Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 7.307692 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7.394736 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 3.416666 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 7.299998 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 12 November 2012 - 21:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Japp, du måste ha ver 4 på kortet. Kan dock vara riktigt svårt att övertyga nötterna i Boxers kundtjänst om det. Tog mig ett antal försök innan jag lyckades få dem att skicka ett nytt koet.

Jag får in SVT1 och 2HD ser jag.. men inte TV3, TV4 eller Kanal5..gammalt kort? Eller annat som tokar?

Postad 12 November 2012 - 22:14

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Ser man versionen nånstans?

Det står på kortet. I alla fall gör det det på mitt. "Version 4.0" står i klartext på baksidan.

Jag får in SVT1 och 2HD ser jag.. men inte TV3, TV4 eller Kanal5..gammalt kort? Eller annat som tokar?

Så var det för mig med när jag hade mitt gamla kort.

Postad 12 November 2012 - 22:40

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
tryckt på kortet står versionen......

Postad 12 November 2012 - 23:29

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Nu har jag en med +, och för den behöver man inte ha något kort för att titta på inspelade kodade kanaler.
Jag tror något annat har hänt. I första hand gäller att slå av spänningen och om inget annat hjälper så gäller fabriksåterställning. (Om man inte formaterar om hårddisken så har man kvar sina inspelningar, åtminstone på min modell) /Tor

Edit: Är det inte så att man inte får formatera en andra hårddisk? Dvs man får bara arbeta med 1 st hårddisk, och om man formaterar en andra så blir den förstas inspelningar förlorade? Någon.

Åskviggen
Att slå av spänning eller göra en fabrikåterställning får mig att tro att du har ett förflutet på boxer support ;)
Jag har alltså bara bytt programkort från ver 2.0 till 4.0 inte bytt eller ändrat hårddisk ändå går det inte att titta på inspelningar av kodade kanaler som jag gjort med gamla kortet förutom en som jag gjorde dagen innan jag bytte kort.
Nu ikväll så konstaterade jag att jag återigen inte kan snabbspola med bild på inspelningar av kodade kanaler men denna gång inte på alla inpelningar utan bara de som VA symbolen till höger i listan av inspelningar. Märkligt nog så vid inspelning av tre program efter varann på samma kodade kanal så var det bara inpelning nr2 som fick VA symbolen på sig och därmed problemet vid snabbspolning ovan. De andra fungerar helt ok.

Postad 13 November 2012 - 00:40

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Nej jag kan garantera dig att jag har inget med boxers support att göra. Att Boxer ständigt säger att man skall starta om sin mottagare betyder inte att det är fel att göra det vid vissa tillfällen. Har inte detta att göra med den nya programvaran? Jag passar frågan till någon som har en likadan box som du. /Tor

Postad 13 November 2012 - 10:03

mathias_w
  • mathias_w
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Liten uppföljning för min del, HD+ box med nytt programkort från Boxer med fortfarande öppen friperiod.
Jag upplever noll problem med min box sen jag fick nytt programkort. Texttv har jag testat sporadiskt och det verkar fungera. chaseplay buggen har jag inte heller lyckats med att framkalla.

I helgen som passerade stod mottagaren på, på en tidigare "problemkanal" av och till hela helgen utan ett enda avbrott/bekymmer.

Det skall bli intressant o se hur kortet börjar uppföra sig när friperioden upphör.

Postad 13 November 2012 - 18:28

morritz
  • morritz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Med risk för att ställa samma frågor som redan ställts, men jag orkar inte läsa igenom 43 sidor diskussioner :)
Tänkte skaffa en sådan här box, men vet inte om jag skall ha en med inbyggd hårddisk eller ej.

Frågor till er som har boxen utan "+", dvs utan hårddisk:
Kan man koppla in en USB sticka bak i USB-porten och använda den som lagringsenhet om man vill använda Time Shifted-funktionen? Räcker ett 16Gb minne bra till detta?
Har förstått att man även kan spela in program med denna box, men då kan man alltså inte titta på en annan kanal samtidigt eftersom den bara har en tuner, är det korrekt ?

Ni som har boxen med "+", dvs med hårddisk:
Blir boxen varm, går fläkten ofta på och hur mkt väsen ger den. Om man inte stänger av boxen alls, utan bara slår av sin TV i stand-byläge och boxen alltid står på, kan den bli väldigt varm så det uppstår problem?

Postad 13 November 2012 - 19:52

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Blir boxen varm, går fläkten ofta på och hur mkt väsen ger den. Om man inte stänger av boxen alls, utan bara slår av sin TV i stand-byläge och boxen alltid står på, kan den bli väldigt varm så det uppstår problem?

Ja den klan bli lite varm. Jag har min i ett skåp så det hjälper väl till. Men därmed så hör jag inte fläkten alls.
Varför vill du inte låta boxen gå till standby?

Postad 13 November 2012 - 21:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Nytt kort beställt.. sen hade knallhatten jag beställde av missat att lägga om MIX till MAX...
:)

Postad 13 November 2012 - 22:03

morritz
  • morritz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ja den klan bli lite varm. Jag har min i ett skåp så det hjälper väl till. Men därmed så hör jag inte fläkten alls.
Varför vill du inte låta boxen gå till standby?

Det är väl inte så att jag vill låta den stå på jämt, men dagens gamla box står inne i ett skåp och av ren lathet/slarv så stängs den inte av eftersom den inte syns så glöms det bort. Men det handlar ju mer om en dålig vana som får försöka brytas :)

Postad 13 November 2012 - 22:06

Daja_Z3
  • Daja_Z3
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag hänvisade till det här när jag ville ha nytt program kort. Det var inga problem alls.
http://www.boxer.se/...or-boxerkunder/

Postad 13 November 2012 - 23:50

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Med risk för att ställa samma frågor som redan ställts, men jag orkar inte läsa igenom 43 sidor diskussioner :)
Tänkte skaffa en sådan här box, men vet inte om jag skall ha en med inbyggd hårddisk eller ej.

Frågor till er som har boxen utan "+", dvs utan hårddisk:
Kan man koppla in en USB sticka bak i USB-porten och använda den som lagringsenhet om man vill använda Time Shifted-funktionen? Räcker ett 16Gb minne bra till detta?
Har förstått att man även kan spela in program med denna box, men då kan man alltså inte titta på en annan kanal samtidigt eftersom den bara har en tuner, är det korrekt ?

Vad jag hört men aldrig själv testat på min BXR-HD så krävs det minst 20 GB dvs en 32 GB sticka för att fungera.
Endel påstår dessutom att det bara är vissa stickor som fungerar.

Själv har jag en 500 GB WD passport usb 3.0 disk ansluten men misstänker ibland att den drar väl mycket ström från usb-porten och därför orsakar lite strul. Någon mer som kan bekräfta/dementera?

Det går att titta på andra kanaler medans man spelar in men bara om de ligger på samma mux.

Postad 14 November 2012 - 14:19

janro
  • janro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
FYI: Ett svar från Teracom:s kundtjänst ang den buggiga 1.00.07 firmwaren till BXR-HD+ boxen:

-----------

Hej,

Teracom har ingen direkt inblandning annat än att administrera själva
sändningen.

Jag har dock tillgång till följande information:

Den nya mjukvaran förbättrar läsbarten av Boxerkorten och förbättrar
textsynkronisering vid inspelning av en kanal med teletext (finns olika
tekniker för textning), t ex CMore. Åtgärd på detta har varit önskvärt.

Med den nya mjukvaran (1.00.07) har det tråkigt nog tillkommit två nya
buggar. På detta kommer en "fix". De är således viktigt att installera
1.00.07.

Detta är de två nya buggarna:

1)
Efter att ha tittat på en inspelning på SVT1HD och sedan skiftar över till
C More eller någon annan kanal med teletext så saknas texten på kanalen.
Den tillfälliga lösningen är att i det inspelade programmet trycka på
antingen ?Skip Back?-knappen I<< eller ?Rewind?-knappen<< och spola tillbaka
en bit. Gå över till Live-TV igen (teletexten är tillbaka).

2)
?Skip Back?-funktionen hoppar ca 5 minuter bak eller så långt boxen har
buffrat och rewind spolar bakåt i 2x hastigheten istället för att hoppa 5min
i taget för varje tryck. Trycker man flera gånger på rewind så ökar
hastigheten i spolningen vid varje gång man trycker från 2x till 4x till 8x
till 16x till 32x, varje gång man trycker på knappen rewind. Trycker man
ytterligare en gång när man spolar i 32x så hoppar den över i uppspelning.

Planerat är alltså att lösa ovanstående i en fix. Inget datum har
publicerats än, men Boxer och utvecklarna känner alltså till de nya
buggarna. Den nya mjukvaran är alltså ett viktigt steg på vägen att
förbättra hela mjukvaran. Allmänt är att om en produkt ändras på annat än
utöver rekommendationer från tillverkaren gäller inte garantin.

Har ni upptäckt annat än ovan beskrivet bör ni vände er till Boxer
kundservice.

Med vänlig hälsning

Teracom Kundtjänst

Postad 14 November 2012 - 21:42

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kan man pausa ett liveprogram, som samtidigt spelas in?
Funkade på vår +5år gamla Samsung boxer.

<edit>
Verkar inte gå att pausa live fast man slagit av inspelningen..?

Redigerat av mrNoodles, 14 November 2012 - 21:52.

Postad 14 November 2012 - 22:49

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
mrNoodles, Humax, Boxer samt Teracom. Vänligen läs från och med inlägg #1954. /Tor

Postad 15 November 2012 - 05:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

mrNoodles, Humax, Boxer samt Teracom. Vänligen läs från och med inlägg #1954. /Tor

Det är alltså relaterat till 1.00.07?
Har skumläst tråden och läst om div fel iom. senaste fw uppdateringen, men kunde inte komma ihåg att just pause funktionen dött helt?

Jag kunde inte heller komma lagringsmenyn (eller va den heter exakt, i system) igår kväll när ja kollade.
Det jag mest är ute efter att utesluta är att det är nå hw tok med boxern, när vi skaffade Boxer för närmare 6år sedan visade det sig efter ett tag att ena tunern var död, därav lite svårt att spela in på 2 kanaler samtidigt mm.
Så jag vill bara utesluta så mycket som möjligt innan mina '2 prova på veckor' har tagit slut. :)

Ska testa att bryta strömmen, och installera om den (som jag inte heller tror jag kom åt igårkväll..) efter jobbet idag.

Postad 15 November 2012 - 09:19

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
När något är galet kan vad som helst hända. Jag tyckte bara att din beskrivnings stämde ganska väl med vad dreadlox skrev i inlägg #2073. Vilken modell har du? /Tor

Postad 15 November 2012 - 10:58

janro
  • janro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 2
FYI: Mitt svar till Teracom, där jag försökte summera rapporterade problem som "upplevts" med senaste firmwaren.

Hej,
Stort tack för svar!

Jag vet hur komplex det är med mjukvara - jobbar själv som utvecklare, och ingen mjukvara är buggfri. Digitalboxar verkar vara en sällsynt komplex applikation - gissningsvis för att man utvecklar programvaran centralt hos tillverkaren, och på det kommer lands/region specifika skillnader som gör det komplext. Stabiliteten hos digitalboxar brukar vara dålig sammantaget, det finns många exempel på vad som upplevs som halvfärdiga produkter från Sagem, Samsung osv.

Dock har dessa Humax boxar gått som en klocka sen drygt ett år tillbaka, och ALDRIG t.ex. hängt sig.

NU, med senaste firmware uppstår stabilitetsproblem, som inte är acceptabla. Tills detta är fixat, verifierat och ordentligt kvalitétestat så bör man inte sända ut denna uppdatering, oavsett textningsproblemen på C-More (flertalet kunder har ju ändå inte det).
Det känns som att man beta-testar en programvara på samtliga slutkunder - och låter oss leva med problemen.

Felen du nämner med TextTV och rewind är bara 2 små fel. Se nedan ang stabilitetsproblem - utdrag från Minhembio forum - där detta är från olika användare av BXR-HD+.
Nu kanske dessa felrapporter inte ska till Teracom utan snarare Boxer (som i sin tur bör vidarebefordra till Humax), men du verkar ha nån kontakt där. Boxer är väl ändå ett bolag i Teracom Group?

Med vänlig hälsning

Ps.
Rapporter:

"Jag installerade 1.00.07 på min BXR-HD+ ikväll. När jag bläddrade bland inspelningarna (interna disken) så hängde den sig. Bilden frös men ljudet från sändningen fortsatte. Ingen respons via fjärren. Fick bryta strömmen på baksidan för att få liv i den igen. Det hände aldrig med 1.00.04. Engångshändelse? Det får tiden utvisa."
"Min box hängde sig också när jag spolade tillbaka liveprogram precis när man kommer till början av inspelningen. Var tvungen att bryta strömmen. Har ALDRIG hänt innan uppdateringen... "

"kör själv 1.0.4. Haft boxen 1 år. Aldrig haft ett enda problem med svarta-rutor eller hängningar, missade inspelningar etc."

"Efter senaste uppdateringen så har jag problem att program jag spelat in sen jag satte igång boxen inte kan tittas på utan att bryta strömmen till boxen. Upplevde problemet med både Solsidan (TV4HD) och Arne Dahl: Upp till toppen av berget (SVT1HD) igår kväll."

"mest intresserad av den "lilla" funktionaliteten att boxen skall fungera när man väljer vissa kanaler (muxar?) utan att det kommer upp att "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig". Avhjälps genom att "stega" uppåt eller nedåt och sedan "stega" tillbaka. Vet ni på Boxer - som ändå godkänt boxen - om detta hanteras hos Humax eller ej? "

"Har fått ett konstigt problem sedan 2-3 dagar. När jag går in i medialistan för att spela upp något program jag spelat in, och väljer ett program att spela upp så blinkar bilden till och jag är återigen i medialistan.
Alltså, jag väljer att spela upp nåt av de program jag spelat in tidigare men bilden blinkar bara till och jag är kvar i listan.
Enda sättet att få liv i inspelningarna är att stänga av boxen med strömbrytaren på baksidan. Mkt irriterande!"

"Idag hängde sig boxen igen när jag pausat uppspelning. Den har aldrig någonsin hängt sig innan uppdateringen och nu har det hänt flera ggr,,det är tråkigt ... "

"Sen att det tillkommit fel som överhuvudtaget aldrig visat sig tidigare retar mig mest. Har inte haft en enda hängning på boxen innan uppdatering men nu har jag haft det flera ggr i samband med uppspelning/inspelning/pausning."

"Problemet med uppspelning av program i media-menyn går att återskapa 100%-igt hos mig (och andra problem - i detta "tillstånd" verkar det t.ex. inte heller gå att pausa eller backa i live-sändningar förrän man startat om med knappen på baksidan).
Gör exakt såhär för att återskapa:
1) Gå till en kanal där något program snart tar slut (för att inte behöva vänta så länge)
2) Börja spela in programmet (jag gjorde det via EPG'n när jag testade, vet inte om det spelar roll varifrån man startar inspelningen)
3) Under tiden programmet spelas in, tryck pause eller backa tillbaka en liten bit (alltså i samma program som spelas in)
4) Vänta (och rör inget) tills programmet tar slut och inspelningen avslutas
5) Det som händer nu är att boxen hoppar ur pause eller chase-play, och man hoppar fram till Live-sändning - detta är en gammal bugg som funnits även i alla tidigare versioner (väldigt irriterande!!)
6) MEN vad värre är att i v1.00.07 så verkar all uppspelning och även chase-play, pause, etc, vara totalt paj i Boxen efter detta. Ända tills man startar om med knappen på baksidan."

"Om man kollar på ett program i "chase play" som spelas in så kastas man in i live när inspelningen tar slut. Sedan går det inte att fortsätta kolla där man ramlade ur utan att starta om boxen med knappen. Man kommer hela tiden tillbaka till medialistan om man försöker starta (eller någon annan) inspelningen. Detta är riktigt jävla kass då jag tycker att det ju just är denna funltion som gör att man har en hårdiskbox. Man vill kunna sätta program på inspelning och sedan kolla på dem när det passar och då även innan programmet tagit slut"

Postad 15 November 2012 - 11:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

När något är galet kan vad som helst hända. Jag tyckte bara att din beskrivnings stämde ganska väl med vad dreadlox skrev i inlägg #2073. Vilken modell har du? /Tor

BXR-HD+

Ska testa mer idag efter jobbet.

Postad 15 November 2012 - 11:55

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
bra initiativ!

Postad 15 November 2012 - 14:49

dreadlox
  • dreadlox
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

FYI: Mitt svar till Teracom, där jag försökte summera rapporterade problem som "upplevts" med senaste firmwaren.

Boxer och Humax verkar i alla fall vara uppmärksammade på de största problemen nu tror jag. Så förhoppningsvis dröjer de inte alltför länge med en fix.

Lite uppdatering av vad som hänt här:
Jag blev i helgen kontaktad av någon på kundtjänst hos Boxer efter att ha publicerat min steg-för-steg-beskrivning i en kommentar på deras facebook-sida (http://www.facebook.com/Boxersverige). Även där fanns folk med samma problem... Boxer ville ha mina kontaktuppgifter då de skulle felsöka och utreda buggen nu i veckan. De har dock inte hört av sig, men då felet är enkelt att återskapa borde det kanske inte behövas.

Och buggen att Text-TV slutar funka (efter att man har tittat på ett inspelat program) verkar de ju vara medvetna om eftersom de själva kommenterat den.

Vad gäller rapporterade hängningar så har jag själv inte haft något sådant problem. Men det kan ju vara relaterat till buggen när inspelningar inte går att spela upp, osv, och om man undviker detta "tillstånd" kanske man inte drabbas av hängningarna heller...

Är det många här med HD+ boxen som drabbats av hängningar med v1.00.07?
Ni som haft hängingar, är det alltid under pause?
Har ni samtidigt haft någon inspelning igång?

Redigerat av dreadlox, 15 November 2012 - 14:50.

Postad 15 November 2012 - 16:16

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det har hänt i samband med paus ,,men inte alltid.
Har oxå hänt när spelat in och samtidigt backat i ett annat proggram som jag sett live.

Postad 15 November 2012 - 16:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ringde Boxer och förhörde mig lite om var programkortet jag beställde i tisdags som jag behöver för att kunna utvärdera de nya kanalerna under 'prova på tiden' och nämnde även problemen med mjukvaran.. Killen jag pratade med frågade om jag har en Humax BXR-HD+ då..
Men döm om min förvåning när det skulle ta 5-10dagar!!! för att få fram ett programkort i version4.

Frågade hur vi skulle lösa det med de 2veckors prova på som det var tal om när ja tecknade MAX och beställde Humaxen:
"-öh.. ja de blir ju.. kanske imorrn, men öh... nåra dar.. räcker inte det.. öh får du ringa.. igen?"

Gick inte att lägga till nå längre tid eller på annat sätt lösa problemet.
Visst det är inget enormt problem, men 5-10dagar, missa att jag har ett för gammalt programkort när MAX beställdes och sen total ovilja/förmåga att lösa problemet till kundens fördel..
Ska bli intressant att se hur de kompenserar alla med Humax problemen..

Boxer och Humax verkar i alla fall vara uppmärksammade på de största problemen nu tror jag. Så förhoppningsvis dröjer de inte alltför länge med en fix.

Lite uppdatering av vad som hänt här:
Jag blev i helgen kontaktad av någon på kundtjänst hos Boxer efter att ha publicerat min steg-för-steg-beskrivning i en kommentar på deras facebook-sida (http://www.facebook.com/Boxersverige). Även där fanns folk med samma problem... Boxer ville ha mina kontaktuppgifter då de skulle felsöka och utreda buggen nu i veckan. De har dock inte hört av sig, men då felet är enkelt att återskapa borde det kanske inte behövas.

Och buggen att Text-TV slutar funka (efter att man har tittat på ett inspelat program) verkar de ju vara medvetna om eftersom de själva kommenterat den.

Vad gäller rapporterade hängningar så har jag själv inte haft något sådant problem. Men det kan ju vara relaterat till buggen när inspelningar inte går att spela upp, osv, och om man undviker detta "tillstånd" kanske man inte drabbas av hängningarna heller...

Är det många här med HD+ boxen som drabbats av hängningar med v1.00.07?
Ni som haft hängingar, är det alltid under pause?
Har ni samtidigt haft någon inspelning igång?

Haft den igång med 1.00.07 sedan i tisdags, men ingen hängning.
Dock har pause funkat sporadiskt.
Igårkväll under inspelning funkade det inte alls.

Postad 16 November 2012 - 19:28

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Ringde Boxer och förhörde mig lite om var programkortet jag beställde i tisdags som jag behöver för att kunna utvärdera de nya kanalerna under 'prova på tiden' och nämnde även problemen med mjukvaran.. Killen jag pratade med frågade om jag har en Humax BXR-HD+ då..
Men döm om min förvåning när det skulle ta 5-10dagar!!! för att få fram ett programkort i version4.

Frågade hur vi skulle lösa det med de 2veckors prova på som det var tal om när ja tecknade MAX och beställde Humaxen:
"-öh.. ja de blir ju.. kanske imorrn, men öh... nåra dar.. räcker inte det.. öh får du ringa.. igen?"

Gick inte att lägga till nå längre tid eller på annat sätt lösa problemet.
Visst det är inget enormt problem, men 5-10dagar, missa att jag har ett för gammalt programkort när MAX beställdes och sen total ovilja/förmåga att lösa problemet till kundens fördel..
Ska bli intressant att se hur de kompenserar alla med Humax problemen..

Tror du får två nya veckor när du får det nya kortet, har för mig det blir så per automatik med ett nytt kort. Friveckor alltså, inte ångerveckor på något köp om det var det du tänkte på.

Postad 16 November 2012 - 23:05

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Tror du får två nya veckor när du får det nya kortet, har för mig det blir så per automatik med ett nytt kort. Friveckor alltså, inte ångerveckor på något köp om det var det du tänkte på.

Tänkte på ångertiden på boxen, men det är väl bra skit bara de kommer i fas med mjukvaran. :)

Postad 18 November 2012 - 10:14

Hellfear
  • Hellfear
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är det ingen mer som har problem med 5.1 ljudet, det försvann oxå med uppdateringen för mig, har nu bara 2.0 på alla utsändningar.

Postad 18 November 2012 - 12:21

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Är det ingen mer som har problem med 5.1 ljudet, det försvann oxå med uppdateringen för mig, har nu bara 2.0 på alla utsändningar.

har du återaktiverat DD-ljudet på audio-knappen på fjärren för aktuella kanaler (görs per kanal)?
inga problem för mig.

Postad 18 November 2012 - 14:43

Hellfear
  • Hellfear
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

har du återaktiverat DD-ljudet på audio-knappen på fjärren för aktuella kanaler (görs per kanal)?
inga problem för mig.

Åhh hadde helt glömt bort det momentet man tackar allra ödmjukaste för hjälpen nu fick jag tillbaka souroundet!!
Tack än en gång:-):-)

Postad 18 November 2012 - 17:40

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Åhh hadde helt glömt bort det momentet man tackar allra ödmjukaste för hjälpen nu fick jag tillbaka souroundet!!
Tack än en gång:-):-)

You´re welcome :)

Postad 19 November 2012 - 16:12

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag hänvisade till det här när jag ville ha nytt program kort. Det var inga problem alls.
http://www.boxer.se/...or-boxerkunder/

Rent otroligt att du måste påpeka det ännu. boxers kunstjänst har inte en aning om någonting mer än att det alltid är fel på dina grejer, tills man har överbevisat dom med ett antal samtal. bråkade med dom om kortet i februari i år så att jag började föreslå uppsägning av abbet, inga problem ska koppla dig dit, där på uppsägningsavdelningen fick jag ett nytt kort direkt.
sen har det fungerat klanderfritt.

men nu så blir det nog viasat för mig i januari, som dom har hackat sönder HD kanalerna är helt otroligt.
en måste ta max paketet +hd-paketet som bara innehåller tv3 hur man nu kan kalla det paket med en kanal.

Redigerat av Unregistereddceea937, 19 November 2012 - 16:13.

Postad 19 November 2012 - 18:56

Unregisteredbb4ed367
  • Unregisteredbb4ed367
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har BXR-HD utan + och har den senaste uppgraderingen med allt vad det innebar med problem osv................. Men om jag uppfattat saken rätt ang. boxen med + så innebar den senaste mjukvaran till den att den rullande texten i displayen stannade efter "ett varv" sas. Om nu detta stämmer med den boxen varför i h-------e inte lägga in den funktionen i mjukvaran till boxen utan + också!! Sitter man i ett mörkt rum och tex. kollar på nån film så är det ju nästan omöjligt att inte "låta bli" att kika på vad som rör på sig i "pereferin av synfältet", tycker själv detta är otroligt irreterande ibland och förövrigt går det ju inte att läsa vad som rullar fram pga. blandningen av stora och små bokstäver samt hur orden delas av sas. tycker denna lösning är otroligt dum....! Skönt att skälla lite ibland :rolleyes:

Postad 19 November 2012 - 19:44

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Maggnus ->

Känner precis samma som du trodde det skulle försvinna i samband med den nya mjukvaran men tyvärr inte.

Postad 19 November 2012 - 21:08

Unregisteredbb4ed367
  • Unregisteredbb4ed367
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jo det är lustigt att Humax tycks tro att vi med boxen utan + skulle vara mindre störda av en rullande display...??

Postad 20 November 2012 - 08:49

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jo det är lustigt att Humax tycks tro att vi med boxen utan + skulle vara mindre störda av en rullande display...??

Men Maggan,

Det beror på att det är färre som köpt "utan +" och därför är det inte lika många som har hört av sig och gnällt på just "utan +" och då tror de att det är OK. Du får be alla du känner att ringa Humax-supporten och klaga.

Annars löser en bit tejp problemet :-)

Redigerat av dalle, 20 November 2012 - 08:50.

Postad 20 November 2012 - 16:29

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Nytt problem med nya mjukvaran. Går inte att titta på inspelade program, försöker man starta en uppspelning kommer man bara tillbaka till inspelningslistan. Att bryta strömmen till boxen löser det tillfälligt. Nån annan som råkat ut för detta?

Postad 20 November 2012 - 16:46

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Nytt problem med nya mjukvaran. Går inte att titta på inspelade program, försöker man starta en uppspelning kommer man bara tillbaka till inspelningslistan. Att bryta strömmen till boxen löser det tillfälligt. Nån annan som råkat ut för detta?

Japp! Använder nästan aldrig denna box längre men när linux-boxen (Canal Digital) har fullt upp med inspelningar så händer det. Och detta var den första buggen jag upptäckte...

Redigerat av echotuva, 20 November 2012 - 22:15.

Postad 20 November 2012 - 20:36

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Idag = första gången jag fått problem sen jag köpte den för ett år sen.
idag gick inga HD-kanaler att se helt plötsligt, fick bara svart bild och en ruta "denna kanal kräver ett boxer-abbo, om du har ett abbo sätt i kortet i boxen".

Tack Humax för att ni fuckat upp boxens mjukvara! Idioter!

Postad 20 November 2012 - 22:11

nissehedin
  • nissehedin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Försökte i dag använda paus av ev direktsändning för att kunna svara i telefon.
För första gången på alla år med + boxen så fugerade det inte.
Den dag stadsnäts fibern till huset blir aktiverad så blir det aldrig mera ett Boxer abonnemang!
Boxer lever på att de har en monopoliknande ställning och bryr sig inte om sina kunder.
Samt att Boxer har adels för usel teknisk kompetens för att kunna leverera en fungerande tjänst till sina kunder.

När det finns ett alternativ, Aldrig mera Boxer...

Postad 21 November 2012 - 10:53

micke_falk
  • micke_falk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en bxr-Hd utan +. Hur fungerar det här med Usb-hårddisk egentligen. Jag har provat med USB sticka och en vanlig USB hårddisk. Boxen formaterar hårddisken och jag ser att den finns. Dock fungerar det inte att spela in ändå. Det går inte att att pausa eller någonting. Någon som har ett tips på hur jag får detta att fungera? Någon som har ett tips på en extern hårddisk som de vet fungerar med boxen? Jag behöver inte någon jättestor hårddisk.

Redigerat av micke_falk, 21 November 2012 - 10:54.

Postad 21 November 2012 - 13:23

mathias_w
  • mathias_w
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Liten update från min sida, nu är friperioden över med det nya programkortet och vips så var tv3 hd borta. Jag har lyckats få till en totalhängning vid timeshift följt av framspolning. I övrigt fungerar det som förrut, problemkanaler som varit frekventa med "black screen of death" förrut uppför sig helt normalt :)

Redigerat av mathias_w, 21 November 2012 - 13:24.

Postad 21 November 2012 - 20:07

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
VI har spelat in för mycket så det börjar tryta om utrymmet på den inbyggda hårddisken. Jag kopplade in en extern (500 GB med extern strömförsörjning) formaterade den under "Inställningar" -> "System". Sedan valde jag att flytta en film från den interna disken (vilket egentligen var en kopiering, tydligen en bugg...), problemet är att det inte går att spela filmen från den externa disken, Humaxen påstår att den är kodad...

Några idéer?

Postad 21 November 2012 - 21:55

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Du måste kopiera (flytta) tillbaka filmen till PVR-ens hårddisk först, för att kunna titta på den. /Tor

Postad 21 November 2012 - 22:08

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

VI har spelat in för mycket så det börjar tryta om utrymmet på den inbyggda hårddisken. Jag kopplade in en extern (500 GB med extern strömförsörjning) formaterade den under "Inställningar" -> "System". Sedan valde jag att flytta en film från den interna disken (vilket egentligen var en kopiering, tydligen en bugg...), problemet är att det inte går att spela filmen från den externa disken, Humaxen påstår att den är kodad...

Några idéer?

Det är ingen bugg, så är det konfigurerat i Boxer-Humaxen. Vill du göra så måste du skaffa den engelska burken och modifiera FW då går det att kopiera.

Postad 22 November 2012 - 13:02

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Igår kväll stötte jag på denna jävulska bugg för första gången I vanligt användade. Så jävla drygt.

:(

"Problemet med uppspelning av program i media-menyn går att återskapa 100%-igt hos mig (och andra problem - i detta "tillstånd" verkar det t.ex. inte heller gå att pausa eller backa i live-sändningar förrän man startat om med knappen på baksidan).
Gör exakt såhär för att återskapa:
1) Gå till en kanal där något program snart tar slut (för att inte behöva vänta så länge)
2) Börja spela in programmet (jag gjorde det via EPG'n när jag testade, vet inte om det spelar roll varifrån man startar inspelningen)
3) Under tiden programmet spelas in, tryck pause eller backa tillbaka en liten bit (alltså i samma program som spelas in)
4) Vänta (och rör inget) tills programmet tar slut och inspelningen avslutas
5) Det som händer nu är att boxen hoppar ur pause eller chase-play, och man hoppar fram till Live-sändning - detta är en gammal bugg som funnits även i alla tidigare versioner (väldigt irriterande!!)
6) MEN vad värre är att i v1.00.07 så verkar all uppspelning och även chase-play, pause, etc, vara totalt paj i Boxen efter detta. Ända tills man startar om med knappen på baksidan."

Redigerat av osvanberg, 22 November 2012 - 13:05.

Postad 22 November 2012 - 13:20

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag fick också detta felet igår under inspelning av ett program, när jagskulle jag spela upp det från början kom jag bara tillbaka till menyn. Var tvungen att slå av strömmen för att det skulle lösa sig. Eftersom detta felet inte kommit upp tidigare så antar jag att det är någon bugg i nya mjukvaran.

Postad 22 November 2012 - 13:28

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Jag fick också detta felet igår under inspelning av ett program, när jagskulle jag spela upp det från början kom jag bara tillbaka till menyn. Var tvungen att slå av strömmen för att det skulle lösa sig. Eftersom detta felet inte kommit upp tidigare så antar jag att det är någon bugg i nya mjukvaran.

Japp, vi hade samma problem igår också, i samband med det som Osvanberg nämner ovan...

Du måste kopiera (flytta) tillbaka filmen till PVR-ens hårddisk först, för att kunna titta på den. /Tor

Det är ju helt korkat... Hela funktionen förlorar lite sin idé, tänkte man kunde utöka utrymmet lite men nej, det skall flyttas fram och tillbaka...

Redigerat av jerrynybom, 22 November 2012 - 13:29.

Postad 22 November 2012 - 13:32

nissehedin
  • nissehedin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Igår hände det igen, allt hel dött till omstart med knappen på baksidan.
6) MEN vad värre är att i v1.00.07 så verkar all uppspelning och även chase-play, pause, etc, vara totalt paj i Boxen efter detta. Ända tills man startar om med knappen på baksidan.

Akut dags för en ny buggrättad programvara!!!
Vad gör Boxer och Hamax???

Postad 22 November 2012 - 15:38

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Igår hände det igen, allt hel dött till omstart med knappen på baksidan.
6) MEN vad värre är att i v1.00.07 så verkar all uppspelning och även chase-play, pause, etc, vara totalt paj i Boxen efter detta. Ända tills man startar om med knappen på baksidan.

Akut dags för en ny buggrättad programvara!!!
Vad gör Boxer och Hamax???

Hoppas ni alla RINGER BÅDE Humax och Boxer och felnmäler så de verkligen får in klagomål och felen.....

Postad 22 November 2012 - 16:31

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Nu hängde sig boxen i medialistan helt utan anledning..hade varken pausat eller backat i livesändning. Så problemet utökas.

Postad 22 November 2012 - 20:45

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
fick nu igen bara svart bild och en ruta "denna kanal kräver ett boxer-abbo, om du har ett abbo sätt i kortet i boxen".
Ringde Boxer, satt i kö knappt en timme. Resultat = INGET. De skyller på Humax boxen, HW fel i kortläsaren i BXR HD+ boxen eller bugg i nya mjukvaran.

Försökte få asen att skicka ut ett nytt programkort (vilket jag vet temporärt verkar kunna fixa problemet), men det var totalvägran!! Fy fan vad jag är förbannad på dessa inkompetenta skitföretag och deras dagisnivå-kundtjänster.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.