Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinyltillbehör

4965 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon DP-47F (Skivspelare) 1 8.2 (4) Inga priser
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2 (Försteg) 0 (0) Inga priser

Postad 06 September 2011 - 19:10

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har ett mycket märkligt problem. Hade stora problem med statisk elektrisitet förr men köpte en antistatmatta i london och det tog bort 99% av allt knaster från statisk el. Nu helt plöttsligt har det dykt upp igen. är främst från första halvan av var lp till mitten men sen vipps slutar det... vad kan det bero på? Nån som har liknande erfarenhet?

Postad 07 September 2011 - 11:44

Viktor.J
  • Viktor.J
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Förresten hur är det med VAT (moms) och tull avgift och så när man beställer ifrån utlandet B) låt säga ifrån analogue seduction ! Eller diverse handlare på ebay ? Vill ju väldigt väldigt ogärna behöva betala sådan !!

Postad 07 September 2011 - 11:51

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Förresten hur är det med VAT (moms) och tull avgift och så när man beställer ifrån utlandet B) låt säga ifrån analogue seduction ! Eller diverse handlare på ebay ? Vill ju väldigt väldigt ogärna behöva betala sådan !!

Just från Analogue Seduction ser du allt som ingår när du betalar. Det blir alltså inga extra kostnader än det du betalar för din order.

Postad 07 September 2011 - 13:02

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Just från Analogue Seduction ser du allt som ingår när du betalar. Det blir alltså inga extra kostnader än det du betalar för din order.

UK tillhör EU och inom EU är det fri handel, dvs man betalar den lokala skatten (UK VAT) men ingen tull. Inga andra avgifter förutom frakt tillkommer på priset.

Redigerat av tomano58, 07 September 2011 - 13:02.

Postad 07 September 2011 - 13:16

Viktor.J
  • Viktor.J
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

UK tillhör EU och inom EU är det fri handel, dvs man betalar den lokala skatten (UK VAT) men ingen tull. Inga andra avgifter förutom frakt tillkommer på priset.

Och utanför eu ? Har kollat på nätet men det är en j*vla djungel ;)

Postad 07 September 2011 - 13:21

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Och utanför eu ? Har kollat på nätet men det är en j*vla djungel ;)

Handlar man utanför EU så är det ett lotteri. Har man tur så kommer paketet hem som det ska, har man otur kan man åka på både moms och tullavgifter.

Redigerat av tomano58, 07 September 2011 - 13:27.

Postad 07 September 2011 - 19:36

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag hoppas ni lite mer rutinerade på vinyl kan ge mig något vettigt svar på mina funderingar. Jag tycker min DacMagic matad med FLAC från Foobar genom dator spöar min Rega RP1 med Goldring 2200 pickup. Visst, skivspelaren låter mer verklighetstroligt. En gitarr låter verkligen som en gitarr, men annars tycker jag det digitala ljudet är bättre. Mer tryck i basen och bättre dynamik och driv.

Alla i den här tråden älskar vinyl och jag vill verkligen också göra det, så nu till mina funderingar. Är Rega RP1 helt enkelt en för enkel och "dålig" spelare för mitt ljudideal och jämfört med ljudet min DacMagic producerar? Eller är det för att jag använder mig av det inbyggda RIAA-steget i min Rotel RA-1520? Förtjänar min spelare och blir det märkbart bättre ljud om jag skaffar ett externt steg? Är sugen på Heed Questar i så fall.

Jag hoppas någon av er kan göra mig lite klokare.

Postad 07 September 2011 - 20:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Jag hoppas ni lite mer rutinerade på vinyl kan ge mig något vettigt svar på mina funderingar. Jag tycker min DacMagic matad med FLAC från Foobar genom dator spöar min Rega RP1 med Goldring 2200 pickup. Visst, skivspelaren låter mer verklighetstroligt. En gitarr låter verkligen som en gitarr, men annars tycker jag det digitala ljudet är bättre. Mer tryck i basen och bättre dynamik och driv.

Alla i den här tråden älskar vinyl och jag vill verkligen också göra det, så nu till mina funderingar. Är Rega RP1 helt enkelt en för enkel och "dålig" spelare för mitt ljudideal och jämfört med ljudet min DacMagic producerar? Eller är det för att jag använder mig av det inbyggda RIAA-steget i min Rotel RA-1520? Förtjänar min spelare och blir det märkbart bättre ljud om jag skaffar ett externt steg? Är sugen på Heed Questar i så fall.

Jag hoppas någon av er kan göra mig lite klokare.

Hej Bino och hoppas att du mår bra.

Även jag gillar FLAC och kör det via min enkla uDAC2. Men i relation till vad jag spenderat kanske jag önskat mig lite mer för pengarna när det gäller vinyl? Jag har en puppa för 2000:- ett RIAA för 3000:- samt en P3-24 som jag fick loss för 7300:-

Jag har gjort jämförelse med en Rega P1 samt en P3-24 förut, och visst förekommer skillnader men inte häpnadsväckande. Jag föredrar vinylljudet för de små hörbara avvikelserna, som för många kan uppfattas som defekter i ljudbilden men som jag menar tillför någonting. Mediet i sig själv låter som mer organiskt, vilket sedan återspeglas i hur vi upplever musiken.

HEEDs RIAA är helt fantastiskt, och jag känner inte att jag saknar någonting. Tycker definitivt att du skall testa om du känner att du brinner för vinyl.

Redigerat av Glidtassen, 07 September 2011 - 20:32.

Postad 08 September 2011 - 10:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp i min undran över allt som rör Vinyl

Jag är ganska ny när det gäller moderna vinylanläggningar då jag har skaffat min första vinylspelare
sedan den jag hade på 70 talet

Har en diger samling av vinyl som jag återigen har börjat spela och vill vara rädd om den, då den i huvudsak består av original från sin tid. Därför undrar jag om ni har lite skötseltips som inte kostar en förmögenhet.

Men först och främst är jag mycket nyfiken på hur ni har löst det med signalvägarna
Jag provade först med att använda mig av min Receiver och dess inbyggda Riaa, men efter att ha läst här så skyndade jag iväg och köpte mig ett externt Riaasteg

Men då kan jag inte använda mig av Phonoingången enligt manualen och skall istället använda någon annan ingång
Men alla ingångar påverkas på något sätt i den digitala domänen och det är ju inte bra

Men då fann jag ut att multiingångarna skall vara helt analoga och kopplade in mig där istället och tror mig höra ett betydligt bättre ljud. Nackdelen är att man inte kan använda sig av subben då.

Hur gör och tänker ni ?

Lyssnar just nu till originalet av Pink Floyd "Wish you where here" om ni gillar det
fick ta i den från en av BBC samlingar som såldes

Postad 13 September 2011 - 19:39

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Höll på att sätta kaffet i halsen! Trälim!?

Postad 13 September 2011 - 21:11

Bino
  • Bino
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Verkar ju onekligen funka. Kanske värt att testa på någon sliten skiva man inte spelar så mycket.

Postad 13 September 2011 - 21:19

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Har en second hand-butik nära mig som bland annat har en massa religös musik på vinyl. Man kanske skulle prova trots allt. B)

Postad 13 September 2011 - 21:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Har en second hand-butik nära mig som bland annat har en massa religös musik på vinyl. Man kanske skulle prova trots allt. B)

I fall att du får en religiös upplevelse då... :blink:

Redigerat av tomano58, 13 September 2011 - 21:24.

Postad 14 September 2011 - 07:12

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

I fall att du får en religiös upplevelse då... :blink:

Usch, tänkte inte så långt. Tänk om jag blir hjärntvättad för att sedan maniskt sitta och brodera korsstygn resten av mitt liv. B)

Nej, någon annan får testa. Jag trivs ändå med det analoga knastret i mina gamla Pink Floyd-album.

Postad 14 September 2011 - 17:57

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Usch, tänkte inte så långt. Tänk om jag blir hjärntvättad för att sedan maniskt sitta och brodera korsstygn resten av mitt liv. B)

Nej, någon annan får testa. Jag trivs ändå med det analoga knastret i mina gamla Pink Floyd-album.

Finns väl hur mycket gammal musik som man kan testa på.... Själv skulle jag köpa in gamla skivor av Vikingarna för att testa... fast det vette tusan om jag skulle ens besudla spelaren med Crister Sjögrens stämma.... :blink:

Postad 14 September 2011 - 18:19

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Finns väl hur mycket gammal musik som man kan testa på.... Själv skulle jag köpa in gamla skivor av Vikingarna för att testa... fast det vette tusan om jag skulle ens besudla spelaren med Crister Sjögrens stämma.... B)

Nej, nej gör inte det! Jag fick tvätta hela spelaren in i minsta vrå med kemisk sprit
efter jag provade det.

Redigerat av Bongo_Mongo, 14 September 2011 - 18:20.

Postad 14 September 2011 - 19:08

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Nej, nej gör inte det! Jag fick tvätta hela spelaren in i minsta vrå med kemisk sprit
efter jag provade det.

:lol:

Postad 14 September 2011 - 20:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Erikhu, Toris nya skiva verkar helt ok!

Den släpps på vinyl iallafall. Men den verkar även ett litet trendbrott mot vad hon gjort tidigare, vilket är bra.

Night Of The Hunters

Redigerat av Glidtassen, 14 September 2011 - 20:53.

Postad 14 September 2011 - 21:21

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Erikhu, Toris nya skiva verkar helt ok!

Den släpps på vinyl iallafall. Men den verkar även ett litet trendbrott mot vad hon gjort tidigare, vilket är bra.

Night Of The Hunters

Har också varit där inne och "tjuvlyssnat". :lol:
Tycker att hon för första gången på flera år har hittat tillbaka den spännande och annorlunda musiken som jag varmt uppskattar hos henne; lite som en blandning av UTP och BFP. Hon kunde gott ha skippat dottern däremot. Visst har hon en beundransvärd röst för sin ålder men det är inte för henne som jag lyssnar på albumet.

Har sedan länge bokat vinylen på Cdon. Hoppas verkligen att den håller en hög kvalitet och inte fallit offer för "loudness war".

I värsta fall blir det väl trälimstestet på denna skiva. ;)

Postad 15 September 2011 - 05:17

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Well, hennes senaste skivor har varit flådiga intellektuella utsvävningar snarare än musikaliskt kreativa. Därför är det roligt att se hur hon experimenterar igen. Även om jag inte är musikaliskt skolad så hörs det ändå att hon inte skrivit för symfoniorkestrar förut.

Postad 15 September 2011 - 15:44

Jas 74
  • Jas 74
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

hej på er alla
angående detta med trälim så finns det kemikalier som inte lämpar sig ihop med vår hobby så avstå detta test och satsa på detta medlet iså fall som har strålande resultat på tvätt och funkar på samma sätt.

http://shop.textalk....rld_UK_2011.pdf

Otroligt dyrt men om man har tio skivor man är extremt noga med så är detta ett fantastiskt medel.
Rocka på och grooove är det bästa som finns mvh Johnny

Postad 23 September 2011 - 17:57

Unregisteredf8bd25e3
  • Unregisteredf8bd25e3
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Min nya Ortofon 2m blue monterades i onsdag och i dag kom det ett par klappar till med posten ...

Första paketet innehöll en nålvåg, ortofons enkla vippbräde variant ... ganska kvickt insåg jag att ögonmåttet jag tidigare använt vid inställning av PU inte varit det bästa. När trycket var rätt var det enkelt att få anti-skate'n att faktiskt uppföra sig på en ganska korrekt sätt.

Paket två var en tradera vinst, The Beatles - Magical mystery tour.

Nu får vi se hur PU'n utvecklar sig de närmaste 30-50 timmarna, lät bra redan out of the box, så förväntningar finns ;-)

Postad 23 September 2011 - 20:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag har varit frånvarande ur forumet ganska länge nu,

Dels för att jag har flyttat, men även för att jag har ett nytt arbete som lärare som kräver massor av ansträngning. Min nya lägenhet hyr jag av en anhörig, men tyvärr är lägenheten så pass svår att möblera men har även den sämsta akustiken som jag varit med om.
Jag kommer bara att bo i lägenheten i ett år och orkar därför inte göra några stora insatser med tyger på väggar osv.

Jag är därför sällan framför vinylspelaren numera, vilket också är tråkigt.

Postad 23 September 2011 - 22:55

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Jag har varit frånvarande ur forumet ganska länge nu,

Dels för att jag har flyttat, men även för att jag har ett nytt arbete som lärare som kräver massor av ansträngning. Min nya lägenhet hyr jag av en anhörig, men tyvärr är lägenheten så pass svår att möblera men har även den sämsta akustiken som jag varit med om.
Jag kommer bara att bo i lägenheten i ett år och orkar därför inte göra några stora insatser med tyger på väggar osv.

Jag är därför sällan framför vinylspelaren numera, vilket också är tråkigt.

Varför inte lyssna mer i lurar om rumsakustiken suger?

Postad 24 September 2011 - 05:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
För mig har det blivit en fråga om tid.

Jag jobbar ca 12 timmar om dagen har jag räknat ut, men det är mest för att jag är nyanställd. Jag har ingen hörlursingång på min Hegel heller.

Postad 24 September 2011 - 12:40

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Jag jobbar ca 12 timmar om dagen har jag räknat ut, men det är mest för att jag är nyanställd. Jag har ingen hörlursingång på min Hegel heller.

Ja, då blir det värre om varken tid eller hörlursuttag finns. Hoppas du "hittar tillbaka" och får lite tid att njuta av vinylen igen

Postad 25 September 2011 - 13:18

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Det låter inte särskilt kul, men jag minns hur det var som nyexad lärare (även om det börjar vara ett antal år sedan.....). Det lugnar ner sig efter några år...när du börjar få till en viss rutin på vissa moment (även om man aldrig kan helt gå på rutin - då är det dags att byta jobb!)
Unna dig någon stund emellanåt att koppla av - framför allt på helgerna när du inte är belamrad med alla måsten. Sjunk tillbaka i soffan, lägg på en bra vinyl och bara dröm iväg... Om du måste köra med lurar så behöver det inte bli så dyrt... En MF V-can och ett par schyssta lurar behöver inte dra iväg så våldsamt...

Hoppas du hittar tillbaka till en vettig balans - 12h/dag funkar ett tag...men inte i längden (speciellt inte som lärare...)

Postad 29 September 2011 - 11:01

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag har fått för mig att byta RCA-kontakterna på min (inbyggda) signalkabel på skivspelaren. Är det något speciellt som jag behöver tänka på eller är det samma procedur som med vanliga RCA-kablar?

Redigerat av Unregistereda43257a3, 29 September 2011 - 11:01.

Postad 29 September 2011 - 12:33

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att byta RCA-kontakterna på min (inbyggda) signalkabel på skivspelaren. Är det något speciellt som jag behöver tänka på eller är det samma procedur som med vanliga RCA-kablar?

Det skall inte vara någon skillnad

Postad 01 October 2011 - 08:27

knegar´n
  • knegar´n
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu har jag plöjt igenom alla inlägg i denna trevliga avdelning mer eller mindre noggrant :-)
Måste säga att det har varit kul och informativ läsning rakt igenom. Har lyssnat på vinylskivor ett antal år men sista tiden har det fått en uppsving delvis tack vare denna forumtråden som varit inspirerande!
Köpte ny pickup av min lokala Hifi-handlare i början på veckan. Det blev en Grado Gold som fick ersätta min gamla AT95:a som satt monterad när jag köpte min Pro_Ject Xpression II för ett antal år sedan. Har endast spelat ca tio timmar men det var skillnad redan från början, mycket trevlig uppgradering! Längre fram i höst siktar jag på ett nytt Riia steg, kan nog finnas en del att hämta på att byta ut Pro-Ject Phono Box II mot något lite "fläskigare" :-)
Nåja nog babblat... Ha en trevlig helg allihop och rocka på!

Postad 01 October 2011 - 14:36

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Håller på att skaffa ett nytt tillbehör till vinylen...

Sannolikt kommer en Linn Majik DSI att landa här hemma inom någon vecka och ersätta försteg, slutsteg, Squeezebox, DAC & Riaa-steg....

Waf-faktorn kan man inte överskatta tillräckligt mycket.... :) Men jag är nöjd....för den smiskar SB3:an duktigt...

Postad 01 October 2011 - 15:45

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Härligt! Glöm inte bort att skämma bort oss med lite bilder bara. ;)

Postad 02 October 2011 - 12:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
För första gången på länge så tog jag mig tiden att sätta mig ned och lyssna på lite vinyl, fick den ordentliga kicken som jag längtat efter. Jag har inte haft tillgång till annat än Spotify, så det var skönt att återvända till vinylen.

Postad 06 October 2011 - 09:35

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Lite ledsen i ögat nu... :( Ska packa ner mitt ASR och skicka till Norrland (ja - vi Lyckselepojkar har god smak när det gäller hifiutrustning :) ). Den kommer att få spela med nya kompisar i en Audio Research rigg....

Väntar på leveransen av en Linn Majik DSI nu....(Pre+Pwr+Sb3+Dac+riaa försvinner och ersätts av DSI).

Postad 06 October 2011 - 23:36

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Lite ledsen i ögat nu... :( Ska packa ner mitt ASR och skicka till Norrland (ja - vi Lyckselepojkar har god smak när det gäller hifiutrustning :) ). Den kommer att få spela med nya kompisar i en Audio Research rigg....

Väntar på leveransen av en Linn Majik DSI nu....(Pre+Pwr+Sb3+Dac+riaa försvinner och ersätts av DSI).

Kommer aldrig i livet kunna göra mig av med mitt ASR. Hoppas du gjort rätt val...
Hade man haft lite mera att spendera hade ASR Emitter varit riktigt intressant - deras riaa har iallafall precis den klang jag vill ha!
Lycka till!!

Postad 07 October 2011 - 06:22

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Om det är rätt val får vi se....jag hade inget val att behålla det..... :( För att få loss en del av pengarna till att köpa DSI:n så var den tvungen att lämna huset....
Jag tror att det kommer att bli bra - Linns phonosteg brukar inte vara direkt dåliga om man säger så.... (Skulle jag ändra mig så kan man ju köpa något annat längre fram - t.ex. Lejonklou Kinki eller Slipsik - class B i Stereophile nu i oktobernumret...)

Postad 07 October 2011 - 13:03

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Får du känslan av obegränsad kraft med Linn riaa- som Asr?? Jag personligen kan inte vara utan denna!!

Postad 07 October 2011 - 13:18

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Du kommer nog att sakna ASR. Off topic, men deras förstärkare är min ouppnåliga
dröm....

Postad 07 October 2011 - 18:00

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Har kopplat upp den men inte lagt på vinylen ännu - njuter av en välproducerad Dire Straits (On every street) via DS:n.... Klart bättre jämfört med SB3+DA9.... :)

Ska lägga på en vinyl senare i kväll och känna efter (men jag kan inte behålla ASR:et ändå.... WAF.... :( )

Postad 07 October 2011 - 18:38

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Jag har on Every street på vinyl, låter jäkligt bra. Väntar just nu på deras debut från 78. Paketet från England innehåller 1a pressen från U. K som på vinyl skall låta otroligt bra. Har du kanske denna utgåva??
Lycka till med det nya

Redigerat av Jörgen A., 08 October 2011 - 12:27.

Postad 08 October 2011 - 12:30

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Har testat phonosteget nu som hastigast. :) Det låter klart bra - jag lyssnar just nu på Lionel Richies "Dancing on the ceiling"...myller av detaljer och tryck. Kanske att det skulle låta bättre med ASR-steget, men jag vågar inte lyssna med det inkopplat....om det skulle vara bättre så kan jag ändå inte behålla det. :( Ett avtal med frun om att sälja de gamla grejerna för att finansiera det andra....

Nej då Jörgen - hon tyckte inte att det var fult, möjligen stort.

Postad 08 October 2011 - 15:21

Martgus
  • Martgus
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hejsan, har inte kommit mig för att spela vinyl nu på en stund. Dagens förutsättningar är väl inte de bästa heller iofs, varit sjuk ett par dagar nu och känns som jag går omkring med hörselskyddskåpor över öronen konstant.
Men tyckte att det lät djävligt när jag lade på nålen :( brusade som tusan, kollade nåltrycket iaf, ökat från 1,8 till 3 gram... är det något som sker eller har jag bara jäkligt dåligt minne? nålen var ny sist jag ställde in det.
Hur ofta kollar Ni nåltryck på era spelare?

Postad 08 October 2011 - 15:25

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Några gånger om året. Och det har inte förändrats på 3,5 år. Du har nog kommit åt nåt.

Postad 08 October 2011 - 15:35

Martgus
  • Martgus
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Var väl det jag misstänkte, får ta det lugnare med dammvippan i närheten av spelaren i fortsättningen :rolleyes:
Kändes märkligt att det skulle ändra sig men lika bra att fråga...
Robyn låter bra nu iaf, så bra det nu blir med lock för öronen, jädra förkylning.

Postad 08 October 2011 - 16:55

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ja, förkyld här också. :( Och dimmig i huvvet. 2,5 år har jag haft svarven.

Postad 08 October 2011 - 17:31

Martgus
  • Martgus
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Blev lite trevlig lyssning trots förkylningsdämpning. Men efter ett tag så började höger kanal försvinna :blink: verkar vara dags att lämna in Hegeln nu istället, fått igång det nu igen men något glappar eller ja, det funkar absolut inte som det ska ibland tydligen... suck...

Postad 18 October 2011 - 09:25

kungzlatan
  • kungzlatan
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
En av kablarna som går genom tonarmen till PU:n har pajat i min Projekt-6. Någon som har tips på var man kan lämna in för reperation? Jag har tummen mitt i näven och reder aldrig ut att byta dessa kablar.

Jag bor i Älmhult-Småland och vill inte skicka.

Tack på förhand.

Redigerat av kungzlatan, 18 October 2011 - 09:31.

Postad 18 October 2011 - 13:45

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0
Kolla med Görans HiFi i Växjö ifall de kan eller kan tipsa dig om någon. www.goranshifi.org

Postad 21 October 2011 - 15:45

milde
  • milde
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som har tips på bra jordkabel mellan vinyl spelare och förförstärkare? Fick problem med jordbrum då jag bytt vinylspelare.

Postad 21 October 2011 - 15:52

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Hej!
Någon som har tips på bra jordkabel mellan vinyl spelare och förförstärkare? Fick problem med jordbrum då jag bytt vinylspelare.

I princip vilken kabel som helst duger. Eller är det speciella förutsättningar? Förklara mer i så fall.

Redigerat av tomano58, 21 October 2011 - 15:55.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.