[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 25 February 2011 - 08:01
Det är bara välkommetJag gör väl en fuling igen då och kapar(
) din bild. Ett tips när du beskär i LR är att trycka på L en eller två gånger när man börjat beskära. Då "släcker man lyset" (Lights out) och ser inget annat än bilden och beskäringen går enligt mig mycket lättare. L och F är mycket trevliga knappar tillsammans med Tabb och T för att ändra/toggla arbetsytan i LR.
Nåväl, några kvadratiska och mitt senaste favoritformat, 16x9.
Postad 26 February 2011 - 20:52
ehhh... ja just det... ni är ute och tar bilder
IMGP0357.jpg 363.83K
0 Antal nerladdningarSoftbox & fönsterljus
Postad 26 February 2011 - 20:56
Postad 26 February 2011 - 21:03
Mmmmm, Micke. Riktigt vackert. Proffsigt komponerat, både foto och poser. Älskar ljuset och färgerna. Väldigt bra kläder, passar jättebra ihop. Varm och mysig bild. Ja, jag skulle kunna fortsätta så här hur länge som helst om det inte vore för att jag tar så mycket bilder själv så jag inte har tid att skriva mer...
Postad 26 February 2011 - 21:08
Postad 26 February 2011 - 21:20
Oj då!!! Ställde aldrig in datumet i kameran jag hade temporärt....Skulle dock vara kul att se något nyare, den där är ju nästan ett år gammal. Januari, knappt man minns den månaden alls längre...
Postad 26 February 2011 - 21:28
Snyggt jobbat Mickael! Dina modeller samarbetar väldigt fint också… Bra att du inte är ute och tar bilder så att det blir någon aktivitet här…Liten aktivitet här på forumet nu! Sitter här och väntar på era bilder ju! Vad f-n gör ni?
ehhh... ja just det... ni är ute och tar bilder![]()
IMGP0357.jpg 363.83K 0 Antal nerladdningar
Softbox & fönsterljus
Postad 27 February 2011 - 00:31
Tack!Snyggt jobbat Mickael! Dina modeller samarbetar väldigt fint också… Bra att du inte är ute och tar bilder så att det blir någon aktivitet här…
IMGP0386.jpg 600.4K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 February 2011 - 09:22
Tack!Grymt ljus och grymma färger. En skön bild att titta på.
...fast jag har lärt mig av en mästare
Redigerat av Mikael_R, 27 February 2011 - 09:24.
Postad 27 February 2011 - 11:34
nej mannen.... det är DU fattar du väl!David Hobby på Strobist. Jag vet, han är grym.
...men du har lärt dig av andra, så i förlängningen av dig så, David Hobby också ja.
Redigerat av Mikael_R, 27 February 2011 - 11:36.
Postad 27 February 2011 - 20:54
Fina porträtt micke..
Tack o tack hörrni!Senaste bilderna är finfina Mikael
Jag brassar av en sista från samma session. Har inga fler så jag bryter mot reglerna lite.
IMGP0428.jpg 487.3K
0 Antal nerladdningarLite stolt över denna själv, första gången jag riktigt tar mig tid i Aperture med alla penslar och sånt. Jag har använt allt men med försiktighet kan man säga.
Postad 27 February 2011 - 21:37
Postad 28 February 2011 - 07:56
Postad 28 February 2011 - 07:57
Du har lyckats bra MikaelTack o tack hörrni!
Snyggt Micke! Är den direkt ur kameran eller har du behandlat den något?
Haha precis, fintSnyggt Xray! Härligt ögonblick, ser ut som att hon pressar upp munnen för att få in allt.
Postad 28 February 2011 - 08:01
Du har lyckats bra Mikael
+1
Inte för att jag har något emot den bakgrunden, men med t ex en helvit eller grå bakgrund hade det sett ut som en riktig modebild, typ ur ett modemagasin. Riktigt bra gjort.
