Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2013 - 07:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är det många här inne som använder en separat digitalbox för Digital-TV?

Kör du parabol eller TV via bredband har du sällan något val.

Vill du ha ComHem med ondemand så har du inget val.

Tyvärr har vi ett Boxer och ComHem monopol i Sverige.

Själv kör jag dreambox över ComHem

Postad 25 May 2013 - 09:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Prestandamässigt var 360 sämre än ps3, men skyrim samt fallout gick bättre att spela åå 360.

Det är ju en helt orelevant liknelse eftersom det handlade om två helt olika arkitekturer men olika för- och nackdelar.
Det är det ju inte frågan om nu.

Är det många här inne som använder en separat digitalbox för Digital-TV?

Överraskad att det finns nån som använder intern tuner.
Finns ju knappt nån som fungerar vettigt och erbjuder twin tuner pvr.

Postad 25 May 2013 - 09:22

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Lite positiva nyheter här då förhoppningsvis:

http://www.polygon.c...ecks-used-games

Skönt och på tiden, bra om dom gör det innan E3 så blir det bara spelsnack dom dagarna.

Postad 25 May 2013 - 09:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det där låter bättre, dvs bara battla piratspel och inte beg.

Postad 25 May 2013 - 10:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Kan sätta 1000:- att det kommer att komma någon "dummy-kinect" som lurar konsolen att man har ett kinect ikopplat om inte MS själva väljer att plocka bort den delen.

Så länge inte någon av ovanstående sker så kommer inte Xone i närheten av mitt hem.

Postad 25 May 2013 - 11:12

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 3
Jag ska göra en "dummy-kinect" :) Jag inreder garderoben och sätter in en uppblåstbar docka som kinect kan analysera. Om många gör liknande så får dom ju lite underliga resultat då kanske 20% av hushållen verkligen är trångbodda, har dåligt ljus, är mycket passiva och har dålig puls, lyckligtvis ser dom glada ut och säger inget.

Postad 25 May 2013 - 11:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Det är ju en helt orelevant liknelse eftersom det handlade om två helt olika arkitekturer men olika för- och nackdelar.
Det är det ju inte frågan om nu.

Te helt och hållet, systemen byggs fortfarande med olika tekniker, boxen har ju ex någon skum 32gb något som ps4 inte alls har. Eller hur det nu var. Sen så var det clouds och massa sånt också. Hur allt det kommer att fungera tror jag är svårt att sia i innan vi faktiskt sett hur spelen fungerar på båda konsolerna.

Som ubernoob och sonyfan så vill jag säga att jag tror att ps4 är en mer renodlad spelkonsol, men jag vill nog inte bestämma mig för att det är så, då jag säkert skulle tänkt samma med ps3'an :)

Postad 25 May 2013 - 11:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

When a person sells the game or it is installed and played on another system, the game is deauthenticated on the original machine until the disc is brought back and used to re-authenticate the installation.

Our sources also said that there are no plans to charge gamers a fee to sell or reactive a used game.

Hmm, det här är ju exakt vad jag har skrivit tidigare i tråden, som respone på de som gick bananas över något som någon hittat på och skrivit på nätet.
:D

Redigerat av SC-Zap, 25 May 2013 - 11:25.

Postad 25 May 2013 - 11:28

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Te helt och hållet, systemen byggs fortfarande med olika tekniker, boxen har ju ex någon skum 32gb något som ps4 inte alls har. Eller hur det nu var. Sen så var det clouds och massa sånt också. Hur allt det kommer att fungera tror jag är svårt att sia i innan vi faktiskt sett hur spelen fungerar på båda konsolerna.

Som ubernoob och sonyfan så vill jag säga att jag tror att ps4 är en mer renodlad spelkonsol, men jag vill nog inte bestämma mig för att det är så, då jag säkert skulle tänkt samma med ps3'an :)

Det är här som Microsoft har misslyckats och Sony verkar vinna mark på. Microsoft säger klart och tydligt att vi bryr oss främst om den stora massan medan Sony säger att de främst kommer prioritera spelarna. Kanske stämmer detta inte alls men det är det här budskapet som många garanterat anser de fått (nu pratar jag om gamers och inte den stora massan).

Men det allra största problemet för Microsoft nu är hur de fortsätter att prata i gåtor, hur de hela tiden kommer med ursäkter som att allting de pratat om är tänkta scenarion. Folk börjar tröttna mer och mer och jag kan bara säga lycka till Microsoft om ni tror att dessa är lätta att vinna tillbaks.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 11:30.

Postad 25 May 2013 - 11:57

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Microsoft har tydligen stora planer enligt Phil Spencer, Microsoft Game Studios executive.

400 miljoner solda konsoler från de tre stora för spelande och upp till en miljard om andra än spelare köper. Borde då också betyda ett bra pris. Det kanske kommer en ny liten smidig och billig 360 SoC också om dom ska rulla ut 25 miljoner till av dom (är kanske annonserat men det är svårt att hänga med i alla svängar nu). Denna generation var mycket större i antal konsoler än vad jag trodde och nästa då troligen minst 400 miljoner.

http://www.gamesindu...n-consoles-sold

Postad 25 May 2013 - 12:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
400 miljoner, upp till en miljard? Stora siffror. Vi har ca 7 miljarder invånare på klotet, en miljard låter inte sannolikt (även om många kommer att köpa mer än en).

Postad 25 May 2013 - 12:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Lägger ni er mobiltelefon i en ljudtät låda när ni inte använder den också? Ni vet att den också har en mic och kamera?

Förstår inte rädslan för Kinect alls. Det är ju inte som någon i Redmond kommer att kunna slå på kameran på Kinecten och spionera in i folks vardagsrum.
Skulle de haft den funktionaliteten kan vi ju lugnt säga class-action lawsuit.

Det kanske kommer en ny liten smidig och billig 360 SoC också om dom ska rulla ut 25 miljoner till av dom (är kanske annonserat men det är svårt att hänga med i alla svängar nu).

Inte annonserad, men de hintade om att den ska presenteras på E3 vid Xone presentationen.

Edit: Hade varit coolt om man hade kunnat koppla in 360minin i USBn på sidan och använda den för backwardcompatibility. :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 25 May 2013 - 12:08.

Postad 25 May 2013 - 12:10

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Ja men de verkar inte förstå betydelsen av inbitna fans, personer som kan prata väl om konsolen för sina kompisar och visa den för dessa, de blir i sin tur väldigt sugna på att äga en själv. Garanterat var det så här Wii slog igenom på bred front tillsammans med all reklam. Internet bör inte underskattas, det kan tveklöst göra så att folk får upp ögonen för en produkt men det kan även göra så att något som sålde bra innan tappar i försäljning. Microsofts enda möjlighet att sälja till den stora massan utan deras "hjälp" kommer vara priset. Om de kör med en modell likt hur man köper telefoner idag (något jag misstänker och har misstänkt en längre tid) då kommer den säkerligen sälja väldigt bra även utan dessa men lycka till med att sälja en konsol om priset är för högt från en början.

Återigen så finns det redan saker som gör allting som XO, priset kommer vara den avgörande faktorn om inte spelen men framför allt förtroendet från fansen finns där.

"Rädslan" med Kinect kommer av att Microsoft inte har sådär väldigt bra rykte när det kommer till att vara säkert för hackers, hela deras OS är byggt på en grund (eller iaf var det så med deras tidigare OS) där "buffer owerflow" kan exploitas, att inte säkra denna minnesläcka är en synd inom programmering och Microsoft är ökänt för det här.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 12:15.

Postad 25 May 2013 - 12:17

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Lägger ni er mobiltelefon i en ljudtät låda när ni inte använder den också? Ni vet att den också har en mic och kamera?

Hur visste du att jag gjorde det? :ph34r: :P Problemet är väl placeringen där man sitter framför och dummar sig, rapar, fiser och då om möjligt myser med sambon. Mitt larm med kameror är inte heller placerade så man kan se vardagsbestyren. Men jag tycker den borde vara avstängningsbar annars blir det problem för statsministern eller USA's president om dom är intresserad.

Postad 25 May 2013 - 12:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag hade ärligt talat varit mer orolig för larmkamerorna. Skaffade aldrig dem eftersom det var uttalat att de kunde sättas på ifrån larmcentralen.

Postad 25 May 2013 - 12:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Remote play mellan enheter!

http://www.engadget....ne-remote-play/

Ring polare på skype och låta han ta över din komtroll för att hjälpa dig!

Cool feature.

Ser ut att komma en del roligt på E3

Postad 25 May 2013 - 13:02

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Merparten av det jag läser som XO klarar av visade Sony på sin konferens, det är ganska uppenbart att de tagit sig en rejäl titt på konkurrenten och försökt göra samma saker. Fast å andra sidan så är det ju så här Microsoft funkat sedan första Windows, likheterna med Apples OS går inte att ta miste på.

Postad 25 May 2013 - 13:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Fräck grej som jag troligen aldrig kommer att använda!

Merparten av det jag läser som XO klarar av visade Sony på sin konferens, det är ganska uppenbart att de tagit sig en rejäl titt på konkurrenten och försökt göra samma saker. Fast å andra sidan så är det ju så här Microsoft funkat sedan första Windows, likheterna med Apples OS går inte att ta miste på.

Och t ex Sony har inte lånat någonting ifrån xbox.

Postad 25 May 2013 - 13:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

"Rädslan" med Kinect kommer av att Microsoft inte har sådär väldigt bra rykte när det kommer till att vara säkert för hackers, hela deras OS är byggt på en grund (eller iaf var det så med deras tidigare OS) där "buffer owerflow" kan exploitas, att inte säkra denna minnesläcka är en synd inom programmering och Microsoft är ökänt för det här.

Trams! Xbox 360 hade med god marginal säkrast system förra generationen och många hackningar stoppades väldigt snabb och effektivt.

Både King Kong exploit och JTAG exploit patchades till 100%.

Det är stor skillnad mellan ett OS som måste vara öppen för annan hårdvara och mjukvara, aka Windows.

En Xbox är en helt stängd mjukvara och en helt stängd hårdvara.

Dessutom med sitt krav på uppkoppling når säkerheten en aktiv nivå istället för en passiv nivå som nu.

Men den synen bör du skippa all uppkopplad utrustning, specielt en mobil då som är mycket mer öppen plattform.

Postad 25 May 2013 - 13:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kan ju hävda att hela PSN är en kopia av Live.

Kontentan - många funktioner kan ses som public domain och är mer än fråga om kraft än hårdvaruspecifika.

T ex ska Xbox One inte ha en begränsning på sin inspelning, enligt källor, men PS4 har en tidsbegränsning.

Postad 25 May 2013 - 13:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Fast å andra sidan så är det ju så här Microsoft funkat sedan första Windows, likheterna med Apples OS går inte att ta miste på.

Jo nuförtiden är det ju svårt att se skillnad för ett otränat öga mellan osx mountain lion och Windows 8.

Postad 25 May 2013 - 13:32

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
@ PalmiNio
Vad jag menar är att om Sony inte hade haft sin konferens för två månader sedan (eller vad det nu var) så hade Microsoft antagligen inte haft dessa funktioner i sin konsol när de visar den på E3, jag tror de blev ganska så tagna på sängen men givetvis är detta något jag själv tror och det behöver inte alls ligga till på det viset.

I en jämförelse med Sonys PSN så kan jag ju inte annat än att säga att Microsoft iaf inte haft samma grad av problem med säkerheten som de hade men förhoppningsvis har detta lett till att Sony nu koncentrerat mycket mer pengar på säkerhet.

Microsoft har alltid haft en arrogant inställning till säkerhet, "Buffer Owerflow" är ett nybörjarmisstag och borde verkligen inte existera från ett företag som varit med i branschen så länge som de ändå har varit.

Kontentan är denna, jag har inget som helst förtroende för Microsoft när det kommer till vissa aspekter av säkerhet och personligen är detta en viktig faktor vid de val av hårdvara jag gör. Om jag köper en mobiltelefon så är det inte samma saker som jag kräver av den, jag har helt enkelt olika krav beroende på hårdvara och jag tror att detta gäller många. Det är här som Microsoft verkar vara helt oförstående då de tror att folk kommer köpa en produkt som har dessa "restriktioner" bara för att en annan produkt har det och säljer som smör.

Vi ser även detta sätt att tänka på hos utgivare som EA, de tycks tro att det går att använda samma modell på ett konsolspel som det gör med ett spel för mobil. En sådan strategi är garanterat dömd att misslyckas eller så har jag helt fel och bolag som tänker så här har tänker rätt. Vi får helt enkelt se efter E3 och den dagen de säljer konsolen i butik.

Då kommer vi även se hur stor betydelse allting som kretsar kring detta har haft, innan dess kan vi bara spekulera om det.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 13:36.

Postad 25 May 2013 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

400 miljoner, upp till en miljard? Stora siffror. Vi har ca 7 miljarder invånare på klotet, en miljard låter inte sannolikt (även om många kommer att köpa mer än en).

Det är en miljard som spelar i dagsläget enligt senaste siffrorna så det kan de ju drömma om. Även om de som köper den inte gör det för att spela.

Postad 25 May 2013 - 15:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vad jag menar är att om Sony inte hade haft sin konferens för två månader sedan (eller vad det nu var) så hade Microsoft antagligen inte haft dessa funktioner i sin konsol när de visar den på E3, jag tror de blev ganska så tagna på sängen men givetvis är detta något jag själv tror och det behöver inte alls ligga till på det viset.

Jag antar att du inte jobbar med produktutveckling?

Det tar lång tid att göra saker.
Att sharea saker till internet är ju en självklarhet för alla som tittar på populäriteten hos youtube och alla kanaler som bara visar gameklipp. Finns ju typ 5 olika capture enheter för enskilda hemmaanvändare numera, att ha det inbyggt i sin konsoll borde vara en självklarhet idag.
Hade förvånat mig mer om de INTE hade haft det.

Postad 25 May 2013 - 15:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

PS3 lanserade som en multimediamaskin och Sonys attityd var att nästa generation börjar inte föränn vi säger så och folk är villig att lägga mer pengar på en maskin för att det står Sony på den. Intressant att se hur det svängt.

Men det allra största problemet för Microsoft nu är hur de fortsätter att prata i gåtor, hur de hela tiden kommer med ursäkter som att allting de pratat om är tänkta scenarion. Folk börjar tröttna mer och mer och jag kan bara säga lycka till Microsoft om ni tror att dessa är lätta att vinna tillbaks.

Största problemet är väl att Microsoft egentligen säger väldigt lite, framförallt via officiella kanaler men det skrivs väldigt mycket på olika sajter utan att saker och är bekräftade. Om man istället tar alla rykten med en grävskopa salt och väntar till MS uttalat officiellt slipper man mycket tandgnissel. Som internet fungerar idag så om MS inte dementerat inom fem minuter måste det vara sant.

Jag kommer inte bemöda mig med att bedöma någon av de nya konsoler tills de finns i handeln och recensioner börjar ramla in. Då vet vi vad som är sant och inte.

Postad 25 May 2013 - 15:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
@Tinboy
Det är Microsofts egna uttalanden som lett till detta, det borde ha insett efter all kritik som riktades mot dess rykten INNAN de visade upp den att det kommer bli många frågor om det just det här. Det var korkat att inte prata om detta på konferensen, att säga till alla som såg att vi kommer berätta mer om detta på E3 istället för att gång på gång ändra sig i den här frågan.

En person som har erfarenhet av PR är den här mannen och även han säger i stort sett samma sak.
http://www .gametrailers.com/videos/m4yj8z/annoyed-gamer-xbox-one-reaction

@humming

Jag är fullt medveten om det men Microsoft planerade att ha detta för en månad sedan men bestämde sig för att dröja nästan ännu en månad. Man kan ju undra vad de gjort den där extra månaden, det är komiskt hur Major Nelson kritiserade Sonys konferens för att inte visa konsolen och sedan se Microsoft presentera en spelkonsol utan att visa spelen.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 15:53.

Postad 25 May 2013 - 16:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Postad bild
Då var första stenen kastad :)

Postad 25 May 2013 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Då var första stenen kastad :)

Du vet att den är fake? Sony skulle aldrig göra något sådant.

Postad 25 May 2013 - 16:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag hoppades ärligt att den inte var det. Tänkte inte ens tanken. Den är ju så klockren. Lite som nintendo vs segatidningarna var på den gamla goda tiden :D

Postad 25 May 2013 - 16:48

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Där lägger vi ner timmar på att skriva om saker och ting som är fel men inget om saker vi gillar. Det är därför så få skriver i Nintendo-trådarna.

Borde det inte vara många som skriver i nintendo trådarna då?
Iofs finns det väl inte så många ägare så däri kanske svaret ligger.

Så länge inte någon av ovanstående sker så kommer inte Xone i närheten av mitt hem.

Oh the horror hur ska MS överleva...

Förstår inte rädslan för Kinect alls.

Nej det är en patetisk foliehattsattidyd och skulle inte förvåna mig om de som är så rädda för detta också är vaken_se användare och även tror på chemtrails, 911 var planerat av USAs regering etc.

"Rädslan" med Kinect kommer av att Microsoft inte har sådär väldigt bra rykte när det gäller säkerhet

Rootkit -- I rest my case..(almost)

Jag kan lira online (då och då emellan firmware uppdateringar) på min flashade ps3a med piratspel hows that for security?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 25 May 2013 - 16:49.

Postad 25 May 2013 - 16:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Det jag skrev var vad jag tror är anledningen till varför många nu gör sin röst hörd om Kinect. De litar inte på Microsoft när det kommer till säkerhet och om det är en majoritet av de tidigare köparna som inte gör det spelar det ingen som helst roll hur bra den faktiska säkerheten är. Det är samma sak med att äga spel, det spelar ingen som helst roll vad utgivarna skriver i sina avtal mellan de själva och köparen, om jag som köpare inte kan nyttja produkten som jag vill så blir det heller inte ett köp.

Ja de må vara en liten del av den stora massan men jag kan lova dig en sak, de är garanterat en stor del av de som kommer köpa konsolen dag ett. Att inte lyssna till dessa är väldigt korkat, Microsoft var väldigt arroganta med Windows 8 få se om de är lika arroganta med det här.

Det är komiskt att Microsoft nu verkar göra alla de fel som Sony gjorde med PS3 och har samma person nu som Sony hade då.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 16:59.

Postad 25 May 2013 - 16:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

De litar inte på Microsoft när det kommer till säkerhet och om det är en majoritet av de tidigare köparna som inte gör det

Men så är det inte.
Isf kommer ingen med lite kännedom om historian SONY (även fast det gällde musik divisionen) heller köpa en PS4 eller för den delen ha köpt en PS3a.

Ni som klagar måste lita till 100% på tex Telia som "alla" hatar och som tekniskt kan lyssna av alla dina samtal.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 25 May 2013 - 17:03.

Postad 25 May 2013 - 17:02

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Men så är det inte.
Isf kommer ingen med lite knowledge om historian SONY heller köpa en PS4 eller för den delen ha köpt en PS3a.

Sony verkar dock inte kräva en "övervakningspryl" i deras hem, där har du skillnaden. Microsoft ställer en massa krav för vad som gäller om man köper en produkt från dem, vad de inte verkar förstå är att det är tvärtom som gäller. Köparna är de som överhuvudtaget är anledningen till att de existerar, glömmer man av det kommer man nog inte bli långvarig i den här industrin.

Edit:Telia är mig veterligen ett av få bolag som kan erbjuda sina kunder "five nines" och där har du ett annat problem, vad får Microsoft att tro att kunderna litar på att de kommer kunna låta de spela sina spel när de vill, inte när Microsofts nät kan.

Vad Microsoft inte verkar förstå är att även om många idag använder nätet med sina prylar så är de inte beroende av detta för att de ska funka. En mobiltelefon fungerar fortfarande trots att Internet inte gör det, en dator kan fortfarande användas för spel och arbetsrelaterade saker när nätet är nere.

För några dagar sedan hade jag inte tillgång till nätet på ett par timmar och inte heller kunde jag se på tv men jag kunde utan några som helst problem spela spel och använda min dator till annat som inte krävde nätåtkomst.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 17:12.

Postad 25 May 2013 - 17:04

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Sony verkar dock inte kräva en "övervakningspryl" i deras hem, där har du skillnaden. Microsoft ställer en massa krav för vad som gäller om man köper en produkt från dem, vad de inte verkar förstå är att det är tvärtom som gäller. Köparna är de som överhuvudtaget är anledningen till att de existerar, glömmer man av det kommer man nog inte bli långvarig i den här industrin.

"Övervakningspryl".. förstår varför du satte det inom citattecken.
Det är ingen "övervakningspryl" men är man konspiratoriskt lagd så förstår jag varför man är rädd även om man då egentligen har andra saker som man borde ta itu med, verkligheten tex.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 25 May 2013 - 17:04.

Postad 25 May 2013 - 17:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Känns inte tv på det sättet MS använder det förlegat? Jag vet bara att jag själv mer och mer använder playtjänster eller tjänster liknande netflix osv. Vanlig tv tittar jag mer och mer sällan på.

Postad 25 May 2013 - 17:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

"Övervakningspryl".. förstår varför du satte det inom citattecken.
Det är ingen "övervakningspryl" men är man konspiratoriskt lagd så förstår jag varför man är rädd även om man då egentligen har andra saker som man borde ta itu med, verkligheten tex.

Må så vara men om ens kunder anser detta så kommer det knappast bli bättre av att man går ut och idiotförklarar dem. Bara uttalandet om att kunna spela sin gamla spel på den nya boxen är något som man verkligen inte bör säga till de som planerar att köpa ens produkt.

Microsoft skyller hela tiden på andra men det är ju för tusan de själva som orsakat allting. Media har endast rapporterat vad Microsoft själva har sagt, om något varit oklart så har det berott på att de själva hela tiden säger saker som går emot vad de sagt innan. Om man inte vet något så är det i så fall bättre att säga detta rakt ut, vad allt detta handlar om är att folk blir förbannade för att Microsoft tror att de är idioter som inte kan se igenom allt PR snack.

Med "övervakningspryl" syftar jag på hur den kan komma att användas av andra och inte i första hand hur den kommer användas av Microsoft själva. Det finns dock en del som talar för att den kan komma att användas för att se hur många som är i ett rum och om det är för många vägra spela upp en film, jag säger inte att så kommer ske men jag kan helt klart se möjligheten för att något sådant skulle kunna ske och sådant anser jag är en form av "övervakning".

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 17:31.

Postad 25 May 2013 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

För några dagar sedan hade jag inte tillgång till nätet på ett par timmar och inte heller kunde jag se på tv men jag kunde utan några som helst problem spela spel och använda min dator till annat som inte krävde nätåtkomst.

Det skulle du kunnat göra med Xbox också.

Postad 25 May 2013 - 17:57

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Känns inte tv på det sättet MS använder det förlegat? Jag vet bara att jag själv mer och mer använder playtjänster eller tjänster liknande netflix osv. Vanlig tv tittar jag mer och mer sällan på.

Jag har inte ens några tv-kanaler. Det är playtjänster som gäller och nu när man kan ha dessa utan bindningstid så är det ju riktigt bra.

Postad 25 May 2013 - 18:22

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1

Nej det är en patetisk foliehattsattidyd och skulle inte förvåna mig om de som är så rädda för detta också är vaken_se användare och även tror på chemtrails, 911 var planerat av USAs regering etc.

Förbannat trist att den förbannade folehatten och konspirationsanklagelserna alltid dras upp ur skjortärmen. Jag ser det som en förolämpning att bli jämförd med lallande halvt galna konspirationsteoretiker från internet. Hur var det med dom engelska kändisarna som fick deras telefoner hackade av giriga journalister? Risken finns precis som risken att bli överkörd av en bil eller vinna på lotto. Det är ju till stor del den attityd du har som gör att övervakningssamhället kan rullas ut utan att någon bryr sig. Jag har själv ifs till viss del gett upp och skiter i det och låter folket få vad folket förtjänar men vill fortfarande ha möjligheten att stänga ner kamerorna från MS och Sony i mitt vardagrum eller sovrum. Sen om vissa njuter av att ha en lins stirrande på sig är ok för mig. Det blir roligt sen om du glömmer den och på något sätt en "rolig" nätkompis "råkar" spela in dina fyllebravader framför tv:n och lägga ut på youtube för allmänt nöje. Nu tror jag risken blir liten men den finns ju och är ju värre för offentliga personer.

Har du aldrig varit på ett möte där du måste lämna ifrån dig mobil och övrig elektronik (beror ju på vad man jobbar med)? Skulle du vägra och kalla dom för folehattar?

Ni som klagar måste lita till 100% på tex Telia som "alla" hatar och som tekniskt kan lyssna av alla dina samtal.

Telia finns i sverige och kan lagföras här, Telia delar inte ut mjukvara som man måste installera, Telia kräver inte kamera på i vardagsummet. FRA har via tappen i Telia ifs numera rätt att koppla upp sig mot din kamera om det skulle behövas eftersom MS server är i utlandet, lite kul signalspanning på fredagskvällen.

Det är ingen nu som vet vad kamerorna kommer att kunna användas till mer än det uppenbara, jag antar att man måste klicka ok på ett avtal där man avsäger sig alla rättigheter för att kunna spela.

Och så kryddar vi med lite j*%a smiles så det inte blir så allvarlig :unsure: :) :ph34r: :P

Postad 25 May 2013 - 18:33

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 1

Förbannat trist att den förbannade folehatten och konspirationsanklagelserna alltid dras upp ur skjortärmen. Jag ser det som en förolämpning att bli jämförd med lallande halvt galna konspirationsteoretiker från internet. Hur var det med dom engelska kändisarna som fick deras telefoner hackade av giriga journalister? Risken finns precis som risken att bli överkörd av en bil eller vinna på lotto. Det är ju till stor del den attityd du har som gör att övervakningssamhället kan rullas ut utan att någon bryr sig. Jag har själv ifs till viss del gett upp och skiter i det och låter folket få vad folket förtjänar men vill fortfarande ha möjligheten att stänga ner kamerorna från MS och Sony i mitt vardagrum eller sovrum. Sen om vissa njuter av att ha en lins stirrande på sig är ok för mig. Det blir roligt sen om du glömmer den och på något sätt en "rolig" nätkompis "råkar" spela in dina fyllebravader framför tv:n och lägga ut på youtube för allmänt nöje. Nu tror jag risken blir liten men den finns ju och är ju värre för offentliga personer.

Har du aldrig varit på ett möte där du måste lämna ifrån dig mobil och övrig elektronik (beror ju på vad man jobbar med)? Skulle du vägra och kalla dom för folehattar?

Telia finns i sverige och kan lagföras här, Telia delar inte ut mjukvara som man måste installera, Telia kräver inte kamera på i vardagsummet. FRA har via tappen i Telia ifs numera rätt att koppla upp sig mot din kamera om det skulle behövas eftersom MS server är i utlandet, lite kul signalspanning på fredagskvällen.

Det är ingen nu som vet vad kamerorna kommer att kunna användas till mer än det uppenbara, jag antar att man måste klicka ok på ett avtal där man avsäger sig alla rättigheter för att kunna spela.

Och så kryddar vi med lite j*%a smiles så det inte blir så allvarlig :unsure: :) :ph34r: :P

Ja det är precis detta som man försöker få andra att förstå men deras argument är hela tiden att det kommer aldrig att ske. Var ju någon skola i england eller USA som nu stämt ett företag för något liknande har skett tack vare att datorerna som de hade använts på ett sätt som bryter mot lagen.

Här är ett annat fall för några år sedan (kan även vara samma fall som jag syftar på ovan då jag inte riktigt kommer ihåg vad som skedde) där skolan blev stämd för att ha använt elvernas datorer för att ha spionera på dem både på skolan och när de var hemma. http://boingboing.ne...ed-student.html

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 18:41.

Postad 25 May 2013 - 19:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Men bara för att Kinecten är på skickas ju ingen video-ström till Microsofts servrar...

Vi pratar ju inte om någon webcam till datorn som hackas via hundratals olika program eller larmkamera i hemmet som utråkad Securitas personal kan kolla på eller någon 'rolig' app som i hemlighet tagit över mikrofon / kamera till mobiltelefonen eller kameror uppsatta på torget / skolan / vägen / överallt som ingen riktigt vet vem som har tillgång till.

Skulle det konstant vara en dataström motsvarande 1080p video ut från min xbox till nätet, då kan jag också sälla mig till de som känner mig förorättade, men så kommer det ju inte att bli, eller hur?

Postad 25 May 2013 - 19:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det skulle du kunnat göra med Xbox också.

bara i 24 timmar sedan senaste aktiveringen gjordes, gjordes onlineaktiveringen för 12 timmar sen så kommer dina spel bara fungera i 12 timmar till. Sen måste de aktiveras igen

Postad 25 May 2013 - 19:33

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
http://windowsitpro....eir-living-room
"The idea of a hijacked camera borders on a bad TV plot. However what we see on TV does influence what our perceptions are (however unrealistic) about technology. If you watch enough Person of Interest or other shows involving high tech – then you’ve seen both the good guys and the bad guys take over webcams to view what’s going on remotely. They also have a device that turns any mobile phone into a tracking device and audio recording device. As much as one might say “this could never happen in real life, only on TV” – TV entertainment shapes perceptions about technology."

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 19:33.

Postad 25 May 2013 - 19:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

bara i 24 timmar sedan senaste aktiveringen gjordes, gjordes onlineaktiveringen för 12 timmar sen så kommer dina spel bara fungera i 12 timmar till. Sen måste de aktiveras igen

Återigen rykten. Kan du inte helt enkelt lägga av nu? Inte mycket av det du skriver är bekräftat alls. Och då har du ändå anklagat andra för att skriva om rykten.

/ Tagga ner lite, personangrepp tillåter vi inte.
/ Inlägg redigerat.

Redigerat av Falcy, 25 May 2013 - 21:54.
Personangrepp

Postad 25 May 2013 - 19:41

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Återigen rykten. Kan du inte helt enkelt lägga av nu? Inte mycket av det du skriver är bekräftat alls. Och då har du ändå anklagat andra för att skriva om rykten.

rykten?
det kommer från Phil Harrison (Vice VD på Microsoft) själv!

Redigerat av Falcy, 25 May 2013 - 21:54.

Postad 25 May 2013 - 19:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Samma herre sa ju också att begspelen skulle ha samma pris som nya till kokatu, men tydligen stämde inte det, det blev ju kovändning.
Jag fattar dock inte poängen med måstekinect.

Postad 25 May 2013 - 19:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
Christopher_A: Du har inte läst allt annat som skrivits, utan bara det du själv vill, märker jag. För du har uppenbarligen inte läst vad som skrivits sedan om det där.

Du utgår från att allt negativt som skrivits är sant, allt positivt däremot är bara rykten, där du själv kastar skit på de som skriver om det. Personangreppen var det du som började med.

Du låter som en arg, bortskämd, tolvåring. Om du är vuxen, så är det desto värre, för inte mycket du skriver om har någon substans.

Redigerat av SC-Zap, 25 May 2013 - 19:50.

Postad 25 May 2013 - 20:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 2

Microsoft skyller hela tiden på andra men det är ju för tusan de själva som orsakat allting.

Gärna en länk där MS officiellt skyller på andra.

rykten?
det kommer från Phil Harrison (Vice VD på Microsoft) själv!

det verkar vara populärt med personliga angrepp på detta forum

Phil Harrison till Eurogamer

"Some bits of the system will work offline," he said. "I think the key point to make is that Xbox One requires an internet connection, but it does not need to be connected all the time. We think that most of the biggest games on Xbox One and most of the games and experiences and services you want to use will be internet-connected."
Everybody got that? Xbox One requires an internet connection, but not all the time.
"I don't want to trivialise the issue because I know people are passionate about it, but I think most people will realise that the vast majority of content and experiences that they will want to enjoy on Xbox One will be the ones that have an online connectivity," he continued.
"I think where people have anxiety understandably is what happens when the internet connection goes down for a few minutes or a few hours. On our side, with the infrastructure investments that we as Microsoft have made in Azure and Xbox Live dedicated servers that we will have for Xbox One, we are very confident that we have the infrastructure to support all of the players and all of the connections. And although it's not directly an Xbox issue, it's something Microsoft is proven to be really good at with Office 365."

Till Kotaku

So how often does it check your connection? "Depends on the experience," Harrison said.
"For single-player games that don’t require connectivity to Xbox Live, you should be able to play those without interruption should your Internet connection go down. Blu-ray movies and other downloaded entertainment should be accessible when your Internet connection may be interrupted. But the device is fundamentally designed to be expanded and extended by the Internet as many devices are today."
And here's the bombshell:
Kotaku: If I’m playing a single player game, do I have to be online at least once per hour or something like that? Or can I go weeks and weeks?
Harrison: I believe it’s 24 hours.
Kotaku: I’d have to connect online once every day.
Harrison: Correct.

Det senare har Microsoft sedan gått ut och sagt följande om till Polygon:

"There have been reports of a specific time period — those were discussions of potential scenarios, but we have not confirmed any details today, nor will we be," Microsoft said.

Så Microsoft har gjort det som ni klagar så mycket på. Man har gått ut och förklarat och förtydligat.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 25 May 2013 - 20:11.

Postad 25 May 2013 - 20:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Tack, Tinboy. Hoppas nu att Christopher_A orkar läsa det där också.

Postad 25 May 2013 - 20:38

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
http://www.destructo...e--254534.phtml

"Microsoft, by way of mouthpiece Major Nelson, has criticized reports on its Xbox One used game policy as "inaccurate and incomplete," seeming to miss the fact they're based entirely on Microsoft's own statements -- which have themselves been inaccurate and far, far from complete."

De har vetat om att dessa frågor skulle komma, de kan omöjligt ha varit så naiva och tro att de inte skulle göra det verkar dock som de fortfarande inte själva vet så varför då gå ut med någonting alls. Det låter inte troligt, de vet något men de vet att folk kommer reagera väldigt negativt på detta därför låter de tid passera så folk kan lugna ner sig för att när de sedan går ut med hur det verkligen ligger till så kommer folk inte bli lika upprörda.

Detta är ett klassiskt sätt som politiker kör med, ge folket en uppfattning om att man planerar att genomföra något väldigt upprörande och sedan så säger man att man lyssnat och det här är vad vi tänker göra istället. Vilket hade varit upprörande innan men tack vare att det låter så mycket bättre än det andra alternativet så "köper" folk det här.

EA körde med detta när de pratade om ME för PC och det var en hel del kritik kring att spelet skulle använda sig av drakonisk DRM.

Redigerat av Jack of all trades, 25 May 2013 - 20:47.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.