Denna gången kom jag å tänka på att det faktiskt är "elevator scenes" här också - när han svävar bland fragmenterna.
Jo men samtidigt vill man väl ha en känsla och förberedelse på förändringen. Hade varit jobbigt med ny värld på en tiondel.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
Startad av
Zartok
, Mar 08 2017 12:44
3887 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 28 August 2020 - 13:15
Jo men samtidigt vill man väl ha en känsla och förberedelse på förändringen. Hade varit jobbigt med ny värld på en tiondel. Postad 28 August 2020 - 15:14 Ratchet såg ju riktigt bra ut precis som COD. Tänker att vi inte sett det bästa än med tanke på nya Unreal E Postad 28 August 2020 - 16:29
Det var det verkligen! Kollade precis igenom det förlängda gameplayet. Sen avslutade dom med att skriva "PS5 exclusive". Innebär detta att det endast kommer till Playstation eller endast till Playstation 5? Postad 28 August 2020 - 16:55
Bara PS5. Postad 28 August 2020 - 17:13 This! Så rätt, Garrett! Postad 28 August 2020 - 17:26
Ratchet kommer ha 60 fps läge:
https://mobile.twitt...352326021345280 Och COD 120 fps läge. Bra start. Postad 28 August 2020 - 18:43
Hur beskriver man hur stor skillnaden är på 60 och 120 för en som aldrig testat 120 Postad 28 August 2020 - 22:36
Mjukare och snabbare. Inte lika märkbart som 30 mot 60, men man märker att allt är mjukare, särskilt om man växlar fram och tillbaka. Beror på spel också, i vissa spel märker man inte direkt skillnad. Postad 29 August 2020 - 09:32
30fps med raytracing.
60fps utan.
Som väntat med andra ord.
Man får väl hoppas att det går att växla mellan de lägena i de flesta spel. Är så trött på 30 fps... Postad 29 August 2020 - 10:47 Jag undrar hur stor skillnad man kommer märka med raytracing. Ljussättningen i många spel är bra och under spelsessioner tänker man väl inte på hur exakt rätt ljussättningen är. Redigerat av anders_avantasia, 29 August 2020 - 10:48. Postad 29 August 2020 - 10:50
Bra med valfrihet! Jag hade valt 60 utan ray tracing alla dar i veckan.
Postad 29 August 2020 - 11:47
Finns det ingen möjlighet till både 60fps och raytracing med tex nya Unreal motorn eller har dom sakerna inte med varandra att göra? Om inte så kommer hela denna kommande gen aldrig att kunna kombinera dom båda? Postad 29 August 2020 - 15:29
Man hade väl trott lite att 30 fps skulle vara ett minne blott men så verkar ju inte fallet alls.
Postad 29 August 2020 - 16:42
Vet inte varför folk alltid tror detta. Så länge de vet att 30 fps funkar för de flesta kunder så kommer de bara använda mer hårdvara till att göra snyggare 30 fps-grafik oavsett hur stark hårdvara de har. Det gör det enklare att sälja spelen, grafik säljer bättre än framerates.
Den här generationen lär det bli fler 60 fps-spel dock.
Om inte så kommer hela denna kommande gen aldrig att kunna kombinera dom båda?
CoD skulle vara 120 med raytracing i 4K. Återstår att se vad de menar med det.
Jag undrar hur stor skillnad man kommer märka med raytracing
https://www.youtube....h?v=Ms7d-3Dprio
Men det finns olika nivåer på raytracing, Ratchet verkar mest ha lite raytraceade reflektioner. Postad 29 August 2020 - 16:46 Inte ens mitt RTX 2080 kort klarar av att lira spel i native 4K/60 fps, med raytracing. Man är tvungen att använda sig av lägre upplösning och DLSS för att få vettig framerate. Så jag är inte förvånad att man får köra utan raytracing, eller lägre upplösningar, för att få 60fps.
Folk verkar inte fatta hur brutalt krävande det är.
Lite skeptisk till att det blir native 4K isf. Blir säkert nån form av uppskalning. Postad 29 August 2020 - 17:26 Räkna ut hur ljus träffar olika objekt, och således skapa reflektioner, skuggor, genomskinliga objekt som f.eks grönt glas kanske lyser det görna på en annan yta osv. förr i tiden kunde det ta flera timmar att raytraca bara en enda stillbild. Att göra detta i realtid är otroligt krävande speciellt ju fler objekt, ljus osv man ha i bilden och blir värre med högre upplösning. Postad 29 August 2020 - 17:55 Kom ihåg att om ni ska fråga i butiken t.ex. om ett spel har raytracing är det viktigt att säga strålspårning eller strålföljning som är det svenska begreppet! Annars förstår de inte. Redigerat av Zoiler, 29 August 2020 - 17:55. Postad 29 August 2020 - 18:50
Raytracing kräver mycket av hårdvaran, speciellt i 4K. Sen finns det olika nivåer med. Om både global illumination och reflektioner är raytracade så blir det extremt krävande. I demot ser man att upplösningen på de raytracade reflektionerna är rätt låg och bilden lite grynig. Ett tecken på ett lågt antal... spårade strålar. Postad 29 August 2020 - 18:51
Sant. Postad 29 August 2020 - 21:36
Tack 👍🏼 Postad 30 August 2020 - 10:14
Då blir svaret på frågan nej då, vi kommer aldrig få se raytracing med 60fps/4K på PS5 då oavsett kommande spelmotor, mjukvara etc Postad 30 August 2020 - 11:28
Gran Turismo 7, ska väl ha 4K/60 med Raytracing?
Detta är bara början på konsoll generationen. Dom kommer att bli bättre och bättre på att optimera sina motorer till hårdvaran.
Jämför bara de första titlarna till PS4:an, med Ghost of Tsushima och Last of Us 2. Har hänt en hel del.
Fattar inte varför det blivit så "doom and gloom" på forumen. Folk har lite orealistiska förväntningar. Redigerat av Svante Skoog, 30 August 2020 - 11:29. Postad 30 August 2020 - 11:50 GT7 says hi. Kanske. Oavsett så är det förstås väldigt kompromissad/begränsad RT vi pratar om då. Postad 30 August 2020 - 12:06 Men det är ju ingen vits att raytraca hela banan i GT när den blåser förbi i en blurr. Lite raytracing på bilarna funkar kanske? Postad 30 August 2020 - 14:43
Raytracing blir inte mindre krävande iofs, så att "optimera" innebär sämre bild, dvs lägre upplösning och grynigare bild på raytracade ytor, skuggor osv.
Angående "doom and gloom" så tror jag att många är trötta på PR-snack och hype. Ser själv fram emot PS5 och tror att PC-spelare med gammal 4-kärnig CPU kommer att tvingas uppgradera snart...
Förväntningar har säkert påverkats av att PS4 och XB1 ärligt talat inte var särskilt kraftfulla ens vid release.
PS4 Pro var också en besvikelse. Diabilder i många spel pga dålig minnesbandbredd, ibland sämre fps än vanliga PS4 (i högre upplösning då, men det var ju hela poängen med Pro).
Sen är det nog många som underskattar betydelsen av NVMe SSD vs den extremt slöa disken i PS4/XB1. Redigerat av Ageve, 30 August 2020 - 14:56. Postad 30 August 2020 - 15:07
Borde gå rätt bra baka in fake om man inte kör live väder iaf så moln kan sabba ens snygga fusk. Spelutvecklarna vet ju ganska väl vilken väg alla spelare tar Köra raytracing live på racing lir som gärna ska köras i 200 fps känns bara dumt. Postad 30 August 2020 - 15:16 Kanske låter neggig när inten konsolerna släppts än men blir ju lite surt när man marknadsför det stenhårt liksom, nextgen= Raytracing - 60/120FPS - 4K Meen, ni kan inte få detta samtidigt utan man får gott välja...men på PS6 däremot Tänk om dom kunde byggt dom då så Sony kunde släppa vassare hårdvara när tekniken finns och dom som har stålar kan plugga in nytt grafikkort liksom precis som med hdd, PS5 kunde ju då live forever. Fan SONY; anställ mig! Postad 30 August 2020 - 17:31
Ja det är lite neggigt
Konsoll och PC bygger på olika premisser, konsoller ger oftast mest grafik för pengarna medan PC-spelande ger dig mer möjligheten att investera precis så mycket pengar du vill för att pressa ut lite mer upplösning, ett par bildrutor till. Konsollerna styr dock hur PC spelen ser ut, 8 månader efter att RTX kom ut fanns det fortfarande bara 3 spel med raytracing och i Mars i år var det 11. Stödet är närmast obefintligt så det faktum att NVidia haft raytracing ett tag har mestadels varit ett hål i plånboken, undantaget för de som spelat väldigt mycket av just de specifika spelen. Nu blir det mainstream med de nya konsollerna och även PC-gamers kommer troligen få glädja sig åt mer raytracing. Postad 30 August 2020 - 18:23
Jag tror vi kommer få se fler spel i 60fps nästa gen. Men jag tror att de flesta stora spelen kommer ha som Sony visat med nya Spiderman och Ratchet att de har ett läge med raytracing och allt på max men 30fps och sen ett performace mode i 60fps men en del saker borttagna.
Postad 30 August 2020 - 20:48
Dvs precis som nu då i vissa fall...alltså ett 30 och ett 60 läge Redigerat av La Cucaracha, 30 August 2020 - 20:48. Postad 30 August 2020 - 20:49
Visuals säljer... Vi kommer aldrig bli av med 30fps.
Kommer vara exakt som nu, fast högre upplösning och mer detaljer än tidigare generation. Postad 31 August 2020 - 07:31
Du är the One Procent! Postad 31 August 2020 - 08:24
Precis - det har ju alltid gått att ha 60 fps men då precis som nu har det praktiskt taget alltid prioriterats bort till förmån av bättre grafik. Det bästa vi kan hoppas på är att få fler spel men möjligheten att välja mellan 60 fps och vassare grafik och där känns det iaf som saker och ting går i rätt riktning dvs med fler som erbjuder valmöjligheten. Postad 31 August 2020 - 08:25
Det säljer väl så länge som hårdvaran begränsar för kombon 60fps/4K och raytracing. Fast jag kan också tycka att 60 är visuellt Postad 31 August 2020 - 20:49
Lite om Samsung 980 Pro:
https://m.sweclocker...kta-hastigheter Man undrar om den blir "PS5 certifierad". Postad 31 August 2020 - 21:06
5.5 är ju farten i ps5 ssd okomprimerad, men kommer inte ihåg om Cerny sa nått om att pga gränssnitt så måste en expansionsdisk vara ändå snabbare för att väga upp för detta? Eller har jag drömt det.
Vore sjukt najs att ha optionen redan til launch så vi får hoppas på "certifiering". Redigerat av Demon Slayer, 31 August 2020 - 21:12. Postad 31 August 2020 - 21:44
Men inte ens den fetaste gejming riggen orkar ju 4k + RT i någon hög settings och sen orka 60fps på det. Så att en konsol skulle göra det är ju inte på kartan.
Som tidigare nämnts så kommer det såklart finnas dessa titlar men då med EXTREMT kompromissad RT i kombo med t.ex dynamisk upplösning.
Och sen när hårdvaran inte är nån begränsning för det så är det något nytt som vi måste kompromissa med och 4k/RT/60fps är blaha. då är det 8K/240fps/med extreme scans så att man kan se fingeravtryck i inzoomat läge osv Redigerat av SKIBBE, 31 August 2020 - 21:44. Postad 01 September 2020 - 05:40 Ja PS5 har 6 prioritetsnivåer medans pc peasants SSD:er får nöja sig med 2 så det behövs en del speed-overhead. Postad 01 September 2020 - 09:34 Finns det verkligen ett behov dag 1 med extern lagring?
Jag kommer säkerligen "aldrig" köpa extern lagring till denna generationen då det kommer kosta mig min förstfödde son. Då drar jag hellre på en download över natten och planerar mitt spelande (som jag redan gör) Jag har kanske 1-2 aktiva spel åt gången så ska väl inte vara några problem nästa generation heller. Postad 01 September 2020 - 09:55
Samma här. Så fort jag klarat ett spel, så avinstallerar jag.
Går ändå så snabbt att installera om spel från skiva, eller ladda ner från PSN, då jag har snabbt bredband. Lär nog klara mig denna generationen också, utan extern hårddisk. Postad 01 September 2020 - 11:01
Desto tidigare och desto vanligare PS5-kompatibla diskar är/blir, desto snabbare minskar behovet att hiva den förstfödde. Den sistfödde kan nog sitta löst ett bra tag oavsett dock... Postad 01 September 2020 - 11:34
Haha, jo konkurrens gynnar ju oss alla. Så ur den vinkeln är det bra dag 1. Men själva behovet, att man skulle starta downloads vid första boot på över 1 TB känns ju ganska ovanligt/märkligt. Postad 01 September 2020 - 12:36 Får se hur stora spelen nu blir och hur många gamla PS4 upphottade spel man har lust att ha. Postad 08 September 2020 - 08:34 Ligger en video ute där han menar priset er satt til 46 000 Indiska rupees vilket blir $625 så $599 då. Troligtvis fejk men om det stämmer så blir det säkert justerat nu efter Xbox price reveal oavsett.
Däremot står det flera ställen att de ska ha reveal imorgon (den 9.e) är det vad ni också snappat upp? Kom gärna med linkar och datum när någon vet mer. Postad 08 September 2020 - 08:50
Det kommer inte handla om PS5, bara PSVR (om de inte ändrar sig eller mörkar då).
https://www.gamesrad...f-play-rumours/ Postad 08 September 2020 - 12:50
Går ju rykten om ett nytt skräckspel som ska visas imorrn, från Sony Japan.....kan det vara.....Silent Hill?? Redigerat av Demon Slayer, 08 September 2020 - 12:50. 4 användare läser detta ämne0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |