Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 May 2011 - 16:48

Unregistered4a97bfad
  • Unregistered4a97bfad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Funkar de att flytta omkring subsen?

Postad 04 May 2011 - 16:53

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Funkar de att flytta omkring subsen?

det går att flytta dem upp å ner iaf...

Postad 04 May 2011 - 17:31

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

det går att flytta dem upp å ner iaf...

Man kan välja fonter och storlek, flytta dem och synka om dem i realtid. Undertexthanteringen på Boxee är riktigt bra.

Postad 04 May 2011 - 17:57

Unregistered4a97bfad
  • Unregistered4a97bfad
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ahh nice, har 21/9 så behövde bara veta så att subsen inte ligger i sorgekanterna vid storfilmer, då hamnar dem ju på ramen liksom :)

Postad 04 May 2011 - 18:06

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Fick min Boxee i förrgår och jag är än så länge mycket nöjd med vad den presterar.
Mest imponerad är jag över streamingkapaciteten via mitt trådlösa nätverk.
Inga som helst problem med 10GB stora 1080p.avc.mkv, ca.10Mbps bitrate.
Ännu mer imponerad över att det fungerade lika bra att streama 1080p.mpeg2.m2ts, ca. 40Mpbs som mest, helt perfekt. Trådlöst!

Så har man bra snabbt trådlöst nätverk hemma så klarar den att streama allt.
Bra att den kan skicka HD-ljud som LPCM om man inte har reciever som kan avkoda det.

Till det negativa hör att jag inte manuellt kan få in mina filmer och serier i biblioteket om IMDB inte kan få fram rätt info.
Internetbrowsern är riktigt usel också.
Det märks när man får söka flera gånger på imdb för att få svar, ladda ner apps som lyckas på femte försöket, de få som går att få ner.
Även att se på svtplay via boxeeplay.tv hackar p.g.a. webläsaren.
Jag har tillräckligt bra internet och wlan hemma för att kunna se svtplay i högsta upplösningen, och boxen har definitivt kapacitet, så det måste bero på den dåliga browsern att det hackar.

Dåligt ljud när man lyssnar på musik också, iaf om man jämför med ps3.

Postad 04 May 2011 - 19:20

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Hur bra är stödet mot NAS?
Om jag vill lägga alla mina filmer och serier som ett bibliotek där jag enkelt kan se filmernas framsida och information, fungerar det bra mot en NAS? Jag vet att min AC ryan tappar alla sökvägar så fort jag startar om maskinen, mycket irriterande och därför används inte den tjänsten längre.

Och klarar den av att streama större filer över nätverket? Det är bara 100mbit-nätverkskort i den va? Min Ac ryan får det svettigt av att spela upp 10 gb mkv-filmer, och att ens tänka tanken på bluray.iso är ju bara att lägga ner.

Hej Larry2...ett litet sent svar tyvärr.
Jag är också ägare till en A.C Ryan med samma bekymmer som du. Uppspelning av allt filmmaterial jag testade på A.C Ryam fungerade perfekt...men ett yxigt gränssnitt och mjukvaruuppgraderingar som bara blev sämre och sämre gjorde att jag satsade på en Boxee Box. Vilket lyft...snyggt gränssnitt, möjlighet att köra Play-prylar och Youtube direkt i boxen, stöd för exempelvis Headweb och den har också lyckas spela upp allt jag testat med :). En ypperlig app att läga till är Navi-X som ger möjlighet att söka efter "allt" och om det hittas så streamas det ner via boxen. Det gör att vi ligger före svensk TV med ett antal TV-serier :P.

Redigerat av Manor, 04 May 2011 - 19:31.

Postad 04 May 2011 - 22:15

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Till det negativa hör att jag inte manuellt kan få in mina filmer och serier i biblioteket om IMDB inte kan få fram rätt info.

Är det detta du vill ha hjäp med?
http://support.boxee...ovie-or-tv-show

Postad 05 May 2011 - 07:31

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Konstigt, hos mig låter det bättre än med ps3, kanske passar min förstärkare bättre.

Postad 05 May 2011 - 08:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Det finns ingen processering av ljud normalt sett så det ska inte vara någon skillnad.
PS3 använder däremot PCM ofta så finns ju risk att det är andra nivåer.
Vilka format är det som låter "sämre"?

Postad 05 May 2011 - 14:56

ajski
  • ajski
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har forfarande samma fel med min Boxee... kommer åt ENA datorn men INTE andra... har samma inställningar på båda maskinerna och fast ip.. kommer ge den en chans till sen är det PS3 Media Server som gäller igen tills det kommer ngt bättre..

Postad 05 May 2011 - 15:37

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Vad är det för operativsystem på datorn som inte funkar?
Har du följt allt i denna guide inkl Secpol.msc och avinstallerat win live?
http://forums.boxee....ead.php?t=22107

Redigerat av Unregistered577c6879, 05 May 2011 - 15:41.

Postad 05 May 2011 - 16:01

ajski
  • ajski
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
svar ja, windows live finns installerad på maskinen jag kommer åt men inte installerad på den jag inte kommer åt

Postad 05 May 2011 - 16:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Då låter det onekligen som att något blockerar fildelningen på datorn. Kan inte komma på något annat i och med att den lyckas identifiera den andra datorn utan problem. Enda skulle vara om den tror att dator 2 är dator 1 men i och med att du har fasta ip i samma workgroup så är det inte troligt.

Postad 05 May 2011 - 19:37

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Om jag kopplar en extern disk via USB till boxeen, kan jag då komma åt den via nätverket med min Macbook så man enkelt kan föra över film osv.?

(Lite off topic nedan...)
Om det går, kan jag även använda den disken för att köra backup med Time Machine?
Har nämligen en 2TB extern disk jag använder till TM (kopplar med USB direkt till min macbook) och tänkte använda den som delad backup/medialagring.

Inte riktigt svar på din fråga men nästan.
Jag använder en 2TB hårddisk kopplad direkt till boxee, kan föra över filer från datorn till den hos nätverket, men det gå inte så snabbt, så har jag bråttom så är det smidigare att flytta disken till datorn.
Använder också denna disk att köra backup till Diino så backup programmet startas på datorn och tar backup på innehåll på den disken. Blir som en "NAS light" och tycker att det är smidigare att ha det så här än att streama från dator som måste vara igång när man använder boxee.
MEN detta gör jag med Windows.

Postad 06 May 2011 - 08:11

Linuus
  • Linuus
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Inte riktigt svar på din fråga men nästan.
Jag använder en 2TB hårddisk kopplad direkt till boxee, kan föra över filer från datorn till den hos nätverket, men det gå inte så snabbt, så har jag bråttom så är det smidigare att flytta disken till datorn.
Använder också denna disk att köra backup till Diino så backup programmet startas på datorn och tar backup på innehåll på den disken. Blir som en "NAS light" och tycker att det är smidigare att ha det så här än att streama från dator som måste vara igång när man använder boxee.
MEN detta gör jag med Windows.

Okej, tack för svaret. Fick dock ett svar på boxee-forumet där någon skrev att boxen har lite problem med filsystemet som används på Macens diskar (HFS+) så han rekommenderade det inte.

Får se vad vi klurar ut :)

Postad 06 May 2011 - 09:11

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Börjar det inte bli dags för en ny firmware nu? Vi är en vecka inne i maj.

Postad 06 May 2011 - 09:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Börjar det inte bli dags för en ny firmware nu? Vi är en vecka inne i maj.

De har ytterligare tre veckor kvar på maj =)
Jag tror att det är ljudbuggarna som gör att de inte släppt ännu. Tror inte de lyckas fixa det till denna release tyvärr.

Postad 06 May 2011 - 12:21

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

har forfarande samma fel med min Boxee... kommer åt ENA datorn men INTE andra... har samma inställningar på båda maskinerna och fast ip.. kommer ge den en chans till sen är det PS3 Media Server som gäller igen tills det kommer ngt bättre..

Fungerar det på den ena datorn, så är det troligen inte inställningarna i Boxee som är problemet.

Postad 06 May 2011 - 19:40

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Är det detta du vill ha hjäp med?
http://support.boxee...ovie-or-tv-show

Ja. Finns det någon lösning på problemet?
Mycket av strulet står den usla webläsaren för, men en funktion liknande Windows media player där man enkelt kan döpa ett album och lägga till folder.jpg och ser man det i biblioteket borde finnas.

Konstigt, hos mig låter det bättre än med ps3, kanske passar min förstärkare bättre.

Det finns ingen processering av ljud normalt sett så det ska inte vara någon skillnad.
PS3 använder däremot PCM ofta så finns ju risk att det är andra nivåer.
Vilka format är det som låter "sämre"?

Nja, jag är absolut ingen konnäsör på hifi och min enkla surroundanläggning är inte anpassad för musik så mitt ord ska inte väga tungt i den här frågan.
Men det är det första intrycket när jag startar en låt att det är mindre rymd eller tryck i ljudet.
Det kan lika gärna vara inbillning, men känslan av att det är lite sämre finns där.
Min ps3 är trasig så jag kan inte ens jämföra ordentligt.
Har ingen refernsmusik heller.

Jag vet inte om era boxar beter sig lika uselt på onlinedelen som min, men det är bedrövligt iaf.
9ggr av 10 så misslyckas nedladdning av app.
Försöker jag lägga till i repositories så går det, ibland, på femte försöket och sen säger den att repositorien är tom..
En av 100 apps fungerar känns det som.
Att söka på IMDB är rena lotteriet.
The Office (UK) t.ex. jag väljer den i listan och får hela tiden svaret att det inte går att ladda ner infon. :)

Den är en jäkel på att streama trådlöst från NAS, men frågan är om det inte finns billigare varianter som gör det lika bra, och där man dessutom kan lägga till egna filer i biblioteket...

Postad 06 May 2011 - 19:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Skulle inte lägga allt för mycket energi på att identifiera filer i och med att du kan göra det manuellt i nästa uppdatering med nfofiler. folder.jpg finns redan nu.
Ang apparna så tankar du för mycket på internet samtidigt så det blir timeout eller så behöver du göra en factory reset. Min laddar på 4 sek normalt sett.

Postad 06 May 2011 - 20:24

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Ok. Men kommer den fortfarande att ta infon från IMDB? Man ger den en länk i nfo:n eller hur fungerar det?
Det är ju konstigt tycker jag att jag hittar serien i sökresultatet, men när jag vill hämta den så säger den att infon inte finns.
Jag har inte tankat när jag försöker ladda apparna, menar du att det fungerar bättre för dig och alla andra?
Skumt i så fall, måste jag öppna några portar i routern?
Jag har samma som du tror jag efter att ha sett dina skärmdumpar i tråden.
D-Link DIR-655 och jag har placerat Boxeen i DMZ för att den ska vara helt tillgänglig mot internet, trots detta ser jag i loggen på rotern att den stoppar en del trafik in och ut til boxeen.

Det verkar lovande att browsern ska uppdateras :)

Postad 06 May 2011 - 23:17

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

...
D-Link DIR-655 och jag har placerat Boxeen i DMZ...

Varför? Borde ju inte behövas. Jag kör samma router och har inga problem med neddladdning av appar och liknande. Iofs kör jag trådat men ändå.

Låter lite som det skulle vara problem med din ISP, vem har du där?

Postad 07 May 2011 - 22:55

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Varför? Borde ju inte behövas. Jag kör samma router och har inga problem med neddladdning av appar och liknande. Iofs kör jag trådat men ändå.

Jag håller helt med.
Jag kör samma router (och trådat) och den ligger upplagd som vilken "dator" som helst i huset...ingen DMZ här inte.

Viss information lyckas jag inte heller få ner från IMDB, men detta tror jag kommer att lösas med NFO-filer som snart supportas (så länge informationen verkligen finns på IMDB och går att peka ut. Appar har jag inte heller något egentligt problem med förutom att vissa appar i sig inte fungerar så bra (Playkanaler appen exempelvis).

Postad 08 May 2011 - 20:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

DMZ är till för att placera en enhet utanför routerns brandvägg.
Boxeen placerade jag där för att försöka få nedladdningarna av apps och filmdata att fungera bättre, utifall det var routerns brandvägg som hindrade någon trafik till Boxeen.

Om det inte fungerar bättre på det viset så finns det såklart ingen anledning att ha kvar den i DMZ då det kanske innebär en säkerhetsrisk, jag vet inte.
Innebär det ingen säkerhetsrisk så kan det i alla fall inte försämra något att ha den i DMZ eller?

"Unable to bring movie information"..... Har jag läst några gånger nu.
Konstigt att jag fick ner infon till säsong två av The Office UK, men inte till säsong ett.
Likaså med Band of brothers.
Den hittar serien men lyckas inte ladda ner infon.

Är det någon som har fått "Earth touch HD" eller vad den heter, att fungera?
Jag får inte ner Youtube-appen ens. Error when downloading.

Jag har Glocalnet (TDC) 8/1 och har i övrigt inga problem med internetuppkopplingen hemma.
Är det några portar i routern som behöver öppnas eller vad kan det vara som spökar?
"Repository empty" står det på boxeeplay ofta, fast det finns en svt-play app där.
Ibland funkar den, ibland inte.

Den klipper ljudet för mig varannan sekund när jag spelar upp .mov filmer som jag filmat med kamera.
Mp3 musiken stannade upp för mig några sekunder väldigt ofta när jag backade tillbaka till biblioteket för att bläddra bland albumen.

D-link DIR-635 heter routern jag har. FW 1.12 hardware 1A.

Redigerat av JockeJ, 08 May 2011 - 20:44.

Postad 08 May 2011 - 23:20

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Att ställa Boxxen i DMZ borde troligen inte göra så mycket, jag bara tänkte att det kanske kunde påverka om man strömmar från en NAS på det interna nätverket. Rent säkerhetsmässigt har jag inte en aning om det kan påverka.

Jag har inte öppnat några portar och det bör ju inte behövas då det gäller internet eftersom dessa portar alltid är öppna (om man inte stängt dem själv, vilket verkar knepigt för då kan man ju lika bra stänga modemet).

Jag kollade min DIR-635 och den har Hardware A1 och FW 1.09. Nu har jag för mig att det var något skumt med dessa routrar och det skilde mellan de som tillverkades för europa och de för usa. Om jag inte minns fel så är min gjord för usa, det är en helt annan FW och troligen andra chip i min jämfört med din. Sen kan man undra om detta kan spela någon roll, dock vet jag att trots att den "bara" ska ha 10/100 nätverksanslutningar så kommer jag upp i 250 Mbit/s när jag flyttar filer mellan min desktop och min WHS (båda har 1 Gbit anslutningar) vad som orsakar detta vet jag inte och så länge det funkar bryr jag mig inte heller.

Iofs har jag snabbare anslutning till nätet (24/8 via kabel-tv lokal IPS) och när jag tänker efter har det varit ett par gånger nu de senaste veckorna då jag inte kunnat ladda ner revision3 appen och liknande, dock funkar det om jag provar direkt igen.

Det här med att den ska hämta info om filmer /tv-serier från nätet funkar inte speciellt bra för mig, så jag bryr mig inte längre utan inväntar nästa uppdatering där man troligen kommer att kunna få den till att läsa NFO filer lokalt istället.

Postad 09 May 2011 - 08:00

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Igår fetebuggade min box, tappade windows-shares hela tiden. Det har funkat helt prima tills igår, och jag har inte ändrat något... Nu behöver jag senaste firmware!

Postad 10 May 2011 - 03:25

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Igår fetebuggade min box, tappade windows-shares hela tiden. Det har funkat helt prima tills igår, och jag har inte ändrat något... Nu behöver jag senaste firmware!

Och när är den sagd att komma?

Postad 10 May 2011 - 12:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
maj

Postad 10 May 2011 - 18:27

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hejsan, nu vill jag be om ursäkt då jag inte läst alla sjuttio sidor i tråden, så ha överseende om frågan redan är ställd.

Jo, allt började så bra. Jag och min Boxee box blev snabbt bästa vänner och framtiden såg ljus ut. Nu har det dock smugit sig in lite mörka moln på vår annars så klarblå himmel.

Inga filer kan identifieras vid scanning. Har fungerat klockrent innan och jag har inte ändrat ngn inställning. Varken delade mappar från min dator eller min externa hårddisk (som är kopplat till boxee) fungerar så att de lägger till sig i biblioteket.

Jag kommer åt filerna enbart om jag går in lokala mappar och nätverk.

Varför? Och VAD kan jag göra?

En annan sak, försökte göra en fabriksåterställning, men det ville sig inte heller. Då började den blinka rött och ha sig.. Varför?

Hoppas på svar

Mvh Obolo

Postad 10 May 2011 - 20:30

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Håll knappen inne exakt 6-7 sekunder och släpp nästa gång.

Ang inställningar så kan det lika gärna ändras om du uppdaterat Windows någon gång. Inte helt säker på vad som orsakar sådant men borde vara något i SMB protokollet som blockeras alternativt Boxee OS blivit korrupt.
Bara att hoppas att lokala scrapingen kommer lösa detta problem i framtiden.

Postad 10 May 2011 - 21:06

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Håll knappen inne exakt 6-7 sekunder och släpp nästa gång.

Ang inställningar så kan det lika gärna ändras om du uppdaterat Windows någon gång. Inte helt säker på vad som orsakar sådant men borde vara något i SMB protokollet som blockeras alternativt Boxee OS blivit korrupt.
Bara att hoppas att lokala scrapingen kommer lösa detta problem i framtiden.

Tack för svar!

Det fungerade som du sa med fabriksåterställningen. Får hoppas att skiten stutsar igång efter gjord sådan. Vad menar du med lokal scraping?

Postad 10 May 2011 - 21:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du lägger manuellt till nfofiler med information om varje film/tvserie som sedan lagras i ram-minnet eller usbminnet. På så sätt kan man undvika automatiskt scraping och allt vad oidentiferade filer innebär.

Postad 10 May 2011 - 22:16

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Du lägger manuellt till nfofiler med information om varje film/tvserie som sedan lagras i ram-minnet eller usbminnet. På så sätt kan man undvika automatiskt scraping och allt vad oidentiferade filer innebär.

Please explain!! Jag tex. har ju en 450 filmer (nedladdade) med korrekta nfo filer, Dock när Boxee går igenom dem hittar dem bara ca 200 av dessa. Verkar inte gå på NFO utan på vad IMG/ISO filen heter. Och som alla vet är det ju långtifrån alltid som IMG/ISO rakt av heter detsamma som filmen.

Menar du att med den nya uppdatering, boxee kommer gå efter befintliga NFO´s? eller måste man scrappa även då?

Postad 10 May 2011 - 22:57

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Please explain!! Jag tex. har ju en 450 filmer (nedladdade) med korrekta nfo filer, Dock när Boxee går igenom dem hittar dem bara ca 200 av dessa. Verkar inte gå på NFO utan på vad IMG/ISO filen heter. Och som alla vet är det ju långtifrån alltid som IMG/ISO rakt av heter detsamma som filmen.

Menar du att med den nya uppdatering, boxee kommer gå efter befintliga NFO´s? eller måste man scrappa även då?

De nfofiler du pratar om är scenenfos. De har inget med hur Boxees OS scrapar information utan du måste följa en bestämd xmlkod. Problemet är att dina nedladdade filmer inte följer någon logisk namnidé utan bygger på scenens egna TDX-regler och gör det hela irrelevant.
Idag scrapar Boxee enbart på katalog eller filnamnet mot IMDB. Matchar inte namnet mot IMDBs databas så får du ingen träff helt enkelt.
I nästa fw gör du antingen manuellt detta för varje film eller så låter du tex ett program (Ember Media Manager) gå igenom din hårddisk för att skapa filerna.

Postad 11 May 2011 - 07:49

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

De nfofiler du pratar om är scenenfos. De har inget med hur Boxees OS scrapar information utan du måste följa en bestämd xmlkod. Problemet är att dina nedladdade filmer inte följer någon logisk namnidé utan bygger på scenens egna TDX-regler och gör det hela irrelevant.
Idag scrapar Boxee enbart på katalog eller filnamnet mot IMDB. Matchar inte namnet mot IMDBs databas så får du ingen träff helt enkelt.
I nästa fw gör du antingen manuellt detta för varje film eller så låter du tex ett program (Ember Media Manager) gå igenom din hårddisk för att skapa filerna.

Ahh, OK, Thnx. Det där Ember hade jag redan trixat lite med, och de skapade ju nån ny NFO + lite fanart. Kommer Boxee´s nya FW kunna identifiera dessa menar du? Hade varit grymt najs :-)

Postad 11 May 2011 - 14:50

Palleboy
  • Palleboy
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Howdy Boxee boys!

Då jag tröttnat på att vänta på Xtreamer Prodigy ska släppas, så lutar det åt att jag köper mig en
boxee box istället.

MEN ....

Då jag är en baseball fantast, skulle jag vilja veta om MLB TV funkar bra på boxeen ?
jag har ett mlb tv premium konto och vill gärna smeta upp matcherna på plasman / projjen.

så gärna några tankar / omdömen från er som har MLB TV och boxee.

