* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34860 svar till detta ämne
Postad 09 September 2012 - 08:21
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
Ännu ett konstigt bekymmer. Spelar in skall då titta på sändningen, live, inte inspelningen. Hör då bara ljudhack och bilden är svart.
+1, bytte kanal och lät insp. gå klar. Insp. var ok sen när jag såg den. Annat fel: Spelade in 2 prog på Eurosp. HD. Skulle se den första när den andra spelade in. då funkade inte spolning. Tidspilen hoppade fram och tillbaka bara och bilden stod still.
Postad 09 September 2012 - 12:42
gorby
-
gorby
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ännu ett konstigt bekymmer. Spelar in på svt2hd, skall då titta på sändningen, live, inte inspelningen. Hör då bara ljudhack och bilden är svart. Provar då med att avbryta inspelningen, får Byta kanal till i detta fallet svt1hd, som fungerade bra innan, och även nu, skiftar åter till Svt2hd (inspelningen avstängd) och bild respektive ljud fungerar klockrent.
Vad är bekymren med inspelning, ljud och tv tittande samt som jag Nämnt tidigare upplever sämre bildkvalite...
TeliaMarcus?!
Samma fel hos mig också. Plus att jag tycker ch+ hoppar över en kanal ganska ofta. Så var det inte förut. Irriterande.
Postad 09 September 2012 - 13:13
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Har 4:a boxar, ch+ hoppar ofta dubbelt på alla boxarna. (fiber+ vip1003)
Postad 09 September 2012 - 13:29
Licknatte
-
Licknatte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Problem idag med Viasat Golf. Istället får man Teliaskärmen med "startar tjänsten" uppräkning till 100 % och sedan kommer man till SVT1 som vid en vanlig start. Igår funkade golfkanalen.
Postad 09 September 2012 - 13:30
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Blir knasig på detta, byter kanal, den hoppar 2 kanaler.. :}
Började efter uppdateringen.
Postad 09 September 2012 - 14:46
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Blir knasig på detta, byter kanal, den hoppar 2 kanaler.. :}
Började efter uppdateringen.
Inga sådana bekymmer här! 1910-box, ADSL
Postad 09 September 2012 - 16:28
Unregisteredb287fd5d
-
Unregisteredb287fd5d
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Har också fått problem med att boxen hoppar över en kanal efter uppdateringen.
Händer även att den startar om program från början. Te.x, jag bläddrar igenom kanalerna och väljer te.x att kolla på "Skavlan" så händer det i bland att programmet startar om från början fast jag bara trycker 1 gång på ok-knappen. Hade aldrig det problemet innan uppdateringen.
Vip 1003-box med fiber.
Redigerat av Unregisteredb287fd5d, 09 September 2012 - 16:29.
Postad 09 September 2012 - 19:39
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Det verkar bara vara VIP 1003 boxarna som påverkats av uppdateringen vad avser dubbelhopp vid kanalbyte. Det tycks röra sig om en extra känslighet vad gäller detekteringen av knapptryck. Även funktionen att gå ner i stand-by tycks vara påverkad. Det händer ofta att boxen går ner i stand-by och sedan sätter på sig igen när man tryckt på stand-by knappen. Så det är nått lattjo med den senaste uppdateringen och extra känslighet för knapptryck. Dessa problem finns inte på min VIP 1963 box bara på VIP 1003 boxarna i mitt hem.
Postad 09 September 2012 - 20:16
Unregistered7a8255e6
-
Unregistered7a8255e6
-
Rookie
-
4 inlägg
Sitter här och kollar vilken kanal dom visar modo på nu på torsdag. Ser att det är på cmore live MEN INTE FAN HAR JAG DEN! Får lite smått panik. Kommer dom fixa det snart eller blir vi utan kanalen länge?
Dom går ju ut med att man ska kunna se ALLA matcher från allsvenskan och elitserien, och det är ju framförallt för att jag ska kunna kolla på alla modos matcher som jag har skaffat maxpaketet.
Postad 09 September 2012 - 20:45
timpa82
-
timpa82
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick hem en box (Motorola VIP 1003 tror jag det var), kopplade in och hoppades på kika på lite TV. Den börjar installera sig och fastnar gult blinkande på femte och sista pricken. Enligt Telias sida ska jag göra en fabriksåterställning (Factory reset, remove software). Startar om på uppmaning, då verkar den ha någon basic firmware, som till min förvåning inte ens får ett IP (jag har inte ändrat något från första och andra försöket).
Provar dra ur nätverkssladden för att se om det blir skillnad, det blir det. Den hittar inte ens ett nätverk (som man kan förstå), men sätter i nätverkssladden igen och då kan den inte få ett IP.
Har startat om allt, utan nytta.
Supporten hann få stänga, får hoppas dom kan ge mig något tips om vi inte har någon snabb en här idag som råkat ut för problemet, vet inte vad jag har kvar att prova.
Postad 09 September 2012 - 21:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
Fick hem en box (Motorola VIP 1003 tror jag det var), kopplade in och hoppades på kika på lite TV. Den börjar installera sig och fastnar gult blinkande på femte och sista pricken. Enligt Telias sida ska jag göra en fabriksåterställning (Factory reset, remove software). Startar om på uppmaning, då verkar den ha någon basic firmware, som till min förvåning inte ens får ett IP (jag har inte ändrat något från första och andra försöket). Provar dra ur nätverkssladden för att se om det blir skillnad, det blir det. Den hittar inte ens ett nätverk (som man kan förstå), men sätter i nätverkssladden igen och då kan den inte få ett IP.
Har du smart modem så är det bra med FR på thomson med. Du kan surfa till 192.168.1.1 och kolla om thomson modemet har ip på iptv tjänsten med. Har du inte smart kollar du att du verkligen har kopplat rätt till att börja med. Det kan även vara värt att kolla att det verkligen ska vara inkopplat redan. Det kan faktiskt i vissa fall och kopplingar betyda att den inte får den multicast den behöver för att ladda ner programvaran om den fastnar på prick 1 gul. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 09 September 2012 - 22:03
Unregistered7a8255e6
-
Unregistered7a8255e6
-
Rookie
-
4 inlägg
Du får gärna svara mig också Markus Johansson!
Postad 10 September 2012 - 05:09
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Det är ju självklart den del med lägst hastighet på vägen som avgör vilken hastighet man får, men som jag sagt innan, uppenbarligen så fungerar det ju för många andra tjänster. Jag får inte känslan av att Telia (i detta fall) levererar en bild- och ljudupplevelse som är så mkt bättre än andra aktörer, och det viktiga måste väl vara hur det fungerar i praktiken.
Ljud och bildkvalitet är nog inte specifikt vad det handlar om i detta fall. Telias tanke var att erbjuda ett alternativ till andra traditionella TV-distributioner (satellit, kabel marksänt) för hur konstigt det än låter i dina öron så finns det en marknad för den typen av tjänster. Kunderna på denna marknad förväntar sig en viss leveranskvalitet (ej att förväxla med bild/ljudkvalitet). Många kan antagligen få samma eller bättre bildkvalitet med Netflix et al, men vad gör man när det inte fungerar, vem ringer man för att få hjälp? Med Telias lösning så har de möjlighet att felsöka hela vägen hem till din digitalbox. Vilken support lämnar Youtube? Du återgav siffror om hur många som använt en viss streamingtjänst, men hur många misslyckades av något skäl (vare sig det är i kundens utrustning, någonstans längs vägen i nätet eller hos streamingtjänsten). Det finns förvisso leverantörer som erbjuder exakt samma typ av tjänst som Telia utan att äga några nät, och det börjar ju dyka upp allt fler tjänster typ Viaplay som erbjuder livesändningar över valfritt nät men det går inte helt smärtfritt och undanflykten från leverantörerna tycks generellt sikta in sig på att användaren gjort fel eller inte har tillräckligt bra bandbredd, några garantier lämnas inte vad jag kan se. Om jag sitter i skogen i Norrland med en dålig GPRS överföring och försöker lyssna på Spotify blir iaf jag inte så förvånad om jag inte kan få musik i högsta kvalitén, eller blir förbannad på Spotify, blir du?
Vet inte hur det är relevant till något jag skrivit, men om jag har exempelvis 8 Mbps ADSL och det ändå inte fungerar stabilt (true story), får jag bli förbannad då? Vem skall jag gå på för att få det att fungera? Det jag menar är att även om jag har skaffat de prylar som rimligen kan krävas så kan det ända krångla, och med tjänster som Spotify så är det mer eller mindre upp till användaren att klura ut varför det inte funkar.
Postad 10 September 2012 - 07:24
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
@teliakundservice
Efter uppdateringen så får jag vid kanalbyte ofta "denna kanal är inte tillgänlig - ring 90200 för beställning av kanalpaket" eller liknande meddelande. Byter man tillbaks å sen till samma kanal igen så får man inte meddelandet.
Mysko.
Postad 10 September 2012 - 08:12
gorby
-
gorby
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det verkar bara vara VIP 1003 boxarna som påverkats av uppdateringen vad avser dubbelhopp vid kanalbyte. Det tycks röra sig om en extra känslighet vad gäller detekteringen av knapptryck. Även funktionen att gå ner i stand-by tycks vara påverkad. Det händer ofta att boxen går ner i stand-by och sedan sätter på sig igen när man tryckt på stand-by knappen. Så det är nått lattjo med den senaste uppdateringen och extra känslighet för knapptryck. Dessa problem finns inte på min VIP 1963 box bara på VIP 1003 boxarna i mitt hem.
Jag har problem med den inspelningsbara boxen.
Postad 10 September 2012 - 08:24
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
”Växla mellan två kanaler
Tryck på blå knapp för att
växla mellan de två senaste
kanalerna du har tittat på.”
Kunde fungera före uppdateringen.
Numera blinkar bilden och återvänder till samma kanal.
Bara för mig?
1963 box
.
Redigerat av Unregistered33b3a508, 10 September 2012 - 09:29.
Postad 10 September 2012 - 08:46
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Postad 10 September 2012 - 09:06
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Hos mig fungerar det, 1963 box.
Postad 10 September 2012 - 11:43
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Även C More kommer nu att börja sända amerikanska TV-serier med bara ett dygns fördröjning.
http://press.cmore.s...ease/show/62622
Dock är inte C More och/eller Telia intresserade av att erbjuda C More Series HD till mig som kund, så jag har svårt att ha dåligt samvete om jag ser dessa TV-serier i HD på annat håll. Aktörerna på svenska TV-marknaden verkar leva i villfarelsen att de konkurrerar med varandra, när de i själva verket konkurrerar med gratis nerladdning...
Postad 10 September 2012 - 11:49
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
@Telia
Om jag tar upp INFO för en kanal och sedan med piltangenten bläddrar igenom samtliga kanaler (Stor + HD) så saknas ett antal loggor:
TV6, plats 6
TV10, plats 10
Disc. World, plats 21
Fuel TV, plats 78
Cartoon, plats 82
Disney, plats 83
BBC Ent., plats 93
Eurosport HD, plats 412.
Fler med samma fenomen? (Detta med 1963 box)
Redigerat av tomano58, 10 September 2012 - 11:50.
Postad 10 September 2012 - 11:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
@Telia Om jag tar upp INFO för en kanal och sedan med piltangenten bläddrar igenom samtliga kanaler (Stor + HD) så saknas ett antal loggor:
TV6, plats 6 TV10, plats 10 Disc. World, plats 21 Fuel TV, plats 78 Cartoon, plats 82 Disney, plats 83 BBC Ent., plats 93 Eurosport HD, plats 412.
Fler med samma fenomen? (Detta med 1963 box)
Alla loggor syns här iaf. Fiber 1963 box (Stor + HD)
Postad 10 September 2012 - 12:25
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
Alla loggor syns här iaf.
Fiber 1963 box (Stor + HD)
En omstart hjälpte. Antagligen saknades filerna när jag uppdaterade senast.
Postad 10 September 2012 - 12:36
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Ljud och bildkvalitet är nog inte specifikt vad det handlar om i detta fall. Telias tanke var att erbjuda ett alternativ till andra traditionella TV-distributioner (satellit, kabel marksänt) för hur konstigt det än låter i dina öron så finns det en marknad för den typen av tjänster. Kunderna på denna marknad förväntar sig en viss leveranskvalitet (ej att förväxla med bild/ljudkvalitet). Många kan antagligen få samma eller bättre bildkvalitet med Netflix et al, men vad gör man när det inte fungerar, vem ringer man för att få hjälp? Med Telias lösning så har de möjlighet att felsöka hela vägen hem till din digitalbox. Vilken support lämnar Youtube? Du återgav siffror om hur många som använt en viss streamingtjänst, men hur många misslyckades av något skäl (vare sig det är i kundens utrustning, någonstans längs vägen i nätet eller hos streamingtjänsten).
På så sätt att det kräver mer av användaren även idag att få tillgång till många streamingtjänster håller jag absolut med dig, och jag tror också det finns ett stort behov av tjänsten Telia erbjuder. Däremot har jag svårare att se att det skulle fungera så mkt bättre att döma av det som skrivs i denna tråd. Exakt vilken support som t.ex. NetFlix erbjuder vet jag inte då det alltid fungerat, och det faktum att man ju iaf för stunden befinner sig i en gråzon som kund utanför USA. YouTube använder jag som sagt väldigt sällan. Lite nyfiken, använder du möjligtvis själv en tjänst som Spotify eller liknande? Vem ringer du isf då om du får problem? Och vad gör du om de säger att det är fel på din mobil/dator och att det är därför inte Spotify fungerar heller? Vet inte hur det är relevant till något jag skrivit, men om jag har exempelvis 8 Mbps ADSL och det ändå inte fungerar stabilt (true story), får jag bli förbannad då? Vem skall jag gå på för att få det att fungera? Det jag menar är att även om jag har skaffat de prylar som rimligen kan krävas så kan det ända krångla, och med tjänster som Spotify så är det mer eller mindre upp till användaren att klura ut varför det inte funkar.
Vet inte riktigt varför du verkar ha som utgångspunkt att saker och ting inte ska fungera? Att döma av det som skrivs i denna tråd verkar det ju absolut finnas ett supportbehov för Telias Digital-TV, men det måste ju ändå vara bättre med fungerande tjänster med litet supportbehov än icke fungerande tjänster med suverän support. Det bästa är ju om saker faktiskt fungerar, och om de inte gör det att man som kund har möjlighet att byta till en annan leverantör. Av naturliga skäl kan jag bara uttala mig om mina egna erfarenheter, och de är att streamingtjänsterna fungerat klart bättre än någon av de olika TV operatörer jag haft genom åren, har helt enkelt aldrig behövt någon support. Men som jag skrev innan, jag har full förståelse för att det behövs en tjänst som den Telia erbjuder, och att många användare inte är redo för de mest moderna lösningarna. Tror många inte ens är redo att tänka i annat än "kanaler" trots att det är 2012, man ser typ det som sänds på SVT, oavsett vad som sänds på andra kanaler. Men för mig som ligger i framkanten av den tekniska utvecklingen (iaf vill jag gärna tro det själv  ) är det uppenbart hur mkt bättre tjänsterna som bygger på modern teknik och nytänkande är jämfört med de mer traditionella som ju eg ser ut som de alltid gjort i stort. Någonstans tycker jag nog att en så pass stor och kunnig aktör som Telia ändå är borde kunna erbjuda det du efterlyser i form av support, logistik osv kombinerat med en box som inte känns som något som legat i ett mobförråd i 20 år.
Redigerat av Unregistered1413, 10 September 2012 - 12:50.
Postad 10 September 2012 - 14:33
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Har en 1963 box som hoppar över vid kanalbyte :-(
Postad 10 September 2012 - 15:27
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Har en 1963 box som hoppar över vid kanalbyte :-(
Också jag. .
Postad 10 September 2012 - 15:32
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Lite nyfiken, använder du möjligtvis själv en tjänst som Spotify eller liknande? Vem ringer du isf då om du får problem? Och vad gör du om de säger att det är fel på din mobil/dator och att det är därför inte Spotify fungerar heller?
Visst händer det att jag använder Spotify o dyl emellanåt, finns som du säkert inser ingen motsvarighet till Telia att ringa i dessa fall, det var det som var min poäng (med andra ord får jag fixa det själv om jag kan). Det ingår inte i konceptet att garantera leverans ens om kunden faktiskt har ordning på sina prylar, ej heller någon nämnvärd hjälp om det är något i användarnas utrustning som är fel. Naturligtvis är det en affärsmässig fördel att det funkar smidigt annars tappar man kunder, men man har sannolikt lägre satta mål för leverans än traditionella operatörer i den mån man kan jämföra de olika lösningarna. Som användare har du inte en motpart utan en handfull och ingen av dem vill eller kan ta ett helhetsansvar.
Postad 10 September 2012 - 15:45
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
”Växla mellan två kanaler Tryck på blå knapp för att växla mellan de två senaste kanalerna du har tittat på.”
Kunde fungera före uppdateringen. Numera blinkar bilden och återvänder till samma kanal. Bara för mig?
1963 box .
Har samma problem, VIP 1003. Har också den högre känsligheten på fjärren-"problemet".
Postad 10 September 2012 - 15:54
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
”Växla mellan två kanaler Tryck på blå knapp för att växla mellan de två senaste kanalerna du har tittat på.”
Kunde fungera före uppdateringen. Numera blinkar bilden och återvänder till samma kanal. Bara för mig?
1963 box .
Funkar varje gång (1963). Har den äldre fjärren.
Redigerat av tomano58, 10 September 2012 - 15:54.
Postad 10 September 2012 - 16:37
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Visst händer det att jag använder Spotify o dyl emellanåt, finns som du säkert inser ingen motsvarighet till Telia att ringa i dessa fall, det var det som var min poäng (med andra ord får jag fixa det själv om jag kan). Det ingår inte i konceptet att garantera leverans ens om kunden faktiskt har ordning på sina prylar, ej heller någon nämnvärd hjälp om det är något i användarnas utrustning som är fel. Naturligtvis är det en affärsmässig fördel att det funkar smidigt annars tappar man kunder, men man har sannolikt lägre satta mål för leverans än traditionella operatörer i den mån man kan jämföra de olika lösningarna. Som användare har du inte en motpart utan en handfull och ingen av dem vill eller kan ta ett helhetsansvar.
Tror vi är rätt eniga i sak. Kanske är det så att denna vilja att sköta allt själv också är förklaringen till den, enligt mig, långsamma utvecklingen, hos de traditionella TV operatörerna. T.ex. NetFlix behöver ju inte fundera på mer än sin egen tjänst, resten är kundens ansvar, eller kanske i praktiken snarare andra företags ansvar (datortillverkare, mjukvarutillverkare, bredbandsleverantörer osv). Samtidigt har de mkt hårdare konkurrens från andra liknande aktörer till vilka kunderna kan byta på under 5 minuter om de inte är nöjda.
Postad 10 September 2012 - 16:38
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Sitter här och kollar vilken kanal dom visar modo på nu på torsdag. Ser att det är på cmore live MEN INTE FAN HAR JAG DEN! Får lite smått panik. Kommer dom fixa det snart eller blir vi utan kanalen länge?
Dom går ju ut med att man ska kunna se ALLA matcher från allsvenskan och elitserien, och det är ju framförallt för att jag ska kunna kolla på alla modos matcher som jag har skaffat maxpaketet.
Live kanalerna finns på kanalplats 150-153
Postad 10 September 2012 - 18:22
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
Samma här. 1963 box.
Hos mig fungerar det, 1963 box.
Jag har hört talas om denna men vi har inte lyckas ringa in exakt vilka saker som krävs för att det inte ska fungera. Någon som kan lyckas ringa in vad som krävs för att det ska sluta fungera och lyckas återskapa felet varje gång? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 September 2012 - 18:54
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
544 inlägg
De av Er som har uppmärksammat och störts av den stundom hackiga och ryckiga bilden i TV4:s sändningar via Telia Digital-tv (framförallt vid publiksvepningar och andra tillfällen med mycket "bildmaterial" i rörelse) kanske är intresserade av följande uppdatering:
Publikombudsmannen på TV4 har bekräftat att detta är ett fel. Systemuppdatering för att få en effektivare bandbreddstilldelning i ett internt sytem på TV4 pågår ( dock ej åtgärdat ännu.) De vet var felet ligger men väntar på bugg-fixen. De hoppas på åtgärd inom 14 dagar.
Är detta något även du kan bekräfta från Telias sida, Markus Johansson?
Redigerat av pallepaf, 10 September 2012 - 18:57.
Postad 10 September 2012 - 19:12
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Ser du det ofta?
Jag kan spela in kanalen imorgon kväll mellan 18-24 ifall du tänker titta på den imorgon.
Markus Johansson Telia Kundservice
runt 4 gånger per timme kanske? Spela in den så ska jag försöka ordna en tidsangivelse.
18:50:31 en jätte kort
19:18:18 en jätte stor
20:09:02 Ovanför timeshift linjen
20:46:02
nu blir det inte fler bilder.
@TeliaFelen syns fortfarande på TV4. Hur gick det med inspelningen, vad händer?
Postad 10 September 2012 - 19:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
@Telia Felen syns fortfarande på TV4. Hur gick det med inspelningen, vad händer?
Jag kunde inte se dem då. Ska försöka göra ett nytt försök att spela in TV4 Kalmar imorgon kväll med om det passar för dig. Ber om ursäkt om jag ligger lite efter just nu det är lite körigt just nu med de störningar som varit nu sista tiden. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 10 September 2012 - 19:19.
Postad 10 September 2012 - 19:28
pomelo
-
pomelo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Du lyckades inte trycka på OK knappen två gånger här? Boxen kanske försökte starta programmet från början fast du inte har det programbiblioteket det tillhör.
Kan möjligtvis vara så. Generellt sätt känns boxen mycket segare de senaste dagarna. Ibland kommer man inte ens in i TV-guiden utan att trycka en 6-7 gånger på OK. Så jag kan mycket väl ha tryckte en extra gång. Har provat med andra batterier också så det borde inte vara det. Men jag får fortsätta testa lite så fpr jag väl felrapportera om det inte ger med sig.
Postad 10 September 2012 - 19:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
Är detta något även du kan bekräfta från Telias sida, Markus Johansson?
Telia kan inte bekräfta det i dagsläget. Hänvisar dock till det jag skrivit förut att leverantören anser den har fullgod kvalité  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 September 2012 - 19:58
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hänvisar dock till det jag skrivit förut att leverantören anser den har fullgod kvalité 
Leverantören har fel ;-)
Postad 10 September 2012 - 20:00
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Vi har en tv i dotterns rum som vi vill ha telia digital-tv på, i vardagsrummet har vi Telia Stor.
Vad mer behöver vi för att dottern ska kunna få bild på sin tv också?
Postad 10 September 2012 - 20:12
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Jag kunde inte se dem då. Ska försöka göra ett nytt försök att spela in TV4 Kalmar imorgon kväll med om det passar för dig.
Ber om ursäkt om jag ligger lite efter just nu det är lite körigt just nu med de störningar som varit nu sista tiden.
Spela in så kollar jag.
Postad 10 September 2012 - 20:45
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Vi har en tv i dotterns rum som vi vill ha telia digital-tv på, i vardagsrummet har vi Telia Stor. Vad mer behöver vi för att dottern ska kunna få bild på sin tv också?
En extra digitalbox samt ett tvilling abonnemang eller extra abonnemang. Tvilling ger exakt samma kanalutbud som ni har i vardagsrummet, medans extra abonnemanget tillåter er att välja själv vad ni vill ha.
Postad 10 September 2012 - 20:53
gorby
-
gorby
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag har hört talas om denna men vi har inte lyckas ringa in exakt vilka saker som krävs för att det inte ska fungera. Någon som kan lyckas ringa in vad som krävs för att det ska sluta fungera och lyckas återskapa felet varje gång?
Säkert dubbelregistrering av knapptryck. Ni verkar ha pillat på något filter i programvaran som styr mottagning och tolkning av kommandon från fjärren. Min gissning är ett dålig försökt att tillgodose de som klagat på oresponsiva fjärrkontroller.
Postad 10 September 2012 - 21:51
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlägg
Säkert dubbelregistrering av knapptryck. Ni verkar ha pillat på något filter i programvaran som styr mottagning och tolkning av kommandon från fjärren. Min gissning är ett dålig försökt att tillgodose de som klagat på oresponsiva fjärrkontroller.
Det är inte vi som pillar med det utan en leverantör, men verkar ha gjort om hur den har prioritet på att ta imot fjärrkontrollen och lägga dem i kö på ett bättre sätt. Jag tror det är en vanesak hur fjärrkontrollen reagerar. Jag har ju testat den här versionen ett tag och för mig är det naturligt hur fjärrkontrollen reagerar nu. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 September 2012 - 07:19
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Efter senaste uppdateringen så blir alla mina inspelningar fulla med "hack" och "frysningar"... har inga hack eller dylikt när jag tittar på tv. Bara på inspelat material.
Någon med samma symptom?
Fiber 1963 box.
Postad 11 September 2012 - 08:49
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
”Växla mellan två kanaler Tryck på blå knapp för att växla mellan de två senaste kanalerna du har tittat på.” Jag har hört talas om denna men vi har inte lyckas ringa in exakt vilka saker som krävs för att det inte ska fungera. Någon som kan lyckas ringa in vad som krävs för att det ska sluta fungera och lyckas återskapa felet varje gång?
Efter senaste uppdateringen blinkar bilden och återvänder till samma kanal. Hvergang. Fiber 1963 box, levererad juni 2012.
Redigerat av Unregistered33b3a508, 11 September 2012 - 10:46.
Postad 11 September 2012 - 09:31
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Säker på det? Jag har comhem och där ligger kanalen bland de gamla Canal+ Extra-kanalerna
Postad 11 September 2012 - 16:21
Unregistered7a8255e6
-
Unregistered7a8255e6
-
Rookie
-
4 inlägg
Live kanalerna finns på kanalplats 150-153
Jag har bara på 150-152 och bara cmore live 2-4. Alltså inte cmore live.
Postad 11 September 2012 - 16:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Jag har bara på 150-152 och bara cmore live 2-4. Alltså inte cmore live.
Telia har nog missat något här…
Postad 11 September 2012 - 17:43
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Vet inte riktigt varför du verkar ha som utgångspunkt att saker och ting inte ska fungera? Att döma av det som skrivs i denna tråd verkar det ju absolut finnas ett supportbehov för Telias Digital-TV, men det måste ju ändå vara bättre med fungerande tjänster med litet supportbehov än icke fungerande tjänster med suverän support. Det bästa är ju om saker faktiskt fungerar, och om de inte gör det att man som kund har möjlighet att byta till en annan leverantör.
Vaaa vadå....finns det...hadde ja ingen aaaning om???
Postad 11 September 2012 - 19:32
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
Efter senaste uppdateringen:
Ibland när jag byter kanal med piltangenterna tex från 5 till 4 tillbaka till 5 så blir det bara svart och ingen bild. Växlar igen och bild kommer. Har hänt flera gånger nu.
Postad 11 September 2012 - 20:20
hugo_gnadeberg
-
hugo_gnadeberg
-
Rookie
-
1 inlägg
Ingen bild på Kanal 5 i Bromma.
Tusen skitprogram på alla andra kanaler, men just precis när det är Big Bang Theory på femman så strejkar den. Bleh.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|