Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2013 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

det verkar vara populärt med personliga angrepp på detta forum

Om man kallar andra för fläktpojke så kanske man får tåla att bli kallad p12a, de ligger väl ungefär i samma klass. Men jag tycker att vi kan lägga ned de uttrycken, ta ett chillpill och tänka oss för innan vi postar.

bara i 24 timmar sedan senaste aktiveringen gjordes, gjordes onlineaktiveringen för 12 timmar sen så kommer dina spel bara fungera i 12 timmar till. Sen måste de aktiveras igen

Jack of all trades hade inte tillgång till nätet på ett par timmar sa han så om vi säger att det är 24 timmar så ja, då hade han kunnat spela på Xbox i det fallet.

Redigerat av Zoiler, 25 May 2013 - 21:52.

Postad 25 May 2013 - 22:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det senare har Microsoft sedan gått ut och sagt följande om till Polygon:but we have not confirmed any details today, nor will we be,"

Så Microsoft har gjort det som ni klagar så mycket på. Man har gått ut och förklarat och förtydligat.

jomenvisst....

här är en annan kul grej där de också är duktiga på att förklara och förtydliga (lol)

Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future

notera att de inte säger att rapporterna är direkt felaktiga (false) utan att de är incomplete

Redigerat av Christopher_A, 25 May 2013 - 22:55.

Postad 25 May 2013 - 23:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 5

notera att de inte säger att rapporterna är direkt felaktiga (false) utan att de är incomplete

Kör en google translate på "inaccurate" är du snäll.

Postad 26 May 2013 - 09:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Vad han ovan sa.

Men jag förstår, det finns några här som bara är intresserad av att se det negativa i vad Microsoft gör och hur Xbox Juan kommer att fungera. När MS gör något som, om det vore ett annat företag, skulle uppfattas som bra, ja då är det dåligt också.

Jag gillar det mesta jag hört som är relaterade till spel, men det är för tidigt att säga något efter som många detaljer ännu inte är klart. Precis som det är tidigt att säga något om Sony och Playstation 4.

Postad 26 May 2013 - 11:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://windowsitpro....eir-living-room
"The idea of a hijacked camera borders on a bad TV plot. However what we see on TV does influence what our perceptions are (however unrealistic) about technology. If you watch enough Person of Interest or other shows involving high tech – then you’ve seen both the good guys and the bad guys take over webcams to view what’s going on remotely. They also have a device that turns any mobile phone into a tracking device and audio recording device. As much as one might say “this could never happen in real life, only on TV” – TV entertainment shapes perceptions about technology."

Tar för givet att du kommer helt att hoppa PS4 då efter fadäserna med Rootkit och PSN hacket.

Kan ju inte lita på dem, det är ju uppenbart.

Postad 26 May 2013 - 11:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 4
Postad bild

Postad bild

:D

Postad 26 May 2013 - 11:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

jomenvisst....

här är en annan kul grej där de också är duktiga på att förklara och förtydliga (lol)

Håller med att svaren har varit dåliga. Tror det beror på att man fortfarande har det uppe på bordet internt och med partners.

Vad vi vet:

- varje skiva kommer innehålla någon form av nyckel
- vid installationen så paras denna nyckel med maskinen
- denna parning kommer registreras på en server

Så långt är det solklart.

- det kommer även göras kontroller mellen maskinen och servrarna av denna parning

Vad vi inte vet är:
1. Hur ofta kommer kontrollerna göras
2. Vad händer om en kontroll inte går igenom av olika anledningar.

På resell frågan vet vi:
- systemet med nycklar gör att någon deaktivering måste ske för att kunna få igång spelet på en annan maskin om man inte överför sitt inlogg samtidigt.

Vad vi inte vet är:
- kommer det kosta för alla?
- kommer det vara upp till utgivaren att lägga en avgift?
- kommer det vara öppet?
- hur lätt kan man deaktivera ett spel?

Postad 26 May 2013 - 12:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Tar för givet att du kommer helt att hoppa PS4 då efter fadäserna med Rootkit och PSN hacket.

Kan ju inte lita på dem, det är ju uppenbart.

Det här är inte vad jag anser, det här är vad allmänheten oftast får sin uppfattning om ny teknik. Till exempel så tror nog de flesta som inte är insatta att man hackar datorer genom att vara snabb med fingrarna på tangentbordet, de förstår kanske inte att det är bra mycket mer komplext än vad som visas och det som visas är inte i närheten av verkligheten. Samma sak med övervakning, om TV visar något tillräckligt mycket kommer man till slut tro att det är så här det är. Jag håller helt med artikeln om att det finns alltför mycket negativt i media kring den här tekniken och om Microsoft inte kan visa alla fördelar med den samt att de förklarar alla nackdelar så tror jag de kommer få svårt att övertyga de som inte är insatta och inte bryr sig om dessa saker. Som artikeln även säger lär Microsoft koncentrerat sig väldigt mycket på säkerhet men återigen så måste de övertyga allmänheten om att så är fallet.

Själv har jag inte bestämt mig, jag planerar inte att köpa en dag ett eftersom jag inte ser någon större anledning att betala dyra pengar för något som har endast ett fåtal spel det blir först när antalet spel har ökat som jag kan tänka mig köpa någon av de. Sony har visat mig att de koncentrerat sig på spel och det är därför jag iaf köper en konsol, inte för att se på tv eller annat som inte har med spel att göra. Microsoft däremot har visat mig med Kinect att de inte längre fokuserar på de spel jag gillar, de har mycket att bevisa innan jag ens överväger att köpa en konsol från dem.

Jag skiter i vilket bolag som det står på hårdvaran eller på spelen, jag bryr mig endast om just dessa spel. Om jag skulle köpa en hårdvara som är så här restriktiv så kommer det inte räcka med ett par bra spel, det måste vara spel jag verkligen inte kan vara utan. Återstår att se om Microsoft kommer visa mig den typen av spel, vi får helt enkelt se på E3.

@Zoiler
Ja det var visserligen några timmar men vad är det som säger att jag inte kunde ha råkat ut för detta under den tid då Xbox One behövde "godkännande" från Microsoft för att kunna köra spelen jag köpt? Som det är nu så har de ju pratat om ett scenario där den tiden är 24 timmar men det hade inte räckt för mig kanske. Jag vet inte ens om jag är okej med att den behöver "tillåtelse" från MS varannan dag.

Om vi fortsätter med tänkta scenarion som Microsoft så gärna vill se det som så skulle ett sådant kunna vara att Sony inte alls kör med detta krav medan Microsoft gör det. Då är det ingen tvekan om vilken konsol jag kommer köpa före den andra, det kommer bli en PS4 eftersom den inte har samma krav på uppkoppling och det kan nog bli en deal breaker för många om det visar sig att Sony och Microsoft har samma sätt att fungera när det kommer till att köpa och sälja spel samt även hur de hanterar utlåningar till kompisar och hur man hyr spel.

Redigerat av Jack of all trades, 26 May 2013 - 12:33.

Postad 26 May 2013 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det var visserligen några timmar men vad är det som säger att jag inte kunde ha råkat ut för detta under den tid då Xbox One behövde "godkännande" från Microsoft för att kunna köra spelen jag köpt?

Vet inte hur det fungerar men om vi utgår från ryktet så borde man väl kunna spela ett nytt spel man köpt direkt och sedan behöver man aktivera det inom 24 timmar (dvs, genom att vara Internetansluten). Om ditt Internet är nere i 24 timmar så kan du inte spela. Jag tror aldrig mitt Internet har varit nere i 24 timmar så för mig vore just det inget problem.

Men går man in på potentiella scenarios som kan förstöra en spelkväll med t.ex. CoD så är sannolikheten lika stor att mycket annat händer också, som meteoritnedslag eller att någon hackar PSN, fast det är ju två extremt osannolika händelser.

Postad 26 May 2013 - 14:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Har de varit lite smarta så behöver man bara verifiera mot internet om du 1) har installerat spelet från skiva och 2) om du inte har skivan i.
Ser inte varför du skulle behöva verifiera en licens du köpt online eller varför den skulle behöva verifieras om skivan sitter i.

Edit: Kan inte använda a och b när man räknar upp saker. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 26 May 2013 - 14:23.

Postad 26 May 2013 - 15:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det är min gissning där rakt av.
Om boxen inte haft nättillgång på hur lång tid dom nu sätter så måste man lira med skivan i.

Postad 26 May 2013 - 16:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Så kan det ju vara. Då är det plötsligt ett superbra system som ingen skulle ha något alls emot. Lira utan skivor hemma hade varit guld :)

Postad 27 May 2013 - 12:00

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Vet inte hur det fungerar men om vi utgår från ryktet så borde man väl kunna spela ett nytt spel man köpt direkt och sedan behöver man aktivera det inom 24 timmar (dvs, genom att vara Internetansluten). Om ditt Internet är nere i 24 timmar så kan du inte spela. Jag tror aldrig mitt Internet har varit nere i 24 timmar så för mig vore just det inget problem.

Men går man in på potentiella scenarios som kan förstöra en spelkväll med t.ex. CoD så är sannolikheten lika stor att mycket annat händer också, som meteoritnedslag eller att någon hackar PSN, fast det är ju två extremt osannolika händelser.

Eller bara att man sitter med ett modem som går sönder. Beroende på vad och hur så kan det ta lite tid att få hem ett nytt och sen aktivera det mot ens internetleverantör. Har själv råkat ut för att ett kabelmodem som skulle ersättas tog en hel vecka innan allt fungerade igen.

Postad 27 May 2013 - 14:22

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 1
Ja i värsta fall är du utan internet i en hel vecka. Då får du helt enkelt försöka överleva utan att spela Xbox den veckan.
Jag har verkligen inget problem alls med detta. Om det är det enda sättet att få kontroll på piratkopiering så är det ju så.

Postad 27 May 2013 - 14:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Eller bara att man sitter med ett modem som går sönder. Beroende på vad och hur så kan det ta lite tid att få hem ett nytt och sen aktivera det mot ens internetleverantör. Har själv råkat ut för att ett kabelmodem som skulle ersättas tog en hel vecka innan allt fungerade igen.

Själv skulle jag då, om jag ville spela, dela ut internetuppkoppling från telefonen och koppla in boxen på den uppkopplingen. Duger inte att spela på, men lär ju duga utmärkt att skicka en liten verifiering på.

Postad 27 May 2013 - 14:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

dela ut internetuppkoppling från telefonen och koppla in boxen på den uppkopplingen. Duger inte att spela på,

Jag hade inga problem med att spela Mass Effect 3 multiplayer när jag delade ut min telefon när jag höll på att byta internetoperatör. LTE iofs.

Postad 27 May 2013 - 14:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 0
Då måste man köpa dyr telefon med dyrt mobilabonnemang bara :)

Enda alternativet om jag skulle vilja köra konsolspel i sommarstugan.
Steam ex kräver ingen internetuppkoppling åtminstone. Hur det är med EAs och Ubis motsvarigheter vet jag inte?

Postad 27 May 2013 - 14:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2
Sicka jäkla I-landsproblem egentligen :D . Oskyldiga mördas och lever i ständig skräck i Syrien, i Indien våldtas var och varannan kvinna, i Nordkorea har de väl inte ens Internet, i Grekland tjänar en servitris läste jag 30 euro/dag och de har en ungdomsarbetslöshet över 50 %... och i Sverige är vi irriterade över att potentiellt inte kunna spela konsolspel i sommarstugan eller vara utan Xbox i en vecka.

Haha, det är komiskt och sorgligt på samma gång men vad ska man göra :P

Postad 27 May 2013 - 16:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 0
Äpplen och päron kanske ;).

Det här är ju lyxkonsumption man väljer det som passar en bäst har inte så stor relevans till de större världsproblemen :)

Postad 27 May 2013 - 16:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Då stänger vi ned hela forumet. Adjö!;)

Postad 27 May 2013 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Äpplen och päron kanske ;).

Det här är ju lyxkonsumption man väljer det som passar en bäst har inte så stor relevans till de större världsproblemen :)

Det säger sig självt, det var bara en reflektion över hur bra vi har det.

Postad 27 May 2013 - 16:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Något som slagit mig gällande behovet att vara uppkopplad är att jag inte spelat på Xbox 360 när min uppkoppling legat nere. Anledningarna har varit många; achivements får inte någon tidsstämpel, vissa spel är beroende av titeluppdateringar för att fungera med DLC, och vissa spel kräver uppkoppling mot Xbox LIVE för att inte gå ner i dumläge.

Senaste påminnelsen om det var när jag spelade 1000 Club i Forza Horizon och uppkopplingen bröts. Då avbröt Forza Horizon också 1000 Club-funktionen eftersom den kräver anslutning till Xbox LIVE för att kunna uppdatera resultaten/förhindra fusk. Det var bara att stänga av och vänta tills min uppkoppling fungerade igen dagen efter.

Så på sätt och vis är det inte så stor skillnad gentemot Xbox 360. Redan den har blivit så beroende av Xbox LIVE att en hel del saker beter sig väldigt konstigt om man inte är ansluten.

Redan när jag köpte min första Xbox 360 och spelade Ridge Racer 6 blev jag varse hur det kan gå, eftersom det listar alla framsteg man gjort genom att jämföra tidsstämpeln på varje achivement med tidsstämpeln på sparfilen. Spela det offline så att achivements inte får någon tidsstämpel och Ridge Racer 6 kommer inte att kunna avgöra vad du har gjort sedan sist, utan lista alla framsteg på rad varje gång du startar upp det...

Redigerat av Zacabeb, 27 May 2013 - 16:54.

Postad 27 May 2013 - 16:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2

Det säger sig självt, det var bara en reflektion över hur bra vi har det.

Vi har det inte bra! Ut och bränn din grannes bil i protest!!

Postad 27 May 2013 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vi har det inte bra! Ut och bränn din grannes bil i protest!!

Haha, det gjorde jag för flera dagar sedan ;)

Edit:

Pushed to discuss Microsoft's attitude to first-party exclusives during a roundtable conversation with journalists, he offers a regrettably detail-free yet promising account of Xbox One's core release slate. "I think they're always important. We just ran through our script and counted the number of exclusives, and looked at the amount of money that we're spending and the deals that we have, exclusive windows and [things to create differentiation]. I think, candidly, people are way, way under-indexing how hard we're punching."

"We're going to come out with detail on things and people are going to go, 'oh my god'. Like, 'they were focused, they made this a core goal, core activity'. There are great hits, there's innovation, and there are world class creators plugged in. You know, I keep track of it all, and I hope everyone here does - we kind of look back at all the different years and at what we shipped, how many units have sold. There's a lot of hyperbole about things, but I think we're going to deliver."

De hajpar verkligen sina exklusiva, hoppas det inte bara är tomt prat.

Redigerat av Zoiler, 27 May 2013 - 17:13.

Postad 27 May 2013 - 17:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Postad bild

Postad 27 May 2013 - 17:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Femte =P

Postad 27 May 2013 - 18:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Så är det. För att det skall fungera behöver du en smartphone som det går att dela ut nätverk ifrån.

Jag betalar 299:- i månaden för abbonemang och telefon (99:- för abbonemanget och 200 för telefonen), fri surf. Sedan får alla avgöra om det är dyrt eller inte. Jag är rätt bekväm med den kostnaden..

Postad 27 May 2013 - 20:30

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Postad bild

What's in the Xbox?!! What's in the Xbox?!!

Postad 27 May 2013 - 20:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1

Så är det. För att det skall fungera behöver du en smartphone som det går att dela ut nätverk ifrån.

Jag betalar 299:- i månaden för abbonemang och telefon (99:- för abbonemanget och 200 för telefonen), fri surf. Sedan får alla avgöra om det är dyrt eller inte. Jag är rätt bekväm med den kostnaden..

Billigt. Jag betalar 499. Då ingår förvisso telefonen och extra simkort till platta el modem om man har ngt sånt.
Jag borde iofs bränna en bil eller kasta sten på grannen bara för ditt är billigare. Det är ju inte alls rättvist!

Postad 27 May 2013 - 20:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Var nöjd med att du vaskar mer pengar. Det är väl det livet går ut på enligt Stureplan

Postad 27 May 2013 - 21:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Enda alternativet om jag skulle vilja köra konsolspel i sommarstugan.
Steam ex kräver ingen internetuppkoppling åtminstone. Hur det är med EAs och Ubis motsvarigheter vet jag inte?

Dyrt? Skulle nog påstå att det är så sjukt billigt numera att jag kan inte fatta hur det skulle kunna bli billigare. 0,5GB för 99kr med lite fria samtal och sms, utan bindning. Bör dels vara nog för att verifiera sig.

Sen är det en android mobil som behövs men numera känns det som man måste jobba aktivt om man ska sitta med en mobil som inte har uppkoppling som kan delas ut. Doro kanske?

Postad 28 May 2013 - 14:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Xbox One breaks pre-order records at Blockbuster :)

http://www.mcvuk.com...kbuster/0116237

Postad 28 May 2013 - 14:44

Kimy91
  • Kimy91
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ska man köpa detta eller PS4? PS4 skall väll bara bättre i guess?

Postad 28 May 2013 - 14:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ska man köpa detta eller PS4? PS4 skall väll bara bättre i guess?

Välkommen till mhb!

Vänta tills efter e3 så vet du vilka spel som kommer till båda, annars är ju pris heller inte släppt. Vilken handkontroll du föredrar spelar ju också en roll samt kanske vad dina vänner spelar på. Vänta med att förboka tills man vet mer då kan man göra en rättvis bedömning mellan de båda är mina två cent

Redigerat av Johan_i_burken, 28 May 2013 - 14:54.

Postad 28 May 2013 - 14:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Personligen föredrar jag Xbox Live och Microsofts handkontroller före Sonys dito, därför kommer jag troligen ägna mest tid åt Xbox One nästa generation. Rent hårdvarumässigt kommer vi få liten eller minimal skillnad tror jag, iaf första 2-3 åren.
Sen tror jag personligen att PS4 kommer vara den konsol som håller längst tack vare det bättre grafikkortet, om några år kanske vi kan se skillnader i tredjepartsspelen till Sonys fördel. Det kan tex röra sig om spel som klarar 60 fps på PS4 men som bara körs i 30 fps på Xbox One, men det är ju bara rena spekulationer.

Postad 28 May 2013 - 15:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 0
Dubbla prestandan får du inte med PS 4 jämte Xbox One.

Vänta tills release dagen och lite till så du kan klämma och känna och får svart på vitt gällande allt och förboka inte :)

Postad 28 May 2013 - 16:16

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Xbox One breaks pre-order records at Blockbuster :)

http://www.mcvuk.com...kbuster/0116237

Ligger på topp hos webhallen också om det nu kan betyda något (dom kanske inte lägger i ordning).

Postad 28 May 2013 - 16:24

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Deras gamla rekord kan ju inte vara speciellt högt.

Redigerat av altair4, 28 May 2013 - 16:25.

Postad 28 May 2013 - 16:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Ligger på topp hos webhallen också om det nu kan betyda något (dom kanske inte lägger i ordning).

Såg det också. :) frågan är om de rankar totalt antal bokningar eller flest senaste tiden, förmodligen det senare.

Postad 28 May 2013 - 17:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Observera att det rör sig om brittiska blockbuster. Och att de hade ett riktigt attraktivt depositpris

Postad bild

Postad 29 May 2013 - 09:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Dubbla prestandan får du inte med PS 4 jämte Xbox One.

Vänta tills release dagen och lite till så du kan klämma och känna och får svart på vitt gällande allt och förboka inte :)

Spelen kommer dock tveklöst se bättre ut på PS4. Betydligt fler shaders och högre minnesbandbredd.

Postad 29 May 2013 - 11:02

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Spelen kommer dock tveklöst se bättre ut på PS4. Betydligt fler shaders och högre minnesbandbredd.

antagligen minsta gemensamma nämnare på multiplattform så lär visa sig, men teoretiskt japp i alla fall :)

Postad 29 May 2013 - 13:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

antagligen minsta gemensamma nämnare på multiplattform så lär visa sig, men teoretiskt japp i alla fall :)

Även om så är plattformarna så lika att det knappast skulle vara någon kostnad att skruva upp grafiken på PS4.

Annars bra högre framerate

Postad 29 May 2013 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 31 May 2013 - 08:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Klockren analys:

Microsoft = Reveal additional features then games
Bad.

Sony = Reveal games then additional features
Good.

Both = Games + Additional Features

Postad 31 May 2013 - 08:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Klockren analys:

Vad det handlar om är Sony med sin konferens visar att de vänder sig främst till de som gillar spel, Microsoft visar med sin konferens att de främst vänder sig till den stora massan vilket är helt i linje med vad de gjorde med Kinect. Kinect är nog det främsta skälet till att core/hardcore köpare nu kritiserar Microsoft och deras uttalanden den senaste tiden har lett till ännu mer kritik. Deras största misstag (för jag tror att det är ett misstag) är att inte sälja Kinect separat, de verkar inte förstå att anledningen till att den antagligen säljer så bra till 360 beror nog på den stora massan, core/hardcore spelarna verkar inte vara ett dugg intresserad av den.

Microsoft verkar inte riktigt veta vilka de vänder sig till Sony däremot har visat både på konferensen och med PS3 att de i första hand vänder sig till core/hardcore köparna och inte främst till den stora massan (även om de gör en hel del spel för den så har den enligt mig en bra balans mellan dessa, Microsoft däremot har fokuserat på tok för mycket på Kinect).

Redigerat av Jack of all trades, 31 May 2013 - 08:33.

Postad 31 May 2013 - 09:35

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag tror ms visste exakt vilken köpgrupp de vände sig till på presskonferensen. FIFA säljer som smör t ex varje år, det är långt kvar till maskinerna släpps och denna presentation kommer vara glömd efter e3. Skulle ms göra ett fantastiskt e3 och Sony ett sämre satsar inte Sony på gamers då? Nej jag tror att det är mer drevet av internet gnällare som hatar nu till mesta del gällande att de inte skulle satsa på spel. De flest förstår nog att de sparade krutet till e3 gällande den biten...

Skulle dock ms floppa på e3 och bara visa en massa kinect grejer och dylikt så blir det ju inget köp ifrån mig i alla fall.

Postad 31 May 2013 - 09:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Sony vet vilka early adopters är. Gamers. Således smartare taktik.

Postad 31 May 2013 - 10:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vad det handlar om är Sony med sin konferens visar att de vänder sig främst till de som gillar spel, Microsoft visar med sin konferens att de främst vänder sig till den stora massan vilket är helt i linje med vad de gjorde med Kinect. Kinect är nog det främsta skälet till att core/hardcore köpare nu kritiserar Microsoft och deras uttalanden den senaste tiden har lett till ännu mer kritik. Deras största misstag (för jag tror att det är ett misstag) är att inte sälja Kinect separat, de verkar inte förstå att anledningen till att den antagligen säljer så bra till 360 beror nog på den stora massan, core/hardcore spelarna verkar inte vara ett dugg intresserad av den.

Microsoft verkar inte riktigt veta vilka de vänder sig till Sony däremot har visat både på konferensen och med PS3 att de i första hand vänder sig till core/hardcore köparna och inte främst till den stora massan (även om de gör en hel del spel för den så har den enligt mig en bra balans mellan dessa, Microsoft däremot har fokuserat på tok för mycket på Kinect).

Skojar du?

Du vet om att både Sony och Microsoft kommer skicka med sina kameror från start?

Det största misstaget är att sälja en pryl som Kinect separat. Varför? Jo för tillbehör får ALDRIG brett stöd från tredjepart. Varför skulle tredjepart göra spel för något som de inte vet userbasen på?

Du säger det själv, den säljer så bra till 360 på grund av den stora massan - det är denna stora massa som de riktar sig till vilket var rätt tydligt i presentationen.

Folk har någon bild att om man inte riktar sig till hardcore spelarna så har man ingen koll på vart man riktar sig, precis som om det bara finns en klar och tydlig grupp.

Ska deras vision om Kinect bli sann så måste skiten finnas med i varje Xbox One som finns annars är det bara ett tillbehör.

Då ska det läggas till att förutom att röststyra menyerna med Kinect så såg vi mer eller mindre INGET av Kinect på konferensen. Vänta bara tills alla Dansa, Fitness, Disney, Barn och Sport-spel visas upp med mera.

Röst och rörelser är, oavsett vad man tycker om det, framtidens styrmedel. Det var något som bara fanns i Sci-Fi filmer förr men idag försöker man trycka in det i varje apparat, från mobil till tv till bil. Liksom ingen slump att det satsas så mycket på det. Touch var gården och Tal/rörelser är morgondagen. Ska vi kunna göra maskiner mindre så måste vi ta bort den fysiska styrningen av saker och ting. Diverse smart glasögon och smart klockor blir t ex aldrig möjliga utan framstegen som görs inom detta område.

Så kinect är en del av Microsoft framtid och en del av framtiden, sen kan man som Gamer tycka den är helt useless till spel men hela världen inom hemelektronik kretsar inte kring gamers - sjukt nog.

Sony vet vilka early adopters är. Gamers. Således smartare taktik.

Jasså? Så varför sålde Wii i den rekordfart som den gjorde? Sålde mer än både PS3 och 360 gjorde tillsammans stundtals.

Tycker Gamers är ett folk som sätter "lite" för stor betydelse om sig själva......

Redigerat av PalmiNio, 31 May 2013 - 10:17.

Postad 31 May 2013 - 10:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 4
Wii var en gamingmaskin och early adopters var gamers. Familjerna köpte den när den blev billig. Jag köpte Wii på releasen för spelen. Ingen annan jag känner utom gamers köpte Wii första månaderna. i princip alla andra som har Wii köpte den när den gick ner i pris och efter att de lekt med den hemma hos nån gamer de känner.

Det är bara gamers som slantar 4-5k för en XboxOne. Resten kommer köpa den när den går under 2k.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.