Redigerat av Jaxione, 10 February 2016 - 14:20.
Postad 10 February 2016 - 13:57
Postad 10 February 2016 - 20:08
Hbo Nordic ligger mil efter Netflix i bildkvalitet tycker jag. Få någon konstig hinna över bilden som syns i panorereingar i ljusa scener bland annat. Bilden ser helt ok ut tills den panorerar i ljusa scener. Kör via Apple TV 4.
Hos mig fungerar bilden perfekt. Apple TV 4 Sony TV anno 2014. Förresten, ingen som har en hint om det blir en fortsättning på HBO av
100 Code med Mikael Nyqvist.
Redigerat av ruva, 10 February 2016 - 20:09.
Postad 11 February 2016 - 08:29
Hbo Nordic ligger mil efter Netflix i bildkvalitet tycker jag. Få någon konstig hinna över bilden som syns i panorereingar i ljusa scener bland annat. Bilden ser helt ok ut tills den panorerar i ljusa scener. Kör via Apple TV 4.
Inbyggda appen eller Airplay? Blir det någon skillnad mellan dessa?
Postad 11 February 2016 - 10:08
Hej Oskar, Tack för att du kontaktar oss på HBO Nordic kundtjänst. Vi har ett stöd för 5.1 via vår smart tv applikation, däremot har vi en bugg och våra tekniker jobbar på att lösa detta. Beklagar för detta och jag hoppas att du orkar avvakta tillsvidare. Jag vill även passa på att rekommendera vår ultimata guide för att hitta rätt serier. Genom att dra i genre reglarna, sorterar du alla våra serier, och du hittar snabbt din nya favorit serie. Klicka, läs, se trailers och mer på https://discover.hbonordic.com/ Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Med vänlig hälsning, Hani HBO Nordic Kundtjänst Tel. 0770-455 000 [email protected]
Hmm, bugg? Kan man tro på det?
Postad 11 February 2016 - 11:37
Hos mig fungerar bilden perfekt. Apple TV 4 Sony TV anno 2014. Förresten, ingen som har en hint om det blir en fortsättning på HBO av
100 Code med Mikael Nyqvist.
Inbyggda appen eller Airplay? Blir det någon skillnad mellan dessa?
Har bara testat med inbyggda appen eftersom jag inte har en iPhone. Bilden är helt ok men det är mycket komprimeringsartifakter som syns tydligt i panoreringar på tex himmel och andra ljusa områden. Har en LG OLED och vet att dom är känsligare för komprimeringsartifakter än många andra tv apparater men får ingen kanonbild på min laptop heller. Ser ut som typisk för hård komprimering, man kan se precis samma sak på många av 4k klippen på youtube, bilden är på många sätt knivskarp och bra men kollar men himmelen tex så ser man att det är hårt komprimerat material
Postad 11 February 2016 - 12:03
Hej Oskar, Tack för att du kontaktar oss på HBO Nordic kundtjänst. Vi har ett stöd för 5.1 via vår smart tv applikation, däremot har vi en bugg och våra tekniker jobbar på att lösa detta. Beklagar för detta och jag hoppas att du orkar avvakta tillsvidare. Jag vill även passa på att rekommendera vår ultimata guide för att hitta rätt serier. Genom att dra i genre reglarna, sorterar du alla våra serier, och du hittar snabbt din nya favorit serie. Klicka, läs, se trailers och mer på https://discover.hbonordic.com/ Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Med vänlig hälsning, Hani HBO Nordic Kundtjänst Tel. 0770-455 000 [email protected]Hmm, bugg? Kan man tro på det?
Japp, jag har ett minne av att jag hade 5.1 ljud i somras. Dock bara stereo numera, så det stämmer säkerligen. Jag kör dock Chromecast/PS4 mer för där funkar 5.1 ![]()
Postad 11 February 2016 - 12:12
Japp, jag har ett minne av att jag hade 5.1 ljud i somras. Dock bara stereo numera, så det stämmer säkerligen. Jag kör dock Chromecast/PS4 mer för där funkar 5.1
Åfan! Okej, bra att veta att det åtminstone har funkat så man vet att de stöds iaf. Tack för infon! ![]()
Postad 11 February 2016 - 16:52
Har bara testat med inbyggda appen eftersom jag inte har en iPhone. Bilden är helt ok men det är mycket komprimeringsartifakter som syns tydligt i panoreringar på tex himmel och andra ljusa områden. Har en LG OLED och vet att dom är känsligare för komprimeringsartifakter än många andra tv apparater men får ingen kanonbild på min laptop heller. Ser ut som typisk för hård komprimering, man kan se precis samma sak på många av 4k klippen på youtube, bilden är på många sätt knivskarp och bra men kollar men himmelen tex så ser man att det är hårt komprimerat material
HBO i webbläsaren är inte en hit bildmässigt så där håller jag med.
Postad 11 February 2016 - 17:00
För övrigt finns det inga 4K-klipp på youtube som kan spelas upp i en webläsare då HTML5 ej har stöd för det. I så fall får man ladda ned clippet och spela upp på en extern spelare. Eller med inbyggd app i en 4K-TV om dessa har stöd för h.264.
Redigerat av agpath, 11 February 2016 - 17:00.
Postad 11 February 2016 - 20:34
Jag kör via Apple tv4 och är artefakter även där.
För övrigt finns det inga 4K-klipp på youtube som kan spelas upp i en webläsare då HTML5 ej har stöd för det. I så fall får man ladda ned clippet och spela upp på en extern spelare. Eller med inbyggd app i en 4K-TV om dessa har stöd för h.264.
Om man kör den inbyggda YouTube appen i tvn så funkar 4k
Postad 14 February 2016 - 20:27
Vet inte om det skrivits tidigare i tråden men dags att signa upp igen ![]()
https://watch.hbonordic.com/sv/vikings
Postad 16 February 2016 - 12:52
Är det någon som vill göra en sammanställning på vilka plattformar HBO har 5.1 på?
Kollade just på Black Sails och det var Dolby Digital Plus 6.1 diskret ljud via Chromecast.
Postad 17 February 2016 - 08:10
Vet inte om det skrivits tidigare i tråden men dags att signa upp igen
Och så Game of Throne's 24 april men innan dess säsong 2 av Bosch i mars.
Redigerat av ruva, 17 February 2016 - 08:11.
Postad 18 February 2016 - 09:40
Postad 18 February 2016 - 12:31
Någon som sett säsong två av Fargo? När bilden delas och man får se två karaktärer tex prata i telefon så är alltid den ena dialogen väldigt tyst medans den andra är i normal volym? Upplever ni andra samma?
Edit: Löst genom att köra Dolby surround istället för stereo på Apple tvn
Redigerat av Jaxione, 18 February 2016 - 12:35.
Postad 13 March 2016 - 17:22
Nu finns Bosch säsong 2. Ska börja kolla ikväll
Väntar med Bosch efter att sett klart avsnittet av The Divide på Netflix ![]()
Två bra serier på raken är man inte bortskämd med.
Min egen tidsresa-favorit (inget för sambon): 11.22.63 kommer Fox HD Sverige köra i mitten på april på sin kanal men tar ner den istället då Fox inte har 5.1 ljud i vårat IP TV-nät från Sappa.
Redigerat av ruva, 13 March 2016 - 17:26.
Postad 14 March 2016 - 22:47
Postad 15 March 2016 - 06:16
Väntar med Bosch efter att sett klart avsnittet av The Divide på Netflix
Två bra serier på raken är man inte bortskämd med.
Min egen tidsresa-favorit (inget för sambon): 11.22.63 kommer Fox HD Sverige köra i mitten på april på sin kanal men tar ner den istället då Fox inte har 5.1 ljud i vårat IP TV-nät från Sappa.
Kan ju passa på att varna för The Divide om man inte gillar att en serie läggs ner med flertalets cliffhanger. Japp, inte bara en utan nästan varenda karaktär i serien fick varsin.
Postad 15 March 2016 - 11:15
Det var väl en j*vla tid att utföra underhåll på tjänsten. Nattetid bör väl rimligen vara den bästa tiden för underhåll.
Hann precis se klart gårdagens Vinyl sedan blev det trubbel med Bosch. Var nog runt kl 21 redan. Gick över till Netflix för resten av kvällen.
Postad 30 March 2016 - 19:04
Bläddrade också igenom lite filmer.finns inte så många va? Tex sci-fi. Typ 3 filmer. Är det allt?
Postad 30 March 2016 - 19:13
Kan man se någonstans olika genere på tv-serier? Saknar även generes på filmer. Typ krig. Varför finns inte det?
Bläddrade också igenom lite filmer.finns inte så många va? Tex sci-fi. Typ 3 filmer. Är det allt?
HBO i ett nötskal, det finns en hel del serier som är omöjliga att hitta och väldigt få filmer
Postad 30 March 2016 - 19:20
HBO i ett nötskal, det finns en hel del serier som är omöjliga att hitta och väldigt få filmer
Konstigt. Dom måste väl se själv att det är svårt att hitta serier?
Så svaret blir alltså, nej det går inte att se bättre vad som finns än det som finns på deras sida? ☺
Postad 30 March 2016 - 19:23
Postad 31 March 2016 - 10:56
Ingen annan som upplevt att de har flyttat texten väldigt långt ner när man kör från iPad till chromecast? Eller går detta att justera någonstans. Var inte så i vart fall för ett par månader sen
Upplever samma sak. Rykten säger att det är en bugg på chromecast (Google) sida.
Postad 31 March 2016 - 12:59
Upplever samma sak. Rykten säger att det är en bugg på chromecast (Google) sida.
Det är inga problem med texten från Netflix till Chromecast. Inte heller Viaplay (fast det var ett tag sedan jag testade). Varför skulle felet ligga hos Chromecast?
Postad 31 March 2016 - 22:02
Det är inga problem med texten från Netflix till Chromecast. Inte heller Viaplay (fast det var ett tag sedan jag testade). Varför skulle felet ligga hos Chromecast?
Massa andra tjänster som har problem med detta: https://productforum...nce|spell:false
Postad 02 April 2016 - 11:14
Postad 04 April 2016 - 06:55
Ser man inte på något sätt vilka avsnitt man sett?
Sen funderar jag på vart serierna hamnar som man kollar på? Samlas dom på något ställe?
Postad 04 April 2016 - 07:08
Har skaffat hbo nu. Verkar finnas många bra serier. Gillar dock inte gränssnittet alls. Går inte att sortera serierna på något bra sätt.
Ser man inte på något sätt vilka avsnitt man sett?
Sen funderar jag på vart serierna hamnar som man kollar på? Samlas dom på något ställe?
Om man läser tidigare i svaret så torde svaret vara Nej på alla dina frågor.
Jag tänkte själv testa en gratismånad den 24/4 när säsong 6 av GoTh börjar.
Postad 04 April 2016 - 07:28
Om man läser tidigare i svaret så torde svaret vara Nej på alla dina frågor.
Jag tänkte själv testa en gratismånad den 24/4 när säsong 6 av GoTh börjar.[/quot0734219830e]
Vad värdelöst. Dom måste väl se själv att det är ett dåligt gränssnitt. Så jag måste söka upp min serie varje gång jag ska se ett avsnitt alltså? Skrattretande dåligt i så fall.
Postad 04 April 2016 - 08:56
Vad värdelöst. Dom måste väl se själv att det är ett dåligt gränssnitt. Så jag måste söka upp min serie varje gång jag ska se ett avsnitt alltså? Skrattretande dåligt i så fall.
Värdelöst och konstigt. Det finns 4-5 saker som alla som provar klagar på, som inte vore enormt komplicerat att fixa till.
Frågan är om det går så bra för dem att de helt enkelt inte behöver bry sig?
Postad 04 April 2016 - 10:54
Postad 04 April 2016 - 11:20
Så de räcker att komma ihåg serierna men otroligt dåligt gjort.
Finns massor att förbättra.
Postad 04 April 2016 - 11:34
Hur ska jag veta vilket avsnitt jag är på? Måste jag skriva ner det varje gång?
Twee är en bra "TV-serie-knarkar-app". För Android iaf.
Postad 04 April 2016 - 11:35
Har börjat kolla på en serie och där blev det ingen markering eller nåt på avsnitten jag sett. Hur kommer jag till avsnittet jag är på då? Finns det en playknapp på hela serien liksom som man kan trycka på och då hoppar han till rätt avsnitt själv?
Eller bläddrar jag till avsnittet som är näst på tur och sen trycker play där?
Postad 04 April 2016 - 11:38
Just på den serien eller hur menar du?
Har börjat kolla på en serie och där blev det ingen markering eller nåt på avsnitten jag sett. Hur kommer jag till avsnittet jag är på då? Finns det en playknapp på hela serien liksom som man kan trycka på och då hoppar han till rätt avsnitt själv?
Nej, alltså, över huvud taget bra app för att hålla koll på vart man är i serier man följer, oavsett plattform. Det sker inget automatiskt i appen, tyvärr, utan man markerar avsnitt man sett manuellt.
Såg att du inte svarade på mitt svar. Sorry.
Redigerat av emoffster, 04 April 2016 - 11:43.
Postad 04 April 2016 - 11:55
Värdelöst och konstigt. Det finns 4-5 saker som alla som provar klagar på, som inte vore enormt komplicerat att fixa till.
Frågan är om det går så bra för dem att de helt enkelt inte behöver bry sig?
Nej, men streaming verkar vara ett sidoprojekt för HBO. Kabel är fortfarande deras no 1 kanal. I motsats till Netflix som är helt beroende av streaming, så får HBO sina intäkter utan att behöva ha något stort fokus på streaming.
Postad 04 April 2016 - 11:56
Just på den serien eller hur menar du?
Beroende på device som du kollar på så indikeras det olika; på hemsidan får man en progress bar under thumbnailen på det avsnittet man har kollat på, det indikerar så klart hur långt man har sett. På iOS så är det en blå prick framför de avsnitt du inte har sett, samt progress-baren på de avsnitt man sett.
Jag kan tycka att det är ganska tydligt på iOS då man har den blå pricken, men inte alls särskilt tydligen på hemsidan.
Postad 04 April 2016 - 12:42
Beroende på device som du kollar på så indikeras det olika; på hemsidan får man en progress bar under thumbnailen på det avsnittet man har kollat på, det indikerar så klart hur långt man har sett. På iOS så är det en blå prick framför de avsnitt du inte har sett, samt progress-baren på de avsnitt man sett.
Jag kan tycka att det är ganska tydligt på iOS då man har den blå pricken, men inte alls särskilt tydligen på hemsidan.
Jag kollar på ps4. Men hur som helst så måste man bläddra till avsnittet och sen trycka play? Eller finns det som netflix? "Fortsätt titta på" och sen bara klicka ok och så hoppar han till rätt avsnitt själv
Postad 04 April 2016 - 12:45
Postad 04 April 2016 - 13:41
Laddade ner appen nu och där dyker det faktiskt upp "nyligen sedda" och även fortsätt titta. Hoppas det även finns på ps4 så man slipper söka upp serien och bläddra ner till rätt avsnitt varje gång
Jag kikar också på PS4'an ibland, där är gränssnittet verkligen under all kritik. Det är dock samma gränssnitt som det har vart i äldre Samsung-TV's. Jag kan inte minnas att jag sett någon glas indikation där på vilket avsnitt man nyligen sett. De har ju gjort lite ändringar på mobilapparna och webben senaste åren, så känns som att de borde göra något åt "de större skärmarna" snart.
Postad 04 April 2016 - 14:59
Jag kikar också på PS4'an ibland, där är gränssnittet verkligen under all kritik. Det är dock samma gränssnitt som det har vart i äldre Samsung-TV's. Jag kan inte minnas att jag sett någon glas indikation där på vilket avsnitt man nyligen sett. De har ju gjort lite ändringar på mobilapparna och webben senaste åren, så känns som att de borde göra något åt "de större skärmarna" snart.
är hemma nu och har kollat på ps4. du har rätt. Finns ingenting som visar vilka avsnitt man sett. Man måste alltså hålla reda på det själv. Det är ju så dåligt att man nästan inte tror det är sant.
Hur bläddrar man till nästa avsnitt? har inte hittat den funktionen heller. som det är nu så måste jag backa flera steg och sen välja nästa avsnitt manuellt. som sagt, det är ju skrattretande ![]()
men jag antar att den funktionen finns i nån inställning?
Postad 04 April 2016 - 19:19
är hemma nu och har kollat på ps4. du har rätt. Finns ingenting som visar vilka avsnitt man sett. Man måste alltså hålla reda på det själv. Det är ju så dåligt att man nästan inte tror det är sant.
Hur bläddrar man till nästa avsnitt? har inte hittat den funktionen heller. som det är nu så måste jag backa flera steg och sen välja nästa avsnitt manuellt. som sagt, det är ju skrattretande
men jag antar att den funktionen finns i nån inställning?
Nej, det funkar faktiskt så dåligt. Jag tror det var tidigare i den här tråden som någon beskrev det väldigt bra,ungefär "det går inte göra det så dåligt utan att anstränga sig".
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?