Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 December 2012 - 10:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

kan man få en liten länk till den diskussionen?

Det är inget bråk på något sätt, bara saken i sig som är trist.
Om jag säger att si och såhär är det och ett gäng världsberömda professorer backar mig i påståendet, så kommer kalle och säger till mig att det där var nytt för mig kan du inte säga vad dom heter så man kan se själv och läsa lite, alltid skoj att lära sig.

Och då svara att du får tro vad du vill, söka för du göra själv men jag vet för att jag och kollegor har minsann byggt rum innan.

Njeee, det är rätt så kasst tycker jag...

Postad 28 December 2012 - 10:33

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Men... blir det inte lite pannkaka att sätta perforerad plåt över grejorna? Perforerad plåt i sig har ju diffuserande egenskaper liksom... Kräver en del räknande för att få sånt att fungera.

Jag som jobbar med plåt tycker självklart det verkar vara en idé men det finns en risk med att ljudet studsar ut som du säger, om man inte räknat med det förstås.

om jag skulle göra det skulle jag stansa upp egna plåtar med mycket tättare avstånd på hålen, dom som finns att köpa är inte specielt hål täta.

men om man tar och håller plåten framför högtalaren, och den inte påverkar ljudet något, då borde den inte påverka det när den sitter över en dämpad vägg.

Postad 28 December 2012 - 10:41

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Men håller du plåten i olika vinklar ska du höra på grejor :D .

Postad 28 December 2012 - 10:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Jo jag vet att det kommer flexa och då kommer för mycket ljud ut i övriga huset, har inte spelat där men vet vad som händer när man börjar köra uppåt 120-130dBc.

En sak som jag funderar över, varför vill man eftersträva att spela 120-130dB i en hemmabio? Verkar inte vara speciellt trevlig upplevelse.

Eller är det inte tänkt som en hemmabio utan istället tävlingslokal för ljudtryck? :)

Postad 28 December 2012 - 11:00

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Glöm inte tänka in frekvens i det hela. 120dB vid 10Hz och 120dB vid 1000Hz är två helt olika bestar.

Postad 28 December 2012 - 11:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Glöm inte tänka in frekvens i det hela. 120dB vid 10Hz och 120dB vid 1000Hz är två helt olika bestar.

Ah, nu gick hissen ända upp. Stod still i källaren ett tag :)

Postad 28 December 2012 - 11:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Det är bara i djupaste basen det blir sådana ljudtryck och fortfarande är skönt. Och det ÄR skönt.

Postad 28 December 2012 - 11:10

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Det är bara i djupaste basen det blir sådana ljudtryck och fortfarande är skönt. Och det ÄR skönt.

Kan man få köpa några grannar av dig? B)

Postad 28 December 2012 - 11:57

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Men håller du plåten i olika vinklar ska du höra på grejor :D .

jag har ju gjort en typ av panel förut som var med glasfiber bakom, det var med ovala 20x6mm hål vilket borde fungera bättre vid vinklad reflektion.

Bifogad fil  hämta.jpg   916.69K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  ljudpanelklar.JPG   47.64K   1 Antal nerladdningar

Postad 28 December 2012 - 12:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jo jag vet att det kommer flexa och då kommer för mycket ljud ut i övriga huset...

Funkar det verkligen så ?

Postad 28 December 2012 - 12:46

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Det är inget bråk på något sätt, bara saken i sig som är trist.
Om jag säger att si och såhär är det och ett gäng världsberömda professorer backar mig i påståendet, så kommer kalle och säger till mig att det där var nytt för mig kan du inte säga vad dom heter så man kan se själv och läsa lite, alltid skoj att lära sig.

Och då svara att du får tro vad du vill, söka för du göra själv men jag vet för att jag och kollegor har minsann byggt rum innan.

Njeee, det är rätt så kasst tycker jag...

visst det är inte kul när meningar går isär, och ljud & akustik är en väldigt personlig uppfattning där erfarenhet och magkänsla ibland går före teori och mätningar.

Postad 28 December 2012 - 12:52

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Funkar det verkligen så ?

ja, nu har jag ju inte gjort några mätningar på plats med tak A och sen provat med tak B. men med en stark magkänsla och erfarenheter om hur mycket väggar flexar så kommer en 4 meter långt spann inte hålla för mycket tryck, man kan tänka sig att man ska belasta taket med 500kg i mitten, vilken konstruktion skulle svikta mest/minst då tror du? sen vill jag ha så lite ner byggnad som möjligt då taken nu bara är 2.4 högt.

Postad 28 December 2012 - 13:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Fast om du tänker så med taket, så skall den väl vara åt andra hållet, ett ägg är ju inte starkt innefrån och utåt.
Titta på broar...

Postad 28 December 2012 - 13:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 2
Jag tror inte alls att det stämmer. I alla fall inte om vi pratar om frireglade väggar, vilket varje seriös hemmabiobyggare gör.
När dom frireglade väggarna börjar flexa så äter dom upp mycket av energin, som därmed inte förs vidare till närliggande rum.
Mina fem cent..

Postad 28 December 2012 - 13:07

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Idag dricker vi kaffe och spelar lite Enya för grannarna dock i en modernare tappning! God fortsättning basomaner:)

http://www.youtube.c...h?v=cvztpjBi7pQ

Postad 28 December 2012 - 14:00

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Självklart så är ju inte Fischers plåtar bara beställda av en slump :)

Sedan så verkar många fortfarande ha missat att tyg inte var ett alternativ pga barn bl.a.
Sedan så är inte tyg optimalt framför en diffusor, sett grafen från akustikboken där man mätt absorberingsgraden med & utan tyg?

Nu ska inte diskussionen fortsätta här, vill bara att alla ska veta varför han valt plåt.

Postad 28 December 2012 - 14:35

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Fast om du tänker så med taket, så skall den väl vara åt andra hållet, ett ägg är ju inte starkt innefrån och utåt.
Titta på broar...

ett ägg är stark åt alla håll, men är så klart starkare åt ett håll och det är tryck inifrån och ut, visst man belastar broar åt ett hål men det säger ju inte är stark åt andra.

kanske får bygga ett test och belasta den från olika håll och se vilken konstruktion som sviktar mest.

Postad 28 December 2012 - 14:40

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Jag tror inte alls att det stämmer. I alla fall inte om vi pratar om frireglade väggar, vilket varje seriös hemmabiobyggare gör.
När dom frireglade väggarna börjar flexa så äter dom upp mycket av energin, som därmed inte förs vidare till närliggande rum.
Mina fem cent..

ja det stämmer på väggar, så klart får dom inte f lexa för lätt för du kommer för mycket ljud ut. men när man 4 meter mellan så är risken att det blir för mjukt och kommmer komma i svängning.

Postad 28 December 2012 - 14:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kan du visa mig ett par byggnader som har dom klassiska valven åt andra hållet då ;)
Någon byggkonstruktör får gärna säga tillrättavisa mig, men valven väljer man pga dess styrka ovanifrån och inte innifrån och ut.

Postad 28 December 2012 - 14:48

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Kan du visa mig ett par byggnader som har dom klassiska valven åt andra hållet då ;)
Någon byggkonstruktör får gärna säga tillrättavisa mig, men valven väljer man pga dess styrka ovanifrån och inte innifrån och ut.

en rundad konstruktion är alltid starkare än en rak, sen finns det nog svaga punkter åt nått håll men starkare än rakt är det iaf.

men hur fungerar det här då om runda saker tål tryck uppifrån: http://www.youtube.c...be_gdata_player

Postad 28 December 2012 - 15:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ne, jag vill att det skall vara så som jag säger ;)
Jag stiger åt sidan om jag har fel, men jag har rätt...

Redigerat av Evil Homer, 28 December 2012 - 15:01.

Postad 28 December 2012 - 15:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Runda saker?
Ne valv har jag snackat om...

Finns ett roligt ställe här i stan där ungarna kan bygga valv med klossar över en bro i trä, när valvet är färdigbyggt så kan dom ta bort bron dom byggde över sen gå på valvet, puttar dom däremot underifrån så faller allt.

Redigerat av Evil Homer, 28 December 2012 - 15:05.

Postad 28 December 2012 - 15:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

men hur fungerar det här då om runda saker tål tryck uppifrån

Där suger de ju ur all luft tills den kollapsar, titeln säger "Railroad tank car vacuum implosion". De säger 760 i filmsnutten, frågan är vad det gäller...

För att sätta det i förhållande till diskussionen måste man veta skillnaden mot en tank med konkava väggar, har aldrig sett en sådan dock.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 28 December 2012 - 15:24.

Postad 28 December 2012 - 16:05

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 2
Hörru Dac83. Bara att du TROR dig veta och inte är säker på en enda sak du pratar om borde väl vara skäl nog att konsultera någon kunnig innan du ens funderar på att bygga? Jag hade själv inte slagit i en enda spik utan att känna mig helt säker på vad jag gjorde. Släpp stoltheten. Du kommer att tacka dig själv för det när du sitter i din lyssningsfåtölj i den perfekta biogrottan istället för att sitta halvnöjd i något som du egentligen skulle vilja bygga om både här och där.

Postad 28 December 2012 - 16:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hörru Dac83. Bara att du TROR dig veta och inte är säker på en enda sak du pratar om borde väl vara skäl nog att konsultera någon kunnig innan du ens funderar på att bygga? Jag hade själv inte slagit i en enda spik utan att känna mig helt säker på vad jag gjorde. Släpp stoltheten. Du kommer att tacka dig själv för det när du sitter i din lyssningsfåtölj i den perfekta biogrottan istället för att sitta halvnöjd i något som du egentligen skulle vilja bygga om både här och där.

Håller med fullständigt. Dac83: du uppför dej som en envis gammal gubbjävel..
Jag tror inte att du har sån koll som du tror eller önskar att du hade.
Jag har ju liksom varit och lyssnat i ditt nuvarande rum........... ;)

Postad 28 December 2012 - 16:47

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
jo visst kan man kolla med någon kunnig inom konstruktions teknik och som kan räkna på det eller som jag sa tidigare så kan man faktiskt prov bygga en liten sektion och faktiskt testa hur det fungerar och jämföra med en rak sektion.

Postad 28 December 2012 - 16:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Varför skulle någon som kan konstruktionsteknik kunna ett endaste skit om akustik !?
Har du något personligt emot akustiker ?
Tog en akustiker din godisklubba när du var liten...?

Postad 28 December 2012 - 16:57

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Håller med fullständigt. Dac83: du uppför dej som en envis gammal gubbjävel..
Jag tror inte att du har sån koll som du tror eller önskar att du hade.
Jag har ju liksom varit och lyssnat i ditt nuvarande rum........... ;)

visst är jag envis men ni får det att låta som att den välvda taket skulle bli svagare åt ett hål än ett rakt tak? i så fall har inte ni heller någon koll på grejorna! ;)

jo du har hört skiten ja, men själva eko dämpningen byggde jag där innan jag änns tänkt så mycket på akustik för ca 6 år sedan, sen dess har jag mer koncentrerat mig på rumsnoder och dels gått och väntat på det här projektet med att bygga något eget än att behöva anpassa mig efter en betongbunker.

Varför skulle någon som kan konstruktionsteknik kunna ett endaste skit om akustik !?
Har du något personligt emot akustiker ?
Tog en akustiker din godisklubba när du var liten...?

nej men va fan, det var för att någon ska räkna på hållfastighten i en sådan konstruktion och sen anlita en akustiker för att gå vidare för att se den aspekten med det hela, eller om man hör med akustikern först om ljudets påverkan.

Postad 28 December 2012 - 17:07

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
"Rumsmoder" menar du?

---

Ditt välvda tak blir inte starkare än ett rakt tak. Du verkar ju bara ha en viss höjd att tillgå på balkarna och gör du balkarna böjda måste de bli tunnare än raka balkar.

Ljudisolationen uppåt åstadkoms ju genom att övervåningens golv och källarens tak inte har mekanisk kontakt med varandra. Det är också viktigt att det är stadigt byggt såklart. Men att de är skiljda från varandra är nog viktigare. Adhoc verkar ha grym koll på den biten, så jag hade frågat honom om jag undrade mer.

Postad 28 December 2012 - 17:18

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

"Rumsmoder" menar du?

---

Ditt välvda tak blir inte starkare än ett rakt tak. Du verkar ju bara ha en viss höjd att tillgå på balkarna och gör du balkarna böjda måste de bli tunnare än raka balkar.

Ljudisolationen uppåt åstadkoms ju genom att övervåningens golv och källarens tak inte har mekanisk kontakt med varandra. Det är också viktigt att det är stadigt byggt såklart. Men att de är skiljda från varandra är nog viktigare. Adhoc verkar ha grym koll på den biten, så jag hade frågat honom om jag undrade mer.

med rumsnoder menar jag: förstärkningar och utsläckningar i ett rum. men om det heter rumsmoder får jag rätta mig men alla verkar skriva lite olika på nätet iaf, vad är rätt?

klart jag vet att det inte ska vara mekanisk kontakt mellan dom det är ju hela grejen! och som du sa stadigt byggt, det är det jag vill med taket men eftersom att ni verkar väldigt osäkra på detta så får det bli lov till ett litet bygg prov och testa olika varianter helt enkelt! vill precis som du sa inte bygga fel så klart, därför börjar jag nu 3 månader innan jag kan börja undersöka det hela!

Redigerat av dac83, 28 December 2012 - 17:20.

Postad 28 December 2012 - 17:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Du får göra som du vill dac. Men kom inte och gnäll och försök reda ut en massa problem på diverse forum när det inte blev bra, för då är det ingen som kommer att bry sej. ;)

Det är ju skillnad med folk som "hobbyfixar" lite i sitt vardagsrum.
När jag byggde mitt rum hade jag ingen aning om något. Jag byggde på ren chans. Hade egentligen inte något jättestort intresse för ljud och bild, utan ville bara ha ett biorum.
Idag skulle jag ALDRIG bygga ett rent lyssningsrum utan att anlita en akustiker.

Alla som har hållt på med denna hobby en stund vet att rummet är i särklass den viktigaste parametern för att få ett bra ljud. Är rummet kasst spelar det ingen roll om du ställer in grejer för fem miljoner, det kommer ändå inte att låta bra. Eller i alla fall inte i närheten av hur det skulle kunna låta. Då ska man ha en grym tur i så fall.
Snålar man in dom kanske fem tusen som en akustiker kostar är man ju så dum att det knappt är sant.
Tycker jag...

Postad 28 December 2012 - 17:24

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ja, det heter rumsmod. En mod har noder och bukar.

---

Jag är säker angående taket du ska bygga. Du har nog inte plats att få det stabilare med välvning.

Postad 28 December 2012 - 17:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Annars kan man ju skriva toppar och dalar så förstår alla. ;)

Postad 28 December 2012 - 17:30

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Du får göra som du vill dac. Men kom inte och gnäll och försök reda ut en massa problem på diverse forum när det inte blev bra, för då är det ingen som kommer att bry sej. ;)

Det är ju skillnad med folk som "hobbyfixar" lite i sitt vardagsrum.
När jag byggde mitt rum hade jag ingen aning om något. Jag byggde på ren chans. Hade egentligen inte något jättestort intresse för ljud och bild, utan ville bara ha ett biorum.
Idag skulle jag ALDRIG bygga ett rent lyssningsrum utan att anlita en akustiker.

Alla som har hållt på med denna hobby en stund vet att rummet är i särklass den viktigaste parametern för att få ett bra ljud. Är rummet kasst spelar det ingen roll om du ställer in grejer för fem miljoner, det kommer ändå inte att låta bra. Eller i alla fall inte i närheten av hur det skulle kunna låta. Då ska man ha en grym tur i så fall.
Snålar man in dom kanske fem tusen som en akustiker kostar är man ju så dum att det knappt är sant.
Tycker jag...

hjälper inte och komma och gnälla när ingen kan något konkret om saker, men jag har faktiskt tänkt anlita någon ett tag nu, har skickat mail men jag ska nog ta och ringa efter nyår istället.

Postad 28 December 2012 - 17:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1
Slänger in en länk till den smaskigaste camel toe jag någonsin sett för att tråden ska få handla om fler härliga saker:

http://25.media.tumb...zbmggo1_500.jpg

Tror inte jag vågar sätta klamrarna runt den länken och visa den direkt...

Postad 28 December 2012 - 17:31

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Annars kan man ju skriva toppar och dalar så förstår alla. ;)

men det är ju lite luddigt också! :)

Postad 28 December 2012 - 17:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

hjälper inte och komma och gnälla när ingen kan något konkret om saker...

Det finns massor av folk som kan det där väldigt konkret.
Dom kallas för A-K-U-S-T-I-K-E-R.

Slänger in en länk till den smaskigaste camel toe jag någonsin sett för att tråden ska få handla om fler härliga saker:

http://25.media.tumb...zbmggo1_500.jpg

Tror inte jag vågar sätta klamrarna runt den länken och visa den direkt...

Det blev givakt direkt på den !! :D

Postad 28 December 2012 - 17:56

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Det finns massor av folk som kan det där väldigt konkret.
Dom kallas för A-K-U-S-T-I-K-E-R.

ja det är det jag mena, inget att komma till nått forum och undra över nått för alla pekar mot akustiker som jag tänk höra med!

Adhoc postade denna länk på ett annat forum, verkar vara mycket info om väggar och ljud isolering: http://jhbrandt.net/...on you need.pdf

Postad 28 December 2012 - 17:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Adohoc är en kunnig gubbe som du skall lyssna på, mycket trevlig och hjälpsam som dessutom ( vad det verkar som iaf ) tycker det är skoj att hjälpa till både på nätet och IRL.

Postad 28 December 2012 - 18:06

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Adohoc är en kunnig gubbe som du skall lyssna på, mycket trevlig och hjälpsam som dessutom ( vad det verkar som iaf ) tycker det är skoj att hjälpa till både på nätet och IRL.

ja i den här tråden: http://www.faktiskt....er=asc&start=30

kommer han med massor av tips på just uppregling av innerväggar, intressant!

Postad 28 December 2012 - 20:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Idag kunde jag inte låta bli längre, har suttit och velat tillräckligt länge nu. Beställde till slut en XTZ w12.16.
Det enda skälet till att jag inte beställde en w12.18 är för att de inte finns i mattsvart :(

Postad 28 December 2012 - 20:03

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Grattis. Har du två nu då?

Postad 28 December 2012 - 20:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Tack, har dock kört utan bas sedan uppgraderingen i somras. Frugans kommentar var "vad ska vi med ännu fler lådor till?" :)

Postad 28 December 2012 - 20:34

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Du får genast säga till henne att hon har tur som inte är Komoroks fru iaf och måste ha Megabörje6 i köket.

Postad 28 December 2012 - 20:43

Unregistered45f3f4a3
  • Unregistered45f3f4a3
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
ser lite rörigt ut tycker jag:P

Postad 28 December 2012 - 20:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Hahaha, ska säga det till grannarna också :)

Postad 28 December 2012 - 21:34

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Nyss avnjutit en Ardbeg Uigeadail. Fick äntligen tummen ur & köpte en pava..
Min absoluta favotitwhisky numer.

Postad 28 December 2012 - 21:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nyss avnjutit en flaska rött.
Ingen aning om märke.
Den va god.
Det snurrade till lite av den. :D

Postad 28 December 2012 - 21:44

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Nyss avnjutit en flaska rött.
Ingen aning om märke.
Den va god.
Det snurrade till lite av den. :D

Snurret är bara bhonusch..
;)
Stoppar inte sånt i munnen själv.
Öl, whisky & GT är mitt gift. Och snaps :D

Postad 28 December 2012 - 21:49

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Öl, whisky & GT är mitt gift. Och snaps :D

Det är mina gifter också brorsan !! :D

EDIT: Flaska nummer två var inte lika god som den första... :angry:

Redigerat av Bakerman, 28 December 2012 - 21:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.