Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.

4854 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010 (Spelkonsoler) 9 9.241134 (140) Inga priser
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013 (Spelkonsoler) 9 9.253288 (303) Inga priser
31 relaterade trådar
Playstation 4 (9134 inlägg) 5 år sedan
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg) 5 år sedan
Playstation 4 kameran (119 inlägg) 9 år sedan
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg) 9 år sedan
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg) 10 år sedan
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg) 10 år sedan
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg) 10 år sedan
Spelkonsollstips (6 inlägg) 10 år sedan
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 11 år sedan
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg) 11 år sedan
HD ljud problem. (0 inlägg) 12 år sedan
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg) 12 år sedan
Köpa ny PS3 konsol .. 12 Gb ???? (36 inlägg) 12 år sedan
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg) 13 år sedan
Multizone eller Zone 2 (5 inlägg) 14 år sedan
Hur uppgraderar jag mitt system? H/K, Kef och Audio Pro (9 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
Problem med 1080p (3 inlägg) 14 år sedan
Glittrig/grynig bild på Samsung TV->PS3 (27 inlägg) 14 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 14 år sedan
PS3 bakom stängd lucka? (5 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
Svenskt PS2 eller PS3, amerikansk TV? (8 inlägg) 15 år sedan
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg) 15 år sedan
Koppla ihop enheter funktionellt och snyggt? (2 inlägg) 15 år sedan
PS3 320gb billigare än 160gb (2 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan

Postad 17 September 2009 - 20:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag köpte ett spel från the hut, det tog 3 veckor att få hem trots att det stod att det hade skickats 2 dagar efter köp. Har inte blivit nån mer beställning.
Kan däremot rekommendera http://www.dvd.co.uk för snabb frakt.

ahh, så med andra ord så skriver de skickat trots att de inte gjort det. Jag menar Royal post.. har nog knappast så lång leveranstid till ett annat land inom EU. Man får ju hem ett paket från Honkong på 3-5 dagar.. och då menar jag den vanliga post vägen då.. ingen express. Det blir nog sista gången jag handlar från the hut, jag också. Tack för tipset till den andra sidan.

Men en fråga... när jag skrev addressen.. så använde jag å, ä.. antar att det blir rätt i deras datorer också?
Sen märkte jag att postnummret hamnade typ efter postaddressen.. det var så iaf deras formulär var upplagd.. förmodar att det inte heller borde vara något problem?

Postad 17 September 2009 - 20:35

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Måste bara klaga lite på cdon, nu har jag hängt ganska mycket där på sistone och haft koll på deras priser. Men som nu har dom tex cod4 i deras "mer än 50%"-rea för 249:-, det har ju spelet kostat sedan nov/dec förra året. Samma med cod 5 ligger också i samma kampanj för 299:-, det spelet sänkte dom i juni i deras sommarkampanj. LBP ligger också i antingen mer än 50% eller 50% för 199:-, och det spelet sålde dom ju för 169:- för nån månad sen?

Får dom hålla på sådär? Vad går gränsen för falsk marknadsföring? På cod 4 är det ju snart ett år sedan dom hade ordinarie pris, får man då säga att det är "mer än 50% rabatt"?

Kanske inte är nån som bryr sig, men jag var tvungen att klaga lite... :ph34r:

Det där har jag funderat på ofta... Men känns som det är sådär i varenda bransch.. T ex comhem hade förut "få en digitalbox för 1:-, värd 995", sen när man kollar prisjakt så låg den boxfan på ~499 på dom flesta affärerna...
Samma sak överallt, vad det än är för "rea".. Tycker alltid att "ordinarie"-priset trissas upp som fan bara för att det ska se ut som att det är bättre rabatt än vad det är...

Det var det banne mig, typ alla asbilliga spel som man kan beställa idag verkade vara på listan

Haha, jo det säger väl sig självt... Som redan sagts 1000x i tråden så är det ju inte riktigt till för att göras på det sättet, affären vill ju ha in en skiljd mängd begagnade spel, inte 100ex av samma spel folk går och köper billigt... Rätt festligt ändå, kolla bl.a hur många army of two, lair, need for speed, overlord, och wall-e som står i hyllorna, grymt många i stockholmsaffärerna sist jag var där iaf.
Själv är jag förvånad över att dom i vissa fall ändå inte tagit med en del billiga spel, samt att dom är såpass generösa att listan bara uppdateras en gång per månad..
Men det är klart, skulle dom uppdatera listan dagligen skulle det nog bli mycket sura miner på folk som släpat sig till affären...

Redigerat av whopp, 17 September 2009 - 20:36.

Postad 17 September 2009 - 22:15

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Måste bara klaga lite på cdon, nu har jag hängt ganska mycket där på sistone och haft koll på deras priser. Men som nu har dom tex cod4 i deras "mer än 50%"-rea för 249:-, det har ju spelet kostat sedan nov/dec förra året. Samma med cod 5 ligger också i samma kampanj för 299:-, det spelet sänkte dom i juni i deras sommarkampanj. LBP ligger också i antingen mer än 50% eller 50% för 199:-, och det spelet sålde dom ju för 169:- för nån månad sen?

Får dom hålla på sådär? Vad går gränsen för falsk marknadsföring? På cod 4 är det ju snart ett år sedan dom hade ordinarie pris, får man då säga att det är "mer än 50% rabatt"?

Kanske inte är nån som bryr sig, men jag var tvungen att klaga lite... :ph34r:

Det där är extremt falsk marknadsföring och bara ett billigt sätt att få det hela att låta som någon stor rea. I själva verket är det ju knappat någon rea värd ens att prata om.

Ett skrattretande exempel är Little Big Planet som dom säljer för 199:- under kategorin "mer än 50% rabatt". Där står det att ordinariepriset på LBP är 679:-. Dvs 70% rabatt enligt dom. Tragiskt.

Och så här är det med dom flesta varorna som sagt.

Redigerat av belzebubb, 17 September 2009 - 22:22.

Postad 17 September 2009 - 22:49

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Angående zavvi, om man köpt två spel i en order och det ena spelet har en estimated dispatch date som är 15 dagar senare än det andra spelet väntar de då in det datum och skickar bägge samtidigt eller öser de iväg det första spelet så fort de kan ?

Postad 17 September 2009 - 23:58

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Zavvi skickar alltid spelen en och en. Så du kommer få det spelet som finns hemma direkt.

Postad 18 September 2009 - 00:00

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
De skickar alltid spelen var för sig, så ja det första kommer det skickas omgående.

Postad 18 September 2009 - 15:38

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Haha, jo det säger väl sig självt... Som redan sagts 1000x i tråden så är det ju inte riktigt till för att göras på det sättet, affären vill ju ha in en skiljd mängd begagnade spel, inte 100ex av samma spel folk går och köper billigt... Rätt festligt ändå, kolla bl.a hur många army of two, lair, need for speed, overlord, och wall-e som står i hyllorna, grymt många i stockholmsaffärerna sist jag var där iaf.
Själv är jag förvånad över att dom i vissa fall ändå inte tagit med en del billiga spel, samt att dom är såpass generösa att listan bara uppdateras en gång per månad..
Men det är klart, skulle dom uppdatera listan dagligen skulle det nog bli mycket sura miner på folk som släpat sig till affären...

Jo men precis, det finns oetiska kryphål i deras erbjudande onekligen. Får hoppas dom inte får ett ryck och uppdaterar deras svarta lista alldeles innan jag hinner dit med mina sunkspel.

Postad 19 September 2009 - 06:19

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0

Kanske inte är nån som bryr sig, men jag var tvungen att klaga lite... ;)

Som tidigare sagts, det där är väldigt vanligt. Du kan själv kolla upp det ganska enkelt genom prisjakt. Finns nämligen en fiffig funktion kallad prisutveckling där (klicka på statistik-fliken).
Vänta till mellandagsrean tex, då hittar du kanske en TV som ser intressant ut. Kanske står den även som sänkt 50% i reklambladet. Leta upp tvn på prisjakt, kolla prisutvecklingen. Förvånansvärt ofta så kommer du se att priset mystiskt har höjts kraftigt en eller någon månad innan december, för att sedan falla tillbaka till ungefär samma pris som innan höjningen vid mellandagsrean. Vips kan man påstå att priset sänkts med jättemånga procen, när det i verkligheten kanske tom höjts.

Om du orkar, så kan du genom att studera prishöjningarna redan i början av december avgöra vilka tvapparater och dylikt som kommer vara årets "rea"-varor en knapp månad senare. Du kan mao se in i framtiden ;-)

Postad 19 September 2009 - 10:19

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Vet inte om det stämmer, men citerar en annan

"Onoff börjar med sin höstrea på måndag. Då kommer de ta 2995:- för ps3 slim. Där har du det bästa priset i sverige"

Postad 19 September 2009 - 11:21

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Vet inte om det stämmer, men citerar en annan

"Onoff börjar med sin höstrea på måndag. Då kommer de ta 2995:- för ps3 slim. Där har du det bästa priset i sverige"

I butiken lr på nätet? gäller det alla butiker i hela sverige?

Postad 19 September 2009 - 13:47

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Har planerat att köpa Tekken 6 och Uncharted 2.

Vet någon var jag kan hitta det bästa priset på dessa, jag såg Thehut men vet inte om det är euro eller pund man får beställa från, blir en del prisskilldnad.

Skulle vilja få sålt mitt street fighter till ps3 också, om något har ett förslag var jag kan få sålt den på bästa pris hade det varit väldigt uppskattat.

Tack

Postad 19 September 2009 - 13:59

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Har planerat att köpa Tekken 6 och Uncharted 2.

Vet någon var jag kan hitta det bästa priset på dessa, jag såg Thehut men vet inte om det är euro eller pund man får beställa från, blir en del prisskilldnad.

Skulle vilja få sålt mitt street fighter till ps3 också, om något har ett förslag var jag kan få sålt den på bästa pris hade det varit väldigt uppskattat.

Tack

Om det är euro eller pund är ju lätt att se på valuta tecknet £ för pund och € för euro. TheHut är väll Brittiskt så gissningsvis är det pund där.

Ska du sälja begagnat så är Tradera utan tvekan den bästa kanalen, inte sällan går spelen för mer än vad billigaste återförsäljaren på prisjakt tar för dom. Sätt ett utropspris på 1kr och du kommer få bästa möjliga slutpris.

EDIT

För att bevisa min tes, Little Big Planet - bud på 185kr och då är det 25kr frakt inte inkluderat.

http://www.tradera.c...?...amp;x=0&y=0

Redigerat av Smith, 19 September 2009 - 14:02.

Postad 19 September 2009 - 16:12

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Angående GameStops inbyteskampanjer, hur fungerar exkluderingslistan och vad betyder 2k8 and older? Är det enbart sportspel eller är det alla sorters spel? Det sistnämnda känns osannolikt men bra att kolla.

Är det några problem att byta in flera ex av samma spel?

Ska ner till Gamestop imorgon och snacka med dom men tänkte att jag sonderar här först. Såg på CDON att dom sänkt ett par spel som ser intressanta ut för inbyten. Vampire Rain (129kr) och Blacksite : Area 51 (139kr).

Postad 19 September 2009 - 16:16

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Angående GameStops inbyteskampanjer, hur fungerar exkluderingslistan och vad betyder 2k8 and older? Är det enbart sportspel eller är det alla sorters spel? Det sistnämnda känns osannolikt men bra att kolla.

Är det några problem att byta in flera ex av samma spel?

Ska ner till Gamestop imorgon och snacka med dom men tänkte att jag sonderar här först. Såg på CDON att dom sänkt ett par spel som ser intressanta ut för inbyten. Vampire Rain (129kr) och Blacksite : Area 51 (139kr).

Du kan inte byta in spel som finns på exkluderingslistan.
Gamestop tar inga dubletter. Går att byta in samma spel vid ett senare tillfälle.
Finns en sportspelserie som heter 2kX.
2k8 = 2008, 2k7 = 2007 osv.

Postad 19 September 2009 - 16:21

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Du kan inte byta in spel som finns på exkluderingslistan.
Gamestop tar inga dubletter. Går att byta in samma spel vid ett senare tillfälle.
Finns en sportspelserie som heter 2kX.
2k8 = 2008, 2k7 = 2007 osv.

Ska in till stan imorgon och dubbelkolla så att det verkligen funkar men 2x Vampire Rain + 2x Blacksite Area 51 går på totalt 536kr (frakten är gratis som student. Jag har två GameStop butiker i stan vilket kan ge mig två nya spel till ett jäkligt överkomligt pris. Om det nu funkar

Postad 19 September 2009 - 16:25

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Ska in till stan imorgon och dubbelkolla så att det verkligen funkar men 2x Vampire Rain + 2x Blacksite Area 51 går på totalt 536kr (frakten är gratis som student. Jag har två GameStop butiker i stan vilket kan ge mig två nya spel till ett jäkligt överkomligt pris. Om det nu funkar

Varför skulle det inte funka? Finns ju massor med folk som utnyttjat Gamestops erbjudande sen ett år tillbaka.

Köpte två spel på El-G som inte fanns på exkluderingslistan och bytte in dom mot Uncharted 2. Total pris för spelet?
199kr
Spelen jag köpte på El-G var Transformers 2 och Guitar Hero: World Tour o kostade 99kr/st precis som det tipsades om i den här tråden i onsdags.

Postad 19 September 2009 - 16:27

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Varför skulle det inte funka? Finns ju massor med folk som utnyttjat Gamestops erbjudande sen ett år tillbaka.

Köpte två spel på El-G som inte fanns på exkluderingslistan och bytte in dom mot Uncharted 2. Total pris för spelet?
199kr
Spelen jag köpte på El-G var Transformers 2 och Guitar Hero: World Tour o kostade 99kr/st precis som det tipsades om i den här tråden i onsdags.

Har ju ElGiganten i city, blir en runda dit ner imorgon med då. Tackar för tipset.

Postad 19 September 2009 - 18:36

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Är det denna listan som gäller om jag vill byta in 2 spel mot uncharted 2?

http://www.ebgames.s...xclusion_SE.pdf

Funkar detta e det ju helt grym deal istället för att slänga ut hemska 699 som vissa affärer vill ha.

Vet nån de billgiaste redan nu som inte finns på listan hade det varit underbart o veta.
Transformers 2 och GH world tour såg jag att ni skrev dock. =) man tjänar en stor slant på det.

Postad 19 September 2009 - 18:40

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Är det denna listan som gäller om jag vill byta in 2 spel mot uncharted 2?

http://www.ebgames.s...xclusion_SE.pdf

Funkar detta e det ju helt grym deal istället för att slänga ut hemska 699 som vissa affärer vill ha.

Vet nån de billgiaste redan nu som inte finns på listan hade det varit underbart o veta.
Transformers 2 och GH world tour såg jag att ni skrev dock. =) man tjänar en stor slant på det.

Skippa skepsismen, det funkar. Sen ett år tillbaka. För bra för att vara sant? Nästan. Det funkar.
Och listan är rätt.

Postad 19 September 2009 - 18:46

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tack, då ska ja skynda mig iväg o fixa detta =D

Postad 19 September 2009 - 19:02

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
va inne med 2 st 100 kronors spel idag o bokade uncharted 2, va inga som helst konstigheter. men nästa månad höjer dom priset till 199 kr + 2 spel så de gäller väll o passa på den här månaden

Postad 19 September 2009 - 19:03

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Ska in till Göteborg imorgon och försöka fiska upp ett par spel för 99kr, någon som vet var jag ska leta? ElGiganten, Siba och dylikt är ju självskrivna.

Postad 19 September 2009 - 19:11

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag köpte ett spel från the hut, det tog 3 veckor att få hem trots att det stod att det hade skickats 2 dagar efter köp. Har inte blivit nån mer beställning.
Kan däremot rekommendera http://www.dvd.co.uk för snabb frakt.

Är priserna verkligen så låga som det står? 350kr för Ninja Gaiden Sigma 2 låter väldigt lågt. Vad går frakten på?

Postad 19 September 2009 - 20:39

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Nu kanske jag idiotförklarar mig ganska mycket här =D

Men när dom säger byt in 2 spel mot uncharted 2, menar dom 2 använda spel då... alltså begagnade spel.

Antar jag att dom gör, då kanske man ska ta bort plast o skit innan man lämnar in billiga spel, lite pinsamt annars kanske =D

Tips på billiga spel i göteborg hade varit väldigt uppskattat.

Ska sluta med mitt tjöt nu ;)

Postad 19 September 2009 - 20:51

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
lacunz:
Härligt att våga ställa en dum fråga!
Du är iaf på rätt spår med dina spekulationer... ;)

Postad 19 September 2009 - 22:41

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

va inne med 2 st 100 kronors spel idag o bokade uncharted 2, va inga som helst konstigheter. men nästa månad höjer dom priset till 199 kr + 2 spel så de gäller väll o passa på den här månaden

var har du hört att dom ska höja priset, så kan dom väll inte göra eller?

Postad 19 September 2009 - 22:50

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

var har du hört att dom ska höja priset, så kan dom väll inte göra eller?

Varför skulle dom inte kunna göra det? Det är ju business det handlar om. Dom vill tjäna pengar. Inget konstigt med det.

Och vart efterfest hört det?
I juli/augusti så var det någon i den här tråden som nämnde att GTA IV skulle hamna på Gamestops exkluderingslista. Detta hade personen hört från någon på Gamestop och se på f-n, det stämde!
Inget konstigt med det heller.

Postad 19 September 2009 - 23:05

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Det står ju i villkoren att erbjudandena gäller fram till dagen innan release, står att extramatrial, releasedatum kan ändras men inget om pris.
Var lite osäker på hur sånt där funkar, antog att sådant var bindande eller något.
Men det är klart, det står ju att dom reserverar sig för tryckfel.

Postad 20 September 2009 - 09:55

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Varför skulle dom inte kunna göra det? Det är ju business det handlar om. Dom vill tjäna pengar. Inget konstigt med det.

Och vart efterfest hört det?
I juli/augusti så var det någon i den här tråden som nämnde att GTA IV skulle hamna på Gamestops exkluderingslista. Detta hade personen hört från någon på Gamestop och se på f-n, det stämde!
Inget konstigt med det heller.

Jag kanske la fram dedär lite fel. dom här förhandsbokningarna som är nu går säkert o boka nästa månad för 1 kr också men nästa månad kommer ett nytt erbjudande på nya releaser. nu kommer ja inte ihåg alla titlar men bla tekken 6, då är de 2 spel + 199 kr. det stog på en gigantisk affish bakom kassan. kan mkt väl tänka mig att gamestop har insett att dom inte tjänar så mkt på deras erbjudande :)
visst lyckas man få tag på 2 spel för 99 kr som inte är med på exkluderingslistan så kan man tjäna en hundring men då är de inte värt besväret tycker ja iaf.

Postad 20 September 2009 - 10:15

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Skall in till stan om 1 timma o leta lite spel för 99 kr.

Någon som kan säga som redan köpt var ja kan hitta billiga spel i göteborg... uppskattas! =D

Postad 20 September 2009 - 11:10

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

kan mkt väl tänka mig att gamestop har insett att dom inte tjänar så mkt på deras erbjudande :)

Har du sett vad använda spelen säljs för på Gamestop?
450-500kr per spel och då tar Gamestop HELA förtjänsten till skillnad mot helt nya spel... Så dom går inte back på det här.

Postad 20 September 2009 - 12:35

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Har du sett vad använda spelen säljs för på Gamestop?
450-500kr per spel och då tar Gamestop HELA förtjänsten till skillnad mot helt nya spel... Så dom går inte back på det här.

Mja, gäller att få spelen sålda också, vilket jag tror är lite svårare. Man ser ju mängder med spel i deras begagnadehyllor för sjuka priser, som aldrig försvinner.

Postad 20 September 2009 - 12:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Gamestop går inte i förlust, det kan vi iaf alla hålla med om.

Men sen.. även då det står kanske 500kr för ett spel.. så behöver de inte sälja den direkt av får att gå i vinst. T.ex så kan någon komma in med ett spel.. lämna in den och betala mellanskillnaden.. då får han valet att köra på en ny som kostar kanske 699kr eller en begagnad som kostar 500. Oftast går man på det senare nämnda och då kanske man kommer hem med spelet för 300kr. Man tänker inte på värdet eller förlusten på det spel man lämnade in, man tänker oftast såhär "hellre lämnar jag in den än att den bara ligger hemma till ingen nytta". Och tro mig.. det finns oerhört många där ute som inte sitter och googlar eller läser såadna här forum för att få hem det billigaste, oftast brukar föräldrar till barn.. vända sig till just sådana här butiker. "Ska man köpa spel så ska man väl vända sig till en spelbutik".

Inte undra på att de säljer de nyare spelen till skyhöga priser, sen har jag alltid märkt att säljarna rekommenderar först det begagnade innan de nämner priset på det nya. Som tidigare inlägg nämnt, man tjänar väldigt mycket på moms etc... när man gör affärer med begagnade prylar.

Det här är bara en teori från mina erfarenheter :)

Redigerat av Unregistered1232, 20 September 2009 - 12:50.

Postad 20 September 2009 - 12:52

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  call_of.jpg   13.75K   0 Antal nerladdningar
http://www.thehut.co...d/10044195.html

Postad 20 September 2009 - 12:57

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hehe fan nämn inte hut.. blir sjukt irriterad :D har fortfarande inte fått hem min batman akrham asylum, en beställning som jag gjorde för snart 2 veckor sedan :)

Postad 20 September 2009 - 14:54

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tjena, har ett tips till er i Göteborg som har planerat att köpa billiga ps3 spel och köpa Uncharted 2 tex.

Jag hittade inga spel för 99 kr som andra har skrivit.
Dock hittade jag på Webhallen:
Overlord: Raising Hell för 129 kr
Brothers in arms 3: Hells highway 139 kr

Blir 268 kr för Uncharted 2 tycker jag är väldigt bra pris :)
Har testat själv och det var absolut inga problem.

Postad 20 September 2009 - 15:19

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Bifogad fil  call_of.jpg   13.75K   0 Antal nerladdningar
http://www.thehut.co...d/10044195.html

jäkligt bra erbjudande...
någon som har haft bättre erfarenheter av thehut än shan1?

Postad 20 September 2009 - 15:37

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

jäkligt bra erbjudande...
någon som har haft bättre erfarenheter av thehut än shan1?

Jag handlar från The Hut emellanåt, både film och spel, och har aldrig haft några problem.
Har fått de flesta grejerna ganska fort dessutom (inom en vecka), men några enstaka har tagit lite längre tid (runt två veckor). Tycker de flesta som gnäller över att de får vänta verkar tro att de skall få grejerna inom 24 timmar eller nåt...

När ni kollar priserna på de engelska sidorna så kom även ihåg att ni måste klicka för att se priserna i Euro och inte Pund. Pundpriserna gäller endast i Storbrittannien.

Postad 20 September 2009 - 15:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
The hut har inga €-tecken att klicka på så priset gäller med en frakt på 0,99£. Jag har även några lyckade beställningar därifrån men vissa tycks få vänta. 3 dagar innan det skickas och 3 dagar frakttid är min erfarenhet
Edit Vi får se hur det går, 1 beställd och en BD. Btw priset gäller till midnatt GMT

Redigerat av Benkke, 20 September 2009 - 16:49.

Postad 20 September 2009 - 15:48

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag beställde Bionic Commando från The Hut när de hade det för 9,73 pund. Spelet skickades 8/9 men har tyvärr inte kommit fram till mig ännu. Jag ger det tills på onsdag sedan tar jag kontakt med dem... Jag hoppas att det dyker upp imorgon men jag är lite skeptisk. Jag tycker det är liiiiiiiite lång tid om det tar två veckor för det att komma fram. Återkommer när/om jag får spelet. Priserna på spelen och fraktpriserna är riktigt lockande och det var anledningen till att jag beställde...

Postad 20 September 2009 - 19:29

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag beställde Bionic Commando från The Hut när de hade det för 9,73 pund. Spelet skickades 8/9 men har tyvärr inte kommit fram till mig ännu. Jag ger det tills på onsdag sedan tar jag kontakt med dem... Jag hoppas att det dyker upp imorgon men jag är lite skeptisk. Jag tycker det är liiiiiiiite lång tid om det tar två veckor för det att komma fram. Återkommer när/om jag får spelet. Priserna på spelen och fraktpriserna är riktigt lockande och det var anledningen till att jag beställde...

Fick ett spel skickat från Simplygames.co.uk den 9/9 som ännu inte kommit fram. Med billigare frakt så tar det en ###### tid, konsollen som skickades med kurirtjänst tog 3 arbetsdagar.

Postad 20 September 2009 - 20:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag handlar från The Hut emellanåt, både film och spel, och har aldrig haft några problem.
Har fått de flesta grejerna ganska fort dessutom (inom en vecka), men några enstaka har tagit lite längre tid (runt två veckor). Tycker de flesta som gnäller över att de får vänta verkar tro att de skall få grejerna inom 24 timmar eller nåt...

När ni kollar priserna på de engelska sidorna så kom även ihåg att ni måste klicka för att se priserna i Euro och inte Pund. Pundpriserna gäller endast i Storbrittannien.

Ingen av oss tror att det kommer ta 24h. Mer än 2 veckors tid för att få hem en skiva från england till sverige är galet lång tid. Man hinner tappa den där köplusten man fick när man beställde spelet. Aldrig mer från the hut eller england för den delen.. fan jag fick hem ett spel från honkong på drygt 4dagar! Så ursäkta mig om jag gnäller!

Postad 20 September 2009 - 20:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Är farten på leveranserna det enda som räknas så är det dvd.co.uk som gäller, alltid i brevlådan på 3 dagar

Postad 20 September 2009 - 20:40

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

The hut har inga €-tecken att klicka på så priset gäller med en frakt på 0,99£.

Jodå, klicka på EU-flaggan får du priset i Euro. I detta fallet €21.93.

Postad 20 September 2009 - 20:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
I så fall måste du inte göra det, jag handlar alltid i £ där

Postad 20 September 2009 - 22:04

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Det är/har varit poststrejk i England tydligen, det kanske är därför allt tar sån lång tid plötsligt.

Postad 21 September 2009 - 08:34

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
nån som vet om NHL08 och NHL09 går att använda för gamestops erbjudande? byt in 2spel....

Postad 21 September 2009 - 08:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

nån som vet om NHL08 och NHL09 går att använda för gamestops erbjudande? byt in 2spel....

Du kan titta själv på deras hemsida.

Postad 21 September 2009 - 08:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
09 fungerar fint.

Postad 21 September 2009 - 12:12

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Tadaaaaa! Första gången jag citerar mig själv. Det är en milstolpe i världshistorien... ;)

Wohooo! Jag fick mitt spel från The Hut idag! Jag är såååå lycklig och lättad övver att det kom fram. Det tog en bra stund, nästan två veckor, men med tanke på priserna de har så kommer jag garanterat att beställa från dem igen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.