Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2016 - 17:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Ja, det var två lite märkliga uppdateringar.

Det såg riktigt bra ut med förra patchen pga supersamplingen, men det hackade mer än på vanliga PS4.

Nu är fula kanter tillbaks, men det ligger helt stabilt på 1080p60 för första gången, med högupplösta skuggor dessutom. Fast man kan ju tycka att det borde funka i 1440p som du säger, med 4,2 teraflops...

Du vet väl om att det inte är flopsen som räknas, utan hur de används? :D

Postad 07 December 2016 - 22:19

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Otrolig besvikelse att supersampling är borttaget på The Last of Us! Det såg helt fantastiskt ut på Pro i med detta. Dom måste bara fixa detta framöver i en patch. Åtminstone så man kan välja själv vilket läge man vill köra det i som på Rise of the Tomb Raider. Där valde jag 4k läget så fick jag supersamplad grafik, det såg överlägset bäst ut med otroligt bra kantutjämning.

Postad 08 December 2016 - 12:29

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Samma med BF1? Supersampling borta. Är de Sony som bråkar eller?

Postad 11 December 2016 - 18:29

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Testade Carmageddon idag och upptäckte att min save inte laddats upp till molnet. Trist! Men, ändå en anledning att lira igenom spelet igen tills det man åkte fast so no worries!

Men. När jag spelade första leveln så blev det otroliga slowdowns när månadens PS+ spel installerades/man fick notification. Kommer inte ihåg att jag skulle ha upplevt något liknande. 

Är det någon annan som känner igen beteendet?

Postad 12 December 2016 - 16:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Velar som fan! Sjukt sugen på en PS4 pga kommande TLOU2 och köper isf Pro-modellen.

Samtidigt känns det puckat då jag endast har en Sony HW40 och spelar extremt sällan på min PS3, vilket då blir Lego-spelen tillsammans med grabben...

Ack dessa problem :D

Postad 12 December 2016 - 18:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Finns väl inte mycket att vela om, du måste ha en PS4 om du vill spela TLoU 2 och det vill du ju. Enda att vela om är när du ska köpa den, om du bara är intresserad av det spelet så kan du vänta två år till.

Spelen blir bättre på en FHDTV också dock, du behöver ingen 4KTV för det. Men om två år kanske du har en ;)

Här är för övrigt en sammanställd lista över alla Pro-förbättringar som någon snäll själ gjorde idag. Läste idag att World of FF ska patchas i januari så då är det väl knappt något spel kvar som är sämre på Pro efter det.

Postad 12 December 2016 - 18:58

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Dyker alltid upp något spel som lockar. Tack för länken, dock inte många lir som lockade.

Postad 13 December 2016 - 08:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Samtidigt känns det puckat då jag endast har en Sony HW40

Endast? Du lär ha större möjlighet att verkligen se de fördelar Pro ger än vad många 4K tv ägare har (HDR effekter undantagna, förstås).

Postad 13 December 2016 - 09:58

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Endast? Du lär ha större möjlighet att verkligen se de fördelar Pro ger än vad många 4K tv ägare har (HDR effekter undantagna, förstås).

Men vadå, om jag ställer ner PS4 Pro till 1080p så får väl jag samma fördelar isf (har en 4K TV såklart)? 

Postad 13 December 2016 - 10:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Samma med BF1? Supersampling borta. Är de Sony som bråkar eller?

Spelade BF1 och upplevde att det inte var lika smidigt som tidigare.

Sony förstör nu spel efter spel med den senaste firmware updaten ?

Känns som man lika gärna kunde ha behållit den vanliga PS4an nu.

Postad 13 December 2016 - 12:32

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Känns som med allt annat, det är knackigt första halvåret-året, sen blir det riktigt bra.

Dock jävligt irriterande för oss early adopters... straffade gång efter gång.

Postad 13 December 2016 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sony förstör nu spel efter spel med den senaste firmware updaten ?

Vilka mer utöver BF är det som har problem?

Dock jävligt irriterande för oss early adopters... straffade gång efter gång.

Kan inte säga att jag känner mig straffad, eftersom de tre spel jag har spelat på Pro (TLG, Dishonored, FFXV) har fungerat bättre än på PS4. Det beror på vilka förväntningar man går in med och spel man spelar, men bättre frame rate är en rätt bra grej, speciellt i TLG där det annars skulle ha hackat betydligt.

Postad 13 December 2016 - 12:53

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Vilka mer utöver BF är det som har problem?

Kan inte säga att jag känner mig straffad, eftersom de tre spel jag har spelat på Pro (TLG, Dishonored, FFXV) har fungerat bättre än på PS4. Det beror på vilka förväntningar man går in med och spel man spelar, men bättre frame rate är en rätt bra grej, speciellt i TLG där det annars skulle ha hackat betydligt.

Det har du helt rätt i, men min förväntning och även marknadsföringen pekade på att allt skulle bli minst lika bra eller bättre. 

Såvitt jag upplevt hittills så är inte fallet. Speciellt när dom patchar bort en del fördelar.

Jag kanske har fel :D

Postad 13 December 2016 - 13:01

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Även det här att man inte kan köra 4k med VR inkopplat, tankefel!  :wacko:

Postad 13 December 2016 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det har du helt rätt i, men min förväntning och även marknadsföringen pekade på att allt skulle bli minst lika bra eller bättre

Såvitt jag upplevt hittills så är inte fallet. Speciellt när dom patchar bort en del fördelar.

Jag kanske har fel :D

Tror bara det är WoFF som faktiskt är sämre på Pro. Men det tänker de fixa i januari.

Postad 13 December 2016 - 13:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Men vadå, om jag ställer ner PS4 Pro till 1080p så får väl jag samma fördelar isf (har en 4K TV såklart)? 

Thats not the point.

Hur stor möjlighet en enskild individ har att verkligen se flera av de fördelar Pro ger är lika mkt, eller mer, kopplat till bildstorlek/tittavstånd ratio än displayupplösning.

Och projägare tenderar att ha större bildstorlek/tittavstånd ratio än vad tv-ägare har. 

Postad 13 December 2016 - 14:57

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Thats not the point.

Hur stor möjlighet en enskild individ har att verkligen se flera av de fördelar Pro ger är lika mkt, eller mer, kopplat till bildstorlek/tittavstånd ratio än displayupplösning.

Och projägare tenderar att ha större bildstorlek/tittavstånd ratio än vad tv-ägare har. 

Sista stycket gav mig huvudbry. På vilka grunder drar Pacman den slutsatsen? Du har säkert rätt (early adopters=större bildyta), men jag undrar vilka faktorer du baserar detta på? 

Pro, för mig, har varit underbar. First Light (och vanilla iNfamous) och Uncharted +HDR är fantastiskt. 

Vet någon om Ubisofts spel kommer få/har fått någon "Pro-patch"?

Postad 13 December 2016 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

LISTAN som jag postade förut var inte menat som ett svar just till Takeo utan som ett nyttigt tips till alla som läser tråden, som alla bör titta på för att få svar på frågor som dessa. Där kan man se att WD2 har vissa proförbättringar t.ex.

Den borde kanske egentligen klistras på forumet eller få sin egen tråd, men jag vet inte hur väl den kommer uppdateras.

Postad 13 December 2016 - 16:17

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 1
Jag är nöjd med min pro iallafall. Man hör ju mest på forum av dom som klagar! Och vissa är lite väl petiga.

Postad 13 December 2016 - 16:40

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

LISTAN som jag postade förut var inte menat som ett svar just till Takeo utan som ett nyttigt tips till alla som läser tråden, som alla bör titta på för att få svar på frågor som dessa. Där kan man se att WD2 har vissa proförbättringar t.ex.

Den borde kanske egentligen klistras på forumet eller få sin egen tråd, men jag vet inte hur väl den kommer uppdateras.

Ja men se där :) 

Då citerade jag så att ännu fler lär se listan. 

Jag är nöjd med min pro iallafall. Man hör ju mest på forum av dom som klagar! Och vissa är lite väl petiga.

+1

Nivån på petighet är sjuk. Kanske inte lika mkt på detta forum som Twitter, men likväl petiga. 

Visste ni inte vad ni köpte? 

Postad 13 December 2016 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

När Horizon kommer får de se vad de köpte :)

Postad 13 December 2016 - 17:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

På de spel som inte stödjer maskinen är den bra mycket tystare än min original PS4 och drar mindre ström. På de andra spelen beter den sig i stort sett likadant men med bättre resultat. Älskar högFPS läget i rise of the tomb raider t.ex. :) 

Precis som Zoiler skrev kommer framtiden utvisa vad PS4 PRO egentligen levererar. 

Postad 13 December 2016 - 21:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sista stycket gav mig huvudbry. På vilka grunder drar Pacman den slutsatsen? Du har säkert rätt (early adopters=större bildyta), men jag undrar vilka faktorer du baserar detta på?

Pro, för mig, har varit underbar. First Light (och vanilla iNfamous) och Uncharted +HDR är fantastiskt.

På vilka grunder projdukar oftast är betydligt större än tv-apparater? Menar du att det inte är alldeles uppenbart?

Postad 13 December 2016 - 21:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

På vilka grunder projdukar oftast är betydligt större än tv-apparater? Menar du att det inte är alldeles uppenbart?

Haha, fattade inte heller riktigt. Okej, "proj-ägare", inte "pro-jägare" ^^

Postad 14 December 2016 - 06:17

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Tvekade enormt, men har nu skaffat pro med tlou, tomb raider, uncharted och trackmania.

Kan inte sluta spela tlou i 4k/30fps så har inte spelat de andra än, förutom trackmania som är otroligt krispigt i 4k. :)

Är så sjukt nöjd med mitt köp, som egentligen var mest för horizon zero dawn. Att youtube och netflix nu rullar i 4k är fina bonusar, samt att min pro är tystare.

Sitter en meter ifrån min 55" så jag ser fördelarna rätt bra och fast min 4ktv inte klarar hdr, så är det ett rejält hopp. Jag tror många som klagar sitter för långt ifrån bilden. Fast jag sitter så nära ångrar jag nu att jag inte valde 65" så köp inte för liten bild till er pro. Eller flytta fram soffan och rulla fram tvhyllan, så ni inte betalar för pixlar ni inte ser, hehe!

Postad 14 December 2016 - 11:34

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Jag och Zoiler läste visst samma. Oops. Även solen är ju känd för att ha sina fläckar ;) 

Tvekade enormt, men har nu skaffat pro med tlou, tomb raider, uncharted och trackmania.

Kan inte sluta spela tlou i 4k/30fps så har inte spelat de andra än, förutom trackmania som är otroligt krispigt i 4k. :)

Är så sjukt nöjd med mitt köp, som egentligen var mest för horizon zero dawn. Att youtube och netflix nu rullar i 4k är fina bonusar, samt att min pro är tystare.

Sitter en meter ifrån min 55" så jag ser fördelarna rätt bra och fast min 4ktv inte klarar hdr, så är det ett rejält hopp. Jag tror många som klagar sitter för långt ifrån bilden. Fast jag sitter så nära ångrar jag nu att jag inte valde 65" så köp inte för liten bild till er pro. Eller flytta fram soffan och rulla fram tvhyllan, så ni inte betalar för pixlar ni inte ser, hehe!

1 meter och 65"? Fan jag skulle inte kunna se 30% av bildytan haha. Men likt baken, så är ju smaken olika. 

Jag har siktat in mig på en 60"/65" KS7005 (KS8000 heter den på USA:iska) nästa år. Hur troligt är det att modellen finns kvar då? 

On topic igen: Är den någon som rengjort sin Pro? Hur gjorde ni och öppnade du/ni upp den mer än man kan (läs:ska)? 

Postad 14 December 2016 - 18:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Man kan säkert köra dammsugaren i sidorna på den för att suga ut ev damm. Borde jag ha gjort på min gamla ps4. Dock så torkade jag bara av den med en tops och lät dammet ligga kvar som en överraskning till nästkommande ägare.

Muahahaha!

Postad 14 December 2016 - 18:38

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Man kan säkert köra dammsugaren i sidorna på den för att suga ut ev damm. Borde jag ha gjort på min gamla ps4. Dock så torkade jag bara av den med en tops och lät dammet ligga kvar som en överraskning till nästkommande ägare.

Muahahaha!

Man Ska aldrig använda dammsugare mot elektronik  :unsure:
Tryckluft på burk funkar bra när man rengör datorer från damm, men vet ihnte hur man går tillväga när det gäller konsoler, tex ps4... nån som har ett tips, vare sig det är pro eller vanilla..? :)

Redigerat av frollic, 14 December 2016 - 19:56.

Postad 14 December 2016 - 19:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jasså? jag som brukar köra dammsugare. vågar jag fråga orsaken? =)

Postad 14 December 2016 - 19:34

Unregistered94d25e65
  • Unregistered94d25e65
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Någon som vet varför Gamestop säljer Ps4 Pro billigare än resterande butiker? 4000 kontra 4300 är ganska stor skillnad. Finns det någon hake med Gamestop?

Postad 14 December 2016 - 20:06

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

jasså? jag som brukar köra dammsugare. vågar jag fråga orsaken? =)

Kan orsaka statisk elekticitet, som kan orsaka liten stöt och paja kretsar... risken är väl ganska liten, dammsög mina datorer förr, har inte hänt nåt, men jag har hört sån som pajat sina pga det... :ph34r:

Köper trycklyft ibland på nettonet, mycket smidigare med att använda tryckluft tycker jag..  :)

Redigerat av Garrett, 14 December 2016 - 20:09.

Postad 14 December 2016 - 21:24

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 1
Men vad ni tar bort kommentarer.

Postad 14 December 2016 - 21:35

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Kan orsaka statisk elekticitet, som kan orsaka liten stöt och paja kretsar... risken är väl ganska liten, dammsög mina datorer förr, har inte hänt nåt, men jag har hört sån som pajat sina pga det... :ph34r:
Köper trycklyft ibland på nettonet, mycket smidigare med att använda tryckluft tycker jag.. :)

Jag lärde mig den hårda vägen, paja en dator för drygt 10 år sedan på det sättet :)

Postad 15 December 2016 - 00:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gäller det även om den inte kommer i kontakt med något annat än plastchassiet?

Kanske skulle investera i en kompressor i så fall :D

Postad 15 December 2016 - 07:32

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 1

Jag veknade, föll för trycket och köpte en Pro igår. Har bara hunnit köra Battlefield 1 men så här långt är jag nöjd med maskinen. Min PS4 var en launch-modell och lät lite som ett jetplan och den här är betydligt tystare. Bara ljudnivån är värd uppgraderingskostnaden, som eftersom att jag lyckades sälja min PS4 med lite tillbehör blev ytterst blygsam.

///Lasse

Postad 15 December 2016 - 11:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Men vad ni tar bort kommentarer.

Kommentarer som kan uppfattas som kränkande försvinner från trådarna. Håller man inte med om borttagningen eller inte förstår varför något tas bort kan man kontakta en Moderator så får man svar på det.

/M

Postad 15 December 2016 - 12:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

Kommentarer som kan uppfattas som kränkande försvinner från trådarna. Håller man inte med om borttagningen eller inte förstår varför något tas bort kan man kontakta en Moderator så får man svar på det.

/M

Jag finner ditt svar kränkande.

Kongo: jag hade samma problem med min ps4, det kändes verkligen som att den var på sista versen eftersom den lät som ett jetplan ibland. riktigt högt. inte som första 360, men fortfarande oacceptabelt mycket ljudvolym, vilket störde mig något enormt. sen så fick man ju en ny kontroll istället för den gamla slitna, man fick förlängd garanti osvosvosv. det var imo alla gånger värt pengarna.

hittills har jag upplevt ytterst få spel som använt sig av prons 4k, men jag tänker mig att jag ska köra lite uncharted 4 snart, då lär man väl se någon skillnad iaf. får jag hoppas :D

Postad 15 December 2016 - 18:32

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Zartok: Jag drog igång Uncharted 4 idag, svårt att säga så mycket om bilden när man inte kan jämföra sida vid sida, dessutom är det ju toksnyggt redan i ursprungsversionen. Upplevde dock att det blev ett jäkligt bra tryck i bilden när jag slog på HDR.

Postad 16 December 2016 - 08:34

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

LG gör första HDR PC monitorn http://www.flatpanel...l&id=1481692728

Postad 16 December 2016 - 08:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

LG gör första HDR PC monitorn http://www.flatpanel...l&id=1481692728

Helt döfött. IPS och HDR funkar inte ihop.

Postad 16 December 2016 - 08:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Inte tillräcklig ljusstyrka?

Postad 16 December 2016 - 12:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Inte tillräcklig ljusstyrka?

Inte tillräcklig dynamik.

Postad 23 December 2016 - 15:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Patchat till Native 4K, förutom några droppar till 80% av upplösningen vid några få tillfällen, medans 1080p får bättre drawdistance m.m. :)

https://www.youtube.com/watch?v=auELAvhjXfg

Postad 23 December 2016 - 15:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Undrar om man skulle ladda hem det i igen och testa? Köpte det när det var nytt :)

Postad 23 December 2016 - 22:22

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Jag laddade ned SoM igen, visste dock inte om D.F videon innan. Och, jag trodde inte att det var i princip native 4K.
Open world actionspel brukar väl vara tungrodda?

Resogun ska ju få en Pro patch, där spelet hoppar från FHD till UHD och med HDR. Men, när släpps den patchen?

Postad 26 December 2016 - 14:12

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Kan nån tipsa om en hdmi kabel på 3m som funkar med pro, köpte en kabel som skulle fixa 4k@60 men det gjorde den inte riktigt, först fick jag myrornas krig, drog ut och i igen och jag fick bild men som blinkar med ca 10s intervall

Postad 26 December 2016 - 16:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har du testat med den kabeln som följer med för att utesluta andra fel?

Postad 26 December 2016 - 17:27

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Har du testat med den kabeln som följer med för att utesluta andra fel?

Sorry mitt fel, jag vill byta för att den medföljande är för kort för att ställa konsolen där jag vill och ja den fungera perfekt

Postad 26 December 2016 - 19:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Sorry mitt fel, jag vill byta för att den medföljande är för kort för att ställa konsolen där jag vill och ja den fungera perfekt

jo, jag förstår varför du vill byta ut den. men om du inte fått bild med originalsladden så skulle det innebära att det är enheten det är fel på (ja, eller skärmen) och inte kabeln. det är därför jag frågade om du testat att få bild med originalsladden =)

Postad 27 December 2016 - 07:32

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

jo, jag förstår varför du vill byta ut den. men om du inte fått bild med originalsladden så skulle det innebära att det är enheten det är fel på (ja, eller skärmen) och inte kabeln. det är därför jag frågade om du testat att få bild med originalsladden =)

...och jag har en känsla av att han sa att jo, den funkar och han glömde nämnda att den funkade för att det var  givet att den funkade, det var ju inte det han frågade efter, utan pekade på att nya kabeln inte fungerade (efter som han visste att orginalkabeln fungerade). =)

Redigerat av novaland, 27 December 2016 - 07:32.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.