Postad 28 February 2011 - 11:52
Tack! Bakgrund är nästa grej ta mä f-n!+1
Inte för att jag har något emot den bakgrunden, men med t ex en helvit eller grå bakgrund hade det sett ut som en riktig modebild, typ ur ett modemagasin. Riktigt bra gjort.
Postad 28 February 2011 - 13:00
_DSC6831liten.jpg 394.63K
0 Antal nerladdningarEdit: Vet att man bör undvika att saker går igenom eller sticker på visst sätt... Men jag funderar nu på om jag bör avlägsna den tvärgående stången - och göra så att gardinerna går ända upp? Vore synd att ta bort gardinerna helt eftersom jag tycker att den blå färgen ger lite mer liv åt bilden...
Redigerat av xray, 28 February 2011 - 14:24.
Postad 28 February 2011 - 21:25
Tack skall ni ha!
Här är en till, fast nu håller hon på och ”konsumerar” något annat "ätbart"...
Edit: Vet att man bör undvika att saker går igenom eller sticker på visst sätt... Men jag funderar nu på om jag bör avlägsna den tvärgående stången - och göra så att gardinerna går ända upp? Vore synd att ta bort gardinerna helt eftersom jag tycker att den blå färgen ger lite mer liv åt bilden...
Måste faktiskt hålla med dig den blåa gardinen gör stor skillnad. väldigt trevligt snyggt med den i bakgrunden. tjsig bil för övrigt.
fick lite tid idag jag med och leka lite. tyvär lite skugga på vänstra sidan, sprang och hämtade min andra blixt men sen fick jag ingen som han log på och som blev lika bra han blev trött på kameran istället och började grina så då fick man sluta.
forum.jpg 603.28K
0 Antal nerladdningarSlänger in en till
forum.jpg 629.21K
0 Antal nerladdningarÖgon/vita pålagt lite grann inte mycket. för att se hans riktigt blåa ögon han har i dagsljus.
lite skärpa pålagt.
Redigerat av mega-x, 28 February 2011 - 22:00.
Postad 28 February 2011 - 22:26
Mycket fina foton! Snyggt komponerat och fint redigerat! Ögonen är jätte fina! Bra jobbatfick lite tid idag jag med och leka lite. tyvär lite skugga på vänstra sidan, sprang och hämtade min andra blixt men sen fick jag ingen som han log på och som blev lika bra han blev trött på kameran istället och började grina så då fick man sluta.
Ögon/vita pålagt lite grann inte mycket. för att se hans riktigt blåa ögon han har i dagsljus.
lite skärpa pålagt.
Postad 28 February 2011 - 22:30
Mycket fina foton! Snyggt komponerat och fint redigerat! Ögonen är jätte fina! Bra jobbat
Tack:) kul att höra. Kommer ja kunna sova gott inatt upp kl5 och jobba. Godnatt
Postad 01 March 2011 - 01:32
Tack för din kommentar.Måste faktiskt hålla med dig den blåa gardinen gör stor skillnad. väldigt trevligt snyggt med den i bakgrunden. tjsig bil för övrigt.
fick lite tid idag jag med och leka lite. tyvär lite skugga på vänstra sidan, sprang och hämtade min andra blixt men sen fick jag ingen som han log på och som blev lika bra han blev trött på kameran istället och började grina så då fick man sluta.
…
Slänger in en till
…
Ögon/vita pålagt lite grann inte mycket. för att se hans riktigt blåa ögon han har i dagsljus.
lite skärpa pålagt.
Använde sb800 som upplättningsblixt. Blixten kördes på mycket svag effekt eftersom jag främst var ute efter att få lite blänk i ögonen och lätta upp de värsta skuggorna (blixten riktades uppåt och reflexpappret eller vad den nu kallas drogs ut för att få lite ögonblingeffekt). Från ett fönster på vänster sida strömmade det även in lite ljus vilket jag utnyttjade för mer konturrikt ljussättning (det kan bli ganska ”platt” och trist om ljuset endast kommer rakt framifrån).
Fina bilder du fått till själv. De blå ögonen framräder på ett mycket fint sätt. Har du testat att vända på bilden som är taget upp och ner? Men det finns en viss risk att ansiktsuttrycket ser konstigt ut eller ansträngt om bilden vänds åt ”rätt” håll, varför det kan vara bäst att låta den vara…
Härligt att du gillade bilden!Underbar bild!
Postad 01 March 2011 - 19:13
Första testrundan...har en del kvar att lära
Redigerat av kinjon, 01 March 2011 - 20:21.
Postad 01 March 2011 - 21:28
Grattis till bullen i ugnen Kinjon! Skoj med ett kommande motiv för lite porträttsbilder!Fick hem ett sånt här set idag: http://www.cyberphot...article=EL20804
Första testrundan...har en del kvar att läraHysteriskt kul dock!
Gratulerar du till blixtpaketet eller det kommande tillskottet?Kul och grattis! Fin bild. Jättesnyggt ljus.
Slänger in ett porträtt då det var längesen jag postade nåt i den här tråden.
"Angorafobi"
IMG_3340s.jpg 343.96K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 March 2011 - 21:51
trevliga saker! Snygg bild också, ljuset är riktigt najsigt!Fick hem ett sånt här set idag: http://www.cyberphot...article=EL20804
Postad 01 March 2011 - 22:06
Kul var menat till ljuset och grattis var till bullen.Gratulerar du till blixtpaketet eller det kommande tillskottet?
![]()
Slänger in ett porträtt då det var längesen jag postade nåt i den här tråden.
Postad 02 March 2011 - 08:01
Trevligt, Grattis till båda sakernaFick hem ett sånt här set idag: http://www.cyberphot...article=EL20804
Postad 02 March 2011 - 08:07
Kul och grattis! Fin bild. Jättesnyggt ljus.
Tack och tack
Grattis till bullen i ugnen Kinjon! Skoj med ett kommande motiv för lite porträttsbilder!
Fin bild också!
Tack
trevliga saker! Snygg bild också, ljuset är riktigt najsigt!
Tack
Trevligt, Grattis till båda sakerna
. Vad bra att du tycker det, kan man förvänta sig mer kinjonbilder här framöver nu?
Jora, ska försöka bli lite mer aktiv igen
Måste ju lära mig ljussättning och sånt så det kommer nog bli en del testbilder och andra "övningar" som åker upp här
Postad 08 March 2011 - 21:11
Ebbe__ppifr_n..jpg 512.58K
0 Antal nerladdningarf1.8 @35MM
ISO 800
1/50s
Postad 09 March 2011 - 06:58
Brorsdotter
ojdå här var det inte mycket aktivitet ser jag. får väl slänga in en liten bild jag tog lite dels för att testa mitt nya objektiv och kamera
![]()
f1.8 @35MM
ISO 800
1/50s
Fina bilder!
Postad 09 March 2011 - 10:54
Nu var det ett tag sedan jag postade något här, eller snarare ett tag sedan jag fotade över huvudtaget.
Här kommer en bild från imorse
Redigerat av Spuute, 09 March 2011 - 10:56.
Postad 09 March 2011 - 17:45
Fy skäms på dig! Usch.... det får bli bättring på den fronten nuNu var det ett tag sedan jag postade något här, eller snarare ett tag sedan jag fotade över huvudtaget.
Här kommer en bild från imorse
Riktigt snyggt fotat Spuute! Snygg komponering och ljus.
Majskrok doppad i apelsinjuice
IMGP3137.jpg 622.48K
0 Antal nerladdningar135mm f/5,6
Postad 09 March 2011 - 18:27
En snabb från idag...
Lens-eater
DSC_8931_2.jpg 223.49K
0 Antal nerladdningar
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning