Jag har förresten mailat Boxer och bett dem ta bort 1.00.7 OTA eftersom de själva skriver att den är buggig. Inget svar.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 08 november 2012 - 13:46
Jag har förresten mailat Boxer och bett dem ta bort 1.00.7 OTA eftersom de själva skriver att den är buggig. Inget svar.
Postad 08 november 2012 - 14:04
ni som har problem: ni har gjort fabriksåterställning o ny kanalsökning va?
det är ju örsta saken man bör göra på alla produkter man uppdaterar OM man får problem
Postad 08 november 2012 - 14:50
Har nedgraderat till 1.00.04 enligt instruktionerna på denna sida och det gick bra:Är det nån som har lyckats nedgradera till 1.00.4 via USB på HD+ boxen? (Jag har inte behövt försöka själv, är kvar på 1.00.4 än så länge... men det är väl en tidsfråga innan jag får 1.00.7 ofrivilligt.)
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201
Dock fick jag direkt upp frågan om att uppdatera till 1.00.07 igen när uppdateringen var klar. Svarade nej, men misstänker att jag ofrivilligt kommer få uppdateringen igen då boxen förra gången uppdaterade sig själv utan att jag märkte det. Det verkar inte gå att stänga av automatisk uppdatering?
Hoppas Boxer tar bort denna buggiga mjukvara ur luften.
Redigerat av Unregisterede8729a39, 08 november 2012 - 15:07.
Postad 08 november 2012 - 16:23
Jag menade per telefon alltså. Mail svarar de inte på någonsin.Har kontaktat samtliga tre support funktioner hos Humax via mail, två i Sverige samt centrala supporten i England.
Dock så här långt helt utan några svar.
Postad 08 november 2012 - 18:09
För att utesluta att min box är trasig, är det nån här som har en BXR-HD (utan hårddisk) och har ett programkort ver 2.0 från boxer som inte lider av något av följande problem?
1. Kan inte snabbspola med bild i timeshift och på inpelat material från kodade kanaler utan bara "fria".
2. Ljudvolymkontroll som inte fungerar på mpeg4 kanaler utan bara mpeg2 kanaler när TV är ansluten via hdmi.
Hej,
Detta har vi inte upplevt som något problem. Är det någon annan som har samma problem med BXR-HD?
Boxer Teknik
Nu kan jag äntligen svara på min egen fråga från dec 2011. Det krävs ett ver 4.0 kort i Humax BXR-HD (utan hdd) för att kunna spola med bild på inspelningar av kodade kanaler typ Kanal 5.
Fick äntligen ett ver 4.0 kort eftersom Kanal 5 hd numer ingår i Mix paketet vilket jag betalat för i ett antal år. Tidigare har jag blivit nekad ett kort eftersom det inte är problemet utan för att citera Humax support "Vår referensbox fungerar precis som din och så är den tänkt att fungera". Så nu är min box bättre än deras ref.box.
Efter uppdatering av programvaran i min box med ver 2.0 kort slutade text-tv att fungera helt efter jag tittat på inspelat mtrl. Nu med ver 4.0 kort så fungerar den även efter att jag tittat på inspelat.
Att text-tv funktionen skulle vara ett problem på dessa boxar var för övrigt ett helt okänt problem hos Boxer support trots att de gjorde sökningar i sin databasen igår.
Redigerat av Mike N, 08 november 2012 - 21:00.
Postad 08 november 2012 - 23:50
Blev tyvärr som jag misstänkte. Nu några timmar senare har jag 1.00.07 igen. Verkar vara omöjligt att undvika att boxen uppdaterar sig själv. Snälla Boxer, ta bort denna mjukvara genast, den är en katastrof!Har nedgraderat till 1.00.04 enligt instruktionerna på denna sida och det gick bra:
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201
Dock fick jag direkt upp frågan om att uppdatera till 1.00.07 igen när uppdateringen var klar. Svarade nej, men misstänker att jag ofrivilligt kommer få uppdateringen igen då boxen förra gången uppdaterade sig själv utan att jag märkte det. Det verkar inte gå att stänga av automatisk uppdatering?
Hoppas Boxer tar bort denna buggiga mjukvara ur luften.
Postad 09 november 2012 - 09:30
Blev tyvärr som jag misstänkte. Nu några timmar senare har jag 1.00.07 igen. Verkar vara omöjligt att undvika att boxen uppdaterar sig själv. Snälla Boxer, ta bort denna mjukvara genast, den är en katastrof!
hmmmm.....katastrof vet i fan. Visst TextTv funkar inte om man nu nyttjar det?! (vem gör det idag?)
Men för mig funkar 107 riktigt bra! Helt felfritt nu knappt en vecka. Även för farsan funkar den nice.
Så det varierar en del, glöm inte det...
Redigerat av osvanberg, 09 november 2012 - 09:31.
Postad 09 november 2012 - 10:59
Humax kundtjänst har låånnggaa köer. Någon som vet mailadressen? /Tor
Postad 09 november 2012 - 11:10
Jag menade per telefon alltså. Mail svarar de inte på någonsin.
Jag har pratat med dom och enligt killen jag pratade med kände dom till text tv-problemet men inte dom övriga problemen. Sen, efter Boxers svar här, så blir man ju onekligen oroad; jag får känslan att lösningen inte är att åtgärda problemet med text-tv, utan att vi ska hålla på och trycka paus och skippa framåt i alla evighet...
hmmmm.....katastrof vet i fan. Visst TextTv funkar inte om man nu nyttjar det?! (vem gör det idag?)
Men för mig funkar 107 riktigt bra! Helt felfritt nu knappt en vecka. Även för farsan funkar den nice.
Jag använder, fortfarande, text-tv väldigt mycket. Så visst fan är det någonting dom måste åtgärda. Det kan ju inte vara så att vi ska sitta och trycka paus och skippa framåt och bakåt för att fixa buggarna i boxen - kom igen Boxer! Det är som att man skulle köpa en bil och lämnar in den på 1000-milaservice och efter det, för att kunna lägga in tvåan, vara tvungen att först slå på radion och sedan ha en passagerare som sitter i baksätet och tar av och sätter på sig bältet samtidigt som man växlar...
Postad 09 november 2012 - 11:22
Postad 09 november 2012 - 14:05
Tidigare fanns ju "Original" vilket skickar ut nativa upplösningen som kanalen sänder i, 720p för HD och 576i för SD (alt 1080i om 576i saknas i mottagen EDID-tabell).
Har själv BXR-HD utan "+" men kan vara intr att veta hur det ser ut även på HD+ då de sannolikt följs åt.
Postad 09 november 2012 - 16:24

Postad 09 november 2012 - 16:50
MVH
Postad 09 november 2012 - 19:55
Jag använder Text TV väldigt mycket!!!hmmmm.....katastrof vet i fan. Visst TextTv funkar inte om man nu nyttjar det?! (vem gör det idag?)
Specielt sidorna 199, 299, 890, dvs textning av program. Eftersom min fru är hörselskadad är textningen mycket viktig både i direktsändning och i inspelade (svenska) program. Så för oss är det mycket irriterande då textningen ballar ur!
Den här avvisningen med att "stoppa - pausa - spola tillbaka" har jag provat på flera sätt men aldrig fått text TV att funka efter det! Stänga av och slå på är det enda som hjälpt för mig. Kanske gör jag fel? Funkar det? Är det någon som har en bra beskrivning?
Postad 09 november 2012 - 23:14
Dock som vanligt utan att lyckas.
Jag meddelade dom per telefon dag 1 att fixen inte funkar; deras svar; " detta har vi aldri g hört förrut, du bör kontakta Humax"..........ett skämt är var Boxer/Humax är. De borde fan skämmas att jobba där de jobbar!
(inte för jag behöver texttv..........men rent preicipiellt SKA det fungera, ,annars får de fanken dra av månadskostnad)
Postad 10 november 2012 - 00:12
Jag skulle vilja få en kommentar från någon ansvarig men jag kommer inte fram till Humax. Vi får väl hoppas att detta fel fixas samt att text-TV buggen och att boxen har blivit instabil fixas omgående. /Tor
Postad 10 november 2012 - 09:16
Gäller på alla kanaler, även HD.
Signalstyrkan är på 98 - 100% så det måste vara Boxer utsändning som är dålig.
Försökte ringa deras support igår men det var 31st ( ! ) före i kö

Får väl tolka att det är många som har problem just nu.
Postad 10 november 2012 - 11:58
Har haft långa samtal med chefen på Boxers kundservice angående deras enormt dåliga reponstider och amatörmässiga handlande gällande uppdateringar och lanseringar av nya produkter.
Mitt förslag var att kontakta ett antal av de som skriver här som har proffskunskaper och erbjuda dem gratis tid eller något som hjälp för att testa vad de försöker prångla ut. Detta skulle innebära att saker och ting blir ordentligt testat innan de skickar ut grejerna. Jag är inte inräknad, är amatör i högsta grad.
Har skickat mejl till ett antal styrelsemedlemmar för att få igång en diskussion med dessa om Boxers enormt dåliga support och alla dessa misslyckanden som de utsätter oss kunder för. Ingen har behagat svara, så kan man göra när man har monopol.
I vilket fall som helst verkar de inte tagit mina råd ad notam.
Redigerat av sanningen, 10 november 2012 - 12:02.
Postad 10 november 2012 - 12:46
Redigerat av Chrester, 10 november 2012 - 12:47.
Postad 10 november 2012 - 19:42
Hände aldrig före uppdateringen.
Redigerat av frk gas, 10 november 2012 - 19:55.
Postad 10 november 2012 - 23:20
Främst från Boxers sida och hur de agerar. De VET att den version som ligger ute just nu och trycks ut till tusentals kunder och har stora, allvarliga fel som "förstör" viktiga funktioner i deras boxar. Men trots det väljer de att inte ta bort den!
Så Boxer, om ni läser detta: TA BORT v1.00.07 från luften genast!
Jag har nedgraderat via USB, men som andra rapporterat så är nästa omöjligt att lyckas behålla den tidigare versionen eftersom boxen hela tiden vill uppgradera. Boxer, hör ni? Ta bort v1.00.07. TA BORT!
Vi kunder betalar för att Boxer ska leverera TV till oss, och där ingår Text-TV (vi är många som använder Text-TV av många olika skäl). Och Boxer har sålt dyra boxar till oss med reklamen att vi ska kunna spela in, pausa sändningar, m.m., men v1.00.07 fungerar inte som den ska!
Ni som uppgraderat HD+ boxen till 1.00.07 och påstår att ni inte har dessa problem: Jag misstänker att ni inte använder den exakt så som jag (och många andra) gör. Problemet med uppspelning av program i media-menyn går att återskapa 100%-igt hos mig (och andra problem - i detta "tillstånd" verkar det t.ex. inte heller gå att pausa eller backa i live-sändningar förrän man startat om med knappen på baksidan).
Gör exakt såhär för att återskapa:
1) Gå till en kanal där något program snart tar slut (för att inte behöva vänta så länge)
2) Börja spela in programmet (jag gjorde det via EPG'n när jag testade, vet inte om det spelar roll varifrån man startar inspelningen)
3) Under tiden programmet spelas in, tryck pause eller backa tillbaka en liten bit (alltså i samma program som spelas in)
4) Vänta (och rör inget) tills programmet tar slut och inspelningen avslutas
5) Det som händer nu är att boxen hoppar ur pause eller chase-play, och man hoppar fram till Live-sändning - detta är en gammal bugg som funnits även i alla tidigare versioner (väldigt irriterande!!)
6) MEN vad värre är att i v1.00.07 så verkar all uppspelning och även chase-play, pause, etc, vara totalt paj i Boxen efter detta. Ända tills man startar om med knappen på baksidan.
Så Boxer/Humax, nu har ni ett exakt how-to-repeat för denna bugg - sätt igång och fixa!!! (och även den gamla buggen att chase-play hoppar ur när inspelning är klar på samma kanal)
Och under tiden: TA BORT v1.00.07 från luften så att vi kan nedgradera tills Humax fixat det här!
p.s. Boxers workaround för att få tillbaka Text-TV har funkat för mig, men är lite svajig. Man får pausa och vänta en liten stund, alt. backa tillbaka en bit och köra chase-play en liten stund (10-20 sekunder kanske?), och sen när jag tryckt stop och hoppat fram till Live-TV har Text-TV varit tillbaka. Men pausar/backar man för kort tid verkar det inte funka...
Redigerat av dreadlox, 10 november 2012 - 23:45.
Postad 11 november 2012 - 11:56
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 11 november 2012 - 11:58.
Postad 11 november 2012 - 12:09
Ehhh NEJ kan jag meddela, så funkar inte min box med senaste mjukvaran. Inte heller med 1.0.4 hade jag problem med detta.
Jag spelade senast igår in två program parallellt. Började titta på det ena en kvar in i programmet (för att skippa reklamen).
Ispelningen av båda programmen tog sen slut som de skulle och man får en OSD-visning om att "inspelning klar på kanal x". Uppspelningen av det program jag då såg på stördes inte alls, utan löper på som vanligt.Slängs absolut inte ut. Efter detta program var slut, valde jag dessutom direkt att kolla på det andra som spelades in = utan problem!!
Postad 11 november 2012 - 12:24
"Om man kollar på ett program i "chase play" som spelas in så kastas man in i live när inspelningen tar slut."
Ehhh NEJ kan jag meddela, så funkar inte min box med senaste mjukvaran. Inte heller med 1.0.4 hade jag problem med detta.
Jag spelade senast igår in två program parallellt. Började titta på det ena en kvar in i programmet (för att skippa reklamen).
Ispelningen av båda programmen tog sen slut som de skulle och man får en OSD-visning om att "inspelning klar på kanal x". Uppspelningen av det program jag då såg på stördes inte alls, utan löper på som vanligt.Slängs absolut inte ut. Efter detta program var slut, valde jag dessutom direkt att kolla på det andra som spelades in = utan problem!!
Hur började du titta på programmet under inspelning?
Om man går in i medielistan och börjar titta därifrån (medan inspelningen fortfarande pågår) så kastas man INTE ut när inspelningen är klar, dvs då funkar det som det ska... Men om man har backat eller pausat i programmet ute ifrån live-sändningen så hoppar man ur när inspelningen är klar.
Postad 11 november 2012 - 13:43
Boxer säljer kanalpaket och inte så mycket mer. Abonnemang, kortproblem, m.m. är bra att prata med boxer om.
Ja de säljer i coh för sig boxar också men kan lika mycket om dem som genomsnittlig elektronikbutik (d.v.s. nästan inget alls).
Om det är fel på utsändningar så kontakta teracoms kundtjänst per telefon. De är kunniga och det hela hamnar då hos rätt instans. Det är teracom som sköter utsändningarna.
Teoretiskt så köper man ju kanalerna av boxer så de ska hantera klagomålen, men det är betydligt enklare om man kontaktar teracom. Ingen väntetid (oftast) och kunniga personer istället för boxers stolpskott.
Om det är fel på boxmjukvaran så kontakta humax support. Per telefon! (De svarar inte på mail)
Tror dessutom det funkar som så att humax är de som ber teracom sända mjukvaran. Så boxer kan förmodligen inte plocka bort den.
Ja just det. Ingen av dem verkar läsa i det här forumet (förutom enstaka inhopp av boxer teknik) så att gnälla här hjälper förmodligen inte alls.
OBS! Jag har ingen relation till något av bolagen utan vill bara försöka vara hjälpsam.
Postad 11 november 2012 - 14:01
Det håller inte att skyffla över oss till Humax eller vad det nu månne vara.
Sen vem av de här aktörerna som har rätt eller fel på sin mjukvara/hårdvara borde de lösa sig emellan.
Redigerat av Chrester, 11 november 2012 - 14:04.
Postad 11 november 2012 - 14:54
Tror dessutom det funkar som så att humax är de som ber teracom sända mjukvaran. Så boxer kan förmodligen inte plocka bort den.
Ja just det. Ingen av dem verkar läsa i det här forumet (förutom enstaka inhopp av boxer teknik) så att gnälla här hjälper förmodligen inte alls.
Mja, jag har mycket svårt att tro att Humax på eget initiativ tillsammans med Teracom bestämmer när ny programvara ska distribueras ut i nätet. Det är helt och hållet Boxer som äger ansvararet för de tjänster de säljer till sina kunder, så av ren självbevarelsedrift tror jag säkert att Boxer har full koll på vilka uppdateringar som skickas ut och när. De har säkert alla möjligheter att begära att en programvaruversion ska dras tillbaka. Jag tror absolut inte Teracom på eget bevåg skulle lägga ut eller dra in en programvaruversion utan att Boxer begärt det.
Boxer Tekniks kommentar den 5:e november (https://www.minhembi...4) tyder också på att så är fallet:
"Boxer beslutade att frysa utspelningen av mjukvara i onsdags kväll till dess att man hunnit felsöka och utreda nya buggar som oväntat identifierats."
Sen vilken väg som är snabbast/bäst för oss konsumenter att klaga på för att det ska hända något är en annan femma såklart. Kommer man fram till rätt person hos utvecklarna på Humax så tror jag också att chanseran ökar dramatiskt att felen fixas. Men det är ingen lätt väg (jag har t.ex. inte riktigt lika goda erfarenheter av Teracoms kundtjänst) och det är formellt sett inte heller rätt väg för konsumenter att gå. Det vore som att alla resenärer skulle ringa och klaga hos Banverket istället för hos SJ när tågen inte går som de ska. Det är inte meningen att slutkunderna ska behöva leta upp och kontakta underleverantörerna till de företag man ingått avtal med.
Och vad gäller att "gnälla här" på forumet så anser jag att det fyller en stor funktion för andra som drabbats eller misstänker att något är fel. Genom forum som detta får vi en överblick över hur stort problemet är, hur många som drabbas (alla eller bara enstaka boxar?) Vi kan hjälpas åt att kartlägga problem, hitta och dela med oss av workarounds för kända fel. Och få fram steg-för-steg-beskrivningar för att återskapa problemen som sedan kan skickas till Boxer, Teracom, Humax eller vem som kan tänkas vara berörd.
Jag är själv utvecklare och vet hur viktigt det är med bra och genomarbetade buggrapporter.
Det är i stort sett hopplöst att fixa buggar om man bara får veta att "det funkar inte", eller om någon förklarar lite rörigt per telefon.
Men när man istället kan få en exakt steg-för-steg-beskrivning (skriftligt, absolut inte per telefon) på hur man kan återskapa ett fel 100%-igt, så fixar man nästan alltid problemet på nolltid. Att man diskuterar problem, buggar och erfarenheter här på forumet behöver givetvis inte betyda att man inte samtidigt kontaktar berörda parter på annat sätt också

Postad 11 november 2012 - 17:42
Postad 11 november 2012 - 17:51
Denna mjukvara har aldrig publicerats och heller aldrig sänts över luften så den finns i dagsläget inte att få tag på.Hej, undrar om någon vet var man kan få tag på tidigare firmwere till boxen utan + , personligen kan jag tillvidare leva med svart ruta då och då istället för dessa eviga omstarter så fort man vill kolla på text-TV....... Jag får tag i FW till "plusboxen" men vågar inte försöka få in den i min box utan+ även om den heter exakt lika men det kanske ngn. vet om man kan eller som jag började med, var får man tag i tidigare FW till BXR-HD utan + alltså, finns ju inget på Humax hemsida!!??? Vill gå tillbaka till 1.00.04 tills dom fixat en uppdate som inte gör boxen sämre än innan man uppgraderar!
Ring humax svenska support och tjata är nog det som eventuell kanske men troligtvis inte hjälper...
Postad 11 november 2012 - 18:03
matbl har du någonsin ringt till Teracoms kundtjänst?
Att jag skriver på denna tråd är för att göra boxen bättre. Jag framförde tidigare en teori angående feltyp 3 och hoppas naturligtvis att någon skall spinna vidare på detta. Sedan får man väl hoppas att berörda personer på Humax/Teracom/Boxer eller vem det nu är som utvecklar programvaran bemödar sig att följa denna tråd.
Eller har någon något bättre förslag hur vi skall nå fram? /Tor
Postad 11 november 2012 - 18:56
Ja. Senast när hela nät 6 var nere där jag bor så ringde jag (var någon vecka sedan). Han som jag pratade med tog en himla massa uppgifter och efter några timmar var nät 6 tillbaka. Och nej det var inget schemalagt underhåll enligt honom jag pratade med som verkade veta en hel del.Nu börjar vi snacka allvar. Att ringa till någons kundtjänst är nog i de flesta fall fullständigt bortkastad tid, oavsett vilket företag det gäller. Ofta kommer man till något callcenter vars enda uppdrag är att lugna ner kunderna.
matbl har du någonsin ringt till Teracoms kundtjänst?
Postad 11 november 2012 - 19:05
Har inte kunnat testa om det har någon effekt eftersom jag har en inspelning gående och då inte får frågan om uppdatering.
Postad 11 november 2012 - 19:09
Jag gav mina pengar för boxen till expert...Du har rätt på sätt och vis matbl, men grejen är att det är till boxer vi ger våra pengar. Då ska de också ta ansvar för att allt fungerar eller åtminstone se till att vi får hjälp.
Det håller inte att skyffla över oss till Humax eller vad det nu månne vara.
Sen vem av de här aktörerna som har rätt eller fel på sin mjukvara/hårdvara borde de lösa sig emellan.
Jag känner personer som har en sån här box utan att ha boxer-abonnemang också. Hur ska de göra då menar du?
Jämförelse:
Du har ett bredbandsabonnemang från telia/bbb/etc och har sen köpt en router av märke d-link/netgear/linksys/etc från netonnet/dustin/etc. Vem kontaktar du om din router funkar dåligt? Jag ringer i alla fall inte telia om min d-link router hänger sig för att den har kasst firmware.
Det är ungefär samma läge med boxer/humax/box-återförsäljare här.
Redigerat av matbl, 11 november 2012 - 19:11.
Postad 11 november 2012 - 19:39
Tog just en kik under den hemliga systemmenyn (sök i tråden eller googla). Där verkar det gå att stänga av automatisk uppdatering för den som vill. (dynamic update on/off)
Har inte kunnat testa om det har någon effekt eftersom jag har en inspelning gående och då inte får frågan om uppdatering.
Verkar tyvärr inte hjälpa att stänga av "dynamic update".
Jag får fortfarande upp rutan om uppgradering.
Postad 11 november 2012 - 19:56
Jag gav mina pengar för boxen till expert...
Jag känner personer som har en sån här box utan att ha boxer-abonnemang också. Hur ska de göra då menar du?
Jämförelse:
Du har ett bredbandsabonnemang från telia/bbb/etc och har sen köpt en router av märke d-link/netgear/linksys/etc från netonnet/dustin/etc. Vem kontaktar du om din router funkar dåligt? Jag ringer i alla fall inte telia om min d-link router hänger sig för att den har kasst firmware.
Det är ungefär samma läge med boxer/humax/box-återförsäljare här.
Fast vi gav våra pengar till boxer för boxen samt en ständig månadsavgift till boxer. Hur menar du att vi ska göra då menar du?

Postad 11 november 2012 - 20:06
Fast vi gav våra pengar till boxer för boxen samt en ständig månadsavgift till boxer. Hur menar du att vi ska göra då menar du?
Det är ju inte alla som gett Boxer några pengar. Och det är trots allt boxens mjukvara det är fel på; Humax måste naturligtvis vara första alternativet när man kontaktar kundtjänst.
Postad 11 november 2012 - 20:33
Det är ju inte alla som gett Boxer några pengar. Och det är trots allt boxens mjukvara det är fel på; Humax måste naturligtvis vara första alternativet när man kontaktar kundtjänst.
Ja i vårat fall så har vi gett boxer pengarna, hur andra gör är väl upp till var och en. Men jag kommer aldrig låta boxer komma undan med det här när de ändå erbjuder ett "paket" där både boxer och abonnemang ingår. Då ska de baske mig också ta ansvar för det.
Postad 11 november 2012 - 20:54
Hur började du titta på programmet under inspelning?
Om man går in i medielistan och börjar titta därifrån (medan inspelningen fortfarande pågår) så kastas man INTE ut när inspelningen är klar, dvs då funkar det som det ska... Men om man har backat eller pausat i programmet ute ifrån live-sändningen så hoppar man ur när inspelningen är klar.
Jag tittar oftast från medialistan! Men inte alltid, testade tidigare idag att göra som du skrev; jag får fortfarande inga problem med att jag slängs ut ur programmet och boxen ballar ut. Osäker på vad som skiljer vårt handhavande? Men men......tänker inte "jaga" felet mer då jag aldrig märkt av det......
och som du själv skriver: gå via medialistan då tillsvidare tills buggen är fixad så "slipper" ni alla fall märka av problemet.....

Redigerat av osvanberg, 11 november 2012 - 20:55.
Postad 11 november 2012 - 23:23
Jag måste nog göra dig besviken, gäller felet den 3 november så hade inte din kontakt med Teracom någon påverkan av reparationen.Ja. Senast när hela nät 6 var nere där jag bor så ringde jag (var någon vecka sedan). Han som jag pratade med tog en himla massa uppgifter och efter några timmar var nät 6 tillbaka. Och nej det var inget schemalagt underhåll enligt honom jag pratade med som verkade veta en hel del.
Läs för övrigt:Försvunna kanaler Boxer
Redigerat av Åskviggen, 12 november 2012 - 09:23.
Postad 11 november 2012 - 23:24
Utan att läst ditt inlägg så gjorde jag exakt som din beskrivning och nu går det inte pausa, spola bakåt eller spela upp något inspelat program. Efter att ha brutit strömmen så fungerar den normalt.Ni som uppgraderat HD+ boxen till 1.00.07 och påstår att ni inte har dessa problem: Jag misstänker att ni inte använder den exakt så som jag (och många andra) gör. Problemet med uppspelning av program i media-menyn går att återskapa 100%-igt hos mig (och andra problem - i detta "tillstånd" verkar det t.ex. inte heller gå att pausa eller backa i live-sändningar förrän man startat om med knappen på baksidan).
Gör exakt såhär för att återskapa:
1) Gå till en kanal där något program snart tar slut (för att inte behöva vänta så länge)
2)...
3)...
Den här uppdateringen är en katastrof.
Postad 11 november 2012 - 23:39
Det är fler än du tror som använder text-tv!!jaha.....idag åkte även jag på updaten....Hann inte med att "svara NEJ" när boxen själv gick på för en inspelning.
Peppar peppar....hittils allt som det ska (förutom text tv då....men ärligt.... det är 2012 nu, vem använder texttv? - så det gör ju inget). ps... för info testade jag endå Boxer-Tekniks text-tv-fix ovan. = Fungerar dock inte för mig! Omstart av boxen krävs för att få tillbaks Texttv när det väl försvunnit).
Kan bara hoppas det felfria beteendet kommer hålla i sig då jag inte hade ett enda problem innan......
Postad 11 november 2012 - 23:43
Många!!!hmmmm.....katastrof vet i fan. Visst TextTv funkar inte om man nu nyttjar det?! (vem gör det idag?)
Postad 12 november 2012 - 00:28
Finns det något trix för att komma runt detta eller är det bara att fälla en tår och radera allt gammalt?
Har en BXR-HD (utan hdd)
Postad 12 november 2012 - 00:57
Nu har jag en med +, och för den behöver man inte ha något kort för att titta på inspelade kodade kanaler.Uppgraderade nyligen från ett ver 2.0 programkort till ver. 4.0. Nu kan jag inte titta på mina gamla inspelningar av kodade kanaler längre.
Finns det något trix för att komma runt detta eller är det bara att fälla en tår och radera allt gammalt?
Har en BXR-HD (utan hdd)
Jag tror något annat har hänt. I första hand gäller att slå av spänningen och om inget annat hjälper så gäller fabriksåterställning. (Om man inte formaterar om hårddisken så har man kvar sina inspelningar, åtminstone på min modell) /Tor
Edit: Är det inte så att man inte får formatera en andra hårddisk? Dvs man får bara arbeta med 1 st hårddisk, och om man formaterar en andra så blir den förstas inspelningar förlorade? Någon.
Redigerat av Åskviggen, 12 november 2012 - 09:08.
Postad 12 november 2012 - 20:22
Har svart bild med text som säger i stil med: låt mottagaren vara på på denna kanal i upp till 1h för att uppdatera ditt programkort.
Har fått text på tex National Geo HD, men ingen bild... har dock inte haft den på 1h på den, men 1h på MTV HD utan bild..

Postad 12 november 2012 - 21:08
Nån som varit med om att kortet varit för gammalt för att kunna ta hem 'koderna' som behövs för att se HD kanaler?
Har svart bild med text som säger i stil med: låt mottagaren vara på på denna kanal i upp till 1h för att uppdatera ditt programkort.
Har fått text på tex National Geo HD, men ingen bild... har dock inte haft den på 1h på den, men 1h på MTV HD utan bild..
Japp, du måste ha ver 4 på kortet. Kan dock vara riktigt svårt att övertyga nötterna i Boxers kundtjänst om det. Tog mig ett antal försök innan jag lyckades få dem att skicka ett nytt koet.
Postad 12 november 2012 - 21:19
Ser man versionen nånstans?Japp, du måste ha ver 4 på kortet. Kan dock vara riktigt svårt att övertyga nötterna i Boxers kundtjänst om det. Tog mig ett antal försök innan jag lyckades få dem att skicka ett nytt koet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar