Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 28 November 2012 - 18:04
Postad 28 November 2012 - 18:08
Tyckte inte att det blev någon megaskillnad mellan placeringarna faktiskt...
Jag har ju inga rumsresonanser att tala om.
Redigerat av Bakerman, 28 November 2012 - 18:10.
Postad 28 November 2012 - 18:33
Vore skoj att se en mätning helt utan eq på det där, tycker det ser skitfint ut ja. Får ju upp dom bra mycket mer än med min idé om att lägga två ner och ställa dom andra på, samt att centern hamnade ju perfekt nu och inte för högt som det hade blitt med min tanke.
Postad 28 November 2012 - 19:00
Spelar det musik då?
Sjujävla bas i dessa småskitar, men mellanregistret är lite tjockt, och inget riktigt släpp.
Men det spelar diskant om än lite dämpad den med
Redigerat av Evil Homer, 28 November 2012 - 19:01.
Postad 28 November 2012 - 19:18
Sen kan du dämpa väggen i mitten nu och in- och utsidorna på basarna så att du slipper stående vågor. Frontarna på basarna är tillräcklig reflekterande yta.
Hur tycker du att det fungerar? Tja, det kanske är för tidigt att svara på? Brukar ju ta ett tag att justera ordentligt.
NiklasF: Grattis till uppgraderingen då
Postad 28 November 2012 - 19:22
DSPeakerAnti-Mode får vänta ett tag. Får se hur mycket mer man får nu med en eXtra låda
Blir kul med lite mätningar haha förväntar mig katastrof
Postad 28 November 2012 - 19:48
Kul, vad är det för högtalare? Aldrig sett sådana tidigare tror jag. Är dessa för att stanna i vardagsrummet, eller bara en kul grej förresten?Sjujävla bas i dessa småskitar, men mellanregistret är lite tjockt, och inget riktigt släpp.
Men det spelar diskant om än lite dämpad den med
Postad 28 November 2012 - 19:51
Härligt med lite plats för annat i rummet också.
Postad 28 November 2012 - 20:05
Fan vad det ser fett ut hos dig nu Bagarn. Någon upplevd skillnad i ljudet än så länge?
Härligt med lite plats för annat i rummet också.
Fick hjälp av dom två starkaste killarna jag känner, att lyfta upp dom idag. Två bröder som har bodybuildat i 20+ år.
Var egentligen bara den ene som skulle hjälpt till, men efter frukost hängde båda med, så jag slapp lyfta alls.
Givetvis ville dom lyssna. Slog på lite Flight of the phoenix och drog upp. Dom satt som klistrade. Duckade nästan.
Sen har ju dom båda plastsystem från Siba, så det är klart att det var lite skillnad.
Har inte lyssnat något mer. När jag kom hem från jobbet så låg jag på backen i snöstormen i ett par timmar och bytte hjul på två bilar och två kärror..
Blev ganska kall och blöt, och var inte speciellt sugen på att sätta mej i biorummet när jag kom in.
Blir lite test imorrn eller på fredag. Tror dock inte att det blir någon megaskillnad.
Märkte dock att duken inte är speciellt still när man kör Mr. Magnus på max...
Postad 28 November 2012 - 20:37
Kul, vad är det för högtalare? Aldrig sett sådana tidigare tror jag. Är dessa för att stanna i vardagsrummet, eller bara en kul grej förresten?
Bara lånat dessa, det är ett par Heybrook HB2 måste ha något att spela på som faktiskt spelar diskant med.
Inget man kommer till hifinirvana med men tror att många där ute som inte är nördar som oss skulle sitta mer än nöjda med enbart ett par sånahär och köra utan sub.
Ganska förlåtande saker och går att poppa på över förväntan, men får ta det lite vackert då basarna visst skall vara svåra att hitta enligt ägaren.
Postad 28 November 2012 - 20:44
Fick hjälp av dom två starkaste killarna jag känner, att lyfta upp dom idag. Två bröder som har bodybuildat i 20+ år.
Var egentligen bara den ene som skulle hjälpt till, men efter frukost hängde båda med, så jag slapp lyfta alls.
Kommer inte alls ihåg att jag har varit nere i motala idag, men vad vet jag, blev en ganska blöt kväll igår
Postad 28 November 2012 - 21:34
Kommer inte alls ihåg att jag har varit nere i motala idag, men vad vet jag, blev en ganska blöt kväll igår
Ja... Du ser ganska stark ut...
Bifogad fil(er)
Postad 29 November 2012 - 09:25
Kommer varenda DB crank bil köra med denna tror ni eller, höll på att skita på mig då den började så soft och lågt.
Postad 29 November 2012 - 09:39
Just ja, Heybrooken har faktiskt öppnat upp sig lite mer nu, sätter sig högtalare om dom inte spelas på något år?
Eller är det enbart placebo grand deluxe jag har just nu?
Redigerat av Evil Homer, 29 November 2012 - 09:40.
Postad 29 November 2012 - 10:02
Postad 29 November 2012 - 10:08
http://open.spotify....5LUET3A5FFpty2k
Rätt mysig skiva faktiskt.
Postad 29 November 2012 - 10:49
Andra plattan fungerar inte likaväl tror jag
Måtte ha en jävla basboost för det dundrar på rätt bra när man lirar den.
Postad 29 November 2012 - 10:51
Najs att man fyndade en för 1400 nyligen haha...Nyhetsmail och 3Tb för 999kr måste man ju tipsa om. http://www.inet.se/p...=omrostning2012
Postad 29 November 2012 - 10:57
http://open.spotify....8vmo7aF7k2BsMzD
Postad 29 November 2012 - 11:04
Dom här däremot är nästan gudomligt bra. Särskilt låten Mjød.
http://open.spotify....Yp9OEsQ8GcnMHOn
Postad 29 November 2012 - 12:19
Postad 29 November 2012 - 14:27
Såg ut som kompisen blivit av med alla sina pengar från samtliga konton (konton blivit kapade) Va inte så kul när man står på Ica med banan full av mat och det står 0 på alla konto!!!
Polisen blev informerad och han blev uppmanad att ringa banken så fort dom öppnar. När han ringde till banken visade det sig att kronofogden tabbar sig. Dom spännande alla hans konto eftersom dom slog in fel uppgifter! Som tur är så såg banken felet och låste upp alla hans konto. Helt sjuk...
Redigerat av RobNB, 29 November 2012 - 20:05.
Postad 29 November 2012 - 16:28
Postad 29 November 2012 - 17:21
Postad 29 November 2012 - 19:51
Klockrent!
Posta bilder allt eftersom, skoj att se!
Det göra jag så länge jag orkar. När jag inte postar bilder vet man att jag är less.
Postad 29 November 2012 - 20:03
Nej då. Dom skrev fel person nr. Det är det som är det sjuka.Om han står hos kronofogden är det förmodligen han som har tabbat sej rätt så rejält med pengar först..
Postad 29 November 2012 - 20:39
Det går i princip inte att lyssna kritiskt då för min del då. Men jag har hört mycket gott om dom, så man kanske skulle sett om de går att låna hem. Nån här som lyssnat på SA:s utbud?
Det känns som att rumsakustik är rätt främmande för renodlade hifibutiker, man vill mest byta kablar för att åtgärda "problem"....
Är jag onödigt gnällig?
Postad 29 November 2012 - 20:58
Med all respekt.
Postad 29 November 2012 - 21:04
Hrrrm.. det heter rumsmoder. En mod har bukar och noder.
Med all respekt.
Tar aldrig illa upp, klart man ska skriva rätt
Postad 29 November 2012 - 21:16
Blev betydligt bättre med mängder av russin.
Postad 29 November 2012 - 21:44
Gud vad gott med glögg!!
Någon annan favorit?
Fick smakat på hemmagjord glögg för någon helg sedan, hemmabryggd svagdricka, en skvätt rötjut och en rackabajsare med mörk rom.
Mumma det
Var på demo hos LYD Hifi i Umeå ikväll. De skulle visa bl.a. SA Mantra 50, typ en bantad Ranger. Betydligt snällare diskant än mina Audiovector, men det är så trist när rumsakustiken är så dålig. Så fort det blir lite bas i spelningarna så tar det över helt. Rumsnoder och efterklang i basområdet är SÅ trist när man är van vid motsatsen.
Det går i princip inte att lyssna kritiskt då för min del då. Men jag har hört mycket gott om dom, så man kanske skulle sett om de går att låna hem. Nån här som lyssnat på SA:s utbud?
Det känns som att rumsakustik är rätt främmande för renodlade hifibutiker, man vill mest byta kablar för att åtgärda "problem"....
Är jag onödigt gnällig?
Tror dom flesta vill spela så som svensson har det hemma, lite roligare för kunderna om det låter bättre hemma än i butiken än tvärtom.
Postad 29 November 2012 - 21:56
Årets Blossa var lite sådär.. Kände ingen direkt karaktär. Kändes inte som någon specialare.
Blev betydligt bättre med mängder av russin.
Tycker att deras tre stjärniga congac är bra. Stör mig dock lite på att blossa har flyttat sin produktion till danmark.
Postad 29 November 2012 - 21:59
Man kan väl lägga sig någonstans i mitten, inte bara ett kalt rum med skinnsoffa och en större matta? Då kan man ju passa på som butik och visa förbättringen med akustikbehandling och ev få sälja det också.
Postad 29 November 2012 - 22:01
Gud vad gott med glögg!!
Någon annan favorit?
Blev sugen som fan igår, så idag var jag tvungen att hoppa in på gröna skylten och handla.
Jag tycker nog bäst om Blossas vanliga vinglögg. Den som är på 10%.
Ibland spetsar jag den med en skvätt maltwhisky. Det är riktigt gott.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?