Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 28 August 2009 - 22:32
Postad 28 August 2009 - 22:40
Bra fråga har inte testat ska ta och göra det,skriver sen hur det gick.
Ja tack! För det bör inte gå, annars har Klipsch investerat alldeles i onödan i sina nya iphone-lurar
Postad 28 August 2009 - 22:40
Postad 28 August 2009 - 23:21
Jo det funkar bara hålla inne knappen tills röststyrning dyker upp på displayen.
Skumt!
EDIT: Läste om, läste rätt
Redigerat av shapic, 28 August 2009 - 23:22.
Postad 28 August 2009 - 23:32
Jag får upp felmeddelandet "servern är inte korrekt inställd" när jag försöker lyssna på direkt-radio, alltså inte poddversionen. Jag försöker att lyssna på tex radiosporten i direktsändning. Är det någon som har nån idé vad som inte är korrekt inställt? Min Iphonen är inte Jailbreakad och har inga övriga problem vad jag märkt.
// aspire
Redigerat av aspire, 28 August 2009 - 23:34.
Postad 29 August 2009 - 00:36
Beställde det här idag, efter lite surfande verkade det som om det var det bästa i denna prisklass.http://www.klipsch.c...e-s4i-overview/
Kostar runt 1000 och har fått en del bra rec så här i början.Men du kanske inte gillar in-ear .
Hoppas det fyller mina behov.
Postad 29 August 2009 - 03:32
Jag har ett litet problem med sidan mobil.sr.se
Jag får upp felmeddelandet "servern är inte korrekt inställd" när jag försöker lyssna på direkt-radio, alltså inte poddversionen. Jag försöker att lyssna på tex radiosporten i direktsändning. Är det någon som har nån idé vad som inte är korrekt inställt? Min Iphonen är inte Jailbreakad och har inga övriga problem vad jag märkt.
// aspire
Är inte SR's webradio Realmedia?
Postad 29 August 2009 - 07:03
att man inte tänkte på det då, hehe, får väl ha dom som reserv om mina apple lurar pajjar, fast dom kan jag ändra volym med ocksåNej bara dubbelklicka på knappen så byter den till nästa låt, 1 tryck för paus.
Postad 29 August 2009 - 08:10
Jag har ett litet problem med sidan mobil.sr.se
// aspire
SR mobil använder rtsp protokollet.
Wunderradio som du kan köpa via appstore kan spela alla SR kanaler inkl. extra kanaler som tex. direktsändning av Allsvenskan
Man måste aktivera rtsp i Wunderradio efter installation.
Postad 29 August 2009 - 08:23
Någon mer som märkt om ni fått damm bakom displayen! har haft min snart en vecka och märkte igår att det kommit i rätt mycket damm redan!!
Vet någon hur Apple ställer sig till detta? eller om Telenor byter ut den utan att den måste in på service!
Tycker det är dåligt på en så pass dyr telefon!!!!
mvh
Postad 29 August 2009 - 08:27
Jag beställde min 3GS via Telias hemsida och fick min faktura igår.
Då har man dels lagt på 250 kr i engångsavgift för mobilsurf - vilket är helt fel.
Men sedan har man debiterat mig för fasta avgifter för hela året ut!! Dvs. från att jag fick mobilen 090812 till 091231!
Tack för den fakturan på drygt 2000 kr att betala i september.
Jag ringde kundtjänst som medgav att de 250 kr var fel (mänskliga faktorn). Konstigt att det hände precis samma sak förra gången jag tecknade avtal med Telia på internet....
Sedan säger de att: abonnemanget ligger på kvartal, och det kan vi inte ändra till månadsfaktura. Jag säger, men på hemsidan nämns bara kostnad per månad, var står det att vi kommit överrens om att betala per kvartal? Mitt andra abonnemang ligger ju på månadsavgift? Telia säger att det inte går att ändra till månadsavgift.
Jag anser att jag inte informerats om att Telia "automatiskt" lägger avtalet per kvartal. Har jag missat något som ni andra har insett? Och vem vill ha kvartalskostnad på så pass dyra avtal? Varför ska det vara omöjligt att betala per månad? Har någon annan teliakund samma upplevelse?
Postad 29 August 2009 - 10:14
Varför ska det vara omöjligt att betala per månad? Har någon annan teliakund samma upplevelse?
Låter mycket konstigt, jag har då månadsfaktura på samtliga mina abbonemang hos Telia. Både på bredband, tv och flera olika mobilabbonemang.
Postad 29 August 2009 - 10:24
Postad 29 August 2009 - 14:22
Postad 29 August 2009 - 15:32
Köpte du den olåst från PhoneHouse? Hur mycket fick du ge för den? Köpte du den online eller i en fysisk butik?Jag var en av de som köpte telefonen obunden från Phone House... Idag ringde jag in och hävde abonnemanget med Telia, och hon sa att eftersom att det var nytecknat hade jag 14 dagar ångerrätt och därför så fick jag ingen uppsägningstid! Jag blev glad om det är så, då fick jag telefonen hiskeligt billigt... Jag hoppas bara att detta inte betyder att Phone House debiterar mig på några extra-pengar!
Postad 29 August 2009 - 17:46
Postad 29 August 2009 - 17:58
Jag var en av de som köpte telefonen obunden från Phone House... Idag ringde jag in och hävde abonnemanget med Telia, och hon sa att eftersom att det var nytecknat hade jag 14 dagar ångerrätt och därför så fick jag ingen uppsägningstid! Jag blev glad om det är så, då fick jag telefonen hiskeligt billigt... Jag hoppas bara att detta inte betyder att Phone House debiterar mig på några extra-pengar!
Också lite nyfiken på hur du menar där...? Beställde själv en obunden från Macoteket idag, var dock tvungen att åka till två butiker för fragglarna i den första visste inte alls om hur och att det skulle gå att beställa utan operatörlåsning.
Postad 29 August 2009 - 19:14
Obunden och olåst är två olika saker. Jag köpte telefonen med ett Telia-abonnemang men det hade ingen bindningstid så jag kunde häva det när som helst. Tanken var att jag skulle häva det och få leva med tre månaders uppsägningstid (3x49kr) men nu slapp jag alltså det. Telefonen fick jag för 4695:- eftersom jag köpte den när Phone House hade ett fel på sin hemsida och råkade sälja telefonen för billigtKöpte du den olåst från PhoneHouse? Hur mycket fick du ge för den? Köpte du den online eller i en fysisk butik?
Min telefon var inte utan operatörlåsning, den var låst till Telia. JB + upplåsning, 10 minuter senare kunde jag stoppa i mitt Tele2-kort.Också lite nyfiken på hur du menar där...? Beställde själv en obunden från Macoteket idag, var dock tvungen att åka till två butiker för fragglarna i den första visste inte alls om hur och att det skulle gå att beställa utan operatörlåsning.
Edit:
För att skryta extra kan jag ju nämna att jag beställde min den 18:e. Den 20:e sändes den och den 21:e fanns den att hämta ut. Lite skillnad mot de som väntar sen i början av aug XD
Redigerat av Me0w, 29 August 2009 - 19:15.
Postad 29 August 2009 - 19:24
Postad 29 August 2009 - 20:14
Postad 29 August 2009 - 20:20
Postad 30 August 2009 - 09:27
Om jag tar ett foto och lägger till det på en kontakt, kommer den bilden även sycas in i outlook på den kontakten som det fungerar på windows mobile?
Postad 30 August 2009 - 10:14
Har en en läderpouch till den i dagsläget, letat runt och googlat lite men inte lyckats hitta något som är riktigt rätt.
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp!
Postad 30 August 2009 - 10:57
Hejsan!!!
Någon mer som märkt om ni fått damm bakom displayen! har haft min snart en vecka och märkte igår att det kommit i rätt mycket damm redan!!
