Va fan, allt gratis är väl bra, sen om man spelat det innan kan väl inte MS eller SONY ta hänsyn till.
Var glad att dom ens ger bort äldre spel.
Om det är riktat mot mig så får du nog läsa en gång till vad jag skrev ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PSN+ (Playstation Plus)
Startad av
Unregisteredbdbbb6aa
, Jun 17 2010 11:09
3849 svar till detta ämne
Postad 01 May 2015 - 08:12
Om det är riktat mot mig så får du nog läsa en gång till vad jag skrev Postad 01 May 2015 - 08:14
Det var mer allmänt, det är så många överallt som klagar på titlar och dess ålder och att det inte är AAA titlar. Postad 01 May 2015 - 09:07
Grejen är ju den att man hela tiden ska vara vaksam på om tjänster man köper förändras till du sämre. Ingen här kan säga att PSN blivit bättre dom senaste två åren. Detta trots att vi måste betala samma summa.
Se det såhär: ni köper tv från Telia. Helt plötsligt försvinner kanal 5 och discovery channel. Skulle ni inte reagera när ni fortfarande betalade lika mycket? Där fanns det iaf kritiska kundröster. Det verkar vara tomt på det hos PSN. Troligtvis för att vi som spelar ps4 måste betala för att spela online och därför så är vi tvingade att köpa tjänsten. Och då var vi där, s den stora kritiken mot ms. Måste betala för online. Nu är Sony där, bara det att vi som spelar via deras nätverk får betydligt sämre spel och dessutom, i ärlighetens namn, hela tiden sitter på ett nät som kan gå ner av olika orsaker. Instabilt. Postad 01 May 2015 - 10:35
None taken, la mest upp dem för att visa vad MS ger denna månad.
Kan delvis hålla med. Sony har gradvis sänkt "kvalitén" på spelen som du får och nu när du måste betala för MP så känns det helt klart som att de inte alls lägger ner samma krut. Det har dock varit min kritik mot Sony sedan PS2, när de leder racet så tenderar de att tappa fokuset på kunderna. De var duktiga på senaste E3 tyckte jag men det som har kommit ut det sista året har inte riktigt levt upp till hypen. Postad 01 May 2015 - 13:57 Man får inte spel gratis, alla som säger det borde ta en titt på hur PS+ marknadsförs.
Vi betalar för en tjänst som innehåller fria spel varje månad, möjlighet att spela online osv. Postad 01 May 2015 - 16:07
Tomato tomato potato potato. Ehm... Funderar inte riktigt när man skriver det
Postad 01 May 2015 - 16:18
Men tänker du inte "Alltidxx verkar haft rätt hela tiden"? Jag har ju redan "förklarat" hur det ligger till och av allt att döma kan jag gott haft rätt hela tiden. Vill vi spela online så betalar vi. Allt annat är "tack snälla sony". Om man köpt ps+ i första hand för extra grejer, utan att spela online, så man nog inte riktigt förstått vad det handlar om menar jag. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 May 2015 - 16:21. Postad 01 May 2015 - 17:50 Det spelar ju egentligen ingen roll av vilken anledning man köper ps+. Det är en tjänst som innehåller flera olika produkter. Postad 01 May 2015 - 18:15 jag tänker aldrig att alltidxx har haft rätt hela tiden nej, alltså, saken är ju den att online inte behövde betalas för att användas till ps3. jag köpte ex ps+ för online save då min ps3 började bli lite gammal. din teori eller tanke eller vad man nu kan kalla den skulle jag säga går att applicera på ps4-användare, men då ska man ju också komma ihåg att det finns betydligt fler ps3-användare än ps4-användare.
det går imo alltså inte att säga att man betalar för att få spela online och betalar någon för någon annan anledning så är det fel. finns mängder av individer som köpt ps+ pga alla skitbra spel till ps3 som erbjöds. på den gamla goda tiden dvs =) Postad 01 May 2015 - 18:30
Aaaaa, snart 1 år o 6 månader och fortfarande "har inte funnits länge". Släng in Knack så blir folk nöjda Postad 01 May 2015 - 18:34 Ungefär som att jag ska vara glad över att jag får lyssna på musik på Spotify? Jag lägger pengar på det! De ger inte bort något, de säljer något. Redigerat av PalmiNio, 01 May 2015 - 18:35. Postad 01 May 2015 - 18:42
Jag har lagt pengar på xbox live i 7år och mer än hälften av de åren var det endast för att spela online så att få spel vad det än må vara så är det ju bättre än vad som erbjöds från början. Postad 01 May 2015 - 19:25
Ja det är ju din personliga värdering då av en tjänst som du lägger pengar på. Men faktum kvarstår: Det är inte gratis. PSN+ är för mig spelen, lirar knappt online. Postad 01 May 2015 - 19:25
Men varför ska dom slänga in Knack? Det har ju bara 54% på metacritic
EDIT: För att vara seriös, vilka AAA-spel är rimligt att tro kan komma till IGC dom närmaste månaderna? Knack, självklart. Även om jag inte förstår varför folk vill ha det, ser ju tråkigt ut och har fått dåliga recensioner. Tror folk har AAA-frossa
The Order: 1886: Räknar jag med att det kommer, men det kommer ju dröja då det fortfarande är ganska nytt.
Utöver det, vilka spel är PS-exklusiva? Vilka tredjepart har tappat så mycket i försäljning att utgivarna vill släppa dom till IGC? Redigerat av Unregisteredddb310e6, 01 May 2015 - 19:40. Postad 01 May 2015 - 20:36
Wat!
Ja jag menar ju för PS4 såklart Postad 01 May 2015 - 21:04
Ja det är lite konstigt. Trots att Knack har fått sämre betyg än de indiespel som läggs upp. Det är säkert hyfsat i coop men eh, inte som att man går och suktar efter det. Axelryckning. Postad 01 May 2015 - 21:06 Men ändå, för 480:- för ett år så har man ju ändå gått plus även om man bara hittar två AAA-titlar man vill ha per år. Postad 01 May 2015 - 21:22 Precis. På två år har jag inte köpt ett enda spel till Vitan, men spelat massvis med timmar ändå... Postad 02 May 2015 - 08:13
Problemet är väl att indiespel får överbetyg. Det är inte samma krav på dem. De flesta indiespel, inte alla dock, är för mig enformiga och tråkiga spel jag raderar efter max 30 min... Postad 02 May 2015 - 09:06
Det finns ju några guldkorn, Valiant Hearts och Never Alone t ex. De två spelen tackar jag PS+ för. Skulle nog aldrig ha köpt dessa annars. Men det är samma sak för mig gällande de flesta indiespelen, testar dem i 30 min sen raderas det direkt. Postad 02 May 2015 - 09:42 Det handlar väl mer om vad folk förväntar sig och hur Sony har lagt fram det hela på presskonferenser och E3. När slår på stora trumman där får många uppfattningen om att det skall vara trippel A-titlar och kända spel och blir besvikna när det "bara" är indie för att man inte känner till spelen. Postad 02 May 2015 - 10:02 Själv förväntar jag mig ingenting när det gäller ps+ spelen, jag betalar enbart för att kunna spela multiplayer. Tidigare var jag inte intresserad av dessa indiespel, men iom dessa PS+ bonusen i form av "gratis" spel så har mitt intresse väckts till liv. Bara positivt imo Postad 02 May 2015 - 13:42 Jag tror inte de får överbetyg direkt, det är väl mer att alla kan inte gilla allt. Jag har haft hyfsat kul med runt 1/3 av det som har släppts, fast jag har inte testat de två senaste månadernas ännu. Rogue Legacy är bäst hittills, det var grymt.
Men sen ser jag ju att det finns andra som gillar många av de spelen jag inte gillade, som Binding of Isaac och minecraft-kopiorna t.ex.
För den lilla summan man betalar tycker jag det är klart värt att få testa de här spelen. Jag skulle aldrig ha köpt dem annars heller. Postad 02 May 2015 - 17:22
Håller med om överbetyg. Eller iaf att dom inte bedöms på samma sätt som vanliga spel. Konstigt vore annars iofs, vi får ju tänka att dessa även kostar en hel del mindre än vanliga spel.
Postad 03 May 2015 - 08:28 Får inte mitt konto att fungera
Kan inte lägga över pengar via PayPal. Stöter bara på en återvändsgränd. Det är söndag idag, gissar att inga butiker är öppna. Måste man registrera sitt kontonummer hos Sony om man inte får PayPal att fungera, varför kan man inte betala bara en enskild faktura utan att behöva spara sitt kontonummer på deras sida? Postad 03 May 2015 - 09:19
Nu vet jag inte vart du bor, men Söndag räknas inte som helig längre så de flesta större elektronikbutiker ha nog öppet idag... Postad 03 May 2015 - 09:23 Hehe, ja. Om Glidtassen bor i Sverige förstår jag inte varför han skriver så om butiker och söndagar. Postad 03 May 2015 - 09:33 Glömde det stora köpcentrat i närheten he, he. Hatar PayPal nya sida. Det var så lätt tidigare, nu måste jag bekräfta allt med bankdosan . Postad 03 May 2015 - 10:35
Det är ju inte bara köpcentrum. Finns väl knappt butiker idag, riktade mot konsumenter, som inte har öppet på söndagar.
Postad 03 May 2015 - 10:42 Bor man i en eko-stadsdel så finns det det Postad 03 May 2015 - 11:52 Och det går inte att åka ut ur stadsdelen? ;-) Postad 03 May 2015 - 12:57
Nu går jag lite OT, men detta med PayPal och bankdosa/mobilt bankid. Kom det nyligen? Har inte stött på det men fick ett mail om att eBay och PayPal ska bli två separata bolag och att användaravtalet blivit uppdaterat. Har inte direkt bemödat mig med att läsa igen den blaffan till textdokument Postad 03 May 2015 - 14:16 Tidigare har jag bara skapat ett PayPal konto, lagt in kontonumret och fått en enklare inloggning. Sedan har jag bara enkelt flyttat pengar via mobilen. Nu har det blivit ett jäkla meck med att lägga till rätt kontokort. Hamnar bara i en återvändsgränd där de säger att jag antingen inte lagt till ett kort, eller så blir jag ombedd att logga in med dosan.
Jag är inte helt oteknisk, har fått det att fungera förut. Idag gjorde jag dock ett felsteg på dosan, kortet spärrat. Blir så sned, Destiny vad nedsatt med 50% och jag gissar att jag kommer att missa den dealen.
Om någon kan länka mig till en enklare trial beträffade PayPals nya funktioner så vore jag tacksam. Mitt ärende handlar alltså bara om enkelheten: att ange ett konto som PayPal skall dra pengar ifrån, utan att behöva bekräfta med bankdosan varje gång. Redigerat av Glidtassen, 03 May 2015 - 14:20. Postad 03 May 2015 - 14:22
Kan det bero på vilken bank du har? Jag har inte behövt använda dosan, har Nordea.
Postad 03 May 2015 - 14:56 Tror att det börjar lossna nu.
Man får uppenbarligen registrera alla konton på PayPals sida. När man skall sätta in pengar på sitt PayPal konton så måste man logga in och skicka pengarna från den banken man tillhör. PayPal kontot kommer upp i ens egen banks mottagarregister. Postad 04 May 2015 - 20:13
Vet att det pratats om det här tidigare, men hittar det inte när jag söker nu och hittar inga tillfredsställande svar på Sonys sida, så jag frågar igen:
Är det möjligt att spela online samtidigt på två olika playstation i ett och samma hushåll, eller måste man ha dubbla ps plusabonnemang då? Postad 04 May 2015 - 21:14
Det fungerar alldeles utmärkt att spela på två konsoler samtidigt.
Den som har konto 2 dvs kontot utan ps+ får du sätta som den primära konsolen. När du gör det så kan konto2 endast köra online på den konsolen men ps+ kontot kan spela online på vilken som. Redigerat av mBr, 04 May 2015 - 21:15. Postad 04 May 2015 - 21:22
Aha, det är så det funkar. Stort tack för svaret. Det där misslyckades Sonys FAQ fullständigt med att beskriva.
Edit: Förresten, vad händer om jag låter mitt psnpluskonto vara det primära kontot på båda konsollerna? Det blir ändå som du beskrev ovan då eller? Redigerat av B8, 04 May 2015 - 21:26. Postad 04 May 2015 - 22:16
så lite
Du kan bara ha en konsol som primär kontona är sak samma. Postad 04 May 2015 - 23:38
Haha ja. ☺
Ok. Lite synd att vi inte kan spela på vilken som, men klart bättre än att betala för två pluskonton iaf. Tack igen! Postad 05 May 2015 - 19:55
Hur vet du det, har du spelat alla? Har du gjort en genomgående analys av spelen och vägt dem mot tidigare månad där du rankar funfactor, longevity etc. Har du koll på alla tidigare månader, säker på att det inte varit sämre någon gång tidigare ??
Postad 06 May 2015 - 08:30
Sedan får man lägga in sina egna värderingar på varje månad. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 06 May 2015 - 08:31. Postad 06 May 2015 - 11:02 Kollade listan nu och tänkte "denna månaden ligger i min topp 5..6...7(!) sedan starten". Tur att smaken är som baken, annars hade väl jag också spytt galla som tre av fem prenumeranter verkar göra. Postad 06 May 2015 - 14:02
Jag var med sen starten nästan! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |