* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 03 december 2008 - 04:52
Postad 03 december 2008 - 08:26
Det borde vara garanti kvar. Den kom väl i våras? (Jag köpte min i maj.)Jag hitta en Harmony one på tradera, just nu ligger högsta budet på 800kr är det värt att köpa den om man får den för 800:- ?? Eller ska man ta en ny med garanti ?
Postad 04 december 2008 - 10:15
Till er som testat detta: Jag undrar om Harmonyn även klarar av att styra muspekaren precis som iMon-fjärren. Funkar det i sådana fall bra? Går det att skriva in webadresser på samma sätt som med iMon-fjärren?Jag använder min Harmony för att styra min HTPC. Jag köpte ett kitt från iMon med ir-mottagare och fjärr. Sedan letade jag upp iMon i Logitechs databas. En del knappar fungerade andra inte. De som inte fungerade läste jag själv in i databasen med orginalfjärren. Nemas problemas
Mvh Henke
Postad 06 december 2008 - 14:06
Teliasupporten påstod att det kunde vara fel på min Supra HDMI-kabel, men hur ofta är det fel på en kabel? Dessutom så går ju boxen igång efter man har dragit ur och stoppat tillbaka strömkabeln så det mesta talar för att det är något fel på boxen eller på kommandot som fjärrkontrollen ger. Detta problem uppstår ej om jag använder orginalfjärrkontrollen till boxen.
Postad 06 december 2008 - 22:32
tror jag) ? Måste styra upp i fjärrkontrollsdjungeln hos mina föräldrar. Är det krångligt att få boxen att fungera med fjärrkontrollen?
Postad 07 december 2008 - 09:56
Fjärrkontrollen fungerar bra FÖRUTOM "mina favoriter" - Dom genvägar man lägger upp på displayen (fint med bild) för att snabbare ta sig till tex kanal 25. Det slutar alltid med att boxen står på kanal 5, för att den "inte hinner få med" båda siffrorna.
Det går bra ifall jag slår en 2a&5a på Harmony One kontrollen.
Logitech supporten har gjort ändringar 4 ggr på min fjärr... fortfarande fungerar det inte.
Är ju inte en direkt ovanligt digitalbox. Så är det bara jag som inte får det att fungera?
Postad 07 december 2008 - 12:05
Ändra (öka) tidsintervallet mellan kommandona så går det nog bättre.Är det bara jag som har en Harmony One till min digitalbox från Canal digital?!? (Sagem ITS-D81 HD)
Fjärrkontrollen fungerar bra FÖRUTOM "mina favoriter" - Dom genvägar man lägger upp på displayen (fint med bild) för att snabbare ta sig till tex kanal 25. Det slutar alltid med att boxen står på kanal 5, för att den "inte hinner få med" båda siffrorna.
Det går bra ifall jag slår en 2a&5a på Harmony One kontrollen.
Logitech supporten har gjort ändringar 4 ggr på min fjärr... fortfarande fungerar det inte.
Är ju inte en direkt ovanligt digitalbox. Så är det bara jag som inte får det att fungera?
Postad 08 december 2008 - 16:08
Har du provat att "lära" harmonyn Power-kommandot, det brukar ligga flera olika kommandon i databasen.Är det någon mer som har problem med påslagningen av Teliaboxen (VIP1910) med Harmony One? När jag ska slå på Teliaboxen så slår lampan om från rött till grönt ljus på fronten, men boxen startar inte. På TV:n (A656) står det "Ingen signal" (på spanska av någon märklig anledning) och det hjälper inte att slå av boxen (så att lamapn i fronten lyser rött igen) och sätta på den på nytt, utan samma problem uppstår. Det enda som hjälper är att dra ur strömkabeln till boxen.
Teliasupporten påstod att det kunde vara fel på min Supra HDMI-kabel, men hur ofta är det fel på en kabel? Dessutom så går ju boxen igång efter man har dragit ur och stoppat tillbaka strömkabeln så det mesta talar för att det är något fel på boxen eller på kommandot som fjärrkontrollen ger. Detta problem uppstår ej om jag använder orginalfjärrkontrollen till boxen.
Power-toggle, on & off brukar finnas, inte alltid rätt val från början.
Postad 09 december 2008 - 17:27
Postad 10 december 2008 - 08:02
Nybörjar fråga...
Kan man använda någon av följande Logitech kontroll till Windows Media Center Vista:
785 / Harmony one / 1000 ??
Behövs det att köpas till något extra (Typ IR öga till datorn m.m., eller följer allt man behöver för att koppla upp den mot WMC med i paketet?)
Tacksam för svar!
Postad 10 december 2008 - 08:17
Ja, men du måste köpa ett IR-öga som du kopplar till en USB-port på datorn.Hej!
Nybörjar fråga...
Kan man använda någon av följande Logitech kontroll till Windows Media Center Vista:
785 / Harmony one / 1000 ??
Behövs det att köpas till något extra (Typ IR öga till datorn m.m., eller följer allt man behöver för att koppla upp den mot WMC med i paketet?)
Tacksam för svar!
Postad 10 december 2008 - 08:23
Ja, men du måste köpa ett IR-öga som du kopplar till en USB-port på datorn.
Förslag på var man får tag i ett IR-Öga?
Och ytterligare en fråga, finns det möjlighet att ändra ikonerna på Harmony One kontrollen? (Lutar åt en Harmony One, eller vilken hade ni valt)?
Postad 10 december 2008 - 11:46
Har du trådlöst tangentbord med IR-öga, kan du använda den.
Hej!
Jag har ett trådlöst tangentbord från Logitech, med IR-sändare. Menar du att jag kan använda den till Harmony One kontrollen?

Vet dock inte hur bra räckvidden är, skulle behöva 6meter åtminstone...
Detta har jag:
Redigerat av Unregistered9c603b2b, 10 december 2008 - 11:46.
Postad 10 december 2008 - 13:26
Till min Medie-PC följde det med en Windows-fjärr. Till den finns ett IR-öga med ca 2 m USB-kabel som kan sättas på lämplig plats. Den går ju att skarva till med en längre USB-kabel. Om den finns att köpa utan fjärr vet jag inte.Hej!
Jag har ett trådlöst tangentbord från Logitech, med IR-sändare. Menar du att jag kan använda den till Harmony One kontrollen?
Detta har jag:
Postad 10 december 2008 - 13:37
Till min Medie-PC följde det med en Windows-fjärr. Till den finns ett IR-öga med ca 2 m USB-kabel som kan sättas på lämplig plats. Den går ju att skarva till med en längre USB-kabel. Om den finns att köpa utan fjärr vet jag inte.
Jag har byggt min HTPC själv, så det ingick inget fjärr... ;-)
Det är ju just ett IR-ögat med USB sladd som jag förgäves försöker hitta...:-(
Postad 10 december 2008 - 13:47
Det där tangentbordet är inte IR, det är RF. Det är nog väldigt svårt att hitta tangentbord som använder IR nuförtiden.Hej!
Detta har jag:
EDIT: Här har du en billig IR-mottagare. Vet inte hur bra den fungerar, men företaget är bra, jag har beställt därifrån själv många gånger.
Redigerat av Franky, 10 december 2008 - 13:50.
Postad 10 december 2008 - 14:39
Vet inte hur du ska kunna lära Harmonyn några kommandon med bara ett IR-öga. Du får förlita dig på att de redan finns i databasen isf.
Postad 10 december 2008 - 15:18
När jag ställer in följande kommano på digital boxen kommer följande ordning:
* Starta TV
* Starta Digital box - Tuner
* Starta AV1
Vill ju inte att den skall starta tuner på digital boxen när jag skall kolla på tv-kanaler på boxen. Tuner skall den ju endast sätta igång när jag skall lyssna på musik.
Men det enda kommandot som finns till min Digitalbox i listan är tuner....Någr förslag?
Har denna boxen:
Redigerat av Unregistered9c603b2b, 10 december 2008 - 15:19.
Postad 10 december 2008 - 15:49
Han får ange att han har en windows-fjärr, vilket förutsätter att han har denna programvara installerad på datorn. Då ska det inte vara några problem.Jag har ett Amitech Mini-tangentbord som går på IR. Med hjälp av den, lär jag Harmonyn de olika kommandona.
Vet inte hur du ska kunna lära Harmonyn några kommandon med bara ett IR-öga. Du får förlita dig på att de redan finns i databasen isf.
Postad 10 december 2008 - 18:33
Jag vet inte om detta har besvarats tidigare eller inte men om man ska lägga till en aktivitet, måste man följa guiden eller kan man gå in i något "advanced mode" och lägga till vad man vill direkt? Det är nämligen så att jag har dessa enheter att styra, Benq 8720 projektor, Harmon Kardon förstärkare och en samsung comhem box. Till dessa ville jag lägga till aktiviteten "Se på video" som startar proj och förstärkare, inget annat. Men det går inte för man måste välja en videoenhet i guiden, så jag var tvungen att lägga till en videobandspelare jag inte äger för att komma vidare. Så nu skickar den onödiga signaler och under enheter så får jag upp prylar jag inte äger eller vill styra. Hur kan man lösa detta på smidigaste sätt?
Postad 10 december 2008 - 22:53
Men jag vill kunna stänga av och sätta på mina enheter för sig inte att jag måste tex trycka SE TV och allt sköter sig själv..
Jag måste kunna styra varje enhet för sig... kan man inte det????
Får inte det att fungera alls och blir snart galen....
Hur gör jag för att kunna sätta på och stänga av var enhet för sig??? Pleeeaasee help!
Postad 10 december 2008 - 22:57
Välj enheter i displayen på fjärren så styr du vald enhet enbartJa då har även jag denna fjärr ONE.
Men jag vill kunna stänga av och sätta på mina enheter för sig inte att jag måste tex trycka SE TV och allt sköter sig själv..
Jag måste kunna styra varje enhet för sig... kan man inte det????
Får inte det att fungera alls och blir snart galen....
Hur gör jag för att kunna sätta på och stänga av var enhet för sig??? Pleeeaasee help!

Postad 10 december 2008 - 23:13
Välj enheter i displayen på fjärren så styr du vald enhet enbart
Jo så långt e jag med men hur i h-lvete stänger jag av och sätter på mina prylar var för sig???

Alla knappar fungerar UTOM att jag inte kan stänga av eller sätta på de var för sig...
Trycker jag på on/off knappen händer inte ett skit utan att jag går vidare med help knappen...
Det jag skulle vilja är att tex välja DVD och sedan trycka on för att sätta på den och off för att stänga av den... osv för de andra prylarna.
Kan man lösa detta?
Postad 11 december 2008 - 07:54
Postad 11 december 2008 - 08:30
Off-knappen funkar bara för aktiviteter. Du måste lägga till on/off för respektive enhet om du ska styra dem separat.Jo så långt e jag med men hur i h-lvete stänger jag av och sätter på mina prylar var för sig???
![]()
Alla knappar fungerar UTOM att jag inte kan stänga av eller sätta på de var för sig...
Trycker jag på on/off knappen händer inte ett skit utan att jag går vidare med help knappen...
Det jag skulle vilja är att tex välja DVD och sedan trycka on för att sätta på den och off för att stänga av den... osv för de andra prylarna.
Kan man lösa detta?
Så ska det inte vara. Du lägger endast till de enheter som du har i guiden och skapar dina aktiviteter från dem. Ska inte vara några problem. Se video kanske inte är så smart . Du borde skapa en aktivitet "Se TV" och ange att du ser TV med ComHem boxen och använder projjen som TV.Jag vet inte om detta har besvarats tidigare eller inte men om man ska lägga till en aktivitet, måste man följa guiden eller kan man gå in i något "advanced mode" och lägga till vad man vill direkt? Det är nämligen så att jag har dessa enheter att styra, Benq 8720 projektor, Harmon Kardon förstärkare och en samsung comhem box. Till dessa ville jag lägga till aktiviteten "Se på video" som startar proj och förstärkare, inget annat. Men det går inte för man måste välja en videoenhet i guiden, så jag var tvungen att lägga till en videobandspelare jag inte äger för att komma vidare. Så nu skickar den onödiga signaler och under enheter så får jag upp prylar jag inte äger eller vill styra. Hur kan man lösa detta på smidigaste sätt?
Postad 11 december 2008 - 09:04
Off-knappen funkar bara för aktiviteter. Du måste lägga till on/off för respektive enhet om du ska styra dem separat.
Ok... hur gör jag då?
Sitter just nu och försöker hitta det...
Korr...
Tror jag löste det precis... får se när jag kommer hem...
Jag fick lägga in de bland knapparna i skärmen... återstår att se om det fungerar bara :-)
Redigerat av Unregistered8fda5b62, 11 december 2008 - 09:46.
Postad 11 december 2008 - 10:31
Jupp, det var det jag menade (men inte skrev)Jag fick lägga in de bland knapparna i skärmen... återstår att se om det fungerar bara :-)

Postad 11 december 2008 - 12:16
Jupp, det var det jag menade (men inte skrev)
Ha ha ha ja jag tänkte väl det!!!

Postad 11 december 2008 - 19:49
Ok, Då har jag ett fall jag inte får till. Jag vill med en aktivitet starta projektor och förstärkare, vilken aktivitet ska man välja i detta fall? Jag testa med att välja aktiviteten se på tv men den vill då starta min digitalbox, hittar inte hur man väljer bort detta. Hade varit mycket enklare om man bara kunnat välja ett namn på aktiviteten och sen vilka enheter man vill ska ingå och vad som ska hända med dessa. Det är alldeles för styrt i mitt tycke. Men jag blir glad om någon kan hjälpa mig med fallet ovan.Så ska det inte vara. Du lägger endast till de enheter som du har i guiden och skapar dina aktiviteter från dem. Ska inte vara några problem. Se video kanske inte är så smart . Du borde skapa en aktivitet "Se TV" och ange att du ser TV med ComHem boxen och använder projjen som TV.
Redigerat av Unregistered2a1e3381, 11 december 2008 - 19:49.
Postad 11 december 2008 - 22:52
Har du provat att "lära" harmonyn Power-kommandot, det brukar ligga flera olika kommandon i databasen.
Power-toggle, on & off brukar finnas, inte alltid rätt val från början.
Problemet var att jag hade lagt in flera kommandon (Toggle On/Off) efter varandra för påslagning av boxen (allt enligt rekommendationer från Logitech support). Detta gjorde att boxen hamnade i någon slags "limbo" istället för att gå igång. Jag löste det hela genom att endast ha ett kommando för påslagning. Det är inte alltid boxen startar utan man får använda hjälp-funktionen, men hellre det än att vara tvungen att dra ur strömkabeln titt som tätt.
Postad 12 december 2008 - 08:29
Vad är poängen med att starta bara projje och förstärkare? Vad är det du ska se på. En Aktivitet utgår alltid från vad det är man ska se på eller lyssna på och sedan startar den alla apparater som behövs för det.Ok, Då har jag ett fall jag inte får till. Jag vill med en aktivitet starta projektor och förstärkare, vilken aktivitet ska man välja i detta fall? Jag testa med att välja aktiviteten se på tv men den vill då starta min digitalbox, hittar inte hur man väljer bort detta. Hade varit mycket enklare om man bara kunnat välja ett namn på aktiviteten och sen vilka enheter man vill ska ingå och vad som ska hända med dessa. Det är alldeles för styrt i mitt tycke. Men jag blir glad om någon kan hjälpa mig med fallet ovan.
Postad 12 december 2008 - 09:29
Ok, Då har jag ett fall jag inte får till. Jag vill med en aktivitet starta projektor och förstärkare, vilken aktivitet ska man välja i detta fall? Jag testa med att välja aktiviteten se på tv men den vill då starta min digitalbox, hittar inte hur man väljer bort detta. Hade varit mycket enklare om man bara kunnat välja ett namn på aktiviteten och sen vilka enheter man vill ska ingå och vad som ska hända med dessa. Det är alldeles för styrt i mitt tycke. Men jag blir glad om någon kan hjälpa mig med fallet ovan.
Självklart kan du skapa en helt egen aktivitet där du fritt väljer vilka enheter som ska delta och vad dom ska utföra vid start osv. Jag har skapat egna för t.ex. belysning och en jag kallar Squeezebox osv. Nu sitter jag på jobbet så jag kan inte ge dig exakta instruktioner hur du beter dig i programmet men jag hittade vägen fram utan hjälp så klicka runt lite.
Postad 12 december 2008 - 10:33
Jag använder min dator för att skicka bild till projektorn och ljud till förstärkaren, datorn kan jag inte styra med fjärrkontroll utan den styr jag själv med mus/tangentbord. Så det är alltså bara proj och förstärkare jag behöver ha med i aktiviteten.Vad är poängen med att starta bara projje och förstärkare? Vad är det du ska se på. En Aktivitet utgår alltid från vad det är man ska se på eller lyssna på och sedan startar den alla apparater som behövs för det.
Antar att detta var riktat åt mig, ska testa när jag kommer hem från jobbet.Skapa ny aktivitet----> verktyg
Postad 12 december 2008 - 10:40

Postad 12 december 2008 - 17:20
Ingen som provat detta, dvs använder Harmonyn på samma sätt som iMon-fjärrkontrollen?Till er som testat detta: Jag undrar om Harmonyn även klarar av att styra muspekaren precis som iMon-fjärren. Funkar det i sådana fall bra? Går det att skriva in webadresser på samma sätt som med iMon-fjärren?
Mvh Henke
Mvh Henke
Postad 15 december 2008 - 11:45
Ingen som provat detta, dvs använder Harmonyn på samma sätt som iMon-fjärrkontrollen?
Mvh Henke
Jodå, det funkar. Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, men det är väl bara att välja iMon i Harmony-programvaran?
Postad 15 december 2008 - 13:51
Sen lyckades jag inte lära den min takfläkt med inbyggd lampa. Fick rätt på allt utom lampan, det är en kombinerad på/av och dimmer knapp. Klickar man bara snabbt så fungerar den som av/på men håller man inne den så fungerar den som dimmer. Testa det mesta utan att lösa det så den fjärrkontrollen får nog ligga kvar på bordet. En annan sak jag tänkt höra är hur man väljer vilka knappar som ska vara synliga för en enhet. Tex min benq proj, den finns ju med i listan när man lägger till enheten och får då en massa knappar uppmappade. Att lära den nya har jag förstått men hur man blir av med dem är en helt annan femma, både de som ligger som standard och de man lär den, hittar ingen delete knapp någonstans. Och vad överför knappen gör har jag inte den blekaste heller
.
Har jag undrat också...att det inte går ta bort kommandon i listan. Helt idiotiskt...
Postad 15 december 2008 - 21:34
Kan man göra backup på den nuvarande hyffsat fungerande config så jag kan leka med den och sen gå tillbaka om det skiter sig?
Jag har en Harmony One
Redigerat av storskogen, 15 december 2008 - 21:35.
Postad 15 december 2008 - 22:48
Problemet:
Jag köpte en Harmony 525 och ägnade en hel dag (semester) åt konfiguration, settings, milisekunder, prios o.s.v.
Den hittar ju alla enheter jag har (Tv Panasonic th-42px70e, digibox Humax CXHD-1000C, Surround JVC TH-s66 och HTPC Silverstone LC-16M med Imon vfd) utan problem, men att hantera grejjerna blev ett stort problem. Det tog ett par timmar för att hitta nålsögat däri nyinlästa ir-värden fjärren faktiskt ens kan starta tv´n.
Att få fjärren att sluta buffra ! Jag zappar konstant och att ha innestående överaskningar känns sissådär.
Jag blir helt enkelt inte av med segheten, får jag till volymintervallen någorlunda så hoppar kanalerna i 2 steg !?
I allafall, det som irriterar mig gruvligt....min slitna och nötta multifjärr för 100 spänn är fortfarande bättre

Ni som trimmat in era Harmonys, vilka kompromisser gör ni ? Fungerar verkligen allt som ni vill ? Mao...finns det hopp för mig ? :-)
Postad 16 december 2008 - 10:16
Vad menar du med att den inte kan starta TV'n? Jag har en PX700 och har inget problem med det.Någon som känner för att injuta lite mod i mig :-)
Problemet:
Jag köpte en Harmony 525 och ägnade en hel dag (semester) åt konfiguration, settings, milisekunder, prios o.s.v.
Den hittar ju alla enheter jag har (Tv Panasonic th-42px70e, digibox Humax CXHD-1000C, Surround JVC TH-s66 och HTPC Silverstone LC-16M med Imon vfd) utan problem, men att hantera grejjerna blev ett stort problem. Det tog ett par timmar för att hitta nålsögat däri nyinlästa ir-värden fjärren faktiskt ens kan starta tv´n.
Att få fjärren att sluta buffra ! Jag zappar konstant och att ha innestående överaskningar känns sissådär.
Jag blir helt enkelt inte av med segheten, får jag till volymintervallen någorlunda så hoppar kanalerna i 2 steg !?
I allafall, det som irriterar mig gruvligt....min slitna och nötta multifjärr för 100 spänn är fortfarande bättre![]()
Ni som trimmat in era Harmonys, vilka kompromisser gör ni ? Fungerar verkligen allt som ni vill ? Mao...finns det hopp för mig ? :-)
Postad 16 december 2008 - 14:51
Postad 16 december 2008 - 15:31
Fördröjning ska det bara vara vid påslag. Då behöver de anrda apparaterna invänta att TVn har startat upp. Kan det kan vara så att fjärren inte vet att TV är på och således egentligen slår på den istället för av den? Ofta är det samma kommando så det funkar ju att stänga av ändå.Precis allt funkar som jag vill på min Harmony One, men på min 525 som jag konfigurerade till barnens tv, digitalbox och dvd stör jag mig på en sak. Det är en lång fördröjning när man trycker på power knappen innan fjärren skickar ut signalerna för att stänga av allt. Förstår inte var felet är, känns som att det tar flera sekunder innan den skickar ut signalerna. Allt annat funkar dock som det ska.
Postad 16 december 2008 - 15:48
Fördröjning ska det bara vara vid påslag. Då behöver de anrda apparaterna invänta att TVn har startat upp. Kan det kan vara så att fjärren inte vet att TV är på och således egentligen slår på den istället för av den? Ofta är det samma kommando så det funkar ju att stänga av ändå.
Tror inte att det är det som är problemet för det är så alltid när man ska slå av tvn. Tvn och digitalboxen startar ju som de ska när man väljer den aktiviteten. Tar 2-3 sekunder innan den skickar ut signalen för att stänga av tv och digitalbox. Har försökt att leta i alla inställningar, men hittar inte nåt som gör nån skillnad på den fördröjningen.
Postad 16 december 2008 - 17:45
Har du provat att höja fördröjningen vid påslag, kan vara lite lågt ställd, då skickar fjärren HDMI1 innan tv'n kan ta emot den signalen.Jag har gjort som det står i den här tråden och fått min LG 42PC1R att kunna byta till HDMI1 och 2 men jag måste trycka på "help" knappen varje gång och välja att tv inte står på HDMI1/HDMI2 för att den ska byta till rätt. Finns det något snabbval för HDMI2 som fungerar?
Kan man göra backup på den nuvarande hyffsat fungerande config så jag kan leka med den och sen gå tillbaka om det skiter sig?
Jag har en Harmony One
Tryck knappen "Devices" på fjärren, välj TV'n och bläddra igenom sidorna där, kolla efter "input HDMI1" eller liknande. Om den finns där kan du mappa den till en knapp i displayen för den aktiviteten.
Ring Harmony supporten och be dom lägga upp et clonat konto, det är det närmaste backup du kan få i dagsläget.
Postad 16 december 2008 - 17:50
Prova kolla enhetsfördröjningarna, det är dom som bestämmer hur länge fjärren måste vänta innan den skickar nästa enhets kommando.Precis allt funkar som jag vill på min Harmony One, men på min 525 som jag konfigurerade till barnens tv, digitalbox och dvd stör jag mig på en sak. Det är en lång fördröjning när man trycker på power knappen innan fjärren skickar ut signalerna för att stänga av allt. Förstår inte var felet är, känns som att det tar flera sekunder innan den skickar ut signalerna. Allt annat funkar dock som det ska.
Postad 16 december 2008 - 18:16
Prova kolla enhetsfördröjningarna, det är dom som bestämmer hur länge fjärren måste vänta innan den skickar nästa enhets kommando.
Inget konstigt med dem, bara fördröjning vid start innan de kan ta emot signaler men det ska ju inte göra att det tar en evighet innan den stänger av dem.
Postad 16 december 2008 - 18:17
Citerar mig själv från sidan 68 i denna trådNågon som känner för att injuta lite mod i mig :-)
Problemet:
I allafall, det som irriterar mig gruvligt....min slitna och nötta multifjärr för 100 spänn är fortfarande bättre![]()
Om jag var som dig skulle jag clona mitt konto först innan jag börjad laborera.Jag har problem att få min nya försärkare att samarbeta med Harmonyn. Det är nämligen så att det går seeegt att höja och sänka volymen på den. Trycker jag volymknappen, tar det en eller två sekunder innan det händer något.
Har testat ändra på olika inställningar, men får inte det som det ska vara.
Misstänker att du provat labba med enhetsfördröjningarna. Hade själv detta problem med min Topfield-box, ett tryck på en knapp gjorde att fjärren var upptagen i 1-2 sekunder med att skicka ut signalen som i själva verket är ca: 0.1s lång. Det jag gjorde var att lägga in lite liknande enheter och kolla hur länge fjärren bearbetade signalen (märks bra om man trycker t.ex vol up 5ggr). När jag hittade en som svarade snabbt på tryckningarna använde jag den som "mall" och lade in nya IR-kommandon i Rå-format. Prova att lägga till 5 olika stärkare och döp dom så du vet vilken som är vilken, byt sedan till devices på fjärren och prova tills du hittar någon som är snabb, sedan lär du om kommandona till dina. Detta problem har jag påtalat för Harmonys kundtjänst för över 2 veckor sedan, dom har skickat problemet vidare till supporten i Kanada. Min Topfield 5700 är i princip oanvändbar (långsam) med 5700 som val i Harmonys databas, men om jag väljer 5100 så blir fjärren nästan som originalet trots att dom har exakt samma fjärr. Detsamma gäller min Dreambox DM-600, måste välja DM-800 i programmet. Så kan det gå när man låter kunderna göra allt jobb med att göra databasen
Sedan går du in i felsökning och konfigurerar på liknande enheter och väljer en annan tv, eller så lägger du till några stycken tv'n, sådana som du vet har samma eller liknande originalfjärr som din. Sedan är det bara att trycka på devices på fjärren och provköra de olika TV-devicerna mot din tv för att kolla ut en som svarar bättre på knapparna.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar