Humax CX PVR-9200C
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Tele2Vision Digital-TV Box
(Digitalboxar)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Digiality C-2001 CX
(Digitalboxar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Humax CX-FOX C II
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Bredbandsbolagets boxar (0 inlägg)
|
10 år sedan |
Tele2 kabel HUMAX CX-FOX C II box (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Fjärrkontroll Tele2Vision DigitalBox (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Tele2, digitalbox/HD-inspelare Humax CX PVR-9200C (42 inlägg)
|
16 år sedan |
Tele2Visions digitalboxar (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Dreambox 500C och Tele2vision (12 inlägg)
|
17 år sedan |
Digiality C-2001 CX (Tele2Vision) (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Tele2Vision (6 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 20 October 2011 - 21:05
Postad 21 October 2011 - 19:11
Postad 24 October 2011 - 14:52
Bra mycket bättre bild än Humaxboxen (vilket kanske inte är så konstigt eftersom HD-boxen har HDMI).
Snyggt gränssnitt, mycket snyggare än Humaxboxen som nästan känns som en 80-tals VHS.
Helt tyst då den saknar fläkt.
Där slutar tyvärr det positiva, då jag har hittat en hel del grejer som stör och irriterar.
Först och främst, som redan redovisats i tråden, att man inte kan spela in två kanaler samtidigt. Detta är dealbreakern för mig. Om Tele2 kräver tillbaka Humaxboxen så skickar jag in HD-boxen...det är inte OK att en dual tuner inte kan spela in på båda mottagarna samtidigt.
EPGn är snygg men extremt svår att överblicka eftersom kanalerna ska scrollas horisontellt. Detta är för mig en obegriplig lösning. Det vanligaste man använder guiden till är att se vad som är på TV just nu. Då vill man se så många kanaler som möjligt utan att behöva scrolla. Humax har så man med en knapptryckning kan skifta sidor med fem kanaler på varje sida. HD-boxen ser man bara tre kanaler åt gången och man kan bara scrolla en kanal åt gången...snacka om jobbigt om man har 100 kanaler!
Standardkommandon kan inte "override":a varandra. I Humax kan man (nästan) alltid komma ur olika menyer genom att trycka på t ex "Guide". På HD-boxen måste man välja rätt knapp för att komma ur, och det är olika beroende på var man är.
Hantering av inspelningar är mycket ologisk och väldigt begränsad. Sagem och Samsung har funktion för att sortera inspelningar i olika mappar vilket varken finns på HD-boxen eller Humax. Detta är synd.
Jag har inte lyckats förstå hur man raderar favoritlistor. Jag har nu tre stycken som jag inte vet hur jag få bort!
Detta är mina erfarenheter efter att ha fipplat med HD-boxen någon timme så det kommer säkert mer grejer. Redovisar i denna tråd även i fortsättningen.
Så länge Tele2 inte ligger på så behåller jag HD-boxen. Den får vara inkopplad utan kort för att agera inspelare för de okodade kanalerna för att lösa de kvällar då mycket krockar i tablån. Det kanske borde läggas till det positiva, att vi nu kan spela in tre kanaler och titta på en fjärde, men det beror ju inte på boxen per se.
Postad 26 October 2011 - 18:41
Postad 02 November 2011 - 11:25
När jag installerade HD-boxen ställde den in klockan själv...två minuter efter verklig tid. Den har inte ställt om sig till vintertid automatiskt (vilket Humaxboxen gör) och jag har för mitt liv inte kunnat hitta någonstans i menyerna där jag kan ställa klockan själv. Kan det verkligen vara så att man måste göra en komplett nyinstallation av boxen för att få klockan att fatta att det är vintertid?! Är det någon med den nya boxen som kunnat ställa klockan?
Postad 02 November 2011 - 21:28
Här räckte det med att stänga av och sätta på boxen igen så kom vintertiden.Kan det verkligen vara så att man måste göra en komplett nyinstallation av boxen för att få klockan att fatta att det är vintertid?! Är det någon med den nya boxen som kunnat ställa klockan?
Däremot finns ett annat problem här.
Min TV en Panasonic TH-42PX80, kan inte ta emot hdmi signalen från tele2 boxen. TVn fungerar alldeles utmärkt med alla tänkbara signaler från både dator och PS3 osv... dock är det bara svart från tele2 boxen...
Någon mer som har problem med det?
Postad 02 November 2011 - 22:15
Postad 07 November 2011 - 12:19
Jag kan svara på frågor gällande boxar från Sweden Telecom. Jag är ansvarig för hårdvara och anställd i Zenterio idag.
Boxarna produceras som ni sett av ett bolag i Kina och är baserade på Broadcom-chipset. Mjukvaran kommer från vårat moderbolag som heter Zenterio och ligger i Linköping. Vi har ungefär 50-60 utvecklare baserade i Sverige. Sweden Telecom är ansvarig för hårdvaran och produktleverans. Zenterio levererar idag mjukvara och ibland också i kombination med hårdvara till massor av digitalbox-tillverkare, samt framförallt operatörer och systemintegratörer världen över.
Zenterio är Nokias gamla Digital-TV avdelning, så den första Nokia-boxarna som rullades ut till Boxer utveckaldes av samma core-team som idag sitter där.
(edit: jag svarar på frågor efter detta inlägg så gör en bump isf)
Mvh/ Andreas
Redigerat av addee, 07 November 2011 - 12:20.
Postad 07 November 2011 - 15:56
Om du är den du utger dig för att vara så är det väldigt bra att du finns i denna tråd!
Min första fråga till dig blir självklart ifall det verkligen är meningen att boxen inte ska kunna spela in två kanaler samtidigt? Detta är ju utan tvekan den största bristen boxen har!
Jag har en hel del kritik mot boxens handhavande men innan jag börjar lista dessa så är det väl lika bra att fråga ifall det finns någon utveckling av boxens mjukvara. Finns det en vilja, från vem det nu än är som bestämmer om dessa saker, att justera de brister boxen har?
Mvh
Fred
Edt: Felstavning
Redigerat av Flintstone, 07 November 2011 - 15:58.
Postad 07 November 2011 - 16:13
Det sker utveckling på daglig basis för Tele2, både buggfixning och feature development. Vi tar in synpunkter kontinuerligt och all feedback och request som registereras av ex mig landar både hos Tele2 och hos oss internt där dom gås igenom och prioriteras kontinuerligt (läs en gång per vecka, är det ngt akut så går det fortare).
Nuvarande programvara har begränsningen 1+1, dvs spela in en och titta på en, Men, vi släpper ny programvara till Tele2 denna vecka sen räkna med att dom vill testa av den i 5-10 dagar innan den går live och inget annat omfattande dyker upp.
I den upgraderingen kommer 1+1, 2+0 och Eventuellt 2+1 tillåtas (dvs spela in 2 och playback av 1). Det finns givetvis en massa andra förbättringar också upptaget.
Mvh/ Andreas
Postad 07 November 2011 - 16:34
Här räckte det med att stänga av och sätta på boxen igen så kom vintertiden. Däremot finns ett annat problem här. Min TV en Panasonic TH-42PX80, kan inte ta emot hdmi signalen från tele2 boxen. TVn fungerar alldeles utmärkt med alla tänkbara signaler från både dator och PS3 osv... dock är det bara svart från tele2 boxen... Någon mer som har problem med det?
Hej,
Antar att bild över scart fungerar, och det är STC-Zi3219C du har (vi har en ren IP STB också som Tele2 använder)?
HDMI (och HDCP) compliance eller interop är ganska omfattande och trots att båda enheterna följer specar fullt ut både på drivrutins,plattforms och applikationsnivå så är det problem i vissa fall, men det går alltid att lösa dom bara man har problemet synligt/reperbart. Det är vanligt att man applicerar speciella fixar för en viss TV-model.
Ska kolla hur vi går vidare med detta, mest troligt försöker vi få tag i denna TV model och lägger till den i vårt testlab om vi inte kan lösa det på ngt annat sätt.
Mvh/ Andreas
Postad 07 November 2011 - 16:37
Har du möjlighet att lista de övriga förbättringarna i programvaran? Då kan vi användare se om det vi har kritik på finns med och det behöver inte tas upp i tråden.
Postad 07 November 2011 - 17:50
Fantastiska nyheter!! Hur kommer denna uppdatering laddas in i boxen? Sker det automagiskt eller måste man göra den manuellt? Om det senare, får man någon information i boxen att det kommit ny programvara?
Har du möjlighet att lista de övriga förbättringarna i programvaran? Då kan vi användare se om det vi har kritik på finns med och det behöver inte tas upp i tråden.
Hej,
Den kommer OTA över kabelnätet, och det ska påannonseras på boxen om att det finns uppgradering tillgänglig, väljer man att inte köra den just nu så kan man gå in under inställningar och begära att boxen kollar efter uppgr sen.
Jag ska kolla efter release notes som vi kan publicera här när vi släpper uppgraderingen.
Mvh/ Andreas
Postad 07 November 2011 - 18:20
Jag har, på grund av frustration över bristerna, inte gått så djupt in i boxens funktioner men de kommande dagarna kommer jag ha tid att göra det. Med de besked du lämnat här, Andreas, så känns det ju också mycket motiverat att mer ingående gå igenom boxen för att kunna vidarebefordra erfarenheterna till er.
Det ska sägas att jag inte på något sätt är ett boxanvändarproffs men jag har erfarenheter av tre olika tillverkares boxar (Samsung, Humax och Sagem) och många av deras funktioner liknar ju varandra mycket vilket i mina ögon betyder att det är funktioner fungerar väldigt bra. Tele2-boxen saknar många av dessa...
Återkommer!
Mvh
Fred
Ps. Och ni andra som fått den nya Tele2-boxen...kom igen...nu har vi ju chansen att se till att denna box blir grym! Ds
Postad 08 November 2011 - 12:58
Postad 08 November 2011 - 13:51
Blir det så på alla inspelningar?Jag har problem vid uppspelning av inspelade filmer. Filmen bryts och återgår till det program som vi senast tittade på. Enligt en tekniker på Tele2 så har jag fått en sk. måndagsburk. Jag kommer att få en ny. Men det finns inga i Sverige just nu. Förmodligen är det något fel på hårddisken. En formatering kanske skulle lösa detta? Även uppdateringen kanske löser detta.
Vilken release står det att du har under System-information? Ska vara i formatet X.XX (XXXX) om jag minns rätt.
Postad 08 November 2011 - 21:23
En sak som är bra med gamla Humaxboxen är, att då man tittar på en film och avbryter mitt i t.ex., så behöver man ej snabbspola fram för att fortsätta och titta.
Postad 08 November 2011 - 21:35
Nu föregår jag min utlovade lista på brister men eftersom denna sak togs upp nu ville jag visa att jag är enig om denna brist.
Postad 17 November 2011 - 17:41
Är det inte bättre de lägger tid och kraft på att ta emot samtal än att ringa och fråga om man har fel på boxen?
Postad 25 November 2011 - 09:26
Detta efter att det kommit ny prog.vara till boxen.
Man kan även se lite andra små grejer som blivit uppdaterade i menyer och så.
Andreas: Jag upplever problem med bildformat när jag valt 16:9 i boxen. Reklam och nyare program visas som de ska men äldre program, tex simpsons, skål och våra värsta år, visas i 4:3 format. När reklamen kommer så slår bildformatet om till 16:9 igen.
När jag väljer 4:3 format i boxen så visas allt i fullbild, dock så tycker jag bilden är lite förvriden och inte 16:9.
Har du hört något om detta problem?
Jag kan ärligt säga att jag nu är relativt nöjd med boxen, har använt den sedan dagen den kom. Var en hel del pill med att få harmony one att funka, men även det gick att lösa.
/Tony
Postad 25 November 2011 - 09:39
Äldre program som Simpsons, skål, våra värsta år osv är i just 4:3 format och därför blir det svart i kanterna precis som det blir uppe och nere vid 2.35.1 (21:9) filmer.
Sen om man vill förvränga bilden genom och dra ut 4:3 till 16:9 så alla ser ut som dvärgar är inte boxtillverkarens eller Tele2's fel.
Finns olika tekniker för att zooma upp 4:3 till 16:9 men hur du än bär dig åt så kommer bilden bli förvrängd alternativ vara tvungen klippa bort bilden längst uppe och nere.
Så med andra ord det är nåt du får leva med på 4:3 material.
Sen ett annat problem är också att kanalerna många gånger sänder filmer i 4:3 LB och då blir de svart runtom med resultat men i dom fallen får du använda TVns zoom funktion.
Det problemet kommer finnas kvar sålänge kanalerna väljer att sända ut materialet på det sättet.
Redigerat av Leatherface, 25 November 2011 - 09:45.
Postad 26 November 2011 - 09:36
När jag väljer 16:9 i boxen så borde väl den zooma upp 4:3 till 16:9?
När jag väljer 4:3 i boxen så visas ju allt i fullbild, hur kan det komma sig, borde det inte bli svart i kanterna på alla kanaler då?
/Tony
Postad 26 November 2011 - 12:36
1: nej. Väljer du 16;9 berättar du att bildkällan är 16;9 och att boxen ska se till att allt som den sänder vidare i rätt format så att det har rätt perspektiv på din TV.Det är ju rätt och riktigt som du skriver Leatherface. Men har ändå ett par funderingar kring just detta:
1: När jag väljer 16:9 i boxen så borde väl den zooma upp 4:3 till 16:9?
2: När jag väljer 4:3 i boxen så visas ju allt i fullbild, hur kan det komma sig, borde det inte bli svart i kanterna på alla kanaler då?
/Tony
2: Säger du att du har en 4:3 TV till boxen fyller den ut hela bilden eftersom den då tror att det kommer bli rätt proportioner. 16:9 material borde få sorgkanter då.
Du borde ha en inställning i boxen där du kan ställa in hur den ska visa 4:3 format. Pillarbox, zoom, fyll ut brukar vara typvalen. Pillarbox är det normala formatet, svarta sidor, zoom zoomar den in helt enkelt, fyll ut drar den ut och alla ser ut som tjock dvärgar.
Postad 27 November 2011 - 19:53
men som sagt var, så länge den startar om helt random så får den stå i skamvrån så länge...
Postad 28 November 2011 - 15:53
1: nej. Väljer du 16;9 berättar du att bildkällan är 16;9 och att boxen ska se till att allt som den sänder vidare i rätt format så att det har rätt perspektiv på din TV.
2: Säger du att du har en 4:3 TV till boxen fyller den ut hela bilden eftersom den då tror att det kommer bli rätt proportioner. 16:9 material borde få sorgkanter då.
Du borde ha en inställning i boxen där du kan ställa in hur den ska visa 4:3 format. Pillarbox, zoom, fyll ut brukar vara typvalen. Pillarbox är det normala formatet, svarta sidor, zoom zoomar den in helt enkelt, fyll ut drar den ut och alla ser ut som tjock dvärgar.
Ok, tack för de svaren.
Jag får inga svarta kanter på tv-bilden när jag valt 4:3 format i boxens inställningar och den spelar upp en 16:9-utsändning. Finns inte heller några inställningar för hur den ska visa 4:3. Men troligen så använder den sig av fyll ut eftersom den visar helbild utan att zooma.
/Tony
Postad 29 November 2011 - 20:15
Hur är status?
1. Bara inspelning på en kanal? Löst enligt en kommentar, eller?
2. Problem med time-shift? Fungerar det som det ska även om det börjar ett nytt program? någon skrev att om man har pausat i 10min så avbryts timeshift när nytt program börjar och man får spola tillbaka igen?
3. Stabiltet? Kraschar den? Missar att spela in program? Hängningar? (min HUmax har fått för sig att hänga i REC, så ibland ligger det 16 timmar inspelat utan att någon har gjort något -- är den nya ännu sämre?
4. Hantering av playback av inspelat? Kommer den alltså inte ihåg vart man var? Vilka funktioner finns för att hoppa framåt (reklam)? Saknas det helt? Eller går spolningen hyffsat smidigt?
5. ÄR det sämre ljud?
6. Krångligare hantering med avsaknad av snabbknappar för att öppna inspelade program respektive guiden?
7. Sytrning med Harmony remote? Fungerar det med lite trix eller är det knepigt?
Nu finns iallafall boxen med bland bruksanvisningar
Snabbguide
http://www.tele2.se/...P_053_04-01.pdf
Bruksanvisning
http://www.tele2.se/...margins_eng.pdf
Efter att ha läst bruksanvisningen så tycker jag den nya boxen verkar fin fin. De borde ha en hoppa funktion som hoppar 1 min fram/bak som humaxen.
Redigerat av e3henri, 29 November 2011 - 20:28.
Postad 29 November 2011 - 20:24
Från bruksanvisningenJag har inte lyckats förstå hur man raderar favoritlistor. Jag har nu tre stycken som jag inte vet hur jag få bort!
Ta bort eller byt namn på Favoritlista
Gå till önskad lista och tryck på OPT för att visa tillvalsmenyn med alternativen Organisera, Byt namn, Ta bort.
Markera önskat alternativ och tryck OK
Postad 29 November 2011 - 20:30
Hur är läget med den nya boxen nu? Är den så dålig att inte ens ni som fått den kostnadsfritt vill byta från Humaxen?
Hur är status?
1. Bara inspelning på en kanal? Löst enligt en kommentar, eller?
2. Problem med time-shift? Fungerar det som det ska även om det börjar ett nytt program? någon skrev att om man har pausat i 10min så avbryts timeshift när nytt program börjar och man får spola tillbaka igen?
3. Stabiltet? Kraschar den? Missar att spela in program? Hängningar? (min HUmax har fått för sig att hänga i REC, så ibland ligger det 16 timmar inspelat utan att någon har gjort något -- är den nya ännu sämre?
4. Hantering av playback av inspelat? Kommer den alltså inte ihåg vart man var? Vilka funktioner finns för att hoppa framåt (reklam)? Saknas det helt? Eller går spolningen hyffsat smidigt?
5. ÄR det sämre ljud?
6. Krångligare hantering med avsaknad av snabbknappar för att öppna inspelade program respektive guiden?
7. Sytrning med Harmony remote? Fungerar det med lite trix eller är det knepigt?
1. med nya uppdateringen kan man spela in på två kanaler.
2. har inte hunnit testa än.
3. ja den jag har får för sig att starta om titt som tätt. skapligt irriterande när man spelar in...
4. den minns inte var man stoppat. finns ingen reklamskip än tyvärr, sen är det ju max 32x spolning så det tar ett tag om den startat om mitt i en film, vilket hänt ett par gånger...
5, ljudet är kanske lite sämre, men jag kör ljudet via onkyon så det är inget jag tänker på.
6, både ja och nej. trycker man på lib så kommer man direkt till det inspelade materialet, däremot så har det hänt att man kommit åt kanalväljarn, då hoppar det till nästa inspelning...
8. har inte hunnit testa, men enligt andra så ska det fungera skapligt.
min bedömning är att de har fortfarande en hel del kvar att lösa innan humaxen åker undan.
Postad 29 November 2011 - 20:42
Hur är läget med den nya boxen nu? Är den så dålig att inte ens ni som fått den kostnadsfritt vill byta från Humaxen?
Hur är status?
1. Bara inspelning på en kanal? Löst enligt en kommentar, eller? Det verkar vara löst.
2. Problem med time-shift? Fungerar det som det ska även om det börjar ett nytt program? någon skrev att om man har pausat i 10min så avbryts timeshift när nytt program börjar och man får spola tillbaka igen? Har inte testat det ännu.
3. Stabiltet? Kraschar den? Missar att spela in program? Hängningar? (min HUmax har fått för sig att hänga i REC, så ibland ligger det 16 timmar inspelat utan att någon har gjort något -- är den nya ännu sämre? Jag märkte igår att det inte gick att stänga av boxen, varken med fjärren eller med knappen på fronten. Jag fick bryta strömmen på baksidan så att den startade om för att kunna få den i standby. Jag tycker också att uppspelning hackar lite då och då, både på bild och ljud men inte alltid tillsammans.
4. Hantering av playback av inspelat? Kommer den alltså inte ihåg vart man var? Vilka funktioner finns för att hoppa framåt (reklam)? Saknas det helt? Eller går spolningen hyffsat smidigt? Inget av detta är åtgärdat med nya mjukvaran.
5. ÄR det sämre ljud? Jag tycker absolut det. Dock kan det ha att göra med att jag inte jobbat något med inställningarna i min Onkyo-stärkare för HD-boxen. Jag tror inte i och för sig inte att jag behövde göra det med Humaxboxen.
6. Krångligare hantering med avsaknad av snabbknappar för att öppna inspelade program respektive guiden? Alla inspelade program lägger sig i en lång lista som inte går att sortera på något sätt. Man kan byta namn, ta bort och spela upp...that's it.
7. Sytrning med Harmony remote? Fungerar det med lite trix eller är det knepigt? Det fungerar med lite trix att programmera de vanligaste funktionerna. Dock är inte kommandona på originalfjärren speciellt logiska så programmeringen av Harmonyn blir inte intuitiv.
Nu finns iallafall boxen med bland bruksanvisningar
Snabbguide
http://www.tele2.se/...P_053_04-01.pdf
Bruksanvisning
http://www.tele2.se/...margins_eng.pdf
Efter att ha läst bruksanvisningen så tycker jag den nya boxen verkar fin fin. De borde ha en hoppa funktion som hoppar 1 min fram/bak som humaxen.
Från bruksanvisningen
Ta bort eller byt namn på Favoritlista
Gå till önskad lista och tryck på OPT för att visa tillvalsmenyn med alternativen Organisera, Byt namn, Ta bort.
Markera önskat alternativ och tryck OK
Jo, jag hittade det till slut men tack ändå och bra för andra som missat det!
Postad 29 November 2011 - 20:59
min bedömning är att de har fortfarande en hel del kvar att lösa innan humaxen åker undan.
Jag är helt enig. Det krävs ganska mycket jobb med den nya boxens handhavande för att den ska bli någorlunda bra. För mig är det häpnadsväckande att en box som släpps 2011 saknar så mycket. Det känns som att utvecklarna uppfunnit hjulet igen och försökt komma på hur det ska konstrueras utan att överhuvudtaget ha tittat på hur andra löst saken och därför missat en massa saker.
Redigerat av Flintstone, 29 November 2011 - 21:01.
Postad 30 November 2011 - 19:10
2. Har ingen erfarenhet av detta.
3. Har inte haft några problem med att den hänger sig, dock kan den vara lite seg ibland och ha en viss fördröjning ibland. Men inte alls ofta, inget som stör mig iaf.
4. Som Flintstone skrev.
5. Tycker ljudet är helt ok. Har hdmi till förstäkaren och det fungerar bra. Är lite lägre ljud på HD-kanalerna dock.
6. Som Flintstone skrev.
7. Jag har en Harmony one och har programmerat den till boxen. Har inget att klaga på alls angående det. Jag valde en annan box ur Harmony's arkiv när jag programmerade den. har skrivit om det tidigare i denna tråd.
Jag upplever att jag är lite mer positiv till denna box än flera andra, inget ont menat mot de som inte är nöjda. Det ska tilläggas att jag aldrig haft den gamla Humax insp.boxen. Kanske har jag inte lika höga krav på denna "uppföljare" av den anledningen, jag vet inte Jag håller med om att det saknas en del funktioner och att en del saker inte är så bra eller logiska.
/Tony
Postad 01 December 2011 - 00:47
Om jag förstår det rätt så kan man ta programkortet och flytta fram och tillbaka mellan Humax och den nya utan att behöva registrera om det eller något annat lurigt?
Postad 01 December 2011 - 01:34
Postad 01 December 2011 - 10:56
Postad 18 December 2011 - 08:09
Postad 18 December 2011 - 21:36
Detta händer med ungefär 5 min intervall (oregelbundet) och det är mest barnkanalen som går här så det är den jag märker det på.
Detta började för ungefär en vecka sedan och jag har gjort factory restore utan att det hjälper.
Någon mer som har liknande problem med tele2 just nu eller är det lokalt med min box/sändning?
Den nya HD-boxen som jag har beställt är fortfarande restad och kundservice har inga besked om när den kommer in igen.
Postad 18 December 2011 - 22:22
Postad 18 December 2011 - 22:40
Men nu när det är 5-10 min mellan så stör det.
Postad 19 December 2011 - 01:12
Postad 25 December 2011 - 22:09
Jag tror visserligen inte att någon gräver av kabeln med 5 min mellanrum för att sedan fixa den 2 sek senareSVT och TV4 tas ju ner lokalt på orterna så kan mycket väl vara lokala störningar pga alla oväder på sistone ifall det bara är dom som är berörda. Resten av kanalerna sänds över fiber till orterna och kan ibland försvinna pga avgrävda kablar och liknande.
Postad 28 December 2011 - 08:04
Jag kommer inom kort flytta till en nybyggd lägenhet med stadsfiber indraget och tele2's triple play lockar väldigt mycket ( 100/100, tv och telefoni för 398:- )
det jag undrar är om någon har bra / dåliga erfarenheter av IPTV från tele2 och digitalboxen man får med?
Och kanske t.om något om internet via statsfiber?
Tack på förhand!
Redigerat av jimmybring, 28 December 2011 - 08:08.
Postad 28 December 2011 - 12:47
Ofta störningar och ljud/bild synk problem och dåliga boxar men iofs inte sämre än Tele2's kabelboxar förstås.
Postad 28 December 2011 - 13:21
ok!Min erfarenhet är att IPTV överhuvudtaget oavsett operatör inte är nåt vidare.
Ofta störningar och ljud/bild synk problem och dåliga boxar men iofs inte sämre än Tele2's kabelboxar förstås.
Har inget val typ, fiber är det enda som är indraget till alla hus de bygger och parabol vill jag inte ha!
Kollar iofs väldigt sällan på tv så får hoppas det funkar när jag väl vill se!
Postad 04 January 2012 - 23:51
Postad 05 January 2012 - 13:03
Köper man en linuxbox som Dreambox, Azbox, Micraclebox t.ex så finns softcams för att emulera en CA modul men hur det funkar lämnar jag över till andra att svara på.
Även HTPC med DVB-C kort + CA modul eller softcam fungerar utmärkt.
Så det finns en hel del alternativ för den som är beredd att lägga ut pengar på en vettig box.
Redigerat av Leatherface, 05 January 2012 - 13:11.
Postad 05 January 2012 - 13:30
Du kan köpa valfri inspelningsbox för DVB-C sålänge det inte är Comhems HD boxar då dom är parade till deras kort. Beroende på box kan du då vara tvungen att köpa en Conax CA modul (Ej Comhems CI+ modul som är parade precis som deras HD boxar).
Köper man en linuxbox som Dreambox, Azbox, Micraclebox t.ex så finns softcams för att emulera en CA modul men hur det funkar lämnar jag över till andra att svara på.
Även HTPC med DVB-C kort + CA modul eller softcam fungerar utmärkt.
Så det finns en hel del alternativ för den som är beredd att lägga ut pengar på en vettig box.
Finns ju inga dumma frågor så.... Hur vet man om boxen är avsedd för comhem?
Var inne på prisjakt och kollade lite och hittade en Samsung box och en Humax, är detta något som skulle funka?
https://www.prisjakt...kt.php?p=846275
https://www.prisjakt...kt.php?p=364515
Postad 05 January 2012 - 14:10
Däremot så måste man välja Finland som land på Samsung boxar så EPG blir 1 timme fel så skulle inte välja den boxen.
Redigerat av Leatherface, 05 January 2012 - 14:53.
Postad 05 January 2012 - 19:03
Har du några boxar i minnet som garanterat fungerar med Tele2
Postad 05 January 2012 - 19:27
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bredbandsbolagets boxar
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler