Humax HDPVR-1000C 320GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(94)
|
Inga priser |
Postad 05 February 2009 - 02:06
Postad 05 February 2009 - 10:41
Känner inte riktigt för att plöja igenom 70 sidor för att eventuellt finna ett svar på mina funderingar, så om detta nedan tagits upp redan så ber jag om ursäkt, men hoppas på att svar i alla fall (eller hänvisning till rätta sidorna). :-D
Är ny ägare av boxen och har ett par funderingar kring inställningen av upplösning.
* Är det meningen att man skall ställa om mellan dessa olika beroende på vilken upplösning programmet sänder i, eller räcker det med att konstant sätta det på 1080i och få bästa bild på sin full-HD-tv oavsett om det är 576 eller 720 som programmet sänds i osv osv? Vad är optimalt för just mig? Och vad menas med "original"-valet i detta fall? Eftersom det finns en speciell knapp för detta på fjärrkontrollen så känns det inte som att det är något som det är tänkt att bara ställas in en gång för alla, men det känns lite knasigt varför man skulle vilja köra med en låg upplösning helt plötsligt om det nu är så att detta är vad boxen skall skala upp/ner till och skicka ut.
Vägled mig. :-D
V-Format knappen är säkert bra… alla har ju inte TV som kan hantera en hel uppsjö av upplösningar. När man ställer den på Original så får man kanalerna i original upplösning, dvs boxen skalar inte upp en kanal på 576 till 1080i.
Får man då en bättre bild om boxen alltid skalar upp till 1080i… Svaret är nog tvekande.
Men en sak är säker, på min Sony X3000 som är ansluten via HDMI blir kanalbyten snabbare om jag alltid har boxen på 1080i. Då behöver TV inte ställa om sig, oftast handlar det om växlingar på 576/1080i och det kan ta en hel sekund i anspråk. Vidare har flera rapporterat att det kan bli en grön ruta när TV växlar mellan upplösningarna men då handlar det väl om apparater i lägre prisklass.
En annan intressant frågeställning är hur man ska ställa in själva TV. Oftast går det att välja någon form av normalläge eller pixelmappat, jag inbillar mig att det blir bättre bild vid pixelmappat men då får man in hela bilden, dvs det som i vanliga fall inte syns ute i bildens yttre kanter.
/ Micke i Luleå
Redigerat av Seafront, 05 February 2009 - 11:06.
Postad 05 February 2009 - 11:40
En annan sak jag funderat över är när man är i radioläge, om det sänds ut någon bildsignal alls då (så länge man inte väljer info för att se vilken kanal man är på vill säga)? Funderar mest eftersom jag har en plasma, och det bästa vore väl om panelen inte behövde "jobba" alls, eller? Just nu kan jag säga att det blir helt svart i rutan när det är i radioläge, men vet inte om det skickas "svart" eller om det inte skickas något alls.
Postad 05 February 2009 - 11:47
Svaret är att det beror på din tv:s prestanda ifråga om dess bildprocessing (och hur den står sig iförh till boxens dito). Dvs det finns inga generella svar.Får man då en bättre bild om boxen alltid skalar upp till 1080i… Svaret är nog tvekande.
Postad 05 February 2009 - 11:58
Tackar för det Seafront. Nu känns det lite klarare.
En annan sak jag funderat över är när man är i radioläge, om det sänds ut någon bildsignal alls då (så länge man inte väljer info för att se vilken kanal man är på vill säga)? Funderar mest eftersom jag har en plasma, och det bästa vore väl om panelen inte behövde "jobba" alls, eller? Just nu kan jag säga att det blir helt svart i rutan när det är i radioläge, men vet inte om det skickas "svart" eller om det inte skickas något alls.
Det kommer väl en fin Humax skärmsläckare efter ett tag?
Postad 05 February 2009 - 12:52
Okej, jag har inte testat under så lång tid än, så vi får se. Inte det första man gör när man fixar en ny box och installerar den på kvällstid när diverse tv-program man vill se sätter igång, hehe.Det kommer väl en fin Humax skärmsläckare efter ett tag?
Postad 05 February 2009 - 13:53
Finns det någon fix på gång eller dom skiter fullständigt i problemet?!
Tycker det har varit jävligt tyst ett bra tag nu!
Postad 05 February 2009 - 22:15
Har dom några erbjudanden med boxen??
Postad 05 February 2009 - 23:10
http://www.comhem.se/guiden.html Tryck sedan på "Jämför".Var inne på comhems hemsida och letade priser på boxen men hittade ingenting. Är jag blind?
Har dom några erbjudanden med boxen??
Postad 06 February 2009 - 09:13
Ja, jag undrar samma sak. Jag väntar på att köpa en HDTV, eftersom jag har ingen HDTV att kolla på, eftersom ComHem har ingen box utan allvarliga fel. TV:n är till sovrummet, och jag kan inte lämna boxen på hela natten i sovrummet. Så snart ComHem fixar 29-minuters buggen, och det är bekräftad här att de har inte lagt till några nya allvarliga fel, så slår jag till.Är det någon som hört vad som händer med 29-min buggen?
Finns det någon fix på gång eller dom skiter fullständigt i problemet?!
Tycker det har varit jävligt tyst ett bra tag nu!
Postad 06 February 2009 - 09:44
Eller så finns det http://www.comhem.se...ampanj_tv_order också, men man får alltid lägre pris på Expert, OnOff, etc än från ComHem direkt. Konstigt men sant.http://www.comhem.se/guiden.html Tryck sedan på "Jämför".
Postad 06 February 2009 - 14:34
Ja, jag undrar samma sak. Jag väntar på att köpa en HDTV, eftersom jag har ingen HDTV att kolla på, eftersom ComHem har ingen box utan allvarliga fel. TV:n är till sovrummet, och jag kan inte lämna boxen på hela natten i sovrummet. Så snart ComHem fixar 29-minuters buggen, och det är bekräftad här att de har inte lagt till några nya allvarliga fel, så slår jag till.
ursäkta kallade du 29 minuters buggen ett allvarligt fel kan inte hålla med dig om det denna boxen är så gått som felfri 29min buggen kommer att fixas vi har inte ens fått första FW ännu tycker inte man ska va rädd gör den enu.
Postad 06 February 2009 - 15:12
En "PVR" med denna bug går ju inte att lita på, så att kalla den "allvarlig" är väl helt rätt? Är det inte just inspelningsfunktionen man är ute efter när man köper en PVR? Att behöva ha den igång med en disk som hela tiden snurrar kanske inte fungerar för alla och diskens livslängd blir ju också betydligt kortare än om den kan vara avstängd 80 % av tiden. Risken är ju också större att fläkt och disk börjar väsnas när den är igång hela tiden. Att betala 3-4000 för den är ganska dyrt för ett riktigt fältprov (som uppenbarligen inte har gjorts ordentligt innan burken släpptes). Om Comhem hade varit smarta hade de ju subventionerat burken kraftigt det första halvåret till dem som nu agerar försökskaniner. Jag vet inte om en del har väldigt kort minne, men hur hanterade Comhem/Humax de fel som fanns i den förra boxen?ursäkta kallade du 29 minuters buggen ett allvarligt fel kan inte hålla med dig om det denna boxen är så gått som felfri 29min buggen kommer att fixas vi har inte ens fått första FW ännu tycker inte man ska va rädd gör den enu.
Edit: Det vore intressant att få reda på om Humax har gjort något stresstest av burken, dvs vad som händer om man har haft den igång non-stop i ett antal veckor/månader. Man kan väl anta att den håller garantitiden ut i alla fall.
Redigerat av hakanh65, 06 February 2009 - 15:34.
Postad 06 February 2009 - 15:18
Jag hänger inte med alls. Jag använder min nuvarande PVR (analog) ofta för att spela in program efter jag gå lägger mig. Om jag skulle göra samma sak med HDPVR:en, så måste jag välja mellan att lämna den på hela natten, med fläktljudet och lampor i min sovrum, eller så måste jag stå ut med risken att jag får inte hela programmet. Jag kan inte leva med det, så för mig är det inte bara allvarlig, det är en total showstopper = inget köp. Jag kan däremot förstår att andra prioritera olika.ursäkta kallade du 29 minuters buggen ett allvarligt fel kan inte hålla med dig om det denna boxen är så gått som felfri 29min buggen kommer att fixas vi har inte ens fått första FW ännu tycker inte man ska va rädd gör den enu.
Ja, exakt. Skulle inte förvåna mig om de aldrig fixa felet och istället lanserar modell "HDPVR2" om 6 månader, som har inte felet. Jag köper inte tills 29-minutersbuggen är uppklarad *och* alla bekräftar att inga nya allvarliga fel har inkommit i nya FW.Jag vet inte om en del har väldigt kort minne, men hur hanterade Comhem/Humax de fel som fanns i den förra boxen?
Postad 06 February 2009 - 15:40
Sen vet jag inte om folk har provat timern på själva boxen? Jag har för mej att det finns en inställning där man anger klockslag för uppstart och avslagning av boxen för inspelning av t.ex. extern PVR. Hur fungerar den? Det kanske löser problemet med 29-minuters buggen?
Edit: Det löser förstås inte problemet men kanske en nästan acceptabel "work around" vid tillfällen då man inte vill ha boxen påslagen.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 06 February 2009 - 15:42.
Postad 06 February 2009 - 16:31
Till saken hör att det är en jäkligt bra box förutom just mjukvarugrejen med timerinspelning från standby. Visst är det en störande detalj men när allt annat är mycket bra så är den lätt att ha överseende med ett tag. Jag skulle faktiskt inte kunna tänka mej att gå tillbaka till den sunkbild jag hade i förra digitalboxen.
Sen vet jag inte om folk har provat timern på själva boxen? Jag har för mej att det finns en inställning där man anger klockslag för uppstart och avslagning av boxen för inspelning av t.ex. extern PVR. Hur fungerar den? Det kanske löser problemet med 29-minuters buggen?
Edit: Det löser förstås inte problemet men kanske en nästan acceptabel "work around" vid tillfällen då man inte vill ha boxen påslagen.
håller med jag tycker inte man ska klaga på 29min buggen den kommer fixas man kan börja klaga om det gått ett år och inget har hänt
Jag hänger inte med alls. Jag använder min nuvarande PVR (analog) ofta för att spela in program efter jag gå lägger mig. Om jag skulle göra samma sak med HDPVR:en, så måste jag välja mellan att lämna den på hela natten, med fläktljudet och lampor i min sovrum, eller så måste jag stå ut med risken att jag får inte hela programmet. Jag kan inte leva med det, så för mig är det inte bara allvarlig, det är en total showstopper = inget köp. Jag kan däremot förstår att andra prioritera olika.
Ja, exakt. Skulle inte förvåna mig om de aldrig fixa felet och istället lanserar modell "HDPVR2" om 6 månader, som har inte felet. Jag köper inte tills 29-minutersbuggen är uppklarad *och* alla bekräftar att inga nya allvarliga fel har inkommit i nya FW.
jag har ändå alltid på min box om hdd går sönder inom ett år så fine har garanti ni som klagar att boxen låter kan bara säga en sak den är knäpp tyst hör inte nått från den... hmm lät lite surt inte meningen sorry
Redigerat av Duckface21, 06 February 2009 - 17:46.
Postad 06 February 2009 - 17:40
Nu är det ju så att alla inte har 29-minutersbuggen, jag har den alltså inte. Det betyder att det finns boxar som är felfria, varför inte avtala vid köpet att den ska bytas ut om buggen finns? Håller med tidigare här i tråden att det är en alldeles utmärkt box, med bra bild och väldigt tystJa, jag undrar samma sak. Jag väntar på att köpa en HDTV, eftersom jag har ingen HDTV att kolla på, eftersom ComHem har ingen box utan allvarliga fel. TV:n är till sovrummet, och jag kan inte lämna boxen på hela natten i sovrummet. Så snart ComHem fixar 29-minuters buggen, och det är bekräftad här att de har inte lagt till några nya allvarliga fel, så slår jag till.
Postad 06 February 2009 - 17:44
Ja, absolut. Om vi kunde lita på att felet skulle fixas inom några veckor, skulle jag köpa direkt. Men det har redan gått nästan 3 månader, och CH har inte ens gått ut med någon datum än så länge. Därför väntar jag. Jag säger inte att boxen är dålig, bara att jag kan inte leva i oändlighet med 29-minuters buggen, och att jag känner mig inte säkert att CH/Humax kommer fixa det snabbt. Andra får göra som de vill, förstås - jag har all respekt för det....när allt annat är mycket bra så är den lätt att ha överseende med ett tag.
Postad 06 February 2009 - 18:08
Postad 06 February 2009 - 19:13
Är det dessutom så svårt att somna med det lilla ljud som fläkten/hårddisken ger ifrån sig, och är det så svårt att dölja alla lampor på panelen så att det blir i princip dagsljus hur man än gör? Att dissa en hel box för detta lilla problem låter rätt ofattbart måste jag säga.
Postad 06 February 2009 - 19:36
Jag hade hållit med dig om burken hade kostat 900 kr men för 4000 kr så vill man inte ha ett sådant fel som man inte heller vet när/om det åtgärdas.Verkar vara en väldigt stor andel som spelar in en massa program på natten här. Och dessutom i princip varje natt, så att man inte någon enstaka gång ens kan lämna burken påslagen över natten för att spela in något. Märkligt.
Är det dessutom så svårt att somna med det lilla ljud som fläkten/hårddisken ger ifrån sig, och är det så svårt att dölja alla lampor på panelen så att det blir i princip dagsljus hur man än gör? Att dissa en hel box för detta lilla problem låter rätt ofattbart måste jag säga.
Postad 06 February 2009 - 19:49
Postad 06 February 2009 - 20:03
När det gäller 29-minuters buggen är den väl egentligen bara störande de första två veckorna för oss som tecknade abonnemang och vill spela in allt. Med "normalmycket" inspelning är det många som klarar att leva med buggen ett bra tag. Boxen har funnits till försäljning i två månader nu. Jag har inte koll på tidsaspekterna i den här industrin men nog lär det ta ytterligare minst en månad innan uppdateringen är verifierad efter konstens alla regler och distribuerad till oss. Sen ytterligare ett par månader innan de boxar som säljs i butikerna kommer med nya utgåvan.
Jag har testat tidsstyrningen nu ett par gånger och det fungerade bra, ingen inspelning blev avbruten. Fast det ju också varit slumpen som gjorde att jag inte råkade ut för buggen just då. Jag skulle vilja uppmana alla att försöka aktivera tidstyrningen så ofta ni kan när ni har programmerad timerinspelning från box i standby. Från menyn ställer man in ett klockslag och kanal då boxen startar upp och stänger av. Då borde buggen undvikas tycker jag. Om någon drabbas av avbruten inspelning vid tidstyrning aktiverad så var snäll och skriv ut det här. Så länge ingen påstår annat kan vi nog utgå ifrån att det är en work around att ta till när man inte kan ha boxen påslagen. Tidstyrningen har dock inget datum. Den tid man ställer in gäller dagligen tills man ändrar inställningarna.
Postad 06 February 2009 - 22:44
Grymt nöjd för övrigt. Viasat Sport HD:s NFL-sändningar är helt galet bra. Och att kunna spela in dessa med bibehållen HD-kvalité känns nästan som en ynnest.
Fixar de 29-minutersbuggen, slår på redigeringsmöjligheten och implementerar bild-i-bild så är min lycka gjord.
Postad 06 February 2009 - 22:50
Inte kul, speciellt nu när man som ny kund vill passa på att lagra upp lite film.
Postad 06 February 2009 - 23:34
Postad 07 February 2009 - 09:17
ExaktJag hade hållit med dig om burken hade kostat 900 kr men för 4000 kr så vill man inte ha ett sådant fel som man inte heller vet när/om det åtgärdas.
Postad 07 February 2009 - 09:29
Exakt
Alla mina tidigare boxar från comhem har alltid stått på ON dygnet runt Fan vet om det sparar så mkt ström i standbyläge med hd(hård disk)inspelningar???Kanske snurrar ändå? Jag tycker boxen är riktigt bra skiter fullständigt i 29 min buggen ..
Men man kanske är dum och göder vattenfall Nån som vet om strömförbrukning/on/stanby?
Postad 07 February 2009 - 11:11
Standby: 1 W
On: 14 W
On/Rec: 16 W
Topp vid start: 20 W
Och jo… mätaren bör vara tillförlitlig, har provat den mot glödlampor (40, 60, 75, 100 och 200 W).
Postad 07 February 2009 - 12:53
Postad 07 February 2009 - 13:27
Ja lipsyncen är jobbig (typ "på spåret" igår)Retar mig mer på de lipsync problemen som uppkommer på vissa kanaler, lipsyncen går ju bara åt ett håll i boxen...
Sen undrar jag om man köper en bra multifjärrkontroll, blir ir signalen bättre då?
Denna fjärris är ju helt kass! (går ju inte o byta kanal om man inte sitter rakt framför boxen!)
MVH
Jonas
Postad 07 February 2009 - 13:49
Sen undrar jag om man köper en bra multifjärrkontroll, blir ir signalen bättre då?
Denna fjärris är ju helt kass! (går ju inte o byta kanal om man inte sitter rakt framför boxen!)
MVH
Jonas
Svaret är ja om det gäller Pronto iallafall, Min gamla RU990 var/är suverän när det gäller riktningskänslighet. Min Humax är placerad till höger/bakom lyssningspositionen och ändå så går det att rikta fjärren mot TV:n utan några som helst problem, Även min nya Pronto klarar detta galant men saknar lite av 990:ans snabbhet(detta går nog att fixas med tweakande).
Håller med om att original fjärren är helt värdelös, Absolut det sämsta jag ägt någonsin när det gäller riktningskänslighet
Mvh.
Mats
Postad 07 February 2009 - 14:03
Ok tack Mats! Ska fundera på en Pronto då!Svaret är ja om det gäller Pronto iallafall, Min gamla RU990 var/är suverän när det gäller riktningskänslighet. Min Humax är placerad till höger/bakom lyssningspositionen och ändå så går det att rikta fjärren mot TV:n utan några som helst problem, Även min nya Pronto klarar detta galant men saknar lite av 990:ans snabbhet(detta går nog att fixas med tweakande).
Håller med om att original fjärren är helt värdelös, Absolut det sämsta jag ägt någonsin när det gäller riktningskänslighet.
Mvh.
Mats
Postad 07 February 2009 - 14:21
Glömde bort att nämna att vissa gånger(en av tio ungefär) så missar Pronton att skicka alla siffror(tex. 103 för EurosportHD) i ett makro, Alternativt klarar inte Humaxen att ta emot detta makro(detta beror endast på min extrema höger/bakom placering av Humaxen).Ok tack Mats! Ska fundera på en Pronto då!
Mvh.
Mats
Postad 07 February 2009 - 15:16
Postad 07 February 2009 - 17:55
Postad 07 February 2009 - 18:00
Jag har ju skrivit tidigare om fjärrens riktningskänslighet och jag påstår att problemet sitter i boxen, inte i fjärrkontrollen.
Hur kommer det sig då att en Pronto gör jobbet så mycket bättre än originalfjärren?
Mvh.
Mats
Postad 07 February 2009 - 18:07
Hur kommer det då sig att Digialitys mottagare gör jobbet så mycket bättre än Humaxboxen..? Originalfjärren når alltid fram till Digialitys mottagare så det är inget fel på fjärrkontrollen om man ser det så.Hur kommer det sig då att en Pronto gör jobbet så mycket bättre än originalfjärren?
Svaret ligger väl nånstans mitt emellan, både mottagaren och fjärren kanske är halvkassa, ordnar man till en av dom fungerar det bra.
edit: Lyser man med en ficklampa mot mottagaren ser man hur långt in i boxen den sitter. Jag är ingen expert men påstår att problemet enkelt kunnat lösas om Humax hade velat. Mottagaren kan flyttas längre ut och öppningen på fronten kunde vara större. Mottagaren skulle väl till och med fått finnas i en genomskinlig utstickande bula så hade den fungerat lika bra som Digialitys.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 07 February 2009 - 18:09.
Postad 07 February 2009 - 18:13
Hur kommer det då sig att Digialitys mottagare gör jobbet så mycket bättre än Humaxboxen..? Originalfjärren når alltid fram till Digialitys mottagare så det är inget fel på fjärrkontrollen om man ser det så.
Svaret ligger väl nånstans mitt emellan, både mottagaren och fjärren kanske är halvkassa, ordnar man till en av dom fungerar det bra.
Hehe två halvkassa delar gör en HELKASS slutprodukt, Håller med om att även boxens mottagare inte riktigt är vad den borde.
Mvh.
Mats
Postad 07 February 2009 - 19:10
Postad 07 February 2009 - 19:33
alltså ursäkta här vad har hänt med tråden för bara fram till en vecka sen pratade alla gott om boxen helt plötsligt säger många att den är dåligt eller har jag fel? vad hände från förra veckan?
Syftar herrn på mitt uttalande "HELKASS", Så gäller det bara dess IR överföring(mottagare plus sändare) inget annat, Är kanon nöjd med min Humax på det stora hela
EDIT: Är faktiskt bara två punkter som stör mig och den ena är IR överföringen(går att lösa), Det andra är detta med osynkat ljud/bild på vissa kanaler men även detta går att lösa hjälpligt iom. att jag kopplar Humaxen genom min Pre och därigenom kan ljustera time delay med +-200ms.(Det bästa vore om allt var synkat från början såklart men men....)
Mvh.
Mats
Redigerat av Noobman, 07 February 2009 - 20:00.
Postad 07 February 2009 - 19:44
Allt är mitt fel, hehe.alltså ursäkta här vad har hänt med tråden för bara fram till en vecka sen pratade alla gott om boxen helt plötsligt säger många att den är dåligt eller har jag fel? vad hände från förra veckan?
Nä, men det är väl fler och fler som börjat skaffa boxen nu och då ökar väl risken att det kommer fler negativa synpunkter eftersom alla har olika synsätt på hur saker och ting bör vara för att passa dem bäst.
Tycker det här med osynkat ljud och bild på HD-kanalerna, där bilden ligger före, stör mig mer och mer. Är det boxen eller Com Hems sändningar? Dvs hade ni som hade vanliga HD-boxen utan PVR samma synkproblem även med den vad gäller HD?
Postad 08 February 2009 - 01:47
Allt är mitt fel, hehe.
Nä, men det är väl fler och fler som börjat skaffa boxen nu och då ökar väl risken att det kommer fler negativa synpunkter eftersom alla har olika synsätt på hur saker och ting bör vara för att passa dem bäst.
Tycker det här med osynkat ljud och bild på HD-kanalerna, där bilden ligger före, stör mig mer och mer. Är det boxen eller Com Hems sändningar? Dvs hade ni som hade vanliga HD-boxen utan PVR samma synkproblem även med den vad gäller HD?
hur har du kopplad din box? själv har jag boxen kopplad direkt till min LCD ser inte felet med syncningen.
För er andra hur många av er har felet och hur många har de inte? tänkte om man han få fram om det e enstaka boxar eller alla?
Postad 08 February 2009 - 08:45
edit: Har heller aldrig haft 29-minuters buggen...
Redigerat av flizzy, 08 February 2009 - 08:46.
Postad 08 February 2009 - 11:25
Rimligtvis är det den egna utrustningen som orsakar problem med lipsync, inte boxen i sig. Men, kan det kanske vara så att detta är en lokalt problem hos Comhem, att det är själva sändningen på vissa orter som inte är helt ok? Jag bor i Luleå.
Postad 08 February 2009 - 11:32
Den är kopplad raka vägen från HDMI ut till plasmans (Panasonics PZ80) HDMI in, både bild och ljud i ett.hur har du kopplad din box? själv har jag boxen kopplad direkt till min LCD ser inte felet med syncningen.
För er andra hur många av er har felet och hur många har de inte? tänkte om man han få fram om det e enstaka boxar eller alla?
Så jag förstår inte alls varför ljudet kommer senare. Hade det varit tvärtom, ljud före bild, hade jag inte varit lika förvånad. Detta är ett problem som främst syns på HD-kanalerna med uppskattningsvis en halv till en sekunds fel som värst, men även en aning på SD-kanalerna med då och då känns det som. Och det är alltid bild före ljud.
Samma osynk ligger även om jag skickar ljudet separat till min förstärkare (Onkyos 674), vilket jag anser är ett tecken på att det inte är fel på HDMI-kabeln eller liknande (har för övrigt testat med flera olika kablar med samma resultat).
Postad 08 February 2009 - 12:29
Och håller med år 2009 borde dom fixat en fjärr som man inte beöver bli galen på...
Postad 08 February 2009 - 13:15
Problemet förekommer inte heller bara på HD kanaler, jag har haft det många gånger på SD också. Kör HDMI direkt till min samsung 656.
När det gäller 29 minutersbuggen så förekommer den mycket ofta för mig, skulle gissa på över 50% av gångerna som jag programmerat inspelning via EPG och låtit boxen vara avstängd, så man måste nog säga att det är en tämligen allvarlig bugg.
Annars funkar det rätt bra i huvudsak, har dock irriterat mig på att boxen ofta glömmer att jag ska ha favorit listan uppe i EPG, helt plötsligt är den borta och så måste man in under den förhatliga luckan på fjärren.
Sedan är det ju mycket synd att den låter ungefär lika mycket som en dator, skulle behöva stänga in den i ett skåp eller så, min bänk är öppen både bak och fram och jag har annars gjort vad jag kan för att isolera vibrationerna från boxen mot bänken. Man skulle helt klart vilja ha solid stade disk i en sådan här burk, kanske de blir tillräckligt överkomliga så att man kan byta till en framöver. 2.5 tum skulle också kunna vara ett intressant alternativ.
Postad 08 February 2009 - 14:55
Redigerat av Duckface21, 08 February 2009 - 16:10.
Postad 08 February 2009 - 15:28
Bor i förort söder om Sthlm. Köpt boxen via kundtjänst efter att jag bytte abonnemang.Såg en annan som va från luleå här som inte hade lipsync buggen. Jag bor också i luleå som jag sa har jag inte lipsync eller 29min buggen. Min undran är då det olika vart man bor ang lipsync vart bor ni alla köpt box osv låter så konstigt att vissa som bor i samma stad inte har felet
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
ComHem - Humax HDPVR-1000C eller Samsung BD-E8900N ???
3 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?