Vet någon hur Apple ställer sig till detta? eller om Telenor byter ut den utan att den måste in på service!
mvh
Ingen som har detta problem?
Postad 30 August 2009 - 11:03
Jag letar efter något slags helt omslutande hårt skal, gärna med bältesclip så jag kan ha den på jobbet utan att oroa mig att den ska gå i bitar, då jag jobbar fysiskt både ute och inne behöver den somsagt vara hård och HELT omslutande.
Har en en läderpouch till den i dagsläget, letat runt och googlat lite men inte lyckats hitta något som är riktigt rätt.
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp!
Den här är brutal: http://www.otterbox....eries-pda-case/
Denna har jag beställt själv: http://www.otterbox....-defender-case/
(Köpte min på Ebay, blev betydligt billigare.
Mv
Postad 30 August 2009 - 11:12
Ingen som har detta problem?
inga problem med damm innanför skärmen på min
Postad 30 August 2009 - 11:33
Har ett problem med att få iphonen att synkas ordentligt med itunes. står att datorn inte längre är auktoriserad för program installerade på iphonen och när jag trycker auktorisera, loggar in med korrekta uppgifterna så står det att den är redan auktoriserad för att återigen hoppa tillbaka och säga att den INTE är det?!
Ingen som kan hjälpa?
Postad 30 August 2009 - 12:01
Vet ni om det går att importera kontakter från outlook till iphone?
//Micke
Postad 30 August 2009 - 12:18
Någon??En liten fråga angående kontakter och visningsbilder.
Om jag tar ett foto och lägger till det på en kontakt, kommer den bilden även sycas in i outlook på den kontakten som det fungerar på windows mobile?
Har även en annan fråga innan jag klickar på köpknappen.
Jag ska även köpa en iPhone åt frugan på samma gång, så min fråga är om det går att ha 2 iPhones på samma dator då vi har iTunes och all musik liggandes på den stationära PC'n?
Redigerat av TheGun, 30 August 2009 - 12:26.
Postad 30 August 2009 - 12:28
Har beställt min första iphone...
//Micke
Ja det går automatiskt när du kopplar telefonen till itunes.
Postad 30 August 2009 - 12:47
Någon??
Har även en annan fråga innan jag klickar på köpknappen.
Jag ska även köpa en iPhone åt frugan på samma gång, så min fråga är om det går att ha 2 iPhones på samma dator då vi har iTunes och all musik liggandes på den stationära PC'n?
Jag kör min, fruns och dotterns iPhone på samma dator. Har varsitt användarkonto på datorn. Sen är iTunes konfigurerat med samma konto på alla tre profilerna så vi kan dela köpta program osv. Och då kan man ju också ha olika inställningar för vad som ska synkas osv på varje telefon
Redigerat av easycure1974, 30 August 2009 - 12:47.
Postad 30 August 2009 - 14:51
Aha, det låter ju strålande! Men måste vi skapa 2 användarkonton på datorn då alltså, kan man inte köra på ett och samma användarkonto?Jag kör min, fruns och dotterns iPhone på samma dator. Har varsitt användarkonto på datorn. Sen är iTunes konfigurerat med samma konto på alla tre profilerna så vi kan dela köpta program osv. Och då kan man ju också ha olika inställningar för vad som ska synkas osv på varje telefon
Postad 30 August 2009 - 15:01
Har beställt min första iphone...
//Micke
Ja det går! Dock så får jag ej "kategorier" att bli synliga i Iphonen. Viket jag saknar för att enkelt kunna skicka grupp- sms till mina anställda.
Hur löser man det???
Postad 30 August 2009 - 16:00
Jo du kan köra på ett och samma användarkonto både på datorn och i iTunes.Aha, det låter ju strålande! Men måste vi skapa 2 användarkonton på datorn då alltså, kan man inte köra på ett och samma användarkonto?
Postad 30 August 2009 - 18:01
Ja det går! Dock så får jag ej "kategorier" att bli synliga i Iphonen. Viket jag saknar för att enkelt kunna skicka grupp- sms till mina anställda.
Hur löser man det???
Det gick tydligen! Man var tvungen att skapa en till egen mapp i Outlook, i mitt fall döpt till anställda
Iphonen kan inte läsa kategorier rakt av...
Postad 30 August 2009 - 18:02
Det är ju super!Jo du kan köra på ett och samma användarkonto både på datorn och i iTunes.
Så om jag köper TomTom från appstore, får jag in det på båda mobbarna? Jag behöver alltså bara betala en gång för TomTom?
Postad 30 August 2009 - 19:51
Det är ju super!
Så om jag köper TomTom från appstore, får jag in det på båda mobbarna? Jag behöver alltså bara betala en gång för TomTom?
Japp jag kör Navigon och cirka 100 andra köpta program på alla tre lurarna utan problem
Postad 30 August 2009 - 20:54
Det är ju super!
På varje iTuneskonto kan du auktorisera 5 enheter, dessa 5 enheter kan då använda alla köpta låtar och apps som är köpa på det kontot.
Postad 30 August 2009 - 22:32
Postad 30 August 2009 - 23:09
Är det någon som kommer in på http://www.prylportalen.se/ med sin iPhone? Jag kommer in på alla sidor, men inte denna :S
Nae, inte jag heller.
Postad 31 August 2009 - 06:28
Hejsan!!!
mvh
Det hade jag på min första iPhone 3G (har nu min tredje efter två servicetillfällen). Dock så tvivlar jag på att de utför service enligt garanti bara för en sådan sak men skulle du ha något annat "tyngre" problem med din telefon så kommer de ju att åtgärda båda sakerna samtidigt eftersom de byter ut lurarna och inte reparerar dem.
Att Telenor byter ut luren åt dig i butik kan du glömma, det är inte det avtalet de har med Apple utan alla garantiärenden gällande iPhone innebär att luren ska skickas till Anovo i Nacka.
Postad 31 August 2009 - 08:42
Postad 31 August 2009 - 08:46
Hej! Jag har ett problem som inte har med iphone att göra. Utan med itunes., om man lägger in (laddar ner) ett blandalbum, alltså en skiva med massa olika artister. T.ex bandit . Hur får itunes att fatta att de är en skiva med just olika artister och inte massa olika låtar. Någon son vet hur man gör?
Markera de aktuella låtarna i iTunes -> Högerklicka -> Välj "Info" -> Klicka i "Del av album".
Klart!
Postad 31 August 2009 - 09:58
Markera de aktuella låtarna i iTunes -> Högerklicka -> Välj "Info" -> Klicka i "Del av album".
Klart!
Men gud, är de så pissenkelt? Skäms nästan, precis köpt en mac, jag får skulle på det. Haha. Provar så fort jag kommer hem!
Postad 31 August 2009 - 10:46
Klart!
Shit vad bra!!! Har suttit i helgen och lagt in en massa album i min Iphone och hade också problem med blandskivor! Fifigt var det dock när jag kom på att det bara är att söka igen omslagen till skivorna på nätet och klistra in det i info om albumet i Itunes, smidigt som bara den! Och hur snyggt och trevligt blir det i Iphonen då?
Kjell
Postad 31 August 2009 - 14:17
Shit vad bra!!! Har suttit i helgen och lagt in en massa album i min Iphone och hade också problem med blandskivor! Fifigt var det dock när jag kom på att det bara är att söka igen omslagen till skivorna på nätet och klistra in det i info om albumet i Itunes, smidigt som bara den! Och hur snyggt och trevligt blir det i Iphonen då?
![]()
Kjell
Man måste bara tänka på att markera alla låtar i albumet när man lägger till omslaget. Annars gäller det inte för hela albumet (och ser inte lika snyggt ut i iPhonen)...
Postad 31 August 2009 - 14:45
Nu är jag lite irriterad på Telia.
Jag beställde min 3GS via Telias hemsida och fick min faktura igår.
Då har man dels lagt på 250 kr i engångsavgift för mobilsurf - vilket är helt fel.
Men sedan har man debiterat mig för fasta avgifter för hela året ut!! Dvs. från att jag fick mobilen 090812 till 091231!
Tack för den fakturan på drygt 2000 kr att betala i september.
Jag ringde kundtjänst som medgav att de 250 kr var fel (mänskliga faktorn). Konstigt att det hände precis samma sak förra gången jag tecknade avtal med Telia på internet....
Sedan säger de att: abonnemanget ligger på kvartal, och det kan vi inte ändra till månadsfaktura. Jag säger, men på hemsidan nämns bara kostnad per månad, var står det att vi kommit överrens om att betala per kvartal? Mitt andra abonnemang ligger ju på månadsavgift? Telia säger att det inte går att ändra till månadsavgift.
Jag anser att jag inte informerats om att Telia "automatiskt" lägger avtalet per kvartal. Har jag missat något som ni andra har insett? Och vem vill ha kvartalskostnad på så pass dyra avtal? Varför ska det vara omöjligt att betala per månad? Har någon annan teliakund samma upplevelse?
Telia gör alltid såhär, de lägger på massor med avgifter som man som kund aldrig informerats om. Jag var nyligen tvungen att gå tillbaka till Telia på bredband, tv och telefoni då min nya lägenhet inte hade ComHem än. Jag måste säga att Telia är det överlägset sämsta och minst serviceminded företaget jag någonsin varit i kontakt med. Jag har t.ex fått vänta fem (5!) månader för att mitt gamla nummer skulle porteras över. Och nej, där fanns inga bindningstider eller dylika hinder som fördröjde detta. Allt handlar om att Telia sjablat till det 3ggr...
Jag orkar inte gå in på detaljer, men sammanlagt så har Telia velat debitera mig i runda slängar 2000-2500 kronor i avgifter som jag aldrig blivit informerad om. Jag har sluppit detta då jag varit en envis jävel som stått på mig. Så ska det inte behöva vara. Så Nopod, du är långt ifrån ensam, Telia är ett sktiföretag och verkar inte bättras (sen jag var kund sist). Jag hade själv aldrig gått tillbaka om jag inte varit tvungen för att kunna få ungefärligt det utbud som jag hade hos ComHem...
Vad gäller att du debiteras för 6 månader så har jag ingen erfarenhet av det. Dock har Telia som regel, helt utan logisk anleding, att alltid debitera första kvartalet just kvartalsvis. Varför är det ingen som vet men det är en högst ouppskattad regel.
Jag ska tillbaka till ComHem...
Redigerat av donpa, 31 August 2009 - 14:46.
Postad 31 August 2009 - 15:13
Det hade jag på min första iPhone 3G (har nu min tredje efter två servicetillfällen). Dock så tvivlar jag på att de utför service enligt garanti bara för en sådan sak men skulle du ha något annat "tyngre" problem med din telefon så kommer de ju att åtgärda båda sakerna samtidigt eftersom de byter ut lurarna och inte reparerar dem.
Att Telenor byter ut luren åt dig i butik kan du glömma, det är inte det avtalet de har med Apple utan alla garantiärenden gällande iPhone innebär att luren ska skickas till Anovo i Nacka.
Jobbar du på Telenor?? he he he
Okej då vet jag vad som väntar!!!! Tror nog att jag väntar med att kontakta Telenor ang detta då för ANOVO ska inte få lägga sina händer på denna lur!!!
Aldrig mer ANOVO, sämre service finns inte på denna planet!!!! och det är sant!!!
Tack för ditt svar!!!
Mvh
Postad 31 August 2009 - 15:23
Jag kommer nämligen inte ha något avtal för data trafik från början och vill då inte att min telefon kopplar upp sig när den själv vill utan att fråga först... tänkta att försöka tanka det man behöver via wlan...
//Micke
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?