Tack på förhand!
palleboy

Postad 11 May 2011 - 15:09

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kolla Boxees officiella forum istället. Kan inte tänka mig att många tittar på baseboll här i Svedala.

Sådär nu är v1.1 ute
http://blog.boxee.tv...into-a-size-1-1

So it might only be a few decimal points difference from the current 1.0.4 release, but this version of the Boxee Box by D-Link has quite a few new things under the hood. We’ll be rolling this version out over the next few days to all Boxee Boxes, but if you can’t wait you can find instructions on manually updating your Boxee Box on our forums.

Here’s what we’ve got for you in our fifth update to the Boxee Box:

1) Browser Upgrades

Favorites (Bookmarks) & History – Now you can easily get back to pages you’ve just viewed or ones you visit most often.

Postad bild
Postad bild
Postad bild

New On Screen Display (no auto-full screen*) – We’ve cleaned up the web playback OSD to let you see more of what’s going on in the background and to include access to a few more options down below.

Postad bild

HTML 5 To The Max – We’ve improved our support for HTML 5 so you’ll now be able to access more content, like HBOGO.

Postad bild

2) Movie Trailers – What better way to keep up with the latest movie releases than by watching movie trailers on your TV until your hearts content.

Postad bild

3) On Screen Display Loses Some Weight – We’ve revamped the OSD and included an awesome new seek bar for precise rewinding/fast forwarding, slimmed down the button count, and made it easier to see what’s going on behind the scenes. We’ve also removed the volume control for a more consistent experience.*

Postad bild

4) Customized Artwork / Info for Media Files - Why let Boxee pick movie art and descriptions when you can have your own? Import video into Boxee and add your own artwork and metadata to accompany it with NFO files. Works like a charm on home movies.

5) Local File Playback - We now have support HFS formatted drives, seek functionality inside music playback, and you can filter local files by source.

6) Share Where You Want – now you can specify whether you want to share that ColdSteel video to Facebook, Twitter, or Tumblr with a helpful character counter built-in.

Postad bild

7) MLB.TV Upgrades – This new version has enabled a lot of updates to the MLB.TV app so now you’ll be able to watch live and archived games, jump to specific innings or game events, see pop-up details on every pitch, and have a much easier time rewinding and fast-forwarding in games.

More Languages – The Boxee Box is on sale in 34 countries. While “Boxee” translates well into all of them, the rest of the words on screen are a bit off. Now users can enjoy Boxee in German, French, Italian, Spanish, Swedish, Hebrew, Danish, Dutch, Turkish, Russian, Arabic, Portugese (Brazil), Czech, Norwegian, Finnish, Polish.

Postad bild

9) New Content – we threw in some extra content just for good measure.

A team of acclaimed producers create fresh programs on private jets and exotic first-class travel as well as intellectual discussion on money and philanthropy, all in HD.

Committed to finding the world‘s most compelling documentaries, whether from established heavyweights or first-time filmmakers to make them available to the wide audience these titles deserve. SnagFilms serves up full-length documentary films for free.

Conclusion

We hope you like all the changes (full release notes here), and we always love to hear your feedback on Facebook, Twitter, and on our forums.

You may have noticed the * next to the volume and auto full-screen features above. We’ve spent a lot of time discussing internally and have decided to create a more consistent experience by removing features that work inconsistently. While it might not instantly be apparent, over the next few versions we will streamline the interface so that everything works the same, no matter whether you’re in an HTML 5 app, a normal web page, playing a movie file, or watching video from inside an application.

New firmware available 1.1.0.19036

--------------------------------------------------------------------------------

So it might only be a few decimal points difference from the current 1.0.4 release, but this version of the Boxee Box by D-Link has quite a few new things under the hood. We’ll be rolling this version out over the next few days to all Boxee Boxes, but if you can't wait follow this link to install the version manually.

This version includes New Features / Enhancements such as:

Browser enhancements
Faster Browser Launch
Faster Page Loading Speed.
Improved HTML 5 support.
Added “Refresh” button to browser OSD.
Added ability to “Favorite” web sites for quick access.
New “Favorites” section in the browser.
New “History” section for browsing previously visited web pages.
New confirmation pop-up when exiting HTML applications (YouTube Leanback, Netflix, etc.).
Support for drop down lists.
Current URL is now displayed in the address bar
Removed auto full screen button for consistency across websites
*NEW* - Trailer Library - added a trailer section to the Boxee movie library.
Enhanced UI look and feel.
Modified look & feel for On Screen Display (OSD).
*NEW* Seek Slider allowing for precise fast forward and rewind.
Reduced OSD size so users see more playing content.
Added Seek ability for Music playback
*NEW* “Share” menu allowing users to select where there message will be shared (Facebook, Twitter, and/or Tumblr).
*NEW* Support for NFO files (see this support entry on how to use.)
Boxee uses IMDB and other sources to identify and tag files. This meant that Boxee could not identify home movies and that correctly identified files were not able to be customized. This new release allows users to:
Tag home movies with custom meta-data and artwork
Update movie metadata with alternate artwork and information
Customize the genres of films, TV shows for better personal categorization
Customize how TV Show Episodes are tagged and displayed in Boxee.
*NEW* Support additional languages and keyboards
German
French
Italian
Spanish
Swedish
Hebrew
Danish
Dutch
Turkish
Russian
Arabic
Portuguese (Brazilian)
Czech
Norwegian
Finnish
Polish
Keyboard shortcuts during playback:
I - Video info
Z - Toggle zoom
Numeric keys - jump to time in video in minutes:seconds
Ability to filter local content by source (USB, Network, SD).
Remote control low battery indication.
Ability to delete browser cache and cookies (Settings -> System -> Browser)
Removed volume control to maintain consistency across playback experience
Without the ability to control volume in HTML 5 apps like Netflix and YouTube Leanback and apps like VUDU we decided to remove the volume control to make the experience consistent across any app, movie, or show on Boxee. Now, volume control is similar to that of a Blu-Ray player or game console where users can control via their TV or A/V receiver.
Added Leave/Stay pop-up when exiting Apps
New MLB application

Watch live and recorded games
Improved ffwd and rewind functionality
Ability to jump to a specific inning or game event
Added pitch f/x statistics overlay

All 2 channels PCM audio is output as DD 5.1 (on Dolby Digital capable receivers)

See this link for bug fix's

Enjoy

Marcel & Team Boxee

Direktlänk för manuell uppdatering: http://boxee.zendesk...-boxee-software

Redigerat av Unregistered577c6879, 11 May 2011 - 15:26.

Postad 11 May 2011 - 15:21

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kan ni som idag har en Boxee Box och har uppdaterat till 1.1 berätta om denna uppdatering innebär någon märkvärd förbättring. Har till exempel browsern som jag förstått varit lite sisådär blivit bättre?

Postad 11 May 2011 - 15:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kommentar från en insatt testare

Yes, I have the new firmware.

The good news is that the browser is massively improved. That might matter to me more if I made regular use of the browser, which I don't. The one website I was hoping I could use the browser on after the update was the Slingbox website so that I could use Boxee to view my Sling feed.

Unfortunately Sling has blocked access to their website from any browsers other than IE, Firefox and Safari, so it is a bust.

The NFO support, which got off to a rocky start, is absolutely fantastic. You will want to go into the advanced options and do a full media rescan after updating to the new firmware.

I can safely say that I have 100% success with NFO files now. It is also possible to author your own NFO files for home movies to show up in the shows or movies section (they will hopefully get their own sections soon).

It would appear that for TV series, Boxee is now taking folder.jpg from the root series folder and using that as the artwork, so you will want to make sure that /share/tvshow/myshow/folder.jpg is of a suitable dimension (should be the same kind of dimension as box art, etc).

Remote control double push button problem is fixed, from USB IR remote controls, although they still have not implemented additional button mappings (that's one of the things pushed out to 1.1.1).

Audio is the big let down with this firmware. Audio dropouts are still present. I will need to test, because in earlier beta releases they had removed the ability to internally decode Dolby True to PCM and do DTS core extraction from DTS-MA tracks. They were all being down mixed to stereo. I will need to test to see if this is still the case.

All in all this release is 100% worth it simply because of the NFO support and browser enhancements. The new OSD is also an improvement although the jury is still out as far as the seek bar for FF/REW from the Boxee remote.

Postad 11 May 2011 - 18:02

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Varför går det inte att uppdatera från en bärbar disk? Måste det vara ett flashminne?

Postad 11 May 2011 - 18:07

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Varför går det inte att uppdatera från en bärbar disk? Måste det vara ett flashminne?

Inte testat men skulle tro att det har att göra med att den inte laddar några drivrutiner för diskar under recovery boot.

Postad 11 May 2011 - 18:15

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Gillar uppdateringen.
Ser snyggt ut!
Älskar filmtrailers i 1080p. Det är ju nästan porr :-)

Sen funkar inte den bästa svt play appen heller... men det fixar de säkert snart.

När jag försöker manuellt starta scanning av min seriemapp så blir det bara svart, kommer fram att ja gloggar in och sen händer inget.
Andra mappar går bra att starta scanning på.

Någon med samma problem?

Redigerat av Mickys, 11 May 2011 - 18:20.

Postad 11 May 2011 - 18:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Pröva reseta burken och ställ in allt på nytt.

Postad 11 May 2011 - 18:44

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Pröva reseta burken och ställ in allt på nytt.

Hmmm det är inget jag är jättesugen på...tycker det är ganska meckigt att få allt att funka....ska byta dator strax så får göra om allt ändå.
Men det funkar ju starta igång scanning på vissa mappar manuellt.

Tänkte vänta o se om den startar scanningen av sig själv...ska ju scanna en gång om dan.

Postad 11 May 2011 - 21:24

Big Woods
  • Big Woods
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kommentar från en insatt testare

Har uppdaterat via usb sticka och kan tyvärr verifiera att DTS-HD MA audio drop outs fortfarande finns där. Hade verkligen hoppats att detta var fixat, speciellt som det stod som "fixat" (sen länge) på utvecklar sidorna. Har inte hunnit testa så mkt annat - då detta var prio för mig - men aningen smidigare/snyggare gränssnitt, lättare med kapitell navigering i film (om jag nu inte missat att det fanns förut) så är det i varje fall mer intuitivt nu.

Det står även i release notes att det skulle vara snabbare och smidigare att byta ljudspår i mkv filer nu, men jag har fortfarande problem med detta. Det blir helt enkelt tyst om jag byter från engelsk till svensk ljudspår på en rippad film (typ toy story) - filmen fortsätter dock att rulla. Enda jag kan göra är att pausa och starta om - fungerar dock från där jag var i filmen.

Postad 11 May 2011 - 22:18

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
filmtrailers i 720p o 1080p hackar o buffrar mkt ibland trots att jag har 100mbit och har lina mellan router o boxee boxen.
Andra med samma problem?

Postad 11 May 2011 - 22:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har uppdaterat via usb sticka och kan tyvärr verifiera att DTS-HD MA audio drop outs fortfarande finns där. Hade verkligen hoppats att detta var fixat, speciellt som det stod som "fixat" (sen länge) på utvecklar sidorna. Har inte hunnit testa så mkt annat - då detta var prio för mig - men aningen smidigare/snyggare gränssnitt, lättare med kapitell navigering i film (om jag nu inte missat att det fanns förut) så är det i varje fall mer intuitivt nu.

Nä det är inte fixat utan öppnad igen för några veckor sedan. http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7914
Problemet är att killen som började jobba för att läsa problemet slutade och sedan dess tror jag inte att de klarar att lösa detta utan Intels hjälp.

Postad 12 May 2011 - 07:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det har tydligen uppstått en licenstvist mellan Dolby och D-Link.
Från och med v1.1 decodas TrueHD bara till 2ch stereo vid PCM output.
Jäkla kasst.

Postad 12 May 2011 - 08:15

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Verkar INTE som den nya FW funkar att identifiera scrapade NFO´s heller. av 450 filer får jag 200 oidentifierade :-(
That SUX!

Ghost!! Ska man scrapa på nåt speciellt sätt med Ember??

Postad 12 May 2011 - 08:30

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Verkar INTE som den nya FW funkar att identifiera scrapade NFO´s heller. av 450 filer får jag 200 oidentifierade :-(
That SUX!

Ghost!! Ska man scrapa på nåt speciellt sätt med Ember??

Den är antagligen inte inställd rätt när den skapar xmltaggarna. Följ tråden på Boxees forum och deras xmlmall.
http://forums.boxee....ead.php?t=33055
http://forums.boxee....ead.php?t=35152
http://support.boxee...e-for-boxee-1-1

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.