Får ta och prova. Kommer endast från tvn , när den är påslagen.I princip vilken kabel som helst duger.
Denon DP-47F
(Skivspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 21 October 2011 - 16:01
Postad 25 October 2011 - 21:00
Så min fråga till er kloka, tänkte slippa skruva upp den på vägen å inte sugen på att lgga 3000kr plus på en färdig vibrationsdämpnde basplatta till den, så kan man gör en egen av en ordäntlig ekbit och SD-fötter? änker mest att de borde i alla fall ta bort en del av vibrationerna som kommer från bänken. Eller har ni nått bättre tips?
Tack på förhand.
Edit: ska sägas att jag ska försöka fixa lite med akustiken, ta han om reflexer bakom högtalarna, men tror jag behöver lite mer.
Redigerat av swegoose, 25 October 2011 - 21:07.
Postad 25 October 2011 - 22:19
Tror mer på en stenplatta än ekskiva. Men oavsett så lägg plattan på sd-fötter och kanske även spelaren i sin tur. En god ide kan vara att åtgärda högtalarna också på liknande vis och en subbas kan med fördel kopplas av med stenplatta och sd-fötter.Vet inte om denna hamnar rätt nu, men lägger den här. Jag har ganska mkt vibrationer i min tvbänk när jag drar på lite mer på steron, men även på ganska moderata volymer. Tänkte snart börja använda min LP spelare ordentligt och läst om problemen man kan få med vibrationer i den.
Så min fråga till er kloka, tänkte slippa skruva upp den på vägen å inte sugen på att lgga 3000kr plus på en färdig vibrationsdämpnde basplatta till den, så kan man gör en egen av en ordäntlig ekbit och SD-fötter? änker mest att de borde i alla fall ta bort en del av vibrationerna som kommer från bänken. Eller har ni nått bättre tips?
Tack på förhand.
Edit: ska sägas att jag ska försöka fixa lite med akustiken, ta han om reflexer bakom högtalarna, men tror jag behöver lite mer.
Postad 25 October 2011 - 22:24
Fler tips å ider?
Postad 26 October 2011 - 08:07
Näe, ska du ha spelaren på tv-bänken så är det nog bara att genomföra det du redan är inne på och helt enkelt testa om det hjälper. Jag har både spelare och högtalare (på sd-fötter) på samma möbel och har inga problem. Dock är min spelare tung (13 kg) och har flytande upphängning (Thorens) och likaså bänken är mycket tung och stabil (du kan se i mitt galleri).Suben står redan på en betong platta, högtalarna får i veckan å sd fötter till dem borde komma i veckan, jo en stenplatta hade nog vart bäst men, tror inte tv bänken pallar med det dock, därav att jag tänkte på en ordentlig "trä bit".
Fler tips å ider?
Men att tv-bänken inte skall klara en stenplatta låter inte så troligt. En tv kan ju väga en hel del. Lägg upp lite bilder vetja
Postad 26 October 2011 - 09:16
Back on topic:
Har en rega P2 så den väger inte så mkt, kanske att min tv-bänk skulle palla en stenplatta, men tycker att den baxnar mkt redan av det som står i den, Funderar på om man kanske skulle byta, men gillar det stilrena med den då man inte ser det som står i den.
Postad 26 October 2011 - 09:50
Plåtlådan finns hos Granit. Bänken som heter AV-Function är svensktillverkad (och svindyr...), köpt hos Järsjö Möbler utanför Hallsberg. Den finns dock på andra ställen också, tillverkas av LIB AB. Produktblad (pdf)Bilder kommer upp ikväll om allt går som det ska, trevlig rigg du har där, vart har du köpt bänken? och "durkplåts" lådan till lp skivorna?
Back on topic:
Har en rega P2 så den väger inte så mkt, kanske att min tv-bänk skulle palla en stenplatta, men tycker att den baxnar mkt redan av det som står i den, Funderar på om man kanske skulle byta, men gillar det stilrena med den då man inte ser det som står i den.
Postad 26 October 2011 - 18:34
Postad 29 October 2011 - 11:10
http://www.vpiindust...aster_Dustcover
Postad 05 November 2011 - 17:41
Har ett dammskydd till VPI Scout / Scoutmaster över om nån behöver för halva nypriset.
http://www.vpiindust...aster_Dustcover
Den bör väl passa på min svarv? Vad blir halva nypriset? Och har du möjligtvis en
skivpuck över. Min gick i två bitar. Funkar men vill gärna ha en hel.
Igår fick jag en ahaupplevelse över vad en grundlig tvätt kan göra. Körde Sade samlingen
förra helgen otvättad. Inte nöjd med hur den lät. Mer som cd varianten. Och nålen fick
klet på sig så det fastnade damm nå så in i xxxxx. Tvättade den igår = dretbra ljud.'
Bland annat en helt annan tyngd och kontur i djupbasen jämfört med cdn.
Postad 06 November 2011 - 22:51
Det blev Zappa's Overnite Sensation och jag gillar verkligen den skivan.
Och så följde jag Hultins råd beträffande första året som lärare, antar att det var dig som jag fick tipset ifrån?
Du skrev att jogging räddade dig ditt första år?
Under mina första månader som lärare i denna nya anställning så har jag konstant levt på fastfood med tanke på att jag alltid jobbar över. Men inser emellertid att min kropp tar för mycket stryk av det. Så ikväll tog jag min första joggingtur på evigheter, och det kändes verkligen uppfriskande efteråt.
Vid de få tillfällen som jag får nuförtiden känns det verkligen lyxigt att få sitta ned vid svarven, för att det händer inte ofta numera. Samtidigt har ja flyttat till en anhörigs lägenhet och jag hyr den i andra hand. Med tanke på att jag bara kommer att bo där i ett års tid så vet jag inte om jag orkar lägga ned alltför mycket på akustiken. Men som det är just nu låter det crap, allt bara ekar i lägenheten och den har en tråkig planlösning vilket gör den nästan omöjlig att möblera.
Postad 08 November 2011 - 16:45
Sedan jag skaffade Linnen så har det faktiskt blivit mindre vinyl och mer strömmande musik...ett tecken kanske på att det största lyftet kom på den digitala sidan? Men efter någon skiva digitalt så blir det en helt annan känsla att lägga på det svarta guldet... Ahh....njutning.... körde just Marc Jordans "Hole in the wall"....man vill bara spela högre och högre tills grannarna knackar på (eller tills frun kommer och tittar snett på en....
Inser att jag kanske mest av allt lyssnar koncentrerat på musik när man springer....och då blir det kanske inte helt fokus på musiken...
Tja..i varje fall så blev det en ny bänk häromdagen så det kommer nya bilder om någon dag eller två....inser att det hänt en del sedan sist jag tog något kort...
Postad 09 November 2011 - 21:17
Dagens uppgradering blev att byta ut stålkulan innertallrikens axel vilar på mot en keramisk kula. Kulan fungerar som ett mycket enkelt kullager och en keramisk kula är tio gånger hårdare än en stålkula och har en jämnare yta. I teorin innebär det lägre friktion och lägre ljudnivå då innertallriken snurrar. Jag bytte mest för att det är kul och nördigt. Tror aldrig jag kommer märka eller höra någon skillnad på bytet. La upp några bilder i mitt album för intresserade. Vad tror ni andra om den kuliga uppgraderingen?
Postad 12 November 2011 - 09:30
Men det är en fruktansvärt trevlig hobby där alla små udda experiment är en del av charmen, men det är ingen exakt vetenskap. Själv byggde jag min plint till spelaren som finns i mitt album, och jag menar att ljudet blir aningen bättre. Men som sagt, allt handlar om så pass små nyanser.
Om jag skall lyssna på vinyl så vet jag att jag oftast får en större behållning av upplevelsen, men givetvis pga. att lyssnings-sessionen får flera dimensioner.
Det rituella - Borsta skivan, göra rent skivor.
Det taktila - Hur det känns att pyssla med mediet, lukt, känsel.
Det visuella - Omslagsbilder
Redigerat av Glidtassen, 12 November 2011 - 10:24.
Postad 12 November 2011 - 10:08
Redigerat av Sidelakebob, 12 November 2011 - 10:08.
Postad 12 November 2011 - 13:22
Och ser för dåligt för att läsa texter mm..
innerpåsar, tjong på bara.
Vad jag märkt när analogdelen spräckte 50 000 kr strecket är dock att skillnaden
mellan cd och vinyllljudet minskat. Men i de allra flesta fall har vinylen det där
lilla extra i bastyngd och mellanregister.
Postad 15 November 2011 - 11:24
Har letat lite själv efter ett RIAA-steg den sista tiden, mest igentligen för mitt "RIAA" är så j*kla stort (det är ju faktiskt ett dual-mono försteg). har kollat lite på Lehmann Black Cube Statement då den har MM och MC, justerbar ingångsimpendans och den är inte så stor, dock så gick den bort då jag såg att subsonic filtret delar väldigt högt (60hz) så den gick bort.
Såg att Clearaudio's Nano har alla dom finesser jag vill ha +ställbar gain vilket kan vara trevligt
Undrar nu om det finns någon här som har lyssnat på Nano'n (eller någon av Clearaudio's övriga steg) och som skulle vilja dela med sig av sina åsikter om den?Jag skulle kunna bilda mig en egen uppfattning förstås men det kan innebära mycket resande så jag börjar med att fråga
Jag mottar gärna tips på fler RIAA-steg, krav är både MM och MC samt Subsonic-filter som inte delar högre än 30hz, har den ställbar ingångsimpedans så är det ett stort plus
Har Vincent PHO111, den har justerbar impedans, vad innebär det egentligen? har testat bägge två, men kan inte riktigt sätta fingret på vilken som låter bäst. Kör med Rega RP1 performance och teac ah380 förstärkare.
Postad 15 November 2011 - 15:11
I de fall man kan göra det (inte alla riaa-steg har den möjligheten) så skall den ställas in efter pickuptillverkarens rekommendationer för den pickup du har. För MM-pickuper så justerar du kapacitansen och för MC resistansen. Pu-tillverkaren brukar ange vad som gäller. Sen är inte det hugget i sten, kabelns kan också spela in och bäst är egentligen att lyssna sig fram.Har Vincent PHO111, den har justerbar impedans, vad innebär det egentligen? har testat bägge två, men kan inte riktigt sätta fingret på vilken som låter bäst. Kör med Rega RP1 performance och teac ah380 förstärkare.
Postad 15 November 2011 - 19:35
I de fall man kan göra det (inte alla riaa-steg har den möjligheten) så skall den ställas in efter pickuptillverkarens rekommendationer för den pickup du har. För MM-pickuper så justerar du kapacitansen och för MC resistansen. Pu-tillverkaren brukar ange vad som gäller. Sen är inte det hugget i sten, kabelns kan också spela in och bäst är egentligen att lyssna sig fram.
Ok, har rega bias 2, står inget i manualen om det, någon som vet vad dom rekommenderar?
Postad 15 November 2011 - 20:11
När det gäller MC-pickuper är den helt annan femma.
Kolla t ex in TRIGON Vanguard II. synnerligen flexibel avseende förstärkning, kapacitans respektive impedans, den kan dessutom uppgraderas till batteridrift.
Postad 15 November 2011 - 22:16
Precis (även om undantag finns), och det är därför man på MM pillar med den kapacitiva lasten och med MC den resistiva lasten.MM pickuper har så vitt jag vet alltid 47 kOhm´s Impedans.
När det gäller MC-pickuper är den helt annan femma.
Postad 16 November 2011 - 17:21
Bytte ut plasttallriken på min Rega RP1 mot en Rega glasdito i förra veckan och oj, vilken skillnad det är nu när jag spelat ett antal skivor. Främsta orsaken till bytet var att plasttallriken inte snurrar jämt vilket glastallriken gör nu. Jag kunde dock aldrig tänka mig en så stor ljudmässig förbättring som det blivit. Nu är det skoj på riktigt att spela skivor. Det är betydligt bättre bas nu men även ett helt annat fokus och tryck i ljudet. Väldigt nöjd med uppgraderingen med andra ord.
Dagens uppgradering blev att byta ut stålkulan innertallrikens axel vilar på mot en keramisk kula. Kulan fungerar som ett mycket enkelt kullager och en keramisk kula är tio gånger hårdare än en stålkula och har en jämnare yta. I teorin innebär det lägre friktion och lägre ljudnivå då innertallriken snurrar. Jag bytte mest för att det är kul och nördigt. Tror aldrig jag kommer märka eller höra någon skillnad på bytet. La upp några bilder i mitt album för intresserade. Vad tror ni andra om den kuliga uppgraderingen?
Vart köpte du glasplattan?
Postad 16 November 2011 - 20:31
Postad 16 November 2011 - 20:57
Jag beställde den från Analogue Seduction i England. Beställde PU och lite andra tillbehör från dem tidigare. De är verkligen snabba och bra och du kan välja att visa priserna i kronor om du vill.Vart köpte du glasplattan?
http://www.analogues..._RFMBLP12-1-1-1
Postad 20 November 2011 - 20:28
Har äntligen fått upp lite gardiner på väggen i min nya lägenhet. Sängen står i en sovalkov där omgivande väggar är i ren betong. Varje gång jag spelat musik har det lilla utrymmet fungerat som en resonanslåda och det har ekat i hela lägenheten.
Men idag trallade jag runt i lägenheten och klappade händerna för att kolla var det lät värst? Sedan fäste jag upp en gardinstång inne i sovalkoven, och vips så var alla ekon borta.
Jag har även beställt en budgetvariant på en nålvåg, men den borde fungera. Det enda som saknas är en kalibreringsvikt, var kan man köpa dessa? Jag hade tänkt mig ett gram.
Jag skall fortsätta lite mer möbleringen i lägenheten, nackdelen är att jag bara bor i den i ett års tid. Därför känns det inte som man vill hålla på för länge med gardiner på väggarna osv.
Redigerat av Glidtassen, 20 November 2011 - 20:40.
Postad 21 November 2011 - 01:27
Kalibreringsvikten finns också att beställa från DealExtreme och den är på 5g.Jag har även beställt en budgetvariant på en nålvåg, men den borde fungera. Det enda som saknas är en kalibreringsvikt, var kan man köpa dessa? Jag hade tänkt mig ett gram.
Postad 21 November 2011 - 21:51
Kalibreringsvikten: http://www.dealextre...ht-5-gram-20010
Själv beställde jag en sån här häromdagen
http://www.analogues...ord_Puck_PROPUC
Så min helsvarta Michell puck kommer att säljas ifall någon är intresserad.
Redigerat av mostling, 21 November 2011 - 21:53.
Postad 21 November 2011 - 23:35
Det läskigaste är att man kan handla puckar för över 5000:- och sannolikt tillför dom ingenting som helst utöver det estetiska? I det avseendet blir vår hobby lite elitistisk eftersom det inte är alla som kan handla en Transrotor ha, ha.
Har beställt Adele 21 och Peter Gabriel's New Blood på vinyl, kommer snart med posten så jag är nöjd.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Glidtassen, 21 November 2011 - 23:37.
Postad 23 November 2011 - 23:11
Annonslänk: http://www2.hifimaga...?annonsID=32330
Skivspelaren är i bra skick och har uppgraderats med en bakvikt från Origin Live. Locket har få repor som uppstår naturligt vid dammtorkning. En bättre instegsskivspelare med många uppgraderingsmöjligheter. Pickupen är knappt inspelad och passar bra tillsammans med skivspelare & RIAA-förstärkaren.
Hyllan är viktig för att få en så stabil plattform som möjligt. Monteras med fördel i bärande betongvägg.
Rega Planar 2 (Beg. pris) 2000:-
Origin Live bakvikt 1095:-
Denon DL-110 1098:-
Shure M75EM (Reservpickup, följer med gratis)
NAD PP-2 (RIAA-förstärkare) 600:-
Rega Wall Bracket (Vägghylla) 1495:-
Nåltrycksvåg 449:-
Onzow Labo Zerodust Stylus Cleaner 549:-
Knosti Disco Antistat (Skivtvätt, inkl. vätska) 749:-
Skivborste (Milty Super Exstatic Disc Cleaning Brush)
Vinylskiva för kalibrering (Hi-Fi News analogue test LP)
Totalt: 8035:-
Säljes för: 3500:-
Bilder:
https://www.minhembi...m/tanto/189997/
Postad 02 December 2011 - 08:42
(Någon som testat Ikeas "Pränt"?)
Postad 03 December 2011 - 00:07
Tack för tipset!
Postad 03 December 2011 - 11:27
Jag beställde den från Analogue Seduction i England. Beställde PU och lite andra tillbehör från dem tidigare. De är verkligen snabba och bra och du kan välja att visa priserna i kronor om du vill.
http://www.analogues..._RFMBLP12-1-1-1
Använder du mattan fortfarande? Är den lika tjock som orginal plattan?
Tror du skillnaden i ljudet som du beskrev endast uppnås med riktigt bra grejer, eller märks skillnaden oavsett utrustning?
Postad 04 December 2011 - 15:01
Jag har två stycken Pränt och tycker de funkar bra!Tips på bra vinylbackar mottages varmt. Efter senaste leveransen i veckan är det nu överfullt i mina nuvarande backar...
(Någon som testat Ikeas "Pränt"?)
Postad 04 December 2011 - 15:06
Jag använder fortfarande min röda Regamatta. Den och övriga filtmattor är lite tjockare än den som följer med Rega RP1. Det följer dock med en svart filtmatta till glastallriken, iaf om man beställer ifrån Analogue Seduction. Glastallriken är betydligt tyngre än platstallriken så den är inte lika tjock. Den är dock konstruerad så den hamnar på samma höjd som plasttallriken, dvs. att du inte behöver höja armen, det är bara att lyfta bort platstallriken och lägga på glastallriken.Använder du mattan fortfarande? Är den lika tjock som orginal plattan?
Tror du skillnaden i ljudet som du beskrev endast uppnås med riktigt bra grejer, eller märks skillnaden oavsett utrustning?
Med tanke på att orignaltallriken till RP1 inte snurrar det minsta jämt tror jag absolut du märker skillnad även om du har lite enklare kringutrustning. Jag har inga värstinggrejer och märkte klar skillnad med glastallriken!
Redigerat av Bino, 04 December 2011 - 15:09.
Postad 04 December 2011 - 15:21
På Rega P3-24 så använder jag en Goldring 2200 och på den Rega P1:an som jag hade hemma så var en Ortofon OM10.
Men sanningen att säga så lade jag är det säkert över 6000:- kronors prisskillnad på det två spelarna, tillsammans med tillhörande puppor. Men jag kan säga att jag förmodligen skulle åka dit på ett blindtest, just för att skillnaderna är inte så otroliga som jag hittills intalat mig själv.
Först när jag monterade min Rega P3-24 tyckte jag mig höra all världens skillnader, men det var just för att jag vid tillfället hade jag ingen annan spelare uppsatt att jämföra med.
När jag några månader senare körde dessa två skivspelare mot varandra så blev jag överraskad, Rega P1 ligger inte alls långt efter så länge man har en bra puppa monterad.
Förbättringen på min P3:a är ändå: Bättre tonarm, skivtallrik (Glas) , extern motorstyrning, mer avancerad puppa, plint och slutligen motorn är annorlunda.
Vad jag menar är att: det är mycket förväntningarna på produkten som styr upplevelsen, vare sig man vill eller inte. Som jag skrivit tidigare, visst är P3-an en bättre spelare och det hörs i hantering av basen. Men vad som främst skiljer sig är en känsla av timing i musiken som jag menar är bättre på den dyrare spelaren.
Jag ångrar inte köpet av min Rega P3-24, men ser den mycket som ett vackert hantverk och ur ren designsynpunkt finns det få spelare för dessa pengar som är vackrare. Jag ville belöna mig själv efter 4,5 års studier vid en konsthögskola och köpte därför en knallröd spelare.
Redigerat av Glidtassen, 04 December 2011 - 15:26.
Postad 08 December 2011 - 18:55
Ni kan säkert svara på detta
En polare till mig fick hem en underbar Rega plenar 2 som han köpt beg. Låter kanon verkligen men han undrar ju såklart lite saker jag inte kunde exakta svar på.
Det sitter en pickup på den. vi vet inte om det är org eller utbytt. den är, precis som loggan på spelaren, limegrön. den har en skåra fram till men ingen text. Efter lite googling hittade jag liknande som var Regas egna. B la en röd som heter rega bias 2. Är detta någon i den serien?
Vad är det för nål på den om den skulle komma i orginalutförande och vad är nåltrycket i så fall på den? 1.75 som de andra?
Riktig robust pärla med glasskivan. bra kvalite och fin tygnd i hela spelaren!
Tack
Jonas
Postad 09 December 2011 - 07:28
Så blir svaret ja, det är en Rega Bias (den ursprungliga modellen är grön, Bias 2 är röd). Enkelt att montera och ställa in. Skulle anta att nåltrycket ska vara 1,75g som på alla andra Rega.
Postad 10 December 2011 - 13:28
Om den ser ut som den här - http://www.vinylsear...ay/regabias.jpg
Så blir svaret ja, det är en Rega Bias (den ursprungliga modellen är grön, Bias 2 är röd). Enkelt att montera och ställa in. Skulle anta att nåltrycket ska vara 1,75g som på alla andra Rega.
japp måste vara den. supertack för hjälpen!!
Postad 23 December 2011 - 17:50
Steget brusar lika mycket som det integrerade också om jag höjer volymen på förstärkaren utan att spela någon skiva. Till och med så att det kan störa lite vid lugnare och tystare partier på vissa skivor. Trodde att brusnivån skulle gå ner i och med uppgraderingen av RIAA. Jag spelar visserligen via en Rega RP1 som antagligen inte har den bästa jordningen, vilket skulle kunna vara orsaken på problemet.
Postad 24 December 2011 - 00:17
Betänk att min rigg består i nuläget av: yamaha rx-v459, akai ap-100, jamo studio 180 samt riaa från kjell & co=budget så det skriker om det
Postad 24 December 2011 - 00:44
Musical Fidelity's V-LPS är ett omtyckt budgetsteg. Finns till bra pris hos Analogue Seduction. Även det nya V-LPS II men det är några hundringar dyrare. Dessa skall vara mycket "bang for the buck" enligt många.Fråga angående riaa steg vad är vettigt i prisklassen under 1000 kr? Funderar på nad eller cambridge finns där något annat vettigt? budgeten är väldigt tight just nu men nån 100-lapp uppåt kan jag nog klara men då ska det vara värt det!
Betänk att min rigg består i nuläget av: yamaha rx-v459, akai ap-100, jamo studio 180 samt riaa från kjell & co=budget så det skriker om det
Postad 24 December 2011 - 10:26
Har en fråga angående Heed Questar, som en del här på forumet har. Fick mitt ex nu i veckan och har hunnit spela en del med det. Har ni som har steget upplevt att det har lång inspelningstid och att det blir bättre med tiden? Jag läste någon engelsk recension som sa att det har väldigt lång inspelningstid. Orsaken till att jag frågar är att jag upplever skillnaden mot mitt integrerade RIAA i min Rotel RA-1520 som relativt liten. Var inställd på betydligt större skillnad direkt ur kartongen.
Steget brusar lika mycket som det integrerade också om jag höjer volymen på förstärkaren utan att spela någon skiva. Till och med så att det kan störa lite vid lugnare och tystare partier på vissa skivor. Trodde att brusnivån skulle gå ner i och med uppgraderingen av RIAA. Jag spelar visserligen via en Rega RP1 som antagligen inte har den bästa jordningen, vilket skulle kunna vara orsaken på problemet.
Konstigt.
När jag spelade min Vincent PHO-111 mot Heed Questar var skillnaden stor. Jag undrar om inte du fått ett måndags-exemplar? Mitt RIAA brusar inte det minsta lilla, låter helt underbart och jag upptäckte att jag fick mycket mer svärta mellan instrumenten.
Jag tror inte att det händer märkbart mycket mer efter dessa nivåer med olika RIAA (Det sistnämnda kommer jag att få äta upp)
Let me refrase: - Jag tror att jag kommer att få betala hutlöst mycket pengar om jag skall ha ett RIAA som överträffar mitt HEED, kanske därför inte är värt att betala för så pass små skillnader.
Postad 24 December 2011 - 11:30
Ja det ska du få äta upp Tassen!!! men inte i dag, du får passa på och äta skinka i stället, så kan du få svar på tal senareKonstigt.
När jag spelade min Vincent PHO-111 mot Heed Questar var skillnaden stor. Jag undrar om inte du fått ett måndags-exemplar? Mitt RIAA brusar inte det minsta lilla, låter helt underbart och jag upptäckte att jag fick mycket mer svärta mellan instrumenten.
Jag tror inte att det händer märkbart mycket mer efter dessa nivåer med olika RIAA (Det sistnämnda kommer jag att få äta upp)
Let me refrase: - Jag tror att jag kommer att få betala hutlöst mycket pengar om jag skall ha ett RIAA som överträffar mitt HEED, kanske därför inte är värt att betala för så pass små skillnader.
God jul
Postad 25 December 2011 - 00:09
Jag tror visst att det finns bra prisvärda RIAA steg därute. Men ni får ta in i beräkningen att jag redan äger ett RIAA som kostar lika mycket som vad vanliga barnfamiljer lägger på en kompakt stereo.
Redigerat av Glidtassen, 26 December 2011 - 11:21.
Postad 29 December 2011 - 11:58
Lite Stones just nu: TD160 Super/SME 3009S2 Imp/Goldring 2400 -> Quad22 -> Quad II -> B&W 602S3
Dålig bild, mobilkameran klarar inte det dåliga ljuset helt bra.
IMG_20111229_114136.jpg 340.31K
2 Antal nerladdningar
Postad 03 January 2012 - 17:05
http://www.tradera.c...40874_146531935
Postad 05 January 2012 - 16:47

Vad kan vara i den då?

Oj, en kabel och ******** massa bubbelplast.
Vad finns då under detta?

Oj, någon pryl i silver verkar det som.
Nej, får nog ta bort all plast nu.

Oj, en liten skivspelare! Närmare bestämt en Technics SL-10.
En liten video om denna läckra spelare (inte min video/ex)
http://www.youtube.c...h?v=sc2FH5DrOgg
Redigerat av MKarlsson74, 05 January 2012 - 16:50.
Postad 05 January 2012 - 18:06
Din nya referens maskin månntro :-)
Ha det gött Med vänlig hälsning, JAS
Postad 05 January 2012 - 18:19
Very nice, SL-10 ska ju vara en riktigt fin maskin!Idag kom det ett paket
Vad kan vara i den då?
Oj, en kabel och ******** massa bubbelplast.
Vad finns då under detta?
Oj, någon pryl i silver verkar det som.
Nej, får nog ta bort all plast nu.
Oj, en liten skivspelare! Närmare bestämt en Technics SL-10.
En liten video om denna läckra spelare (inte min video/ex)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
18 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?