Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 augusti 2008 - 22:50

vanbrayne
  • vanbrayne
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vad är väl en iPhone? Den kan ju vara jättelångsam och ha sprickor i plasten och inte ha röst-GPS och ... och ... och vara alldeles UNDERBAR! :unsure:

Jag är lite trött på allt negativt tugg i den här tråden. Visst - många verkar ha problem med sin 3G mottagning och jag skulle säkert varit ursur om det drabbat mig, men i mina ögon verkar Apple ha gjort en helt revolutionerande produkt med sin iPhone!

Medan all teknikutveckling bara verkar hänga på att lägga till nya akronymfeatures till produkterna så är det underbart befriande med ett företag som bestämmer sig för att fokusera på att göra produkten enkel och rolig att använda. För första gången i mitt 10-åriga mobilanvändande har jag en mobil som är rolig att använda! Jag har inte varit så nöjd sedan jag på en kompis inrådan köpte en Logitech Harmony fjärrkontroll. :blink:

Visst finns det brister - men jag kan just nu inte komma på några som inte en ny version eller en kommande AppStore-produkt inte skulle kunna lösa åt mig. Skulle i så fall vara batteritiden, men jag är beredd att ta det på samma sätt som med första GSM-mobilen, första med färgskärm och första med polyfona ringsignaler. Min nuvarande 3G-telefon (SE m600i) har liknande batteriprestanda.

Jag köpte min iPhone 3G 16GB med abonnemanget "Telia Mobil Sommarvänner" med 18 månaders bindningstid. Det kostar 69 SEK/mån fr o m 1/1 2009. Jag får betala 4720+69*13, dvs totalt 5617 SEK. Jag tycker 5.600 är överkomligt för en grym telefon. På ett sätt så ingår det ju en iPod Touch som man som billigast just nu kan få för ca 3.000 - dessutom får jag en 3G-telefon och en GPS.

Än en gång - jag förstår att ni som fått exemplar med dålig 3G-täckning är besvikna och förbannade. Jag verkar ha haft tur där och jag är otroligt nöjd med min första Appleprodukt!

EDIT: Rättade felskrivning + lade till uppgift om att jag har 16GB-varianten

Redigerat av vanbrayne, 12 augusti 2008 - 23:32.

Postad 12 augusti 2008 - 23:07

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Vad är väl en iPhone? Den kan ju vara jättelångsam och ha sprickor i plasten och inte ha röst-GPS och ... och ... och vara alldeles UNDERBAR! :unsure:

Jag är lite trött på allt negativt tugg i den här tråden. Visst - många verkar ha problem med sin 3G mottagning och jag skulle säkert varit ursur om det drabbat mig, men i mina ögon verkar Apple ha gjort en helt revolutionerande produkt med sin iPhone!

Medan all teknikutveckling bara verkar hänga på att lägga till nya akronymfeatures till produkterna så är det underbart befriande med ett företag som bestämmer sig för att fokusera på att göra produkten enkel och rolig att använda. För första gången i mitt 10-åriga mobilanvändande har jag en mobil som är rolig att använda! Jag har inte varit så nöjd sedan jag på en kompis inrådan köpte en Logitech Harmony fjärrkontroll. :blink:

Visst finns det brister - men jag kan just nu inte komma på några som inte en ny version eller en kommande AppStore-produkt inte skulle kunna lösa åt mig. Skulle i så fall vara batteritiden, men jag är beredd att ta det på samma sätt som med första GSM-mobilen, första med färgskärm och första med polyfona ringsignaler. Min nuvarande 3G-telefon (SE m600i) har liknande batteriprestanda.

Jag köpte min iPhone 3G med abonnemanget "Telia Mobil Sommarvänner" med 18 månaders bindningstid. Det kostar 69 SEK/mån fr o m 1/1 2009. Jag får betala 4720+69*13, dvs totalt 5617 SEK. Jag tycker 5.600 är överkomligt för en grym telefon. På ett sätt så ingår det ju en iPhone Touch som man som billigast just nu kan få för ca 3.000 - dessutom får jag en 3G-telefon och en GPS.

Än en gång - jag förstår att ni som fått exemplar med dålig 3G-täckning är besvikna och förbannade. Jag verkar ha haft tur där och jag är otroligt nöjd med min första Appleprodukt!

Det är ju alltid så att de som har problem hörs och syns mest. De som är nöjda försöker ju inte göra sin röst hörd. Får hoppas att Apple bara tar sitt ansvar och gör så många av sina kunder som möjligt nöjda.

Postad 12 augusti 2008 - 23:49

ErnestoGuevara
  • ErnestoGuevara
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan ju vara skönt att höra då jag hoppas att han snackar mycket skit i den text han skrivit om iPhone. Han låter skrämmande säker och kunnig... själv klamrar jag mig fortfarande fast vid hoppet om att det handlar om ett mjukvarufel! :blink:

Hej på Dig kompis inte konstigt att vissa snackar skit om den där ErnestoGuevara. Nu har han i alla fall lagt in fler
trådar, en del med nyttiga tips på MacWorld Forum och även positiva omdömen om Apple och Iphone han gillar
verkligen sin Iphone, enda problemet för honom är att han är att han inte har bra täckning på just sin telefon.
Sen snackar han inte skit däremot spekulerar han mycket. Förresten han är inte lika anonym längre kolla in hans profil på MacWorld Forum. Man kan se hur han ser ut också och en jäkla massa annat:
-Verkar vara en uppblåst typ utan några som helst tekniska kunskaper ;-)

Kolla föresten hur många ställen han citerats i på senaste tiden Tex. Ny Teknik m.fl.
Han verkar dessutom ha en massa "inside information "om Telia.....skumt !
Vem vet han kanske har en del kontakter relativt högt upp, kanske han kan påverka saker också ?

Ta inte illa upp för att jag kostar på mig att vara lite ironisk, men Nu har jag lärt mig att vara lite mer ödmjuk.
Dessutom har jag helt slutat korsposta och lärt mig hur det funkar på ett Forun, jag var bara totalt ovan när jag började för bara ett par dagar sedan visste faktist inte ens skillnaden mellan ett Forum och en Blogg.
Dessutom var jag dum nog att skriva "Che, Expert i RF Mätteknik och sakkunnig i Mobiltelefoni" i varje inlägg. Bara det väcker självklart berättigad misstanke jag skulle inte ha ett smack förtroende för honom om jag var i någon annans sits. Numera skriver jag bara Che. (Tyvärr finns en del trådar kvar signerade på det dumma sättet).

Håller med alla Er som ifrågasatt eller fortfarande ifrågasätter Mig, man ska inte tro allt. Då vore man rätt Dum
och Du har just visat att Du är smart eftersom Du ifrågasatt mig.

Vill verkligen passa på tacka "slowmove" för att han har faktiskt lärt mig jättemycket , en jättebra mentor, utan hans hjälp skulle massor av folk fortfarande vara förbannade på mig. Och då skulle inte något av mina inlägg vara
behjälpliga eller ens respekterade i något forum. Det här jag säger om "slowmove" är på fullaste allvar.
(Alla har vi väl varit barn i början)

KOLLA IN: http://forum.macworl...?showuser=35846 , så kan Ni se att jag bättrat mig, alltså mer positiv och lite ödmjukare i senare inlägg.

För den som tror att jag babblar tekniska obegripligheter för att försöka impa kolla in hur jag förklarat antenner
på ett begipligt sätt (tror jag alla fall) utan en enda fackterm:
http://forum.macworl...400#entry863221

För någon som gillar fysikaliska mysterier så finns det en intressant länk i slutet på detta inlägg
Pharos of Halexandria: (om Barium Titanate) Faktiskt rätt underhållande och relativt begriplig.
http://forum.macworl...300#entry862623

Med Vänliga Hälsnigar och Fullaste Respekt
Che

Redigerat av ErnestoGuevara, 13 augusti 2008 - 01:06.

Postad 13 augusti 2008 - 02:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
"Che" >>

Om vi leker med tanken på att du är allvarlig och vet vad du talar om, då predikar du i kyrkan här :blink:

Du bör ju istället nyttja dina kunskaper och kontakter till fördel för de som inte är riktigt lika lyckligt lottade som du med sin iPhone, använda dem för att påverka Apple samt Telia. Sedan måste jag lägga till en absolut personlig åsikt här, jag tycker inte att man ger sken av att vara seriös när man signerar med ett namn från en marxistisk revolutionär och gerillaledare.

Postad 13 augusti 2008 - 02:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hej,

Sitter nu på BB med min 1 timma gamla son i famnen, och inser att min fina Iphone har 2 brister (ytterligare):
Jag kan inte skicka "grupp SMS", och
Jag kan inte skicka mer än en bild pr mail.

Eller kan jag detta?

Någon som vet om det går "out-of-the-box", eller om det finns några apps som fixar detta?
Skitjobbigt att skriva om samma text om och om och om och om igen :blink:

/J

Postad 13 augusti 2008 - 03:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Hej,

Sitter nu på BB med min 1 timma gamla son i famnen, och inser att min fina Iphone har 2 brister (ytterligare):
Jag kan inte skicka "grupp SMS", och
Jag kan inte skicka mer än en bild pr mail.

Eller kan jag detta?

Någon som vet om det går "out-of-the-box", eller om det finns några apps som fixar detta?
Skitjobbigt att skriva om samma text om och om och om och om igen ;)

/J

Fy fasen vad härligt! Man får gratulera, hoppas hela familjen mår bra :blink:

Skicka SMS till flera personer samtidigt är inga problem, det är bara att klicka i rutan och välja vem du ska skicka till. Efter att du har valt Person 1 så är det bara att klicka i fältet igen så kan du välja Person 2 osv. Att skicka flera bilder i samma mail undrar jag också om det är möjligt, tror inte att det är det i nuläget.

Ha de fint nu och ta hand om de båda :unsure:

Postad 13 augusti 2008 - 05:25

ErnestoGuevara
  • ErnestoGuevara
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

"Che" >>

Om vi leker med tanken på att du är allvarlig och vet vad du talar om, då predikar du i kyrkan här :blink:

Du bör ju istället nyttja dina kunskaper och kontakter till fördel för de som inte är riktigt lika lyckligt lottade som du med sin iPhone, använda dem för att påverka Apple samt Telia. Sedan måste jag lägga till en absolut personlig åsikt här, jag tycker inte att man ger sken av att vara seriös när man signerar med ett namn från en marxistisk revolutionär och gerillaledare.

-Hej och tack för att du svarade mig, skall verkligen ta åt mig av dina tips :-)

VARFÖR PSEODONYMEN
Börjar med att förklara varför jag valt en marxistisk revolutionär och guerillaledare som pseodonym.
Det är rätt enkelt: jag är född 1959 och var alltså i den åldern man började intressera sig för idoler
när Ernesto Guevara de la Serna blev jätteberömd . Han hängde på väggarna i många pojkrum
på 60 talet. Världen såg totalt annorlunda ut då mot nu och inte begrep en ung pojke vare sig
vad marxist eller revolutionär eller ens guerilla betydde, hade ingen som helst politisk uppfattning.
Så enkelt är det, sen dess liigger Che bara kvar som en hjälte jag idetifierade mig med som liten.
Dessutom är han väl inte kontroversiell längre, mest känd är han nog för sin bok "Guerra de Guerillas"
som finns på världens alla militärakademier idag. Che var extremt intelligent, men rätt liten och led
hela sitt liv av astma. Che var strateg i världsklass och var överlägsen nästan alla han mötte i schack.
Lägg där till utbildad Läkare med toppbetyg, extremt intresserad av resor, hade ett jobb som
kanonfotograf i åt flera tidningar Buenos Aires, Kom från en intellektuell aristokratisk familj.
Var intresserad av filosofi hade alltid en bok i fickan även under strider. Hans viktigaste tillgång
var det grekerna kallar "Pathos" förmågan att känna djupt engagemang och delaktighet i en sak.
Så jag kan ännu idag idetifiera mig med Che utan att skämmas, även om jag har en helt annan
politisk uppfattning. Läs min persomliga profil ...

NU TILL SAKEN
Jo det vore dumt att förneka att jag har goda kunskaper, men problemet är mer av en politisk
natur, folk både inom Telia och Apple har experter med minst lika goda kunskaper som jag.
Så där har jag inget tillföra tyvärr.....
Dessutom har Apple ju en helt annan insikt i produkten (som ingen utomstående har tillgång till)
-Jag har ju bara gjort kvalificerade gissningar. Jag saknar ju massor av fakta för att kunna
komma fram till en godtagbart säker slutsats som skulle hålla för en vetenskaplig granskning.

HAR FAKTISK ÅSTADKOMMIT SAKER I PRAKTIKEN
Men ,även om ingen inte tror det, så har jag har faktisk påverkat en del saker på Telia.
Men det är Apple som har allt ansvar för Iphone, (Telia har givetvis ett ansvar gentemot
kunden enligt Konsumentköplagen). Jag gissar på att Telia troligen är juridiskt bundna av
ett avtal som hindrar dom att uttala sig om Apples produkter. Hos Apple har jag inga
kontakter tyvärr. Dessutom tror jag inte ett så stort internationellt företag
överhuvudtaget skulle bry sig om en rätt så obetydlig person som mig, även om jag
skulle råka känna någon där.....

MEN JAG LOVAR ATT JAG I ALLA FALL FÖRSÖKER PÅVERKA OCH VARA ENGAGERAD
Jag har två syften med deltagande i de två forum där jag försöker verka:

1) Höja kunskapen om allt som rör mobiltelefoni och ge tips som jag hoppas hjälper andra.
Men även för att lära mig själv sådant som jag inte behärskar som mjukvara etc.
Nya tillbehör tricks och finesser, så att jag kan utnyttja min Iphone3G fullt ut.

2) Öka trycket på Telia så att dom tar handen från munnen, vilket jag tror att dom
inte kan göra av rent juridiska skäl. Telia förlorar mycket "Goodwill" på problemet
Telia har ju investerat massor av kunskap och stora pengar för att bygga upp
Sveriges bästa Täckning även på landsbygden och i mindre städer och byar.
Telia har över 20 års erfarenhet av denna ytterst komplexa uppgift som kallas
"Cellplanering" och dom har lyckats mycket bra med detta ! Telias kanske största
konkurransargument är just Täckningen. -Hur tror du dom gillar en telefon som,
i många fall , får folk att klaga på täckningen ? Enligt konsumentverkets Jurist och
även utifrån ett svenskt rättsfall har Du rätt att häva köpet om Du på stora
områden saknar nätkontakt i ett oråde med annars god indikerad täckning.
Att rita en speciell begränsad täckningskarta för just Iphone3G är ur marknads-
strategisk synpunkt naturligtvis helt otänkbart. Tror därför att Telia utåt
inte har något annat val än att tona ner problemets omfattning. Och eftersom
jag gissar på att dom är juridiskt "bakbundna" så accepterar jag faktiskt att dom
dom tonar ner problemet, eftersom det då sker på sker på rationella grunder.
Naturkigtvis trycker dom aktivt på Apple att lösa problemet. Förmodligen
har Telia på ett eller annat sätt betalat Apple för rätten att få sälja den mest
attraktiva mobilen på marknaden. Ingen kunde väl vid tidpunkten för dessa
förhandlingar antaga från att det skulle bli något problem, måste ha kommit som
en stor överraskning för både Apple och Telia. Bägge företagen har säkert
typprovat flera IPhone3G före lanseringen och dessa kan inte ha varit behäftade
med något signifikant fel för då skulle det garanterat ha upptäckts vid testningen.

APPLE KOMMER SJÄLVKLART ATT FIXA PROBLEMET
Jag är helt övertygad om att Apple kommer åtgärda det här problemet
rätt snart, självklart har dom vetat i minst 3v exakt vad det beror på.
Gillar min Iphone skarpt och kommer inte att reklamera den innan nya
"friska" telefoner finns på hyllan. -Kan faktiskt leva ett tag med Edge.

