Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 September 2011 - 21:48

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
rätt intressant att läsa att det inte vekar vara någon höjdarbox.
hon på kundtjänst sa till mig att dom håller på ta fram en box som ska vara 110% bra och fungera utan några som helst konstigheter. får inte riktigt intrycket av att det stämmer.

Postad 26 September 2011 - 21:51

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Kan det vara så att de tagit fram en "lugna ned missnöjda kunder"-box som de också kan kränga på de kunder som hör av sig och vill teckna abonnemang? Kanske har de en riktigt bra box på gång men som de inte kan leverera ännu.

Postad 26 September 2011 - 22:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

frågan är hur bra signal jag kommer få på HD kanalerna med en inomhusantenn ... min gård är formad som
I_I <--- den bor jag i ... är det inte smartare och kanske sätta den utomhus, tänkte på att byggnaden till vänster om min kanske täcker lite mottagning ?

Svårt att säga då det skiljer sig väldigt mycke beroende på var man bor.
Digitala signaler behöver inte lika bra signal för att ha bra bild och kan slå ihop signal från olika håll t.ex skuggor på byggnader osv.
Med en Televes Mira inomhusantenn så fick jag in perfekt signal på 5 mils avstånd utan fri sikt.
Bästa signalen var inte ens vid fönstret som man kan tro heller utan i ett hörn vid väggen på en hylla så man får testa sig fram i hela lägenheten åt alla möjliga håll och höjder.
Den stöder tyvärr bara UHF så om du bor i ett område där det sänder på VHF också så kommer du inte kunna se MUX7.

Redigerat av Leatherface, 26 September 2011 - 22:04.

Postad 27 September 2011 - 11:53

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag fick min box igår, tycker inte det är något fel på den.
Känns snabb och menyerna ser bra ut.
Har dock problem med signalstyrkan hos mig...
Postad bild

Ska testa något av dom andra 2 uttagen och se om de blir bättre...
Ibland försvinner 1,2 och 4an och det står att jag ska kontrollera kablarna.
Påverkar detta bilden något?

Postad 27 September 2011 - 12:33

Unregistered328b9a4d
  • Unregistered328b9a4d
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ni som fått hem era boxar: Är det någon märkbar skillnad på SD kanalerna? Tele2 har ju som sagt inte världens bästa HD utbud så vill veta hur det är med ljud och bilder på SD kanalerna.. Märker man någon skillnad alls?

Postad 27 September 2011 - 20:17

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Kan det vara så att de tagit fram en "lugna ned missnöjda kunder"-box som de också kan kränga på de kunder som hör av sig och vill teckna abonnemang? Kanske har de en riktigt bra box på gång men som de inte kan leverera ännu.

De har hålit på att "ta fram" den här boxen i 2-3 år nu och med ett oändligt antat fältprov och så kommer de ut med den här?
De har funnit bra HD-boxar för comhem i flera år. Tele2 kör i princip samma teknik så det hade varit superenkelt att bara plocka nån av de kända boxarna och beställa den lilla modifering som behövs i mjukvaran för att passa Tele2 nätet.
Riktig besvikelse.
Vill dock avakta och se om det kommer in mer rapporter på hur den verkar.
Du som hade fått den?
Hur ser EPGn ut och hur bläddrar man runt bland inspelade program (det är ju i princip de enda saker man behöver ha upp förrutom TV-kanalerna i sig).
Inga hängningar eller seghet så långt? Inga problem med HDMI utgång att den t.ex. skulle tappa synk mot TVn (samsung TV brukar ju vara känsliga för det där) eller att ljud försvinner om man kör via hemmabio och liknande?

Postad 27 September 2011 - 20:22

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag fick min box igår, tycker inte det är något fel på den.
Känns snabb och menyerna ser bra ut.
Har dock problem med signalstyrkan hos mig...
Postad bild

Ska testa något av dom andra 2 uttagen och se om de blir bättre...
Ibland försvinner 1,2 och 4an och det står att jag ska kontrollera kablarna.
Påverkar detta bilden något?

Påverkar bilden? Tja det säger du ju själv...bilden försvinner :) Låter inte bra om den här är känslig.
Jag ligger på ca 40% signalstyrka på 9200C boxen. Kommer man få problem här då?

Men så länge du har bild så påverkas bilden bara genom att du kan få artifakter som syns tydligt. Du kan inte få grynighet eller oskärpa med digital TV p.g.a. signalstyrkan
Har du haft TEle2 och någon annan box innan som haft bättre mottagning eller är det din första box?

Redigerat av e3henri, 27 September 2011 - 20:22.

Postad 27 September 2011 - 20:45

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
De är min första box. Efter att ha bytt kablar fram och tillbaka, gjort om kontakter osv. så har jag fått upp styrkan till 30-40% och kvalitén nånstans vid 60-70%.
Grannarna har något liknande.

Hur som helst så gillar jag boxen! har haft canaldigitals gråa box tidigare, den här är mycket snabbare och snyggare!

Nån som fått till de nya boxen med en harmony-fjärr?

Postad 27 September 2011 - 20:51

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det tycker jag också är intressant. Kör med Harmony fullt ut här hemma och vill gärna fortsätta göra det! Nu har ju Logitec en helt magisk kundtjänst så de kommer säkert snabbt lösa så att det fungerar. Fram till dess så får man väl programmera manuellt.

Postad 28 September 2011 - 06:57

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Började programmera min igår, men fick inte till det helt 100... kör dubbelt kommando hela tiden. program upp -> hoppa 2 kanaler framåt osv.

Postad 28 September 2011 - 15:48

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
hmmm...är det inte märkligt ? ett litet inlägg på fairshopping och vips så är den nya boxen på väg...:)

Postad 29 September 2011 - 19:15

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Mycket intressant fråga. Fungerar den inte med Harmony så går den bort direkt.
Dock tror jag att Logitech har en väldigt bra kundtjänst för just Harmony och säkert kan fixa problemet om den inte är valbar

Redigerat av e3henri, 29 September 2011 - 19:40.

Postad 30 September 2011 - 18:36

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Här kommer en snabbrecension av den nya hd-pvrboxen.

fördelar : snabb som sjutton jämfört med den gamla, knäpptyst, hdmi, max 1080i-upplösning, 500 gb hårddisk.

riktigt bra och snabb guide, lätt att ställa in.

nackdelar : boxen är väldigt plastig, ingen klocka på fronten längre, samt det värsta av allt för oss som är bortskämda med att kunna spela in två program samtidigt...endast en inspelning i taget tillåten...nåja...man kan ju inte få allt !

Postad 30 September 2011 - 19:45

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Vet inte vilken storlek på hårddisken det är. Har inte hittat någon info i menyerna. Dock står det i instruktionsboken att det ingår en 500GB hårddisk och beroende på kvalitén så får man plats med 100 till 250 timmar film. Boxen stödjer upp till 720p/1080i men inte 1080p.

Idag fick jag min box men har inte kopplat in den ännu. Var i manualen såg du att det ingår en 500 GB-hårddisk? Hittar inte det någonstans...

Det stod i följebrevet att den gamla boxen måste skickas in med hjälp av medföljande returfraktsedel, men det står inget om när detta ska ske. Grejen är ju att man har en hel del på hårddisken som man gärna vill ha tid att se klart. En del saker har man ju sparat för att ha på lång sikt men eftersom materialet är låst till boxen så är det ju kört.

Önskar att man hade en Sagem-box istället. Den kan man i alla fall exportera materialet till valfri USB-disk och spara hur länge man vill utan att fylla den interna disken.

Postad 30 September 2011 - 19:49

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

endast en inspelning i taget tillåten

ÄR DET SANT?!!! Det är INTE OK!! Jag har blivit försäkrad av klantskallarna på kundtjänst att den nya boxen skulle vara en dual-tuner!

Då blir det att skicka tillbaka skiten och fortsätta klaga tills de kan skaka fram en box som till 100 % kan ersätta den box jag beställde från början!

Postad 30 September 2011 - 20:00

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
OK, nu har jag läst lite mer i manualen och hittat uppgiften om 500 GB, så där är det ju lugnt.

Det står också:

"Boxen är utrustad med två mottagare (tuners), vilket innebär att det är möjligt att spela in och titta på en annan kanal samtidigt."

Jag trodde att alla "dual-tuners" kunde spela in från båda tuners samtidigt. Så det går alltså inte att spela in två kanaler även om man inte vill titta på en tredje kanal med denna box?

Humaxboxen kan ju spela in två kanaler, men då kan man inte titta på en tredje. Dock tror jag att vi lyckats se en tredje kanal någon gång då och då vilket ska ha något med "muxar" att göra...men det har jag aldrig satt mig in i.

Postad 30 September 2011 - 20:29

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
SUCK !!! Tele2, gör om o gör rätt. nu märkte vi att timeshift inte funkar som det ska...pausade i tre minuter klockan åtta och satte igång det igen, prick klockan nio så låser sig boxen trodde vi...nää då...det visade sig att timeshift inte funkar...

Postad 30 September 2011 - 20:38

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Vad menar du esparn? Ni satte på paus kl 20:00 och kl 20:03 så fortsatte ni titta. Vad hände kl 21:00?

Postad 30 September 2011 - 20:49

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

, samt det värsta av allt för oss som är bortskämda med att kunna spela in två program samtidigt...endast en inspelning i taget tillåten...nåja...man kan ju inte få allt !

Skojar du nu? T.o.m. Humaxen klarar det med vissa begränsningar (du kan inte titta på ett program och spela in två samtidigt om de ligger på olika frekvenser).
Det kan vara nåt liknande här?

Är det även så att om du spelar in ett program så kan du inte timeshifta det du kollar på? I så fall är det riktigt kasst.

Idag fick jag min box men har inte kopplat in den ännu. Var i manualen såg du att det ingår en 500 GB-hårddisk? Hittar inte det någonstans...

Det stod i följebrevet att den gamla boxen måste skickas in med hjälp av medföljande returfraktsedel, men det står inget om när detta ska ske. Grejen är ju att man har en hel del på hårddisken som man gärna vill ha tid att se klart. En del saker har man ju sparat för att ha på lång sikt men eftersom materialet är låst till boxen så är det ju kört.

Önskar att man hade en Sagem-box istället. Den kan man i alla fall exportera materialet till valfri USB-disk och spara hur länge man vill utan att fylla den interna disken.

Har du det gamla avtalet där det ingår box i grundpaketet? I så fall brukar de vilja ha tillbaka den (vilket är konstigt). Har du dock nån av de nya köpboxarna så är den din och Tele2 har inte med den att göra.

Postad 30 September 2011 - 20:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

OK, nu har jag läst lite mer i manualen och hittat uppgiften om 500 GB, så där är det ju lugnt.

Det står också:

"Boxen är utrustad med två mottagare (tuners), vilket innebär att det är möjligt att spela in och titta på en annan kanal samtidigt."

Jag trodde att alla "dual-tuners" kunde spela in från båda tuners samtidigt. Så det går alltså inte att spela in två kanaler även om man inte vill titta på en tredje kanal med denna box?

Humaxboxen kan ju spela in två kanaler, men då kan man inte titta på en tredje. Dock tror jag att vi lyckats se en tredje kanal någon gång då och då vilket ska ha något med "muxar" att göra...men det har jag aldrig satt mig in i.

Precis den borde klara att spela in två, men då är det inte alltid som det går att titta p.g.a muxarna (så fungerar Humaxen). Här verkar det som att man valt att hårt koppla en tuner till inspelning och en till visning (vilket borde innebära att timeshift fungerar även när man spelar in?) och det är inte lika flexibelt men beteendet blir tydligare. På humaxen dycker det ju helt plötsligt upp att den ska spela in så många program att det man just nu tittar på inte längre går att se, elle om man tittar på något inspelat så stoppar den ibland för att den behöver tunern för en annan inspelning (ja Humaxen behöver en tuner för att spela in inspelat material efttesom den spelar in krypterat och man behöver förtfarande kortet i för att kunna se)

Postad 30 September 2011 - 20:57

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Jaha, man va glad ett tag att en ny box kunde vara på väg. Nu när jag läser om problem med timeshift, endast en kanal inspelning och inget Harmony stöd så är det för mycket nackdelar.

Det har skrivit en del om detta i tråden innan, men vilka alternativ har man om man ska skaffa egen box, typ en comhem box eller liknande?

Sedan har jag ju en HD-mottagare inbyggd i TVn som dessutom har inspelningsmöjlighet så jag får ju redan HD utbuden.

Lutar fortfarande mest åt boxer.....

Postad 30 September 2011 - 21:11

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Med Humaxen har inspelning fungerat utmärkt genom att jag har kunnat spela in två olika digitalkanaler samtidigt. Vill jag se ett tredje program under tiden så är jag hänvisad till de analoga kanaler som finns i basutbudet i hyreshusets kabel-TV men det är ju helt OK.

Postad 30 September 2011 - 22:02

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Flintstone, har du lyckats få din Humax utbytt eller varför begär de tillbaka den? De kan väl knappast begära tillbaka den om du betalat fär bägge?

Postad 30 September 2011 - 22:38

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

SUCK !!! Tele2, gör om o gör rätt. nu märkte vi att timeshift inte funkar som det ska...pausade i tre minuter klockan åtta och satte igång det igen, prick klockan nio så låser sig boxen trodde vi...nää då...det visade sig att timeshift inte funkar...

hann inte skriva färdigt förut (regeringen blev sur... :) ) så jag får quota mitt tidigare inlägg. jo, doobidoo börjar ju som bekant 20:00, vi tryckte paus och kom tillbaka efter tre minuter. 20:59 så ansåg boxen att programmet var slut och avslutade tydligen timeshiftinspelningen...först trodde jag att boxen låst sig, men det gick att spola tillbaka, så antagligen klippte den bara för att klockan slog över från 20:59 till 21:00.

hm...trots alla fel med den gamla humaxboxen så kan jag villigt erkänna att vi faktiskt pluggat i den igen...får bli till att skaffa en fjärrströmbrytare så länge till den tills tele2 lyckats lösa alla problem med den nya boxen.

sen suger det rätt bra att man har dubbla tuners men bara kan spela in på en kanal i taget...

PS ! det går utmärkt att titta på grejer som är inspelat på humaxen utan att ha kortet i, det enda som krävs är att man inte har i antennkabeln :)

Redigerat av Unregistered32152, 30 September 2011 - 22:41.

Postad 30 September 2011 - 23:10

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Flintstone, har du lyckats få din Humax utbytt eller varför begär de tillbaka den? De kan väl knappast begära tillbaka den om du betalat fär bägge?

Jag har inte betalat för någon box faktiskt. Först fick jag kompensation för att Humaxboxen funkade så dåligt (några månaders gratis abonnemang) sen fick jag den nya boxen utan kostnad.

sen suger det rätt bra att man har dubbla tuners men bara kan spela in på en kanal i taget...

Ja, det är en dealbreaker för mig. Om detta inte går så vill jag inte ha boxen...för mig är det stenålder att inte kunna spela in två kanaler samtidigt. Fan, det är ju som att gå tillbaka till VHS!!

PS ! det går utmärkt att titta på grejer som är inspelat på humaxen utan att ha kortet i, det enda som krävs är att man inte har i antennkabeln :)

Det var intressant! Hade jag ingen aning om!

Redigerat av Flintstone, 30 September 2011 - 23:11.

Postad 30 September 2011 - 23:10

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
det där med att man ska skicka tillbaka boxen tror jag dom lägger med i alla kartonger, men oavsett så tänker inte jag skicka tillbaka min humax i alla fall. jag gav 2000 kr för den så vill de ha den så får de hosta upp pengarna först...och standardboxen tillhör min hyresvärd så...

Postad 30 September 2011 - 23:19

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Det som är lite spännande är ju att de inte skriver NÄR man ska skicka in den gamla. Med andra ord, skulle de skicka en räkning på den så är det ju bara att säga att man precis tänkt skicka in den!

Postad 30 September 2011 - 23:39

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
haha, ja den valsen har man dragit ett par gånger när man varit sur på diverse olika bredbandsleverantörer bland annat. jag har som policy att alltid låta dem vänta :)

Postad 01 October 2011 - 00:22

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Har blivit lovad ny box sedan länge, men inte fått nån..
Vill nog inte ha en som är sämre i prestanda heller..
Dags att nån får kontakt med Aftonbladet eller Expressen så att det händer nåt..

Postad 01 October 2011 - 15:09

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Har haft nya boxen ett par dagar nu och är nöjd.

Jag kommer nog att vänta några dagar för att se om fjärrkontrolls-konfiguration dyker upp hos Harmony, annars får man väl programmera allt själv. Men jag tror nog att Harmony är ganska snabba.

Jag har boxen kopplad till min Onkyo 609 och sedan till min LG 1080p plasma. Har problem med att vissa program visas i 4:3 format, men troligtvis bara nån inställning nånstans.

Så hitills är jag nöjd med min tele2 box.

/Tony

Postad 01 October 2011 - 22:10

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
nope, problemet med att vissa program visas i 4:3 är tyvärr inte bara en inställing någonstans...man får gå in och ställa in boxj-veln till 4:3 istället för 16:9 och sedan avnjuta en bild som ser minst sagt rolig ut...sedan kan jag ju tillägga att den har en väldigt bra förmåga att tappa bort favoritlistan i tid och otid. nä, de får allt skärpa till sig lite på tele2.

bra försök men gör om och gör rätt. det är lite för många funktioner som saknas i denna jämfört med humax pvr-box. nog för att den susar och låser sig stup i kvarten, men med den får man åtminstone ut 16:9 på alla kanaler, möjlighet att snabbspola reklam och så det viktigaste av allt. spela in 2 program samtidigt.

och dessutom...på den nya boxen verkar det än så länge inte som om man kan föra över inspelade program till datorn, vilket är nog så viktigt ibland.

Postad 01 October 2011 - 22:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Att vissa program visas i 4:3 är inte ett Tele2 problem utan kanalerna själva som sänder ut i det formatet ibland.

Postad 02 October 2011 - 10:01

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
hur i hela hisingen kan jag ha 40% i styrka under en kväll på alla kanaler utom SVT HD där de är 25 ungefär (vilket gör att det inte går kolla på kanalen för bilen fuckar totalt) ?

Postad 02 October 2011 - 10:02

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

...på den nya boxen verkar det än så länge inte som om man kan föra över inspelade program till datorn, vilket är nog så viktigt ibland.

Det kan man väl inte göra på Humax-boxen heller?

Jag har fortfarande inte hunnit koppla in den nya boxen men av vad jag läser här så lutar det, som sagt, mot att skicka tillbaka den och fortsätta klaga till Tele2.

Postad 02 October 2011 - 10:22

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
jodå, man kan föra över inspelade program från humaxboxen. men inte med programmet som tele2 skickar med, det finns ett annat som en kille knåpat ihop, kommer inte ihåg exakt vad det heter nu, men det funkar.

fast man får ha lite tålamod, det är bara usb 1.1 som gäller, så en film kan ta en stund att föra över :)

Postad 02 October 2011 - 10:57

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Måste boxen kopplas via någon dator för att kunna köra programmet eller är det någon slags firmware för boxen?

Postad 02 October 2011 - 11:46

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
man kopplar den via dator till usb, sedan kör man programmet via datorn. inte smidigt och inte enkelt men det funkar...

Postad 02 October 2011 - 11:49

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Fint, då ska jag försöka hitta det programmet! Just nu lutar det ju åt att behålla Humaxboxen så då är det ju bra att få ut det mesta av den.

Visst är det så att man inte kan spela upp grejer direkt från USB-disken? Man måste föra tillbaka materialet (via samma omständliga process) för att kunna titta på det, eller hur?

Postad 02 October 2011 - 12:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

hur i hela hisingen kan jag ha 40% i styrka under en kväll på alla kanaler utom SVT HD där de är 25 ungefär (vilket gör att det inte går kolla på kanalen för bilen fuckar totalt) ?

SVT HD ligger högst upp bland frekvenserna och ju högre upp man kommer ju svagare signal och kan ju vara så att du inte bor i ett uppgraderat hus och då får man svårt att få in dom allra högsta frekvenserna.

Fint, då ska jag försöka hitta det programmet! Just nu lutar det ju åt att behålla Humaxboxen så då är det ju bra att få ut det mesta av den.

Visst är det så att man inte kan spela upp grejer direkt från USB-disken? Man måste föra tillbaka materialet (via samma omständliga process) för att kunna titta på det, eller hur?

Så är det alltid med operatörers boxar i bästa fall. I andra fall fungerar det överhuvudtaget inte att titta på dator då det spelas in krypterat oftast eller i andra egna format.

Postad 02 October 2011 - 12:52

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
ett tips är att kolla igenom engelska sidor och söka efter humax 9200T, det är exakt samma box som vi har fast den är inte för kabelnätet, men överföringsprogram och liknande fungerar till båda. men ta inte ner någon firmware eller liknande bara, för då blåser du boxen !

här är länken till programmet för att läsa från boxen

http://www.enigma.ec...aController.htm

Redigerat av Unregistered32152, 02 October 2011 - 13:29.

Postad 03 October 2011 - 21:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

det där med att man ska skicka tillbaka boxen tror jag dom lägger med i alla kartonger, men oavsett så tänker inte jag skicka tillbaka min humax i alla fall. jag gav 2000 kr för den så vill de ha den så får de hosta upp pengarna först...och standardboxen tillhör min hyresvärd så...

Jag har analogboxen kvar :)

Har haft nya boxen ett par dagar nu och är nöjd.

Jag kommer nog att vänta några dagar för att se om fjärrkontrolls-konfiguration dyker upp hos Harmony, annars får man väl programmera allt själv. Men jag tror nog att Harmony är ganska snabba.

Jag har boxen kopplad till min Onkyo 609 och sedan till min LG 1080p plasma. Har problem med att vissa program visas i 4:3 format, men troligtvis bara nån inställning nånstans.

Så hitills är jag nöjd med min tele2 box.

/Tony

Harmony har inte lagt in den förra STC (IP3020 eller nåt sånt) så de kommer nog inte hända nåt om inte nån tokringer till Logitech (vilket väl kostar minutavgift vad jag vet).

Jag kommer iallafall inte köpa nya boxen,..synd att de inte fått till det. Men så länge de inte har mer HD-utbud så får 9200C duga

Postad 04 October 2011 - 17:44

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
svaret efter lite frågor om HD till Tele2:

Hej.

Det gör de inte. Arbetet för att bygga ut nätet är precis påbörjat så inom kort kommer de nog inte att komma, dock hoppas vi på att kunna erbjuda fler HD-kanaler någon gång under första kvartalet 2012.

Vid frågor finner du enklast svar på www.tele2.se/kundservice. Dessutom är du alltid
välkommen att ringa Kundservice på 0772-25 25 25.

Hälsningar

Robert Andersson
TV Kundservice
Tele2 Sverige AB

Postad 04 October 2011 - 19:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

svaret efter lite frågor om HD till Tele2:

Hej.

Det gör de inte. Arbetet för att bygga ut nätet är precis påbörjat så inom kort kommer de nog inte att komma, dock hoppas vi på att kunna erbjuda fler HD-kanaler någon gång under första kvartalet 2012.

Vid frågor finner du enklast svar på www.tele2.se/kundservice. Dessutom är du alltid
välkommen att ringa Kundservice på 0772-25 25 25.

Hälsningar

Robert Andersson
TV Kundservice
Tele2 Sverige AB

Är det BoxerRobert som svarat? :)

Postad 04 October 2011 - 19:33

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
ahahaha d hade man kunnat tro :D

Postad 19 October 2011 - 19:39

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Jag har analogboxen kvar :)

Harmony har inte lagt in den förra STC (IP3020 eller nåt sånt) så de kommer nog inte hända nåt om inte nån tokringer till Logitech (vilket väl kostar minutavgift vad jag vet).

Jag kommer iallafall inte köpa nya boxen,..synd att de inte fått till det. Men så länge de inte har mer HD-utbud så får 9200C duga

Nu har jag lyckats få till kanalbyten, siffror och volym att fungera på Tele2's nya inspelningsbara box med min Harmony ONE.
Jag valde DareGlobal DB-180E när Harmony inte hittade min box.

Jag har tyckt att orginalfjärren varit seg och att man måste rikta den exakt rakt mot boxen för att det ska funka. Men nu behövs inte det med Harmony ONE. Underbart!

Återkommer när jag provat lite fler kommandon.

/Tony

Postad 19 October 2011 - 19:49

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt inte ens packat upp min box ännu...tappade helt sugen när jag fick reda på (via den här tråden) att boxen inte är en "dual tuner" i ordet rätta bemärkelse... :angry:

Postad 19 October 2011 - 20:58

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nu fungerar min Harmony ONE perfekt till den inspelningsbara Tele2-boxen. Efter att jag valt den som DareGlobal DB-180E så funkade det att överföra kommandon från original-fjärren.

/Tony

Postad 20 October 2011 - 20:32

Unregistered0c47ddb7
  • Unregistered0c47ddb7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har haft den nya boxen 14 dagar. Styrkan ligger på ca 38 db, kvaliten på ca 98. Fick nya antennkablar från Tele2. Epg:n är bra. Bra bild. Har kopplat in Humaxen, där jag kan spela in 1, 2 och 4:an. Är ganska nöjd.

Postad 20 October 2011 - 20:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Ni som skaffat nya boxen, märker ni nån skillnad i bild/ljud kvalite mellan denna och Humaxen?

Postad 20 October 2011 - 20:59

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Har kopplat in Humaxen, där jag kan spela in 1, 2 och 4:an.

Det är intressant! Så du kör Humaxen utan kort och kan alltså spela in dessa kanaler parallellt med någon annan kanal på HD-boxen?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.