Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 23 February 2011 - 08:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hah, Bisping gråter ut i pressen för att Rivera driver med honom.  Rivera är rätt lustig faktiskt, hans musikmedley som han gjorde för några månader sedan var också grymt. Hoppas nu han slår Michael "The Cunt" Bisping medvetslös också. Men det är nog tveksamt, Bisping backar nog och petar sig till en poängseger mot en helt oskadd Rivera. Edit: Här är videon http://www.youtube.c...h?v=nPvjHn7oGX4Som kommentaren överst där säger, Bisping drev med en döv kille - då har man tappat rätten att klaga om någon annan trackar dig!
Redigerat av Kamui, 23 February 2011 - 08:15.
Postad 23 February 2011 - 10:23
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Postad 24 February 2011 - 00:43
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Snubblade in på lite Mike Tyson-klipp på tuben..
Frågan är om han inte hade klarat sig sjukt bra i MMA-scenen i sina glans dagar; han hade hyfsade nävar 
Lite TDD och några timmars BJJ-träning i veckan ett år så hade han varit rätt farlig
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 24 February 2011 - 00:43.
Postad 24 February 2011 - 03:42
Metalmartin
-
Metalmartin
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Det är för lite grymma submission ala finger four leg lock och andra "smärtsamma" WWE moves inom dagens MMA
Redigerat av Metalmartin, 24 February 2011 - 03:42.
Postad 24 February 2011 - 08:31
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Snubblade in på lite Mike Tyson-klipp på tuben..
Frågan är om han inte hade klarat sig sjukt bra i MMA-scenen i sina glans dagar; han hade hyfsade nävar  Lite TDD och några timmars BJJ-träning i veckan ett år så hade han varit rätt farlig 
Ja han var ju en enorm fysisk talang, större än någon inom mma. Sen är han ju något överreklamerad som boxare, men med rätt tränare och träning sen barnsben så är jag övertygad om att Tyson hade varit i Fedor-klass tack vare de fysiska förutsättningarna. Dessutom hade han förmodligen sålt mer PPV än alla andra fighters tillsammans. Det är för lite grymma submission ala finger four leg lock och andra "smärtsamma" WWE moves inom dagens MMA 
Finns ju Lesnar! Men hans främsta move är ju fosterställningen...
Postad 24 February 2011 - 12:37
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja han var ju en enorm fysisk talang, större än någon inom mma. Sen är han ju något överreklamerad som boxare, men med rätt tränare och träning sen barnsben så är jag övertygad om att Tyson hade varit i Fedor-klass tack vare de fysiska förutsättningarna. Dessutom hade han förmodligen sålt mer PPV än alla andra fighters tillsammans.
Han är rätt grym på breakdance också.
Postad 24 February 2011 - 15:36
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Run little piggy, ruuun! Dos Santos = Avslutar Cock Chestnars karriär.
Postad 24 February 2011 - 19:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Run little piggy, ruuun!
Dos Santos = Avslutar Cock Chestnars karriär.
Heh, jag är inte riktigt lika övertygad som ni andra - är osäker på hur JDS hanterar en mustig double leg. Kan han försvara en sån så är ju Brocken dead man walking (ljuva tanke). Annars ser jag det ungefär som Herring-fighten, han dominerar och vinner via toppkontroll.
Postad 26 February 2011 - 17:23
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Riktigt skoj att se hur upprörd Bisping har varit på invägningen och presskonferensen, Jorge har verkligen lyckats med sina provokationer. Team Takeover har en bra behind the scenes video från senaste Strikeforce, skoj att se Overeem och andra fighters: Takeover
Postad 26 February 2011 - 17:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Heh riktigt skoj att se.
Gud vad jag hoppas Bisping blir knockad
Har ni nå säkra bet för inatt ?
Ett bet med
George S.
Ross P
Alexander G
Rivera.
Fitch.
Och ett som är likadant men med Bisping och Fitch som vinnare
Edit
Fan vilken skön vinst för alexander 
Och en vinst för Ross.
Allt började bra men sen blev de dags för George,fågelbröstet.
Jag var helt övertygad om att han skulle vinna.
Mirakulöst att han ens klarade sig genom första ronden.
Penn vs Fitch såg ju riktigt bra ut fram till 3e ronden.
Kändes som 2-1 till Penn när jag såg fighten.
Men lite trist att höra att Penn hade tänkt sluta om han hade loosat den här fighten.
Känns lite som fel inställning .
Bisping ...Ja vad ska vi säga om han Kamui ?
Silva VS Bisping vore grejor
Men..Så fult de såg ut när Hunt fick in sin uppercut.
såg knappt ut att ta men direkt höjer han näven och så ser man hur hans motståndare är helt groggy
Redigerat av moparman, 27 February 2011 - 11:19.
Postad 27 February 2011 - 13:26
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Heh riktigt skoj att se. Gud vad jag hoppas Bisping blir knockad
Har ni nå säkra bet för inatt ?
Ett bet med George S. Ross P Alexander G Rivera. Fitch.
Och ett som är likadant men med Bisping och Fitch som vinnare
Edit Fan vilken skön vinst för alexander  Och en vinst för Ross. Allt började bra men sen blev de dags för George,fågelbröstet. Jag var helt övertygad om att han skulle vinna. Mirakulöst att han ens klarade sig genom första ronden.
Penn vs Fitch såg ju riktigt bra ut fram till 3e ronden. Kändes som 2-1 till Penn när jag såg fighten. Men lite trist att höra att Penn hade tänkt sluta om han hade loosat den här fighten. Känns lite som fel inställning .
Bisping ...Ja vad ska vi säga om han Kamui ? Silva VS Bisping vore grejor 
Men..Så fult de såg ut när Hunt fick in sin uppercut. såg knappt ut att ta men direkt höjer han näven och så ser man hur hans motståndare är helt groggy
Bisping vann på fusk. Jorge var ju helt glasögd efter det illegala knäet. Han kom aldrig tillbaks. Tycker Fitch vann matchen mot Penn. De 2 första ronderna var jämna och sista var 10-8 till Fitch. Gustafsson såg helt ok ut, lite långsam bitvis. Kinesen var riktigt vass, han kan nog bli farlig för dom flesta. Siver var också bra, tycker han vann ganska klart. Skönt att Hunt fick vinna, var ganska säker på att dom skulle bryta matchen när man fick se han cut.
Postad 27 February 2011 - 15:24
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu tycker jag presskonferansen borde dyka upp..
Kan bli skoj att se.
Postad 27 February 2011 - 19:17
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Bisping vann på fusk. Jorge var ju helt glasögd efter det illegala knäet. Han kom aldrig tillbaks.
Tycker inte att Jorge såg bra ut i någon del av matchen, varken före eller efter knät.. Tror Bisping skulle ha vunnit oavsett. Tyvärr så tror jag knät var ganska så medvetet, vilket är extremt dåligt. Bisping verkade riktigt seriöst sne på Jorge o lät denna känsla ta överhand o slutade med att tänka eller dyligt... Måste erkänna att jag sparade med att titta på allt utom Alexanders match. Trodde faktiskt han skulle ha större problem än vad som blev fallet, men som Fred2 var inne på, det såg ut att gå lite långsamt.. Börjar tycka att min favorit BJ Penn ska lägga handskarna på hyllan för gott, han är inte alls sig själv i octagonen längre o jag vill minnas hans bataljer som något positivt o inte bli påmind om det gångna året
Postad 27 February 2011 - 19:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker ändå Penn gjorde de rätt bra i rond 1 och 2..
Bra strategi av Penn..
Fitch sa att han var verkligen överaskad och att de tog rätt lång tid för han att ställa om.
Om de är sant eller svammel de vet jag inte.
Däremot var rond 3 var en katastrof.
Men Fitch är ingen man vill ha på sig upptryckt mot buren
Postad 27 February 2011 - 21:18
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hmm, några snabba kommentarer... Hunt var UNDERBAR att se, fasen vad skönt att han fick en seger. Det var han värd efter alla år! Gustafsson ser ju långsammare ut än vad han är pga storleken. Men det såg riktigt bra ut, han börjar bli varm i kläderna. Stor skillnad jämfört med solariekrigaren Bielkheden t.ex.  Det blir spännande att se hans fortsatta karriär. Kul att G-Sot förlorade, började störa mig på honom i TUF och det har fortsatt. BJ... Fan jag gillar ju BJ (förutom alla ursäkter om bristande motivation som är skrattretande), och här tycker jag han ser riktigt j*vla bra ut med tanke på motståndet. Jag trodde han skulle vara helt chanslös! Jag hade faktiskt oavgjort jag också: 10-9 10-9 8-10. Hade det varit fem ronder hade han blivit avslutad (även av Fitch), men han klarade sig bra längre än vad jag trodde. Särskilt med tanke på hur jäkla liten han är i ww. Första ronden var mycket trevlig att se. Tredje var ju brutal, vilken kross. Värre än GSP II.  Fitchs taktik är lika destruktiv och tråkig som vanligt, men det var kul att han fick näsan demolerad iaf  Med tanke på hur Penn såg ut så tycker jag inte att han ska lägga handskarna på hyllan, men han såg väldigt uppgiven ut. TIllbaka i lw igen, där spöar han alla utom Frankie. Ww går bara inte. Om han vinner 3-4 fighter övertygande i lw kanske det kunde vara aktuellt med en tredje Edgar-fight. Men inte tidigare. Bisping... Att snacka så mycket som han gör för att sedan bli sur när någon slänger käft tillbaka? Vidrigt. Jag spyr på den sopan. Rivera borde inte fortsatt fighten efter det avsiktliga knäet, men dum som han är så gjorde han det och då är det ju inget att orda om.  Käka läder sopa!
Postad 27 February 2011 - 22:48
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Bisping... Att snacka så mycket som han gör för att sedan bli sur när någon slänger käft tillbaka? Vidrigt. Jag spyr på den sopan. Rivera borde inte fortsatt fighten efter det avsiktliga knäet, men dum som han är så gjorde han det och då är det ju inget att orda om. Käka läder sopa!
Lätt att ta till starka ord mot någon man tycker illa om, lätt dömma dom hårdare. Sen är han ju engelsman också, jag menar, bara det Har full förståelse för att Jorge fullföljde matchen, hur populärt hade det blivit bland publik o tv tittare om han vägrat?? Alla är inte "skolade" o skulle ha nära noll förståelse för något annat...ja det är vad jag tror i alla fall  Å som sagt, tror Bisping skulle ha vunnit matchen ändå, knät blev ju bara ett sätt att förkorta det hela på
Redigerat av nickeskbg, 27 February 2011 - 22:49.
Postad 28 February 2011 - 08:13
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Lätt att ta till starka ord mot någon man tycker illa om, lätt dömma dom hårdare. Sen är han ju engelsman också, jag menar, bara det Har full förståelse för att Jorge fullföljde matchen, hur populärt hade det blivit bland publik o tv tittare om han vägrat?? Alla är inte "skolade" o skulle ha nära noll förståelse för något annat...ja det är vad jag tror i alla fall 
Å som sagt, tror Bisping skulle ha vunnit matchen ändå, knät blev ju bara ett sätt att förkorta det hela på 
Är inte alls så säker på att Bisping hade vunnit matchen. I standup såg Riveira riktigt bra ut och hade skakat Bisping en gång. Bisping tog poäng med sina nedtagningar. Men efter knäet var Riveiras ben borta och han var helt stillastående i standup. Han fick in några snabba slag pga att han antagligen var arg efter knäet, men man såg att något var väldigt fel med honom.
Postad 28 February 2011 - 08:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Lätt att ta till starka ord mot någon man tycker illa om, lätt dömma dom hårdare. Sen är han ju engelsman också, jag menar, bara det Har full förståelse för att Jorge fullföljde matchen, hur populärt hade det blivit bland publik o tv tittare om han vägrat?? Alla är inte "skolade" o skulle ha nära noll förståelse för något annat...ja det är vad jag tror i alla fall 
Å som sagt, tror Bisping skulle ha vunnit matchen ändå, knät blev ju bara ett sätt att förkorta det hela på 
Heh, skulle jag tycka illa om en engelsman som dessutom beter sig som en barnunge? Låter osannolikt!  Men jag hade nog inte reagerat samma om en skitsnackare som Sonnen hade gjort likadant. Dock tror jag inte att Sonnen skulle varit så mesig och krävt av UFC att häcklaren inte skulle få vara med på presskonferenser osv som Bisping gjorde. Han hade bara snackat tillbaka. Just det att han reagerade som han gjorde på Riveras trash talk fick mig att ogilla honom (om möjligt) ännu mer än tidigare. Han själv brukar snacka så kopiöst med skit om hur den och den personen kommer bli knockad och det ena med det andra, för att sedan ha en gameplan som består i att peta på motståndaren och springa. Han var ju avundsjuk på Matt Hamill och hade kommentarer kring att han är döv dessutom, vilket kanske faktiskt var lite över gränsen. Dessutom var han ju kaxig efter att ha förlorat strikinggamet mot Hamill när han sa "Matt borde hålla sig till brottning". Då blir det sjukt töntigt att han gråter när någon trackar honom själv. Som tur är finns Hendo-bilderna kvar på nätet fortfarande.  Dö! Edit: Vitor verkar vilja ha lite kanonmat för att komma "back on track", detta är från hans Twitter: On my way to the airport going back to vegas I am looking forward to fight bisping on may card I need to fight soon I want to get busy
Springer Bisping snabbare än Vitor? Om inte så är han dödsdömd.
Redigerat av Kamui, 28 February 2011 - 08:27.
Postad 28 February 2011 - 08:56
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag tror Dana White vill få fram Bisping i en titelmatch för att kunna sälja in UFC ännu bättre i England. Tror Bisping får en lite enklare motståndare än Vitor innan titelmatchen, Vitor skulle krossa honom. Team Takeovers senaste video från senaste Strikeforce, skoj att se lite behind the scenes: Takeover. Skoj att se när han träffar Greg Jackson som han har haft ett Twitter-krig med om hur tråkigt Team Jackson är.
Postad 28 February 2011 - 09:15
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Titelfight för Bisping... Han har ju skytt southpaws som pesten (aldrig mött någon), så Vitor och Anderson vill han nog helst inte möta. Men det kunde säkert vara underhållande att se. Hans petande jabbar skulle Anderson kunna ha mycket kul åt (Griffin-fighten typ), och Vitor skulle väl klappa till honom så hårt att bara shortsen är kvar i buren.
Finns många roliga matchups för Bisping! Han har väl snart mött alla på den lägre halvan av divisionen, börjar bli dags för Marquardt/Okami/Sonnen mfl nu.
Postad 28 February 2011 - 16:47
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
börjar bli dags för Marquardt/Okami/Sonnen mfl nu. 
Vore så fint att se "the cunt" mot lite tuffare motstånd så att han blir totaldominerad, för kommer han att fortsätta att svälja högerhänder mot top tier fighters så kommer det bli repris efter repris på Hendo's knock.
Postad 28 February 2011 - 18:49
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Titelfight för Bisping... Han har ju skytt southpaws som pesten (aldrig mött någon), så Vitor och Anderson vill han nog helst inte möta. Men det kunde säkert vara underhållande att se. Hans petande jabbar skulle Anderson kunna ha mycket kul åt (Griffin-fighten typ), och Vitor skulle väl klappa till honom så hårt att bara shortsen är kvar i buren. Finns många roliga matchups för Bisping! Han har väl snart mött alla på den lägre halvan av divisionen, börjar bli dags för Marquardt/Okami/Sonnen mfl nu. 
Sonnen är min drömmotståndare för Bisping, finns bara en möjlighet hur den matchen kommer gå. Men som sagt var Brittiska marknaden är viktig och jag tror att Dana White vill att Bisping ska möta Anderson om titeln i England. Men för att det skall få någon trovärdighet måste han slå något av dom stora namnen och av dom 3 du nämner så har Bisping nog störst chans mot Marquart. Men egentligen måste Bisping slå Okami för att få en titelmatch och det är kanske vad som händer nu när GSP troligtvis ska möta Anderson.
Postad 28 February 2011 - 19:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm Sonnen vore inte helt fel...
Men trots att jag får äckelkänslor i kroppen av att tänka på Silva så skulle det vara en njutning att se han leka med Bisping i 5 ronder...Tänk en peppad Silva som blivit hånad en månad av en Bisping som på allvar tror han ska vinna över Silva..
Hohoho...
Eller Vitor..De vore skoj
Tror Bisping är för viktig för att offras till bättre fighters så jag skulle bli förvånad om han fick möta nån i toppen än
Edit
With a controversial victory over Jorge Rivera at this past weekend's UFC 127 event, co-headliner Michael Bisping owns three consecutive wins and a 4-1 record over his past five fights.
Contenders such as Chael Sonnen, Yushin Okami and Alan Belcher seem logical next opponents for the Brit, but another notable has throw his hat into the ring.
And it's recent title challenger Vitor Belfort.
In a recent Twitter update, Belfort said he hopes for a May fight with "The Ultimate Fighter 3" winner.
"I need to fight soon," Belfort (19-9 MMA, 8-5 UFC) wrote. "I want to get busy."
Edit
Hohohohoho läs detta mail från Sonnen till Joe Silva
o: Joe Silva, Matchmaker Extraordinaire, Ultimate Fighting Championship
Re: Spitsbing & his tainted victory
Joe:
If you get a chance to talk with him, please mention to your idiot-in-residence Michael Spitsbing it’ll be a little tougher to knee ME in the head when I’m charging at him like a runaway train and mincing him through the fence like a boiled potato, should we ever have the pleasure of each other’s company for a few (VERY few) moments in the Octagon.
Oh; and I’d suggest to him being a little careful about spitting on any of MY cornermen, since any one of them can beat him up as badly as I can. Thanks ever so much.
Hope all is well.
-Chael Sonnen
mmanytt.se
Redigerat av moparman, 01 March 2011 - 08:37.
Postad 01 March 2011 - 08:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Heh, alla vill möta Bisping  Överreklamerat namn som ändå (konstigt nog) ger lite cred när man spöar honom.
Postad 01 March 2011 - 08:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker de är kul att de retas med Bisping.
I övrigt tycker jag det är kul med trashtalk och fighters som inte är kära i varandra.
Men efter en fight ser jag gärna att de uppträder på ett bra sätt.
Postad 01 March 2011 - 12:37
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Heh, alla vill möta Bisping Överreklamerat namn som ändå (konstigt nog) ger lite cred när man spöar honom.
Det är verkligen den enklaste matchen man kan gå och troligtvis få en titelmatch direkt efter. Sonnen hade varit den roligaste matchningen med tanke på vad som hade hänt med Bisping. Snart är det dags för Sonnen att komma tillbaks och dominera Silva igen, men han borde ta hand om Bisping först. Sonnen Q&A
Postad 02 March 2011 - 10:24
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Vet inte om ni har tagit upp det, men det är nu klart att UFC kommer till Sverige 5 november i år!!!
Postad 03 March 2011 - 14:47
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kampmann vs Sanchez inatt. Fy fan vad gött om dansken krossar "The Dream" som verkar vara hans nya nickname.
Palhares på cardet med
Postad 03 March 2011 - 14:53
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Palhares endast på prelim? Skandal. Dessutom: Lägg ner Facebook-skiten! Sanchez-Kampmann blir rolig att se, jag vet inte riktigt vem jag håller på faktiskt. Diego är alltid med i underhållande fighter (förutom returen mot Kos), men det är ju samma med Kampmann. http://www.youtube.c...h?v=md_8WJzhsow
Postad 04 March 2011 - 21:25
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Någon som kollat på nattens gala??
Tänkte primärt på domslutet i matchen mellan Sanchez och Kampman..
Tyckte nog ändå att dansken borde vunnit, visst, Diego pressade hela tiden framåt men tyckte i det stora hela att han inte lyckades med så mycket. Var vid några tillfällen han lyckades slugga in några träffar o sen lyckades han till slut ta ner Martin på mattan ett kort tag. Tyckte dock att Martin träffade mycket mera samt mycket renare och ser man på "The dreams" ansikte så syntes det tydligt..
Kanske har jag fel men jag gillade inte riktigt domslutet..
Sen gillade jag inte heller att Page förlorade, blää...
Postad 04 March 2011 - 22:40
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Någon som kollat på nattens gala?? Tänkte primärt på domslutet i matchen mellan Sanchez och Kampman.. Tyckte nog ändå att dansken borde vunnit, visst, Diego pressade hela tiden framåt men tyckte i det stora hela att han inte lyckades med så mycket. Var vid några tillfällen han lyckades slugga in några träffar o sen lyckades han till slut ta ner Martin på mattan ett kort tag. Tyckte dock att Martin träffade mycket mera samt mycket renare och ser man på "The dreams" ansikte så syntes det tydligt..
Kanske har jag fel men jag gillade inte riktigt domslutet..
Sen gillade jag inte heller att Page förlorade, blää...
Jag hatar att säga det här, men jag håller med Dana White. Diego vann i mina ögon, om än OERHÖRT knappt. Jag hade också 29-28 Sanchez. Första ronden tyckte jag Kampmann såg jäkligt bra ut, hans boxning var sjukt snygg med mma-mått mätt och han fick Diego att se orörlig ut. Sen i andra fick Sanchez träff på honom och Martin viker ner sig vilket ger sluggern Sanchez vittring på blod. I tredje kommer han tillbaka något, den ronden kunde gått hur som helst - jag hade den till Sanchez. Jämför man ansiktena så vann ju givetvis Martin, men då vann ju BJ mot GSP båda gångerna  Grym fight iaf, särskilt andra som var helt underbar! Fight Metric ger fighten till Martin så det är klart han är besviken. Någon som sett Paul Harris-fighten än? Vill verkligen se hans (förmodat) . Jag fattar inte hur han kan hamna på prelim...
Postad 04 March 2011 - 22:49
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Håller absolut med om att Sanchez träffade rätt bra några gången men det var också allt, han åstadkom inte så mkt i mina ögon än att han hela tiden förde matchen, pressade Martin mot buren o trots alla försök så lyckades enbart ta ner Martin en gång, och kanske var det just nedtagningen som fällde avgörandet, vad vet jag..
Sak samma men jag förstår Martins besvikelse och de burop som hördes från publiken..
Har ännu inte sett några prelim matcher än de som visades under själva huvud galan..
Postad 05 March 2011 - 08:34
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Håller absolut med om att Sanchez träffade rätt bra några gången men det var också allt, han åstadkom inte så mkt i mina ögon än att han hela tiden förde matchen, pressade Martin mot buren o trots alla försök så lyckades enbart ta ner Martin en gång, och kanske var det just nedtagningen som fällde avgörandet, vad vet jag..
Sak samma men jag förstår Martins besvikelse och de burop som hördes från publiken..
Har ännu inte sett några prelim matcher än de som visades under själva huvud galan..
Nej Fight Metric säger ju som sagt att han inte träffade lika mycket som Kampmann. Men domarna har (väl?) inte tillgång till den typen av statistik och det såg ju ut som att Diego pressade och låg på större delen av fighten så därför hade jag honom som vinnare. I efterhand var det nog fel, men men... Fortfarande ingen Palhares-fight... WTF!
Postad 05 March 2011 - 18:26
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nej Fight Metric säger ju som sagt att han inte träffade lika mycket som Kampmann. Men domarna har (väl?) inte tillgång till den typen av statistik och det såg ju ut som att Diego pressade och låg på större delen av fighten så därför hade jag honom som vinnare. I efterhand var det nog fel, men men...
Fortfarande ingen Palhares-fight... WTF!
Tycker Diego vann på UFC's löjliga poäng-system (10 point must). Martin vann första överlägset, sedan var det 2 ronder som kunde slutat hur som helst. Tycker att Martin åtminstone vann en av de 2 jämna ronderna, löjligt domslut igen enligt mig. Liknade Penn-Fitch matchen där Fitch fullständigt dominerade en rond och sedan var det 2 riktigt jämna ronder som kunde gått som helst. Snart dags för veckans höjdpunkt, Strikeforce. Coenen tror jag tar det, riktigt rolig kvinnlig fighter. Men, synd att matchen inte blev mot Tate. Heja Hendo! Hoppas han tar det, skulle vara bra för Strikeforce. Manhoef-Kennedy, vilken match. Tror Kennedy lyckas ta matchen till marken och avsluta där. Om han inte gör det ligger han illa till.
Postad 05 March 2011 - 22:16
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag vill påstå att dansken blev rånad. Hade de 2 första till Kampmann och sista till Diego. Men, men... Lämna det aldrig till domarna.
Postad 06 March 2011 - 12:49
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Strikeforce ja, gillade utgången utav huvudmatchen...
Man vet ju att det alltid finns en stor chans till vinst när "the H-bomb" landar
Postad 06 March 2011 - 13:49
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Haha, ja the H-bomb. Vilken sjuk slägga han har den gode Hendo! Jävligt grym reaktion när han blev träffad tungt i första, bara vräker omkull brassen och rider ut stormen. Fasen vad Anderson gastade i ringhörnan för övrigt!
Coenen är som vanligt med i sköna fighter, jäklar vilken kämpainsats. Hon var ju "mounted more times than Jenna Haze" som The Voice skulle sagt
Manhoef är som vanligt sjukt underhållande, synd bara att han är sämre från rygg än Brock Lesnar. Kennedy är riktigt bra! Jag förstår varför han klarade sig så bra mot Jacare.
Kommentatorerna var ruggigt bra idag IMO, Mauro var inte alls så Goldberg-aktig som han har varit ibland de senaste åren och Shamrock var på en mycket bra nivå. Shamrock och Pat är för härliga när dom gnabbas lite också.
Postad 06 March 2011 - 19:37
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Coenen är som vanligt med i sköna fighter, jäklar vilken kämpainsats. Hon var ju "mounted more times than Jenna Haze" som The Voice skulle sagt 
Japp, o det vill inte säga lite...har jag hört
Postad 06 March 2011 - 19:47
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Haha, ja the H-bomb. Vilken sjuk slägga han har den gode Hendo! Jävligt grym reaktion när han blev träffad tungt i första, bara vräker omkull brassen och rider ut stormen. Fasen vad Anderson gastade i ringhörnan för övrigt!
Manhoef är som vanligt sjukt underhållande, synd bara att han är sämre från rygg än Brock Lesnar. Kennedy är riktigt bra! Jag förstår varför han klarade sig så bra mot Jacare.
Kommentatorerna var ruggigt bra idag IMO, Mauro var inte alls så Goldberg-aktig som han har varit ibland de senaste åren och Shamrock var på en mycket bra nivå. Shamrock och Pat är för härliga när dom gnabbas lite också.
Grymt skönt att Hendo vann, bra match. Coenen verkade inte veta vad hon skulle göra när hon blev mountad, men skönt att hon vann. Egentligen borde nog domaren stoppat matchen tidigare, med tanke på att Coenen bara tog emot stryk. Enkel seger för Kennedy, Manhoef var verkligen chanslös på marken. Jag gillar inte Shamrock, tycker han inte riktigt har koll på vad som händer.
Postad 06 March 2011 - 19:49
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jag gillar inte Shamrock, tycker han inte riktigt har koll på vad som händer.
Håller fullständigt med, är ingen vänn utav hans sätt att kommentera... Skulle va Lasse Kinch istället
Postad 06 March 2011 - 20:46
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Japp, o det vill inte säga lite...har jag hört 
Har också hört det, men vet själv inte vem människan är.  Grymt skönt att Hendo vann, bra match.
Coenen verkade inte veta vad hon skulle göra när hon blev mountad, men skönt att hon vann. Egentligen borde nog domaren stoppat matchen tidigare, med tanke på att Coenen bara tog emot stryk.
Enkel seger för Kennedy, Manhoef var verkligen chanslös på marken.
Jag gillar inte Shamrock, tycker han inte riktigt har koll på vad som händer.
Shamrock är kung, förutom tandställningen då.
Postad 06 March 2011 - 20:55
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Har också hört det, men vet själv inte vem människan är. 
Sääääääkert....!!
Postad 06 March 2011 - 21:03
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Postad 06 March 2011 - 21:16
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Shamrock var som bäst när han var aktiv i Pancrase och Rings, men det var länge sedan. En kille som vill kalla sig själv för the legend blir bara lite för mycket. När han dessutom efter en rond säger att han har en fighter som vinnare av ronden och efter nästa rond säger att han hade den andra fightern som vinnare av rond 1, det hände inte bara igår utan i stort sett varenda fight han kommenterar. Kanske fått några smällar för mycket. En före detta fighter gör inte en bra kommentator, Mauro och Pat var däremot bra. Jag vill fortfarande helst ha the Voice som kommentator i Strikeforce och om han skulle bli det är det bara Pat jag vill ha kvar.
Postad 06 March 2011 - 21:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Inte direkt insatt..Men jag gillade Bonnar när han hoppade in en gala i SF som kommentator
Postad 06 March 2011 - 21:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag tycker Frank är det Goldie borde vara. En kille som man kan göra sig lite lustig över och som kan gnabbas med de andra kommentatorerna på ett ganska skönt sätt. Visst hade han helt fel i Hendo-fighten, men det har iaf jag överseende med när han bidrar till en skön stämning. Goldie maler bara på med reklamsnuttar och felsägningar som får Frank Shamrock att som en Nobelpristagare. Och får man Frank Shamrock att verka smart, då är man bannemej helt slut i huvudet.
Men självklart hade jag hellre haft The Voice än Shamrock och Mauro
Edit: Bonnar var bra ja, men var inte det i WEC?
Redigerat av Kamui, 06 March 2011 - 21:37.
Postad 06 March 2011 - 21:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skulle inte gråta om de gav Joe Rogan kicken.
vist är han bra blabla men jag börjar blir lite less..
Goldie orkar jag inte ens kommentera
edit
Hmm.Kan ha varit det
Efter lite snabbgoggling så verkar du ha helt rätt
hur som helst tycker jag han var riktigt bra
Redigerat av moparman, 06 March 2011 - 21:42.
Postad 06 March 2011 - 22:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Rogan dras ner av Goldie, jag gillar honom skarpt. Förutom att han hypar Brock Lesnar så in i Norden!
Postad 07 March 2011 - 01:46
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
HENDOOOO!!!
Fan vad skönt det var. Faceplanten som Feijao får smaka på såg inte mysig ut.
Coenen-matchen var jag bara mest frustrerad över, men när hon väl fick in triangeln så blev det bra igen.
Manhoef... Fan vad jag gillar killen men så här kasst groundgame kan man inte ha i MMA. Tillbaka till träningen.
Jag säger det igen: Mauro, Bas och The Voice tillsammans är guld.
Postad 07 March 2011 - 07:42
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Det blir tufft för Coenen i nästa match mot "takedown" Tate, när hon nu blev dominerad på marken av en standup-fighter. Tate är ju en ren brottar-typ.
Hade inte Bellator säsongspremiär igår? Får spana in den om jag får chansen ikväll.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|