Postad 30 januari 2008 - 16:51

Postad 31 januari 2008 - 08:41
Postad 31 januari 2008 - 12:48
Golden_Compass.jpg 141,84K
0 Antal nerladdningar
Dogma.jpg 92,98K
0 Antal nerladdningar
Postad 31 januari 2008 - 18:00
Finns den för Reg B?Man kanske skulle ta och skaffa sig GGW på BD och se om brudarna blir nåt snyggare.....
Postad 31 januari 2008 - 21:20
Arriving day-and-date with the new Special Edition DVD release, the disc is coded for all regions (A, B and C) while extras are presented in a mixture of standard and high definition. Features include:
* 1080P 2.40:1 Widescreen
* English, French and Portuguese Dolby True HD 5.1 Surround
* Spanish DD5.1 Surround
* Subtitles (Main Feature): English, English SDH, French, Spanish, Portuguese, Thai, Chinese, Korean
* Subtitles (Extra Features): Spanish, Portuguese
* ”Welcome to Gattaca” Featurette
* ”Do Not Alter?” Documentary
* Original EPK Featurette
* Deleted Scenes
* Substance Test Outtake

http://www.dvdtimes....contentid=66695
Postad 01 februari 2008 - 01:28
En personlig favorit!

Postad 01 februari 2008 - 09:23
Postad 01 februari 2008 - 09:26

Postad 01 februari 2008 - 09:28
Det är ju för att hjälpa dig att förstå att det är väldigt tråkig värld att leva i när det är på det viset
Kanske det, men det var lite väl tråkigt för min smak.

Postad 01 februari 2008 - 13:10
Postad 01 februari 2008 - 13:35
Eastern Promises (Blu-ray) (Pre-order/Feb 29) (UK IMPORT)
Har inte kollat men det kanske går att få den tidigare direkt från UK....
Postad 01 februari 2008 - 13:41
HDMS listar den som följande:
Eastern Promises (Blu-ray) (Pre-order/Feb 29) (UK IMPORT)
Har inte kollat men det kanske går att få den tidigare direkt från UK....
Så det blir ingen release från US alltså..? Då får man fler tjocka fodral alltså

Postad 01 februari 2008 - 13:43
Postad 02 februari 2008 - 20:10
Dock ingen med svensk text vad jag kan se...
http://www.axelmusic...mp;showentity=1
Redigerat av Evelon, 02 februari 2008 - 20:11.
Postad 02 februari 2008 - 22:05
Postad 03 februari 2008 - 09:56
Inte mycket roligt annars bland nya releaser under våren.... fortfarande är det DVD som gäller när man vill ha tag på en viss film.

Postad 03 februari 2008 - 10:47
Det är därför jag har en region A spelare. Flera titlar och lättare att göra fynd!Typiskt att Die Hard skulle vara reg. A bara för det... bra pris annars...!!
Det går knappt att hyra Blu-ray filmer i Sverige och sedan så måste priserna gå ner...
Har idag ingen nytta av en region B spelare. Ifall man behöver svenskt text på filmerna då är det en helt annan sak.
Kommer att byta spelare när Blu-ray har mognat förhoppningsvis då en regionsfri med 2.0 profil.
Postad 03 februari 2008 - 12:15
Chansade o beställde också Michael Clayton, någon som sett denna på bio ?
Postad 04 februari 2008 - 12:41
Postad 04 februari 2008 - 13:10
Är det bara jag som stör mig på säkerhetstejpen som sitter på en del filmer...?? Sitter ju iofs på alla filmer från USA men en del har ju 3st olika... senast idag när jag skulle öppna upp Young Guns så blir det ju en jäkla massa "klet" kvar.... har man flyt så får man bort allt men ofta så blir det som sagt en massa klister kvar... klibbigt och irriterande... var tvungen att beställa några tomfodral så man kan styra upp det hela...! Nån som har nåt bra tips så man på ett smidigt sätt kan få bort tejpen utan att få 99% klister kvar och om det finns nån svensk butik som säljer tomfodral....??
Har stört mig på det också! Varför ska det liksom sitta tejp på alla sidor på fodralet? Väldigt störande..
Men vart har du köpt din tomfodral? Kanske ska köpa på mig några jag med så slipper filmerna klistras fast i varann..
Postad 04 februari 2008 - 13:11
en tejp på översidan som enkelt tas bort, sen beror det på hur länge tejpen suttit osv!!
kör lite tops och nån alkohollösning!!
Postad 04 februari 2008 - 13:36
Finns att köpa på HDMS. http://www.hdmovieso...php?cPath=69_72Har stört mig på det också! Varför ska det liksom sitta tejp på alla sidor på fodralet? Väldigt störande..
Men vart har du köpt din tomfodral? Kanske ska köpa på mig några jag med så slipper filmerna klistras fast i varann..
Postad 04 februari 2008 - 13:37
Är det bara jag som stör mig på säkerhetstejpen som sitter på en del filmer...?? Sitter ju iofs på alla filmer från USA men en del har ju 3st olika... senast idag när jag skulle öppna upp Young Guns så blir det ju en jäkla massa "klet" kvar.... har man flyt så får man bort allt men ofta så blir det som sagt en massa klister kvar... klibbigt och irriterande... var tvungen att beställa några tomfodral så man kan styra upp det hela...! Nån som har nåt bra tips så man på ett smidigt sätt kan få bort tejpen utan att få 99% klister kvar och om det finns nån svensk butik som säljer tomfodral....??
Mins en liknande diskution om detta mycket allvarliga klisterproblem.

Som jag då sa till dem som hade klister på sina fodral hmm ^^ . Det fins många metoder, men om man vill slippa slösa sin dyrbara tid hm hmm på att gnugga bort klisterlappar från sina värdefulla HD DVD/BluRay fodral, så kan man göra 2 saker på samma gång istället för 1. Till.ex När ni då ska laga maten, förhoppningsvis koka potatis eller nått liknande, så kan ni lägga ner fodralet försiktigt i kastrullen och låta det koka tillsammans med potatisen, jag skulle nog rekommendera 3 minuter max på fodralen, man vill ju inte ha smällta fodral lixom

Postad 04 februari 2008 - 14:14
klisterlappar på fodral har funnits på reg 1 Dvd sen urminnestider också, oftast är det bara
en tejp på översidan som enkelt tas bort, sen beror det på hur länge tejpen suttit osv!!
kör lite tops och nån alkohollösning!!
Jo det är sant men på dvd filmerna från USA är det ju i regel 1 eller 2 tejpbitar... nu har dom jäklarna slängt dit 3....!!

Postad 04 februari 2008 - 14:27
Beror nog mkt på vilken utgivare av filmen det är.
Postad 04 februari 2008 - 15:31
Postad 04 februari 2008 - 16:20
Postad 04 februari 2008 - 20:27
legend.jpeg 105,65K
1 Antal nerladdningar
Postad 04 februari 2008 - 22:33
Sony Pictures Home Entertainment have announced the UK Blu-ray Disc release of The 6th Day on 7th April 2008. In the not too distant future when cloning plants, pets and human organs is accepted, a sinister corporation has begun illegally duplicating entire human beings. One night Adam Gibson (Arnold Schwarzenegger), an old-fashioned family man and decorated fighter pilot, comes home to find that his perfect life has been stolen by his clone. Suddenly plunged into a sinister world of murder, corruption and high-tech deception, he is torn from his family as relentless assassins desperately try to kill him to bury the evidence. But this time they cloned the wrong man, and Adam will risk anything to reclaim his family and life.
Coded for all regions (A, B and C), features include:
* 1080P 2.40:1 Widescreen
* English and Spanish Dolby True HD 5.1 Surround
* Czech, Hungarian, Polish (VO) and Russian DD5.1 Surround
* Subtitles: English, English HOH, Arabic, Bulgarian, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hindi, Hungarian, Icelandic, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Slovene, Spanish (Castilian), Swedish, Turkish
* Showtime Special: The Future is Coming
* On the 6th Day...9 Behind-the-Scenes Featurettes
* Storyboard Comparisons and Animatics
* RePet Infomercial and TV Spot

http://www.dvdtimes....contentid=66970
Redigerat av henke007, 04 februari 2008 - 22:33.
Postad 05 februari 2008 - 11:41
Blu-Ray/Monty Python - The Life Of Brian (Collectors Edition) 1 X 167,49 = 167,49
Blu-Ray/3:10 To Yuma 1 X 219,99 = 219,99
Tänkte vänta med att beställa Life of Brian tills den kom med svenska subs, men eftersom Discshop visade datumet 2008-03-12 (!) för svenska releasen, orkade jag faktiskt inte vänta... Fattar inte hur det kan ta så lång tid för de svenska releaserna?
Postad 05 februari 2008 - 11:50

Redigerat av henke007, 05 februari 2008 - 11:53.
Postad 05 februari 2008 - 11:54
Kan glädja dig med att det finns svensk text på U:S releasen med av life of Brian
Ha! Problem solved!! Underbart mannen, tackar ödmjukast för info!

Alltså, egentligen behöver man ju inga svenska subs öht till Life of Brian, men tänkte om man vill visa upp denna klassiker för föräldrar och släktingar, som i vissa fall inte är några ... "riktiga höjdare" på det engelska språket (milt uttryckt)...

Redigerat av ajzman, 05 februari 2008 - 11:55.
Postad 05 februari 2008 - 19:52

Köpte även Day after tomorrow på El-Giganten 249 kr

Redigerat av henke007, 05 februari 2008 - 19:53.
Postad 06 februari 2008 - 08:56
Fick hem We own the Night idag och kan bekräfta att den är regionsfri fast det står A på baksidan!!
Riktigt trevligt å höra att den är Regionsfri!! =) Det blir ju ett köp! Hur va filmen?
Postad 06 februari 2008 - 10:49
Fick hem We own the Night idag och kan bekräfta att den är regionsfri fast det står A på baksidan!!
Riktigt trevligt å höra att den är Regionsfri!! =) Det blir ju ett köp! Hur va filmen?
Ja gillade filmen och skådisarna, Eva Mendes var rätt go ett par min in i filmen

Postad 06 februari 2008 - 14:30
Posted February 6, 2008 by Josh
During a press event held to celebrate the studio's 85th Anniversary yesterday, Warner Brothers revealed some of their planned upcoming Blu-ray releases. Included in the list is the highly anticipated Blu-ray release of 'Batman Begins', as well as a number of classic Warner titles, such as 'The Wizard of Oz', which will go into moratorium soon after release.
Here are some of the titles which were announced for Blu-ray release last night:
08Q1
Bonnie and Clyde: Ultimate Collector's Edition
08Q2
Dirty Harry: Ultimate Collector's Edition Box Set (Dirty Harry, Magnum Force, The Enforcer, Sudden Impact, Dead Pool, and Clint Eastwood: Out of the Shadows)
08Q3
Batman Anthology
Batman Begins: Limited Collector's Edition Box Set
The Dark Knight
08Q4
Otis: Uncut
2009
Gone With the Wind
North by Northwest
The Wizard of Oz
Woodstock
This is only a sampling of the titles coming to Blu-ray this year from the studio, and does not include all the theatrical titles coming to Blu-ray including 'Harry Potter and the Half-Blood Price'. We'll keep this post updated when we get additional information.
http://www.blu-ray.com/news/?id=933 | http://www.thedigitalbits.com/
Redigerat av Scrapanatchi, 07 februari 2008 - 12:24.
Postad 06 februari 2008 - 15:56
Filmen va bra och bra kvalitet på bild och ljud.
den hade desutom DTS HD 7.1 vilket inte är helt vanligt.
Postad 06 februari 2008 - 15:58
Ang. fodralen från UK så är dom tjockare än vanligt... lite irriterande men man vänjer sig... eller så köper man lite nya tunna tomfodral och byter...!!
Postad 06 februari 2008 - 16:55
Dirty Harry: Ultimate Collector's Edition Box Set (Dirty Harry, Magnum Force, The Enforcer, Sudden Impact, Dead Pool, and Clint Eastwood: Out of the Shadows) <----- DÄR är ju ett givet köp framöver... Clintan är grym...
Ang. fodralen från UK så är dom tjockare än vanligt... lite irriterande men man vänjer sig... eller så köper man lite nya tunna tomfodral och byter...!!
Då passar ju inte inlayen.

När och var kommer Smutsiga Harry ?
Edit: Jag läste nu när!

Redigerat av Jokkmokksjocke, 06 februari 2008 - 16:55.
Postad 06 februari 2008 - 18:23
Warner Reveals Blu-ray Releases for 2008 and Beyond
Posted February 6, 2008 by Josh
During a press event held to celebrate the studio's 85th Anniversary yesterday, Warner Brothers revealed some of their planned upcoming Blu-ray releases. Included in the list is the highly anticipated Blu-ray release of 'Batman Begins', as well as a number of classic Warner titles, such as 'The Wizard of Oz', which will go into moratorium soon after release.
Here are some of the titles which were announced for Blu-ray release last night:
08Q1
Bonnie and Clyde: Ultimate Collector's Edition
08Q2
Dirty Harry: Ultimate Collector's Edition Box Set (Dirty Harry, Magnum Force, The Enforcer, Sudden Impact, Dead Pool, and Clint Eastwood: Out of the Shadows)
08Q3
Batman Anthology
Batman Begins: Limited Collector's Edition Box Set
The Dark Night
08Q4
Otis: Uncut
2009
Gone With the Wind
North by Northwest
The Wizard of Oz
Woodstock
This is only a sampling of the titles coming to Blu-ray this year from the studio, and does not include all the theatrical titles coming to Blu-ray including 'Harry Potter and the Half-Blood Price'. We'll keep this post updated when we get additional information.
http://www.blu-ray.com/news/?id=933 | http://www.thedigitalbits.com/
Jag antar att de menar "The Dark Knight"?
Postad 06 februari 2008 - 18:42
Ja gillade filmen och skådisarna, Eva Mendes var rätt go ett par min in i filmen
Förstår vad du menar hade dom inte knackat på dörren så kanske kläderne hade rykt på henne.

Postad 06 februari 2008 - 19:31
Då passar ju inte inlayen.
Borde kunna gå att klippa/skära/fixa till det så det passar.... eller försöka överleva tjockisfodralen...!!

Postad 06 februari 2008 - 19:57

Postad 06 februari 2008 - 20:00
Finns att köpa bd fodral på cdon, 3st för 59kr.
http://www.cdon.com/...tml?navroot=902
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar