Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 06 februari 2012 - 19:59
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Dum som man är köper allt möjligt.
Fick för en timme sedan samtal från Canal + som vill sälja på mig filmkanaler
Jo jag skulle få alla nio? film HD och vad dom nu heter för 90 kr de sex första månaderna, och för 180 kr de efterföljande sex....i snitt blev det 135 spänn i månaden för tolvmånaders perioden.
Är det ett skälig summa tro
Postad 06 februari 2012 - 20:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Dum som man är köper allt möjligt.
Fick för en timme sedan samtal från Canal + som vill sälja på mig filmkanaler Jo jag skulle få alla nio? film HD och vad dom nu heter för 90 kr de sex första månaderna, och för 180 kr de efterföljande sex....i snitt blev det 135 spänn i månaden för tolvmånaders perioden.
Är det ett skälig summa tro
Ja det är iaf bättre än det erbjudande som finns på ComHems hemsida dvs tre första månaderna för 99 kr/mån och därefter ordinarie pris 219 kr/mån. 12 mån bindningstid. Jag misstänker att Canal+ Film försöker muta in mark inför lanseringen av Viasat Film 1 mars. Många kommer inte att ha bägge filmpaketen och har man bundit sig för 12 mån med Canal+ Film är det mindre troligt att man också tecknar sig för Viasat Film.
Postad 06 februari 2012 - 20:45
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu idag fick jag en faktura från Comhem där jag ska betala 294:- i kortavgift i förskott för 6 mån, så jag hoppas innerligen att jag inte får någon kortavgift månadsvis för än i augusti. Märk väl att jag fortfarande inte fått någon information från Comhem om höjningar utan bara här via minhembio.com
Jag såg det också på den faktura som ska betalas nu i slutet av februari. Hade kanske väntat mig debitering 49 kr/mån nu eftersom fakturan gäller mars och sedan 59 kr/mån. Jag har ingen bindningstid på mitt XL-paket. Höjningen är från 1 april eller det datum därefter som bindningstiden löper ut på grundabonnemanget (Medium 8 Favoriter, Large, Extra Large). Kan kanske ComHem meddela hur det är tänkt? Varför aviserar man månadsdebitering och fakturerar ett halvår? Jag vill inte ha 59 kr på nästa månadsfaktura för april utöver halvårsdebiteringen på 294 kr som jag nyss fått! Det är irriterande som det är med denna höjning av kortavgiften som kommer i en tid av mycket missnöje med ComHem när det gäller framför allt dåligt gehör för kundernas önskemål om nya HD-kanaler och urholkning av grundabonnemangen genom att kanaler faller bort och tjänster som t ex On demand försämras.
Postad 06 februari 2012 - 21:44
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ja vi väntar fortfarande på ett svar från comhem vad vi får tillbaks för alla de nya miljoner dom ska kräva in från oss...när andra som canal digital lägger till nya hd kanaler ex :kanal 5 hd utan extra kostnad.
Är väl helt enkelt så att dom kundtjänstpersonal som blir tilldelade o vara här inte vet ett skvatt.Önskar man gjorde som SVT i svt hd tråden skickar hit en kunnig och insatt person, som kan svara på frågor o inte bara hänvisa till kundtjänst eller kopiera klistra .
Postad 07 februari 2012 - 11:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHem ägnar sig som vanligt åt väsentligheter: "2012 års upplaga av GayGalan, arrangerad av tidningen QX, gick igår den 6 februari av stapeln på Cirkus i Stockholm. QX läsare hade röstat fram vinnare i kategorier som Årets Homo/ Bi/ Trans, Årets Hetero, Årets Klubb, Årets Festifixare, Årets Artist och inte minst; Årets Duo! I den sistnämnda kategorin var det Com Hems omtyckta reklamduo Judit & Judit som kammade hem priset. Roligt tycker vi på Com Hem!" http://www.comhemblo...uo-pa-gaygalan/
Postad 07 februari 2012 - 13:38
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jag såg det också på den faktura som ska betalas nu i slutet av februari. Hade kanske väntat mig debitering 49 kr/mån nu eftersom fakturan gäller mars och sedan 59 kr/mån. Jag har ingen bindningstid på mitt XL-paket. Höjningen är från 1 april eller det datum därefter som bindningstiden löper ut på grundabonnemanget (Medium 8 Favoriter, Large, Extra Large). Kan kanske ComHem meddela hur det är tänkt? Varför aviserar man månadsdebitering och fakturerar ett halvår? Jag vill inte ha 59 kr på nästa månadsfaktura för april utöver halvårsdebiteringen på 294 kr som jag nyss fått! Det är irriterande som det är med denna höjning av kortavgiften som kommer i en tid av mycket missnöje med ComHem när det gäller framför allt dåligt gehör för kundernas önskemål om nya HD-kanaler och urholkning av grundabonnemangen genom att kanaler faller bort och tjänster som t ex On demand försämras.
Ja vi väntar fortfarande på ett svar från comhem vad vi får tillbaks för alla de nya miljoner dom ska kräva in från oss...när andra som canal digital lägger till nya hd kanaler ex :kanal 5 hd utan extra kostnad. Är väl helt enkelt så att dom kundtjänstpersonal som blir tilldelade o vara här inte vet ett skvatt.Önskar man gjorde som SVT i svt hd tråden skickar hit en kunnig och insatt person, som kan svara på frågor o inte bara hänvisa till kundtjänst eller kopiera klistra .
Månadsdebitering av kortavgiften börjar 1 april 2012, för de som nyligen har betalat kortavgift sker övergången vid nästa halvårsperiod, det blir alltså ingen dubbeldebitering. Övergången till månadsvis fakturering berör både obundna och bundna kunder. Prisförändringen sker från och med 1 april 2012 alternativt efter eventuell bindningstid. Du kommer alltså inte att faktureras 59:- för kortavgift avseende april om du betalar kortavgift den här månaden. Gällande utbudet i On Demand så har vi nyligen utökat med SVTr och TV11 i play vilket har efterfrågats av väldigt många av våra kunder. Vi fortsätter att utöka antalet filmer i Videobutiken och har nu över 2000 titlar. Gällande kunders önskemål om kanaler och vilka tv-kanaler som vi tar in i vårt utbud har det kommit en del funderingar kring det tidigare också. Vi nyligen tagit in TV4 News och Tv Com Hem som till stora delar sänder innehåll från TV4 News. Vi vet att en svensk dygnet-runt-kanal med nyheter har varit efterfrågat från många kunder och tillsammans med TV4 har vi nu kunnat erbjuda det, dels genom TV4 News som helt och hållet är en kanal från TV4, dels genom Tv Com Hem som når en stor del av våra anslutna hushåll. Den ersätter på många håll Com Hem-kanalen som enbart visade trailers för innehåll hos oss. Nu är det alltså istället en riktig tv-kanal. Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud. När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat. Frågan om Viasat Motor HD har vi under en längre tid tittat på och vi vet att det finns ett stort intresse för den hos vissa kunder. Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud. Viktigt att poängtera är att själva innehållet i kanalen finns i vårt utbud i form av Viasat Motor, HD-kanalen är enbart en spegling av den kanalen vi redan har. ComHem ägnar sig som vanligt åt väsentligheter: "2012 års upplaga av GayGalan, arrangerad av tidningen QX, gick igår den 6 februari av stapeln på Cirkus i Stockholm. QX läsare hade röstat fram vinnare i kategorier som Årets Homo/ Bi/ Trans, Årets Hetero, Årets Klubb, Årets Festifixare, Årets Artist och inte minst; Årets Duo! I den sistnämnda kategorin var det Com Hems omtyckta reklamduo Judit & Judit som kammade hem priset. Roligt tycker vi på Com Hem!" http://www.comhemblo...uo-pa-gaygalan/
Vi har inte direkt engagerat oss aktivt i denna gala utan nomineringen av Judit och Judit har gjorts helt oberoende av oss vilket vi givetvis tycker är kul. Vad gäller frågan om att ”lägga pengarna på rätt saker” är det givetvis inte alltid så enkelt att en satsning vi gör innebär att en annan inte blir av, eller att pengarna som något kostar rakt av skulle kunna läggas på något annat. Det kan till och med vara så att en satsning som görs är nödvändig för att kunna göra andra satsningar framöver. Med vänlig hälsning Johan Wester Kundservice
Postad 07 februari 2012 - 13:58
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
det är nog så med comhem att de bara säger att de förhandlar om tv kanalen .men att de i själva verket inte vill ta in kanalen i utbudet nu
hade comhem velat har tex kanal 5 HD så hade kanalen funnis hos comhem för längesedan
det tar nämligen inte 11 månader att förhandla om en kanal
det tar maximalt 2 månader
oftast endast 3 veckor
Postad 07 februari 2012 - 14:04
NiklasM
-
NiklasM
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag gjorde det enda rikitga. Minskade mitt abonnemang från XL till L. Hoppas fler gör samma sak... I vår ska jag driva igenom en total utkastning av Comhem i vår BRF eftersom det nu finns fiber i huset. Sällan skådad lobbyism ska genomföras. Nu är det nog med monopolet. Konkurrens is a bitch.
Redigerat av NiklasM, 07 februari 2012 - 14:10.
Postad 07 februari 2012 - 14:06
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Månadsdebitering av kortavgiften börjar 1 april 2012, för de som nyligen har betalat kortavgift sker övergången vid nästa halvårsperiod, det blir alltså ingen dubbeldebitering. Övergången till månadsvis fakturering berör både obundna och bundna kunder. Prisförändringen sker från och med 1 april 2012 alternativt efter eventuell bindningstid. Du kommer alltså inte att faktureras 59:- för kortavgift avseende april om du betalar kortavgift den här månaden.
Gällande utbudet i On Demand så har vi nyligen utökat med SVTr och TV11 i play vilket har efterfrågats av väldigt många av våra kunder. Vi fortsätter att utöka antalet filmer i Videobutiken och har nu över 2000 titlar.
Gällande kunders önskemål om kanaler och vilka tv-kanaler som vi tar in i vårt utbud har det kommit en del funderingar kring det tidigare också. Vi nyligen tagit in TV4 News och Tv Com Hem som till stora delar sänder innehåll från TV4 News. Vi vet att en svensk dygnet-runt-kanal med nyheter har varit efterfrågat från många kunder och tillsammans med TV4 har vi nu kunnat erbjuda det, dels genom TV4 News som helt och hållet är en kanal från TV4, dels genom Tv Com Hem som når en stor del av våra anslutna hushåll. Den ersätter på många håll Com Hem-kanalen som enbart visade trailers för innehåll hos oss. Nu är det alltså istället en riktig tv-kanal.
Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud.
När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat.
Frågan om Viasat Motor HD har vi under en längre tid tittat på och vi vet att det finns ett stort intresse för den hos vissa kunder. Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud. Viktigt att poängtera är att själva innehållet i kanalen finns i vårt utbud i form av Viasat Motor, HD-kanalen är enbart en spegling av den kanalen vi redan har.
Vi har inte direkt engagerat oss aktivt i denna gala utan nomineringen av Judit och Judit har gjorts helt oberoende av oss vilket vi givetvis tycker är kul.
Vad gäller frågan om att ”lägga pengarna på rätt saker” är det givetvis inte alltid så enkelt att en satsning vi gör innebär att en annan inte blir av, eller att pengarna som något kostar rakt av skulle kunna läggas på något annat. Det kan till och med vara så att en satsning som görs är nödvändig för att kunna göra andra satsningar framöver.
Med vänlig hälsning Johan Wester Kundservice
det var som på 1996 när jag frågade varför det inte var stereo ljud på tv3 och comhem svarade att det var för dyrt .medans det inte var för dyrt för kabel tv föreningar med 100 medlemmar och de hade stereo ljud på tv3.kanal 5 mtv med flera
Postad 07 februari 2012 - 14:27
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jo du Distortion, för denna underhållning betalar vår förening ca 160 000kr/år.
För 40 kr mer av samtliga BRF-medlemmar fås kollktivaval 8 favoriter...och detta utan kortavgifter !!--- detta innebär analogt utbud samt 8 valfria digitala kanaler -- samt alla SVT-kanaler digitala utöver det..............
Ifall Comhem beslutar att de i analogutbudet skulle ingå fritt ( digtalt ) i detta kollktivavtal får det att betraktas som kalasavtal...inget orimlig tanke anser jag!!!!!
Vad anser ni, och vad säger Johan Wester på Kundservice
det hade varit billigare om de hade satt upp en antenn på taket .då hade de kunnat erbjuda boxer för sina kunder .eller en parabol antenn det är säkerligen billigare att ha kontrakt med canal digital eller viasat .även om man ger varje boende en box att ansluta med
Postad 07 februari 2012 - 14:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Månadsdebitering av kortavgiften börjar 1 april 2012, för de som nyligen har betalat kortavgift sker övergången vid nästa halvårsperiod, det blir alltså ingen dubbeldebitering. Övergången till månadsvis fakturering berör både obundna och bundna kunder. Prisförändringen sker från och med 1 april 2012 alternativt efter eventuell bindningstid. Du kommer alltså inte att faktureras 59:- för kortavgift avseende april om du betalar kortavgift den här månaden.
Tack för ett utförligt svar på de frågor som blivit "hängande" de senaste dagarna. För den som nu betalat kortavgift för ett "halvår" framåt kommer alltså månadsdebitering att börja "vid nästa halvårsperiod". Då infinner sig två följdfrågor: 1) Från vilken faktureringsmånad kommer månadsfakturering att börja? (nästa halvårsdebitering skulle normalt ha kommit på augusti-fakturan). 2) Kommer en retroaktiv debitering att ske med 10 kr/månad från 1 april? Gällande utbudet i On Demand så har vi nyligen utökat med SVTr och TV11 i play vilket har efterfrågats av väldigt många av våra kunder. Vi fortsätter att utöka antalet filmer i Videobutiken och har nu över 2000 titlar.
Gällande kunders önskemål om kanaler och vilka tv-kanaler som vi tar in i vårt utbud har det kommit en del funderingar kring det tidigare också. Vi nyligen tagit in TV4 News och Tv Com Hem som till stora delar sänder innehåll från TV4 News. Vi vet att en svensk dygnet-runt-kanal med nyheter har varit efterfrågat från många kunder och tillsammans med TV4 har vi nu kunnat erbjuda det, dels genom TV4 News som helt och hållet är en kanal från TV4, dels genom Tv Com Hem som når en stor del av våra anslutna hushåll. Den ersätter på många håll Com Hem-kanalen som enbart visade trailers för innehåll hos oss. Nu är det alltså istället en riktig tv-kanal.
Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud.
Det är riktigt att det skett en del förbättringar senaste månaden. Eftersom jag har XL-paketet så har jag fått TV4 News utan extra kostnad. TV ComHem betraktar jag som en marknadsföringskanal och inte som en "riktig" kanal. Vill jag se TV4 News så tittar jag på kanalplats 124. Möjligt att en del tycker TV4 News på kanalplats 20 utan extra kostnad är ett lyft. On Demand har nu fått SVTr som inte är en fullvärdig ersättning för SVT Play. SVTr skiljer sig från SVT Play bl a genom att varje operatör (Telia, Boxer, ComHem osv) står för inspelningen varför bildkvaliteten kan skilja sig från orginalet och det som finns på SVT Play. Dessutom ingår i SVTr enbart program där visningsrätterna tillåter visning utanför SVT. Det innebär att vissa utländska serier, program som bygger på köpta programformat (t ex Så ska det låta) och program med köpta inslag som t ex Sportnytt, Sportspegeln m fl inte finns i SVTr. Som framgår av informationen från ComHem är det fn bara SVT1 och SVT2 som spelas in av ComHem för On demand-tjänsten och med begränsningarna ovan. Övriga kanaler kommer att läggas in efter hand. Jag kommer själv att skaffa en On demand-box när det finns en HDPVR med On demand godkänd för ComHem. Tills dess sköter jag inspelningarna själv med min Humax HDPVR-1000C. När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat.
Frågan om Viasat Motor HD har vi under en längre tid tittat på och vi vet att det finns ett stort intresse för den hos vissa kunder. Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud. Viktigt att poängtera är att själva innehållet i kanalen finns i vårt utbud i form av Viasat Motor, HD-kanalen är enbart en spegling av den kanalen vi redan har.
Visst är alla intresserade av att HD-kanalerna ska ha maximalt "native HD-utbud". Jag har dock fått intrycket att Kanal 5 HD har ganska många serier som faktiskt sänds i HD. Det kan iaf inte vara sämre än TV3 HD. När det gäller Viasat Motor HD är det märkligt att Telia har så många intresserade kunder i sin ip-tv att man lagt in den kanalen i Viasat-paketen. Jag har svårt att tro att det skulle finnas så många hos ComHem som har större intresse av t ex WildTV HD eller OUTTV än av Viasat Motor HD. Men jag har noterat svaret och vi får alltså ställa in oss på ytterligare en F1-säsong utan HD. Vi har inte direkt engagerat oss aktivt i denna gala utan nomineringen av Judit och Judit har gjorts helt oberoende av oss vilket vi givetvis tycker är kul.
Vad gäller frågan om att ”lägga pengarna på rätt saker” är det givetvis inte alltid så enkelt att en satsning vi gör innebär att en annan inte blir av, eller att pengarna som något kostar rakt av skulle kunna läggas på något annat. Det kan till och med vara så att en satsning som görs är nödvändig för att kunna göra andra satsningar framöver.
Det hade inte varit hela världen om ni ansträngt er för att nominera Judit & Judit. Jag är bara trött på den reklamen men den ger tydligen den effekt ComHem önskar vad gäller nyförsäljning av abonnemang. För många av oss befintliga kunder sedan begynnelsen hos Telia Kabel-TV via UPC betyder Judit & Judit bara något extra att irritera oss på.
Postad 07 februari 2012 - 14:35
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja, en dubblering av "kortavgiften" på ett drygt år, med motiveringen "....kunna fortsätta investera i och utveckla marknadens bästa tv", borde ge tillbaka något till kunderna som får punga ut i runda slängar 200 mille extra per år. Hur vore det med att kunna välja tv3 hd på sitt medium 8 favoriter hd? Nej, blir svaret, det går inte. Licenser och grejer vettu... Nån med Boxer som kan säga hur det är? Sugen på att byta nämligen.
det är inte marknadens bästa tv i varje fall inte om vi pratar om bild kvalitet eller stabilt nät .det är många avbrott dvs helt plötsligt kan du inte se på tv kanalen har haft boxer och bredbandsbolaget tidigare och det var klart mycket bättre bild och mindre tekniska avbrott
Postad 07 februari 2012 - 14:58
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Kommer SVT1 HD och SVT2 HD bli fria i snart?
Postad 07 februari 2012 - 15:03
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Gällande utbudet i On Demand så har vi nyligen utökat med SVTr och TV11 i play vilket har efterfrågats av väldigt många av våra kunder. Vi fortsätter att utöka antalet filmer i Videobutiken och har nu över 2000 titlar.
När det kommer till HD-kanaler är det viktigt för oss att ta in HD-kanaler som verkligen är just HD-kanaler. Än så länge finns det en del HD-kanaler på marknaden som sänder mycket lite HD-innehåll utan där det handlar om uppskalat SD-innehåll. Vi ser inte att det finns något stor mervärde för våra kunder för sådana kanaler. Vi vill kunna säga att de HD-kanaler vi har i vårt utbud är riktiga HD-kanaler och inget annat.
Vi har inte direkt engagerat oss aktivt i denna gala utan nomineringen av Judit och Judit har gjorts helt oberoende av oss vilket vi givetvis tycker är kul.
kanal5 visar mycket hd matrial. Mycket mer än svt,s kanaler gör tillsammans fakta är att tv4 och kanal 5 visar mest program i HD så dina argument håller inte
Postad 07 februari 2012 - 15:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
det är inte marknadens bästa tv i varje fall inte om vi pratar om bild kvalitet eller stabilt nät .det är många avbrott dvs helt plötsligt kan du inte se på tv kanalen har haft boxer och bredbandsbolaget tidigare och det var klart mycket bättre bild och mindre tekniska avbrott
Ja nu när både Viasat och Canal Digital tagit in Kanal 5 HD gäller inte längre ComHems argument att bara Boxer haft tillgång till den kanalen. ComHem blir nog sist att ta in Kanal 5 HD sedan man till slut insett att andelen HD-material inte är så låg som man inbillat sig.
Postad 07 februari 2012 - 15:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kommer SVT1 HD och SVT2 HD bli fria i snart?
Dessa kanaler går ju att se utan programkort hos Boxer så man skulle ju tycka att de borde kunna ses utan programkort även hos ComHem. Men då tar man bort ett argument för försäljningen av digital-tv-abonnemang.
Postad 07 februari 2012 - 15:32
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
det hade varit billigare om de hade satt upp en antenn på taket .då hade de kunnat erbjuda boxer för sina kunder .eller en parabol antenn det är säkerligen billigare att ha kontrakt med canal digital eller viasat .även om man ger varje boende en box att ansluta med
Jag har en antenn på Taket... neej men antenn på hyllan som -- vägg vetter bort relativt ) från sändarmasten-- ca 7 km bort--kopplat till tv med DVB-T2 Panna plasma. Fungerar ju klockrent mottagning av SVTHD 1 och 2 med flera utan kort. Hade för nått år sedan ett pröva på kort från Boxer--så det går ju naturligtvis att gå den vägen till lyckan med många kanaler  Och 15 feb tittar både TV3 HD och TV5HD in via antennen på balkongen...kort krävs dock.
Redigerat av Latman, 07 februari 2012 - 15:38.
Postad 07 februari 2012 - 15:36
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Dessa kanaler går ju att se utan programkort hos Boxer så man skulle ju tycka att de borde kunna ses utan programkort även hos ComHem. Men då tar man bort ett argument för försäljningen av digital-tv-abonnemang.
Jag har förnärvarande ingen abb för Comhem...men det gamla korten fungerar ju för SVTHD, ...så i med ett gammalt kort så är saken biff
Postad 07 februari 2012 - 15:57
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
.
Att ni inte tar in Kanal 5 HD är ju bara så lågt man kan komma och när ALLA andra redan kör den,och den dessutom med 100% inte sänder mindre HD än svt,tv4 eller tv3 som ni redan har lagt in faller argumentet platt.Och som nämns ovan ni kan lägga in skit som en jakt kanal från kanada...blir bara patetiskt. Ondemand är ointressant för säkert 90% av era kunder då vi redan sitter nöjda med en HD inspelningsbar dyr box vi köpt in,och ondemand skräpet saknar denna vitala del.Tv4news är ointressant för mig med ett medium abb tänker då inte slösa en av 8 kanaler på den dyngan ser hellre på cnn osv.Så för min o mångas del får vi nöja oss med tnt 7hd..enda nya resten av året.det är vad jag får tillbaks för mina ökade kostnader till er.Nästa år när min bindningstid går ut åker ni(comhem) också ut.Som många andra sagt vi börjar få nog.
Postad 07 februari 2012 - 16:06
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Jag har förnärvarande ingen abb för Comhem...men det gamla korten fungerar ju för SVTHD, ...så i med ett gammalt kort så är saken biff
Har inget gammalt kort.. Jag tror att ett frisläppande av SVTHD snarare skulle öka intresset för de digitala kanalerna, det är snarare en tillvänjnings process, många har ingen aning om hur bra bild man kan få med digitalt speciellt med HD. Blir bara besviken då jag trodde att jag betalade SVTHD-utbyggnaden via TV-licensen. Frågan var närmast ställd till Comhem. Finns några planer på att släppa SVTHD fria?
Redigerat av Åskviggen, 07 februari 2012 - 16:33.
Postad 07 februari 2012 - 16:15
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Det är riktigt att det skett en del förbättringar senaste månaden. Eftersom jag har XL-paketet så har jag fått TV4 News utan extra kostnad. TV ComHem betraktar jag som en marknadsföringskanal och inte som en riktig kanal. Vill jag se TV4 News så tittar jag på kanalplats 124. Möjligt att en del tycker TV4 News på kanalplats 20 utan extra kostnad är ett lyft. Jag har också fått TV4 News utan extra kostnad. Och med den tidigare nämnda antennen på hyllan, som hjälpsamt stödjer livsnödvändigheterna, visas TV4 News utan kort eller andra anstängningar....DVB T2
Redigerat av Latman, 07 februari 2012 - 16:16.
Postad 07 februari 2012 - 16:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är riktigt att det skett en del förbättringar senaste månaden. Eftersom jag har XL-paketet så har jag fått TV4 News utan extra kostnad. TV ComHem betraktar jag som en marknadsföringskanal och inte som en riktig kanal. Vill jag se TV4 News så tittar jag på kanalplats 124. Möjligt att en del tycker TV4 News på kanalplats 20 utan extra kostnad är ett lyft.
Jag har också fått TV4 News utan extra kostnad. Och med den tidigare nämnda antennen på hyllan, som hjälpsamt stödjer livsnödvändigheterna, visas TV4 News utan kort eller andra anstängningar....DVB T2 
TV4 News har inget eget sändningstillstånd i marknätet fr o m idag 7 februari så jag tror att du inte har kvar den kanalen.
Postad 07 februari 2012 - 16:41
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
TV4 News har inget eget sändningstillstånd i marknätet fr o m idag 7 februari så jag tror att du inte har kvar den kanalen.
Efter en snabb koll....så måste jag erkänna att du har helt rätt. Jämmer och elände...vad gör man nu då? snyft.
Postad 07 februari 2012 - 16:43
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Efter en snabb koll....så måste jag erkänna att du har helt rätt. Jämmer och elände...vad gör man nu då? snyft.
TV4 News samsänder med Kanal Global från kl 11-18 om dagarna. Du får väl kika där t.v.
Postad 07 februari 2012 - 16:45
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
TV4 News samsänder med Kanal Global från kl 11-18 om dagarna. Du får väl kika där t.v.
Ja....ja råkade se detta, lyckan är total igen...fniss.
Postad 07 februari 2012 - 17:59
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Att ni inte tar in Kanal 5 HD är ju bara så lågt man kan komma och när ALLA andra redan kör den,och den dessutom med 100% inte sänder mindre HD än svt,tv4 eller tv3 som ni redan har lagt in faller argumentet platt.Och som nämns ovan ni kan lägga in skit som en jakt kanal från kanada...blir bara patetiskt. Ondemand är ointressant för säkert 90% av era kunder då vi redan sitter nöjda med en HD inspelningsbar dyr box vi köpt in,och ondemand skräpet saknar denna vitala del.Tv4news är ointressant för mig med ett medium abb tänker då inte slösa en av 8 kanaler på den dyngan ser hellre på cnn osv.Så för min o mångas del får vi nöja oss med tnt 7hd..enda nya resten av året.det är vad jag får tillbaks för mina ökade kostnader till er.Nästa år när min bindningstid går ut åker ni(comhem) också ut.Som många andra sagt vi börjar få nog.
Ja jag håller med skitkanaler som tex jaktkanal från Canada kan ju inte vara en stor efter frågan på den när den togs in i utbudet , den va nog billig för Comhem bara. Men kanal5 hd den verkar ju inte Comhem vilja ha isitt nät ,det är nog bara vi kunder som vill ha den!
Postad 07 februari 2012 - 18:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
TNT7 HD måste betraktas som en mycket marginell kanal. Kanalen ligger i NonStop Television tillsammans med en del andra kanaler som Star!, Showtime, Silver och Mezzo. Förmodar att TNT7 HD är en spegling av motsvarande standardkanal. TNT7 är vad som återstår av Aftonbladets TV7 som hade ett kort liv 2006-2007. TNT7 sänder filmer och serier 24/7. Synd om denna HD-kanal blir den enda som tillkommer under 2012. Jag hade naturligtvis hoppats på alla eller några av Kanal 5 HD, Viasat Motor HD, MTV Live HD, Eurosport 2 HD och Mezzo Live HD.
Postad 07 februari 2012 - 20:04
bdmtrfngr
-
bdmtrfngr
-
Rookie
-
9 inlägg
Det finns inte intresse för Viasat Motor HD? Men kanalen skulle väl ligga i Viasat Sportpaketet HD? Inte some enskild kanal. Var finns kundundersökningen som visar att ni skulle få färre kunder med kanalen inkluderad i paketet än ni har idag? Av någon konstig anledning tycker Telia att det finns ett intresse för kanalen och har inkluderat den i sitt Viasat Sportpaket HD. För samma pris som Comhem erbjuder paketet utan Viasat Motor HD! Attt ursäkta sig med saker som "vi har precis lanserat TV Com Hem" är bara löjligt. Är det verkligen det era kunder har längtat mest efter? En egen Com Hem kanal? Antagligen så måsten ni ha ett stort antal kunder som enbart tecknat sig för abonnemeng på grund av denna kanal.... ;-) "Com Hem har ett av Sveriges bredaste kanalutbud med cirka 140 kanaler. "Men inte motorsport i HD. Trots att kanalen finns! Sorgligt.
Postad 07 februari 2012 - 20:13
sirmanseman
-
sirmanseman
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det avgör saken. Nu byter jag leverantör..
Postad 07 februari 2012 - 20:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det finns inte intresse för Viasat Motor HD? Men kanalen skulle väl ligga i Viasat Sportpaketet HD? Inte some enskild kanal.
Var finns kundundersökningen som visar att ni skulle få färre kunder med kanalen inkluderad i paketet än ni har idag?
Av någon konstig anledning tycker Telia att det finns ett intresse för kanalen och har inkluderat den i sitt Viasat Sportpaket HD. För samma pris som Comhem erbjuder paketet utan Viasat Motor HD! .......
Visst är det underligt att Telia ip-tv kan erbjuda Viasat Sport HD för 288 kr/mån inklusive Viasat Motor HD när ComHem erbjuder samma paket för det priset utan Viasat Motor HD? Telia har ca 500 000 digital-tv-kunder, ComHem ca 625 000. Bägge företagen borde ha samma möjligheter att förhandla med Viasat. Min tolkning är att ComHem inte tar in Viasat Motor HD för att man tycker att det är en kanal som riktar sig till en "mycket liten" målgrupp (se ovan). Hur man vet det har inte utvecklats. Det står klart att det är ComHem som inte vill ha Viasat Motor HD och tidigare uppgifter om pågående ej avslutade förhandlingar med Viasat verkar inte ha varit orsaken. Viasat kanske är villiga att lägga in Viasat Motor HD men ComHem tycker det är "onödigt" och får på så sätt ett lägre pris av Viasat trots att man tar ut fullt pris från oss kunder. Mellanskillnaden blir en förtjänst. För 288 kr/mån bör man alltså få tillgång till tre och inte två HD-kanaler i Viasat Sport HD-paketet!
Postad 08 februari 2012 - 00:32
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
I vår ska jag driva igenom en total utkastning av Comhem i vår BRF eftersom det nu finns fiber i huset. Sällan skådad lobbyism ska genomföras. Nu är det nog med monopolet. Konkurrens is a bitch.
Oj oj oj, vad folket i din förening kommer att svära över dig! Med Ip-Tv kan du vara glad om du kan se och spela in en enda kanal samtidigt ... LÄS i tråden om Telia Ip-Tv, 19.000 inlägg om eländet! IP-Tv är INTE moget ännu! https://www.minhembi...=87235&st=18950Dessutom TVINGAR du ju då på folk att använda en box, även de som vill titta på Tv utan sådan. Detta eftersom det inte finns några Tv med inbyggd mottagare för IP-Tv. det var som på 1996 när jag frågade varför det inte var stereo ljud på tv3 och comhem svarade att det var för dyrt .
kanal5 visar mycket hd matrial.
Citera inte in hela A4-inlägg varje gång när du citerar: Klicka PÅ bilden för större!
Citat.jpg 126,39K
4 Antal nerladdningar
Reglerna finns här nedanför till höger på sidan: Forumets regler (klicka här)Att ni inte tar in Kanal 5 HD är ju bara så lågt man kan komma
Samma med dig; citera BARA så mycket att läsaren PÅMINNS - Läsaren har ju redan läst det du citerar in en gång! Och Läsaren kan ju lätt läsa igenom hela originalinlägget istället iom Länken till vänster i citatets Header i ditt inlägg.
Redigerat av lassehin, 08 februari 2012 - 14:17.
Postad 08 februari 2012 - 09:08
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Tack för ett utförligt svar på de frågor som blivit "hängande" de senaste dagarna. För den som nu betalat kortavgift för ett "halvår" framåt kommer alltså månadsdebitering att börja "vid nästa halvårsperiod". Då infinner sig två följdfrågor: 1) Från vilken faktureringsmånad kommer månadsfakturering att börja? (nästa halvårsdebitering skulle normalt ha kommit på augusti-fakturan). 2) Kommer en retroaktiv debitering att ske med 10 kr/månad från 1 april?
Det är riktigt att det skett en del förbättringar senaste månaden. Eftersom jag har XL-paketet så har jag fått TV4 News utan extra kostnad. TV ComHem betraktar jag som en marknadsföringskanal och inte som en "riktig" kanal. Vill jag se TV4 News så tittar jag på kanalplats 124. Möjligt att en del tycker TV4 News på kanalplats 20 utan extra kostnad är ett lyft.
On Demand har nu fått SVTr som inte är en fullvärdig ersättning för SVT Play. SVTr skiljer sig från SVT Play bl a genom att varje operatör (Telia, Boxer, ComHem osv) står för inspelningen varför bildkvaliteten kan skilja sig från orginalet och det som finns på SVT Play. Dessutom ingår i SVTr enbart program där visningsrätterna tillåter visning utanför SVT. Det innebär att vissa utländska serier, program som bygger på köpta programformat (t ex Så ska det låta) och program med köpta inslag som t ex Sportnytt, Sportspegeln m fl inte finns i SVTr. Som framgår av informationen från ComHem är det fn bara SVT1 och SVT2 som spelas in av ComHem för On demand-tjänsten och med begränsningarna ovan. Övriga kanaler kommer att läggas in efter hand. Jag kommer själv att skaffa en On demand-box när det finns en HDPVR med On demand godkänd för ComHem. Tills dess sköter jag inspelningarna själv med min Humax HDPVR-1000C.
Visst är alla intresserade av att HD-kanalerna ska ha maximalt "native HD-utbud". Jag har dock fått intrycket att Kanal 5 HD har ganska många serier som faktiskt sänds i HD. Det kan iaf inte vara sämre än TV3 HD.
När det gäller Viasat Motor HD är det märkligt att Telia har så många intresserade kunder i sin ip-tv att man lagt in den kanalen i Viasat-paketen. Jag har svårt att tro att det skulle finnas så många hos ComHem som har större intresse av t ex WildTV HD eller OUTTV än av Viasat Motor HD. Men jag har noterat svaret och vi får alltså ställa in oss på ytterligare en F1-säsong utan HD.
Det hade inte varit hela världen om ni ansträngt er för att nominera Judit & Judit. Jag är bara trött på den reklamen men den ger tydligen den effekt ComHem önskar vad gäller nyförsäljning av abonnemang. För många av oss befintliga kunder sedan begynnelsen hos Telia Kabel-TV via UPC betyder Judit & Judit bara något extra att irritera oss på.
1. För att få ett korrekt svar på när månadsfaktureringen sker för just ditt abonnemang ber jag dig kontakta oss via de kontaktvägar där vi kan ta emot kunduppgifter, som exempelvis telefon, mejl eller via Twitter. 2. Ingen retroaktiv debitering kommer att ske för dig som sedan tidigare betalt in den gamla kostnaden för kommande period. MVH Patrick Norberg Kundservice
Postad 08 februari 2012 - 10:14
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Har man fått den gamla halvårsavgiften på sin faktura innan 1 April, så kommer förändringen till månadsdebitering träda i kraft först efter perioden för redan fakturerad kortavgift löpt ut. MVH Patrick Norberg Kundservice
Postad 08 februari 2012 - 11:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Har man fått den gamla halvårsavgiften på sin faktura innan 1 April, så kommer förändringen till månadsdebitering träda i kraft först efter perioden för redan fakturerad kortavgift löpt ut.
MVH Patrick Norberg Kundservice
Tack för klarläggandet. Av brevet jag fick framgick att månadsdebiteringen skulle börja gälla "vid nästa faktureringstillfälle efter din senast inbetalda halvårsavgift". Jag tänkte inte på att ni skulle ta ut sex månader i förskott på februari-fakturan som jag då ännu inte hade fått (och fortf bara har sett på Mina sidor). Förmodar att jag kommer att få min första månadsdebitering på 59 kr på augusti-fakturan eftersom mitt grundabonnemang är obundet. Jag noterar tacksamt att ingen retroaktiv debitering kommer att ske av den högre avgiften från 1 april. Det har varit mycket negativt nu kring prishöjningar från ComHem. Det är höjningar på Medium 8 Favoriter och Digital-tv Large. Dessutom på Viasat-paketen som ComHem inte kan påverka. Därutöver prishöjningar för villakunder, gruppavtalskunder samt av kortavgiften och avgiften för pappersfaktura. Samtidigt som ComHem enligt egen utsaga "investerar i att utveckla marknadens bästa tv-erbjudanden" får vi kunder veta att årets nysatsningar består av redan startade TV4 News, egna marknadsföringskanalen TV Com Hem samt barnkanalen Boomerang och film/seriekanalen TNT7 HD som redan finns i SD. Det har även skett förbättringar av On demand-tjänsten med TV11 i play och SVTr som ersätter SVT Play som varit borta i ett år pg av konflikt. (TV11 är nog efterfrågad i play i huvudsak för att Big Brother kommer att gå där). ComHem vet precis vilka kanaler vi kunder önskar och om ComHem ska göra anspråk på att "utveckla marknadens bästa tv-erbjudanden" krävs en högre ambitionsnivå och en större lyhördhet för kundernas önskemål även om många av oss sitter utan egentliga valmöjligheter genom våra fastighetsägares avtal med ComHem.
Postad 08 februari 2012 - 16:56
Mr_Cable
-
Mr_Cable
-
Amatör
-
-
58 inlägg
SVTr skiljer sig från SVT Play bl a genom att varje operatör (Telia, Boxer, ComHem osv) står för inspelningen varför bildkvaliteten kan skilja sig från orginalet och det som finns på SVT Play.
Hej andylin, du brukar ha torrt på fötterna när du skriver och du uttrycker dig väl och kunnigt. Du är resonabel och förstår att affärsdrivande företag ibland fattar beslut som inte faller precis alla kunder på läppen. Du förstår också att företag som ligger i förhandling inte kan prata om något förrän det finns bläck på papper. Det borde finnas fler som du, som inte bara spekulerar och sprider felaktigheter genom självsäkra påståenden! Men med SVTr har du fel, den har samma tekniska lösning som SVT Play hade. Ingen skillnad. MVH Com Hem AB Per Geijer
Postad 08 februari 2012 - 17:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej andylin, du brukar ha torrt på fötterna när du skriver och du uttrycker dig väl och kunnigt. Du är resonabel och förstår att affärsdrivande företag ibland fattar beslut som inte faller precis alla kunder på läppen. Du förstår också att företag som ligger i förhandling inte kan prata om något förrän det finns bläck på papper. Det borde finnas fler som du, som inte bara spekulerar och sprider felaktigheter genom självsäkra påståenden!
Men med SVTr har du fel, den har samma tekniska lösning som SVT Play hade. Ingen skillnad.
MVH Com Hem AB Per Geijer
Tack för komplimangen. Jag försöker vara saklig även om också jag ibland kan ge luft åt min frustration. När det gäller SVTr stödde jag mig på följande uppgifter. De gäller alltså Telia eftersom det var den info som fanns tillgänglig. Trodde att SVTr baseras på samma lösning i ip-tv och kabelnät: "Skillnaden mellan svtplay.se och SVT R i operatörernas slutna nät är att det är operatörerna som står för inspelning och distribution av programmen" Källa: http://kontakt.svtpl...-i-telia-boxen/Dock antar jag att det är riktigt att det finns en hel del begränsningar pg av upphovsrätt i vilka program som finns tillgängliga i SVTr jämfört med SVT Play via nätet. Men jag vet inte om det var samma problematik med SVT Play i On demand innan konflikten med Copyswede gjorde att SVT Play togs bort hos operatörerna. Jag hade inte On demand när SVT Play fanns där så jag vet inte om det även då fanns begränsningar i utbudet.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 februari 2012 - 17:56.
Postad 08 februari 2012 - 19:00
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Host host.
Redigerat av Latman, 08 februari 2012 - 19:30.
Postad 08 februari 2012 - 19:30
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
NiklasM 07 February 2012 - 14:04 skrev:I vår ska jag driva igenom en total utkastning av Comhem i vår BRF eftersom det nu finns fiber i huset. Sällan skådad lobbyism ska genomföras. Nu är det nog med monopolet. Konkurrens is a bitch. Oj oj oj, vad folket i din förening kommer att svära över dig!
Med Ip-Tv kan du vara glad om du kan se och spela in en enda kanal samtidigt ... LÄS i tråden om Telia Ip-Tv, 19.000 inlägg om eländet! IP-Tv är INTE moget ännu! https://www.minhembi...=87235&st=18950 Dessutom TVINGAR du ju då på folk att använda en box, även de som vill titta på Tv utan sådan. Detta eftersom det inte finns några Tv med inbyggd mottagare för IP-Tv.
Instämmer, det är sant som du säger om främst boxarna. Humaxburken med Comhem matning fungerar ju idetnärmaste 100%. Smidigt handhavande, dvs lätt att programera timer med flerkanals-möjlighet: Med Telias kanalväska vore det tillsammans med tvivelaktig teknik idag ett nerköp som heter duga
Redigerat av Latman, 08 februari 2012 - 19:34.
Postad 08 februari 2012 - 21:08
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Per Geijer: Hur många procent av era kunder har idag en ondemand burk? Bara nyfiken eftstersom ni verkar "satsa" mycket på det eller ialf skryter om när ni lägger till nån kanal då o då.Vi som idag sitter med en inspelningsbar HD box och är i stort sett nöjda förutom den berömda favorit buggen ,kan du förstå att vi saknar en sådan box med ondemand funktioner också?
Senaste korthöjningen ett år tillbaka motiverades bla med att ondemand nu ingick,men som sagt utan en box som tillfredställer våra krav är det ju fortfarande värdelöst för oss.
Postad 08 februari 2012 - 21:32
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Saxat från ComHems svar ovan:
Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice
Tycker att Johans svar gällande HD-kanaler och då Viasat Motor HD känns väldigt konstigt. I nästan 1 år har det från ComHems sida låtit att det är förhandlingar med Viasat som pågår, men nu skriver ni att det är ett fåtal som är intresserade av kanalen och att det är därför ni inte tar in kanalen. Väldigt förvirrande i mina ögon/öron iaf.
Jag hade Viasat Motor som enskild kanal från början men så var jag hemma hos en som hade Viasat Sport HD och fick då se mitt första Nascar-lopp i HD, vilken upplevelse det var! Teckande när jag kom hem Viasat Guld HD och detta innan Viasat startade Motor HD och fick då se typ 1 lopp på Sport HD innan de startade Motor HD och loppen sändes i HD endast där.
Har sedan dess trott att ComHem satt i förhandlingar med en krånglande Viasat och att det var därför vi inte fick njuta av F1 (i äkta HD) och annat som ev är uppskalat till HD. Känner mig nu lite lurad då jag nu har förlängt mitt Viasat Guld HD nyligen i ett år med förhoppningen att förhandlingarna med Viasat skulle ge utdelning, när det nu visar sig vara ComHem som inte tycker att intresset finns...innebär inte förhandling att den part som påstår att förhandling pågår också vill att den ska ske?
Hur gör vi nu?
Postad 08 februari 2012 - 22:26
bdmtrfngr
-
bdmtrfngr
-
Rookie
-
9 inlägg
Är det så att Telia has en större andel motorsportintresserade kunder medan Com Hem har en större andel kunder som är intresserade av an helt ny TV kanal som handlar om Com Hem?
Hur skall man få fler kunder? Genom att lansera kanaler som TV Com Hem eller genom att erbjuda sånt som kunder efterfrågar?
Jag vet inte... Kan bara gissa.
Som det skrivits tidigare, hur Com Hem har gått från förhandlingar med Viasat till att säga att tilräckligt med intresse inte finns, är rätt intressant. Kundintresset försvann under förhandlingarna?
Ursäkten att ni redan erbjuder motorsport i Viasat Motor och att Visat Motor HD endast är en spegling av denna duger inte. Det kan man ju säga om SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, TV4HD osv...
Om man tittar på vilka HD kanaler ni erbjuder, så kan man undra hur stort kundintresset är för t. ex. WildTV HD eller BBC HD...
Misstänker att fler kunder efterfrågar Kanal 5 HD än t. ex dessa två.
Vem vet, fler kunder kanske gillar motorsport.
Postad 08 februari 2012 - 22:33
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej com hem! Hur motiverar ni den drygt 20%-iga prishöjningen av Medium 8 favoriter? Exakt vad blir bättre för mig som konsument?
Postad 08 februari 2012 - 22:44
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Johan Wester, du skriver :
" Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud."
När och hur har ni tagit reda på detta?
Man ser inga undersökningar eller har inte fått någon förfrågan per telefon.
Har nämnt det förut. Varför har ni inget på er hemsida där era kunder kan föreslå, välja och rösta på det kanaler som är intressantast? Det hade väl varit det optimala. Där alla kan se via "staplar " vilka kanaler som just nu är populära.
Fast det hade kanske blivit obekvämt att kunderna vill annat än Comhems idésprutor
Postad 08 februari 2012 - 23:40
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Johan Wester, du skriver :
" Dock är denna målgrupp mycket liten vilket gör att vi just nu avvaktar med att ta in denna kanal i vårt utbud."
När och hur har ni tagit reda på detta? Man ser inga undersökningar eller har inte fått någon förfrågan per telefon. Har nämnt det förut. Varför har ni inget på er hemsida där era kunder kan föreslå, välja och rösta på det kanaler som är intressantast? Det hade väl varit det optimala. Där alla kan se via "staplar " vilka kanaler som just nu är populära. Fast det hade kanske blivit obekvämt att kunderna vill annat än Comhems idésprutor
Com Hem har en användarpanel ("Com Hem-panelen"). Startades väl för ca 2 år sedan ungefär tror jag. Kanske kommer "kunskapen" därifrån...
Postad 09 februari 2012 - 00:38
bdmtrfngr
-
bdmtrfngr
-
Rookie
-
9 inlägg
Antar att denna panel har ett stort intresse av populära sporter i Sverige som MLB och NCAA. Eftersom ESPN America HD finns (en spegling av ESPN America som också finns hos Com Hem)...
Postad 09 februari 2012 - 07:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Antar att denna panel har ett stort intresse av populära sporter i Sverige som MLB och NCAA. Eftersom ESPN America HD finns (en spegling av ESPN America som också finns hos Com Hem)... 
Jag köper inte heller argumentet att målgruppen för Viasat Motor HD skulle vara så liten att ComHem kan bortse från önskemålen med hänvisning till att man redan har Viasat Motor. Det finns många andra HD-kanaler i utbudet som "bara" är speglade. Vi som vill ha Viasat Motor HD är ofta högbetalande kunder som abonnerar på många kanaler - i mitt fall är jag kund sedan tiden med Svenska Kabel-TV och har XL-paketet, HD-paketet, Viasat Premium HD och Canal+ Total - så det känns fel när ett berättigat önskemål om en kanal viftas bort. ComHem kan väl åtminstone erbjuda oss kunder Viasat Motor HD som tillvalskanal till självkostnadspris? Det vore väl inte för mycket begärt? Visst är det underligt att Telia ip-tv kan erbjuda Viasat Sport HD för 288 kr/mån inklusive Viasat Motor HD när ComHem erbjuder samma paket för det priset utan Viasat Motor HD? Telia har ca 500 000 digital-tv-kunder, ComHem ca 625 000. Bägge företagen borde ha samma möjligheter att förhandla med Viasat. Min tolkning är att ComHem inte tar in Viasat Motor HD för att man tycker att det är en kanal som riktar sig till en "mycket liten" målgrupp (se ovan). Hur man vet det har inte utvecklats. Det står klart att det är ComHem som inte vill ha Viasat Motor HD och tidigare uppgifter om pågående ej avslutade förhandlingar med Viasat verkar inte ha varit orsaken. Viasat kanske är villiga att lägga in Viasat Motor HD men ComHem tycker det är "onödigt" och får på så sätt ett lägre pris av Viasat trots att man tar ut fullt pris från oss kunder. Mellanskillnaden blir en förtjänst. För 288 kr/mån bör man alltså få tillgång till tre och inte två HD-kanaler i Viasat Sport HD-paketet!
Redigerat av Unregistered558ade6e, 09 februari 2012 - 09:16.
Postad 09 februari 2012 - 10:20
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag försökte beställa bara Viasat Motor HD via parabol av Viasat men man måste ta paket si och så till en helt orimlig kostnad. Därför känner jag mig tvingad att fortsätta med Comhem, än om det verkligen suger.
Jag kommer att säga upp mitt Viasatsportpaket hos Comhem och bara ta Viasat Motor för att markera att det är Motor som är intressant för mig. Visserligen tycker jag att 149kr/månad är alldeles för mycket jämfört med vad andra kanaler kostar. Man borde få HD för det priset.
Postad 09 februari 2012 - 11:17
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja nu när både Viasat och Canal Digital tagit in Kanal 5 HD gäller inte längre ComHems argument att bara Boxer haft tillgång till den kanalen. ComHem blir nog sist att ta in Kanal 5 HD sedan man till slut insett att andelen HD-material inte är så låg som man inbillat sig.
och varför tar de in TNT7 HD .det finns ju ingen som har hört talas om den kanalen knappt och söker du på google så blir det bara finska och danska och tyska träffar på den kanalen så då kan det ju knappast vara en populär kanal .möjligvis billig för comhem .bara för att kunna säga vi en ny HD kanal
Postad 09 februari 2012 - 11:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag försökte beställa bara Viasat Motor HD via parabol av Viasat men man måste ta paket si och så till en helt orimlig kostnad. Därför känner jag mig tvingad att fortsätta med Comhem, än om det verkligen suger.
Jag kommer att säga upp mitt Viasatsportpaket hos Comhem och bara ta Viasat Motor för att markera att det är Motor som är intressant för mig. Visserligen tycker jag att 149kr/månad är alldeles för mycket jämfört med vad andra kanaler kostar. Man borde få HD för det priset.
Håller med om att 149 kr/mån för Viasat Motor är disproportionerligt. Men jag tror inte att priset är "allvarligt menat" utan mer satt som ett sätt att sälja Viasat Sport-abonnemang som inte blir så mycket dyrare. För 149 kr/mån borde man åtminstone få Viasat Motor HD (också). Håller med dig där också. Men Viasat Motor HD borde också ingå i Viasat Sport HD-paketet (se min kommentar ovan) redan vid priset 288 kr/mån.
Postad 09 februari 2012 - 11:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
och varför tar de in TNT7 HD .det finns ju ingen som har hört talas om den kanalen knappt och söker du på google så blir det bara finska och danska och tyska träffar på den kanalen så då kan det ju knappast vara en populär kanal .möjligvis billig för comhem .bara för att kunna säga vi en ny HD kanal
Jag har aldrig sett något på TNT7 (det som efter många turer är kvar av Aftonbladets TV7). Kanalen sänder serier och filmer 24/7 och det är möjligt att det kan finnas någon film eller serie i äkta HD som kan sändas i den speglade TNT7 HD-kanalen. Men självklart är både TNT7 och TNT7 HD helt marginella kanaler i det totala utbudet och som förmodlingen aldrig påverkar någon att teckna abonnemang enbart av den anledningen. Inte heller kan TNT7 HD vara en "dyr" kanal för ComHem att lägga till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|