Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 november 2009 - 15:20

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Fan, det är jobbigt!

Man sitter ute hos kund och är omvartannat glad eller förbannad!

Och inte kan man slå på taxametern pga intresset/upprördheten kring 900:an gör att man inte kan jobba....

Postad 10 november 2009 - 15:22

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Clob jag fick samma svar så det är på gång slutet av nästa vecka.

Lol han skrattade lite när jag frågade om N900. Det är högt tryck nu!!

Kom ihåg att d kostar nokia typ 20:-/min för varje samtal ni ringer. Sätt inte bolaget i konkurs nu så vi inte får våra lurar :(

Postad 10 november 2009 - 15:22

Pooot
  • Pooot
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej! Ringde supporten och fick samma svar som du, de hade inte hört något om uttalandet och leverans i slutet av veckan, början av nästa vecka.

Väntar med spänning!

- Patrik

Postad 10 november 2009 - 15:24

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Man kanske kan lugna ner sig lite då (inte bra för hjärtat) ....

Postad 10 november 2009 - 15:27

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Clob jag fick samma svar så det är på gång slutet av nästa vecka.

Du menar slutet av denna vecka va?

Postad 10 november 2009 - 15:34

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
haha kolla så många som är inne och läser tråden !!!!
NÄSTA VECKA SMÄLLER DET !!!!!
TIDIGLAGD JULAFTON !

Postad 10 november 2009 - 15:34

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Grymt. Även Sverige är nämnt i inlägget. Fast kanske inte som alla hade hoppats...

"When the N900 launches it'll be compatible with most networks, although it won't initially be available on new 3G SIM cards from 3 in the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Austria – a software update is in the pipeline and is slated to become available before the end of the year."

Men det lär betyda att vi kommer att se en svensk N900 i år iaf.

Ved menar dom med "new" 3G sim card?
Jag har ett jäääte gammalt sim från 3 (från när motorloa a920 va "topp"). kan jag förvänta mej att mitt sim kommer funka? Eller syftar dom på alla 3-sim?!

Postad 10 november 2009 - 15:35

devileye86
  • devileye86
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
ringde netonnet nyss och han sa att han inte visste alls när leveransen skulle ske.

Postad 10 november 2009 - 15:38

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

ringde netonnet nyss och han sa att han inte visste alls när leveransen skulle ske.

Konstigt med tanke på vad de nyss sa till mig(några inlägg bakåt)

Postad 10 november 2009 - 15:40

Lullenn
  • Lullenn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Borde det inte komma upp företag som köper in från finland? isf e ju allt problem löst :(

Postad 10 november 2009 - 15:40

rempp
  • rempp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
för er som har missat det så ligger användarhandboken till N900 ute på Nokia:s hemsida.

http://nds1.nokia.co..._N900_UG_sv.pdf

bara till att börja läsa =)

Postad 10 november 2009 - 15:46

devileye86
  • devileye86
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Konstigt med tanke på vad de nyss sa till mig(några inlägg bakåt)

tyckte det med va konstigt men han jag pratade med var nog en noob. :(

Postad 10 november 2009 - 15:46

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

för er som har missat det så ligger användarhandboken till N900 ute på Nokia:s hemsida.

http://nds1.nokia.co..._N900_UG_sv.pdf

bara till att börja läsa =)

Haha yes, då har man något att underhålla sig med under tiden då! ;D

Postad 10 november 2009 - 15:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Från mailsvar, Nokia store:
"Hej
Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.
Nokia N900 börjar att skeppas ut nu någon gång under dagen. Vi kan dessvärre inte svara på när leveranserna av den kan börja ske då vi inte vet när telefonen kommer till sverige. Men vi hoppas nu på att det inte ska dröja allt för långt tid nu innan telefonen har skeppats till sverige och vi kan börja att sälja och leverera den här.
"

Postad 10 november 2009 - 15:59

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Ved menar dom med "new" 3G sim card?
Jag har ett jäääte gammalt sim från 3 (från när motorloa a920 va "topp"). kan jag förvänta mej att mitt sim kommer funka? Eller syftar dom på alla 3-sim?!

Svarar på min egen fråga.

Kontaktade nyss tre, enligt dom så gäller buggen alla tres sim kort :( V49 ska buggen vara fixad

Postad 10 november 2009 - 16:20

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag la precis en beställning hos Nokia Shop SE. Jutta kunde "garantera" att de kommer börja skeppas ut torsdag/fredag nästa vecka. Vi får väl se...tidigare när jag pratat med de har de aldrig gett något datum så det verkar väl ganska lovande?

Postad 10 november 2009 - 16:21

torsten85
  • torsten85
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick detta svar av nokia, så det ser lovande ut =)

Hej Torsten

Nokia N900 börjar att skeppas ut under dagen. När den kommer till sverige vet vi dessvärre inte svar apå just nu men vi hoppas nu på att det inte ska dröja allt för länge till innan den kommer till sverige.

Nokia N900 kommer att släppas så fort den kommer till sverige men kommer dock ej att kunna användas med 3:s nya 3G simkort förrän senare i år. Så ni kommer inte behöva vänta på att den mjukvaran ska släppas innan ni kan köpa telefonen.

Postad 10 november 2009 - 16:25

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Har ni sett den senaste reklamen? :(

http://www.youtube.c...h?v=WxiOKKF721U

Postad 10 november 2009 - 16:39

febrig
  • febrig
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Grym film! Känns väldig mycket David Lynch.

Postad 10 november 2009 - 16:39

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Någon som fått svar från Klas Ström på Nokia Sverige? (inte jag iaf)

Postad 10 november 2009 - 16:47

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Fan va jobbigt det blev nu då. Jag hade räknat bort n900 men nu verkar den ju komma snarare än sent :(.
De jag funderat på är Satio, n97 mini, e72 och nu n900. Inte helt lika telefoner, det enda som talar emot n900 är att den är lika ful som min n82:a men det kanske man kan leva med eller :(?

Postad 10 november 2009 - 16:51

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
När är det som gäller nu då? Denna vecka eller nästa?

Postad 10 november 2009 - 16:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
V49 :( :D

Fu*k :(

Edit
Kollat in vad N900 kostar hos Katshing med Telia...
Katastrofalt dåligt

Telia Mobil till Vänner 24 mån

49/mån
200/mån förhöjd avgift
2140 kronor vid leverans

Ruttet dåligt...

Man blir påmind direkt varför man inte har Telia ..
Dom vill verkligen inte ha nya kunder

Redigerat av moparman, 10 november 2009 - 17:03.

Postad 10 november 2009 - 17:00

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Nu har jag mailat Klas på nokia. Får se om han svarar eller om man får vänta flera månader...

Postad 10 november 2009 - 17:44

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

V49 :( :D

Fu*k :(

Eehh?! Nej! I alla fall inte för de som förbeställt genom Nokia Shop. Vi kommer att få dem tidigare.

Postad 10 november 2009 - 18:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ja...ok ? :(

om du läst tidigare inlägg så vet du svaret

Postad 10 november 2009 - 18:18

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Har luskat runt lite vad det är som gör att just tre:s sim inte fungerar.
Det som det pratas om är sim application toolkit, något som inte precis är någon nyhet, iallafall när det kommer till GSM. Men tre är ju som känt en 3G operatör, och enligt en av kommentarerna på mobil.se så slutade tre med GSM roaming förra året. Således så har deras nya sim kort inte SAT utan det nyare USAT som är samma sak fast för 3G. Skulle gissa att det har med det att göra. Att de andra operatörerna som samkör GSM och 3g väljer att ha sina SAT tjänster i GSM utförande medans tre har den nya USAT standarden. Men hur är det för os som har SIM som är äldre än så? överallt jag har sett detta diskuteras så har det stått "de nya av tres SIM kort". Tre säger själva att det inte ska fungera, men har svårt att tro att operatören gärna berättar om hur sina SIM är konstruerade mm.

Men jag antar att det bara är att vänta tills någon här som har ett [gammalt] tre kort får sin n900 och testar om det fungerar.

Postad 10 november 2009 - 18:21

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Ja bara jag får min telefon så skiter jag i vilket :( bryr mig inte om 3:s situation!

Redigerat av Gurra101, 10 november 2009 - 18:26.

Postad 10 november 2009 - 18:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Så du säger Gurra101

Det är ju bland det viktigaste i år :-)

Förutom släppet av N900 då

Postad 10 november 2009 - 18:39

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
hehe ja sorry :(

Mena mest om vi andra ska behöva vänta bara för 3:s simkort inte funkar men visst hoppas jag att ni andra med 3:s simkort också ska få era och det ska funka! Mena mest det jag skrev först, det hade varit orättvist :(

Postad 10 november 2009 - 18:43

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Mejlade och fick detta svaret.

"Hej Mobilproffs

Den börjar skeppas global idag. Dock har vi blivit medvetna om att vissa SIM kort från operatören 3 kräver SIM ATK support i terminal för att fungera. Vi har bestämt att supportera SIM ATK i N900 och vårat mål är att kunna skeppa N900 med SIM ATK stöd vecka 49. (De som har en N900 med mjukvara som skeppas nu kommer kunna uppgradera till ny mjukvara som stödjer SIM ATK när den är tillgänglig)

Då vi vill säkerställa att konsumenter får en bra användarupplevelse från start blir det troligt att vi kommer vänta på dessa leveranser innan vi släpper den i Sverige.
Inte så kul om någon som har ett sådant SIM kort från 3 köper den och den inte fungerar ju.

Hoppas det svarar på din fråga.
Mvh,
Klas"

Postad 10 november 2009 - 18:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Mejlade och fick detta svaret.

"Hej Mobilproffs

Den börjar skeppas global idag. Dock har vi blivit medvetna om att vissa SIM kort från operatören 3 kräver SIM ATK support i terminal för att fungera. Vi har bestämt att supportera SIM ATK i N900 och vårat mål är att kunna skeppa N900 med SIM ATK stöd vecka 49. (De som har en N900 med mjukvara som skeppas nu kommer kunna uppgradera till ny mjukvara som stödjer SIM ATK när den är tillgänglig)

Då vi vill säkerställa att konsumenter får en bra användarupplevelse från start blir det troligt att vi kommer vänta på dessa leveranser innan vi släpper den i Sverige.
Inte så kul om någon som har ett sådant SIM kort från 3 köper den och den inte fungerar ju.

Hoppas det svarar på din fråga.
Mvh,
Klas"

Det där argumentet köper jag inte. Det är ju mycket som inte fungerar från start, alltså som kommer komma i upgraderingar senare. Varför inte vänta på dem också och så kan dem släppa telefoneom om 5 år. NOKIA=LEKSKOLA

Postad 10 november 2009 - 19:03

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej, jag ringde numret som någon tidigare postat och fick snacka med en trevlig kille, som sa, att hade man förbeställt via Nokias onlineshop, så skulle telefonerna börja skeppas inom två dagar till oss här i Sverige, förutsatt att man betalat den, lagt in en betalning så att pengarna dras när den skickas, UNDERBART tycker jag! Har man tur så kanske man får sin efterlängtade mobil redan denna veckan, om inte, så iallafall nästa!!! Det är iallafall jag nöjd med!!! :-)
Hoppas det går bra för alla er andra!!!

Mvh.: Henrik

Postad 10 november 2009 - 19:06

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag verkar inte vara ensam med att fått detta svaret från Nokias kundsupport..

Nokia har börjat att skeppa ut N900 idag men den har ej kommit till sverige än så vi kan dessvärre inte skicka den till er nu. Om ni har förbeställt er telefon på våran onlineshop så kommer ni att få den hemskickad till er så fort den kommer in på lager.

Nokia N900 kommer att släppas så fort den kommer till sverige men kommer dock till en början med inte fungera med 3: nya 3G simkort förrän senare i år då mjukvaran för det släpps.

Detta verkar inte riktigt gå ihop med vad Klas säger/skriver... Hmm, får väl hoppas kundsupporten har rätt då, vill ha! :)

Postad 10 november 2009 - 19:13

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag verkar inte vara ensam med att fått detta svaret från Nokias kundsupport..

Detta verkar inte riktigt gå ihop med vad Klas säger/skriver... Hmm, får väl hoppas kundsupporten har rätt då, vill ha! :)

Ja det verkar ju som om all hos nokia hittar på sina egna svar. alltså det här med kommunikation verkar ju vara helt obefintligt. skulle vara kul att se hur internkommunikationen ser ut på det företaget. hehe

Man får ju verkligen hoppas de skickar ut till de som beställt hos nokia. Annars är det skandal!

Postad 10 november 2009 - 19:45

clooak
  • clooak
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Klas uttalande gör mig bara riktigt sur.... Verkar inte som om han har tänkt igenom det, finns tamefan ingen affärslogik i det.

När en telefon REDAN ÄR DELAYAD 1 månad om inte mer SÅ KAN NI FÖRFAN INTE delaya den ännu mer genom att skylla på TRE... INTE DANMARK inte Storbritanien eller något annat land har tagit det urbotat korkade beslut att försena det för just en operatörs skull.....

Hur de har behandlat och informerat sina kunder är ju den närmast bedrövligt, påhitt efter påhitt...

Folk är redan förbannade för att ni inte har informerat era kunder och har accepterat denna månad som delay men nu när ni ytterligare förvärrar saken och delayar telefonen i yterligare (nästan en månad till) så är det tamefan bedrövligt....

Visa att ni vet hur man säljer mobltelefoner och inrikta er på det istället, för någon bra kundrelation har ni inte efter detta.

Visa nu att ni vet hur man agerar, skicka telefonen och låt oss uppgradera när den nu den idiotiska uppdateringen kommer...
Man kan inte dra stopp i hela utvecklingen och riskera att förlora kunder bara för att en operatör är så korkade att de har något som ingen annan har som standard...

Redigerat av clooak, 10 november 2009 - 19:46.

Postad 10 november 2009 - 19:47

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Inte ens jag som har tre tycker att det Klas säger är speciellt sjyst mot dom som har en annan operatör. Känns ju nästan lika dumt som om SONY hade fördröjt ps3an för att den inte fungerar med internet från telia eller något.. knäppt resonemang!

Menar vad rör det sej om, två, max tre väckor som de kunderna får leva med att vänta på att mjukvaran ska bil tillgänglig. Det hade jag kunnat leva med. Och man har ju glädje av den hemma via W-lan, kunna spela sina låtar i bilen mm. Sen så skulle man ju kunna passa på att modda den så den är som man vill ha den när uppdateringen kommer.

En sak e iallafall klar, så fort jag har kulor så har jag en n900 :)

Postad 10 november 2009 - 20:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ja jag hade lätt köpt den fast den inte gick att ringa med nu ...

Hade ju gått att fixa ett kontantkort i värsta fall...

Men ja skulle klara mig om jag bara fick somna med min N900 om kvällarna :)

Postad 10 november 2009 - 20:06

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Hmm och det han säger "vi vill säkerställa att användaren får en bra upplevelse" hmm det gäller en operatör! Hmm hur många kunder får vänta såfall bara pga att deras simkort inte funkar låter inte rimligt och som npågon skrev man kan ju använda kontant kort sålänge! Ibland undrar man hur vissa nissar blir högt uppsatta personer i företag!

Postad 10 november 2009 - 20:10

diterham32
  • diterham32
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har som många andra fått flera olika svar från Nokia Shopen.

Först:
"Informationen vi har fått idag är att Nokia N900 ska börja skeppas ut någon gång under dagen. När den kommer till sverige och släpps här vet vi dessvärre inte men vi hoppas att det inte ska dröja allt för lång tid nu innan den kommer."

Frågade sedan om de skulle vänta att skicka den till svenska kunder för då vill jag annullera min order och fick följande svar:
"Nokia N900 kommer att släppas så fort den kommer till sverige men kommer till en början med inte att fungera med 3S nya 3G simkort förrän senare i år. Men ni kommer att få er telefon skickad till er så fort den kommer in i lager men har ni 3:s nya 3G simkort kommer ni som sagt va inte kunna använda det förrän senare i år när mjukvaran till det kommer.

Har ni annan operatör kan ni använda telefonen direkt. Så vi kommer alltså inte vänta på att mjukvaran till 3:s simkort kommer innan vi släpper telefonen i Sverige."

Dock är svaren från samma person och de verkar ha ganska dålig koll.

Postad 10 november 2009 - 20:19

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Dom kanske stod i valet och kvalet om hur dom skulle göra sen fick Klas syn på vad vi har skrivit under dagen och bestämde sej för att vi svenskar ska få vara med från start, och att dom med tre vackert få vänta med att ta ut den tills uppdateringen kommer.. :)

[edit]
(om det är två separata samtal så är det försåtligt, men om du fick båda beskeden under samma samtal så är det lite märkligt ja! )

Redigerat av Mortensen, 10 november 2009 - 20:20.

Postad 10 november 2009 - 20:23

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vad har den här klas för ställning på nokia? någon som vet. presschef eller liknande?

Postad 10 november 2009 - 20:24

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Suck! Jag trodde det var slut på allt strul nu, men då kommer "Klas Klättermus" och förstör allt. Bara i Sverige, folks! Så typiskt! :)

Postad 10 november 2009 - 20:30

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Head of Portfolio Management, Nordic. Hoppas att han inte vet vad han snackar om porfolio Management. Är ju andra som bestämmer så det kan ju fortfarande vara så att de ska skickas ut.

Redigerat av theclone, 10 november 2009 - 20:33.

Postad 10 november 2009 - 20:39

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
om det är som klas säger så är det ruskigt dåligt....

jag har inte tre
jag vill inte ha tre
jag kommer inte skaffa tre
och jag struntar i tre

tre har inte fungerat i något land där dom fins
så varför vi i sverige skulle bry oss om detta fattar jag inte.....

jag har själv hört nokia säga att detta är en lur för teknik freek
jag tror nog att dom som är freek skaffar ett annat sim från annan operatör
tills att detta är löst

klas detta är kass!!!! :) ;) B) :angry: :angry:

Postad 10 november 2009 - 20:40

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Klas är produktchef för Nokia i Skandinavien. En titel som borde föra med sig att han har ganska stor befogenhet att bestämma vilka produkter som lanseras när här..

Och det finns en riktigt stor Nokia-kund som förmodligen inte alls vill att N900 kommer hit före simkortsproblemet är fixat, och den kunden heter 3. De är nog inte så sugna på att alla N900-intresserade väljer/måste välja en annan operatör, och de kan utöva betydligt mer påtryckningar på Klas och Nokia än privatpersoner.

Jag som är lite konspiratoriskt lagd tror definitivt att Klas haft ett möte eller två med 3-representanter..

Postad 10 november 2009 - 20:43

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Klas är produktchef för Nokia i Skandinavien. En titel som borde föra med sig att han har ganska stor befogenhet att bestämma vilka produkter som lanseras när här..

Och det finns en riktigt stor Nokia-kund som förmodligen inte alls vill att N900 kommer hit före simkortsproblemet är fixat, och den kunden heter 3. De är nog inte så sugna på att alla N900-intresserade väljer/måste välja en annan operatör, och de kan utöva betydligt mer påtryckningar på Klas och Nokia än privatpersoner.

Jag som är lite konspiratoriskt lagd tror definitivt att Klas haft ett möte eller två med 3-representanter..

...ja, och fått ordenligt med stålar. Varför är det inte aktuellt i andra länder då? Klas för fan. avgå!

Postad 10 november 2009 - 20:46

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Så kan det naturligtvis vara, vilket jag frågade Klas i mitt brev angående hans uttalande. Men får verkligen Nokia Sverige sätta ett helt eget datum när övriga Nokia har ett annat? Vad är det för policy?

Postad 10 november 2009 - 20:50

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Så kan det naturligtvis vara, vilket jag frågade Klas i mitt brev angående hans uttalande. Men får verkligen Nokia Sverige sätta ett helt eget datum när övriga Nokia har ett annat? Vad är det för policy?

nokia tänker på kunden när det tar det här beslutet...hehe. PÅ KUNDEN. det är ju skrattretande.

Postad 10 november 2009 - 20:52

molm
  • molm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nokia N900 Användarhandbok på svenska: Länk

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.