jag vet inte vad som hänt, men jag börjar misstänka att jag kanske får gå någon annan stans.
Och jag har till och med börjat överväga om dom inte ändå ska faneras med Valnöt, som jag ju tycker är så snyggt.
Vi får se... oljad valnöt är ju väldigt snyggt och det lutar lite åt det just nu faktiskt...
Trist att min original plan verkar ha fått en käpp i hjulet !
Men samtisigt kanske bra för då kom jag ju på att Valnöt är så sjukt snyggt, och att jag ju tidigare haft tanken att ett par i32s i valnöt skulle vara stiligt
Postad 27 November 2012 - 08:21
MEN, jag väntar på att jag ska lyckas få på färg på mina i32s...
Kom hit med dem, så skall du få färg på dem! Fast jag bestämmer vilken.
Postad 27 November 2012 - 08:28
Jag tycker du ska ringa Palle. Han pratade om en vän som kunde lacka när jag diskuterade lackning i somras.
Postad 27 November 2012 - 09:37
I alla fall när lådorna är så knöliga i formen som dessa är... : /
aja, jag löser det på något vis, annars får jag väll köra dom i billigaste tänkbara lack tills vidare och lägga ner tid på detta senare någong gång.
Problemet är bara att då lär det väll inte bli av på grund av att dom är monterade och "klara" då...
Hmm, blå hammarlack kanske... ?!
Postad 27 November 2012 - 09:42
Ring Palle. Det kostar inget att ringa och höra efter.
Postad 27 November 2012 - 10:05
Jag beställde svart hammalack igår till twinholdrarna.... jag gillar hamarlack.
Ring Palle. Det kostar inget att ringa och höra efter.
Jo, kanske gör de
s*tan det måste ha gått väldigt fort att få lådorna byggda, gött
Det gick ganska fort ja !
Men nu går det desto långsammare....
Jag funderar nästan på att ringa till Ingvar och be honom ordna så att dom blir målade i någon trevlig färg för jag orkar inte organisera så mycket.
det är för mycket att organisera på jobbet ändå, halva mitt jobb går ut på att organisera allting konstant och det är typ 50 olika bollan man ska ha i luften samtidigt...
Det gör att jag har svårt att orka med sådant på min fritid... då ska det "bara fungera" och lättaste vägen är den jag tar liksom...
Så, det lutar åt att jag får ringa upp ingvar och be honom ordna så att det hamnar färg på lådorna så att jag slipper engachera mig, det vore skönt att slippa nämligen !
Redigerat av DVD-ai, 27 November 2012 - 10:06.
Postad 27 November 2012 - 12:35

Men så skymtade något skoj i ögonvrån, ett kamerastativ, Velbon D500 med ett ph-358 huvud för hela 40kr så det klippte jag på.
Men nu när jag kommer hem så ser jag att det är egentligen till videokamera och adapterplattan jag har till min Canon är påtok för liten, någon som har en susning om vart jag hittar rätt platta så jag kan använda stativet?
Redigerat av Evil Homer, 27 November 2012 - 13:32.
Postad 27 November 2012 - 16:16
Guhhh jag va lite orolig där ett tag, att det hänt något!!!
Och det hade det.... men skönt att prata med honom nu i alla fall, nu känns det lugnare
Jag måste fixa någon annan som lackar!
Och jag har en sak på G, ska ringa imorgon
Föresten !
Jag har bytt lack, det kommer att bli stört snyggt, några av dom snyggaste Ino antagligen...
Men det återstår att se hur resultatet blir!
Findus: är väggen borta nu ?
Postad 27 November 2012 - 16:36
Vart precis nere på Returen här i stan, skall på maskerad så klippte på lite roliga kläder där borta
Men så skymtade något skoj i ögonvrån, ett kamerastativ, Velbon D500 med ett ph-358 huvud för hela 40kr så det klippte jag på.
Men nu när jag kommer hem så ser jag att det är egentligen till videokamera och adapterplattan jag har till min Canon är påtok för liten, någon som har en susning om vart jag hittar rätt platta så jag kan använda stativet?
Det där pluss några av dina prisbelönta grimarcher blir ett vinnande koncept
Hahah!
Postad 27 November 2012 - 18:24
Fick hem säkerhetslabhylsorna (bananterminaler) idag och koaxialkabeln idag. Än en gång kändes det ganska storskaligt när jag öppnade paketet:

Sådana där rullar har jag bara sett på byggen tidigare.
Postad 27 November 2012 - 20:10
Redigerat av Svenn3SaataN, 27 November 2012 - 20:11.
Postad 27 November 2012 - 20:19
Postad 27 November 2012 - 20:20
Det där pluss några av dina prisbelönta grimarcher blir ett vinnande koncept
Hahah!
Skall bjuda på mig själv ett snäpp till tänkte jag, odlar ut min otroligt feta mustach just nu, samt skall raka en krans på skallen
Postad 27 November 2012 - 20:21
Du får se till att få tummen ur då och snickra lådor till dom så behöver du inte sukta efter nya..
Ja, men dina är ju så smutta och kan tänka att de låter jävligt bra. Sen är det ju 8 element, det är fler än 4
Postad 27 November 2012 - 22:09
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=170670
Hur bra är den? någon? Är det värt å klippa en sådan...
Är faktiskt mina bilder på HBB
Postad 27 November 2012 - 22:16
Ahh, fullrangemätningar va?Är faktiskt mina bilder på HBB
Sorry, måste fan sluta med dom här skämten snart. Men det är ju så kul.
Postad 27 November 2012 - 22:20
Ahh, fullrangemätningar va?
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, måste fan sluta med dom här skämten snart. Men det är ju så kul.![]()
HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!
Postad 27 November 2012 - 22:28
Ska det vara filtbitar på r28 också...?
Postad 27 November 2012 - 22:32
Det ska inte vara filt på r28.
Postad 27 November 2012 - 22:41
Ahh, fullrangemätningar va?
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, måste fan sluta med dom här skämten snart. Men det är ju så kul.![]()
Du jag får bara ta och tugga i mig det där, så mycket som jag har jävlats och kommer jävlas. Palleballe får ju gliringar titt som tätt tex
Det är den medTycker nivån ser lite låg ut
Postad 27 November 2012 - 22:50
Jag har dragit och stretchat ut den stående biten lite så att den kläms in bättre utan att falla ur. Sedan lägger jag båda små remsorna på hyllan. Klart.
Det ska inte vara filt på r28.
Okej. Jag pusslade som fan.. Fattade inte om det skulle vara lång-stående-lång.. Passade bäst så.
Är det för att det inte är någon övre hylla på r28 ?
Postad 27 November 2012 - 23:02
Postad 28 November 2012 - 02:58
Nej Pettson, väggen är inte borta, men du är välkommen på lördag 8/12 för att hjälpa mig att ta bort den
. Min nacke är sjukskriven, så jag lär inte klara av det själv.
Fick hem säkerhetslabhylsorna (bananterminaler) idag och koaxialkabeln idag. Än en gång kändes det ganska storskaligt när jag öppnade paketet:
Sådana där rullar har jag bara sett på byggen tidigare.
Perfekt rulle att köra rehab-träning med
Postad 28 November 2012 - 09:59
RG11 med vajer så man kunde spänna upp dom.
Postad 28 November 2012 - 10:25
Känner du att den är värd eller klarar man sig utan?Är faktiskt mina bilder på HBB
Postad 28 November 2012 - 10:31
Jag skulle sparat coaxen som vi hade mellan stolparna, det hade vart något för dig
RG11 med vajer så man kunde spänna upp dom.
Fast jag väljer ju kabel enbart på prestanda. Men hade RG11 varit bäst så hade jag antagligen valt den. Om den inte kostade apmycket förstås. Då måste prestandan ändå vägas mot priset.
Förstår att du inte saknar det jobbet.
Postad 28 November 2012 - 10:43
Jag har fortfarande ingen, men skulle gärna ha en.Känner du att den är värd eller klarar man sig utan?
Postad 28 November 2012 - 10:47
Fast jag väljer ju kabel enbart på prestanda. Men hade RG11 varit bäst så hade jag antagligen valt den. Om den inte kostade apmycket förstås. Då måste prestandan ändå vägas mot priset.
Förstår att du inte saknar det jobbet.
Hade faktiskt en kund som dragit RG11 in i vardagsrummet själv, vi skulle bara koppla på dosorna, lätt omständigt vill jag lova och slutade med att vi gjorde en övergång till rg6 så det fick plats.
Du skall väl inte dra genom kvarteret så då är det ju inga signalförluster att snacka om.
Mest spännande var att klättra i smala lätt snea stolpar som gungade sådär underbart ju närmare toppen man kom.
Postad 28 November 2012 - 11:17
Bilderna på din sida då? hmmmJag har fortfarande ingen, men skulle gärna ha en.
Men jag antar att de tillför mer med en sådan framför en Room analyzer. vill ha båda men måste prioritera
Postad 28 November 2012 - 11:32
Postad 28 November 2012 - 12:57
haha känner igen det därHade den hemma för test och se vad den kunde göra för nytta, sen har jag haft 157st andra hål att stoppa pengarna i, tyvärr.
Postad 28 November 2012 - 14:19
Redigerat av Evil Homer, 28 November 2012 - 14:20.
Postad 28 November 2012 - 17:53
Ska du köra dom där som toppar till dina mellanregister eller ?
HAHAHAHAHA
Den där blir aldrig tråkig!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?