LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 28 November 2017 - 17:17
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
Kan detta möjligtvis vara problemet de snackat om på avforums? Där de fått sin B7/C7/E7 utbytt pga banding tex och deras ersättare har sedan inte varit lika ljus och haft mer brus i bilden. Låter ju väldigt likt det du beskriver.
det där låter intressant och värt att kolla upp, du råkar inte ha en länk?
Postad 28 November 2017 - 17:24
ante_olsn
-
ante_olsn
-
Rookie
-
2 inlägg
Man blir ju lite trött! Beställde 55B7V från Netonnet med Express vid midnatt på BF. Nu verkar Postnord slarvat bort tv-n! Senaste uppdateringen är fortfarande: 2017-11-24 18.10 "PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg"
Pratat med PostNords kundtjänst som la ett ärende på det, får se hur lång tid det tar innan de hör av sig.. Står just nu i telefonkö på Netonnets kundtjänst för att se vad de säger om det. Måste väl i alla fall få tillbaka fraktkostnaden?
Precis som dig beställde jag en 55b7v från netoonet med express vid midnatt. Dröjde till igår kl 14:28 innan det hände något mer, "Borås, försändelsen är på väg. "Din försändelse kan bli försenad" står det bara. Bor i Härnösand. Om jag inte missminner mig så tar express pall 2-5 vardagar normalt. Tar det längre så får man tillbaka fraktkostnaden.
Postad 28 November 2017 - 17:25
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Kolla sweclockers. Ska se om jag kan skaka fram länken ikväll.
https://www.sweclock...-inbranning?p=1
LGs B6 förvisso 
Postad 28 November 2017 - 17:28
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Haha, ser du honom som otroligt trovärdig och Vincent som amatör så bör du revidera ditt kritiska tänkande. Det du skriver i fortsättningen på detta forum kommer jag, och förhoppningsvis alla andra, ta med en stor nypa salt.
Förhoppningsvis trollar du...
De som har fått inbränning, klagar på inbränning
Varför nämner de inte den där funktionen man ska starta som ska ta bort den när man stängt av TV?
Postad 28 November 2017 - 17:42
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Den startar av sig själv du sätter bara tvn på standby
Postad 28 November 2017 - 17:47
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
De som har fått inbränning, klagar på inbränning
Varför nämner de inte den där funktionen man ska starta som ska ta bort den när man stängt av TV?
Bilden som "experten" i Sir Mix Alots delade youtube-klipp tar som exempel har köpt en 1 år gammal demo-tv som troligtvis stått med samma källmaterial i butik under lång tid. Här är filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=NkfEn4CPA5E
Vid det laget skulle vilken crt, plasma, oled ha grova inbränningar.
Svaret på din fråga är: därför "experten" i filmen vill provocera. Han är ingen expert. Och han i denna film är bitter för att köpt en kraftigt rabatterad oled som han inte kan returnera till butiken.
Redigerat av little_mac, 28 November 2017 - 17:55.
Postad 28 November 2017 - 17:55
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Bilden som "experten" i Sir Mix Alots delade youtube-klipp tar som exempel har köpt en 1 år gammal demo-tv som troligtvis stått med samma källmaterial i butik under lång tid. Här är filmen:
Vid det laget skulle vilken crt, plasma, oled ha grova inbränningar.
Svaret på din fråga är: därför "experten" i filmen vill provocera. Han är ingen expert. Och han i denna film är bitter för att köpt en kraftigt rabatterad oled som han inte kan returnera till butiken.
Undrar om ens jänkarna fick sin C7 till underpris samma pris som 900E vi fick här? 
Postad 28 November 2017 - 18:08
RogerL65
-
RogerL65
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Precis som dig beställde jag en 55b7v från netoonet med express vid midnatt. Dröjde till igår kl 14:28 innan det hände något mer, "Borås, försändelsen är på väg. "Din försändelse kan bli försenad" står det bara. Bor i Härnösand. Om jag inte missminner mig så tar express pall 2-5 vardagar normalt. Tar det längre så får man tillbaka fraktkostnaden.
Likadant här med min 55b7, fast jag beställde fler grejer från netonnet. Igår fick jag sms om alla delleveranser skulle levereras idag. Det enda jag fick idag var paketet med hdmi kablar lite onödig utkörning kanske. Idag fick jag nytt sms på Oppo 203 paketet som jag ska få hemkörd imorrn bitti. Gått in i appen sen å TV står bara kvar som hämtad, men oppon tog också fram till inatt innan det hände något från att den var hämtad. Antar de har väldigt mycket göra. Och han som kom med paketet idag, sa det var mycket förseningar denna vecka
Lite jobbigt hade verkligen trott jag skulle få TVn idag, plockade ner plasman. Och inte en chans jag orkar hänga upp den igen. Så nu sitter jag å tittar på en av mina 24" dator skärmar 
Redigerat av RogerL65, 28 November 2017 - 18:12.
Postad 28 November 2017 - 18:09
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hur får man Netflix 6månader gratis? När jag öppnar Netflix står det ”starta gratis månad” eller ”logga in”. Inget om 6 månader.
Väljer man gratis månad står det att jag kommer välja betala 28/12 och så får jag välja mellan basic, standard eller premium.
Väljer jag logga in så ber den mig om mitt inlogg, inget om 6 månader gratis.
Postad 28 November 2017 - 18:25
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Hur får man Netflix 6månader gratis? När jag öppnar Netflix står det ”starta gratis månad” eller ”logga in”. Inget om 6 månader.
Väljer man gratis månad står det att jag kommer välja betala 28/12 och så får jag välja mellan basic, standard eller premium.
Väljer jag logga in så ber den mig om mitt inlogg, inget om 6 månader gratis.
Tror du skulle registrerat dig via Netflix appen på tvn före 23/11 23.59, för att få 6 månader.
Postad 28 November 2017 - 18:28
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
OK men jag kan inte se något om att flera svenskar fått kanalloggorna inbrända i den tråden som du säger, alla säger ju att de inte har fått någon inbränning . Jo där är en som fått inbränning men på en TV som används som monitor men ingen uppdatering om ifall inbränningarna är tillfälliga eller permanenta.
Dessutom länkas det till Rtings extrema "torture test" där statiska loggor visas på samma del av skärmen 20 h om dygnet, 7 dagar i veckan via en 5.5 h slinga och trots det tar det fyra veckor innan någon inbränning syns. Så uppenbarligen är det inte helt omöjligt att få inbränning (i alla fall på förra årets modell) men det är högst osannolikt att det skulle inträffa om TVn inte används på ett extremt sätt med samma statiska bilder/loggor i stort sett hela tiden.
"Extreme case, where TVs are running 20 hours a day with the same 5.5 hours loop. You will get a better lifespan at home if you use the TV less and with more varied content."
-Rtings
Redigerat av PassiveA, 28 November 2017 - 18:30.
Postad 28 November 2017 - 18:29
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tror du skulle registrerat dig via Netflix appen på tvn före 23/11 23.59, för att få 6 månader.
Nä, köp innan det datumet var det. Man kan registrera sig fram til sista veckan i december.
Postad 28 November 2017 - 18:31
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Kan hoppa in i inbränningsdiskussionen med mina egna erfarenheter. Har haft en LG oled B6 sen förra black friday. Har inte behandlat tvn som en bebis utan jag har använt den utan att fundera på inbränningar, kollat tv, Netflix, blu-ray, Apple TV, ps4, switch osv. Spelat tex Zelda på switch ca 200 h (statisk hud), spelat mycket Destiny 2, Mario osv alla med hud. (Däremot har jag inte pausat något spel med tvn igång och låtit det stå i flera timmar, mest för att det känns jävligt onödigt om man ändå inte ska använda det...  )
Använder inte någon energisparfunktion eller ”bildskifte”.
Körde precis ett test med helt vit/röd/blå/gul skärm för att leta efter inbränningar. Kunde inte se tillstymmelse till inbrännar någonstans. Så som jag använder tvn så får det iaf mig att tro att inbränningar får man inte särskilt enkelt.
Postad 28 November 2017 - 18:34
Unregisteredea8824e3
-
Unregisteredea8824e3
-
Amatör
-
-
84 inlägg
har inte testat spel men vid film behöver jag inte ställa in nåt, madvr sköter allt jag förmodade att spelen aktiverade HDR vid behov också.
jag har alltså HDR avaktiverat som standard.
Åh! Jag googlade namnet på denna TV och Madvr för att kolla om någon använder dessa tillsammans! Känn Dig funnen! 
Min TV brakade precis ihop och nu blir det till att köpa denna. Får jag fråga: vad kör Du för inställningar på TV:n med Madvr?
Jag har alltid kört Madvr i Game Mode eftersom jag upplever att det kommer bäst till sin rätt där (utan massa skräp i TV:n som lägger fälleben). Har Du provat detta?
Tack på förhand! 
Postad 28 November 2017 - 18:44
Unregisteredea8824e3
-
Unregisteredea8824e3
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Är det någon som kör med dessa inställningar: https://www.avforums...ettings.2106641 och är nöjd? 
Postad 28 November 2017 - 18:51
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Fortfarande sjukt nöjd med min 55C och alla problem som uppstått har varit beroende på källan.
Till er som tvekar på köp och sitter med tv-apparater som är 10 år gamla förstår jag helt ärligt inte vad ni väntar på 
Jag har däremot börjat fundera en del kring bilden och mina inställningar. Har haft två stycken LG-led förr, och har förmodligen haft väldigt tokiga inställningar, exempelvis väldigt ljus bild och snarare grått än svart. När jag nu kikar på filmer kan jag tycka att bilden är lite mörk (jag tror framförallt att det kan vara omställning i byte av tv). Och visst kan jag leka med inställningarna för att få det ljusare men tänker att jag ska försöka vänja mig. Har inställningar från rtings kombinerat från olika användare här på forumet.
Till själva frågan, om jag går från en LED-tv men ganska mycket kontrast och snarare grå/blå färg än svart. Kan jag då uppleva OLED som mörk vid mörka scener? Har som inga problem att se bilden, men just det faktum i mörka scener i filmer och sådant kan jag tycka att det är extremt mörkt. Men det är väl samtidigt det som ska vara styrkan med OLED, eller?
Vad har du på OLED light? den justerar ljusstyrkan, ratings har säkert något lågt värde på den ..
Postad 28 November 2017 - 18:52
Unregisteredb187ace3
-
Unregisteredb187ace3
-
Användare
-
-
220 inlägg
Även Com Hem har godkänt LG 65C7V för att användas med CA modul/kort in i TVn.
En aning förvillande det här för mig. Har ju inte haft Com Hem HD kanaler tidigare, nu när jag köpte Oled TVn tog jag samtidigt abonnemang Com Hem + Tivo och drog nytta av lite black friday rabatt där också (inkl. 1000 kr rabattkort som kunde användas på TVn).
Frågan är nu: Får man bättre bild med Com Hem Tv-modul/kort för HD (CI+) vs att köra med Tivo box eller är skillnaden helt försumbar??
MATS:
Hade förut Tivo. Bytte till CI-Modul och tror att bilden är kanonbra. och tivo menyer såg så fula ut på C7-n 4k skärmen. Splelade in mycket med Tivo men tittade aldrig efteråt . Så nu har jag inga boxer och Tv funkar som det måste funka med inbyggda digitalprocessor. Mycket mycket fint bild!
Hur är det, en newbie fråga nu. ;-)
Om man kör med CI-Modul in i TVn kan man då ändå pausa mitt i programmet, gå tillbaka i menyn och hålla på som man gör med Tivon eller behöver man då koppla in en usb hårddisk/minne i TVn för att det ska fungera?
Postad 28 November 2017 - 18:54
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Till själva frågan, om jag går från en LED-tv men ganska mycket kontrast och snarare grå/blå färg än svart. Kan jag då uppleva OLED som mörk vid mörka scener? Har som inga problem att se bilden, men just det faktum i mörka scener i filmer och sådant kan jag tycka att det är extremt mörkt. Men det är väl samtidigt det som ska vara styrkan med OLED, eller?
Lite av en vanesak är det. Jag tyckte själv att det kändes extremt mörkt i lågdagrarna efter att ha gått från dassig LCD. Nu känns det helt naturligt.. Men samtidigt undrar jag om inte nån av FW-uppdateringarna som kom (4.70.xx) faktiskt luftade upp skuggorna lite, eller om TV'n efter lite inspelning blev ljusare. Förmodligen bara min egen upplevelse dock. Om man studerar dass-skuggorna i LCD-bilden så ser man att där inte finns några detaljer heller. Och då ska det ju vara svart eller närmast därtill i OLED'en.
HDR-material på LG'n kan dock vara överlag lite mörk. Jag har skrivit lite inlägg om det tidigare. Inte nåt fel, utan mer en fråga om hur det ska tolkas tekniskt när ljusheten inte kan visas fastän källan vill det. Inte ens en OLED är perfekt.
Tips här är att slå på Dynamisk Kontrast till låg eller medium.
Postad 28 November 2017 - 18:54
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Åh! Jag googlade namnet på denna TV och Madvr för att kolla om någon använder dessa tillsammans! Känn Dig funnen! 
Min TV brakade precis ihop och nu blir det till att köpa denna. Får jag fråga: vad kör Du för inställningar på TV:n med Madvr?
Jag har alltid kört Madvr i Game Mode eftersom jag upplever att det kommer bäst till sin rätt där (utan massa skräp i TV:n som lägger fälleben). Har Du provat detta?
Tack på förhand! 
Jag kör med HDR Standard på min E6a, den ska va mest korrekt enligt folk, vet inte om det är samma på årets modeller dock men det antar jag sedan stänger jag av alla bildförbättringar såklart. Ser inte varför game mode skulle vara bättre för film? när du spelar så klart för lägre latens men inte film 
Postad 28 November 2017 - 18:57
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Precis packat upp min SJ9 och kopplat in i B7V'an.
Efter en del meck så fick jag slutligen ljud ur soundbaren, men däremot är Dolby Atmos greyed out när när man väljer något annat än internal speaker. Nån som har samma setup som skulle kunna hjälpa?
Har kopplat in Soundbaren på HDMI2 som är ARC.

Postad 28 November 2017 - 18:58
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Nu står min C7 i hallen. Till den som frågade om det gick att ha den ståendes på högkant i hissen så kan jag säga att Elgigantens hemkörning transportera så i bilen. Som för övrigt va nån inhyrd flyttfirma. Tyvärr inte hemma ännu så tror inte jag får igång den idag.
Angående b7 vs c7 så litar jag helt på Vincent
https://m.youtube.co...h?v=3JIlhzhzYok
Postad 28 November 2017 - 19:02
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
OK men jag kan inte se något om att flera svenskar fått kanalloggorna inbrända i den tråden som du säger, alla säger ju att de inte har fått någon inbränning . Jo där är en som fått inbränning men på en TV som används som monitor men ingen uppdatering om ifall inbränningarna är tillfälliga eller permanenta.
Dessutom länkas det till Rtings extrema "torture test" där statiska loggor visas på samma del av skärmen 20 h om dygnet, 7 dagar i veckan via en 5.5 h slinga och trots det tar det fyra veckor innan någon inbränning syns. Så uppenbarligen är det inte helt omöjligt att få inbränning (i alla fall på förra årets modell) men det är högst osannolikt att det skulle inträffa om TVn inte används på ett extremt sätt med samma statiska bilder/loggor i stort sett hela tiden.
"Extreme case, where TVs are running 20 hours a day with the same 5.5 hours loop. You will get a better lifespan at home if you use the TV less and with more varied content."
-Rtings
Jag skrev ju svenskar. Åtminstone två i den tråden med inbränning :)Tydligen räcker det att barnen ser på nickoledon en jädrans massa.
Postad 28 November 2017 - 19:02
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Efter en del meck så fick jag slutligen ljud ur soundbaren, men däremot är Dolby Atmos greyed out när när man väljer något annat än internal speaker. Nån som har samma setup som skulle kunna hjälpa?

Uppdaterat programvaran? Atmos via HDMI kom i en av de nyare firmware som släppts.
Postad 28 November 2017 - 19:04
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Lite av en vanesak är det. Jag tyckte själv att det kändes extremt mörkt i lågdagrarna efter att ha gått från dassig LCD. Nu känns det helt naturligt.. Men samtidigt undrar jag om inte nån av FW-uppdateringarna som kom (4.70.xx) faktiskt luftade upp skuggorna lite, eller om TV'n efter lite inspelning blev ljusare. Förmodligen bara min egen upplevelse dock. Om man studerar dass-skuggorna i LCD-bilden så ser man att där inte finns några detaljer heller. Och då ska det ju vara svart eller närmast därtill i OLED'en.
HDR-material på LG'n kan dock vara överlag lite mörk. Jag har skrivit lite inlägg om det tidigare. Inte nåt fel, utan mer en fråga om hur det ska tolkas tekniskt när ljusheten inte kan visas fastän källan vill det. Inte ens en OLED är perfekt.
Tips här är att slå på Dynamisk Kontrast till låg eller medium.
Enligt Vincent så är LG kalibrerar så för att inte tappa vid ljusa scener medan Sony a1 kör ljusare bild men riskerar att klippa vid mkt HDR. Här för mig att LG kör gamma 2.2 mot 2.4 på Sony. Jag hade nog föredragit Sonys ljusinställning och motionhantering, men LG vinner på lägre pris och att den går att montera snyggt på väggen.
Vet inte om det går att ställa om LGn så man får mer åt gamla 2.4 håller. Någon?
Redigerat av e3henri, 28 November 2017 - 19:05.
Postad 28 November 2017 - 19:07
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag skrev ju svenskar. Åtminstone två i den tråden med inbränning :)Tydligen räcker det att barnen ser på nickoledon en jädrans massa.
Jo jag menade ju det men ser bara en som har skrivit om inbränning från Nickelodeon, och den användaren känns väl sådär trovärdig.
Postad 28 November 2017 - 19:08
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg

När du kör externt ljud (optisk/arc) används inte TV’s ljud del, därav utgråad. Helt normalt.
Postad 28 November 2017 - 19:11
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
När du kör externt ljud (optisk/arc) används inte TV’s ljud del, därav utgråad. Helt normalt.
Hm, ok. Noterar dock att Okja visar Dolby Vision enbart, inte Dolby Atmos, så något verkar ju knas. Eller?
Uppdaterat programvaran? Atmos via HDMI kom i en av de nyare firmware som släppts.
Vet du vilken version som gäller? Har 04.70.06 – vilket är den senaste versionen min TV hittar.
Postad 28 November 2017 - 19:15
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Hm, ok. Noterar dock att Okja visar Dolby Vision enbart, inte Dolby Atmos, så något verkar ju knas. Eller?
Vet du vilken version som gäller? Har 04.70.06 – vilket är den senaste versionen min TV hittar.
04.70.10 http://www.lg.com/se...ct/lg-OLED55B7V
Postad 28 November 2017 - 19:15
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Jo jag menade ju det men ser bara en som har skrivit om inbränning från Nickelodeon, och den användaren känns väl sådär trovärdig.
Varför tycker du han inte känns trovärdig? Och varför skulle han ljuga?
Postad 28 November 2017 - 19:18
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Tack! Verkar som Atmos över HDMI kom med 06 dock, så borde ju inte vara det.
Postad 28 November 2017 - 19:26
sune bejas
-
sune bejas
-
Beroende
-
-
1002 inlägg
HDR material är gjort för en APL (medelljusstyrka) på runt 100-120 nits.
B7an kanske ligger något under men så värst mycket ljusare ska det inte bli om det ska vara riktigt.
sen fuskas det med APLen även för HDR i många filmer.
några få UHD filmer har samma APL som blu ray runt 300nits.
Dom filmerna kommer även se mycket ljusare ut på B7an.
Pacific rim och Dumma mig 2 är några av dom som boostar ljustyrkan till max.
testa dom så ser du skillnad direkt.
Jämför det sen med Ghost in the Shell UHD så ser du direkt hur mycket APLen varierar.
Ghost in the Shell UHD är även mörkare än Blu Ray verisionen så där har dom klantat till det rejält.
Tippar på att APLen där ligger runt 80nits.
Slutsats:
Vilken medelljusstyrka du får med UHD HDR bestäms inte av tvn utan av hur filmen är gjord.
Redigerat av sune bejas, 28 November 2017 - 19:35.
Postad 28 November 2017 - 19:27
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag fick bara 1 månad Netflix, jag får ta och ringa till Netflix imorgon. Eller ringer man LG?
Postad 28 November 2017 - 19:32
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Varför tycker du han inte känns trovärdig? Och varför skulle han ljuga?
Jag tycker inte det känns trovärdigt att inbränning skulle ske så lätt på två helt olika apparater men man får ju tro vad man vill, har som sagt kört rätt hårt med mina OLED utan några problem alls.
Det är onödigt att folk blir uppskrämda och avbokar sina beställningar för något de enligt min och många andras erfarenheter inte ska behöva vara oroliga över alls. Värre var det på plasmatiden, då fick man passa sig lite mer. 
Postad 28 November 2017 - 19:34
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Tack! Verkar som Atmos över HDMI kom med 06 dock, så borde ju inte vara det.
Om jag kör Internal Speakers så får jag nu "Dolby Atmos" i Netflix-appen, men inte om jag kör optisk/arc. Hmm.
Postad 28 November 2017 - 19:43
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Självklart så skojar jag med den videon. Men det är ju så många som tjatar om inbränningar och att dom har läst på internet hur illa det är. Det är så fantastiskt hur folk som inte har en produkt, i detta fall en oled från 2017, jagar upp sig över saker som kanske inte har så stor betydelse vid faktiskt användande.
Och personen som gjort videon, samt en hel drös till där han förklarar hur bra lcd är men framförallt hur dåligt det är med oled, är ju definitionen av ett troll. Lite kul, men det är ju bevisligen många som köper hans agenda.
Postad 28 November 2017 - 19:53
Alan31
-
Alan31
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Om jag kör Internal Speakers så får jag nu "Dolby Atmos" i Netflix-appen, men inte om jag kör optisk/arc. Hmm.
Glöm inte att ställa in hdmi ljudutgång till "auto".
Postad 28 November 2017 - 19:55
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Självklart så skojar jag med den videon. Men det är ju så många som tjatar om inbränningar och att dom har läst på internet hur illa det är. Det är så fantastiskt hur folk som inte har en produkt, i detta fall en oled från 2017, jagar upp sig över saker som kanske inte har så stor betydelse vid faktiskt användande.
Och personen som gjort videon, samt en hel drös till där han förklarar hur bra lcd är men framförallt hur dåligt det är med oled, är ju definitionen av ett troll. Lite kul, men det är ju bevisligen många som köper hans agenda.
Jag gillade hans video om att man inte behöver ha spelläge på om man inte spelar online.
Postad 28 November 2017 - 19:56
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Haha, okej. Blev lite orolig där, missade ironin 
Redigerat av little_mac, 28 November 2017 - 19:57.
Postad 28 November 2017 - 19:56
Alan31
-
Alan31
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Frågan är återigen, hur får man sex fria månader på Netflix? Stämmer det verkligen? Trodde att det gällde endast om man köpte TVen senast 23/11.
Postad 28 November 2017 - 20:02
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Glöm inte att ställa in hdmi ljudutgång till "auto".
Var gör man detta?
Postad 28 November 2017 - 20:06
RitteT
-
RitteT
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Frågan är återigen, hur får man sex fria månader på Netflix? Stämmer det verkligen? Trodde att det gällde endast om man köpte TVen senast 23/11.
Jag fick bara 1 månad gratis, fanns inget 6 månader gratis. Jag ska kontakta LG/Netflix imorgon.
Postad 28 November 2017 - 20:24
snakeplisken
-
snakeplisken
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Atmos funkar enbart med en HDMI kabel till ARC utgången till TV om du kör med optisk kabel får tu inte atmos.
Postad 28 November 2017 - 20:28
johsel
-
johsel
-
Användare
-
-
103 inlägg
Har inte hängt med på länge ang. TV så gick in här och kollade runt inför köp och köpte sen en LG C7.
Har precis kört igång den och fibblat med inställningar men är inte jätteimponerad. Har kollat lite olika serier på Netflix som använder Dolby Vision bl.a. och himlen i serien Punisher i första avsnittet några minuter in såg ju för risig ut, nästan pixligt.
Men, det är inte mitt största problem. Det jag stör mig mest på är att det är så himla dålig kontrast. Det finns ju liksom inga grader av svärta, det blir bara becksvart eller inte känns det som. Ser ju inga detaljer eller nåt överhuvudtaget när det är mörkt utan det är bara svart. Enklast är ju att kolla någon som har väldigt mörkt hår t.ex. som blir helt kolsvart så fort det inte är "dagsljus" och väldigt nära. Mörka scener är helt enkelt rätt trista då det är något som är upplyst i mitten och sen är det bara kolsvart runtomkring.
Finns det någon inställning att fibbla med eller bör jag gå tillbaka till LCD helt enkelt?
Postad 28 November 2017 - 20:28
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Mycket snack om inbränningar men står fast vid att det inte är ett problem med permanenta inbränningar, annars får någon gärna hänsvisa till en källa som visar dessa. Väl onödigt att folk ska vara oroliga och avboka sina beställningar pga spekulationer.
I 2016 års lg oled modeller tråd här på forumet är det nyligen två som postat om inbränningar. En annan hade fått Tv 10 märket inbrännt.
Akikkal och nimrods poster https://www.minhembi...34#entry4470825
Redigerat av axion84, 28 November 2017 - 20:31.
Postad 28 November 2017 - 20:46
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Har inte hängt med på länge ang. TV så gick in här och kollade runt inför köp och köpte sen en LG C7.
Har precis kört igång den och fibblat med inställningar men är inte jätteimponerad. Har kollat lite olika serier på Netflix som använder Dolby Vision bl.a. och himlen i serien Punisher i första avsnittet några minuter in såg ju för risig ut, nästan pixligt.
Men, det är inte mitt största problem. Det jag stör mig mest på är att det är så himla dålig kontrast. Det finns ju liksom inga grader av svärta, det blir bara becksvart eller inte känns det som. Ser ju inga detaljer eller nåt överhuvudtaget när det är mörkt utan det är bara svart. Enklast är ju att kolla någon som har väldigt mörkt hår t.ex. som blir helt kolsvart så fort det inte är "dagsljus" och väldigt nära. Mörka scener är helt enkelt rätt trista då det är något som är upplyst i mitten och sen är det bara kolsvart runtomkring.
Finns det någon inställning att fibbla med eller bör jag gå tillbaka till LCD helt enkelt?
Helt seriöst?? Ta LCD min kompis
Postad 28 November 2017 - 20:48
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
ingen kontrast på en OLED, den var ny 
Postad 28 November 2017 - 20:49
Unregisteredb187ace3
-
Unregisteredb187ace3
-
Användare
-
-
220 inlägg
Nej, det finns nog ingenting att ändra och du bör gå tillbaka och byta till något billigare.
Av tusen ägare finns det väl alltid några missnöjda, så är det alltid.
Postad 28 November 2017 - 20:53
Unregisteredb187ace3
-
Unregisteredb187ace3
-
Användare
-
-
220 inlägg
Atmos funkar enbart med en HDMI kabel till ARC utgången till TV om du kör med optisk kabel får tu inte atmos.
Ok, och sedan gäller det väl att receivern har stöd för Atmos också?
Postad 28 November 2017 - 20:54
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Bortsett från att RGB Gain/Low är individuella för varje exemplar och måste tas fram mätinstrument är övriga förslag väldigt rimliga.
Postad 28 November 2017 - 20:54
sune bejas
-
sune bejas
-
Beroende
-
-
1002 inlägg
Ser ju inga detaljer eller nåt överhuvudtaget när det är mörkt utan det är bara svart.
Inställningsfråga
testa dom här inställningarna
https://www.minhembi...24#entry4464451
Redigerat av sune bejas, 28 November 2017 - 20:56.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|