Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 04 December 2012 - 15:15
Postad 04 December 2012 - 15:31
Postad 04 December 2012 - 15:47
Det här kan bli en kul diskussion!Hmm. är det hela sanningen ?
så om man har en extremt konisk kon och en nästan helt platt kon så är det ingen skillnad i area på konerna menar du ? för det är ju fel
Det är ju arean vi vill ha fram och den är väll den fysiska arean på konen eller är det verkligen uppgett i databladet som om konen vore platt ?
Då skulle ju samtliga element med samma kondiameter ha samma sd, men det har dom inte...
så jag tror du har fel men svär inte på att jag har rätt heller för den delen
Hur förhåller det sig, egentligen ?
Jag har bara svåt att tro att när dom uppger arean på konen att dom skulle räkna arean på "luftavtrycket" snarare än på själva konen ?
projektionen ger samma area, ja.
konformen är främst för att styva upp ett baselement. och möjligtvis förbättra spridningen längst upp i det användbara området.
ang större area så vinner min hink fortfarande 8)
varför skulle alla element ha samma sd? alla element har inte samma upphängning.
Varför anges mms med medsvängade luft om den luften bidrar till Vd?
sen kanske det inte skiljer mer än några cm^2 mellan konen o projektionen?
vi får hitta en 18" eller större med djup kon så ser vi hur det ligger till, egentligen!
Postad 04 December 2012 - 15:47
http://tcsounds.com/...wner-Manual.pdf
Redigerat av doglas2009, 04 December 2012 - 15:48.
Postad 04 December 2012 - 15:57
Undra lite vad de e för skillnader, finns lite olika. Ska ha som satellit/bakkanal. Finns ju portat och sluten, vad är skillnaderna där...
Postad 04 December 2012 - 19:50
Nej, samma area trots större volym. Men all volymen flyttas ju inte ur den under slaget. Snarare är det så att medsvängande luft får verkligen tas med i designen ju större mängd man har.
Postad 04 December 2012 - 20:22
Konarean är självklart ((måttet från mitten av upphängningen till dito)/2)^2*pi.
Det är arean på den knuffade luften du är ute efter. Spelar du så att konen vänder sig ut och in i ändläget, så hade situationen varit annorlunda.
aja okey
som sagt så ville jag veta om det verkligen va så, för jag har utgått från att man räknar på själva konens area och inte bara diametern ?
Men men dåså
Det här kan bli en kul diskussion!
projektionen ger samma area, ja.
konformen är främst för att styva upp ett baselement. och möjligtvis förbättra spridningen längst upp i det användbara området.
varför skulle alla element ha samma sd? alla element har inte samma upphängning.
Varför anges mms med medsvängade luft om den luften bidrar till Vd?
sen kanske det inte skiljer mer än några cm^2 mellan konen o projektionen?
vi får hitta en 18" eller större med djup kon så ser vi hur det ligger till, egentligen!
Jo jag är medveten om allt detta redan, detta rörde enbart hur vida men räknade konens area eller konens diameter.
Aja, men dåså det stämmer säkert, jag har bara inte kollat upp vad som egentligen ligger som grunden till den specen
Postad 04 December 2012 - 20:51
mantelarean tänkte jag på då med.Nej, samma area trots större volym. Men all volymen flyttas ju inte ur den under slaget. Snarare är det så att medsvängande luft får verkligen tas med i designen ju större mängd man har.
Postad 04 December 2012 - 21:08
Så då blir det väll så att man får räkna luften, i alla fall en del av den, närmast konen som en komponent i själva ljudalstraren ?
Luften som flyttas med konen fram och tillbaka kommer i sin tur sedan att få vara den yta som skapar tryck/ ljudvågorna i luften
Ja men dåså, då är det ju klart att man vill räkna med detta !
Postad 05 December 2012 - 07:12
Har lite svårt att se hur dom kommer ett se ut när dom blir klara. Har du en bild (prototyp eller liknande) på den färdiga produkten? Vill skapa mig en helhets bild på vad som väntarFärdigmålat på ett bra tag.
Redigerat av RobNB, 05 December 2012 - 07:14.
Postad 05 December 2012 - 09:34
Strålande vacker i vinter mörkretSå här någonting blir det när han staplar dem:
Postad 05 December 2012 - 11:48
Edit:
Plattan är slät. (utan mönster)
Redigerat av RobNB, 05 December 2012 - 11:54.
Postad 05 December 2012 - 13:04
Hoppas du har en stor slev, annars lär du få slita ordentligtJag har slevat bort säker 1ton redan nu....
Mer blir det
Postad 05 December 2012 - 15:19
Postad 05 December 2012 - 16:26
Hoppas du har en stor slev, annars lär du få slita ordentligt
Haha, ja nu är jag garanterat uppe i det tredubbla...
s*tan i gatan vad mycket snö det har kommit idag !
Jag har fan mer eller mindre bott utomhus xD
Postad 05 December 2012 - 17:49
Det är ju mitt jobb att hålla trottoaren ren, men man tappar allt lusten när dom gör så.
Postad 05 December 2012 - 18:15
Men i mitt fall har det vart vinden och MER SNÖ som orsakat merarbetet...
När man skottat klart 7st entrer och 7st nödutgångar, ja då är det dax att börja om från början igen och ta bort snödrivan som bildats på den man först skottade...
osv... om och om och om igen....
Jäkla vind alltså... fan så det driver upp snö då, en jäkligt orättvis kamp
mellan 2 och 4 dm måste det ha ommit i dag på olika ställen.
Här hemma så har det fan snöat mer än å jobbet,,,,
det är helt galt med snö här på bara ett dygn
Redigerat av DVD-ai, 05 December 2012 - 18:16.
Postad 05 December 2012 - 18:20
Har egen villa i Umeå och skottar väl max 2ggr på en dag om det kommer mycket snö.
Sen att hålla rent trottoaren? Det är ingen som skottar rent någon trottoar här kan jag säga
Postad 05 December 2012 - 18:26
Postad 05 December 2012 - 18:28
Var jobbar du? Mindre firma?
Postad 05 December 2012 - 18:36
jag måste se till att dörrarna fungerar som dom ska = blir tvungen att skotta bort snö som sabbar fungtionen...
Postad 05 December 2012 - 18:37
Då är jag med!
Edit: Ska snöa i princip oavbrutet från inatt och framåt ett par dagar i Umeå, så jag ska väl inte reta er allt för mycket
Redigerat av Jonas__W, 05 December 2012 - 18:38.
Postad 05 December 2012 - 18:42
Men nu har väll all snö redan fallit så de blir väll inget kvar till er...
Postad 05 December 2012 - 19:11
http://www.youtube.c...bed/usNTQNBtTsE
Redigerat av Jonas__W, 05 December 2012 - 19:11.
Postad 05 December 2012 - 19:26
Funktionen, sett att du brukar skriva fel på det ordetfastighetsskötare vettu...
jag måste se till att dörrarna fungerar som dom ska = blir tvungen att skotta bort snö som sabbar fungtionen...
Postad 05 December 2012 - 19:49
Det är verkligen jätteskoj att skotta trottoaren helt ren, strax där efter så kommer det en plogbil och fyller på skiten med iskakor.
Det är ju mitt jobb att hålla trottoaren ren, men man tappar allt lusten när dom gör så.
Ja det är ditt jobb att hålla trottoaren ren. Men om nån ramlar och skadar sig på "din" trottoar kan du i sämsta fall bli skadeståndsskyldig, därför är det bättre att låta den vara full med snö så folk ist går på gatan. Ramlar dom där går iaf du fri
Postad 05 December 2012 - 20:27
Det är ju inte mer än vanligt dumt om det stämmer, skall nog ringa gatukontoret imorgon och höra vad som gäller.Ja det är ditt jobb att hålla trottoaren ren. Men om nån ramlar och skadar sig på "din" trottoar kan du i sämsta fall bli skadeståndsskyldig, därför är det bättre att låta den vara full med snö så folk ist går på gatan. Ramlar dom där går iaf du fri
Bang! så har man gått runt ytterliggare en idiotlag i Svedala.
Man vill ju inte slänga upp allt på gräsmattan heller, då lär ju den vara helt död iom allt salt.
Postad 05 December 2012 - 20:35
Redigerat av jdaniels, 05 December 2012 - 20:36.
Postad 05 December 2012 - 20:39
http://www.svt.se/dox/se-program/
Postad 05 December 2012 - 21:27
Funktionen, sett att du brukar skriva fel på det ordet
har du helt rätt i... jag vette fan varför, för om jag tänker på funktion så är det med k
Men likt förbannat så skriver jag det nästan alltid med g... ?!
Postad 05 December 2012 - 21:32
( Jag har jobbat inom omsorgen )
Postad 06 December 2012 - 07:36
har du helt rätt i... jag vette fan varför, för om jag tänker på funktion så är det med k
Men likt förbannat så skriver jag det nästan alltid med g... ?!
För mycket svampar?
Postad 06 December 2012 - 07:53
Hehe, det tar aldrig slut
Hahaha !
För mycket svampar?
Ingen sa någonsin till mig att det kunde bli såhär...
Postad 06 December 2012 - 07:56
Svampar är inga problem. Däremot "Infected Mushrooms" får man passa sig för ;-)För mycket svampar?
Postad 06 December 2012 - 10:24
Fy fan vad klockren bildHehe, det tar aldrig slut
Postad 06 December 2012 - 13:35
Retligt.
Postad 06 December 2012 - 14:14
Vem skulle kunna klara sig på ett par sådana...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
67 bilder
99 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?