* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 17 augusti 2008 - 15:07
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag är lite sugen på denna telefon och undrar bara en kanske dum sak, men nu kör jag ändå.
Alla ni som har denna telefon, har ni ett extra abonemang för surfning också. Eller kan man klara sig utan det.
Undrar också om telefonen laddar hem typ uppdateringar atomatiskt så att det går en massa megabyte utan att man märker det. Och isåfall går det att stänga av sådana uppdateringar.
Om man inte har mobit internet till telefonen, hur fungerar det med gps´n, laddar den en massa så att det blir dyrt på det sättet.
Kanske dumma frågor men jag känner ingen som har kunnat svara på dessa frågor, så jag hoppas på er!
Tack på förhand
jag har inget abonnemang för surfrning och jag har stängt av autoupdate av allt som drar data, jag har surfat lite (ganska mkt) osv, och hamnade nånstans på 500 kr den här månaden, dra bort 199 för abonnemanget ( 3 )... sen har jag sms:at en bra massa nu, men säg 200 kr har jag lagt ut mer än normalt (+- 50-100 kr  ) .. sen är detta första månaden med diamonden så man leker ju lite, testar olika saker osv, så det blir lite dyrare ... som redan framgår av texten, ja man kan stänga av autosakerna så de inte drar massa MB "i onödan" GPS:en ska inte räknas in i datatrafiken då den inte använder "den sortens data".. är en gps-signal som är från gps-enheten i mobilen till satelliter så ingen kostnad där borde besvarat dina frågor nåt sådär iaf
Postad 17 augusti 2008 - 15:21
Tigerkatten
-
Tigerkatten
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej, tog nyss hem den senaste ROM:en från HTC, 1.93.412.3 svensk.
Det som nu har hänt är att går jag in i telefon läge så har jag två meny val längst ner på skärmen, till höger har jag meny den har inte ändrats och är ok till vänster hade jag innan kontakter den har ny bytts ut mot videosamtal vilket är irreterande, hur får jag tillbaka mina kontakter där???
Skall jag nu ringa någon får jag gå in i under personer och sedan välja alla kontakter, en annan jobbig sak är att jag har mina kontakter på SIM, kopierar jag över dem till luren ligger de dubbelt under alla kontakter dels SIM kontakten och sedan telefonkontakten.
Det jag undrar över är:
1. hur ändrar jag alternativet videosamtal till kontakter?
2.hur gör jag för att dölja SIM kontakter i kontakter?
Postad 17 augusti 2008 - 15:59
ghetto_runner
-
ghetto_runner
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
^^
hoppas det inte är så på 3's ROM, för jag försöker undvika att använda de knappar som finns så länge jag bara kan använda touchen.
jag hade en touch diamond en vecka tidigare för 1 vecka sen och använde knapparna, speciellt hemknappen, och tyckte den blev intryckt fast jag är väldigt försiktig.
Postad 17 augusti 2008 - 16:06
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Någon som vet om man kan korta nertiden för trycket när man låser skärmen? Tycker den tid det nu tar är alldeles för länge, man måste jukunna bara snabbt låsa och sen lägga i fickan om man har bråttom, då har man inte tid atti fem sukunder ståoch vänta.
EDIT: Eller om det går att göra så att man bara behöver trycka på skärmsläcknings knappen så låses telefonenav sig själv samtidigt.
Redigerat av k4rhu, 17 augusti 2008 - 16:16.
Postad 17 augusti 2008 - 16:24
ghetto_runner
-
ghetto_runner
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som vet om man kan korta nertiden för trycket när man låser skärmen? Tycker den tid det nu tar är alldeles för länge, man måste jukunna bara snabbt låsa och sen lägga i fickan om man har bråttom, då har man inte tid atti fem sukunder ståoch vänta.
EDIT: Eller om det går att göra så att man bara behöver trycka på skärmsläcknings knappen så låses telefonenav sig själv samtidigt.
Är det inte bara att trycka på den knappen ovan lite till höger så låses den? Så gör iaf jag och den slocknar på mindre än en sekund och vaknar upp igen lika snabbt.
Postad 17 augusti 2008 - 16:24
Tigerkatten
-
Tigerkatten
-
Rookie
-
7 inlägg
Tja när jag är klar med min lur trycker jag en snabb gång på knappen överst så stängs skärmen och då är luren låst.
Postad 17 augusti 2008 - 16:31
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
kan jag få hjälp med att lägga in ett fullt qwerty tangentbord med åäö som denna http://htcdiamond.fo...nd-about79.html
Postad 17 augusti 2008 - 16:31
Unregistered2916f86d
-
Unregistered2916f86d
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Alla ni som har denna telefon, har ni ett extra abonemang för surfning också. Eller kan man klara sig utan det.
Jag har nog skrivit det förut i tråden, men jag har Tele2:s bredbandsabonnemang enbart. Det går ju att ringa med det så jag betalar 99:-/mån för abonnemanget och så tillkommer det jag ringer för. Visserligen bara 0.384Mbit, men det duger bra. Simkortet sitter alltså i telefonen, och dongeln jag fick med ligger bara och skräpar. Jag brukar använda telefonen som modem när jag är på jobbet så slipper jag dataavdelningens snokande ögon och jobbiga spärrar. Synd bara att täckningen suger, tur att det funkar på jobbet i alla fall.
Postad 17 augusti 2008 - 18:21
allaharfel
-
allaharfel
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack så mycket för svaren
Postad 17 augusti 2008 - 18:41
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
nu är man med diamant, ska läsa på sidan du länkade till Gucci, tackar
Postad 17 augusti 2008 - 18:43
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tja när jag är klar med min lur trycker jag en snabb gång på knappen överst så stängs skärmen och då är luren låst.
Problemet är att den går så lätt på av sig själv i fickan då :/
Postad 17 augusti 2008 - 19:23
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Har läst lite mer nu i forumet och ser att flera av er klagat på knapperna. Är detta något jag bör oroa mig över ?
Och om någon knapp någonsin inte skulle fungera längre osv , hur blir det med garantin då? , menar det blir ju svårt att bevisa att det är tillverkarens fel när en knapp är helt intryckt osv?
Postad 17 augusti 2008 - 19:27
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
kan jag få hjälp med att lägga in ett fullt qwerty tangentbord med åäö som denna
http://htcdiamond.fo...nd-about79.html
Det där tangentbordet fuckade upp min diamond. Det var inga som helst problem att installera. Följ bara anvisningarna i tråden så löser det sig. Däremot när jag bytte till något så kunde jsg bara skriva siffror. Inga bokstäver alltså. Fick avinstallera skiten och då funkade allt normalt igen. Prova på egen risk. Om det är så att du har flashat om diamond och därför saknar svenska tecken på din Qwerty så SÖK i tråden. Jag har länkat några till filer som innehåller svensk T9 + svenska tecken på Qwerty. Senast här: Sid 69 inlägg 2030 Använd gärna SÖK så slipper vi upprepa allt flera gånger och ni får svar fortare.
Postad 17 augusti 2008 - 19:59
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
nu är man med diamant, ska läsa på sidan du länkade till Gucci, tackar
Inga problem broder.
Postad 17 augusti 2008 - 21:02
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Det där tangentbordet fuckade upp min diamond. Det var inga som helst problem att installera. Följ bara anvisningarna i tråden så löser det sig.
Däremot när jag bytte till något så kunde jsg bara skriva siffror. Inga bokstäver alltså. Fick avinstallera skiten och då funkade allt normalt igen. Prova på egen risk.
Om det är så att du har flashat om diamond och därför saknar svenska tecken på din Qwerty så SÖK i tråden. Jag har länkat några till filer som innehåller svensk T9 + svenska tecken på Qwerty. Senast här: Sid 69 inlägg 2030
Använd gärna SÖK så slipper vi upprepa allt flera gånger och ni får svar fortare. 
jag såg att du rekomenderade Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB fast jag tycler att den är krånglig, jag vill inte hålla in en knapp för att få å, ä,ö tar för lång tid. Jag vill bara klicka på tangenten för å,ä,ö. Hoppas du förstår vad jag menar och kan ge något tips.
Postad 17 augusti 2008 - 23:49
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
" The HTC Touch Diamond is an outstanding Windows Mobile device and according to an article on Into Mobile HTC will reach the one million device mark by mid-August with plans to ship two million units this year. The one million mark is a nice achievement, especially considering the device is not yet available in the U.S. and has had a limited roll out so far. HTC sold one million original Touch devices in five months and it has only been since June when the Touch Diamond launched in select European countries.
Postad 18 augusti 2008 - 00:36
stefan.li
-
stefan.li
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har precis slängt in nya svenska romen 1.93.0.0 eller vad den heter, minns jag fel men skulle man inte få å, ä, ö på full-qwerty med den? Det fick inte jag det ser precis ut som innan?
Postad 18 augusti 2008 - 10:03
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
jag såg att du rekomenderade Illodin's Finnish_Swedish Keys T9.CAB fast jag tycler att den är krånglig, jag vill inte hålla in en knapp för att få å, ä,ö tar för lång tid. Jag vill bara klicka på tangenten för å,ä,ö. Hoppas du förstår vad jag menar och kan ge något tips.
Det enda jag kommer på är att du kan använda "compact Qwerty" läget. Då är Å Ä Ö synliga direkt. Annars prova att installera pocketcm keyboard.. kanske funkar för dig.. går att avinstallera om det går åt skogen.
Postad 18 augusti 2008 - 15:35
jontaw
-
jontaw
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag ska vara utomlands en månad nu och tänkte fråga vad jag ska tänka på att stänga av så jag inte blit ruinerad.
Vill bara ha telefonen för tele och sms när jag är borta.
Postad 18 augusti 2008 - 16:49
Unregistered46b3322a
-
Unregistered46b3322a
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Postad 18 augusti 2008 - 16:59
Unregistered9ea0ded7
-
Unregistered9ea0ded7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vad är detta??: http://www.gsmarena....ignito-2491.php
En HTC Diamond Touch, brandad för operatören O2.
Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 18 augusti 2008 - 17:05.
Postad 18 augusti 2008 - 17:20
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=416211Den borde vara på första sidan, Den ULTIMATA flashnings guiden... för er alla som inte vet hur man flashar men ändå vill...
Postad 18 augusti 2008 - 17:41
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag ska vara utomlands en månad nu och tänkte fråga vad jag ska tänka på att stänga av så jag inte blit ruinerad. Vill bara ha telefonen för tele och sms när jag är borta.
Installera detta: Modaco Nodata http://forum.xda-dev...mp;d=1217010009Då kan du stänga av alla dataanslutningar så kommer inte telefonen kunna koppla upp sig med dessa. När du kommer hem igen så aktiverar du dem igen.
Postad 18 augusti 2008 - 17:54
Unregisteredfde3161c
-
Unregisteredfde3161c
-
Rookie
-
3 inlägg
nån som hört nått datum på när nå rom skulle komma ut genom Tre. ?
Redigerat av Unregisteredfde3161c, 18 augusti 2008 - 18:15.
Postad 18 augusti 2008 - 17:57
Unregistered765e6ebc
-
Unregistered765e6ebc
-
Amatör
-
-
55 inlägg
När kan man köpa ett nytt batteri och batterilucka? det finns ju inte i lager någonstans.
Postad 18 augusti 2008 - 18:04
tomras
-
tomras
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
kan jag få hjälp med att lägga in ett fullt qwerty tangentbord med åäö som denna
http://htcdiamond.fo...nd-about79.html
Har försökt med den med, men -zip filen som jag tankar hem är 0kb?! någon som vet vad som blir fel? Har en annan fråga, Musikspelaren får jag ingen som helst ordning på! har lagt in fyra album i varsin katalog alla har folder.jpg och det fungerar hur bra som helst, men om jag väljer ett album och försöker bläddra mellan låtarna i det albumet jag valt på upp/ner pilen vid playknappen så byter den mellan albummen?! störande som f-n vet inte iof om jag gör rätt ;=) En annan störande grej är uppdateringen av vädret, fungerar fint hemmifrån via wlan men annars är det för det mesta kört, gäller även e-posten, står bara "synkroniseringsfel" lite småjobbigt, man vill ju att det skall fungera även utan w-lanet igång... kör med telia om det har någon betydelse... ....
Postad 18 augusti 2008 - 18:09
longshanks
-
longshanks
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det nån som har testat att köra en full film eller åtminstonde ett avsnitt av nån serie~30 min? Är lite intresserad av hur det funkar då. om den laggar eller om ljudet inte hänger med. Är det lätt att spola en så lång fil eller måste man dra med fingret på nån liten slider?
Postad 18 augusti 2008 - 18:17
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Kom in en på jobbet idag med en Sony Ericsson W980i, vi kom in på lite funktioner och det visade sig att han kunde använda sin mobil som "FM-sändare" och på det viset spela musiken som han har i mobilen med t.ex. radion på jobbet.
Inte finns det väl någon sådan funktion på diamanten? Eller har jag missat det helt..
Edit: Kom på en till sak, har Duttys 1.6.. Men jag gillade original då skärmen släcktes när jag ringde nån/pratade i telefonen. Som det är nu så är den alltså tänd väldigt länge och jag råkar alltid starta program eller lägga på luren med örat.
Så finns det något enkelt sätt att fixa detta på tro?
Tackar!
Mvh Anders
Redigerat av Unregistered4f471b27, 18 augusti 2008 - 18:35.
Postad 18 augusti 2008 - 18:48
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
nån som hört nått datum på när nå rom skulle komma ut genom Tre. ?
Pratade nyss med deras kundtjänst, senast sista Agusti. Tre och htc sammarbetar just nu för fullt för att fixa den allra senaste uppdateringen till Tre's Diamond( enligt tre) När kan man köpa ett nytt batteri och batterilucka? det finns ju inte i lager någonstans.
På tradera så säljs det batteri till htc diamond , och om du söker på '' htc diamond tillbehör'' på google så ska du npg allt se det där med .
Postad 18 augusti 2008 - 18:54
ghetto_runner
-
ghetto_runner
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Pratade nyss med deras kundtjänst, senast sista Agusti. Tre och htc sammarbetar just nu för fullt för att fixa den allra senaste uppdateringen till Tre's Diamond( enligt tre)
Jag pratade med 3's kundservice jag med idag, och dom sa senast "tidig höst" vilket kan innebära i början på oktober enligt dom. Det är tydligen lite oeniga angående detta.
Postad 18 augusti 2008 - 19:03
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag pratade med 3's kundservice jag med idag, och dom sa senast "tidig höst" vilket kan innebära i början på oktober enligt dom. Det är tydligen lite oeniga angående detta.
Konstigt, enligt kvinnan jag talade med så stod det på hennes dator att de arbetade för fullt med ärendet och att den ''nyaste/senaste'' uppdateringen skulle komma ut senast Agusti.
Redigerat av dellblom, 18 augusti 2008 - 19:05.
Postad 18 augusti 2008 - 19:17
ghetto_runner
-
ghetto_runner
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Konstigt, enligt kvinnan jag talade med så stod det på hennes dator att de arbetade för fullt med ärendet och att den ''nyaste/senaste'' uppdateringen skulle komma ut senast Agusti.
Jag pratade också med en kvinna som var insatt tydligen eftersom hon sa att dom jobbade med det men det blir i höst. Ring igen.
Postad 18 augusti 2008 - 19:25
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag pratade också med en kvinna som var insatt tydligen eftersom hon sa att dom jobbade med det men det blir i höst. Ring igen. 
Det vore inget problem om det super klant företaget tre gett fan i att branda romen.. är världens största tre hatare numer
Postad 18 augusti 2008 - 19:32
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Men på vilket sätt har de förändrat funktionaliteten? Är det något mer än en meningslös länk som är ändrad?
Tre har ju brandat alla telefoner de säljer, vilket alltid inneburit att minst en knapp (oftast två, en hårdvaruknapp och en mjukvaruknapp) dedikeras för planet tre...och återigen...betalar man för telefonen så slipper man brandningen, vill man ha telefonen mer eller mindre gratis så får man leva med den...eller flasha...
Sedär har du fel tidigare har dom varit simlockade och dom har haft en egen bakgrund.. men du har alltid kunnat tanka hem och istalerat senaste uppdateringen.. sedan har du fått handknacka instälningarna skälv.. nu har man spärrat allt via htc då den skall vara brandad.. men sitter i fullfärd med att köpa lös den från tre nu o slippa det ###### skitföretaget
Postad 18 augusti 2008 - 19:38
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Sedär har du fel tidigare har dom varit simlockade och dom har haft en egen bakgrund.. men du har alltid kunnat tanka hem och istalerat senaste uppdateringen.. sedan har du fått handknacka instälningarna skälv.. nu har man spärrat allt via htc då den skall vara brandad.. men sitter i fullfärd med att köpa lös den från tre nu o slippa det ###### skitföretaget 
Eller om du vill så köper du telefonen som vanligt(med abb) och låser sedan upp telefonen hos tre för 340kr, du får hem en kod som du knappar in på telefonen osv.
Postad 18 augusti 2008 - 19:41
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Eller om du vill så köper du telefonen som vanligt(med abb) och låser sedan upp telefonen hos tre för 340kr, du får hem en kod som du knappar in på telefonen osv.
Nej man måste vänta hela abbonemangstiden ut innan du får låsa upp den
Postad 18 augusti 2008 - 19:56
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
hej jag har haft denna mobil i snart en vecka. Men var och hämtade ut en ny idag från tre så den andra lysta så himla mycket gult denna lyser svagre men det syns fortfarnde med vita bakgrunder. Är det så på alla Diamonds idag?
Postad 18 augusti 2008 - 20:04
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
hej jag har haft denna mobil i snart en vecka. Men var och hämtade ut en ny idag från tre så den andra lysta så himla mycket gult denna lyser svagre men det syns fortfarnde med vita bakgrunder. Är det så på alla Diamonds idag?
Ska hämta ut min imorgon på posten . ser att många har börjat klaga på detta , är det verkligen så på de flesta ?
Postad 18 augusti 2008 - 20:09
brb66
-
brb66
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ska hämta ut min imorgon på posten . ser att många har börjat klaga på detta , är det verkligen så på de flesta ?
Nej då kanon lur bara man inte har den låst till tre Problemet är att den går så lätt på av sig själv i fickan då :/
Du kan ställa in detta i instälningar och låsa alla knappar utan onof knappen
Postad 18 augusti 2008 - 20:09
Meep
-
Meep
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nej, gör en Dead On Arrival. Edit: nu när ja kollar riktigt noga är min lite gulaktig med. Främst nere i underkant där man kan ana gula fläckar :/ Bara så alla vet: det går att uppdatera tre-telefoner med valfri rom. Det enda man behöver göra är lägga in HardSPL om jag inte minns fel. Följ bara guiden som länkas till tidigare i tråden. Vet inte om garanti o sånt gäller då bara.
Redigerat av Meep, 18 augusti 2008 - 20:12.
Postad 18 augusti 2008 - 20:45
danielb
-
danielb
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nej, gör en Dead On Arrival. Edit: nu när ja kollar riktigt noga är min lite gulaktig med. Främst nere i underkant där man kan ana gula fläckar :/
Bara så alla vet: det går att uppdatera tre-telefoner med valfri rom. Det enda man behöver göra är lägga in HardSPL om jag inte minns fel. Följ bara guiden som länkas till tidigare i tråden. Vet inte om garanti o sånt gäller då bara.
stå på dig och se till att byt, jag fick en till slut som inte lyste gult, den hade desstom senaste rom versionen inlagd (1.93xxxx)
Postad 18 augusti 2008 - 20:47
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Nej, gör en Dead On Arrival. Edit: nu när ja kollar riktigt noga är min lite gulaktig med. Främst nere i underkant där man kan ana gula fläckar :/
Bara så alla vet: det går att uppdatera tre-telefoner med valfri rom. Det enda man behöver göra är lägga in HardSPL om jag inte minns fel. Följ bara guiden som länkas till tidigare i tråden. Vet inte om garanti o sånt gäller då bara.
Så ni tycker att jag ska begära ytterliggare en ny mobil?
Postad 18 augusti 2008 - 20:50
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Är det nån som har testat att köra en full film eller åtminstonde ett avsnitt av nån serie~30 min? Är lite intresserad av hur det funkar då. om den laggar eller om ljudet inte hänger med. Är det lätt att spola en så lång fil eller måste man dra med fingret på nån liten slider?
Min son har kunnat kolla på Toy story 2 och Ett små kryps liv i DivX på rad i mobilen (Vi åkte från Götet till 08 )... sen dör mobilen av batteri brist... men jag tycker inte det laggar eller hackar eller nått... Kör med CorePlayer
Postad 18 augusti 2008 - 21:02
dellblom
-
dellblom
-
Användare
-
-
144 inlägg
Så ni tycker att jag ska begära ytterliggare en ny mobil?
Det verkar som att det är så på de allra flesta telefonerna , jag ska hämta ut min imorgon(ifrån elgiganten) , Ser man detta direkt på mobilen eller händer detta efter ett tag?
Postad 18 augusti 2008 - 21:28
dzldzldzl
-
dzldzldzl
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
min htc diamond står hela tiden på GSM trots att jag har 3G abonnemang. i inställningarna verkar de inte gå att låsa den till 3GB...finns bara GSM och WCDnått att välja på...någon som vet något? jag har senaste firmwaren.
Postad 18 augusti 2008 - 21:39
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Jag har varit inställd på Samsung F480 då jag vill ha en enkel telefon med ny design & touch. Nu har den vissa brister som gör att jag troligen måste hoppa på en HTC Diamond (läs inga animerade smileys bla  )
Eftersom Diamond:en bara har 65k färger, är detta något som märks på displayen & vid filmtittande?
Jag har dragit mig för att köpa en HTC mest pga att det finns oändligt med möjligheter i program o "fipplande", jag är för lat för det. Är Diamond grym även out of box eller krävs det en del tweakande?
Någon som vet om den kommer levereras med ett bättre batteri o isf när, eller måste man sikta in sig på ett uppgraderingskit & vad kostar det?
Postad 18 augusti 2008 - 23:44
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
min htc diamond står hela tiden på GSM trots att jag har 3G abonnemang. i inställningarna verkar de inte gå att låsa den till 3GB...finns bara GSM och WCDnått att välja på...någon som vet något? jag har senaste firmwaren.
Hmmm du har inte flashat den med nån Indisk Radio va? För det finns ett par Radio's ute för diamond som är för 2G versionen av diamonden...
Postad 19 augusti 2008 - 05:17
Xen1
-
Xen1
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
om någon villig dumpar sin rom och gör/får hjälp att göra en backup rom som man byter till om den ska in på något granti ärende och delar ut på xda så borde man väll kunna köra en vanlig rom som alla andra obrandade sv diamonds har? så slipper alla som har mobilen från tre vara förbannade över att de får vänta på ny rom ? har för mig någon gjort liknande för obrandade för grantifall
Redigerat av Xen1, 19 augusti 2008 - 05:33.
Postad 19 augusti 2008 - 06:04
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Köpte min från elgiganten den 1 Aug. Har ingen defekt varken knapp som sticker ut eller gulaktig background whatsoever.
Postad 19 augusti 2008 - 07:14
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Good news för er som har SIM Låsta Diamond's...
Citerar en kille från Spanien på knackig engelska...
http://rs116.rapidsh...era_Diamond.rar
Unrar and go to step 2 folder and run -> DiamonCustomRUU.exe
After the phone restart copy DiamUnlock.exe in step3 folder on your diamond and run it.
Problem the DiamUnlock.exe is closed very fast i have sucessely with launch the program with ok button and quickly and several times press up button and touch the screen if you have a chance the screen stay and you can sim-unlock your diamond
This method have realised on spanish and french diamond and work !!
Sorry for my poor english but i think interesting share it
-----------------------
OBS!!! Ni måste ha HardSPL 1.40 Unsigned minst...!!!
Det fungerar kanonbra!!! Körde det igår och har därefter laddat ner HTC-uppdateringen och det gör stor skillnad!!! Lite klurigt var det med sista steget...programmet stänger ner sig väldigt fort i mobilen men efter några försök lyckades det. Lycka till alla som har en trelåst Diamond!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|