DET ENDA SOM OROAR MIG LITE
Vissa inlägg i debatten och på olika forum där kunder diskuterar visar att
några tror att Apple fortfarande håller på att felsöka och ännu inte hittat
problemet (och det över 30 dagar från att problemrapporter fullkomligt
strömmade in), inte så sannolikt tycker jag. Naturligtvis vet dom exakt vad
problemet är sedan länge. Slutsatsen man då skulle kunna dra av en så lång
tystnad och att ingen uppdatering ännu släppts som löst problemet blir att
det ger en viss indikation på att Apple står inför ett svåråtgärdat problem.
Nu gissar jag bara, men Apple är nog inte i första hand sysselsatta med
med felsökning, utan att det dröjer kan bero på att man är fullt sysselsatt
med att utarbeta en strategisk handlingsplan för skademinimering. Innan
man går ut med åtgärden, vad nu denna än blir. Man måste väga in att
Apple har ett av de absolut starkaste varumärkena i världen. Därför
måst givetvis allt tänkas i genom ur alla olika synviklar, problemet blir nog
inte mindre koplext av att man har att göra med en global lansering i
flera aländer där något olika förusättningar (lagar, etc.) kan råda.

Godnatt, Mitt "Pathos" har tvingat mig att sutta vaken hela natten och
llägga pussel. Mina spekulationer avseende Telia och Apple skall absolut
inte tas som några sanningar, snarare som möjliga hypoteser, eller
kanske bara avfärdas. Det är upp till var och en att bedöma vad som
verkar sannolikt och osannolikt. Om någon sitter inne med ledtrådar
fakta eller andra teorier så kommentera. -Tacksam för alla synpunkter.

Che

Redigerat av ErnestoGuevara, 13 augusti 2008 - 06:46.

Postad 13 augusti 2008 - 06:55

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Ställde som vanligt två st larm igår kväll tills idag, ett på 05.25 och ett på 05.40 blev väckt av min sambo 06.37. Faan telefonen har inte ringt, eller? Kollade på min iPhone och klockan stod på 02.46 el. liknande fattade ingenting?
Nu har jag ställt om klockan manuellt men om jag väljer Stockholm på världsklocka så står den i nuläget på 16.56. Någon annan som har fått detta problem? Fattar inte ett jota, vart kommer tiden i världsklockan ifrån?

Tacksam för hjälp!

Edit: Ser att datumet är den 12/8 också???

Redigerat av RedEnzo, 13 augusti 2008 - 06:57.

Postad 13 augusti 2008 - 07:17

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag har 2 frågor som jag skulle bli tacksam om någon kunde hjälpa mig med;
Alla mina applikationer har börjat krasha så fort jag öppnar dom. Dom fungerar i ungefär 5 sekunder, sedan hoppar telefonen bara tillbaks till huvudmenyn.

Ett enkelt sätt att många ggr lösa detta problem på är att helt enkelt ta bort alla apps på iphonen via iphonen, och sen synka tillbaka dem igen från iTunes. Borde lösa problemet med att de kraschar, har läst en del om andra som haft samma problem och som löst det på detta sätt.

Funkade utmärkt att lösa det så! Nu funkar alla igen!

Häromdagen köpte jag en låt från iTunes via min iPhone, och det funkade ju toppen. När jag sen skulle koppla telefonen till datorn, och synka den rent allmänt, så fick jag ett felmeddelande att denna låten inte kunde synkas till datorn, eftersom jag inte var auktoriserad att använda den på datorn. Fine, tänkte jag. Jag har köpt den från min iPhone, och får således bara använda den på min iPhone. Men eftersom jag synkade mot datorn och den inte fanns med på datorn så plockades den bort även från iPhonen. Så nu är låten helt borta. 9 kronor slängda i sjön. Skall det vara så här?

Testa att auktorisera datorn i iTunes i arkivfältet: Affär->Auktorisera dator.

Hjälpte också! Nu dök låten upp både i datorn och i telefonen.

Tackar ödmjukast för hjälpen!

Postad 13 augusti 2008 - 07:30

myran79
  • myran79
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ställde som vanligt två st larm igår kväll tills idag, ett på 05.25 och ett på 05.40 blev väckt av min sambo 06.37. Faan telefonen har inte ringt, eller? Kollade på min iPhone och klockan stod på 02.46 el. liknande fattade ingenting?
Nu har jag ställt om klockan manuellt men om jag väljer Stockholm på världsklocka så står den i nuläget på 16.56. Någon annan som har fått detta problem? Fattar inte ett jota, vart kommer tiden i världsklockan ifrån?

Tacksam för hjälp!

Hmm... Samma här...dock är tiden 21.26...

Håller telia på med något i sitt nät?

Postad 13 augusti 2008 - 08:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

...

APPLE KOMMER SJÄLVKLART ATT FIXA PROBLEMET
Jag är helt övertygad om att Apple kommer åtgärda det här problemet
rätt snart, självklart har dom vetat i minst 3v exakt vad det beror på.
Gillar min Iphone skarpt och kommer inte att reklamera den innan nya
"friska" telefoner finns på hyllan. -Kan faktiskt leva ett tag med Edge.

...

Trevligt att du kommer tillbaka och fortsätter att delta i debatten, och jag är övertygad precis som dig att Apple ligger ett steg före i denna fråga. De har säkerligen identifierat problemet och jobbar på att lösa det och det är ju faktiskt så att de kan inte gå ut och kommentera om de inte har en strategi/lösning för hur de skall tackla problemet. Detta kan ju förstås vara ganska irriterade för oss kunder, men det är ett farligt för ett företag att gå ut med osäker information och kommentera defekter som man inte har en lösning på. Det hjälper ju inte heller att Apple är kända för att stoppa huvudet i sanden precis.

Testa att auktorisera datorn i iTunes i arkivfältet: Affär->Auktorisera dator.

Hjälpte också! Nu dök låten upp både i datorn och i telefonen.

Tackar ödmjukast för hjälpen!

Så skönt att du slapp återställa! Men hur i hela gatan lyckades du ha ett konto på iPhonen så att du kunde handla musik om inte datorn var inloggad på samma konto? Trodde inloggningsuppgifterna enbart synkades över.

Postad 13 augusti 2008 - 08:13

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Fy fasen vad härligt! Man får gratulera, hoppas hela familjen mår bra :blink:

Skicka SMS till flera personer samtidigt är inga problem, det är bara att klicka i rutan och välja vem du ska skicka till. Efter att du har valt Person 1 så är det bara att klicka i fältet igen så kan du välja Person 2 osv. Att skicka flera bilder i samma mail undrar jag också om det är möjligt, tror inte att det är det i nuläget.

Ha de fint nu och ta hand om de båda :unsure:

Tack för tipset, det var jo enkelt!
Och tack för gratulationen:) alla mår bara bra!

Och tack till Karolinska, som har wifi på BB. Då år inte 3g något bekymmer! ;)

Postad 13 augusti 2008 - 08:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen uppdaterat min 1.1.3 till 2.0.1. Efter lite strul med email så verkar det funka fint. Saknar dock fortfarande ett par applikationer. Fring bland annat men den dyker nog upp snart.

Postad 13 augusti 2008 - 09:18

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Det är ett rykte från innan den lanserades i Sverige. Det enda vi vet är att Telia inte har ett exklusivt avtal, så iPhone kan dyka upp hos andra operatörer.

3 timmar med edge? ######r, det blir väl ganska dyrt? :blink:

Iofs, blir väl inte dyrare än 3G. Men 3 timmar radiolyssnande, hur många mb blir det ungefär? Vad är det för bitrate på sändningarna…?

Postad 13 augusti 2008 - 09:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

3 timmar med edge? ######r, det blir väl ganska dyrt? :unsure:

Iofs, blir väl inte dyrare än 3G. Men 3 timmar radiolyssnande, hur många mb blir det ungefär? Vad är det för bitrate på sändningarna…?

Lite konstigt citerande där :blink:.

Man får väl ha flatrate på data om man skall lyssna på radio via nätet. Bitraten beror ju på kanalen, det är ju inget speciellt för iPhonen utan det är väl vanliga shoutcast sändningar.

Postad 13 augusti 2008 - 09:36

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Så skönt att du slapp återställa! Men hur i hela gatan lyckades du ha ett konto på iPhonen så att du kunde handla musik om inte datorn var inloggad på samma konto? Trodde inloggningsuppgifterna enbart synkades över.

Bra fråga. Datorn var inloggad på samma konto. Men när jag gick in och valde Auktorisera dator... så fick jag fylla i mitt lösenord en gång till, och sen fungerade det. Kanske är inloggad och auktoriserad inte samma sak. Men nu funkar det iaf.

Postad 13 augusti 2008 - 09:49

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Då har jag äntligen uppdaterat min 1.1.3 till 2.0.1. Efter lite strul med email så verkar det funka fint. Saknar dock fortfarande ett par applikationer. Fring bland annat men den dyker nog upp snart.

Min email strulade också, verkade vara ett allmänt problem om man körde från en gammal backup. Jag fick göra om det och då körde jag från scratch, då funkade det…

(för andra som inte har gjort det, så ni vet, mail kan alltså strula)

Postad 13 augusti 2008 - 10:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Min email strulade också, verkade vara ett allmänt problem om man körde från en gammal backup. Jag fick göra om det och då körde jag från scratch, då funkade det…

(för andra som inte har gjort det, så ni vet, mail kan alltså strula)

Jag fixade mailen med BossPrefs dock. Under More finns ngt som heter Fix user Dir Permissions. Det fixade mitt strul med email.

EDIT: Såg att jag var i fel tråd. Jag har en 2G Iphone. Inte en 3G.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 augusti 2008 - 10:07.

Postad 13 augusti 2008 - 10:33

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0

Tacksam för hjälp!

Stäng av automatisk tid och ställ tiden manuellt istället.
Våra kära operatörer har inte fattat att de kan sända ut tiden i nätet tydligen, var på Tele2 om det förut och nu visar Telia att de inte heller fattat det.

Postad 13 augusti 2008 - 10:34

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Om någon har ringt mig och samtalet avsutas hamnar jag alltid i kontaklistan, går detta att ändra? Vill att efter avslutat samtal hamna på Home skärmen.

Postad 13 augusti 2008 - 10:46

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Stäng av automatisk tid och ställ tiden manuellt istället.
Våra kära operatörer har inte fattat att de kan sända ut tiden i nätet tydligen, var på Tele2 om det förut och nu visar Telia att de inte heller fattat det.

Har ju funkat tills idag? Nånting måste ju ha ändrats eftersom alla tider på världsklockan är fel...

Postad 13 augusti 2008 - 11:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Om någon har ringt mig och samtalet avsutas hamnar jag alltid i kontaklistan, går detta att ändra? Vill att efter avslutat samtal hamna på Home skärmen.

Nope går inte. Vid avslutat samtal går den tillbaka till senast öppnade applikation och det är telefonappen.

Postad 13 augusti 2008 - 12:32

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Nope går inte. Vid avslutat samtal går den tillbaka till senast öppnade applikation och det är telefonappen.

Anade att det var så, tack för bekräftelsen.

Postad 13 augusti 2008 - 12:34

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Jag fixade mailen med BossPrefs dock. Under More finns ngt som heter Fix user Dir Permissions. Det fixade mitt strul med email.

EDIT: Såg att jag var i fel tråd. Jag har en 2G Iphone. Inte en 3G.

Oh, sheisse, samma här. Jag har en 2G iPhone. Excuse us! :unsure:

Postad 13 augusti 2008 - 13:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jag saknar fortfarande ett par saker gällande samtalsfunktioner som någon gärna får berätta om de över huvud taget finns eller ej :

1) Tid för senaste samtal
2) Total tid för utgående samtal
3) Total tid för inkommande samtal

Sedan kan jag berätta att Safari kraschar väldigt ofta hos mig just när jag ska svara på inlägg här på minhembio.com. Detta inlägget började jag att skriva på min iPhone sittandes på balkongen men medans jag skrev så segade gränssnittet till och efter ca två sekunder så låste sig telefonen medans en bokstav var "highlightad", dvs att den höll på att skriva ut den men frös där. Efter ca 30-60 sekunder så bootar telefonen om. Detta händer endast just på minhembio.com då jag inte har upplevt att Safari kraschar på någon annan sajt jag har besökt.

Någon annan med liknande problem?

Postad 13 augusti 2008 - 13:36

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Japp det händer mig med att safari kraschar. Ibland så jag kommer till hemmenyn men ibland så startar telefonen om.

Postad 13 augusti 2008 - 14:08

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag kontaktade min lokala Teliabutik i dag angående sprickorna i plasten.

Nu ska jag personligen avvakta lite innan det blir boxhandskar på, invänta att Apple ger direktiv till sina återförsäljare.

Personalen jag pratade med bad att få återkomma senare, efter att hon undersökt saken. En timme senare ringde hon upp och sade att hon diskuterat problemet med Anovo som ansvarar för servicen.
Vet ni vad vad hon säger?
- Anovo kan inte garantera att det går på garantin då det kan ha uppkommit genom ovarsamhet från kundens sida.
Jag sade att det är väl självklart att om en produkt går sönder pga undermålig kvalité, att det ska täckas av garantin. Köper du en Falukorv och upptäcker att den har spruckit så får du en ny.

Svaret jag fick var att jag kunde kontakta dom själv för diskussion,löjligt....

Det är väl knappast kundens ansvar att tvista med ett serviceställe och riskera att få betala en reparationskostnad.
Dom måste väl vara läskunniga och inte ha missat skriverierna i fackpressen.

Jag testade sedan att ringa till butiken på Kungsgatan i Stockholm, dom borde ju veta vad som gäller, eller?
Killen jag pratade med där bad mig naturligtvis att vänta ,tissel,tassel.
Efter ett tag återkom han med en "bunt papper"(enligt honom) från Apple, men kunde inte hitta några instruktioner vad som gäller. Han tyckte också att det var konstigt iom att problemet är känt bland återförsäljarna.
Men han sade att det är ett typiskt garantiärende, så lämna in telefonen. Det kunde ta upp till 14dagar, men man kunde få en låne-telefon under tiden.

Vad är det som gäller då? Har vi geografiska skillnader i garantifrågor inom Sverige, eller inom Telia?
Dåligt är det gentemot kunden iaf, att låta kunden sväva i ingenmansland.

Nu hade jag inte väntat mig att de skulle ta emot telefonen med öppna armar och givit mig en ny, så jag avvaktar och ser om Apple tar bort munkavlen snart.

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 13 augusti 2008 - 14:09.

Postad 13 augusti 2008 - 14:26

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Vad jag har hört så har personer som fått sprickor i plasten fått nya men tror ej det var sverige.

Postad 13 augusti 2008 - 14:27

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
spontant, det är tragiskt hur man behandlar sina kunder....chasha in kan dom sen skiter dom i en totalt
när det gäller sprickor i plasten är du ju inte ensam...bra att internet finns :unsure:

..men telia och presstalesman irene bör väl ha lite ont i magen nu iallfall...

http://www.nyteknik....ticle393845.ece

massor i utländsk press senaste 12 timmarna...

ett par exempel

http://www.ilounge.c...nection-issues/
http://hardware.slas...i...50&from=rss
http://gizmodo.com/5...y-lousy-chipset

vet ej om det har med saken att göra men lagerstatus är borttagen från telias websida
fanns definitivt den 9:aug

Redigerat av fastball, 13 augusti 2008 - 14:30.

Postad 13 augusti 2008 - 15:18

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Vad jag har hört så har personer som fått sprickor i plasten fått nya men tror ej det var sverige.

Spruckna illusioner
Enligt denna tråd så verkar det som de besöker en Applestore och får en ny, nu är det flera som får sprickor i sina nya med.

Postad 13 augusti 2008 - 15:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

spontant, det är tragiskt hur man behandlar sina kunder....chasha in kan dom sen skiter dom i en totalt
när det gäller sprickor i plasten är du ju inte ensam...bra att internet finns :unsure:

..men telia och presstalesman irene bör väl ha lite ont i magen nu iallfall...

massor i utländsk press senaste 12 timmarna...

ett par exempel

http://www.ilounge.c...nection-issues/
http://hardware.slas...i...50&from=rss
http://gizmodo.com/5...y-lousy-chipset

vet ej om det har med saken att göra men lagerstatus är borttagen från telias websida

Låter som att det är pågång nu? asså nu måste ju apple jobba för fullt med att lösa problemen!?
jag hoppas de byter ut alla defekta mobiler utan att man själv ska behöva göra så mycket..
typ som volvo:)

Postad 13 augusti 2008 - 15:41

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har lyckats få till rätt hyfsad batteriprestanda men man handikappar telefonen rejält. Slår av platstjänster, stänger av pusch, kopplar bort 3g och wifi samt stänger automatisk ljus och håller den under mitten på ljusstyrka. Den har nu klarat 3 dagar och då har jag surfat, kollat mail youtube mm regelbundet. lyssnat många timmar på ipod mm.......

Redigerat av el_zicko, 14 augusti 2008 - 15:09.

Postad 13 augusti 2008 - 17:49

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Här också testat dessa saker och batteriet räcker inte kortare en något annat men sen jag köpte denna leksak så här ju mobil användandet ökat med 200%. T ex nu sitter jag på min iPhone ock skriver :unsure:.

Postad 13 augusti 2008 - 17:58

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Eller så är det kanske bara så att den sidan var onödig nu när tillgången på iPhones är god?

Postad 13 augusti 2008 - 23:12

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Sitter och funderar lite på om jag har problem med 3G på telefonen. Jag är lite osäker på vad man kan förvänta sig för täckning och hastighet då jag inte tidigare använt mig av internet på mobilen.

När man rör sig inom storstockholm, bör man då i princip alltid ha kontakt med 3G-nätet? Vilken ned/uppladdninghastighet bör man få med SpeedTest-programmet?

Postad 14 augusti 2008 - 02:54

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Äntligen har en hel del lobbande med tidningar och annan media gett resultat. Mer kommer att skrivas i Ny Teknik framöver. Även andra tidningar är nu på gång.

Enligt Telia, som säljer Iphone i Sverige, har endast ett mindre antal kunder hört av sig med Iphoneproblem.
– Hittills har vi inte fått fram några uppgifter som tyder på att det skulle vara ett problem. Men de som inte är nöjda ska absolut höra av sig till oss, säger Iréne Krohn, pressansvarig på Telia Sonera.

Ha... vilket skämt!

Att det verkligen handlar om ett hårdvaruproblem i Iphone styrks av expertmätningar som Ny Teknik tagit del av.

Ja mjukvaruteorin är ju bara önsketänkande. Dock ej hos mig.

Det har varit en hel del nötande vid tangentbordet och i telefon. Så jag tackar er som har gjort som jag för att detta inte skulle få passera obemärkt förbi, ett särskilt tack till dig Che. Och kom ihåg det är de som använder Apples produkter och kritiserar dem som gör Apple bättre, inte dom som jamsar med och tycker allt är bara sååååå läckert som det är.

ps. hittade min första "självspricka" i min vita iPhone igår plus en del andra märken. De satt alla under gelcoaten, alltså inte gjorda av mig.

Mvh 123456

Redigerat av 123456, 14 augusti 2008 - 03:59.

Postad 14 augusti 2008 - 08:34

pascal
  • pascal
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag kontaktade min lokala Teliabutik i dag angående sprickorna i plasten.

Personalen jag pratade med bad att få återkomma senare, efter att hon undersökt saken. En timme senare ringde hon upp och sade att hon diskuterat problemet med Anovo som ansvarar för servicen.
Vet ni vad vad hon säger?
- Anovo kan inte garantera att det går på garantin då det kan ha uppkommit genom ovarsamhet från kundens sida.
Jag sade att det är väl självklart att om en produkt går sönder pga undermålig kvalité, att det ska täckas av garantin. Köper du en Falukorv och upptäcker att den har spruckit så får du en ny.

Svaret jag fick var att jag kunde kontakta dom själv för diskussion,löjligt....

Det är väl knappast kundens ansvar att tvista med ett serviceställe och riskera att få betala en reparationskostnad.
Dom måste väl vara läskunniga och inte ha missat skriverierna i fackpressen.

Fick liknade svara när jag va inne på Telia Butiken vid Skanstull i Stockholm. Tjejen sa direkt att det inte va garanti då det va yttre åverkan.
Va då för yttre åverkan, att jag använt telefonen. Har haft den i 2 v och så fort jag inte hållt den i handen har den legat i ett fodral. Det är väl inte äggskal den är gjord av.

Har inga problem om det skulle vara repor, det får man leva med. Men att det uppstår sprickor efter 2v det är inte okej.

Man blir ju inte så sugen att lämna in den om det finns risk att man får betala. Och på så sätt blir det inte så många som lämnar in sin telefon och därmed inget stort problem som kommer att tas upp som "allmänt kännt problem"

Får knalla förbi Kungsgatan och se va de säger där.

Kanske är jag lite negativ nu,en jag gillar inte att någon säger till mig att det är jag som haft sönder min telefon när ser att det ärmånga fler som haft samma problem.

Måste avsluta och säga att jag älskar min iPhone. Har haft en P900 i 4.5 år har inte saknat den 1 minut.

Postad 14 augusti 2008 - 08:57

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Fick liknade svara när jag va inne på Telia Butiken vid Skanstull i Stockholm. Tjejen sa direkt att det inte va garanti då det va yttre åverkan.
Va då för yttre åverkan, att jag använt telefonen. Har haft den i 2 v och så fort jag inte hållt den i handen har den legat i ett fodral. Det är väl inte äggskal den är gjord av.

Har inga problem om det skulle vara repor, det får man leva med. Men att det uppstår sprickor efter 2v det är inte okej.

Man blir ju inte så sugen att lämna in den om det finns risk att man får betala. Och på så sätt blir det inte så många som lämnar in sin telefon och därmed inget stort problem som kommer att tas upp som "allmänt kännt problem"

Får knalla förbi Kungsgatan och se va de säger där.

Kanske är jag lite negativ nu,en jag gillar inte att någon säger till mig att det är jag som haft sönder min telefon när ser att det ärmånga fler som haft samma problem.

Måste avsluta och säga att jag älskar min iPhone. Har haft en P900 i 4.5 år har inte saknat den 1 minut.

Visst är det tråkigt med detta misstroende mot oss kunder. Jag har då aldrig varit så försiktig och omsorgsfull med någon telefon någonsin. Jag har den i ett fodral när den inte används, lägger den tillochmed aldrig direkt på ett bord utan en liten, vit frottéduk imellan( smått fanatiskt kan tyckas) Men när man fick veta hur ömtålig plasten är så är man extra försiktig.

Håll oss uppdaterade med vad som händer i ditt fall. Hoppas dom ger sig tillslut,när hela USA kryllar av telefoner som byts ut utan bråk.

Postad 14 augusti 2008 - 09:17

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Kan bara räcka upp handen.
Var inne på Teliabutiken i Vällingby för att lämna in min Iphone, där "lådan" för simkortet är trasig. "Spaken" som skall pressa upp lådan verkar ha brutits av.
Svaret från snorungen(!) i butiken var att det var det med stor sannolikhet inte gick på garantin, för det kunna jo vara något jag själv hade haft sönder!
Javisst, om det att byta simkort, är att gå utanför "normal användning", så får jag väl ge med mig.
Anyway, jag sket i att lämna in telefonen, då den jo faktisk fungerar (fast det ser lite konstigt ut med den lilla tape-flap som nu stickar upp ur telefonen - används för att dra upp lådan).
Det var helt enkelt inte värd att vara utan "vidundret" i 10 dagar (och sen riskera en faktura).

Man blir jo bara less över ett sådant bemötande, och det spär bara på 100 liter extra bensin på min "Jag-hatar-Telia" brasa ;)

Postad 14 augusti 2008 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Skyll på Apple. Det är deras dåliga hårdvara som är problemet.
Trist att de gick från 2G som är helt klockren utan några som helst problem till att släppa sånt skräp som 3G Iphone verkar vara.
Verkar som de stressat ut den. Funderade på att köpa en ny men väntar till nästa generation om de nu är bättre dvs.

Postad 14 augusti 2008 - 09:35

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Har ni problem med Telia, ring Apple och fråga hur ni skall göra. Andra produkter från Apple tex iPod, går ju via deras servicecenter även om dom är sålda hos annan ÅF.

Postad 14 augusti 2008 - 09:42

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har ni problem med Telia, ring Apple och fråga hur ni skall göra. Andra produkter från Apple tex iPod, går ju via deras servicecenter även om dom är sålda hos annan ÅF.

Vi som har problem (iaf jag) har ringt Apple. Där får man tala med ett talsvar som hänvisar till teleoperatören. Fin kontakt?! Men iaf stå på er det är Telia som har huvudansvar gentemot er som kund. De har sålt varan till er. Gå in till era teliabutiker be dom skicka era telefoner.

Redigerat av 123456, 14 augusti 2008 - 09:43.

Postad 14 augusti 2008 - 09:46

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0

Vi som har problem (iaf jag) har ringt Apple. Där får man tala med ett talsvar som hänvisar till teleoperatören. Fin kontakt?! Men iaf stå på er det är Telia som har huvudansvar gentemot er som kund. De har sålt varan till er. Gå in till era teliabutiker be dom skicka era telefoner.

Om man nu beställde sin Iphone 3G från Telias hemsida, måste man då skicka den till dem eller kan man gå till vilken telia butik som helst och klaga ev. lämna in den?

Postad 14 augusti 2008 - 09:51

123456
  • 123456
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Om man nu beställde sin Iphone 3G från Telias hemsida, måste man då skicka den till dem eller kan man gå till vilken telia butik som helst och klaga ev. lämna in den?

Vilken butik som helst borde funka. Telia som Telia tycker man ju.

Postad 14 augusti 2008 - 09:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

ska gå att lämna in den i närmsta återförsäljare, altså vilken telia butik som helst.

Postad 14 augusti 2008 - 10:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
nån som vet om det går att se sina "favorit låtar" i iphone som man har rankat?

Postad 14 augusti 2008 - 11:48

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

nån som vet om det går att se sina "favorit låtar" i iphone som man har rankat?

gå till spellistor och sedan högsta betyg

Postad 14 augusti 2008 - 11:56

ErnestoGuevara
  • ErnestoGuevara
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Nu "dör" Che, Ernesto Guevara, och begravs under en stor
sten ...men jag vill tacka er alla för att jag fått vara med i
detta forum. Che kommer inte att uttala sig mer eller svara
på några inlägg.

Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att
deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr.

Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag
fortfarande vill få tillgång till information och deltaga,
men kommer inte alls att vara lika aktiv.

Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min
familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och
vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa
opertör)

Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack
till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta.
Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av,
med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor" .

"Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden
för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire.

-Farväl !
Che eller Ernesto Guevara

Postad 14 augusti 2008 - 14:44

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

gå till spellistor och sedan högsta betyg

va? när jag går in på "spellistor" kommer det bara upp "on-the-go" å sen kan jag välja att lägga musik där bara?

Nu "dör" Che, Ernesto Guevara, och begravs under en stor
sten ...men jag vill tacka er alla för att jag fått vara med i
detta forum. Che kommer inte att uttala sig mer eller svara
på några inlägg.

Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att
deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr.

Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag
fortfarande vill få tillgång till information och deltaga,
men kommer inte alls att vara lika aktiv.

Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min
familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och
vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa
opertör)

Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack
till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta.
Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av,
med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor" .

"Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden
för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire.

-Farväl !
Che eller Ernesto Guevara

hejdå, kul att du ville delta i diskutionerna:)

Postad 14 augusti 2008 - 15:22

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Någon som kommit på nåt bra sätt att få in hotmail i telefonen (förutom izymail som kostar 130kr i månadenvilket jag ej har lust att betala).
En annan sak med, går det att vidarebefodra en kontakt man har i telefonboken via sms som man kan med äldre telefoner?
Hittar inte hur man gör isf.

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.