Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 augusti 2008 - 14:11

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Å fortfarande, det är inte telias fel att iphone har dålig mottagning...

Däremot är det Felias fel att man inte kan utnyttja de hastigheter i nätet som HSDPA lovar. Mycket dåligt.

Men hur var det med alternativen du nämde? De säger bara att de jobbar på det (4 veckor nu). De tar inte emot ten trasiga telefonen inte heller ger de mig någon ny ellar pengarna tillbaka. Allt för att man gått med på Apples krav.

Det är precis som radiozo säger, de ska ges möjligheten att laga din produkt två gånger. Fungerar den inte därefter så får du pröva med en ny telefon och skulle inte den heller fungera tillfredsställande så får du lämna tillbaka den och få dina pengar tillbaka.

Svårare än så är det inte.

Kan du förtydliga svar 3? vad e "trasigt"? är det 3g nätet så ere det de vill lösa innan de byter alla telefoner till enlikadan.

Att Telia skulle ha stora problem med 3G-nätet vars lösningar är tidsödande är inte något som berättigar dem att tvinga en kvar som kund. Om de säljer en produkt som inte fungerar som utlovat så ska de göra som du och jag sade ovan.

Redigerat av zinned78, 11 augusti 2008 - 14:13.

Postad 11 augusti 2008 - 15:31

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Det var nog inte en bluff, jag har vårdat min iphone som en nyfödd baby. Igår såg jag min första spricka, faktiskt två.De går från kromlisten mot " ljudlösknappen".
Är det någon som vet vad Telia har för policy i "sprickfrågan"?

Mycket tråkigt att höra!

Bara en tidsfråga innan det dyker upp sprickor i min då! :P

Postad 11 augusti 2008 - 16:11

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Telias nät klarar OCH levererar HSDPA, då även upp till 7,2 Mbit vilket är anledningen till att jag tecknade abonnemang. Jag har varit kund hos Sveriges bästa mobiloperatör tills nu, operatören 3, och där har man aldrig problem med täckning eller överföringshastigheter. Jag skiter i täckningen vad det gäller Telias GSM då det endast gör skillnad om man befinner sig i Norrland.

Det är inte för inte som jag är skeptisk mot Felia.

Nu har det här blivit Telia-tråden igen men måste få svara: Jag jobbar på en sträcka mellan Stockholm-Norrtälje oftast väldigt långt ifrån dom stora vägarna och trots den dåliga mottagningen på iPhonen lider jag MINDRE av att jag inte har någon mottagning med min telefon än min Nokia N95 med 3 abonnemang då samtal bryts ofta om jag ens har mottagning.

Så skulle säga att 3 är bra för dig, för mig fungerar det väldigt sällan tyvärr.

Postad 11 augusti 2008 - 18:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Förlåt men nu gör jag detta till Iphone 3g tråden igen!

Nån som vet när 2.1 kommer ut?
Nån som vet om det kommer något riktigt gps program eller ere bara snack?
Nån som vet om det finns nån billig docka till iphone 3g? förutom orginalet?

Mvh/WIBERG

Postad 11 augusti 2008 - 18:14

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
2.1 är i betatestning, tredje betan och ryktena säger att den kommer ut i början av september när även push notifications ska aktiveras.

i 2.1 är det fixat att gps'en ska visa även hastighet och riktning...rykten går kring att apple ska utveckla maps till ett turn by turn, annars finns en hel del rykten kring att något ska komma under hösten. Finns ett par navigator-företag som har prototypprogram klara.

fler tillbehör till iphone3g lär komma med tiden, många dockor just är anpassade efter iphone gen1 eller tidigare ipodar

Postad 11 augusti 2008 - 18:55

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Vad gör man efter en sådan recension? Jo så här.
http://www.youtube.c...;watch_response

Om man kan, vill säga. Apple (USA) och At&T verkar mer kundorienterade än SA**NS TELIA. Vi har bättre lagar i Sverige vad gäller konsumenträtt än de har i USA. Men vad hjälper det när TELIA kastar dem i papperskorgen och säljer dina rättigheter som kund bara för att få Apple-ordern!!

Den här killen är missnöjd med 3G:t som många av oss. Men han lämnar faktiskt tillbaka telefonen därför att det är så lågt ljud i den att man inte kan höra om man tex får email. De ni grabbar, skulle det funka?! Att gå in till TELIA och slänga upp skiten på disken och häva köpet för ljudet? No way.

Så här är det, går du in i en TELIA-butik. Så rinner de flesta lagliga skydd bara av dig.

Mvh 123456

Du skall enligt svensk lag kunna häva ett köp oavsett anledning !

Mvh

Postad 11 augusti 2008 - 19:05

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Det är precis som radiozo säger, de ska ges möjligheten att laga din produkt två gånger. Fungerar den inte därefter så får du pröva med en ny telefon och skulle inte den heller fungera tillfredsställande så får du lämna tillbaka den och få dina pengar tillbaka.

Svårare än så är det inte.

Om man vill häva köpet pga tex att antydningar på olika forum världen över att iPhone HAR stora problem och det är inget som kommer lösas inom en snar framtid så skall Telia ta emot telefonen o ge pengarna tillbaka!

"häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka."

"Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att häva köpet och få pengar tillbaka"

Mvh

Postad 11 augusti 2008 - 19:09

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Apple borde känna ganska stor press på sig just nu. Allt fler människor som klagar och fler tidningar och siter som skriver om 3G problemen. Apple, AT&T mum on iPhone 3G issues

Postad 11 augusti 2008 - 20:17

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
ere bara jag som tycker att ljudet på ipoden e så grymt bra?;) (har SE Lurar och griffin mic)

Postad 11 augusti 2008 - 20:25

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Apple borde känna ganska stor press på sig just nu. Allt fler människor som klagar och fler tidningar och siter som skriver om 3G problemen. Apple, AT&T mum on iPhone 3G issues

Usch... det där var det mest verklighetstrogna jag läst kring problemet med iPhone hittills! Vet inte riktigt vad jag skall göra nu... lämna in luren och bråka med Telïa eller bara le åt allt annat som fungerar med den!?

Dilemma!!

Katching... 5200 kronor fattigare... 298 kronor dras varje månad för en lur som inte håller vad försäljaren lovar! Kabang!! ;)

ere bara jag som tycker att ljudet på ipoden e så grymt bra?;) (har SE Lurar och griffin mic)

Haha... skönt med ett positivt inlägg for once!

Postad 11 augusti 2008 - 20:25

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Mycket tråkigt att höra!

Bara en tidsfråga innan det dyker upp sprickor i min då! ;)

Hoppas du klarar dig. Det är nog inte lönt att byta ut den och få en ny med likadana problem.
Det är bara att invänta Iphonemobben och att Apple återkallar alla telefoner ;)
Jag såg att Iphoneredaktören på Macworld också fått sprickor i sin, så kritiken kanske hörs mer i media.

Nu är denna mm-spricka inte döden, hade jag fått den på en Ericsson eller Nokia hade jag nog inte orkat blivit upprörd men det känns som man ställer högre krav på denna produkt....varför vet jag inte , priset kanske.

Postad 11 augusti 2008 - 21:08

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hoppas du klarar dig. Det är nog inte lönt att byta ut den och få en ny med likadana problem.
Det är bara att invänta Iphonemobben och att Apple återkallar alla telefoner ;)
Jag såg att Iphoneredaktören på Macworld också fått sprickor i sin, så kritiken kanske hörs mer i media.

Nu är denna mm-spricka inte döden, hade jag fått den på en Ericsson eller Nokia hade jag nog inte orkat blivit upprörd men det känns som man ställer högre krav på denna produkt....varför vet jag inte , priset kanske.

jag sitter å kollar på min tele varje gång jag läser om sprickor:( skit jobbit å höra, däremot har jag fått 2 repor på den "reprifra" glasytan på framsidan... vet inte från vad men kanske haft sand i fickan eller nått..

**"remote". Så skönt å ha när man har bärbara kopplad till hembion:) allt styrs från soffan**

Postad 11 augusti 2008 - 21:48

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

och mera ;)

http://blogs.zdnet.c...dgeteer/?p=1351

Postad 12 augusti 2008 - 06:03

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

och mera ;)

http://blogs.zdnet.c...dgeteer/?p=1351

http://www.dn.se/DNe...?d=678&a=814494

Postad 12 augusti 2008 - 07:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
"Tanken är att Iphones 3G-version inte bara ska locka vanliga användare utan även företag. En bra e-post-tjänst är då ett måste. Med push-mail-funktionen kan nya meddelanden nå mobilen bara några sekunder efter att de har sänts. Men just den tjänsten slukar batteritid."

vart ställer jag in så den får mailen direkt? hittar bara 15 minuter eller manuellt?

Btw, det är ju kul att apple vill att man ska stänga av 3G funktionen på din 3G telefon:D de gör allt för att komma undan.... Jag som har gillat apple grejer för dess kvalité men jag blir lite skeptisk till telefonens alla "småfel"

*jag firar en månad med mina mobiler idag*

Redigerat av Wiberg_D, 12 augusti 2008 - 07:23.

Postad 12 augusti 2008 - 07:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

"Tanken är att Iphones 3G-version inte bara ska locka vanliga användare utan även företag. En bra e-post-tjänst är då ett måste. Med push-mail-funktionen kan nya meddelanden nå mobilen bara några sekunder efter att de har sänts. Men just den tjänsten slukar batteritid."

vart ställer jag in så den får mailen direkt? hittar bara 15 minuter eller manuellt?

Btw, det är ju kul att apple vill att man ska stänga av 3G funktionen på din 3G telefon:D de gör allt för att komma undan.... Jag som har gillat apple grejer för dess kvalité men jag blir lite skeptisk till telefonens alla "småfel"

Push funakr bara med Yahoo, Exchange eller Mobile Me

Postad 12 augusti 2008 - 07:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Push funakr bara med Yahoo, Exchange eller Mobile Me

aha då förstår jag:)

Postad 12 augusti 2008 - 09:13

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag har 2 frågor som jag skulle bli tacksam om någon kunde hjälpa mig med;

Alla mina applikationer har börjat krasha så fort jag öppnar dom. Dom fungerar i ungefär 5 sekunder, sedan hoppar telefonen bara tillbaks till huvudmenyn. Det gäller alla nya som tex Monkeyball, TV.nu, Shazam osv. Jag har provat med att starta om telefonen men ingenting hjälper. Någon som har upplevt något liknande? Och vad kan tänkas hjälpa?

Häromdagen köpte jag en låt från iTunes via min iPhone, och det funkade ju toppen. När jag sen skulle koppla telefonen till datorn, och synka den rent allmänt, så fick jag ett felmeddelande att denna låten inte kunde synkas till datorn, eftersom jag inte var auktoriserad att använda den på datorn. Fine, tänkte jag. Jag har köpt den från min iPhone, och får således bara använda den på min iPhone. Men eftersom jag synkade mot datorn och den inte fanns med på datorn så plockades den bort även från iPhonen. Så nu är låten helt borta. 9 kronor slängda i sjön. Skall det vara så här? Eller har jag gjort något fel? Om man skall betala för musik istället för att fixa det på annat vis så måste det ju funka smidigt.

Sånt här gör ju en bara irriterad.

Någon som har några funderingar på vad som har gått snett?

Postad 12 augusti 2008 - 09:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Alla mina applikationer har börjat krasha så fort jag öppnar dom. Dom fungerar i ungefär 5 sekunder, sedan hoppar telefonen bara tillbaks till huvudmenyn. Det gäller alla nya som tex Monkeyball, TV.nu, Shazam osv. Jag har provat med att starta om telefonen men ingenting hjälper. Någon som har upplevt något liknande? Och vad kan tänkas hjälpa?

Häromdagen köpte jag en låt från iTunes via min iPhone, och det funkade ju toppen. När jag sen skulle koppla telefonen till datorn, och synka den rent allmänt, så fick jag ett felmeddelande att denna låten inte kunde synkas till datorn, eftersom jag inte var auktoriserad att använda den på datorn. Fine, tänkte jag. Jag har köpt den från min iPhone, och får således bara använda den på min iPhone. Men eftersom jag synkade mot datorn och den inte fanns med på datorn så plockades den bort även från iPhonen. Så nu är låten helt borta. 9 kronor slängda i sjön. Skall det vara så här? Eller har jag gjort något fel? Om man skall betala för musik istället för att fixa det på annat vis så måste det ju funka smidigt.

Varför applikationerna krashar kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med. Det jag hade gjort hade varit att återställt telefonen även om det är en dryg process.

När det gäller låten du köpt så låter det ju mycket konstigt. Så skall det ju absolut inte vara. Så länge du har samma iTunes konto auktoriserat på datorn du synkar med så skall låten kopieras över. Nu kanske det bara handlar om 9 kronor, men tycker ändå du skall kontakta Apple i ärendet.

Det låter ju lite som allt kanske beror på något problem med DRM. Programen är ju wrappade i Fairplay DRM och lika så låten du köpt.

Postad 12 augusti 2008 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Låter som du missat att auktorisera din dator. Det måste man göra innan man kan köpa musik.
Märkligt att låten försvann dock. Den borde finnas i din spellista för köpt musik.

Postad 12 augusti 2008 - 09:46

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Det jag hade gjort hade varit att återställt telefonen även om det är en dryg process.

Om jag återställer den, kommer jag tappa alla inställningar, spellistor, applikationer, kontakter osv eller sparas detta över på något sätt?

Postad 12 augusti 2008 - 09:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Om jag återställer den, kommer jag tappa alla inställningar, spellistor, applikationer, kontakter osv eller sparas detta över på något sätt?

Det skall redan finnas i ditt iTunes. Men är det problem med synkningen så vågar jag inte säga om allt finns där.

Postad 12 augusti 2008 - 10:01

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det skall redan finnas i ditt iTunes. Men är det problem med synkningen så vågar jag inte säga om allt finns där.

tror att den gör en backup på allt, därav den dryga tiden det tar att göra detta...

När vi ändå snackar om itunes, ere bara min itunes som brukar vara svart när jag startar den å sen måste klicka lite överallt för att få fram hela programet? typ som att "måla" upp allt, eller uppdatera det? (använder windows vista 32bit home)

Redigerat av Wiberg_D, 12 augusti 2008 - 10:13.

Postad 12 augusti 2008 - 10:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

tror att den gör en backup på allt, därav den dryga tiden det tar att göra detta...

När vi ändå snackar om itunes, ere bara min itunes som brukar vara svart när jag startar den å sen måste klicka lite överallt för att få fram hela programet? typ som att "måla" upp allt, eller uppdatera det? (använder windows vista 32bit home)

Backupen den gör är av inställningar och dylikt. Spellistor, applikationer, kontakter, musik, film osv synkas över separat (som kan ses uppe i info fönstret i iTunes). Men det är ju så iPhone skal fungera, att den skall vara en spegling av iTunes så det som finns i iPhone borde redan finnas i iTunes.

Postad 12 augusti 2008 - 10:31

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem, fönstret är helt svart när jag startar det och jag måste resiza fönstret så att den "målar om" för att jag ska se nåt. Också Vista 32bit med Nvidia grafikkort.

Postad 12 augusti 2008 - 10:40

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem, fönstret är helt svart när jag startar det och jag måste resiza fönstret så att den "målar om" för att jag ska se nåt. Också Vista 32bit med Nvidia grafikkort.

nån som har en lösning? (har ett inbyggt intel accelarator 3100 grafikkort) så det är nog inte det som e felet?

Postad 12 augusti 2008 - 11:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Lösningen är att skaffa en mac istället :)

Postad 12 augusti 2008 - 11:35

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Tyvärr är Apples program i windows ungefär som Microsofts program på mac, dvs "lätt buggiga"

Postad 12 augusti 2008 - 11:50

Federsel
  • Federsel
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
ska utomlands snart - hur stänger jag av 3g-funktionen?

Postad 12 augusti 2008 - 11:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Settings - General - Network:
Se till att "Data Roaming" är satt till "Off".

Det är denna inställningen som bestämmer om du skall köra data i andra operatörers nät.

Postad 12 augusti 2008 - 12:53

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Är det nåt man måste stänga av för att slippa använda? :)

Postad 12 augusti 2008 - 13:05

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ett enkelt sätt att många ggr lösa detta problem på är att helt enkelt ta bort alla apps på iphonen via iphonen, och sen synka tillbaka dem igen från iTunes. Borde lösa problemet med att de kraschar, har läst en del om andra som haft samma problem och som löst det på detta sätt.

Testa att auktorisera datorn i iTunes i arkivfältet: Affär->Auktorisera dator.

Sen så kan man väl annars köpa om samma låt gratis några ggr har jag för mig? Så länge man använder samma ituneskonto?

Redigerat av shapic, 12 augusti 2008 - 13:06.

Postad 12 augusti 2008 - 13:29

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Sen så kan man väl annars köpa om samma låt gratis några ggr har jag för mig? Så länge man använder samma ituneskonto?

Det har inte fungerat förr. Möjligt att de har ändrat på det nu, men för ett år sedan hade man bara en nedladdning på sig iaf.

Postad 12 augusti 2008 - 14:22

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Dåligt i så fall. På t ex. Xbox om man köper något kan man ju ladda ner det hur många gr man vill sen.

Postad 12 augusti 2008 - 14:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Dåligt i så fall. På t ex. Xbox om man köper något kan man ju ladda ner det hur många gr man vill sen.

Japp, men det är något som har hängt med från starten av iTS då det förklarades med att Apple knappt fick tillräckligt men intäkter för att täcka trafikkostnaderna för låtarna de sålde. Nu däremot så borde de ju kunna låta folk ladda ned musiken flera gånger på samma sätt som man nu tillåter att man laddar ned program flera gånger.

Hör man av sig till Apple så brukar det aldrig vara några problem dock, men det borde man givetvis inte behöva göra.

Postad 12 augusti 2008 - 16:02

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Verkar som att kritik och postivt går i vågor på de olika sajterna. Just nu verkar det gå en positiv våg på idg.se gällande iPhone. Hmmm... man kanske skulle sluta gnälla och använda den efter förmåga! Man blir lite meddragen i allt negativt tänk kring mobilen.

Så här skulle jag personligen vilja vända det negativa som jag bekymrat mig över med iPhone.

1. Batteritiden: Javisst skulle Apple kunna satt in ett bättre batteri men det skulle med all säkerhet innebära att luren skulle bli både mer omfångsrik och tyngre. Jag har nu lyckats använda mobilen under två dagar utan att ladda den. Klart att man kan dra slut på batteriet under en halv dag om man vill. Surfar man mycket/ser mycket film/använder GPS:en mycket är det självklart att det suger batteriet. Den feta skärmen kostar ju på. Nej... gäller att ha en laddare i väskan om man räknar med att använda den väldans mycket.

2. 3G-nätet: Enligt artiklar gällande mobilt bredband så verkar det folk vill kalla turbo3g knappt existera i dagens Sverige. Folk kommer i snitt upp i 2mbit/Sek. Ja... visst kunde säkert mobilen gå snabbare. Men jag surfar på Wifi hemma och när jag surfar borta har det för det mesta gått hyffsat snabbt. Orkar inte tänka på hur "det borde/kunde ha varit" utan ser hellre att min iPhone fyller sin funktion... kort och gott den går att surfa på!

3. Program som fryser och går tillbaks till huvudmenyn eller tom kräver omstart: Ja den är lite instabil men det lär väl Apple fixa i framtida uppdateringar.

4. Sprickor i plasten: Än så länge har jag vare sig repor eller sprickor och jag tänker inte leta efter dem heller. Skulle jag nu få en och annan spricka så är jag övertygad om att mobilen fungerar lika bra för det.

Ja... detta lär antagligen reta upp några men samtidigt hoppas jag att fler med mig kan se sin iPhone för vad den är i dagsläget. En riktigt schysst pryl trots sina brister. :)

Ge mig ett exempel på en mobil som på alla punkter slår iPhone så kanske jag kan ändra mig!

Postad 12 augusti 2008 - 16:25

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Bra looptune!

Jag é trött på allt negativt, det har jag läst nog om,
Jag håller med dig om att mobilen é grym!!

Postad 12 augusti 2008 - 16:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
looptune >> Ja, man bör se det positiva också.

Men...

Det är viktigt att inte glömma bort att vi tillsammans kan göra skillnaden mellan ett löst problem eller ett åsidosatt problem. Man ska rapportera varenda brist telefonen har till de som det berör och inte bara rycka på axlarna och säga "aja, det ordnar sig säkert". Vi kan göra skillnaden.

Postad 12 augusti 2008 - 17:24

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Puuh. Trodde jag var ensam med detta problem. Fast jag brukar bara klicka upp ett annat fönster så är itunes normalt igen

Postad 12 augusti 2008 - 17:39

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

looptune >> Ja, man bör se det positiva också.

Men...

Det är viktigt att inte glömma bort att vi tillsammans kan göra skillnaden mellan ett löst problem eller ett åsidosatt problem. Man ska rapportera varenda brist telefonen har till de som det berör och inte bara rycka på axlarna och säga "aja, det ordnar sig säkert". Vi kan göra skillnaden.

Ja det är riktigt att man ska klaga på felaktiga produkter, klagar ingen så existerar inte felen.
Trots att jag har en spricka i min så är jag överlag riktigt nöjd med telefonen, helt klart den bästa telefonen jag har testat.
Jag har bra 3g-mottagning, inomhus har jag fem staplar, -65dbm - -80dbm och liknande siffror utomhus.Tog en långpromenad idag och såg nog lite borta ut när jag kollade mätvärden hela tiden.

Dock är detta en ganska dyr pryl så man ska ställa krav, sprickorna ska jag nog bråka med Telia om när fler klagomål kommer in.
Det borde vara självklart att en ny telefon inte ska krackelera efter några veckor och heter den 3g så ska den fixa den biten också utan problem.
Andra buggar får vi nog ge Apple en chans att fixa genom mjukvaruuppdateringar.
Jag har haft både en c702 och en w760i och dessa var sannerligen inte buggfria, ska sanningen fram så var de rätt bedrövliga innan updates.

Postad 12 augusti 2008 - 19:02

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
borde ju vara lite små oroligt i cupertino :P

http://news.cnet.com...etfd.blogs.item
http://www.247wallst...apple-aapl.html

en kommentar kanske man kan få nu iallafall :)

Postad 12 augusti 2008 - 19:40

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men kan man köra flac-filer i iphone/itunes?
Alternativt konvertera med bra resultat, och med vad i så fall?

Mvh

Postad 12 augusti 2008 - 20:14

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Apple Lossless är väl det formatet som ger bäst ljud. Vet dock inte hur/om man kan konvertera till det.

Postad 12 augusti 2008 - 20:58

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan föra över vanliga .txt filer från datorn och sedan öppna dem i iPhone?

Postad 12 augusti 2008 - 21:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan föra över vanliga .txt filer från datorn och sedan öppna dem i iPhone?

Skulle vara via mail, eller något tredjepartsprogram.

Postad 12 augusti 2008 - 22:06

vanbrayne
  • vanbrayne
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kroppsstrumpa till iPhone

Jag har precis lagt på en skyddsfilm från FullBodyFilms på min iPhone 3G.
Kostade $20.50 inkl frakt till Sverige. Jag såg flera recensioner, bl a den i iLounge som fick mig att tro på produkten.

Till framsidan fick man med två filmer; en glasklar och en som var lite sträv och som det inte blir några fingeravtryck på. Jag valde den senare och gillar verkligen känslan.

På resten av iPhonekroppen lägger man på en annan film som dels skyddar ytskiktet (min hade redan börjat tappa glansen i hörnen) och dels gör att iPhonen inte känns lika hal.

Jag är inte någon stjärna på sådant här pillgöra, men jag känner mig ändå nöjd med resultatet och rekommenderar därför gärna den här produkten.
------
Lika bra att tillägga:
Jag har nästan alltid bra 3G-mottagning på min iPhone 3G.
Testade just www.lonelyplanet.com. Tog 19 s.
Tyvärr är väl problemen med 3G-mottagning därför inte något mjukvarufel - i så fall borde väl alla enheter vara drabbade?

Postad 12 augusti 2008 - 22:22

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Kul Jul!!
Nu dog min touchsceen helt, har gjort ett antal reboots men den vägrar funka!
Har inte 3g modellen....

Någon som upplevt samma sak? Vad gör man? Kastar den?

Postad 12 augusti 2008 - 22:29

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Kan man ta bort låsupp funktionen genom WinSCP?
För det verkar bara vara undredelen som fuckat ur...
Svårt att komma in på telefonen när knapplåstet är på :blink:

Postad 12 augusti 2008 - 22:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Kul Jul!!
Nu dog min touchsceen helt, har gjort ett antal reboots men den vägrar funka!
Har inte 3g modellen....

Någon som upplevt samma sak? Vad gör man? Kastar den?

http://homemedia.se

Återställa den kanske?

Postad 12 augusti 2008 - 22:42

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

http://homemedia.se

Återställa den kanske?

Kan vara värt ett försök.

Byte av Iphone LCD display
"Tyvärr har vi slut på LCD för tillfället ! " :blink: :unsure:

Frågan är bara prismässigt om det är värt de, frakt och byte lär gå på 1000:- minst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.