Din gamle ingenjör...
Always et immer.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 03 December 2012 - 15:53 Men du har ju bara middbasar staplat på varann, när du skall du bygga SUBbas då? Postad 03 December 2012 - 15:57 Känns som om jag borde skriva +1 här... Postad 03 December 2012 - 15:57
Pass. "midbasarna" går så djupt som kåken tål och lite till. Skall man gå djupare behövs lyssningsrum som går att trycksätta, inte som jag - fritt blås i hela villan. Postad 03 December 2012 - 15:58 Som jag förmodade... Postad 03 December 2012 - 16:02
Provspelade lite Världarnas Krig i lördags och då ringde frun från grannhuset och undrade om det var jag som skakade om hos dem.
( Nej, det är inte radhus - det är bra med luft mellan. ) Postad 03 December 2012 - 16:21
Trodde du hade dött...
Fan, jag visste inte att du hade uppgraderat till en Proson Rumble 8 ? Postad 03 December 2012 - 16:25
Du trodde väl inte att jag bara hade ETT bas-system hemma? Postad 03 December 2012 - 16:32
Givetvis inte. Jag har i både sovrum, kök, badrum och biorum. Det förklarar en hel del.. Trodde att du menade att du hade stört grannen med dina 1259, vilket verkade långsökt, men då förstår jag att det var din R8 som slaskade på. Postad 03 December 2012 - 16:37
Vi kan säga så, så du blir nöjd. Postad 03 December 2012 - 16:46
Ca 5000kr/element. Postad 03 December 2012 - 17:46
Byggt på 80talet låter det som , har jag fel? Postad 03 December 2012 - 18:07
Nöjd och nöjd.. Jag stör inte mina grannar, och jag flyttar väl 2-3 gånger så mycket luft som du gör. Du har kanske ett dåligt hus ? Inte vet jag ? Reagerade bara på att det var ungefär samma uttalande som man får av dom som äger en Proson R8. "Hela huset skakar och grannarna kommer och springer och tror att det är jordbävning"... Postad 03 December 2012 - 18:45
Tyvärr är det dagens sanning, så jag har fötter att införskaffa och vägg att bygga om.. Det innebär ju som det är nu att jag inte kan spela/se vad jag vill...
Postad 03 December 2012 - 19:23
Sitter och njuter Blu-ray med 5.1 mixen av "Wish You Were Here".
s*tan i gatan vilket ljud. Häftig ljudupplevelse!!!! Postad 03 December 2012 - 19:44
HAhah ! GÖtt att ha dig tillbaka mannen, ser anläggningen fortfarande likadan ut som sist då alltså ?
Kul å höra, det är ALLTID kul när folk är nöjda med sina prylar! Jag va där jag med, sedan flyttade jag till EGET BOENDE Men det medförde ju att ljudet blev dåligt igen... Mehhh jag hänger ingen läpp för det, jag har ju eget nu och alla möjligheter att åtgärda felen i återgivningen. Och det arbetas på, först nu så ska jag ha nya högtalare, mina drömmar som jag längtat efter i flera år Och en massa saker har hänt/ är på väg att hända så jag är bara fylld av glädje och förväntan, det ska bli så roligt som kommande månaderna Postad 03 December 2012 - 20:10
Det är väl bara att spatsera in på närmaste skylttillverkare och beställa?
Postad 03 December 2012 - 20:15
Var du? Tycker du bytte mest hela tiden? Och hur mycket fick vi inte tjata på dig om det, va? Postad 03 December 2012 - 20:18
det var för att jag ibland tröttnade på hobbyn som sådan, men från ca Mars till jag flyttade så va jag nöjd med hur det lät hemma mot hut det lät hos andra
Postad 03 December 2012 - 20:26
FY s*tan!! Det straffet är värre än att pissa på en brasa, dricka serpentin, bli tjärad och fjädrad, piskad i ****t mm mm listan kan göras oändlig..... och då menar jag självklart att man får ALLA straff på en o samma gång.... Postad 03 December 2012 - 20:34
Håller med. Därför jag tyckte att den var så bra. Nu ska jag testa om placeringen av basarna blev bra. Ska även pressa systemet litegrann. Ska glana på Inception. Har bara sett den en gång. Precis när den kom. På DVD med halvtaskig bild och ljud. Nu blir det på BD. Har för mej att det var ganska mycket djupbas i den ? Postad 03 December 2012 - 20:53
Minns du inte när vi bottnade rören till den filmen? Scenen när dom åker av bron innehåller en del bas ja...
Jag misstänkte att jag skulle få det svaret... Skulle vara kul att lyssna på din anläggning någongång, rör är för mig ganska obekant. Postad 03 December 2012 - 21:04
Fan, borde det inte räcka med 5h torktid? Det är ju inte 10 grader här inne för i ****!
Postad 03 December 2012 - 21:32
25 blir bättre. Ta kväll nu.
Redigerat av Nattlorden, 03 December 2012 - 21:32. Postad 03 December 2012 - 23:30
Var inte så mycket bas i rullen som jag hade för mej..
Var en del, men inget wow. Jävligt komplicerad film. Jävligt välgjord film. Jävligt bra film. Postad 04 December 2012 - 06:33
Var och kikade på ett sådant hus för ett tag sedan, jag gjorde det berömda knacktestet i väggarna. Nästan man kan tro att det inte fanns isolering i innerväggarna och att dom var avstämda till bongotrummor, var rätt så gulligt när lilleman gick och gjorde likadant som mig Postad 04 December 2012 - 06:38
Rör kan låta jävligt trevligt, tror på kombo med rörförsteg och trissor i stegen för "oss" som spelar som idioter stundtals. Börjar tålamodet ta slut? Sånt skall vara skoj glöm inte det mitt i all stress Postad 04 December 2012 - 06:41
Kör via mobilen så ser inte om det kostar skjortan eller inte. http://skyltmax.se/ Postad 04 December 2012 - 06:53
Kikade och det funkade att köra via mobilen, 180kr för en plastskylt med den texten.
Helt överkomligt ju! Postad 04 December 2012 - 08:56
Hämtade ut min andra låda igår (XTZ 12.18 ICE) Mindre kul när man va tvungen å packa upp den inne på utlämnings stället.Stort HÅL på sidan av kartongen
Postad 04 December 2012 - 09:51
Sd x Xmax x 2 = Vd. Är det portat är det ca tre gånger så mycket vid avstämningen. Tror det sitter ett XXLS i den. Ca 1,5 liter flyttar den. EDIT: Kollade parametrarna på XXLS nu. Den flyttar 1,18 liter. Redigerat av Bakerman, 04 December 2012 - 09:55. Postad 04 December 2012 - 10:08 haha de e ju som en smyGfiis om man tittat på era haha:) Jag vet att jag vill nå högre men just nu finns det inte tid eller möjligheter för det. Får leva med det ett tag... Hur fungerar det om jag sen ska bygga egna. Skulle det fungera ihop med mina eller måste dom väck? Postad 04 December 2012 - 10:11
Man ska inte blanda baslådor. Det medför oftast bara en massa problem.
Dessutom är det ju så att ett system spelar aldrig bättre än dess svagaste länk. Om du skulle köpa nya element av bättre sort, så skulle du ändå inte kunna spela bättre än dina nuvarande eftersom dom skulle vara den svagaste länken vid pådrag. Du skulle kunna köpa två LMS, men ihop med dina nuvarande skulle det vara som fyra XXLS. Postad 04 December 2012 - 10:27
Man kan ju faktiskt dela dom som inte klarar av fullt så mycket neråt så klarar dom lika mycket, eller om man inte spelar tokhögt så har man ju ändå att vinna på att ha mer moduler. Postad 04 December 2012 - 10:33 Går det räkna ut hur mycket subbarna flyttar, utan att veta Sd? Jag har inte hittat Sd... Postad 04 December 2012 - 10:40 Då är det bara att bita i det sura äpplet och gilla läget Postad 04 December 2012 - 10:50
räkna fram sd då bara mäta radien och räkna ! Postad 04 December 2012 - 11:02 Hur menar du att man räknar.....? Postad 04 December 2012 - 11:33
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkel
Absolut. Men man eldar ju för kråkorna med dom bättre elementen. Då är det ju bättre att köpa fler likadana, eller sälja dom gamla och köpa fler av dom bättre. Postad 04 December 2012 - 11:35 Vad radie är vet jag, men inte hur man räknar... Vad ska jag göra när jag har tagit fram radien...? Postad 04 December 2012 - 12:01
diametern / 2 = Radie
men kom ihåg att mäta konen, altlså från kant och in mot mitten och inte bara "rakt över" för då får du ett lägre och felaktigt värde Postad 04 December 2012 - 13:24
Kollar på Steel Panther nu, fan vilka sköna killar
Omogna som svin, roliga och förbannat tighta! Redigerat av Evil Homer, 04 December 2012 - 13:39. Postad 04 December 2012 - 14:10 Hur menar du? Det är ju "projiceringen" man måste mäta, dvs det felaktiga mindre värdet. djupet tillför ingen extra svept volym isf borde ju alla baselement se ut som gummiupphängda hinkar mät till/från halva upphängningen rakt över. Postad 04 December 2012 - 14:47
+1
Du skulle titta på den med några öl i kroppen. Då rinner tårarna. Postad 04 December 2012 - 14:57
Hmm. är det hela sanningen ? så om man har en extremt konisk kon och en nästan helt platt kon så är det ingen skillnad i area på konerna menar du ? för det är ju fel Det är ju arean vi vill ha fram och den är väll den fysiska arean på konen eller är det verkligen uppgett i databladet som om konen vore platt ? Då skulle ju samtliga element med samma kondiameter ha samma sd, men det har dom inte... så jag tror du har fel men svär inte på att jag har rätt heller för den delen Hur förhåller det sig, egentligen ? Jag har bara svåt att tro att när dom uppger arean på konen att dom skulle räkna arean på "luftavtrycket" snarare än på själva konen ? Redigerat av DVD-ai, 04 December 2012 - 14:59. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |