Den stora Kult/B-films tråden!
Postad 21 november 2011 - 16:22
From ML's Facebook:
"UPDATE: The market right now is very difficult for Italian horror/cult films. As the years pass from when these films were initially released it does not get better. Currently there is much less interest and fans of these films which is a huge shame. Something I'm sure other companies can relate to. Stores do not want to carry these types of films and there are very small sales. This is why you see only titles that were already released on DVD being put on Blu-ray. These companies have nothing to lose since they already have digital rights and it costs them nothing. We do have some very cool titles lined up which were never released before on DVD or Blu-ray. We are holding onto them for now as to release them in this type of environment/economy would not be very productive. We will NEVER cut corners as for the video quality and completeness of the films which all other companies do in order to survive. Perhaps there will be a resurgence in Italian horror/cult films DONE CORRECTLY and without excuses and you can be sure we will be there to serve. Please let us hear your feedback!- Bill"
Jag är inte helt förvånad, speciellt som vi blev lovade att 3-4 titlar var på gång i våras (två som var helt färdig mastrade enligt ett svar jag fick från Dolph i ett mail), och sen inte ett ord från dom förrän nu.
Att trycka upp 30.000 ex. var en aning Over Kill på en film som "Alien 2"

Denna typ av film säljer helt enkelt inte lika bra som det gjorde under DVD:ns glansdagar.

Postad 07 december 2011 - 20:41
Dock inte fått något som tyder på att de skickat mina.
Edit: Nu har det dovk trillat in en bekräftelse på att mina är skickade...
Redigerat av bahama, 07 december 2011 - 22:19.
Postad 07 december 2011 - 20:54

Postad 07 december 2011 - 21:18

Jag och en polare hade som tradition i många år att alltid se den på julafton, som ett alternativ till den där uttjatade Kalle Anka skiten

Efter många års uppehåll, så får det bli dags igen den 24:e

Postad 08 december 2011 - 11:20

Redigerat av henke007, 08 december 2011 - 11:20.
Postad 19 december 2011 - 00:29
Postad 19 december 2011 - 16:23
Dock limiterad till de första 100 som handlar.
Kan för övrigt säga att de gick väldigt snabbt över atlanten och värdet var rejält nedskrivet.
Postad 19 december 2011 - 18:33
Signerad av vem?Om man beställer för över 100usd får man en signerad fright night gratis.
Postad 19 december 2011 - 19:46
Just an update with regard to the remaining stock of "Fright Night." There are now fewer than 118 copies of the regular release left, and fewer than 30 copies of the Tom Holland autographed discs. Thanks for all your support and enthusiasm for this title...wishing a great holiday season to all our Twilight Timers.
btw Har ni fått era än? Väntar fortfarande på min...
Redigerat av hogdefoo, 19 december 2011 - 19:47.
Postad 19 december 2011 - 19:49
Följde även med en liten fånig kylspåksmagnet...
Postad 22 december 2011 - 20:39

Blev Zombie, NY Ripper, Vigilante, Prowler, Maniac och Final countdown.
Redigerat av henke007, 22 december 2011 - 23:47.
Postad 22 december 2011 - 22:12

Snuskigt billigt iallafall. Kan man hoppas på en liknande rea på Synapse titlar?

Postad 22 december 2011 - 22:47
Beställde nyss hem massa sköna BD/DVD och planen är att jag och Svante ska köra en skön film kväll/helg.Här var det stendött
Plocka ni upp nåt på rean då ovan. Med koden scream får man ytterligare 10%.

Finns ju även förbokningar med ,denna verkar ju trevlig
Håll förväntningarna nere på den, jag tyckte den var rätt sunkig, tyvärr...
Fast jag borde kanske se om den nu när jag inte har de förväntningarna

Redigerat av Svante Skoog, 22 december 2011 - 22:47.
Postad 22 december 2011 - 22:48
Beställde nyss hem massa sköna BD/DVD och planen är att jag och Svante ska köra en skön film kväll/helg.
Absolut!

Postad 22 december 2011 - 22:52

Stör mig fortfarande på att dom inte kommer att släppa "Nightmare City" (som VERKLIGEN behöver en ny transfer), "Contamination" och "Conquest".
Men kanske dom ändrar sig snart när dom börjar få slut på de lite "finare" titlarna. "Strip Nude" är ju definitivt av den lite mer "skitigare" klassen än vad vi förväntat oss att BU skulle släppa på BD

Postad 23 december 2011 - 21:27
Mega REA här på Blu Underground och man kan handla med paypal.
http://www.shop.horr...rground_c56.htm
Tack för tipset.
Blev:
Cat of nine tails
City of the living dead
Crazies
Deep red
Django
House by the cementary
Inferno
New York Ripper
Zombie
Känns som det lönade sig att vänta med köp av vissa filmer.
Har läst att Arrow ska ge ut Demons och Demons 2 på bd. Kanske kan man hoppas på att BU gör det samma.
Postad 24 december 2011 - 00:42
MEN det har ju varit snack sedan ett par år sedan att Anchor Bay skulle släppa filmerna på BD. Men jag tvivlar lite ;-)
Får hoppas att Arrow har fått tag på bra transfers, fast dom brukar lyckats bättre med de amerikanska filmerna än italienska. Speciellt med Maniac Cop som har bättre färger och findetaljer än Synapse utgåvan t.o.m.
När det gäller BU rean så blev det:
The Prowler
Vigilante
Dead and Buried
Two Evil Eyes
Torso
GO JUL PÅ ER, GÖTT FÖLK!!

Postad 24 december 2011 - 00:49
Inferno
The Nesting
Zombie
Cat O' Nine Tails
Daughters of Darkness
The Crazies
Deep Red
Salon Kitty
House by the...
Tack för tipset på denna rea.
och då jag inte orkar skriva mer så väljer jag att köra en quote på Svante Skoog
GO JUL PÅ ER, GÖTT FÖLK!!
Postad 24 december 2011 - 01:16
Finns det några bilder på det eller?Får hoppas att Arrow har fått tag på bra transfers, fast dom brukar lyckats bättre med de amerikanska filmerna än italienska. Speciellt med Maniac Cop som har bättre färger och findetaljer än Synapse utgåvan t.o.m.
Postad 24 december 2011 - 10:52
Så även om vissa bolag delar på samma grundtransfer så finns det lite skillnader.
Ska se om jag finner en bra bildjämförelse på nätet.
Redigerat av Svante Skoog, 24 december 2011 - 10:56.
Postad 24 december 2011 - 12:42
Men ta med den, tror mitt ex är hemma strax efter nyår.
Postad 24 december 2011 - 19:02
När det gäller COTLD så anser jag, av de sceengrabs jag sett, att BU version är klart finare än Arrows.
Jepp, den har även högre bitrate, då Arrows lider av en hel del komprimerings artefakter i de dimmiga scenerna som är rätt störande, så jag kommer att byta upp mig till BU utgåvan framöver, men sparar Arrows för extra godiset som affischen m.m.

Postad 25 december 2011 - 02:06

Cult UK label Shameless Screen Entertainment has detailed its upcoming Blu-ray release of Dario Argento's Quattro Mosche Di Velluto Grigio a.k.a Four Flies on Grey Velvet (1971), starring Mimsy Farmer, Michael Brandon, Jean-Pierre Marielle, and Bud Spencer. Street date is January 30th.
This special 40th Anniversary Edition has been fully remastered in HD from the original negative and includes four inserts of previously missing footage known amongst Argento fans as the legendary "missing forty seconds". Additionally, the original pristine English audio has been remastered exclusively for this Shameless release from the original magnetic soundtrack and is being made available for the first time since the film's initial theatrical release in the 1970s.
Special Features:
- Introduction to the film by Luigi Cozzi.
- New, exclusive and extensive recent interview on the making of Four Flies On Grey Velvet with writer and assistant director Luigi Cozzi.
- Original English audio remastered in HD exclusively for this Shameless release from the original magnetic soundtrack and available for the first time since the film's original theatrical opening in the 1970s.
- Shameless re-build edit of the complete version of the film including four inserts of previously missing footage known amongst Argento fans as the legendary "missing forty seconds" (the inserts are in Standard-Definition quality). The Blu-ray will allow for seamless branching of the four inserts giving viewers two versions of the film: one all HD without the re-inserted scenes and one longer version including the inserts.
- Restoration of all individual damaged frames, most notably with respect to the removal of the black diagonal frame line (caused by the film jumping the high speed camera gate) in the final car crash sequence.
- Optional Italian audio version in HD with English subtitles.
- Italian and English trailers.
- Alternate English opening and closing credits.
- Shameless Trailer Park (Blu-ray only).
Redigerat av Svante Skoog, 25 december 2011 - 08:47.
Postad 30 december 2011 - 22:42
Gamla Charlie Sheen sci-fi/action rullen "The Wraith" från 1986 släpps på BD i Japan i början på mars

http://www.amazon.co.jp/dp/B0065UIV6Y

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2011 - 22:45.
Postad 31 december 2011 - 01:40
Postad 02 januari 2012 - 00:47
Postad 02 januari 2012 - 11:11
Screen shots från filmen finns hos AVSForum
... och lite mer info finns här http://forum.blu-ray...-carpenter.html
Postad 02 januari 2012 - 13:23
BD kostar $12 och DVD $10
Postad 02 januari 2012 - 13:40
(Har aldrig handlat där bara en undran)
Postad 02 januari 2012 - 13:46
Redigerat av henke007, 02 januari 2012 - 13:47.
Postad 02 januari 2012 - 15:11
För er som väljer att beställa från HME så funkar koden SCREAM fortfarande (-10%)
Postad 02 januari 2012 - 16:03
Nej bara vanlig frakt i stil med Amazon lite billigare tror ja. Bör bli billigare iaf då BD/DVD kostar 15 dollar hos Horror.
Frakten för två filmer ligger på $7.97
Och senast jag handlade från deepdiscount så hade de skrivit ut retailpriset (eller List Price) på paketet, så det var märkt med $61, när det borde stått $12.68, men den slank igenom tullen utan påslag.
Postad 02 januari 2012 - 16:13
HME har mer att välja på också samt lite preorders

Redigerat av henke007, 02 januari 2012 - 16:16.
Postad 02 januari 2012 - 18:50
Jasså fick inte alla en sån till filmen?Spara den ändå den höjer värdet då långt ifrån alla fått den....
Najs med en lite bok i fodralet, som det var på dvd-tiden

Nån som vet vad "Isolated score" menas?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar